eitaa logo
اسماعیل فخریان
11.5هزار دنبال‌کننده
692 عکس
358 ویدیو
47 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️مراسم شب‌های قدر سخنران: حجه‌الاسلام والمسلمین فخریان موضوع: حقوق و وظایف مردم در حکومت اسلامی از منظر نهج‌البلاغه مداح: حاج تقی پیوندی نیشابور، خیابان شهید باهنر @fakhrian_ir
جلسه پرسش و پاسخِ آزاد و صمیمی پیرامون انقلاب و رهبری و مسئولان... یکم و سوم اردیبهشت، ساعت ۲۱ نیشابور، خیابان شهید باهنر، روبروی باهنر شمالی۹ @fakhrian_ir
اینبار اما فقط خیانت ماه‌های آخر عمرش، در دوگانه جهالت و خیانت افتاد. آنجا که از قولش نوشتند: فردای دنیا، فردای مذاکره است و نه موشک. همان وقت رهبر انقلاب فرمود: اینکه بعضی‌ها بیایند بگویند: «فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست»، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد، خیانت است. چطور [چنین چیزی] ممکن است؟ اگرچنانچه نظام جمهوری اسلامی دنبال علم برود، دنبال فنّاوری برود، دنبال مذاکره‌ی سیاسی برود، دنبال کارهای گوناگون تجاری و اقتصادی برود - که همه‌ی اینها لازم است - امّا قدرت دفاعی نداشته باشد، توانایی دفاع کردن نداشته باشد، هر بی‌سَروپایی و [هر] دولت فزرتی کذائی‌ای او را تهدید می‌کند که اگر فلان کار را نکردید، ما موشک می‌زنیم؛ خب اگر شما امکان دفاع نداشته باشید، مجبورید عقب‌نشینی کنید. قدرت‌های دنیا که شما می‌بینید با صدای کلفت حرف میزنند، زور می‌گویند، غلط می‌کنند، حرف‌های بد می‌زنند و زورگویی می‌کنند، بیشتر از همه به استناد همان سلاح‌هایی است که دارند؛ آن‌وقت ما در مقابل این‌ها بیاییم دست خودمان را خالی کنیم؟ سپاه که پیشرفت‌های موشکی خودش را نشان می‌دهد، نه فقط مایه‌ی افتخار و مباهات ایرانی‌ها [است، بلکه] وقتی این موشک‌های سپاه با این دقّت و با این زیبایی آزمایش می‌شود، خیلی از ملّت‌های آزادی‌خواهِ دُوروبَر ما که دلشان از آمریکا و از رژیم صهیونیستی خون است، خوشحال می‌شوند. وقتی اینها انجام می‌گیرد، ما بیاییم اینها را بکوبیم و بگوییم آقا! امروز دیگر روز موشک گذشته! نه، روز موشک نگذشته. دشمن دائم در حال به‌روز کردن خود و آماده کردن خود است، [بعد] ما اینجا ساده‌لوحانه خودمان را عقب بکشیم و بگوییم نه. (بیانات در دیدار جمعى از مداحان اهل‌بیت "علیهم‌السلام" ۱۳۹۵/۰۱/۱۱) اما حال که دخترش می‌گوید: «تنها راه بازگشت سپاه به پادگان‌ها این است که در لیست تحریم‌ها باقی بماند! چیزی که از سپاه نصیب جامعه ایران می‌شود، منفی است و باید جایی متوقف شود. خروج سپاه پاسداران از لیست تحریم‌ها به سود منافع ملی و جامعه ایران نیست» بدانید که او دیگر یا جاهل یا خائن نیست، او قطعا یک خائن درجه یک است. خائن است که عمق راهبری سپاه را می‌بیند و می‌گوید تحریمش کنید. خائن است که امنیت‌زایی سپاه را می‌بیند و می‌گوید باید به پادگان‌ها برگردند. خائن است که حاج‌قاسم - هویت ملت ایران - را دید و گفت سپاه را متوقف کنید. @fakhrian_ir
