eitaa logo
اسماعیل فخریان
11.4هزار دنبال‌کننده
723 عکس
390 ویدیو
47 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
در ۶ ماه اخیر، در سخنرانی‌ها و تدریس‌ها، روی این مسائل تمرکز ویژه داشته‌ایم: ۱. ضرورت هویت‌زایی و مقابله با هویت‌زدایی ۲. تبیین سبک زندگی اسلامی و غربی ۳. تبیین ضرورت و شیوه‌های مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن ۴. توجه ویژه به ایمان مردم برای تولید عمل دینی ۵. تبیین بُن‌باز بودن کشور در مسائل مختلف ۶. تبیین ضرورت حمایت حداکثری از نظام و مسئولین @fakhrian_ir
دقّت بیشتر به‌خرج دهید [۱]. امیرالمؤمنین شاگرد رسول‌الله بود، اما آیا بعد از پیغمبر، امامِ انقلابی که پیامبر تأسیس کرد، نبود؟! آیا چون بعد از پیغمبر اسلام، ۱۲ امام به امامت رسیدند، شخصیت و رفتار پیامبر در تاریخ ماندگار نماند؟ یا برعکس، ائمه(علیهم‌السلام) عامل ماندگاری مکتب پیامبر و مانع از تحریف آن بودند. [۲]. آیا چون امیرالمؤمنین و ۱۱ امام بعد از او، ائمۀ انقلابِ پیامبر بودند، یعنی مقام ائمه با پیامبر یکی است؟ قطعا خیر. [۳]. آیت‌الله خامنه‌ای بعد از وفات حضرت امام، امامِ همان انقلابی است که امام بنیانگذارش بود. و همو عامل اصلی ماندگاری مکتب امام و هم عنصر حیاتی در جلوگیری از تحریف مکتب امام است. [۴]. هیچ‌گاه امّت اسلام «بی‌امام» نخواهد بود. «امامت» جزو مفاهیم ادامه‌دار و جاری است، کما اینکه «انقلاب» زنده است و ادامه دارد. خب این امت اسلامی و این انقلاب، امام نمی‌خواهد؟ [۵]. آقای ضرغامی می‌بایست بیشتر در مفهوم «امامت» و «انقلاب» دقت به‌خرج دهد. @fakhrian_ir
نیازمندی‌های تحقق جهاد تبیین.mp3
12.58M
🔊 : نیازمندی‌های تحقق جهاد تبیین 🎙حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان ۱۴۰۱/۰۳/۰۶ تو را به‌خدا شما بنشینید و در مورد «جهاد تبیین» فکر کنید. منظورم این است که به این بیاندیشید که در آیندۀ نزدیک و دور «تبیینی‌ها» به چه آفات و آسیب‌هایی دچار خواهند شد؟ «تبیینی‌ها» چه نیازمندی‌هایی دارند؟ چه «مهارت‌هایی» را بایستی کسب کنند؟ مرکز تولید محتوای غنیّ و عمیق برای «جهادِ تبیین» کجاست؟ چه کنیم که تبیین «سالم» بماند؟ بدانید ««تبیین‌بانی» به عهده‌ی شماست... @fakhrian_ir @t_manzome_f_r [مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
اسماعیل فخریان
🔊#صوت‌_مهم #موضوع: نیازمندی‌های تحقق جهاد تبیین 🎙حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان ۱۴۰۱/۰۳/۰۶ تو را
تاکنون دوجلسۀ هم‌اندیشی پیرامون «جهاد تبیین» در قم با سخنرانی حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان برگزار شده است. موضوع جلسۀ اول «راهکارهای تحقق جهاد تبیین» و موضوع جلسۀ دوم «نیازمندی‌های تحقق جهاد تبیین» بوده که به اشتباه، صوت جلسۀ دوم نیز با عنوان «راهکارهای تحقق جهاد تبیین» منتشر شد و اکنون بدینوسیله اصلاح می‌شود.
