26.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوست داری مدافع حرم باشی؟
@fakhrian_ir
اسماعیل فخریان
دوست داری مدافع حرم باشی؟ @fakhrian_ir
سلام و احترام
خدمت شما
با توجه به پیام آخرتون
که دربارهی اهمیت تبیین و گفتمانسازی بود
لازم دونستم این کلیپ رو سریعا آماده کنم👌
با وجود سه فرزند
و تمام وظایف یک مادر
و یک همسر
شبانهروز دغدغهی جهاد تبیین خواب و خوراک رو از من گرفته،
فعلا کار رسانهای و فضای مجازی از دستم بر میاد
✍ ارسالی از طرف یکی از خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «جانفدا» شعار سومین سالگرد شهادت حاج قاسم
پ.ن: این شعار خیلی گویا و دقیق انتخاب شده. هر آزادهای، هر ایرانی با غیرتی، هر مسلمان انقلابی «جانفدا»ی مردم و کشورش خواهد بود.
انشاءالله همگی برای ترویج، نشر و تبیین این شعار تلاش خواهیم کرد.
@fakhrian_ir
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
♻️ سلسله جلسات تبیینی در بندرعباس
🔹چهارشنبه ۲۳ آذر ساعت ۸ صبح
بعد از پلیس راه سَرخون، ورودی شهرک صنعتی یک، حوزه علمیه حضرت ابوالفضل (علیهالسلام)
موضوع: اسلامی که انقلاب کرد
ویژۀ برادران طلبه
🔸چهارشنبه ۲۳ آذر ساعت ۱۴:۳۰
حوزه علمیه خواهران، سالن آمفیتئاتر
موضوع: اسلامی که انقلاب کرد
ویژۀ خواهران طلبه
🔹چهارشنبه ۲۳ آذر ساعت۱۹
سپاه ناحیه بندرعباس، روبروی امامزاده سید مظفر(علیهالسلام)، جنب شیلات بندرعباس، حسینیۀ شهید گمنام
ویژۀ اعضای مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
اسماعیل فخریان
♻️ سلسله جلسات تبیینی در بندرعباس 🔹چهارشنبه ۲۳ آذر ساعت ۸ صبح بعد از پلیس راه سَرخون، ورودی شهرک
به لطف خدا دقایقی پیش رسیدیم بندرعباس
شهر مردمان خونگرم و درجه۱
⭕️ اینستاگرام و واتساپ به ایران میآیند
🔸نیک بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
🔹فیلترینگ باعث شده تا فروش VPN در فضای غیررسمی آنقدر زیاد شود که بخش زیادی از هزینههای مردم و پول این کشور خرج VPN شود.
🔸تصمیم جدی برای جلوگیری از فروش VPN بعد از اغتشاشات گرفته خواهد شد و جلوی شرکتهای فروش VPN گرفته میشود.
🔹طبق گزارشهایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتساپ به ایران میآیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.
🔻متن مصاحبه را در صفحه زیر ببینید:
👉 yjc.news/00YrAV
پ.ن: موارد مطرح شده در این مصاحبه از جهات مختلف قابل اشکال است. بنظر میرسد این نمایندۀ محترم، تصویر درستی از فضای مجازی، حکمرانی مجازی، مالکیت فضای مجازی، زندگی در فضای مجازی، در ذهنشان ندارند.
@fakhrian_ir
اسماعیل فخریان
⭕️ اینستاگرام و واتساپ به ایران میآیند 🔸نیک بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتوگو با باشگاه خبر
چند سؤال و جواب
۱. سؤال: مالکان اینستاگرام و واتساپ و توییتر چه کسانی هستند؟
جواب: دشمنان ملت ایران
۲. سؤال: هدفشان از راهاندازی و مدیریت فضای مجازی چیست؟
جواب: حکمرانی مجازی بر جهان، قبضه کردن جهان در راستای اهداف نظام سلطه، نابود کردن هویت ملتهای آزاده
۳. سؤال: آیا آنها با مذاکره و باج دادنِ ما از اهدافشان دست میکشند؟
جواب: خیر، ابداً، هیچگاه
۴. سؤال: چه کسانی حاضر به باج دادن و کوتاه آمدن و سازش و مذاکره بر سر منافع ملت میشوند؟
جواب: آنانکه غیرت دینی و ملی ندارند.
