eitaa logo
فلسفه اسلامی
1.6هزار دنبال‌کننده
504 عکس
80 ویدیو
34 فایل
مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی مدیر: آیت الله فیاضی قائم مقام: آیت الله حسن معلمی مجله علمی پژوهشی: nasim-e-kherad.ir تارنما: mfalsafe.ir پیشنهادوانتقاد از این کانال و تارنما و ارسال محتوای فلسفی کلامی: @mfalsafe_ir هنگام ضرورت: @admin2020
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی برگزار می کند : 🔰 نشست دهم : با موضوع « امتداد سیاسی فلسفه اسلامی » با حضور استاد محترم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر لک زایی ( جلسه دوم ) 🔰 ویژه طلاب سطح چهار 🗓 زمان : یکشنبه 1400/07/25 ساعت : 16:00 ✅ حضور برای تمامی طلاب آزاد است
📣📣 ❇️ مطالعات حدیثی میان‌رشته‌ای با رویکرد روان‌شناختی(معنا، مبنا، راهبرد) 🔹ارائه دهنده: حجت‌الاسلام دکتر عباس پسندیده (دانشیار گروه حدیث دانشگاه قرآن و حدیث) 🔸ناقدین: حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی (دانشیار گروه حدیث دانشگاه قرآن و حدیث) حجت‌الاسلام دکتر حمید رفیعی هنر (استادیار روان‌شناسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) 📝مدیر جلسه: حجت‌الاسلام سیدمهدی خطیب (استادیار گروه روان‌شناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث) 🕰 زمان: سه شنبه 27 مهر ماه 1400 ساعت10 صبح 🏫مکان: قم، مؤسسه علمی-فرهنگی دارالحدیث، سالن جلسات 🔘 لینک جلسه: vc1.qhu.ac.ir/neshast
طبق روال سال های گذشته سلسه جلسات سبیل " راه و رسم طلبگی " با حضور حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری ( قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی ) برگزار می شود زمان : سه شنبه 27 / 07/ 1400 بعد از نماز ظهر و عصر
📖 شرح کتاب آداب الصلاه حضرت امام خمینی (ره) توسط : حضرت آیت الله فیاضی" حفظه الله" 🗓 زمان : چهارشنبه 28/7/1400 ساعت 13:۰۰ مکان: مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی قم ♦️حضور تمامی دانش‌پژوهان گرامی موجب امتنان است.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 صوت حضرت استاد فیاضی با موضوع : « شرح کتاب آداب الصلاة حضرت امام خمینی » ✅ پیشنهاد دانلود
🔰 🗓️ آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات اول دی ماه 1400 🗓️ تاریخ اعلام نتیجه داوری چکیده مقالات پانزدهم دی ماه 1400 تاریخ شروع ارسال مقالات کامل پانزدهم دی ماه 1400 آخرین مهلت ارسال مقالات کامل پانزدهم بهمن ماه 1400 🗓 تاریخ شروع کنفرانس شانزدهم اسفند ماه 1400 🗓 پایان کنفرانس هجدهم اسفند ماه 1400 ⬅️آدرس سایت همایش: 🌐http://practicaltheologyfa.irip.ac.ir/ 🔶 محورهای همایش: 1. مفهوم شناسی الهیات عملی جایگاه الهیات عملی نسبت به سایر اقسام الهیات 2. الگوهای فکری مواجهه با الهیات عملی 3. الهیات عملی و جامعه 4. الهیات عملی و سایر دانش‌ها 5. الهیات عملی و دغدغه های انسان @mt_falsafeh 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/729677891Cc0cea1ba96
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 صوت نشست علمی طلاب سطح چهار با استاد محترم حجت‌الاسلام والمسلمین لک زایی ✅ پیشنهاد دانلود