آقای حسن خمینی، معنای «ولایت‌فقیه» و گسترۀ اختیارات ولیّ‌فقیه را نفهمیده‌اید. پایگاه اطلاع‌رسانی جماران به نقل از سید حسن خمینی: قید «مطلقه» در عنوان ولایت‌فقیه، نسبت به «احکام اوّلی» است، نه «قانون اساسی». آیة‌الله‌ خامنه‌ای: کار ‌ولی‌ّفقیه چیست در جامعه؟ کار ‌‌ولی‌ّفقیه عبارت است از ادارۀ جامعه، البته بر مبنای اسلام؛ شکی در این نیست؛ اما آنجاهایی که مصالح اسلامی را، مصالح اجتماعی را ‌ولی‌ّفقیه تشخیص می‌دهد و بر طبقِ مصلحت، یک دستوری صادر می‌کند، آن دستور، «حکم الله» است، آن دستور، خودش یک دستور شرعی است. ‌ولی‌ّفقیه چه با اتکا به دلیل عقلیِ قطعی و چه با اتکا به ادلّهٔ شرعی، یک مصلحتی را برای جامعه تشخیص می‌دهد، آن مصلحت را اِعمال می‌کند، آن می‌شود «حکم الله» و برای همهٔ مردم، این حکم واجب‌الاِطاعه است. معنای این جمله هم که در بیانات بزرگان تکرار شده که حکومت از احکام اولیّه است، همین است. اصل حکومت از احکام اولیّه است و احکامِ حاکم اسلامی هم حکم اوّلی است، یعنی حکم ثانوی، به معنایِ اینکه تابع ضرورت‌ها باشد نیست. البته در مواردی هم می‌تواند حکم ثانوی بکند. حکم ثانوی هم حکم شرعی است، فرقی نمی‌کند، اما آنچه را که ولی‌ّفقیه در جامعهٔ اسلامی به‌عنوان قانونی وضع می‌کند یا اجرا می‌کند، احکام ‌ولی‌ّفقیه احکام اوّلیه است، مثل «احکام الله» است. در جامعهٔ اسلامی تمام دستگاه‌ها، چه دستگاه‌های قانون‌گذار، چه دستگاه‌های اجراکننده، اعم از قوهٔ اجرائیه و قوهٔ قضائیه، مشروعیت‌شان به خاطر ارتباط و اتّصال به ‌ولی‌ّفقیه است و الّا به‌خودی‌خود، حتی مجلس قانون‌گذاری هم حق قانون‌گذاری ندارد. مجلس شورای اسلامی که قانون وضع می‌کند ــ معنای قانون وضع کردن چیست؟ معنای قانون وضع کردن این است که محدودیت‌هایی را در زندگی مردم، بر طبق یک مصالحی ایجاد می‌کنند ــ خب یک چنین کاری بنا بر مبنای فقهی اسلامی و بنا بر اصل ولایت‌فقیه، برای هیچ‌کس جایز نیست و از هیچ‌کس مشروع نیست، مگر ‌ولی‌ّفقیه. در حقیقت قانون‌گذاری هم اعتبارش به اتکا به ولایت‌فقیه است. قوه مجریه هم اعتبارش به اتکا و امضا و تنفیذ ‌‌ولی‌ّفقیه است که اگر ‌‌‌ولی‌ّفقیه اجازه ندهد و تنفیذ نکند و امضا نکند، تمام این دستگاه‌هایی که در مملکت مشغول کار هستند، چه قانون‌گذاری، چه اجرائیات، کارهایشان بدون دلیل و بدون حق است و واجب‌الاطاعه و الزامی نیست. به خاطر ارتباط و اتّصال به ‌‌‌ولی‌فقیه است که این‌ها هم مشروعیّت پیدا می‌کنند. در حقیقت ولایت‌فقیه مثل روحی است در کالبد نظام. بالاتر از این من بگویم، «قانون اساسی» در جمهوری اسلامی که ملاک و معیار و چهـارچوب قوانیـن است، اعتبارش به خاطر قبول و تأیید ‌ولی‌فقیــه است و اِلّا خبـــرگان، ۵۰ نفر، ۶۰ نفر، ۱۰۰ نفر، از هر قشری، چه حقی دارند دورهم بنشینند و برای مردمِ مملکت و مردم جامعه قانون وضع کنند؟ قانون اساسی وضع کنند؟ اکثریت مردم چه حقی دارند که امضا کنند قانون اساسی را و برای همۀ مردم این قانون را لازم‌الاجرا بکنند؟ آن کسی که حق دارد قانون اساسی را برای جامعه قرار بدهد، ‌ولی‌ّفقیه است، او همان امام اسلامی است و دستگاهی است که حاکمیت الهی را از طریق وراثتِ پیغمبر و وراثتِ ائمهٔ معصومین در اختیار دارد. او چون به خبرگان دستور داد که بنشینند قانون اساسی بنویسند و او چون امضا کرد قانون اساسـی را، قانـون اساسی شد قانــون. حتـی اصـل نظـام جمهـــوری اسلامــی، مشروعیتش، به‌عنوان یک حکم از طرف ‌‌‌ولی‌فقیه است. این ‌ولی‌فقیه است که نظام جمهوری اسلامی را به‌عنوان یک نظام، برای جامعه اسلامی به وجود می‌آورد و جعل می‌کند و لازم‌الاتّباع می‌کند و مخالفت با این نظام حرام می‌شود و جزء گناهان کبیره می‌شود و مبارزهٔ با مخالفین این نظام واجب می‌شود. چرا؟ برای خاطر اینکه این نظام، نظامی است که ‌ولی‌ّفقیه، یعنی آن مقامِ مسئولِ موظفِ مأذون از طرف پروردگار، برای مردم به وجود آورده؛ این شأن ‌ولی‌ّفقیه است. در حقیقت ولایت و حاکمیت ‌ولی‌ّفقیه، ولایت و حاکمیت فقه اسلامی است، ولایت و حاکمیت دین خداست، ولایت و حاکمیت ملاک‌ها و ارزش‌هاست، نه ولایت و حاکمیت یک شخص؛ یعنی خودِ ‌ولی‌فقیه هم به‌عنوان یک شخص، موظف است که آنچه حکم ‌ولی‌ّفقیه است اطاعت کند و تبعیّت کند. بر همه واجب‌الِاتّباع است این احکام. احکامِ ‌ولی‌ّفقیه، حتی بر خودِ ‌‌‌ولی‌ّفقیه [واجب است]. یک چنین گسترهٔ بسیار وسیع و عظیمی را، دامنه ولایت‌فقیه داراست که منتهی می‌شود به ولایت خدا؛ یعنی چون ریشهٔ ولایت‌فقیه، ولایت الهی است، ریشهٔ آن ولایت پیغمبر است و همان چیزی است که پیغمبر به اوصیای معصومینش و از اوصیای معصومین به علمای امت، فقهای امت... منتقل‌شده، لذاست که این، دارای یک چنین سعهٔ اختیاراتی است؛ این معنای ولایت‌فقیه در جامعهٔ اسلامی است. منبع: کتاب «ولایت‌ و‌ حکومت» ص۲۷۵ کتاب «ولایت‌ و انسان‌سازی» ص۱۰۳ @fakhrian_ir
▫️هیئت اصحاب‌الحسین(علیه‌السلام) برگزار می‌کند سلسله جلساتِ تبیینِ «هویّت‌زایی و هویّت‌زدایی» 🔹باسخنرانی: حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان 🔸و مداحی: حاج علی فخری 🔻زمان: چهارشنبه ۱۸ خردادماه، از نماز مغرب و عشا 🔻مکان: مسیر اول: قم، خیابان ایستگاه راه‌آهن، کوچه۱۰، فرعی ۱۹، حسینیه شهید آیت‌الله مؤیدی قمی مسیر دوم: قم، روبروی صحن جوادالائمه، انتهای کوچه آبشار، خیابان بوعلی سینا، کوچه ۱۹، حسینیه شهید آیت‌الله مؤیدی قمی @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری هیئت اصحاب‌الحسین"علیه‌السلام" _ قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیدار و اجرای مشترکِ حاج ابوذر روحی با دختران دوقلوی سرطانیِ ارومیه‌ای که بیش از این، با اجرای سرود "سلام فرمانده" در بیمارستان شهید مطهری ارومیه، ارادت خود را به حضرت صاحب الزمان( عج‌الله‌فرجه) نشان داده بودند. پ.ن: این کلیپ هم ازم خیلی اشک گرفت و هم حالم‌رو خیلی خوب کرد. @fakhrian_ir
انقلاب اسلامی «کلمة لااله‌الاالله» است «کلمة لااله‌الاالله حصنی» یعنی تنها منطقۀ امن، دستگاه توحید است. هرچیز و هرجایی که رنگ خدا نداشته باشد، «صِبغة‌الله» نباشد، نه ماندگار است و نه ایمن. «فمن دخل حِصنی امِن من عذابی» یعنی اگر وارد دستگاه توحید شدی، از عذابِ اثرِ وضعی و خانمان‌سوزِ دستگاه طاغوت، در امان خواهی بود. «لکن بشروطها و انا من شروطها» یعنی ورود به «وادی مقدس طوی» بدون ولایت امامِ حق، امکان ندارد. حجت خداست که دستت را می‌گیرد و از «کُتَل»های پُرپیچ و خم دنیا عبورت می‌دهد و در منطقۀ امن الهی ساکنت می‌کند. عنکبوت و بیتش، چون «اَوْهَن‌الاشیاء»اند، ظرفیت همراهی با قطب عالم امکان را ندارند. خمینی کبیر - که تداوم ولایت اولیاء الهی بود - سفرۀ «کلمة لااله‌الاالله» را برای بشر گستراند و ناصیۀ بشر را از دست طاغوت گرفت و بر خوان لایتناهی توحید نشاند. این انقلاب همان «کلمة لااله‌الاالله» است که شرط ورود به آن، همراهی با امام انقلاب است. @fakhrian_ir