۵. سؤال: میتوانید شاهدی بر مدعایتان مبنی بر اینکه مذاکره با دشمنِ ملت به ضرر مردم و کشور است، ذکر کنید؟
جواب: بله، برجام
همان که خسارت محض بود، فرصتسوزی و ظرفیتسوزی بود.
۶. سؤال: جایگزینِ مجازیِ دست دشمن چیست؟
جواب: شبکۀ ملی اطلاعات، اینترنت ملی و نرمافزارهای داخلی
در یک کلام قوی شدن در مجازی، مالکیت در مجازی
۷. سؤال: کدام فضای مجازی امنتر و با تداومتر است؟
جواب: فضای مجازی داخلی
چرا؟ چون جولان دشمن فقط در صورت ناامنی است. هیچگاه دشمن در فضای امن، موقعیت ضربه زدن پیدا نمیکند.
حیات دشمن در ناامنی است. به تعبیر رهبر انقلاب، دشمن ما، دشمن بحرانزیست است.
نبود بحران، یعنی پایان حیات دشمن.
💢 توصیه میشود حتماً بیانیۀ مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پیرامون نقش اثرگذارِ فضای مجازی دشمن در اغتشاشات اخیر را بخوانید.
@fakhrian_ir
هدایت شده از اسماعیل فخریان
بخشی از بیانیۀ مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پیرامون پلتفرمهایی که در اغتشاشات اخیر نقش اساسی داشتند🔻
توییتر
توییتر به دستور رژیم آمریکا، میدان نبرد و جنگ رسانهای علیه جمهوری اسلامی ایران را با نادیده گرفتن همه قوانین بینالمللی و دستورالعملهای فنّی و حقوقی توییتر، به سود دشمنان ایران هموار کرد تا پیاده نظام اجارهای و ضدانقلاب خارج نشین به هدایت سرویسهای اطلاعاتی، و با ساختن هزاران کاربر جعلی (ربات) و انتشار اخبار هدفمند و دروغ، افکار عمومی را در ایران و جهان فریب دهند. بر اساس پایش توییتر فقط در بازه زمانی ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۱ بیش از پنجاه هزار کاربر جدید فارسی زبان با هویتهای جعلی در توییتر ساخته شده است تا بر علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند. این در حالی است که پیش از آن ماهانه حداکثر در حدود چهار هزار کاربر فارسی زبان در توییتر ایجاد میشده است. همچنین توییتر با حداقل ده برابر کردن ظرفیت انتشار پیام برای هر کاربر در ساعت و لغو بسیاری محدودیتهای دیگر، نهایت سعی خود در کمک به بزرگنمایی و برجستهسازی اخبار جعلی و تشدید جنگ ترکیبی علیه جامعه فارسی زبان در سراسر جهان را اعمال کرد.
فراوانی این اقدامات موجب شد برخی جناحهای سیاسی آمریکا نسبت به این موضوع احساس خطر کرده و در گزارشهای متعدد مانند گزارش CNN با عنوان «کمپین دستکاری هماهنگ» به تخلفات توییتر از قوانین اعتراض نمایند!
