5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب اسلامی: مراقب «هویتزدایی» از حقیقت انقلاب باشید.
جوانهای «هوشمند» و فرزانه روی این مسأله فکر کنند.
۱۴۰۱/۰۳/۱۴
@fakhrian_ir
در ۶ ماه اخیر، در سخنرانیها و تدریسها، روی این مسائل تمرکز ویژه داشتهایم:
۱. ضرورت هویتزایی و مقابله با هویتزدایی
۲. تبیین سبک زندگی اسلامی و غربی
۳. تبیین ضرورت و شیوههای مقابله با جنگ رسانهای دشمن
۴. توجه ویژه به ایمان مردم برای تولید عمل دینی
۵. تبیین بُنباز بودن کشور در مسائل مختلف
۶. تبیین ضرورت حمایت حداکثری از نظام و مسئولین
@fakhrian_ir
دقّت بیشتر بهخرج دهید
[۱]. امیرالمؤمنین شاگرد رسولالله بود، اما آیا بعد از پیغمبر، امامِ انقلابی که پیامبر تأسیس کرد، نبود؟! آیا چون بعد از پیغمبر اسلام، ۱۲ امام به امامت رسیدند، شخصیت و رفتار پیامبر در تاریخ ماندگار نماند؟ یا برعکس، ائمه(علیهمالسلام) عامل ماندگاری مکتب پیامبر و مانع از تحریف آن بودند.
[۲]. آیا چون امیرالمؤمنین و ۱۱ امام بعد از او، ائمۀ انقلابِ پیامبر بودند، یعنی مقام ائمه با پیامبر یکی است؟ قطعا خیر.
[۳]. آیتالله خامنهای بعد از وفات حضرت امام، امامِ همان انقلابی است که امام بنیانگذارش بود. و همو عامل اصلی ماندگاری مکتب امام و هم عنصر حیاتی در جلوگیری از تحریف مکتب امام است.
[۴]. هیچگاه امّت اسلام «بیامام» نخواهد بود. «امامت» جزو مفاهیم ادامهدار و جاری است، کما اینکه «انقلاب» زنده است و ادامه دارد. خب این امت اسلامی و این انقلاب، امام نمیخواهد؟
[۵]. آقای ضرغامی میبایست بیشتر در مفهوم «امامت» و «انقلاب» دقت بهخرج دهد.
@fakhrian_ir
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین.mp3
12.58M
🔊#صوت_مهم
#موضوع: نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین
🎙حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
۱۴۰۱/۰۳/۰۶
تو را بهخدا شما بنشینید و در مورد «جهاد تبیین» فکر کنید. منظورم این است که به این بیاندیشید که در آیندۀ نزدیک و دور «تبیینیها» به چه آفات و آسیبهایی دچار خواهند شد؟ «تبیینیها» چه نیازمندیهایی دارند؟ چه «مهارتهایی» را بایستی کسب کنند؟ مرکز تولید محتوای غنیّ و عمیق برای «جهادِ تبیین» کجاست؟ چه کنیم که تبیین «سالم» بماند؟ بدانید ««تبیینبانی» به عهدهی شماست...
#جهاد_تبیین
#تبیینبانی
@fakhrian_ir
@t_manzome_f_r
[مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
اسماعیل فخریان
🔊#صوت_مهم #موضوع: نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین 🎙حجةالاسلاموالمسلمین فخریان ۱۴۰۱/۰۳/۰۶ تو را
#اصلاحیه
تاکنون دوجلسۀ هماندیشی پیرامون «جهاد تبیین» در قم با سخنرانی حجةالاسلاموالمسلمین فخریان برگزار شده است. موضوع جلسۀ اول «راهکارهای تحقق جهاد تبیین» و موضوع جلسۀ دوم «نیازمندیهای تحقق جهاد تبیین» بوده که به اشتباه، صوت جلسۀ دوم نیز با عنوان «راهکارهای تحقق جهاد تبیین» منتشر شد و اکنون بدینوسیله اصلاح میشود.
آقای حسن خمینی، معنای «ولایتفقیه» و گسترۀ اختیارات ولیّفقیه را نفهمیدهاید.
پایگاه اطلاعرسانی جماران به نقل از سید حسن خمینی: قید «مطلقه» در عنوان ولایتفقیه، نسبت به «احکام اوّلی» است، نه «قانون اساسی».
آیةالله خامنهای:
کار ولیّفقیه چیست در جامعه؟ کار ولیّفقیه عبارت است از ادارۀ جامعه، البته بر مبنای اسلام؛ شکی در این نیست؛ اما آنجاهایی که مصالح اسلامی را، مصالح اجتماعی را ولیّفقیه تشخیص میدهد و بر طبقِ مصلحت، یک دستوری صادر میکند، آن دستور، «حکم الله» است، آن دستور، خودش یک دستور شرعی است. ولیّفقیه چه با اتکا به دلیل عقلیِ قطعی و چه با اتکا به ادلّهٔ شرعی، یک مصلحتی را برای جامعه تشخیص میدهد، آن مصلحت را اِعمال میکند، آن میشود «حکم الله» و برای همهٔ مردم، این حکم واجبالاِطاعه است. معنای این جمله هم که در بیانات بزرگان تکرار شده که حکومت از احکام اولیّه است، همین است. اصل حکومت از احکام اولیّه است و احکامِ حاکم اسلامی هم حکم اوّلی است، یعنی حکم ثانوی، به معنایِ اینکه تابع ضرورتها باشد نیست. البته در مواردی هم میتواند حکم ثانوی بکند. حکم ثانوی هم حکم شرعی است، فرقی نمیکند، اما آنچه را که ولیّفقیه در جامعهٔ اسلامی بهعنوان قانونی وضع میکند یا اجرا میکند، احکام ولیّفقیه احکام اوّلیه است، مثل «احکام الله» است.
