eitaa logo
اسماعیل فخریان
11.4هزار دنبال‌کننده
723 عکس
392 ویدیو
47 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
خط مهم‌تر است از شخص جو را متشنج نکنیم. بگذاریم اگر هم بناست وحدت و اجماعی صورت بگیرد، با آرامش و از روی عقلانیت انجام شود. با آنانکه لجن‌پراکنی کردند و می‌کنند، چه به حمایت از قالیباف و چه به حمایت از جلیلی، اصلاً حرفی نداریم. روی سخن با آنان است که معتقد به «جبهۀ انقلاب» هستند. به اینان می‌گوییم که بایستی صحنه را درست ببینیم. اگر نتوان بین حفظ خط و اشخاص مورد نظرمان جمع کنیم، خط حتماً اولویت دارد. نبایستی به خاطر حمایت از اشخاص، خط را تضعیف کرد! کار، در جبهه و با جبهه پیش می‌رود، از اشخاص منهای خط و جبهه کار خاصی برنمی‌آید. به طرفداران آقای جلیلی عرض می‌کنم که عنداللزوم آقای جلیلی بایستی به نفع قالیباف کنار رود و همه هم بایستی تمکین کنیم. نه به قالیباف انگ بزنیم و نه پشت جلیلی را خالی کنیم. بلکه بایستی جشن وحدت، جشن وفاق و همدلی برگزار کنیم. به طرفداران قالیباف هم همین را می‌گوییم. رأی بنده به دلایلی که برای خودم موجه است، مخفی خواهد بود، اما تمام تلاشم را برای قدرت یافتن جبهۀ انقلاب خواهم کرد. از طرفداران این دو نامزد عزیز و انقلابی می‌خواهم که به هیچ‌وجه تقابلی میان این دو کاندید بوجود نیاورند. متأسفانه در پاره‌ای از موارد دیدیم که نه تنها بین این دو، تقابل درست کردند که تقابل را هم اعتقادی جلوه دادند. بدانید این کارها به نفع دشمنان انقلاب خواهد بود نه دوستان انقلاب. @fakhrian_ir
نشست توانمندسازی فراگیرانِ دورۀ آموزشی منظومۀ فکری رهبر انقلاب با حضور: حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان چهارشنبه ۶ تیرماه، ساعت ۱۷ کاشان، خیابان شهید بهشتی، حسینیۀ حضرت علی‌اکبر (جنب دفتر امام جمعه) @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
جالبه، اونایی که یک عمر در میدان مبارزه و خدمت بودن و هستن، شهادت بر سلامت، جهادی بودن، اخلاص و پرکاری آقای قالیباف میدن، اما یه عده که سرشون تو کتاب و درس و بحث و کارشون سخنرانی بوده، آقای قالیباف رو تکذیب می‌کنند. عجیب نیست؟ @fakhrian_ir
پیرامون انتخابات.mp3
6.76M
پیرامون انتخابات راهبرد انتخاباتی ما چگونه باشد؟ حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان ۱۴۰۳٫۰۴٫۰۶ @fakhrian_ir
لعنت بر این عدالت‌خواهی / مترسکان وسط مزرعه قسط مهم‌ترین نیاز اجتماعی انسان‌هاست. منهای آن، زندگی جهنم می‌شود. لذتِ زندگی در سایۀ عدالت اجتماعی چشیده می‌شود. وجود عدالت یعنی من فقیر نیستم، یعنی تو فقیر نیستی. یعنی ستون فقرات جامعه نشکسته است. نسبت عدالت و پیشرفت دوسویه است. هر کدام در دیگری اثر خواهد داشت. خواستگاه عدالت، قدرت اجتماعی اهل حق است. اگر گرانیگاه جامعه به‌دست صالحان باشد، می‌توان به سمت عدالت پیش رفت. هرچه توان صالحان بالاتر رود، میزان رشد عدالت اجتماعی افزایش می‌یابد. برعکس، اگر ناصالحان مسلط بر امور حیات مردم گردند، بویی از عدالت در جامعه به مشام نخواهد رسید. در این میان بایستی اهل حق را مدد رساند تا قطار عدالت را به جلو برانند. نبایستی گذاشت دغدغۀ عدالت در ذهن و دل و عمل حاکمان کم‌رنگ یا بی‌فروغ شود. باید دید «علَمِ» عدالت کجا بر دوش گرفته شده! باید دید چه کسانی، کجا و چگونه در مراقبت از این ستون فقرات مردم می‌کوشند! بایستی به آنها و به آنجا مدد رساند. خب آنها از ما چه می‌خواهند؟ دوش و هوش. دوش‌مان را می‌خواهند که بار برداریم، هوش‌مان را می‌خواهند که بفهمیم کدام بار را چگونه برداریم. منهای دوش و هوش، ما بسان مترسکانی هستیم که فقط به‌درد وسط مزرعه می‌خوریم که با دیدن ما پرندگان کمتر دانه‌های زمین را بچینند، والا هیچ خاصیت دیگری نخواهیم داشت. در دهۀ هشتاد، در اوج شعارهای عدالت‌خواهانۀ احمدی‌نژاد و مریدانش، رهبری سه‌گانۀ «عدالت»، «معنویت» و «عقلانیت» را مطرح کرد. فرمود به آنها که دم از عدالت و رفع فقر و گرسنگی می‌زنند، به آنها که از مردم و معیشت‌شان می‌گویند، نگاه کنید ببینید چقدر تقوا و عقل دارند! اگر این دو را ندارند، از عدالت گفتن‌شان، دروغ است. او راه را نشان‌مان داد. فرمود عدالت می‌خواهی؟ آستینت را بالا بزن، بیا به میدان! ولی اول بگو چه در چنته داری؟ عقل داری؟ اگر داری بیا! دین داری؟ اگر داری بیا! و الا اصلاً. دو رو بر عدالت نیا که عدالت را به لجن خواهی کشید‌. دیدیم آدم‌های کم عقل و کم دینی را که با عدالت چه بازی‌ها که نکردند. به اسم عدالت، دهان‌شان را باز کردند و نه فقط حیثیت و آبروی افراد و خانواده‌هایشان را که آبروی نظام را بردند. مدد به ولیّ جامعه نرساندند که ضربه هم زدند. لعنت به آن زبانی که به اسم عدالت، دشمنِ عدالت را مدد می‌رساند. لعنت به آن قلمی که در عدالت‌خواهی بی‌انصافی می‌کند. لعنت به آن عدالت‌خواهی‌ای که خود عین بی‌عدالتی است. تهمت می‌زنند، یا تهمت‌ها را منتشر می‌کنند، یا ضریب می‌دهند و یا هزار غلط دیگر می‌کنند و بعد که به همه چیر گند زدند، می‌گویند ما عدالت‌خواه هستیم. نه برادر اینها خود عین ظلم هستند. @fakhrian_ir
عزیزان تا پایان زمان رأی‌گیری بایستی برای موفقیت جبهۀ انقلاب تلاش کنیم. رقیب ما در این انتخابات، جلیلی یا قالیباف نیست، رقیب ما جبهۀ مقابل است. مهم‌ترین کار ما باید یادآوری فجایع دولت روحانی به مردم باشد. @fakhrian_ir
حتی تصور رأی آوردن پزشکیان هم وحشتناک است.
آقایان قالیباف و جلیلی حواستان به شنبۀ بعد از انتخابات باشد. نکند به‌خاطر ندانم‌کاری شما، به خاطر حرف‌های بعضی از خناسان نادان، کاری بکنید که چهار‌سال کشور به دورانی بدتر از زمان روحانی برگردد. حمایت ما از شما دونفر، فقط به خاطر انقلاب است و لاغیر. نکند لج‌بازی، بی‌تقوایی، توهم پیروزی، عجب، غرور و ... جلوی تصمیم درست شماها را بگیرد. صلاح انقلاب و مردم را درنظر بگیرید. @fakhrian_ir
از برادر عزیز و دوست‌داشتنی، جناب آقای امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اولاً بابت دفاعی که از عملکرد و خدمات دولت شهید جمهور داشتند و ثانیاً بابت ایثار و از خودگذشتگی که به نفع جریان انقلاب از خود نشان دادند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم. یاد شما همیشه در جریان انقلاب به نیکی برده خواهد شد. @fakhrian_ir
خدا نمی‌گذره از اونایی که اینقدر لجن‌پراکنی کردند تا حالا عده‌ای، حاج علیرضا پناهیان رو هم به خاطر حمایتش از قالیباف، متهم به بی‌بصیرتی و نادانی می‌کنند. @fakhrian_ir
🔸زاکانی هم به نفع جبهۀ انقلاب انصراف داد 🔹زاکانی: تا پایان زمان قانونی رقابت ماندم اما تداوم راه شهیدرئیسی مهمتر است. 🔸از جلیلی و قالیباف می‌خواهم وحدت کنند و مطالبه بحق نیروهای انقلاب را بی‌پاسخ نگذارند و مانع از تشکیل دولت سوم روحانی شوند. 🔹از مردم عزیز و هواداران سپاسگزارم و از ملامت‌ها نمی‌هراسم.