هدایت شده از هیئت منتظران ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فرصتی برای بیان نگفته‌هایت فردا شروع اولین جلسه‌ی پرسش و پاسخ با موضوع کارآمدی نظام، انقلاب و نقش رهبری در جامعه پذیرای تمامی عزیزان با هرنوع نگاه، رویکرد و منش سیاسی هستیم همه دعوتید به این گفتگوی صمیمانه و آزاد @montazeranzohor_n
خوب‌های بی‌مصرف حیات یک جامعه به حساسیت‌هایی است که نشان می‌دهد. به مواضعی است که می‌گیرد. به میدان‌داری است که می‌کند. به غیرتی است که خرج می‌کند. به مردم‌مان نگاه کن. هر وقت که باید، بودند. در مبارزات قبل انقلاب بودند. بعد انقلاب بودند. در جنگ بودند. در سیل بودند. در زلزله بودند. در فتنه‌ها بودند، صحنه را فهمیدند، آمدند، آمدند شعار دادند،‌ سیلی زدند و فتنه را جمع کردند و رفتند. در تشییع پیکر ارباً اربای حاج قاسم بودند‌ و... بودند. خب این بودن‌ها اعصاب دشمن را خورد می‌کند، مچاله‌اش می‌کند، تحقیرش می‌کند، تضعیفش می‌کند، خسته‌اش می‌کند. خب او که نمی‌نشیند، می‌آید به جنگ. به جنگ شناختی، به حساسیت‌زدایی، به تخدیر کردن مردم. می‌گوید: بابا بی‌خیال، اصلا به تو چه که چه می‌شود و چه می‌گذرد؟ کارت را بکن، خودت را خرج اینها نکن، سر و ته یک کرباس‌اند. دست‌شان در یک کاسه است. از بالا تا پایین همه دزدند. گول ظاهرشان را نخور، فیلم‌شان است. پیش ما دعوا می‌کنند و ده دقیقه بعد با هم فالوده شیرازی می‌خورند. ماشین پسر فلان مسئول را ببین! دختر آن یکی را ببین. رهبر انقلاب فرمود:  «توجّه کنید که یکی از کارهایی که امروز بشدّت در برنامه‌ریزی‌های دشمنان انقلاب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی مطرح است، عبارت است از حسّاسیّت‌زدایی نسبت به اصول و بیّنات و مبانی انقلاب. مردم حسّاسند دیگر؛ مردم نسبت به مسائل اساسی انقلاب حسّاسند؛ کسی به این مبانی تعرض بکند، مردم موضع می‌گیرند. می‌خواهند این حسّاسیّت را بتدریج کم کنند؛ این هم باز از راه همین تبلیغات وسیعی است که این روزها در فضای مجازی، در رسانه‌های جمعی بیگانه به انواع مختلف انجام می‌گیرد.»  (دیدار تصویری با مردم قم ۱۴۰۰/۱۰/۱۹) حالا نوبت توست. نوبت من است. نوبت ماست. باید بگوییم، باید روشن کنیم. باید میدان‌داری کنیم، مثل حاج‌قاسم. نباید بگذاریم دشمن هر کاری دلش می‌خواهد بکند. به‌خدا همین قاعدین دل علی را خون کردند. همین خوب‌های بی‌مصرف. @fakhrian_ir
سینمایی "داستان سامرا" را دیدم. برایم پیشرفت، امید و فتح زنده شد. این انيميشنِ فوق‌العاده زیبا، روایت فتح است. جنس این انیمیشن، جنس کارهای آقا مرتضی آوینی بود. خیلی لذت بردم. نشان داد که در انقلاب اسلامی، علم با معنویت، پیشرفت با معنویت گره خورده است. @fakhrian_ir
جلسه۱،حقوق‌ووظایف‌مردم‌درحکومت‌اسلامی.mp3
11.67M
🔊بشنوید ❇️: حقوق و وظایف مردم در حکومت اسلامی ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ حتما گوش دهید @fakhrian_ir
