eitaa logo
شبنم آیات
42 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
46 فایل
ارتباط با مدیریت : @keshteiaray
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پاتوق بچه شیعه ها
*ده کاشی فیروزه‌ای* *کاشی اول:* جوان با صورتی استخوانی، موهایی مثل حجرالاسود سیاه و براق و‌ دندانهایی مثل صدف حرف می‌زد و‌ گزارش میداد، دفتر حساب کتاب را گذاشته بود وسط و‌ با صدایی چون رطب گزارش مالی سفر شام را می‌داد. زن آب گلویش پایین نمی‌رفت، لرزشی محو‌ در دست‌هایش بود. چه درستکار است این جوان قریشی! چه نجابت و متانتی دارد!... حرف که می‌زند از دهانش می‌شود پرواز پروانه‌ها را دید... *کاشی دوم:* جوان قریشی دلش را برده بود و گفتگوها شده بود و حالا کنارش پای سفره عقد نشسته بود، جوان شرمگین و مومنانه دستش را گرفته بود و‌ خدیجه‌ حالا خوشبخت‌ترین زن جهان بود. *کاشی سوم:* جوان یک بار دستش را گرفته بود و برده بودش حرا را نشانش داده بود، گفته بود من اینجا می‌آیم فکر میکنم، به ستاره ها نگاه می‌کنم، اینجا یواشکی من است، فقط تو می‌دانی و علی ... *کاشی چهارم:* عصرها بقچه نان و خرما و کوزه‌ای آب و شیر را می‌زد زیر بغل یال کوه را می‌رفت بالا و سلام میکرد، بعد می‌نشستند به تماشای کعبه و غروب آفتاب و ماه و ستاره‌ها... *کاشی پنجم:* جوان وضو گرفتن یادش داده بود، از اینجا آب بریز اینجوری مسح بکش ... با هم وضو می‌گرفتند، می‌آمدند کنار کعبه نیایش و نماز می‌کردند... علی هم بود... *کاشی ششم:* دختر توی بطنش مدام با او حرف می‌زد، تنها بود و برای به دنیا آمدنش هیچکدام از زنان مکی نیامدند، خدا چهار زن آسمانی فرستاد، دختر به دنیا آمد، سوره کوثر نازل شد، اسمش را جوان قریشی گفت بگذاریم *فاطمه*. *کاشی هفتم:* جوان عاشق عطر بود، برایش مدام عطر می‌خرید، لباسهای جوان را که می‌شست، وقت پهن کردن یقه لباس را به بینی می‌چسباند و بهشت را تصور می‌کرد. *کاشی هشتم:* زن همه دارایی اش را داده بود به محمد که خرج خدا کند، روزگار سوی نامهربانش را داشت نشان می‌داد، هرچند این سالها هم کم رنج و عذاب نکشیده بودند. *کاشی نهم:* از چند روز پیش ناخوش بود امروز حالش بدتر شد، اذان را که گفتند توی شعب ابی طالب یک خرما را ده نفری افطار کردند، زن پلکهایش روی هم آمد، مرد استرجاع خواند، اشک ریخت و دخترشان نرم گریست، زن رفته بود ... زنی که کارآفرین برترحجاز بود و خرمای خاورمیانه را تامین می‌کرد حالا توی مراسم ختمش یک بشقاب خرما نبود که بچرخانند. *کاشی دهم:* خدیجه بهترین اسپانسر جهان بود و هست، نگفت پول میاورم پسرعمویم اسمش توی تیتراژ باشد از فلانی و فلانی تشکر کن، بنر و‌آرم شرکتم حتما اول و آخر و‌وسط پروژه کار شود. دین بزرگترین پروژه فرهنگی محمد بود و خدیجه پول گذاشت و آبرو‌ گذاشت در آخر هم جان گذاشت... چقدر نام برازنده اوست برگرفته از متن •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ https://chat.whatsapp.com/I9stSOq4fMC49mSfCUxQdW
هدایت شده از الهادی
19.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 توصیه‌ها و برنامه منظم عملی برای شب قدر 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ ۵ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
*‍ 🔻لطافت، نقطه شروع حركت است؛ در مقابل لطافت، ثِقل نفسانی است. ثقل و سنگینی، نفس را منجمد می کند؛ یخ زدگی و افسردگی به نفس می دهد. 🔸نفس یخ زده دست و پایش بسته است و نمی تواند سفر کند. لطافت، نفس را آزاد می کند. لطافت نفس، از راه های متعددی به دست می آید؛ از جمله گریه خیلی تاثیر عجیبی در لطافت نفس دارد. 🔹هیچ چیزی مانند گریه نفس را لطیف نمی کند و از ثقل و انجماد در نمی آورد. اگر انسان دید گریه اش نمی گیرد بداند مشکلی دارد. گریه خیلی موثر است. 🔸همچنین قرآنِ نیمه شب، در لطیف شدن نفس خیلی موثر است . همچنین روزه خیلی موثر است؛ روزه ممکن است خُلق انسان را تنگ و سخت کند ولی عجیب ثقل و غلظت نفس را می شکند و به نفس لطافت می دهد. 🔹این سه قضیه داروی تام و تمامی برای لطافت هستند. قرآنِ نیمه شب، گریه و روزه. امکان ندارد کسی این ها را داشته باشد و نفسش منجمد بماند. 🔸نفسی که لطیف شد امکان جدا شدن و تجردش حاصل می شود و آن سفری که هدیه تجرد است نصیبش می شود... ‌ ‌‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از مطالب ویژه
