eitaa logo
...فرا فکر...
162 دنبال‌کننده
441 عکس
113 ویدیو
0 فایل
┄┄═☀️✺﷽✺☀️═┄┄ _سلام و نور اینجا جاییست برای گسترش دامنه انتخاب. معرفی و برسی کتاب📚 معرفی و برسی مستند📷 معرفی و برسی فیلم🎥 معرفی و برسی انیمیشن📽 معرفی و برسی بازی 🧩(فرابازی) ارتباط با ما؛ @moncen
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
...فرا هنر...سینما ...فکر با مطالعه و قشر و ان پی به سینما و های این چنینی خواهیم برد...ابزار هایی برای قشری به جهت یافتن و هایشان در ها و خوش ایند بعد از ان و پیگیری ان در ... اصلا این نیست که بصورت کاملا با این بشه اما مواجه با توانایی های قالب و و هرچیزی از جمله سینما ، اصلا روش ای نیست، مثل بدون و عدم از نقلیه موتوری( ها و ها) است. ... که با روشن شدنش را و و را و در ان چه که میخواهد می کند... در و ، است نه برای ازبین بردن بلکه برای از بردن آن. و این و هارا و تلقی کنند البته اگر از شوند. چه بسا در شاهد کمپ های به رسانه های مدرن باشیم. در اینده مطلب در خصوص به رسانه های مدرن نه، اعتیاد به و خواهیم رفت...
...فرا هنر... ...فرا سینما... در شاخه ای به نام «» دارد که علمی است برای ها بوسیله در ان ها و نشان دادن که در امر نمیباشند... (البته تمام شاخه های علوم غریبه را به و میشناسند) حال اگر بگوییم در ما، سینمایی که الان مطرح و است؛ علمی غیر غریبه و اشنایی است که سیمیا نه نام دارد و بجای استفاده از ان های و نا اشنا از ابزار های و و جدیدی؛ برای دستیابی به همان هدفی که سیمیا بدنبالش بوده میکند؛ نگفته ایم... ... که با روشن شدنش را و و را و در آن چه که میخواهد می کند...
...فرا هنر...سینما ...فکر ؛ _مجموعه مستند «ضد» می کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ، به های درباره پیرامونشان برود، چرا که ضدیت با کلیشه ها کلید دیدن از دریچه ای است. _در استانه بعد از مشاهده مستند با دقت بیشتری به «» بنگرید...
...فرا هنر... ...فرا سینما... در مطالب قبل به این مسئله از وجهی پرداخته شد، اما دیگر آن یا است. همچنین و در قالب داستان. است که و به اینها و استفاده ای که و دیگر ها از این گرایش و تمایل میکنند باید مورد قرارگیرد. مهم ترین در قصه و داستان و قهرمانان و الگو هایشان؛ ها و ها و نداشته های مخاطبان است. نداشته هایی که اکثرا از و برای آن نیستند. نداشته هایی که با و یا آنها رضایتی و در خود می یابند، اما میتواند در مدت زا و زا و ما از واقعیت باشند. همچنین سینما و با استفاده از این مسئله در پی برای هستند، افیونی از جنس های دست نیافتنی و ، افیونی که منجر به و چرخاندن بیش از پیش تولید کننده برای است. پس آیا سینما با نشان دادن در و نیاز فطری انسان به ما میکند؟!(به مطلب تاثیر از موثر کنید) پس با توجه به وضعیت کنونی سینما و گردانندگانش باید با بیشتری به سراغ این به رفت زیرا مستقیما در نوع ما به ( و...) اثر گذار است.