کمتر از ده دقیقه است که رسیده‌ام به محل اسکانم. جلسه بنا بود ساعت ۲۳ تمام شود‌. مگر می‌رفتند؟! ۷۰٪ درصد مخاطبان زیر سی‌سال سن داشتند. سؤال‌‌هایشان از انقلاب و عملکرد مسئولین و وضع معیشت و پیشرفت و عدالت و رانت‌خواری و به رفراندوم گذاشتن انقلاب و مدیریت رهبری و حوزه‌های علمیه و... بود. وای خدای من، چقدر جهاد تبیین، فریضه‌ی قطعی و فوری است! @fakhrian_ir
مراقب باش مراقب باشیم در داستان نقدِ عملکرد مجلس و سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه حرفی را نزنیم که ضد انقلاب می‌زند. راهی را نرویم که دشمن می‌خواهد. رهبر انقلاب فرمود: وقتی‌که دشمن برای داخل کشور برنامه دارد، چه‌کار می‌کند؟ از نفوذی استفاده می‌کند. معنای نفوذی این نیست که حتماً رفته باشد پول گرفته باشد برای اینکه بیاید در فلان دستگاه نفوذ کند و خودش هم بداند چه‌کار دارد می‌کند؛ نه، گاهی نفوذی، نفوذی است، خودش هم نمی‌داند! امام (رضوان‌الله‌علیه) فرمودند گاهی حرف دشمن با چند واسطه از دهان مردمان موجّه شنیده می‌شود. امام هوشیار بود، امام مجرّب بود. دشمن یک چیزی می‌گوید، یک چیزی می‌خواهد، این را با وسایل گوناگونی، با چند واسطه کاری می‌کند که از زبان فلان آدم موجّه که نه پولی از دشمن گرفته، نه تعهّدی به دشمن داده، بیرون بیاید. مگر ندیدیم اینها را؟ مگر تجربه نکردیم اینها را؟  (دیدار با مردم نجف‌آباد ۱۳۹۴/۱۲/۰۵) جز این است که نقد برای اصلاح است؟ همان رهبری که گفت چه مجلسی، تراز انقلاب است، همو گفت که چگونه نقد کنید. چه چیزی را چه موقع بگویید. باشد، درست، اصلا همان که شما می‌گویید: قالیباف شاخص اصولگرایی نیست، اصلا قالیباف آدمی نبود که بتوان به او اعتماد کرد، قالیباف اهل هزینه دادن نیست، در تعارض منافع، منافع شخصی‌اش را ترجیح می‌دهد. خب، الان نابودش کنیم؟ جار بزنیم رئیس مجلس دروغگو و خائن است؟ اینها یعنی اصلاح یا نابود کردن؟ محافظه‌کار نباشید، صریح باشید، بگویید، اعلام موضع کنید، اما "لِه" نکنید. نقاط قوت و ضعف را با هم ببینید. اصلی و فرعی کنید. اهمّ و مهم و غیر مهم کنید. به خدا اینقدری که نقاط منفی را می‌بینیم و حساس می‌شویم، روایتش می‌کنیم، می‌نویسیم، گلو پاره می‌کنیم، احساس وظیفه می‌کنیم که تبیین کنیم، برای نقاط مثبت مایه نمی‌گذاریم. یادتان نیست در روزهای نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ رهبر انقلاب گلایه کردند از کسانی که به راحتی آبرو می‌برند؟ درهم و برهم حرف می‌زنند؟ همه چیز را قاطی می‌کنند؟ @fakhrian_ir
کارگاه آموزشی_مهارتی راه با موضوع: چگونه یک تبیین خوب داشته باشیم؟ مدرس: حجه‌الإسلام‌‌و‌المسلمین فخریان زمان: ۳ و ۴ اردیبهشت، ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ مکان: نیشابور، خیابان شهید باهنر، باهنر شمالی۹ هیئت منتظران ظهور جهت حضور در این کارگاه از طریق شماره زیر اقدام کنید: ۰۹۱۵۶۱۵۹۵۰۹ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
دقایقی پیش دومین جلسه هم به پایان رسید. وقتی می‌بینی که بچه‌های دهه ۷۰ و ۸۰ مسأله دارند و صادقانه مسأله‌شان را مطرح می‌کنند، بحث می‌کنند، اشکال می‌کنند، گاهی می‌پذیرند و گاه نه، خیلی کیف دارد. حالم خوب است وقتی با نسل پرسشگری مواجه هستم که فهمیدن برایش مهم است. @fakhrian_ir