سخنرانی_تلویزیونی_به_مناسبت_روز_جهانی_قدس.mp3
2.64M
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در روز قدس. ۱۴۰۱/۲/۹ 🏷 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از مطالب ویژه
نگاه رهبری به آینده سلوکی انقلاب اسلامی.MP3
23.75M
🔖عنوان: :نگاه رهبری به آینده سلوکی انقلاب اسلامی 💓 📅 7 اردیبهشت ماه 1401 ❣️اشاره استاددرجلسه ⬇️ 🎙بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان. 🔻 https://eitaa.com/matalebevijeh/10309 🔵کتاب انقلاب اسلامی و چگونگی تحقق آينده دين داری ما🔻 https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/980 ✅ کتاب سلوک ذیل شخصیت امام خمینی ره🔻 https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/848 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh
هدایت شده از پاتوق بچه شیعه ها
درباره نادر طالب زاده مفیدتر از مویه بر رحلت زنده یاد نادر طالب زاده، که اینک از آن بی نیاز است، خوانش تجربه فرهنگی و رسانه ای اوست، که از قضا در این روزگار پرفتنه، بدان سخت محتاجیم. بی‌تردید آنچه او در چهار دهه اخیر آزمود و اندوخت، در زمره یکی از پرتوفیق ترین یافته ها در ساحت اندیشه و رسانه است، که اگر آنها را بازخوانی و رده بندی کنیم، بیش از چاپ پوستر و بنر و برگزاری نکوداشت های کم عیار، به سود ما تمام خواهد شد. از او آموختیم، که پدیده های نوظهور نظری و رسانه ای را، نخست باید به دقت و درستی شناخت و سپس از در نقد و تخطئه آنها در آمد. با داد و هروله و البته استهلاک بودجه های فرهنگی، مشکلی حل نخواهد شد! از او آموختیم که لازم نیست که به سرعت برق و بادی همه چیز را حل کرد و به عبارت بهتر حل نکرد! آهسته و پیوسته رفتن، بسا بیشتر و بهتر نتیجه می دهد. از او آموختیم که برای حضور در مصاف فرهنگی موجود، لازم نیست همه چیز بدانیم و همه کار انجام دهیم، تنها اگر در حوزه تخصص خود وارد شویم و پایمان را به اندازه گلیم مان دراز کنیم هم، می توانیم موفق باشيم! از او آموختیم که برای پایه گذاری یک جریان فرهنگی موفق، حتما نیاز به موسسه، ردیف چشمگیر و خدم و حشم پرشمار نیست. انسان عالم و زمان آگاه، با بهرگیری از سعه علمی و کاربردی خود، می تواند به ایجاد جریانات موثر دست زند، بی آنکه چندان به قراول و يساول نیاز داشته باشد. از او آموختیم که چهره های موثر، علاوه بر تحمل يورش دشمن، باید اقدامات ایذایی خودی های حسود و کم دان را هم تحمل کنند و بی آنکه آنها را به چیزی بگیرند، به کار خود باشند، و نهایتا از او آموختیم که می توان به بصیرت، در پس افسون گری غرب، فردای زارش را دید و این را از زبان صدها اندیشمند سُکنا یافته در آن دیار، واگویه کرد! صد افسوس که خود نماند، تا برآمدن پیش بینی هایش را، در آینده ای نزدیک شهود کند. اما این قلم، فارغ از خاطرات که اینک مجال روایت آن نیست، هماره و ناخودآگاه، او را در رده سید مرتضی آوینی می دید، بی آنکه در صدد این همانی باشد. یعنی راستش کیمیای نگاه معرفت اندیش و روزآمد فرهنگی و رسانه ای، مرا در یافتن نظایر زیادی برای او، مستاصل می کرد! اکنون نیز که او ما را ترک گفته، کسی را در قامت او نمی یابم، هر چند که به لطف جبرانگر حق امید دارم. روحش شاد و یادش گرامی باد. محمد رضا کائینی جهت شادی روح او که بر گردن فرهنگ این کشور حق دارد فاتحه ای همراه با صلوات قرائت کنید •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• دعوتید به پاتوق بچه شیعه ها در واتساپ https://chat.whatsapp.com/HCNOsHZWuXYExqgqMgGil7