مثل حاج‌قاسم چقدر نیاز به مرام حاج‌قاسم داریم که تمام هم و غمش نگه داشتن آدم‌ها تو جبهۀ انقلاب بود. حتی حواسش به هاشمی و روحانی هم بود. تا تونست برای تکه‌تکه نشدن این جبهه شبانه‌روزی تلاش کرد. تا تونست خودش رو خرج کرد که آدم‌های این جبهه بیشتر و بیشتر بشن نه کمتر. کمترین تقابل، کمترین تنش، کمترین تنازع رو حاج‌قاسم داشت. از کوچک‌ترین ظرفیتی که در آدم‌ها بود استفاده می‌کرد. همیشه نیمۀ پر لیوان رو می‌دید الا ما شذّ و ندَر. حُسن‌ظنش بر سوءظنش غلبه داشت. کارهای بد بچه‌ها را پای بد بودنشون نمی‌گذاشت. جبهه رو جبهه‌‌ای فهمیده بود. می‌گفت این حرکت عظیم نیاز به همه جور آدم به‌درد بخور داره. خب البته اونی که اصلاً اصلاً بدرد نمی‌خوره رو نمیشه کاریش کرد، اما مگه چندتا از اینا داریم؟! شاید اگر حاج‌قاسم هم کارهای اجرایی دولتی می‌داشت، خیلی‌ها تحملش نمی‌کردند، چون حاج‌قاسم مثل ما نبود. کاش مثل او باشیم. @fakhrian_ir
فردا چه کسی را انتخاب می‌کنیم؟! 🔸شاید لازم بود ما اثر منطقه‌ای و بین‌المللی رئیس‌جمهوری که انتخاب می‌کنیم را از سیدحسن نصرالله بشنویم. رئیس‌جمهوری که فردا انتخاب می‌شود می‌تواند قدرت منطقه‌ای و جهانی ایران را افزایش دهد، ایران را در صحنه‌گردانی آینده نقش‌آفرین کند و می‌تواند به عمق استراتژیک ایران، قدرت بخشد و هم می‌تواند ایران را به سمت ضعف و وابستگی و انفعال پیش ببرد. فردا ما هستیم که انتخاب می‌کنیم آیندۀ ایران چگونه باشد! نه بهتر بگویم فردا ما حتی آیندۀ منطقه را هم تعیین می‌کنیم. 🔹اگر شرایط ایران، منطقه و جهان را در ۱۵ سال اخیر مطالعه کنید، خواهید دید که شرایط ایران هیچ‌گاه به اندازۀ امروز مهم، و ایران هیچ‌گاه به اندازۀ امروز نیاز به رئیس‌جمهورِ انقلابی، قوی، کارآمد و دارای افقِ بلند نبوده است. عزیزان 🔸ما فردا فقط یک رئیس‌جمهور برای ایران انتخاب نمی‌کنیم، ما فردا فرمانده‌ای انتخاب خواهیم کرد که یا ما را در این نبرد تمدنی آخرالزمانی پیروز خواهد کرد و یا به عقب خواهد راند. فرمانده‌ها یا مثل بنی‌صدرند یا مثل رجایی. یا مثل بنی‌صدر ما را در میدان نبرد زبون می‌کند و یا مثل رجایی قوی. 🔹شرایط امروز ایران از سال ۱۴۰۰ یا ۹۶ بسیار پیچیده‌تر است. امروز هر ضعفی که ایران به آن دچار شود، اثر فوری در منطقه و جهان خواهد داشت. امروز کشور نیاز به امتداد رئیسی دارد، امروز منطقه نیاز به امتداد رئیسی دارد و امروز ظلم‌ستیزان عالم، از آسیا و اروپا و آمریکا خود را نیازمند به فرمانده‌ای مثل رئیسی می‌دانند. از این پس عقب ماندگی‌های ایران - اگر دچارش شود - عقب‌ماندگی‌های تاریخی و تمدنی خواهد بود. چه بخواهیم و چه نه، عالم در حال عبور از قدرت‌های پیشین به قدرت‌های پسین است و امروز ایران باید تکلیف خودش را در این انتقال قدرت، در این تغییر موازنۀ قدرت، در این میدان داری جهانی مشخص کند. 🔸در سه سال گذشته، مقاومت بیش از هر زمان دیگری قدرت گرفته. در سه سال اخیر، ظلم‌ستزی در عالم بیش از هر زمان دیگری شدت گرفته و در سه سال اخیر ایران بیش از هر زمان دیگری موفق به نقش‌آفرینیِ تراز انقلاب در جهان شده بود. مراقب باشیم به عقب برنگردیم. این عقب‌گرد احتمالی حالا حالاها جبران نخواهد شد. اگر می‌بینید تمام دلسوزانِ کشور با تمام توان و آبرو، برای رونق گرفتن انتخابات و برای انتخاب اصلح به کارزار آمده‌اند دلیلش همین‌هاست که گفتم. @fakhrian_ir
