43.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سومین و آخرین بخش از #قسمت_اول برنامه #فانوس_آذربایجان را مشاهده می کنید.
#حجت_الاسلام_فصیح_نیا، امام جمعه محترم شهرستان نقده از شاخص های نماینده انقلابی، صحبت ائمه جمعه با آقای قالیباف در مورد دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها و توصیه ها به مردم نقده در انتخابات آتی صحبت می کنند.
@fanoos_Azarbaijan
11.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به چه کسی رأی بدهیم؟
@Fanoos_Azarbaijan
33.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در قسمت دوم از برنامه #فانوس_آذربایجان به سراغ دکتر محسن شکرنیا از اساتید دانشگاه و مدیر کل اسبق صدا و سیمای استان آذربایجان غربی رفته ایم...
در بخش نخست از این قسمت به اهمیت انتخابات و حضور مردم در صحنه پرداخته ایم....
در اینستاگرام ، تلگرام و ایتا با ما همراه باشید...
ما را به دوستان خود معرفی کنید...
@fanoos_Azarbaijan
48.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در قسمت سوم از برنامه #فانوس_آذربایجان با دکتر سلیمانزاده از فعالین سیاسی اجتماعی شهرستان نقده در مورد انتخابات پیش روی مجلس صحبت کرده ایم...
@fanoos_azarbaijan
جایگاه انتخابات در نظام های سیاسی مردم سالاری و تحلیل نگاه و اقدام شورای محترم نگهبان از محورهای گفتگوی ما با ایشان است...
با ما همراه باشید...
ما را به دوستان خود معرفی کنید...
ایده ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
@fanoos_Azarbaijan
@fanoos_Azarbaijan
دکتر ایرج سلیمانزاده
رییس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی
مدیر مسئول هفته نامه ارمغان آذربایجان
@fanoos_Azarbaijan
جناب آقای مصطفی بیگ زاده
فعال سیاسی و اقتصادی شهرستان نقده..
از شما دعوت می کنم در صفحه اینستاگرام #فانوس_آذربایجان بیننده ویدئوی کامل این گفتگو باشید..
47.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@fanoos_Azarbaijan
در قسمت چهارم از برنامه #فانوس_آذربایجان به سراغ جناب آقای #مصطفی_بیگ_زاده از فعالین سیاسی و اقتصادی استان و شهرستان نقده رفته ایم...
محور بحث ما در این نشست، نگاه به انتخابات به عنوان یک امر سیاسی از نگاه اهل سنت بوده است...
شما را به تماشای این گفتگو دعوت می کنیم...
با ما همراه باشید...
ما را به دوستان خود معرفی کنید...
با نقدهای سازنده خود ما را در ارتقای کمی و کیفی برنامه #فانوس_آذربایجان یاری دهید...
#فانوس_آذربایجان
#سیاسی
#مشارکت_حداکثری
#انتخابات_مجلس_شورای_اسلامی
@fanoos_azarbaijan
41.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@fanoos_Azarbaijan
در قسمت #پنجم از برنامه #فانوس_آذربایجان در خدمت جناب آقای دکتر #ایرج_سلیمانزاده رئیس شورای استان آذربایجان غربی بوده ایم...
ایشان معتقدند که نمایندگان مجلس از وظایف خود عدول کرده و خارج از چارچوب قانون عمل کردهاند و دخالت نمایندگان در وظایف سایر قوا به معنای عدم وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه است...
- رای دادن حق قانونی یک شهروند در جمهوری اسلامی است...
- قومیت یک فرصت است ...
- سرنوشت همهی ما وابسته به حضور در صحنه انتخابات میباشد...
شما را به دیدن کامل این گفتگو دعوت می کنیم...
با ما همراه باشید ...
ما را نقد کنید...
با پیشنهادات سازنده خود در بهتر شدن برنامه به ما کمک کنید...
@fanoos_azarbaijan
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فلسفه تولید برنامه فانوس آذربایجان
#فانوس_آذربایجان متعلق به هیچ جریان طیف گروه و یا فردی نیست...
معتقدیم که بحث بین نخبگانی و رسیدن به الگوی عمل مشارکتی، بهترین راهکار برای طراحی الگوی توسعهی آذربایجان غربی و شهرستان نقده است...
@Fanoos_Azarbaijan
هدایت شده از برساخت
آشنایی با
«پیوریتنویسم»
سنگ بنای نظام آمریکا بر چه چیزی استوار است؟
@barsakht
برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید حدود سه قرن در زمان به عقب رفته و به چند هزار کیلومتر آن طرفتر از اقیانوس اطلس یعنی انگلستان بازگردیم.
پروتستانتیزم (نهضت اصلاح دینی قرن ۱۶ اروپا) با هدایت مردانی چون «مارتین لوتر» و «کالوین» موجب ویرانی نظام اروپایی تحت اقتدار کلسیای کاتولیک شد و با تقدیس نظام فکری سکولار، پیشاهنگ حرکتی شد که حیات دنیوی را به اساسیترین هدف انسان مبدل ساخت چنانکه در پی آن، دین از مسئولیت ایجاد و تأسیس نظام مخصوص خود منفک و تابعی از نظام سکولار گردید.
چندی بعد پروتستانتیزم با انشعاب به کالوینیسم و سپس در هیئت انقلاب پیوریتنها – در اولین سالهای کشف قارهٔ آمریکا – از انگلستان جدا و در آن سرزمین جدید مبدل به ادب و فرهنگ مهاجرانی شد که انگلستان را در هوای «سرزمین موعود» و دسترسی به ثروت و آمال دور و دراز خود ترک کرده بودند.