اینستاگرام و واتس اَپ
در پردهای دیگر شرکت مِتا، مالک اینستاگرام و واتساَپ نیز مشابه توییتر، تمام قوانین بینالمللی و قوانین رسمی خود را در مقطع اغتشاشات ایران زیر پا گذاشت و با اقداماتی از قبیل دستکاری عمدی الگوریتمهای هوش مصنوعی باعث شد اخبار جعلی، موارد نفرت افکنی و اقدامات خشونتآمیز با شدت بسیار زیاد برای جامعه ایرانی به صورت هدفمند منتشر شود. همچنین این شرکت همانند توییتر به دستور سرویس اطلاعاتی آمریکا، با حمایت همه جانبه از صفحههای دروغپراکن ضدانقلاب خارج نشین و مزدوران سعودی و با پُرتعداد نشان دادن مخاطبین اخبار و اطلاعات این صفحات مانند صفحۀ رسمی نارسانۀ سفارشیکار، موسوم به «ایران اینترنشنال»، سعی در ایجاد خطای محاسباتی در ذهن مخاطب ایرانی نمود. اینستاگرام با برانگیختن احساسات جامعۀ ایرانی خصوصاً جوانان و نوجوانان سعی در ایجاد ناامیدی، بالا بردن سطح خشونت و ایجاد شکاف اجتماعی در لایههای مختلف جامعه داشت و با اجرای عملّیات تأثیرگذاری سایبری بر افکار عمومی، کاربران ایرانی این فضا را مورد حملات شناختی قرار داد. یکی از معروفترین شگردهای این جنگ شناختی، «اجاره انسان رسانهها» نام دارد. در این روش، دشمن برخی از حسابهای کاربری معروف در اینستاگرام و دیگر شبکههای اجتماعی آمریکایی مربوط به چهرههای معروف (سلبریتیها) که دارای دنبالکنندگان میلیونی هستند را برای مدتی اجاره میکند و با انتشار اطلاعات جعلی یا جهتدار، از هویت آن چهرهها برای باورپذیری مخاطب سوء استفاده میکند. بر اساس اطلاعات موثق در اغتشاشات ایران برخی از «انسان رسانههای« مقیم آلمان و امارات حسابهای کاربری خود را بهطور کامل به عوامل شناخته شدۀ سرویس اطلاعاتی آمریکا اجاره دادند!
جامعه فهیم ایرانی سانسور تصاویر سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را در این شبکههای اجتماعی آمریکایی فراموش نکرده است و جای این سؤال وجود دارد که ابلاغیۀ مربوط به سانسور، محدودسازی و اجرای آن را کدام تشکیلات اطلاعاتی به این شرکت ها داده است و آنها چه دلیل قانع کنندهای برای این رفتار دوگانه و حمایت همهجانبه از اغتشاشگران برای افکار عمومی جامعه ایرانی دارند؟
لطفاً انتشار حداکثری
@fakhrian_ir
اسماعیل فخریان
⭕️ اینستاگرام و واتساپ به ایران میآیند 🔸نیک بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتوگو با باشگاه خبر
دیروز در مسیر تهران و بعد بندرعباس، بعد از انتشار مصاحبۀ آقای نیکبین - نمایندۀ محترم شهرستان کاشمر - با ایشان تماس گرفتیم و در مورد موضع پُراشکال ایشان پیرامون فضای مجازی، قدری صحبت کردیم. ایشان باتوضیحاتی، بخشی از مصاحبهشان را اصلاح و بخشی را هم انکار کردند. البته همچنان اشکالات متعددی بر مصاحبه ایشان وارد بود و هست. از دیشب هم به بعضی از دوستان عرض کردم که با ایشان ارتباط بگیرند و ایشان را از اشکالاتی که بر نوع نگاهشان به فضای مجازی وارد است، باخبر کنند.
الحمدلله دقایقی پیش متنی از ایشان منتشر و مواضع قبلی خود را اصلاح کردهاند.
@fakhrian_ir
دوست داری عاقبت بخیر بشی؟ .mp3
1.61M
#بشنوید
🎙دوست داری عاقبت بخیر بشی؟!
@fakhrian_ir
داداشی که فکر میکنی تو، تَه عدالتخواهی هستی، مشکل من با تو اینه که توی عدالتخواهی موندی و هنوز خیلی کار داره که عدالتگستر بشی.
اگه مردی عدالتگستری کن. توی عدالتخواهی موندن، هنر نیست.
متوجه شدی؟
@fakhrian_ir
بسترسازی برای اعتراض یا مردمسالاری؟
▫️عدهای از آقایانِ مسئولِ دغدغهمند و خیرخواه، که البته نه درست میدانند که مسائل اخیر، اعتراض مردمی بود، یا اغتشاش داخلی بود، یا پروژۀ خارجی برای تجزیۀ ایران بود، یا فتنه بود یا...