جلسه۲،حقوق‌ووظایف‌مردم‌درحکومت‌اسلامی.mp3
13.77M
🔊بشنوید ❇️: حقوق و وظایف مردم در حکومت اسلامی ۱۴۰۱/۰۲/۰۲ حتما گوش دهید @fakhrian_ir
چرا روایتِ خط انحرافی خوارج برای عده‌ای ترسناک است؟ مگر با تبیین انحرافِ این جریانِ خطرناک، چه اتفاقی در جامعه می‌افتد؟ با این روایت، مردم چه می‌فهمند که شما نگران می‌شوید؟ شباهتِ خوارج، با آن دسته از عدالت‌خواهانی که نه عقل دارند و نه تقوا چیست که با تبیین خط منحرف خوارج، این عدالت‌خواهان رسوا می‌شوند؟ آری، عدالت‌خواهی بی منطق و تقوا، از خارجی‌گری خیلی خطرناک‌تر است. اتفاقا بهترین زمان برای روشنگری هویت خوارج، همین زمان است، بله درست همین زمان. @fakhrian_ir
جلسه۳،حقوق‌ووظایف‌مردم‌درحکومت‌اسلامی.mp3
10.98M
🔊بشنوید ❇️: حقوق و وظایف مردم در حکومت اسلامی ۱۴۰۱/۰۲/۰۴ حتما گوش دهید @fakhrian_ir
🔻رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: در مطالبه‌گری‌ها ــ که من توصیه‌ی مطالبه‌گری می‌کنم به شما ــ مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ی به حق شما سوءاستفاده کند. هم در صورت‌بندی مسئله، هم در راه‌حلی که ارائه می‌دهید، سعی کنید با دشمن وجه مشترک و اینها پیدا نکنید. مخرج مشترک پیدا نکنید با دشمن. دشمن، هم مشکلات را مطرح می‌کند، هم صورت مسئله را مطرح می‌کند، هم به‌اصطلاح علاج و نتیجه‌گیری را مطرح می‌کند. 🔺 شما صورت مسئله‌تان هم با او باید فرق داشته باشد، نتیجه‌گیری‌تان هم با او باید به کلی فرق داشته باشد، چون او دشمن است دیگر، او مُغرض است، از روی خیرخواهی انجام نمی‌دهد کار را. ۱۴۰۱/۲/۶ @fakhrian_ir
InShot_۲۰۲۲۰۴۲۳_۱۰۵۲۴۸ایایاپ.m4a
23.26M
🔻 🎙حجت الاسلام والمسلمین فخریان موضوع: حقوق و وظایف مردم در حکومت اسلامی 📆چهارشنبه، ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ @fakhrian_ir
جلسه۲،حقوق‌ووظایف‌مردم‌درحکومت‌اسلامی.mp3
13.77M
🔻 🎙حجت الاسلام والمسلمین فخریان موضوع: حقوق و وظایف مردم در حکومت اسلامی 📆جمعه، ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ @fakhrian_ir
مراسم شب سوم قدر استاد فخریان_1_2.mp3
28.82M
🔻 🎙حجت الاسلام والمسلمین فخریان موضوع: حقوق و وظایف مردم در حکومت اسلامی 📆یکشنبه، ۴فروردین‌ماه ۱۴۰۱ @fakhrian_ir
فایل باکیفیت جلسات سخنرانی حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان در شب‌های قدر👆
امشب در گلزار شهدای کاشان در جمع تبیینی‌های عزیز سخنرانی داشتم. بعد از افطار رفتیم زیارت قبور شهدا. بخشی از این گلزار مربوط به قبور شهدای فاطمیون است. ۶۳ شهید فاطمیون در این گلزار دفن بودند که ۳۷ نفرشون دهه هفتادی بودند. ۱. آیا جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته است یا خیر؟ بله ۲. محور این جبهه کجاست؟ ایران ۳. سیدالشهدای محور مقاومت چه کسی است؟ حاج‌قاسم سلیمانی ۴. این جبهه در جنگ‌های نیابتی تاکنون موفق شده است کدام کشور را شکست دهد؟ آمریکا را عمق راهبردی یعنی این. @fakhrian_ir