در جامعهٔ اسلامی تمام دستگاهها، چه دستگاههای قانونگذار، چه دستگاههای اجراکننده، اعم از قوهٔ اجرائیه و قوهٔ قضائیه، مشروعیتشان به خاطر ارتباط و اتّصال به ولیّفقیه است و الّا بهخودیخود، حتی مجلس قانونگذاری هم حق قانونگذاری ندارد. مجلس شورای اسلامی که قانون وضع میکند ــ معنای قانون وضع کردن چیست؟ معنای قانون وضع کردن این است که محدودیتهایی را در زندگی مردم، بر طبق یک مصالحی ایجاد میکنند ــ خب یک چنین کاری بنا بر مبنای فقهی اسلامی و بنا بر اصل ولایتفقیه، برای هیچکس جایز نیست و از هیچکس مشروع نیست، مگر ولیّفقیه. در حقیقت قانونگذاری هم اعتبارش به اتکا به ولایتفقیه است. قوه مجریه هم اعتبارش به اتکا و امضا و تنفیذ ولیّفقیه است که اگر ولیّفقیه اجازه ندهد و تنفیذ نکند و امضا نکند، تمام این دستگاههایی که در مملکت مشغول کار هستند، چه قانونگذاری، چه اجرائیات، کارهایشان بدون دلیل و بدون حق است و واجبالاطاعه و الزامی نیست. به خاطر ارتباط و اتّصال به ولیفقیه است که اینها هم مشروعیّت پیدا میکنند. در حقیقت ولایتفقیه مثل روحی است در کالبد نظام.
بالاتر از این من بگویم، «قانون اساسی» در جمهوری اسلامی که ملاک و معیار و چهـارچوب قوانیـن است، اعتبارش به خاطر قبول و تأیید ولیفقیــه است و اِلّا خبـــرگان، ۵۰ نفر، ۶۰ نفر، ۱۰۰ نفر، از هر قشری، چه حقی دارند دورهم بنشینند و برای مردمِ مملکت و مردم جامعه قانون وضع کنند؟ قانون اساسی وضع کنند؟ اکثریت مردم چه حقی دارند که امضا کنند قانون اساسی را و برای همۀ مردم این قانون را لازمالاجرا بکنند؟ آن کسی که حق دارد قانون اساسی را برای جامعه قرار بدهد، ولیّفقیه است، او همان امام اسلامی است و دستگاهی است که حاکمیت الهی را از طریق وراثتِ پیغمبر و وراثتِ ائمهٔ معصومین در اختیار دارد. او چون به خبرگان دستور داد که بنشینند قانون اساسی بنویسند و او چون امضا کرد قانون اساسـی را، قانـون اساسی شد قانــون. حتـی اصـل نظـام جمهـــوری اسلامــی، مشروعیتش، بهعنوان یک حکم از طرف ولیفقیه است. این ولیفقیه است که نظام جمهوری اسلامی را بهعنوان یک نظام، برای جامعه اسلامی به وجود میآورد و جعل میکند و لازمالاتّباع میکند و مخالفت با این نظام حرام میشود و جزء گناهان کبیره میشود و مبارزهٔ با مخالفین این نظام واجب میشود. چرا؟ برای خاطر اینکه این نظام، نظامی است که ولیّفقیه، یعنی آن مقامِ مسئولِ موظفِ مأذون از طرف پروردگار، برای مردم به وجود آورده؛ این شأن ولیّفقیه است.
در حقیقت ولایت و حاکمیت ولیّفقیه، ولایت و حاکمیت فقه اسلامی است، ولایت و حاکمیت دین خداست، ولایت و حاکمیت ملاکها و ارزشهاست، نه ولایت و حاکمیت یک شخص؛ یعنی خودِ ولیفقیه هم بهعنوان یک شخص، موظف است که آنچه حکم ولیّفقیه است اطاعت کند و تبعیّت کند. بر همه واجبالِاتّباع است این احکام. احکامِ ولیّفقیه، حتی بر خودِ ولیّفقیه [واجب است]. یک چنین گسترهٔ بسیار وسیع و عظیمی را، دامنه ولایتفقیه داراست که منتهی میشود به ولایت خدا؛ یعنی چون ریشهٔ ولایتفقیه، ولایت الهی است، ریشهٔ آن ولایت پیغمبر است و همان چیزی است که پیغمبر به اوصیای معصومینش و از اوصیای معصومین به علمای امت، فقهای امت... منتقلشده، لذاست که این، دارای یک چنین سعهٔ اختیاراتی است؛ این معنای ولایتفقیه در جامعهٔ اسلامی است.