آمدند سریع اعلام کردند که آقا ما بزودی مجاری اعتراضات مردمی را در کشور فراهم میکنیم. ما چند خیابان یا چند نقطۀ معین را جهت شنیدن صدای مردم، آمادهسازی میکنیم، ما...
عدهای هم خوششان آمد و کف و سوت زدند.
عدهای هم طلبکارانه گفتند: چرا اینقدر دیر؟ چرا حالا بفکر افتادید؟ حتما باید کشور را به فنا بدهید که صدای مردم شنیده شود؟!
▫️حالا واقعاً مشکل کجاست؟ مشکل نبود فضا برای اعتراضات مردمی است؟ نه.
مشکل حضور کمرنگ مردم در دولت - به معنای حاکمیت - است. مشکل بیتوجهی همین آقایان به «سالار» بودن مردم است. مشکل کنار زدن مردم در ساحت «تصمیمسازی»، «تصمیمگیری» و «اجرائیات» است. مشکل در نامحرم بودن مردم و عدم شفافیت است. مشکل در نگاه قیّممآبانه آقایان نسبت به مردم است. مشکل آنجاست که فراموشمان شد که مردم رئیساند و مسئولین خادم. فراموشمان شد که اگر آقایان به نان و آبی رسیدند از صدقهسر مردم است.
▫️آقایان
عجله نکنید، لازم نیست بستر اعتراض مردمی را بوجود بیاورید، بیایید سالار بودن مردم را بفهمید و باور کنید. بیایید محضر مردم و ببینید آنها چه میگویند. بیایید به ریاست و سیادت مردم گردن نهید. فکر کردید هنر است که به مردم بگویید: ما لطف میکنیم و اجازه میدهیم صدایتان به ما برسد! مگر بناست کار را به جایی برسانید که مردمِ سالار بیایند با اعتراض حقخواهی کنند؟!
چرا باید کار به اعتراض کشیده شود؟ چرا باید مردم با اعتراض به مقصود خود برسند؟ ساختار معیوب است یا مسئول؟ یا هردو؟
▫️اگر راست میگویید بیایید این حرفها را بشنوید و عمل کنید:
۱. خطاب به همهی مسئولین محترم کشور [میگویم]: هر جایی که مسئولین کشور تواناییهای مردم را شناختند و به کار گرفتند، ما موفق شدیم. هر جایی که ناکامی هست، به خاطر این است که ما نتوانستیم حضور مردم را در آن عرصه تأمین کنیم. ما مسائل حل نشده کم نداریم. در همهی مسائل گوناگون کشور، مسئولین باید بتوانند با مهارت، با دقت، با ابتکار، راههائی را برای حضور مردم پیدا کنند - همچنان که در عرصهی بسیار دشوارِ جنگ این اتفاق افتاد، راه باز شد؛ کسانی توانستند راه را باز کنند - تا هر جوانی، هر پیری، هر مردی، هر زنی که بخواهد در این کار بزرگ شرکت کند، راه برایش باز باشد. در زمینههای گوناگون هم میشود، در اقتصاد هم میشود. اقتصاد کشور، تولید کشور میتواند به وسیلهی همت مردم، با پول مردم، با ابتکارهای مردم، با انگیزههای مردم، چندین برابر شکوفائی پیدا کند. سیاستهای اصل ۴۴ را که ما تدوین کردیم، بر اساس همین نکته بود.
بیانات در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه ۱۳۹۰٫۰۷٫۲۰
۲. شما [دولتتان را] میگویید «دولت مردمی»؛ دولت مردمی فقط به این نیست که بروید میان مردم؛ این کار لازم است امّا کافی نیست؛ باید بتوانید مشارکت مردم را در کارهای گوناگون و بخشهای گوناگون جلب کنید. من قبلاً هم یک وقتی گفتهام این را، ظاهراً در جمع شما شاید گفتم که بنشینید کیفیّت جلب مشارکت مردم را برنامهریزی کنید، تعریف کنید که چه جور میشود مشارکت مردم را جلب کرد؛ چه در زمینههای مالی و اقتصادی، چه در زمینههای سیاسی، چگونه میشود از فکر مردم و از نظر مردم استفاده کرد در بخشهای مختلف. این برنامهریزی میخواهد. در این نامههای گوناگونی که از طریق ارتباط مردمی یا غیر آن به ما میرسد، گاهی یک پیشنهادهایی هست که انسان میبیند پیشنهادهای بسیار خوبی است؛ یک آدمی که اصلاً نمیشناسیم چه کسی است، در یک موردی یک پیشنهادی دارد، یک نظری دارد، این نظر را میدهد، گاهی بسیار کارگشا است. [ببینید] چگونه میتوانیم از اینها استفاده کنیم.