بگو، مردم چه می‌خواهند؟ اسرائیل مرکز کفر و ظلم است و فلسطین، اوج مظلومیت یک ملت و اما انقلاب اسلامی، یک هویت کاملا مستقل که حیاتش را در مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم می‌داند. بدانید آن روز که مقاومت و مبارزه از انقلاب اسلامی گرفته شد، دیگر انقلاب، انقلاب نیست. انقلاب برای ماندنش ملزم به مبارزه است. مبارزه با آدم‌خوارها، مبارزه با خوک‌صفت‌ها، مبارزه با لاشخورها. هزینه‌ی مبارزه و مقاومت هم خیلی کمتر از سازش و وادادگی است. ببینید آنانکه سازش کردند، کجا هستند و چه دارند؟ تو برادری که یا از روی جهالت و یا از سر خیانت، جمهوری اسلامی را متهم به بحران‌آفرینی‌هایِ هزینه‌آورِ غیرمعقول می‌کنی، خب چشمانت را باز کن و ببین اگر مقاومت و ایستادگی نباشد، ذلت و حقارت و وابستگی و بیچارگی و بی‌هویتی خواهد بود. تو می‌گویی مردم این مقاومت ۴۳ ساله را نمی‌خواهند، خب بگو مردم چه می‌خواهند؟ مردم تحقیر را می‌خواهند؟ وابستگی را می‌خواهند؟ ذلت را می‌خواهند؟ توسری خوردن را می‌خواهند؟ کور بودی! ندیدی زیر تابوت سردار فاتح‌شان چگونه قیام کردند؟ ندیدی عالم را مبهوت کردند آنگاه که در فراق حاج قاسم همچون مادر جوان از دست داده، نوحه می‌کردند؟ آن وقت این مردم خسته‌اند؟ خسته تویی! آنانکه از ایستادگی خسته شده‌اند همان "اشباه‌الرجال‌"ی هستند که از ترس کم‌شدن آذوقه‌شان حاضرند شرف‌شان را به ثمن‌ بخس بفروشند. نمی‌فهمند که اتفاقا سرچشمه مشکلات معیشتی و اقتصادی‌مان هم همین وادادگی و بی‌عرضگی بوده. آن‌وقت که رهبر انقلاب فرمود همه‌ی اقتصاد را بند به مذاکره با بدعهدهای جنتلمن نکنید، بی‌عرضه‌ها گفتند ما زبان دنیا را بلد هستیم، بگذارید کارمان را انجام دهیم، رفتند. بله رفتند و دست از پا درازتر برگشتند. به زندگی مردم گند زدند، می‌دانید چرا؟ چون واداده بودند، عرضه‌ی ایستادگی نداشتند. پول‌ها را خرج کردند، اسراف کردند، پول‌پاشی کردند، و خسارت محض را به مردم تحمیل کردند. حالا سؤال من این است که چه کسانی بیچارگی را به مردم تحمیل می‌کنند؟ وادادگان یا مجاهدان؟ به‌خدا اقتصاد هم مجاهد می‌خواهد، سلیمانی می‌خواهد. سیاست هم. حاج‌قاسم‌ها هرکجا باشند، آنجا را آباد می‌کنند. بخوان. بخوان داستان "سرباز قاسم" را، آن وقت که به دخترش نوشت: "دخترم خیلی خسته‌ام. سی سال است که نخوابیده‌ام اما دیگر نمی‌خواهم بخوابم. من در چشمان خود نمک می‌ریزم که پلک‌هایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشد تا نکند در غفلت من آن طفل بی‌پناه را سر ببرند. وقتی فکر می‌کنم آن دختر هراسان تویی، نرجس است، زینب است و آن نوجوان و جوان در مسلخ خوابانده که در حال سربریده‌شدن است حسینم و رضایم است از من چه توقعی دارید؟ نظاره‌گر باشم، بی‌خیال باشم، تاجر باشم؟ نه من نمی‌توانم اینگونه زندگی بکنم." می‌دانی! نه اینکه عرضه ندارند مثل حاج قاسم باشند، بالکل صورت مسأله را پاک می‌کنند. نمی‌توانند بجنگند، می‌گویند مردم خسته‌اند. آری مردم خسته‌اند، از شماها خسته‌اند، بیزارند، متنفرند، حالشان از آدم‌های بی‌خاصیتِ ورّاج بهم می‌خورد. از بی‌عرضه‌هایی که فقط نِق می‌زنند بدشان می‌آید. از همین‌ها بپرسید برای مردمی که سنگ‌شان را به سینه می‌زنید چه کردید؟ چه دادید؟ آبرو دادید؟ پول دادید؟ خواب و خوراک دادید؟ از رفاه‌ و خوشی‌تان گذشتید؟ نه والله. پ.ن: نامه حاج قاسم به فاطمه خانم را در پیوند زیر بخوانید: https://khl.ink/f/47306 @fakhrian_ir