منبع: کتاب «ولایت و حکومت» ص۲۷۵
کتاب «ولایت و انسانسازی» ص۱۰۳
@fakhrian_ir
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
▫️هیئت اصحابالحسین(علیهالسلام) برگزار میکند
سلسله جلساتِ تبیینِ «هویّتزایی و هویّتزدایی»
🔹باسخنرانی: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔸و مداحی: حاج علی فخری
🔻زمان: چهارشنبه ۱۸ خردادماه، از نماز مغرب و عشا
🔻مکان:
مسیر اول: قم، خیابان ایستگاه راهآهن، کوچه۱۰، فرعی ۱۹، حسینیه شهید آیتالله مؤیدی قمی
مسیر دوم: قم، روبروی صحن جوادالائمه، انتهای کوچه آبشار، خیابان بوعلی سینا، کوچه ۱۹، حسینیه شهید آیتالله مؤیدی قمی
#اجتماع_اصحاب_حق
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هیئت اصحابالحسین"علیهالسلام" _ قم
15.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دیدار و اجرای مشترکِ حاج ابوذر روحی با دختران دوقلوی سرطانیِ ارومیهای که بیش از این، با اجرای سرود "سلام فرمانده" در بیمارستان شهید مطهری ارومیه، ارادت خود را به حضرت صاحب الزمان( عجاللهفرجه) نشان داده بودند.
پ.ن: این کلیپ هم ازم خیلی اشک گرفت و هم حالمرو خیلی خوب کرد.
@fakhrian_ir
انقلاب اسلامی «کلمة لاالهالاالله» است
«کلمة لاالهالاالله حصنی» یعنی تنها منطقۀ امن، دستگاه توحید است. هرچیز و هرجایی که رنگ خدا نداشته باشد، «صِبغةالله» نباشد، نه ماندگار است و نه ایمن.
«فمن دخل حِصنی امِن من عذابی» یعنی اگر وارد دستگاه توحید شدی، از عذابِ اثرِ وضعی و خانمانسوزِ دستگاه طاغوت، در امان خواهی بود.
«لکن بشروطها و انا من شروطها» یعنی ورود به «وادی مقدس طوی» بدون ولایت امامِ حق، امکان ندارد. حجت خداست که دستت را میگیرد و از «کُتَل»های پُرپیچ و خم دنیا عبورت میدهد و در منطقۀ امن الهی ساکنت میکند.
عنکبوت و بیتش، چون «اَوْهَنالاشیاء»اند، ظرفیت همراهی با قطب عالم امکان را ندارند.
خمینی کبیر - که تداوم ولایت اولیاء الهی بود - سفرۀ «کلمة لاالهالاالله» را برای بشر گستراند و ناصیۀ بشر را از دست طاغوت گرفت و بر خوان لایتناهی توحید نشاند. این انقلاب همان «کلمة لاالهالاالله» است که شرط ورود به آن، همراهی با امام انقلاب است.
@fakhrian_ir
شما باید پاسخگو باشید
در مستند «دومینو» که آسیبهای گوناگون فرهنگی، پزشکی و اقتصادیِ نگهداری سگهای زینتی_خانگی رو بررسی میکند، نمایندۀ مجلس میگه: چرا فروشگاههای فروش مایحتاج سگهای خانگی مثل قارچ سبز میشوند؟ چرا برای غذای سگ و پوشک سگ ارز ترجیحی (۴۲۰۰) اختصاص داده شده؟
یکی نیست بگه بزرگوار شما نباید بگی: «چرا» فلان، «چرا فلان». شما باید پاسخگو باشی، نه اینکه مشکلات موجود رو تکرار کنی. شما نمایندۀ مجلس شدی که قانونگذاری و نظارت کنی.
جای پرسشگر و پاسخگو عوض نشه.
@fakhrian_ir
گفت: آنانکه از حماسهسازان جنگ ۸ ساله مینویسند، همان مَقتلنویسانِ «کربلای خمینی» هستند.
و من هنوز در شگفت از این جملۀ نغز.
@fakhrian_ir
یکی از مواد بهظاهر قانونی اما بهشدت فسادزا، «ماده ۱۰۰» شهرداریهاست که در طول سالهای گذشته تبدیل به مادۀ خرید و فروش تخلف و در بسیاری از موارد دعوت طبقه پولدار به تخلفات ساختمانی شده و بستر ردّ و بدل شدن رشوه بوده است. یعنی طرف تخلف میکرد و پولش رو میداد و از اول برای تخلف برنامهریزی میکرد.
امروز خطیب نماز جمعۀ تهران، آقای حاجعلیاکبری این مورد رو به شهرداریها تذکر داد و گفت از بلندگوی نماز جمعه پیگیری خواهیم کرد.
همچنین پیرامون افزایش سرسامآور اجارهبها گفتند که جا دارد از ایشون تشکر کنیم.
@fakhrian_ir