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸سعدی، قاعدۀ فرهنگ ماست و حافظ، ارتفاع آن🔸 روی سعدی زیاد کار کنید. اگر انسان روی سعدی خوب کار کند، حافظ را بهتر می فهمد. سعدی، فرهنگ ماست و حافظ، آن. همیشه ارتفاع، متکی به قاعده است. شما هرچه قاعدۀ یک بنا را گسترده تر کنید، بیشتر مجاز هستید که بر ارتفاع آن بیافزاید. این برج میلاد، قاعده اش یک خانه و دو خانه نیست. وگرنه نمی توانست چهار صد متر برود بالا. زیرساخت هایش از یک طرف به این خیابان می رسد و از یک طرف به آن خیابان. اگر مردم ما بخواهند همان رفعت حافظ را داشته باشند، بهترین کار این است که با وسعت مطالب سعدی مأنوس بشوند. رسیدن به حافظ بدون عبور از سعدی میسر نیست. سعدی شناسی، شرط حافظ شناسی است. توصیه می کنم که شاعران و کلاً مردم ما از اشعار حافظ و سعدی فاصله نگیرند. @haerishirazi
هدایت شده از الهادی
🔻 در ادبیات عرب نکات و دقائق بسیاری هست. واقعاً علوم ادبی قبلا در بین ما خیلی زیاد مطرح بوده ولی الان متأسفانه از دست ما رفته است. 🔸 یک بخشی از اعجاز قرآن، اعجاز لفظی و چینشی قرآن و حتی نحوه تعلق الفاظ به محتوا و کیفیت استخدام محتوا در قالب الفاظی خاص است که در این‌ها صدها نوع از ظرافت‌های ادبی مراعات شده است؛ 🔹 مثلا یکی از صنایع ادبی صنعت تقابل است. تقابل هم انواع دارد. تقابل در کلمه داریم، تقابل در جمله داریم؛ مثلا در ابتدای سوره هود فرمود «وَ أَنِ اسْتَغْفِرُواْ رَبَّكمْ ثمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ يُمَتِّعْكُم مَّتَاعًا حَسَنًا إِلىَ أَجَلٍ مُّسَمًّى وَ يُؤْتِ كلَّ ذِى فَضْلٍ فَضْلَه‏؛ و ديگر اين كه از پروردگارتان آمرزش بخواهيد سپس به درگاه او روى كنيد تا شما را از بهره‏اى نيكو تا مدتى معين بهره‏مند سازد و به هر صاحب فضيلتى فضل او را عطا كند (هود، ۳). 🔸 در این آیه با یک «ثم» بین استغفار و توبه تفاوت گذاشت تا معلوم شود استغفار و توبه دو تا مسئله هستند. در این آیه شاید یک تقابل ادبی ارائه شده است. 🔹 این طرف فرمود: «اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيهِ»، این دو را داشته باشید؛ آن طرف ترازو را ببینید که فرمود: «يمَتِّعْكُمْ مَتَاعًا حَسَنًا إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى»، به تعبیری این می‌تواند جزای استغفار باشد، و دومی این است «وَيؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ»، این جزای توبه است؛ یعنی توبه است که استعداد را به فعلیت می‌رساند. 🔸 اگر به فعلیت رسیدن تمام استعدادهایت را می خواهی باید تا آخرین حد توبه را بروی. اگر تمتع از نعمت‌ها را می‌خواهی، این کار از استغفار می‌آید و در واقع از استغفار شروع می‌شود. 🔹 همچنین شاید اگر توبه خواستید انجام دهید، باید از استغفار شروع کنید. استغفار هم باید با شرایط باشد، بعد توبه حاصل می شود. در نتیجه رسیدن به آثار استغفار که در قرآن بیان شده است مانند رسیدن به متاع دنیا و مال و فرزند و ازدیاد قوت و ... این‌ها خواص استغفار است. 🔸 منتهی کسی بیشتر می‌خواهد «وَيؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ»، این برکات نتیجه توبه و بازگشت به خداست.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