دوستان دقت بفرمایید آرایش صحنۀ انتخابات به شکلی است که رقابت واقعی بین دو جریان است نه اشخاص. بایستی صحنه را جوری مدیریت کنیم که در جبهۀ انقلاب، تجمیع آرا شود. نامزد جریان مقابل که مشخص است. اما در جریان خودی، بایستی آرا را به سمت یکی از این دو نامزد فعلی ببریم. فارغ از اینکه ما الآن کدام یک از این دو را اصلح می‌دانیم و یا افرادِ شاخص و شخصیت‌های بزرگ از کدام نامزد حمایت کرده‌اند، باید ببینیم رأی کدام یک بالاتر است، به همان رأی دهیم تا ان‌شاءالله در همین دور اول نامزد جبهۀ انقلاب رأی آورد. برای رضای خدا چشمانمان را درست باز کنیم و صحنه را درست ببینیم. @fakhrian_ir
برادران و خواهران الآن یک زیارت عاشورا بخوانیم و ثوابش رو هدیه کنیم به حضرت ولی‌عصر «ارواحنا فداه» به نیت اینکه آنچه که خیر و صلاح ملت و کشور است، همان شود. در ضمن در نماز شب‌‌تون هم دعا کنید. @fakhrian_ir
اسماعیل فخریان
#مهم #تجمیع_آرا #یک_نامزد دوستان دقت بفرمایید آرایش صحنۀ انتخابات به شکلی است که رقابت واقعی بین دو
اگر صحنه رو دیدید و فهمیدید و اصلح رو تشخیص دادید، برید به همون رأی بدید. این دوگانۀ جلیلی و قالیباف رو هم رها کنید. با این اوضاع که بعضی از خودی‌ها موضع‌گیری می‌کنند و به جان هم می‌افتند، ما اگر به پزشکیان هم نبازیم، مطمئن باشید به خودمان می‌بازیم! @fakhrian_ir
میگه بعد از رأی دادن برنگردید خونه، بمونید و با «فعالیت زبانی» آرای بلاتکلیف رو تغییر بدید. تأکید می‌کنه که برنگردید خونههه @fakhrian_ir
آقایان شما فکر می‌کنید اگر کسی یک پیامی منتشر کرد به نفع یک کاندید و ضرر کاندید دیگری، یعنی او طرفدار آن کاندید اول است؟ نه از نفوذی‌ها، از خناسانِ دو به هم زن، از بی‌شرف‌هایی که نه طرفدار قالیباف هستند و نه جلیلی غافل نشید. چرا از آنها که پول گرفته‌اند تا پروژۀ تفرقه و شقاق را به پایان برسانند غافلید؟ چرا چشمانتان را باز نمی‌کنید! چرا به راحتی تهمت می‌زنید به رفیق‌تان؟ چرا بد‌بینی را ترویج می‌دهید؟ اگر پیامی به دروغ به نفع قالیباف منتشر شد، یعنی قالیباف و ستادش تصمیم گرفته‌اند این کار را بکنند؟! اگر کسی پیامی را به نفع جلیلی به دروغ منتشر کرد یعنی جلیلی و ستادش گفته این پیام را منتشر کنند؟ اگر یک آدم عوضی آمد و با پول پاشی گفت به جلیلی رأی بدید، آیا این کار جلیلی است. اگر یک بی‌شرفی آمد و با وعده و پول گفت به قالیباف رأی بدید، آیا این کار قالیباف است؟! آقایان ما را به «عقل» شما امید نیست، حداقل سریال مختار رو دوباره ببینید. @fakhrian_ir