پیوریتنیسم به مجموعهای از فرق مذهبی نوین در دورهٔ اصلاحات دینی اطلاق میشد که در حدود قرن هفدهم در انگلستان پدید آمدند و شامل گرایشهای فرعی مانند استقلالطلبها (در دوران جنگهای استقلال آمریکا)، پاپتیستها (Paptist) و کوپکِرها (Copker) بودند.
پیوریتنیسم با تأکید بر ویژگیهایی مانند«ثروت اندوزی»، «مشروعیت دادن به سرمایهداری و تجارت»، «تأکید بر کار تصرفگرانهٔ ماشینی» و «توصیه به صرفهجویی و انباشت سرمایه در انطباق با نظام سرمایهداری قرون هفدهم و هجدهم تبدیل به یکی از عوامل ایجاد سرمایهداری در اروپا و به ویژه آمریکا شد.
ریشهٔ این فرقه را میتوان در عالم یهودیت پیدا کرد. در واقع پیش از آن تاریخ یهودیان از نظر کلیسای مسیحی، قاتلان عیسی (علیهالسلام) شمرده میشدند و مثلث «یهود، یهودا و شیطان» مورد لعن مسیحیان بود. اما با نفوذ مزورانه و برنامهریزی مدبرانهٔ یهودیان دنیا طلب در طول قرون ۱۶-۱۴ ، پروتستانیسم یهودگرا در مسیحیت سر برآورد و در مقابل کلیسای رم قد علم کرد و با همکاری ثروتمندان متنفذ یهودی و خوانین و پادشاهان محلی مسیحی قدرت طلب، علیه کلیسا قیام کرد و سپس از دل پروتستانیسم، کالوینیسم زاده شده و پس از آن پیوریتنیسم یهودگرا متولد شد و با توسعهٔ فرهنگ آنگلوساکسون در انگلستان و سپس آمریکا، تمدن اومانیستی معاصر توسط مسیحیت یهودیزه رشد و توسعه یافت و نهایتاً به لیبرال دموکراسی رسید.
طبق تعریف دایرهالمعارف یهود “پیوریتنیسم، مسلکی ذیل مذهب پروتستانیسم است که احکام اعتقادی و عبادی آن منطبق با مفاهیم توراتی است”.
پیوریتنها چنان بر “عمل بر تورات” اعتقاد و اصرار دارند که وقتی کرامول -که خود یک پیوریتن بود- بر انگلستان حاکم شد، پیشنهاد کردند که “تورات” به عنوان قانون اساسی انگلستان پذیرفته شود.
پیوریتنیسم نیز همانند یهودیت، حامل فلسفهای دنیامحور و نه آخرتگرا بود. این آیین در قوام و قدرت گرفتن کاپیتالیسم، نقشی کلیدی بازی میکرد. این مذهب هوادار یهود، ثروت را به عنوان یکی از شاخصهای تعیین کننده تلقی نمود و از پیدایی و قدرت گرفتن بورژوازی کاپیتالیستی و شکلگیری رژیمهای پارلمانی حمایت به عمل آورد. پیوریتنیسم، همچنین به شکلگیری و نضج پروتستانتیسم لیبرال نیز یاری رسانیده بود. وابستگی پیوریتنیسم به یهودیت در حدی بود که از تمامی دیگر مذاهب و فرق پروتستان، در این رابطه پیشی گرفت و در واقع بینشی یهودی در پوششی مسیحی بود. قدرت گرفتن پیوریتنیسم، موجب پیدایش نگاه جدیدی نسبت به یهودیان گردیده و قوم یهود مورد احترام قرار گرفتند، چرا که آنها بر مبنای تئولوژی پیوریتنیسم، حافظان فرهنگ و زبان تورات بودند و بایستی قبل از رجعت مسیح به سرزمینهای مقدس، باز گردند.
با سرایت تفکر پیوریتنیسم از طریق مهاجران انگلیسی به ایالات متحده، اولین کلنی پیوریتانی در ایالت ماساچوست آمریکا و در قرن هفدهم شکل گرفت.
دایره المعارف بریتانیکا در ارتباط با پیوریتنهای آمریکا چنین آورده است: “در تاریخ کلونیزاسیون اروپا، هیچ یک از کلنیهای پیوریتن، نتوانستند به اندازه کلنی ماساچوست ثروتمند گردند. هدف پیوریتنهای بنیانگذار این کلنی، تأسیس صهیونی جدید در سرزمین پهناور آمریکا بود. میراث پیوریتنیسم بدون شک به عنوان یک فاکتور مهم در شکلگیری روح آمریکا، نقشی مهم و اساسی ایفا کرد.
پیوریتانها چنان بر اجرای دقیق احکام عهد عتیق ایمان داشتند که به دنبال نامگذاری نیواسرائیل (اسرائیل جدید) به جای نیوانگلند برای آمریکا بودند”.
به همین دلیل پیوریتنها که از لحاظ تاریخی اولین و مهمترین مهاجران انگلیسی به سرزمین جدید بودند، به طریق رمانتیکی سرنوشت یهودیان و نژاد انگلوساکسن را در آمریکا به یکدیگر پیوند داده و خود را همانند یهودیان، مردم برگزیده تلقی کردند.