بیانات در دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت ۱۴۰۱٫۰۶٫۰۸
۳. [مسئولین] یک سازوکاری را پیش بگیرند که بتوانند از این نظرات مردمی استفاده کنند که در حقیقت مردم را در تصمیمسازیهای دستگاههای مسئول کشور شریک کنند؛ این یک. و برای این هم که از ظرفیّتهای مردمی هم در عمل چگونه بایستی استفاده کرد، ساز و کار درست کنند که مردم را در اقدام هم شریک کنند. کسان زیادی هستند که مایلند به دولت در بخشی از کارها کمک برسانند و کمک کنند؛ راهش باید مشخّص بشود که طریقهی اتّصال کمک مردمی مثلاً به این بخش این است؛ اینها را باید بنشینند فکر کنند؛ اینها احتیاج دارد به فکر کردن، مطالعه کردن و مانند اینها.
بیانات در ارتباط تصویری با مردم قم ۱۴۰۰٫۱۰٫۱۹
@fakhrian_ir
یک مشت حرف حساب در مورد حجاب
قوانین و ساختارها، نقش اساسی در پیشرفت یا عقبماندگی ملتها دارند.
قوانین بر اساس آرمانها و چشماندازهای اجتماعی پیریزی، تدوین و اجرا میشوند.
برای اجرای قوانین، هم باید برنامهریزی کرد و هم باید برایش ضمانت اجرا درنظر گرفت.
دو مثال:
۱. برای عبور و مرور وسائل نقلیه، قانون لازم است؟ بله
قانون عبور و مرور مصلحت فراگیر و اجتماعی دارد یا خیر؟ بله
میتوان قانون راهنمایی و رانندگی را تصویب کرد اما هیچ توجهی به اجرا و به نحوۀ اجرای آن نکرد؟ میتوان هیچ ضمانتی و الزامی برای اجرای آن در نظر نگرفت؟ خیر. چون در این صورت نقضِ غرض میشود.
۲. برای مدیریت ویروس واگیر کرونا نیاز به دستورالعملهای بهداشتی برای اجتماع لازم است یا خیر؟ بله
آیا معقول است شخصی بگوید من اعتقادی به قوانینِ مدیریت کرونا ندارم؟ خیر.
آیا معقول است که دستگاههای مسئول برای کرونا مصوباتی داشته باشند، اما هیچ برنامه و الزامی برای اجرای آن نباشد؟ خیر.
بیتوجهی به قوانین، مفسدۀ عمومی دارد. ممکن است بیقانونی از ناحیۀ چند نفر معدود انجام گیرد، اما آسیب آن، فراگیر خواهد بود و دامن همه را بهتدریج میگیرد.
اما حجاب
حالا قوانین مرتبط با عفت و حجاب از آندست قوانین لازم و پُرثمری است که مصلحت عمومی دارد. حدود ۳۰ دستگاه در کشور وظایفی پیرامون استقرار و تثبیت عفاف و حجاب در کشور دارند. همه دستگاهها هم باید طبق قانون، به وظایفشان عمل کنند. آقایانی که این قوانین را تصویب کردید، شفاف به مردم گزارش دهید که چه کردهاید برای اجرای آن! آقایانی که موظف به اجرای این قوانین بودهاید، امکانات هم داشتهاید، کار هم دست شما بوده، بفرمایید چه کردهاید!