◀️ چرا سراغ مصداق نرفتم؟! [۱]. ضمن تشکر و قدردانی از تمام سروران گرامی که نظر حقیر را در مورد انتخابات برای خودشان حجت می‌دانند و با ارسال پیام‌های مکرر این مسأله را عنوان کرده‌اند، بنده ضرورتی بر اعلام مصداق مشخص در انتخابات از طرف خودم نمی‌بینم. [۲]. تشخیص بنده این بوده و هست که با تبیین شاخص‌هایِ فرمانده‌ای که می‌تواند در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار بگیرد و با تقویت جبهۀ انقلاب و با مقابلۀ جدی با خط تحریف‌گران و لجن‌پراکنان و بی‌تقوایان سیاسی بهتر می‌توانم به اصل جبهه مدد برسانم. آن‌گاه که دیدم بزرگان بسیاری به اندازۀ کفایت، برای اعلام نامزد اصلحِ مد نظرشان اقدام کرده‌اند، بنده دیگر در این جهت خلائی نمی‌بینم که لازم باشد اقدام کنم و نظرم را در مورد شخص اصلح اعلام کنم. [۳]. در این زمان این اعلام نکردن من، نه از سر عجز و ابهام و تردید است و نه از سر محافظه‌کاری و ترس و خوف از ملامت. بلکه به جهت باز بودن عرصۀ کنش‌گری‌های فوری و جهت‌دادن‌های سریع است. اکنون نیز به بعضی از حمایت‌ها و‌ نوع آن و زمان آن که از سوی برخی از برادران عزیزم انجام شد نقد دارم که البته گفتنش را الآن به‌صلاح آنها و مردم نمی‌دانم. معتقدم بایستی امروز را پشت‌سر بگذاریم و بعد از انتخابات، آرام‌آرام به آسیب‌شناسی و رفع آسیب‌ها بپردازیم. [۴]. قطعاً ما در آینده با ریزش‌هایی از جبهۀ انقلاب مواجه خواهیم بود لکن رویش‌های این جبهه آن‌قدر زیاد است که اصلاً نبودن آنها به چشم نخواهد آمد. من احمدی‌نژادیسم را در میان پاره‌ای از دوستداران انقلاب و رهبری می‌بینم که البته تفاوت اینها با احمدی‌نژاد این است که نسخۀ اینها بروزتر و خطرناک‌تر است. [۵]. این‌ها خزندگانِ پُر زرق و برقی هستند که قدرت تحریف و تخریب را با هم دارند. می‌دانید! آنگاه که اول تحریف جاباز می‌کند، تخریب‌ها عمیق‌تر و ماندگارتر می‌شوند. با اینها باید جنگید. جنگ ما با اینها تبیینی خواهد بود که رهبرمان فرمود جواب تحریف، تبیین است. [۶]. ما در این انتخابات بهتر فهمیدیم که چقدر تبیین لازم‌تر از گذشته است. چقدر تبیین ضروری‌تر از گذشته است و چقدر تحریف می‌تواند فریبنده و ممتد باشد! چقدر تحریف می‌تواند ذهن و قلب جوانان پاک‌باختۀ به انقلاب را مشوش کند و هاله‌هایی از ابهام، بغض و نفرت را بگستراند. [۷]. دیدیم چه آقاخوانده‌های مدعی‌ای را که تقوای سیاسی‌شان با تقّی واشد. دیدیم چه آدم‌های به ظاهر معقول و محترمی را که تعصب و کینه دمارشان را درآورد و به فنایشان داد. دیدیم آنانی را که نادانسته نه که فقط با دشمن مخرج مشترک داشته باشند، بلکه خودشان مخرج مشترک شدند. دیدیم آنانکه جرأت، شجاعت و تقوای سکوت نداشتند، آنگاه که باید به‌خاطر مصالح اقوی ساکت می‌شدند، نشدند و پازل دشمن را تکمیل کردند. و از این دست معضلات بیشتر هم خواهیم دید. [۸]. چالش آیندۀ انقلاب، تحریف‌گرانِ ظاهرالصلاحی خواهد بود که برای مقابله با آنها هزینه‌های زیادی بایستی بدهیم. @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: این را در همهٔ کارهای جبهه مؤمن باید در نظر داشت... @fakhrian_ir
