eitaa logo
دانلود
🔟 استدلال نهایی: قیود حکم حکومتی برای اجازه استفاده در سنخ شناسی حکم، دانستیم که این سخن منسوب به ولیّ امر، حکم حکومتی است. و حکم حکومتی، حکمی ناظر به شرایط و برای استیفای مصلحت است. اگر این حکم به اموری مقید شد، این قیدها در استیفای مصلحت دخالت دارند و حکم حکومتی بدون وجود این قیود، منتفی می شود: - قید اول حکم حکومتی؛ هدف: «هدف را این بگذارید که دشمن را بتارانید و پس بزنید.»؛ یعنی اگر چنین هدفی نباشد و طبعاً جهت گیری ها در این راستا نباشد، حکم حکومتی منتفی است. - قید دوم حکم حکومتی؛ کیفیت: «ورود هوشمندانه خوب است»؛ یعنی اگر ورود هوشمندانه نباشد، مشمول حکم حکومتی نمی شود و حرمت فقهی و جرم قانونی پابرجا است. - قید سوم حکم حکومتی؛ ویژگی: «ولی افرادی [که بنیه دارند] بروند». یعنی اگر افراد بی بنیه بروند، مشمول حکم حکومتی نیستند. - قید چهارم حکم حکومتی؛ روش کار: «کار دسته جمعی کنند»؛ یعنی اگر کار دسته جمعی نشود و انفرادی کار بشود، مشمول حکم حکومتی نیستند. - قید پنجم حکم حکومتی؛ رویکرد: «ورود تهاجمی لازم است» یعنی اگر ورود تهاجمی نباشد، مشمول حکم حکومتی نیست؛ - قید ششم حکم حکومتی؛ نتیجه: «گرفتن میدان از دست دشمن [لازم است]؛ اثرگذار باشید نه اثرپذیر» اگر امکان گرفتن میدان از دست دشمن نباشد، حکم حکومتی هم منتفی می شود. ✅طبق ضوابط، هر کدام از این قیود نباشد، حکم حکومتی ولیّ امر منتفی می شود؛ و بی تردید اگر غالب این قیود نباشد، حکم حکومتی منتفی است.
⏸جمع بندی این فرمایش امام خامنه ای در سال 95 بوده است که هنوز واتساپ و ... آشکارا بستن حسابها را شروع نکرده بودند. آن موقع امکان گرفتن زمین از دست دشمن و تاراندن آنان وجود داشت و مجموعه هایی هم رفتند و خوب کار کردند، هر چند که برخی واقعاً به شبکه های داخلی بی مهری کردند. اما پس از این که دشمن اثرگذاری و ورود تهاجمی برخی را دید، شروع به اِعمال قواعد بازی بر اساس منافع آشکار خود کرد. ✅ در این حال دیگر: آ. نه می توان هدف را تاراندن دشمن گذاشت؛ ب. نه می توان تهاجمی عمل کرد و حتی نمی توان تدافعی هم عمل کرد؛ ج. نه می توان دسته جمعی وارد شد، زیرا افسران را می زند و حساب های اصلی را مسدود می کنند و باقیمانده، مانند گروهچه ها و سربازهای منفردی می مانند که اثرگذاری آنان قابل توجه نیست. د. نه می توان به قید «گرفتن میدان از دست دشمن» عمل کرد و بنابراین: ه. نه می توان ورود به چنین صحنه ای را هوشمندانه دانست؛ زیرا قواعد میدان را دشمن تعیین می کند. به قول امام خامنه ای: «دشمن طراحی میکند. تو میدانی که او درست کرده، بازی نکنید؛ چون چه ببرید، چه ببازید، به نفع اوست.» 8 آبان 87. ❇️در مجموع و طبق ضوابطی که ما توانستیم در بررسی خود مد نظر قرار بدهیم، ورود به فضای مجازی صهیونیستی، تنها در حد اضطرار و تطبیق حکم ثانوی قابل جریان است که البته مصونیت قانونی نمی آورد و قانوناً جرم تلقی می شود؛ هر چند که شرعا دارای حجت باشد. اما حضور و فعالیت کنونی به نظر می رسد که با شناختی که ما توانستیم به آن برسیم، سازگار نیست. الحمد لله
سلام خدا قوت جناب استاد امامی میشه سوال منو جواب بدید لطفا اگه استفاده از تلگرام حرامه پس اینایی که تو تلگرام کانال مشاغل دارن و شغل و کسب و کار دارن درآمد اونا حرامه؟ یا اونایی که کار هنری مثل بافتنی آموزش میدن؟
437K
📚 ولی فقیه یا مرجع تقلید یا مرجع قانونی یا فهم خودتان حجت است؛ اثبات کردن من چیزی را برای کسی حرام و حلال نمیکنه
1.33M
🌹پاسخ اقناعی نیرومند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 گروه "فضای مجازی و دین " برگزار می کند 👤سخنران : جناب استاد کرباسی کارشناس رسانه 📡 موضوع : منظومه فکری مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی 🗓زمان: چهارشنبه۹۸/۹/۶ 🕰 ساعت ۲۲ دوستانتان را به گروه دعوت فرمایید. http://eitaa.com/joinchat/3449094157C0fd39ba7ae
عرض سلام و شب بخیر خدمت عزیزان با موضوع منظومه فکری مقام معظم رهبری در خدمت هستم