باید ایستاد امام مبارزاتش را از سال ۴۱ شروع کرد.‌ اوایل دی‌ماه ۵۷ هم خیلی‌ها باورشان نمی‌آمد که شاه می‌رود، طاغوت درهم می‌شکند، اما شد. همان‌وقت‌ها هم به امام می‌گفتند تو دلت را به چه خوش کرده‌ای؟ فکر می‌کنی با این مردم کاری از تو ساخته است؟ به مردم با چشم تحقیر می‌نگریستند. چون اندازه‌ی فهم‌شان کوتاه بود، معجزه حضور مردم، ایستادگی مردم را نفهمیده بودند. اما امام چرا. او خیلی چیزها را می‌دانست که دیگران نه. او می‌دانست که انتهای خط مبارزه، پیروزی است، فتح است. او می‌دانست بدون مردم هیچ‌کاری نمی‌توان کرد. او می‌دانست با مردم نشدنی‌ها، شدنی می‌شود، فقط باید ایستاد و به مردم اعتماد کرد. همین کار را هم کرد. هم ایستاد، هم اعتماد کرد. الان هم هستند همان‌هایی که آینده را تاریک می‌بینند. خسته‌اند، ناتوان‌اند، می‌گویند نمی‌شود کاری کرد، چند متر آن‌ورتر بن‌بست است. با اینها چه می‌شود کرد؟ بی‌چاره‌ها همین‌قدر می‌فهمند. پررنگ‌ترین خط قرمز امام، بی‌توجهی به مردم و ترویج ناامیدی بود. همیشه مردم برای امام اصل بودند، همیشه امام می‌گفت: "ما می‌توانیم". اساساً معتقد به مبارزه‌ی مردمی بود به همین جهت مبارزات مردم فلسطین را تأیید کرد و همه را به حمایت و کمک فلسطین فراخواند. در این ۷۰ سال مقاومت فلسطینی‌ها، فلسطین قوی‌تر شد، پُر عِده و عُده‌تر شد و اسرائيل منفورتر و ضعیف‌تر. امام تمام ظلم را اسرائیل می‌دانست و تمام مظلوم را فلسطین و بر اساس منطق عقل و شرع که امیرالمؤمنین فرمود: کونا للظالم خصماً و للمظلومِ عوناً / نهج‌البلاغه، یک لحظه از خروش بر علیه اسرائیل دست برنداشت. آری ایستادگی قدرت می‌آورد، شجاعت می‌آورد، سلحشوری می‌آورد، عزت می‌آورد، پیشرفت می‌آورد. به ایران خودمان نگاه کنید! اول انقلاب کجا بودیم و الان کجا؟ تقریبا در همه‌ی بخش‌ها پیشرفت‌های فوق‌العاده داشته‌ایم، چرا؟ چون ملت ایستادگی کرد، خسته نشد، ناامید نشد، کوتاه نیامد. پس رمز موفقیت ایستادگی است. اما دشمن، او که فهمید چرا ملت با این سرعت دارد به سمت قله می‌رود، دست گذاشت بر نقطه قوتِ ملت. تمام هستی‌اش را آورد به میدان، آمد تا ملت را نابود کند، بشکند، درهم بکوبد، لِه کند. چگونه؟ با بدبین کردن مردم به نظام، با نفوذ در بین مسئولین، با پراکندن ناامیدی، با تحریم، با خسته کردن مردم و... آخرِ حرف دشمن این است که اوضاع‌تان بدتر می‌شود، اما بهتر نه. خب او دشمن است، این را نگوید چه بگوید؟ اما ما، باید درست عکسِ راهی که دشمن می‌رود را برویم، عکسِ حرفی که می‌زند را بزنیم. چه‌کار کنیم؟ فکر، تلاش، حرکت، امیدآفرینی، تحول‌آفرینی چه بگوییم؟ در کشور هیچ بن‌بستی وجود ندارد. بدانیم پیروزی در ایستادگی است، باید ایستاد. @fakhrian_ir
jebhesazi.mp3