13910628_4789_128k.mp3
1.55M
فَإِذا فَرَغتَ فَانصَب 🎙هیچ‌گاه نباید خسته بشویم... @fakhrian_ir
همراهان گرامی صفحۀ ویراستی حجة‌الاسلام فخریان را دنبال کنید🔻 https://virasty.com/fakhrian_ir https://virasty.com/fakhrian_ir
مشارکت در کجا و چگونه؟! / بازتولید قدرت مردم 🔹مردم‌سالاری را در «مشارکت‌»های اجتماعی باید جست. مشارکت صرفا شرکت کردن نیست. مشارکت، درگیر شدن به کارهای کشور است و لازمۀ آن، شرکت دادن است. نظامات اجتماعی متعددند. نظام اقتصادی، نظام سیاسی، نظام فرهنگی و... در این نظامات اگر مردم شرکت داده نشوند، طبیعتاً از طرف آنها هم مشارکتی نخواهد بود. دعوت به کارهای سیاسی کافی نیست. دعوت به امور فرهنگی و اقتصادی کافی نیست. شرکت دادن لازم است. 🔸مدل حکمرانی باید بستر شرکت دادنِ آزادانه، فعالانه و از روی اراده و انتخاب در نظامات اجتماعی باشد. در غیر این صورت شما قدرتِ مردم را نخواهید داشت. قدرت و مدد مردم را بایستی در بستر شرکت‌دادن‌ها تولید کنیم. بخشی از این شرکت دادن‌ها بر دوش دولت‌هاست. اما بخشِ دیگری از آن، بر دوش خواص و تشکل‌هاست. 🔹رهبری در بحث تحزّب فرمود، احزاب و تشکل‌های بایستی با «مردم» کانال‌کشی کنند. یعنی هر تشکل، یک کانال بزرگ به سمت مردم باید باشد. این تشکل باید مردم را عهده‌داری کند، مردم را شرکت دهد، از مردم، با مردم، برای مردم تولید قدرت کند. 🔸عهده‌داری و شراکت هم بایستی همه‌جانبه باشد، البته اولویت باید با اقتصاد باشد. در کنار اقتصاد، فرهنگ و سیاست. افول مشارکت سیاسی در نزول عهده‌داری و شراکت در اقتصاد و فرهنگ است. سوراخ دعا را دریابیم. صرفا با دعوت، کار به سامان نمی‌رسد. تواصی لازم است، دعوت لازم است، نصیحت لازم است، اما آنچه اصل است بازتولید قدرتِ نرم مردم در عرصه‌های مختلفِ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با شرکت دادن مردم در ادارۀ زندگی خودشان و نقش‌آفرینی در حکمرانی است. 🔹مادامی که ما شاهد بی‌محلی به مردم در بستر حکمرانی باشیم، آش و کاسه، همین آش و کاسه است! مشارکت در انتخابات، تنها مسالۀ ما نیست که نزدیک به انتخابات، به دنبال مشارکت بیشتر باشیم. مسأله، قدرتِ مردم به‌عنوان تضمینِ بقا و تداوم نظام است. آن‌وقت که مردم به استضعاف اجتماعی بیفتند، اثرش را در میادین مختلف از جمله میدان انتخابات خواهیم دید. 🔸چرا کارگرانِ کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیلی که احیا شدند، در انتخابات مشارکت می‌کنند؟ شرکت نه، مشارکت، و انتخابات را از خودشان می‌دانند. چون آنها را به حساب آوردیم، به آن‌ها نقش دادیم، عهده‌داری کردیم.‌ غُصۀ قصه‌شان را خوردیم. آنها حس کردند که دیده شدند، دیدند کسی پیدا شد و آنها را گردن گرفت. به زندگی‌شان سامان داد، کسی آمد و دید و پای کارشان ماند. 🔹پس گرانیگاه مشارکت بالا، شرکت دادن، نقش دادن و گردن گرفتن مردم در همۀ عرصه‌هاست. @fakhrian_ir