شما باید پاسخگو باشید در مستند «دومینو» که آسیب‌های گوناگون فرهنگی، پزشکی و اقتصادیِ نگهداری سگ‌های زینتی_خانگی رو بررسی می‌کند، نمایندۀ مجلس میگه: چرا فروشگاه‌های فروش مایحتاج سگ‌های خانگی مثل قارچ سبز می‌شوند؟ چرا برای غذای سگ و پوشک سگ ارز ترجیحی (۴۲۰۰) اختصاص داده شده؟ یکی نیست بگه بزرگوار شما نباید بگی: «چرا» فلان، «چرا فلان». شما باید پاسخگو باشی، نه اینکه مشکلات موجود رو تکرار کنی. شما نمایندۀ مجلس شدی که قانون‌گذاری و نظارت کنی. جای پرسشگر و پاسخگو عوض نشه. @fakhrian_ir
گفت: آنانکه از حماسه‌سازان جنگ ۸ ساله می‌نویسند، همان مَقتل‌نویسانِ «کربلای خمینی» هستند. و من هنوز در شگفت از این جملۀ نغز. @fakhrian_ir
یکی از مواد به‌ظاهر قانونی اما به‌شدت فسادزا، «ماده ۱۰۰» شهرداری‌هاست که در طول سال‌های گذشته تبدیل به مادۀ خرید و فروش تخلف و در بسیاری از موارد دعوت طبقه پولدار به تخلفات ساختمانی شده و بستر ردّ و بدل شدن رشوه بوده است. یعنی طرف تخلف می‌کرد و پولش رو میداد و از اول برای تخلف برنامه‌ریزی می‌کرد. امروز خطیب نماز جمعۀ تهران، آقای حاج‌علی‌اکبری این مورد رو به شهرداری‌ها تذکر داد و گفت از بلندگوی نماز جمعه پیگیری خواهیم کرد. همچنین پیرامون افزایش سرسام‌آور اجاره‌بها گفتند که جا دارد از ایشون تشکر کنیم. @fakhrian_ir
تبیین،لازمه استمرار انقلاب اسلامی.mp3
3.37M
🎙«تبیین» لازمۀ استمرار انقلاب روزی چند ساعت برای «تبیین» مطالعه می‌کنی؟ @fakhrian_ir
مردم هم دین‌دارند و هم انقلابی در دو سال اخیر همۀ مردم، از کوچک و بزرگ یک مسأله را با تمام وجود حس کردند، و آن «حیاتِ همراه با طراوتِ انقلاب اسلامی» است. همه دیدند که چگونه شعارهای انقلاب - که به تعبیر رهبری شعارهای فطری و همگانی است - زنده و خواستنی و فراگیر است. شما ببینید میزان محبوبیت حاج‌قاسم در میان مردم را! خب حاج‌قاسم نماد یک انسان انقلابی و معتقد به مکتب امام است. اتفاقاً دُز انقلابی‌گری و مکتبی بودن حاج‌قاسم خیلی هم زیاد بود، و در عین حال از همه در بین مردم محبوب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر بود و هست. مردم عاشقِ چیِ حاج‌قاسم‌اند؟ عاشق شخصیت و مکتب حاج‌قاسم‌، عاشق مجاهدت حاج‌قاسم، عاشق تدیّن حاج‌قاسم‌، و این یعنی مردم انقلابی‌اند، یعنی انقلاب زنده است، یعنی مردم پایِ کار این نظام‌اند. مثال دیگر. چرا مردم عاشق سرود «سلام فرمانده»اند؟ مضمون سرود «سلام فرمانده» چیست؟ چیزی جز ارادت به امام زمان و عهد بستن با امام و پای کار نظام بودن؟ چیزی جز قیام و جهاد؟ چیزی جز میدان‌داری برای دین؟ در این کشور هزار و یک شعر و آهنگ و کنسرت و نوازندگی ساخته و پخش می‌شود، چرا مردم به آنها این توجه را نکردند؟ چرا این اجتماع و شور برای آنها اتفاق نیفتاد؟ پس یعنی مردم دین‌دارند، انقلابی‌اند. نمی‌دانم چرا عده‌ای نمی‌خواهند این را باور کنند؟ چرا دائم می‌گویند مردم از دین و انقلاب فاصله گرفته‌اند! خب مردم همین‌ها هستند دیگر! همین‌ها که برای حاج‌قاسم قیامت به‌پا کردند. همین‌ها که برای زمزمۀ سیاسی‌ترین و انقلابی‌ترین سرود این جور اجتماع خیره‌کننده به‌پا می‌کنند. @fakhrian_ir