15.32M
▫️بروید بسازید 🔹صوت کامل با موضوع: ضرورت جبهه‌سازی در چهارچوب اندیشه رهبر انقلاب 🔸حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ پ.ن: این جلسه مربوط به فراگیران ششمین دوره‌ی آموزشی منظومه فکری رهبری بوده، لکن به جهت درخواست‌های مکرر و اهمیت موضوع، بصورت عمومی منتشر می‌شود. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
به بهانه‌ی نادر (ضرورت دستیابی به فناوری بازتوليدِ آدم) هرچه زمان می‌گذرد پرداختن به جنس نگاه آوینی‌ها و طالب‌زاده‌ها ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. وجه مشترک آقامرتضی و نادر طالب‌زاده، فهم عمیق از انقلاب، جهانی‌اندیشی، نگاه زلال به وقایع، تیزبینی در دشمن شناسی و البته مخرج مشترک نداشتن با دشمن است. از دیشب که دیگر طالب‌زاده در میان ما نیست، خیلی‌ها از نادر بودن طالب‌زاده و مرادش آوینی می‌گویند. من هم می‌پذیرم که طالب‌زاده‌ها زیاد نیستند، اما سؤالم این است: در طول سال‌های پس از انقلاب چقدر به زاویه‌ی نگاه و نظام مسائل آوینی و طالب‌زاده پرداختیم؟ چقدر به فکر بازتوليد این آدم‌ها بودیم. اینکه فقط از غم فراق بگوییم کافی نیست! امروز آنانکه باید برای انقلاب روایت‌گر تربیت می‌کردند و نکردند باید پاسخگو باشند. آنانکه باید آوینی و طالب‌زاده و سلحشور را در تعداد بسیار، بازتوليد می‌کردند باید پاسخگو باشند. تا کِی می‌توان فقط غُصّه خورد؟ در عصری که هیولای رسانه‌ای دشمن بی‌امان می‌زند/می‌کوبد/ویران می‌کند، جبهه‌ی انقلاب چه باید می‌کرد؟ چه باید می‌ساخت؟ طالب‌زاده و آوینی آینده‌ی جهان و چالش‌های پیش ‌رو را می‌فهمیدند. برای آینده ایده و برنامه داشتند. می‌توانستند دوردست‌ها را حدس بزنند. جنسِ نگاه‌شان، جنس آینده بود. درخودمانده/درگذشته‌مانده نبودند‌. اینها واقعا آدم بودند. خب بسم‌الله، بیایید بسازیم. اینها دست‌نایافتنی نیستند، کافی است فناوری بازتوليد آدم‌های کم‌نظیر را پیدا کنیم. البته اول راه نیستیم/بی‌الگو نیستیم. امام همین کار را کرده. امام آدم ساخت. در بستر مبارزه، انسان‌ها را به آن‌چنان پختگی رساند که آدم باشند. امام به همه آموخت که انتظار در مبارزه است و آدمیت در مبارزه. امام صحنه‌ی مبارزه را در قلب خلاصه نکرد، قلب را به میدان آورد و میدان را به قلب. حیات حقیقی انسان را به قیامِ لِله تعریف کرد و خود جلودار اهلِ قیام بود. صیام را/صلاة را/تعلیم را/سینما را/هنر را/دانشگاه را و اصلاً همه چیز را مبارزه می‌دید. امام مبارزه برای خدا را تنها عنصر بازتوليد آدم‌ها می‌دانست. حالا برگردید و یک‌بار از این زاویه به زندگی نادر طالب‌زاده نگاه کنید، در زندگی او چیزی جز مبارزه می‌بینید؟ سحر ۲۹ شهرالله ۱۴۴۳ @fakhrian_ir
فوریت تجمع اصحاب حق.mp3
12.64M
حجةالاسلام‌والمسلمین فخریان موضوع: ضرورت تجمع اصحاب حق ۱۴۰۱/۰۲/۰۹ 🔸هرچه زمان می‌گذرد، ضرورت ارتباط عمیق ایمانی و تشکیلاتی در بین مؤمنین بیشتر احساس می‌شود. دورهمی خانوادگی‌ اعضای محترم مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری در @fakhrian_ir