چه کردهاید و چه باید میکردهاید که کار به کشف حجاب نکشد؟ کار به جایی نرسد که مردم در مترو و اتوبوس و خیابان به جان هم بیفتند که قانون اجرا شود! باید حتما کار به کتککاری و فحش و فحشکشی بکشد تا تلنگر بخورید؟ چرا موجبات تحقیر متدین و معتقدین به حجاب و اجرای قانون را فراهم میکنید؟ چرا موجبات دلخوری و تنش و شکاف و دوقطبیسازی را فراهم میکنید؟ اگر توان اجرای وظایفتان را ندارید، دستانتان را بالا بیاورید و عذرخواهی کنید و خداحافظی.
مردم باید بیایند بستنشین شوند تا شما به فکر وظایف قانونی - که بابت انجامش حقوق میگیرید - بیفتید؟!
مگر زمان پهلوی و قاجار است که بشینیم و التماس کنیم تا شما لطف بفرمایید و عنایتی کنید و به خودتان تکانی دهید؟
نه آقاجان
اینجا ایران اسلامی است. اینجا حکومت اسلامی است که باید از صدر تا ذیل، از فرهنگ و اقتصاد و سیاست، حرف اسلام و خدا پیاده شود. مردم برای پیاده شدن دین، انقلاب کردند. انقلاب نکردند، هزینه ندادند که از مسئولینشان التماس کنند.
همه ملزم به تبعیت از قانون اسلامی هستیم، چه معتقد به آن قانون باشیم و چه نه. چه آن قانون را درست بدانیم و چه نه. این را عقل میگوید، شرع هم تایید و تأکید میکند.
حالا منوّرالفکرهای کمسواد نیایند و موعظهمان کنند که آقا به اقتصاد مردم، به سیبزمینی و پیاز برسید، حجاب و فرهنگ که الان اولویت نیست.
برادر
هر مسألهای در جای خود لازم و مهم و ضروری است.
اتفاقاً اولویت همینهاست. اولویت «ایران قوی» است. برهنگی و عریانی و اختلاط ایران را قوی میکند یا ضعیف؟ بدانید و بشنوید که فرهنگ خراب، بیشتر از اقتصاد خراب پدر مردم را درمیآورد. آنقدری که فرهنگ بد، خانۀ جامعه را ویران میکند، اقتصاد و سیاست نمیکند.
آقایان بجنبید، نگذارید دیرتر شود. تمام شما ۳۰ دستگاه باید شفاف برای مردم بگویید چه کردید و چه میکنید!
ما از شما مسئولین محترم التماس نمیکنیم، بلکه شما را ملزم به پاسخگویی میکنیم. این را بدانید.
والسلام
اسماعیل فخریان
@fakhrian_ir
قشم، ۱۸ دقیقه با نوجوانان .MP3
17.25M
🎙 ۱۸ دقیقه با نوجوانان قشم
با دانشآموزان نوجوان بر سر چه مسائلی باید گفتگو کرد؟
در این ۱۸ دقیقه با یکی از مهمترینِ این مسائل آشنا میشوید!
👤 حجةالاسلام و المسلمین فخریان
۱۴۰۱٫۰۹٫۲۴
@fakhrian_ir
نبرد با بیارادهها
بخشی از نبرد ما، با آدمهایی است که معتقدند: «نمیشود»، «نمیتوانیم»، «نمیگذارند».
مشکل اینها «بیارادگی» است. در این نبرد، باید اراده ایجاد کرد. چگونه؟
۱. با تبیین درست آرمانها
۲. با تبیین نمونههای موفق
۳. با تبیین عظمت راه طی شده
۴. با تبیین عظمت ظرفیتهای موجود
۵. با تبیین اینکه: رفتن، رسیدن است
تبیینِ تو باید بهگونهای باشد که منجرّ به حرکت شود. یعنی تبیینِ محرِّک، نه تبیینِ خنثی.
@fakhrian_ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رونمایی از ۳ دستاورد جدید هستهای
🔹رادیو داروی جدید برای تشخیص تومورهای سرطانی، شتابدهنده الکترونی با کاربرد در تصفیه پسابهای صنعتی و یک محصول جدید برای عقیمسازی آفات کشاورزی دستاوردهایی هستند که توسط متخصصان هستهای بومیسازی شده است.