هدایت شده از بینش راهبردی
در گروهی که مشترکا با آقای رسایی هستیم سوال کردم این توییت شماست یا فیک است ایشان هم پاسخ دادند فیک نیست بنده هم برایشان نوشتم: امیدوار بودم فیک باشد چون هر چقدر به ذهنم فشار آوردم که قبول کنم آقای رسایی با سابقه سالها فعالیت رسانه ای چگونه ممکن است چنین توییتی بزند، نتوانستم قبول کنم خب دلاور الان چه تناسبی هست بین آقای طائب و مرحوم منتظری؟ چه تناسبی هست بین حکم ولی فقیه با حکم فرمانده سپاه؟ چه تناسبی هست بین عزل با تغییرات طبیعی درون سازمانی در هر سازمان؟ به نظرم به مانند مرحوم منتظری قدری در اداره کنندگان کانالها و صفحاتتان دقت بیشتری بفرمایید و قدری هم عنایت به بازی نخوردن از سوی خناسان داشته باشید! واقعا هنگ کرده ام، این همان آقای رسایی است که صبح تا شب به دیگران می توپد و میگوید مراقب غضنفرها باشید و مراقب بازی نکردن در زمین دشمن باشید و مراقب باشید که... به نظرم حذف کنید و عذرخواهی کنید به صواب نزدیکتر است🌹
عرصه‌های مخرج مشترک دوستان عزیز! «مخرج مشترک نداشتن با دشمن» فقط در موضوع «مطالبه‌گری» نیست، در تمام شئون اجتماعی باید مراقب باشیم با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنیم. در تحلیل‌ها، در نقدکردن‌ها، در سبک‌زندگی، در سبک مدیریت و... در همۀ این‌ موارد، می‌تواند مخرج مشترک با دشمن بوجود بیاید. وقتی توی جوان انقلابی، تویی که جزو خواص هستی، تویی که دنبال‌کننده داری، تویی که شعارهای انقلاب رو تکرار می‌کنی، در یک جایی با دشمنِ انقلاب «مخرج مشترک» پیدا می‌کنی، یعنی داری به نقشۀ دشمن کمک میدی، به انتشارش ضریب میدی، به صداش پژواک میدی. ناخواسته پیاده‌نظام بی‌مزد و مواجب دشمن میشی. حواست هست؟ @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حاج‌آقا برگردون پ.ن: تعداد این طلبه‌ها بی‌شمار است. @fakhrian_ir
اگر اسلام را می‌خواهید به این تقابل پایان دهید [۱]. دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو بینش مربوط می‏شود. یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به وحی و تعهد در برابر کتاب و سنت باشد، بینش دیگر در پی اندیشه‏ها و برداشت‏های بینابین، که نه به‌کلی از وحی بریده است و نه آن‏چنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پای‏بند، و گفته‏ها و نوشته‏ها و کرده‏ها بر این موضوع بینابین گواه. [۲]. بینش اول در برابر بیگانگان و هجوم تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی به نظام سخت ‏به توکل بر خدا و اعتماد به نفس و تکیه بر توان اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوری‏ها یا دل‏سوزی‏های بیگانگان معتقد و ملتزم. بینش دیگر، هرچند دلش همین را می‏خواهد و زبانش همین را می‏گوید و قلمش همین را می‏نویسد، اما چون همه مختصات لازم برای پیمودن این راه دشوار را ندارد، در عمل لرزان و لغزان. [۳]. بینش