💠 آثار وسیع استغفار 🔻در قرآن برای هیچ چیزی مثل استغفار اینطور در ابعاد وسیع، خواص گفته نشده است؛ 🔸 مثلا در جایی می‌فرماید: با انجام استغفار ظاهراً و باطناً «يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيكُمْ مِدْرَارًا» (هود،۵۲) (باران آسمان بر شما فراوان نازل می‌کند.) 🔹 همچنین می‌فرماید با گفتن استغفار «وَيزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِكُمْ»،(هود،۵۲) (و نیرویی بر نیرویتان می‌افزاید!) اکثر و چه بسا تمام مشکلات ما به دلیل ضعفی روحانی است که با گفتن استغفار تبدیل به قوت خواهد شد. این هم یک بخش است. 🔸 یکی دیگر از آثار استغفار را اینگونه بیان کرده اند: «وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ».(نوح،۱۲) (و شما را به مال بسیار و پسران متعدد مدد می فرماید.) 🔹 در وسائل الشیعه شما ببینید، خدمت حضرات اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌آمدند و برای فرزند دعا می‌خواستند، دستوراتی که حضرات داده‌اند، غالباً حاصل آن‌ها نوعی استغفار است. 🔸 ذکر یونسیه است که باز همان معنا را القا می‌کند. 🔹 در برخی آیات در مورد یکی دیگر از اثرات استغفار دارد که «وَيَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَارًا»،(نوح،۱۲) (و باغ‌های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا کند.) با توجه به اینکه «مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيءٍ حَي»، (انبیاء،۳۰) (هر چیز زنده ای را از آب پدید آوردیم). 🔸 یعنی خداوند با استغفار زیاد همه مدل فراوانی به شما می‌دهد و به شما حیات می‌دهد.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
💠 آثار وسیع استغفار 🔻در قرآن برای هیچ چیزی مثل استغفار اینطور در ابعاد وسیع، خواص گفته نشده است؛ 🔸 مثلا در جایی می‌فرماید: با انجام استغفار ظاهراً و باطناً «يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيكُمْ مِدْرَارًا» (هود،۵۲) (باران آسمان بر شما فراوان نازل می‌کند.) 🔹 همچنین می‌فرماید با گفتن استغفار «وَيزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِكُمْ»،(هود،۵۲) (و نیرویی بر نیرویتان می‌افزاید!) اکثر و چه بسا تمام مشکلات ما به دلیل ضعفی روحانی است که با گفتن استغفار تبدیل به قوت خواهد شد. این هم یک بخش است. 🔸 یکی دیگر از آثار استغفار را اینگونه بیان کرده اند: «وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ».(نوح،۱۲) (و شما را به مال بسیار و پسران متعدد مدد می فرماید.) 🔹 در وسائل الشیعه شما ببینید، خدمت حضرات اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌آمدند و برای فرزند دعا می‌خواستند، دستوراتی که حضرات داده‌اند، غالباً حاصل آن‌ها نوعی استغفار است. 🔸 ذکر یونسیه است که باز همان معنا را القا می‌کند. 🔹 در برخی آیات در مورد یکی دیگر از اثرات استغفار دارد که «وَيَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَارًا»،(نوح،۱۲) (و باغ‌های خرّم و نهرهای جاری به شما عطا کند.) با توجه به اینکه «مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيءٍ حَي»، (انبیاء،۳۰) (هر چیز زنده ای را از آب پدید آوردیم). 🔸 یعنی خداوند با استغفار زیاد همه مدل فراوانی به شما می‌دهد و به شما حیات می‌دهد.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸محبت اگر بروز بیرونی پیدا نکند، کمرنگ می‌شود🔸 اگر به همدیگر محبت کنیم، این حس فعال‌تر می‌شود. سلام کردن مهم است. مثلاً وقتی شما به رفیقتان سلام نکنید، به همدیگر تعارف نکنید، با همدیگر حرف نزنید، ارتباطتان از بین می‌رود. اگر مصافحه و معانقه نکردیم، صحبت نکردیم، معاشرت نکردیم، صله رحم نکردیم، رفت و آمد نکردیم؛ محبت که ریشه است، می‌خشکد. علاقه‌تان از بین می‌رود. چرا؟ چون این شاخه‌های محبت را آمده‌اید قطع کرده اید. علاقه و محبت، مثل ریشه است، آثار علاقه، مثل شاخه است. وقتی شاخه‌های درختی را قطع بکنند، ریشۀ درخت خشک می‌شود. درختی را هرچه شاخه زد، قطعش کن؛ گاهی همه شاخه‌ها را هم نمی‌خواهد قطع کنی، یک شاخۀ اصلی را اگر قطع کنی، درخت خشک می‌شود. چون تناسبش برای تغذیه از بین می‌رود. هر اندازه که شما کم ابراز محبت بکنید، محبتتان آرام آرام از دل بیرون می‌رود. انگلیسی ها می گویند: Far from eye, far from heart در فارسی هم این جمله را داریم: از دل برود هر آنکه از دیده برفت @haerishirazi
‏فیلم از طرف farzanhekeshteiarary