@Farsna
از آقای خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور بابت موضعگیری صریح، درست و بجایی که اتخاذ کردند، تشکر میکنم.
@fakhrian_ir
پیام من به آقای خزاعی بعد از تماس با ایشان:
سلام علیکم
بنده به رسم ادب و وظیفه تماس گرفتم که بابت موضعگیری درست و بجای شما در مورد عملکرد بعضی از اهالی سینما تشکر کنم.
و همچنین عرض کنم که مردم ایران از شما انتظار دارند سینمایی در شأن ملت بزرگ و انقلابی ایران بسازید.
سینما جزو مهمترین ابزار تمدنی است که در صدور فرهنگ انقلاب اسلامی میتواند اثرات جدی داشته باشد.
@fakhrian_ir
📢 چرا عدهای، از قطارِ انقلاب اسلامی پیاده میشوند و به جبهۀ مقابل پناه میبرند؟
🔸 انقلاب اسلامی حرکتی در برابر تمدن غرب است که میبایست مراحل مختلفی را تا رسیدن به آرمانهایش پشت سر بگذارد. بهطور طبیعی، انقلاب اسلامی در هر مرحله از حرکتش، با ریزشهایی روبهروست؛ زیرا در هر دوره، کسانی که نمیتوانند با آرمانها و برنامههای انقلاب اسلامی همگام شوند، بهتدریج ریزش میکنند. به عنوان نمونه، آنها که نمیخواهند از عقلانیت مدرن عبور کنند، با تکیه بر این عقلانیت، به نفی اصل انقلاب میپردازند؛ آنها راه رسیدن به سعادت و عدالت اجتماعی را همین عقلانیت مدرن میدانند و گمان میکنند که انقلاب اسلامی به بیراهه میرود! درواقع، آنها آرمانهای انقلاب و مقولاتی چون عدالت، امنیت و رفاه بشر را براساس همین عقلانیت مدرن، درک و تحلیل میکنند و عبور از آن را بهمعنای عبور از آرمانهای انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه تلقی میکنند؛ از این جهت، در مقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت میکنند و درنهایت، صف خود را از صف انقلابیون جدا میکنند. بر این اساس ریزشها، به عدم همراهی عدهای با مرحلهای از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی برمیگردد.
از طرف دیگر، در هر مرحله، رویشی هم پیدا میشود؛ زیرا وقتی انقلاب اسلامی طرح جدید اجتماعی را پیش روی ملتها قرار میدهد و پیشرفتهای گستردهای را در عرصههای مختلف رقم میزند، قشر وسیعی از نخبگان و روشنفکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی میشوند و به این سو میآیند.
این ریزش و رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و در ادامۀ مسیر هم وجود خواهد داشت و طبیعی است.
🔹 انقلاب اسلامی از آغاز بر محور بسط خلافت الهیه حرکت کرد و به مبارزه با جریان استکبار و مبارزه با نظام سلطنتی بهعنوان یک ساختار عدالتگریز و دینستیز پرداخت و یک ایده اثباتی به نام «حکومت اسلامی» را مطرح کرد. در هر یک از این مراحل، با دقیقتر شدن و تبیین بیشتر آرمانهای اسلامی، عدهای، که برخی از ایدههای نظری و عملی خود را حذفشده میدیدند، از انقلاب جدا شدند! بهعنوان مثال، هنگامی که مبارزه به مرحله درگیری با اصل نظام سلطنت منتهی شد، گروههایی که سلطنت مشروطه یا مشروعه و یا دموکراتیزه شده را میخواستند، از قطار انقلاب پیاده شدند؛ چون گمان کردند که این انقلاب از آرمانهای صحیح خود فاصله گرفته است! یا در آنجا که امام انقلاب بر «جمهوری اسلامی» تأکید کرد؛ برخی که بهدنبال تحقق جمهوری سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهتگیری را متناسب با آرمانها خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد.