اول، به نظام و شیوه‏ای برای زندگی امّت ما معتقد است که در عین گشودن راه به‌سوی همه نوع پیشرفت و ترقّی، مانع حل شدن مسلمان‏ها در دستاوردهای شرق یا غرب باشد و آنان را بر فرهنگ و نظام و ارزش اصیل و مستقل اسلام استوار دارد. بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‏های آن، جامعه را به راهی می‏کشاند که خود به خود درها را به‌روی ارزش‏های بیگانه از اسلام و بلکه ضداسلام می‏گشاید. [۴]. بینش اول روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه می‏کند که جامعه را به‌سوی امامت متقین و گسترش این امامت ‏بر همه سطوح راه می‏برد. بینش دیگر بیشتر روی شرایطی تکیه می‏کند که خود به خود راه را برای نفوذ بی‌مبالات‏ها یا کم‌مبالات‏ها در همه سطوح مدیریت امت اسلامی و حاکم شدن آن‏ها بر سرنوشت انقلاب هموار می‏سازد. [۵]. اگر این دو بینش در اداره امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه کارهای جاری مردم سر و سامان پیدا می‌کند، نه مشکلات موجود دینی، فرهنگی، اخلاقیات اجتماعی و اقتصادی این مردم رنج‌دیده و محروم و ایثارگر با سرعت و قاطعیت کافی حل می‌شود و نه می‌توان برای آینده طرح‌های اصیل اسلامی ریخت و به مرحله عمل درآورد. نظر ما این است که رشد کمی و کیفی دارندگان بینش اول (اسلام فقاهتی و خط اصیل امام) به‌لطف الهی امروز به آن درجه رسیده است که نهادهای لشکری و کشوری به‌وسیله صاحبان این نوع بینش اداره شود و اداره جمهوری اسلامی بر پایه یک بینش استوار گردد.(۱) __________________ ۱. گزیده‌ای از نامۀ آیت‌الله شهید بهشتی به امام خمینی. ۲۲ اسفند ۵۹ @fakhrian_ir
بیرجند،سخنرانیِ‌پیش‌ازخطبه‌های‌نمازجمعه.mp3
11.9M
🔸اگر تریبونِ نماز جمعه، بلندگویِ عدالت‌خواهیِ انقلابی نباشد، آن تریبون، تریبونِ نماز جمعۀ جمهوری اسلامی نیست. ▫️سخنرانیِ پیش از خطبه‌های نماز جمعۀ شهرستان بیرجند (مرکز استان خراسان جنوبی) ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ @fakhrian_ir
سفر ۴ روزه‌ام به خراسان جنوبی تمام شد و الان در مسیر برگشت به تهران. این سفر کاری جزو لذت‌بخش‌ترین سفرهایم بود. از همه دوستانم که زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم. جلسات زیاد ‌و فشرده بود، اما خون‌گرمی، خوش‌فهمی و مهربانی‌شان نگذاشت خسته شویم. هنوز هواپیما پرواز نکرده، دلم برایشان تنگ شده. @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین استاد فخریان 🔺نامه عجیب و شنیدنی حاج قاسم به دخترش احتمالا شما هم نشنیده اید! 📌سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بیرجند ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ 👨‍💻 @masjed_alghadir_birjand
حوزۀ علمیه‌ای که کلیسا می‌شود! ایشان در ادامۀ آسیب‌شناسی از تحقیق و ارائۀ مباحث دینی و اسلامی می‌فرماید: به علاوه چون عموماً بحث‌های [اسلامی]، ذهنی و دور از حیطۀ تأثیر «عملی» و «عینی» و مخصوصاً «اجتماعی» انجام گرفته، [چیزی] بیش از معرفتِ ذهنی به بار نیاورده و نسبت به زندگی «جمعی» انسان‌ها، علی‌الخصوص نسبت به تعیین «شکل و قوارۀ جامعه»، تعهّد و تکلیف و حتی نظریۀ روشن و مشخصی را ارائه نداده است. این یکی از مهم‌ترین آسیب‌های دین‌شناسی است که آیت‌الله