چکیده ای از اهم مطالب مطرح شده ازسوی استادلک زایی درباره امتداد سیاسی فلسفه اسلامی(بااندکی اضافات که مستبط ازفحوای کلام شان است): ❓ اولین سوالی که به ذهن می‌رسد این است که آیامی شودفلسفه اسلامی راتاعرصه های سیاسی، اجتماعی امتداد داد؟ برای یافتن پاسخ این سوال وداشتن تصوری روشن ترازاین مساله بایدبدانیم که خودفیلسوفان اسلامی، فلسفه اسلامی راتااین عرصه هاامتدادداده اندواین مطلب رامیتوان بامراجعه به کتب فیلسوفان ترازاولی چون ملاصدرا، بوعلی وبه ویژه فارابی(درکتاب هایی همچون آراء اهل المدینه الفاضله، تحصیل السعاده، المله) دریافت. ✍ در پاسخ به این سوال که فلسفه اسلامی چه کارکردی درساخت تمدن اسلامی دارد،باید چند نکته راباهم در نظر گرفت: 1⃣ برای داشتن تمدن اسلامی حتمابایدچنین تمدنی رابراندیشه صحیح اسلامی استوارکرد.بخشی ازمباحث سیاسی وتمدنی درفقه، بخشی درکلام وبخشی ازآن هم درفلسفه مطرح می شود.بنابراین، داشتن اندیشه صحیح درهریک ازاین حوزه ها لازم است. 2⃣ بدون به کارگیری دانش های گوناگون وبه ویژه بدون ارتباط منظومه ای وساختارمنددانش های گوناگون، تمدن وزیرساخت اندیشه ای آن شکل نمی‌گیرد.پس نیازبه تسلط و یافتن ارتباط های عمیق ووثیق میان دانش های گوناگون هستیم. 3⃣ دراین میان،فلسفه ها،حرف های اصلی وبنیادین تمدن هاهستندو وفیلسوف کسی است که به مباحث اساسی وکلان میپردازد.فلسفه اسلامی هم برای ساخت تمدن اسلامی، چنین نقش زیربنایی راایفامیکند. 4⃣ اگرگمان کنیم که باتوجه به حضورفقه اسلامی در ساحت (عرصه)توصیه ها وهنجارهای اسلامی ودرمسایل جزئی وملموس وباتوجه به باورهای مبتنی برایمان به آموزه های اعتقادی اسلام که لزوم تبعیت ازفقه راموجه می‌سازد،دیگرچه نیازی به فلسفه اسلامی درعرصه تمدن سازی اسلامی وجوددارد،باید گفت علاوه برجواب های صحیحی که دراین مساله وجوددارد،نکته قابل تامل دراینجااین است که فیلسوف به دنبال سعادت انسان است 🔰 وهرفیلسوفی درهرمکتبی(چه درفلسفه اسلامی وچه درفلسفه غرب) ،تعریف خاص خودراازسعادت داردوبراساس آن تعریف،مبانی اندیشه ای خود رادراموری مانندتعلیم وتربیت، فرهنگ، رشدو توسعه و... اشراب میکند وتمدنی بامختصات فکری خودارایه می‌کند. دردنیای غرب فیلسوفان غربی براساس تعریف خاص خودازسعادت وامتداد آن تاعرصه های اجتماعی ،سیاسی ،فرهنگی،طراحی ساختارمندی رابرای تمدن مبتنی برفلسفه غرب ارائه کرده اند.این مطلب درسندهای بین المللی همچون سند2030که مبتنی براندیشه فلسفی نسبی گرایانه ولذت جویانه غرب است، به خوبی هویداست. 🔰 دراین میان،این فلسفه اسلامی است که می‌توانددربرابرچنین طراحی های فکری ای، طرح بدیل و متعالیه مبتنی برمعارف حقه اسلامی رابازبان فلسفی ارائه کند، به صورت استدلالی ازآن دفاع کندو طرح های شیطانی تیوریزه شده دنیای غرب رابه چالش بکشدبه گونه ای که برای عقلای عالم قابل فهم وقابل بحث وتبادل نظرباشد. واین،کارکرد کمی برای فلسفه درامرتمدن سازی نیست . بقلم حجت الاسلام ثنایی ( دانش‌پژوه سطح چهار )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌸🌼🌺🌸🌼🌺🌸🌼 صلی الله علیه و آله وسلم عنوان کتاب : حکمت نامه پیامبر اعظم نویسنده : حجت‌الاسلام محمدی ری شهری و همکاران