هنگامی که قانون اساسی تدوین شد نیز ریزش بر همین منوال بود. هواداران حکومت دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل میشود از انقلاب فاصله گرفتند.
از مرحلهای که انقلاب اسلامی وارد مبارزه جهانی شد نیز طیفی که به یک فرم یا انقلاب در مقیاس ملی میاندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حلوفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. بنابراین، حاضر نشدند در بسط فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی و مبارزه با نظام استکباری حاکم بر جهان همکاری کنند. به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلامیت نظام، تا مرز درگیری نظامی با استکبار ایستاد، حتی عدهای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آنکه به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند.
در کنار همۀ ریزشهایی که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی میدهد، رویشهایی بسیار گستردهای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله میتوان به رویش نسلهای جدید جوان، مؤمن و انقلابی، هویتیابی و قدرت گرفتن اسلام انقلابی و گرایش به اندیشه مقاومت در منطقه و جهان و تغییر در جبههبندی سیاسی جهانی و... اشاره کرد.
🔉 استاد سید محمدمهدی میرباقری
@fakhrian_ir
تبیین.mp3
4.75M
#حتماً_بشنوید
🎙چه کسانی میتوانند «تبیین» کنند؟!
🕌 خیمۀ گلستان شهدا - اصفهان
@fakhrian_ir
اعلام مراسم #فاطمیۀ_دوم
هیئت محبینالمحتبی علیهالسلام برگزار میکند:
سخنران: حجةالاسلام و المسلمین فخریان
مداح: محمدحسین حمامیزاده
زمان: از شنبه ۳ دیماه تا سهشنبه ۶دیماه
کرمان، میدان علیبنابیطالب علیهالسلام، خیابان شهید مدرس، مسجد صفا
@fakhrian_ir
چرا انقلاب اسلامی ایران پیروز شد؟.mp3
3.05M
🎙#بشنوید
نقطۀ اساسی «تبیین» کجاست؟
چرا انقلاب اسلامی پیروز شد؟
@fakhrian_ir
یلداتون مبارک
چه سنتهای زیبایی دارند مردم ما. در طول سال بهمناسبتهای مختلف، در منزل بزرگترها دورهم جمع میشوند. میگویند، میشنوند، میخندند، میخندانند. چقدر برکت دارد این دورهمنشینیها. چقدر میتواند مشکلات را حل کند. چقدر محبتها و دوستیها را زیاد میکند.
نگذاریم این سنتها کمرنگ شوند.
بدانید حلقۀ مفقودۀ زندگی ایمانی ما، ارتباط مؤمنانه و صمیمی با همنوعانمان است.
@fakhrian_ir
Ghazal-418.mp3
119K
Ghazal-418
گر تیغ بارد در کوی آن ماه
گردن نهادیم الحکم لله
آیین تقوا ما نیز دانیم
لیکن چه چاره با بخت گمراه
ما شیخ و واعظ کمتر شناسیم
یا جام باده یا قصه کوتاه
من رند و عاشق در موسم گل
آن گاه توبه استغفرالله
مهر تو عکسی بر ما نیفکند
آیینه رویا آه از دلت آه
الصبر مُرٌ و العمر فانٍ
یا لیتَ شِعری حتّام القاه
حافظ چه نالی گر وصل خواهی
خون بایدت خورد در گاه و بیگاه
غزل ۴۱۸
پ.ن: اینم از حافظ خوانی امشب ما
بیت آخر این غزل، من رو یاد بیت شعری که زیاد در لسان مبارک حضرت علامه حسن زاده آملی تکرار میشد، انداخت:
به هوس راست نیاید به تمنّی نشود
کاندرین ره بسی خون جگر باید خورد
@fakhrian_ir
💢حضور رئیسجمهور در منزل طلبه شهید علیوردی
🔹رئیسجمهور در شب یلدا با حضور در منزل شهید آرمان علیوردی، با خانواده این شهید گرانقدر دیدار و گفتوگو کرد.
پ.ن: آقای رئیسجمهور، مردم شهید پرور و شهید دوست ما از شما بابت این کار زیبا و بیاد ماندنی تشکر میکنند.
@fakhrian_ir