خامنه‌ای در مقدمۀ کتاب طرح کلی بیان می‌فرماید. دینی که مباحث و آموزه‌هایش هیچ نسبتی با زندگی جمعی و اجتماعی و مسائل مهم و روزمرۀ مردم نداشته باشد، هیچ‌گاه نخواهد توانست در متن زندگی مردم نقشِ خاصی ایفا کند. سرنوشت این دین، قطعاً محکوم به انزوا و قهراً محتوم به فناست. آنچه قلب را می‌فشارد و ذهن را سخت می‌آزارد این است که هنوز هم در پاره‌ای از حوزه‌های علمیه و تحقیقات دینی و مباحث اسلامی، مشتی از مباحث خشک و بی‌أثرِ در زندگی اجتماعی، دیده می‌شود. باید بدانیم سرنوشت حوزۀ دینی‌ای که گره‌های زندگی اجتماعی انسان‌ها را بدرستی با قوانین الهی، باز نکند، چیزی جز کلیسای مسیحیان رهبانی، نخواهد بود. ▫️گزیده‌ای از مباحث حجة‌الاسلام فخریان پیرامون کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن @t_manzome_f_r مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تومبعوث‌شدی،باورت‌میشه؟.mp3
11.03M
تو مبعوث شدی، باورت میشه؟ 🔹به علت گرفتگی صدای استاد محترم، صدا مقداری ضعیف است. 🔉 نشست خانوادگی اعضای مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری 📅 ۱جلسه ۱۴۰۱٫۰۴٫۱۱ 🕌 بیرجند، بقعۀ امامزادگان باقریه @fakhrian_ir @fakhrian_media
در یک جامعه‌ هرچه بصیرتِ سیاسی و ولایت‌پذیری مردم ارتقاء پیدا کند، منافقین مجبور می‌شوند با صراحت بیشتر باطن خود را آشکار کنند. دست و پا زدن‌های جریانِ باریک و نحیفِ ضدّ انقلاب را، در این چهارچوب ملاحظه بفرمایید. @fakhrian_ir
🔻گزارشِ عملکردِ قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی از مهر ۱۴۰۰ تا تیر ۱۴۰۱ (حدود ۹ ماه) 🔸قرارگاهی در خدمتِ مردم 🔹قرارگاهی برای محرومیت‌زدایی ◀️ مبلغِ هزینه‌کرد: یک میلیارد و صد و سی میلیون و هفتصد و هشتاد و سه هزار و نهصد و هفتاد و پنج تومان (۱۱۳۰۷۸۳۹۷۵) بخشی از مواردِ هزینه‌کرد: ۱. درمانی (کمک هزینه برای رفع نازایی، هزینۀ انجام زایمان، عمل قلب، تهیه دارو، انجام آزمایش‌های پزشکی و...) ۲. اشتغال‌زایی (تهیه دارِ پارچه‌بافی) ۳. اعطای وام ۴. تهیۀ جهیزیه، سیسمونی و لوازم خانگی ۵. کمک هزینۀ ودیعه مسکن و اجاره‌بها ۶. کمک هزینۀ تعمیر مسکن ۷. تهیۀ بسته‌های معیشتی و فرهنگی ۸. کمک به برگزاری مراسم‌های دینی ۹. اطعام گسترده در ایام غدیر ۱۰. تهیه وسایل سرمایشی و یخچال برای بیمارستان‌های کم‌برخوردار ۱۱. تهیۀ تلفن همراه جهت انجام تکالیف آموزشی دانش آموزان ۱۲. تهیۀ منبع آب برای مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند. ۱۳. تهیۀ آرد برای پخت نان در روستاها و... ▫️این قرارگاه، وابسته به مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری می‌باشد. فعالیت‌های این قرارگاه در عرصۀ محرومیت‌زدایی است. دریافت کمک‌های نقدی🔻 6273817010167124 بانک سپه(انصار سابق) _ به نام گروه جهادی شهید حاج‌قاسم سلیمانی ▫️قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی (وابسته به مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری)🔻 https://eitaa.com/joinchat/1321533478C79e2104caf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمله‌ای از دعای عرفه که بزرگان خیلی با آن اشک می‌ریختند دست ما رو هم میگیری دیگه، درسته؟ @fakhrian_ir