...فرا هنر...سینما ...فکر :📚🎥 (البته که این مستند بر خلاف نام تبلیغاتییش، صرف بیان کلیشه هاست و هیچ گونه تحلیلی از تاثیرات کلیشه های مطرح شده ارائه نمیدهد) _از کنار این مستند به سادگی نباید عبور کرد زیرا کلیشه ها،بدلیل کلیشه بودن راحت تر و سریع تر روی ما تاثیر میگذارند و بدلیل کلیشه بودن کمتر به چرایی رفتار و فایده اش و...می اندیشیم. و با تکرار مکرر ان در رسانه های امروزی با جامعه مخاطب نامحدود، میشود گفت راه پرسش و تامل و تفکر در ان مسئله را میبندد. شاعر میگه که خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو... کلیشه ها همان رنگ هایی هستند که به جماعت بوسیله رسانه های مدرن زده میشوند و کار را برای ان هایی که نمیخواهند کور کورانه در زندگی عمل کنند سخت میکنند. و همچنین؛ تکرار یک رفتار و ورود آن در ناخود_اگاه و الگو های پیش فرض ذهنی فرد. و زمانی که عملی به ناخود اگاه وارد شود، دیگر تفکر و تعقلی روی ان عمل صورت نمیپذیرد؛مگر دوباره به خوداگاه اورده شود. بسیاری از رفتار های ما حاصل کلیشه ها و مشهور بودن ان عمل در سطح خانواده و جامعه و فضایی که در ان تنفس میکنیم است و هیچ پشتوانه فکری ندارد.(ریشه بسیاری از معضلات_اجتماعی و... را در همین عدم اگاه سازی از دلایل انجام اعمال باید جست) (البته که در نسخه سانسور شده این مستند شاهد کلیشه های جنسی که هالیوود یا بنیان گذارش بوده یا ان را هرجایی کرده نیستیم و در نسخه اصلی هم به طور کامل پرداخته نشده) | فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
...فرا هنر...سینما ...فکر _جایگاه رسانه در تربیت اسلامی و مقایسه آن با اندیشه غربی؛ قالب و نگاه به رسانه فیلم به مانند کتاب و مستند نیست و مخاطب هم با آگاهی از این مسئله با گاردی(حفاظ) باز برای استفاده اقدام میکند. اما در پشت_پرده سینما کسانی هستند که با آگاهی از این مسائل، کمال سوع استفاده را می برند و از این گارد پایین در پیشبرد اهدافشان استفاده میکنند. حکایتی است که میگوید شبی شیطان بر بالین فردی ظاهر شد و به او گفت:سه راه در پیش رویت میگذارم که باید یکی را انتخاب کنی و در صورت انتخاب نکردن تو را میکشم. راه اول این که جامی شراب بنوشی. راه دوم این که پدرت را بکشی. راه سوم این که مادرت را بکشی. فرد با خود اندیشید و گفت:خب ظاهرا راه اول از همه راحت تر و کم عاقبت تر است و راه اول را انتخاب کرد. شراب را خورد و بعد هم مادرش را کشت و هم پدرش را... مطلب مدنظر گوینده این است که ان عامل باز دارنده انسان ها از تمام خطا ها عقل است و ان چیزی که عقل را زائل کند مادر تمام گناهان و جنایات است... در موسیقی درصدی از سُکر و زوال(قلبه احساسات) وجود دارد و در تصویر هم درصدی دیگر و در کلام هم درصدی دیگر اما آن قالب و رسانه ای که از هر سه بهره میگیرد، سینما و یا رسانه های صوتی و تصویری هستند... پس حکم همان عقل است که اگر بنا به تحریک احساسات است عقلمندانه تحریک کنیم... | فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
...فرا هنر...سینما ...فکر : ١): _چگونه اتفاق افتاد؛سینما _پشت صحنه؛قسمت ۵ _علف _انجا باید بهشت باشد(سینمای فلسطین) _تاریخچه داستان های فولکلور ترسناک _این همه چیز را تغییر داد _۴دلقک _این تیرگی های شگفت انگیز _تاریخ های سینما(یا سرگذشت های سینما) _یک قرن سینما _تاریخچه نمایشنامه نویسی در ایران _هالیوود(نحوه پیدایش) _پرزیدنت اکتور سینما _هالیوود بالا _هالیوود در مقایسه با تاریخ _هالیوود اسب تروا (نقش زن در سینمای هالیوود) _حمله به کلیشه های هالیوود _ضد(اسکار سفید) _ضد(گریم سیاه) _در سرزمین سرگرمی (اسکار میرسد به) _در سرزمین سرگرمی (ماجراجویی) _در سرزمین سرگرمی (نمای وارونه) _در سرمین سرگرمی(شعله های آزادی) _در سرزمین سرگرمی (انسوی ترس) _در سرزمین سرگرمی (دی سی علیه مارول) ٢): الف) _جادوی_سینما _ساختن امواج؛هنر صدای سینما _درو؛مردی پشت پوستر _پهلو به پهلو ب) _بدلکار _رزم اور _پسران اکشن جکی چان(بدلکاران من) ٣): الف) _سینمای عصر ما _و اینک مستند _اتاق ٢٣٧ _سفر در زمان(تارکوفسکی) ب): : _چارلی چاپلین واقعی _چارلی؛زندگی و هنر چارلز چاپلین _اندری تارکوفسکی(یک نیایش سینمایی) _استنلی کوبریک؛یک زندگی در تصاویر _کوبریک به روایت کوبریک _دی پالما _راه کروساوا _کلود لنز من _لویی لومیر؛گفتگو با لانگلوآ و رنوآر _ملی یس بزرگ _٢١سال کوئنتین تارانتینو : _استالونه _بروس لی(سرگذشت یک جنگ جو) _من بروس لی هستم _به عشق اسپاک _به من گوش کن مارلون _بهترین دوست من _داستان جیمز دین _ذهن امیزی _ردپای یک اژدها _عشق انتوشا _من ان صدا را به یاد دارم ج) در سینما: _ایکس سونامی ۴): الف) _تاریخ سینمای ایران _میرزا جواد _سینمای خانگی _سینمای ایران از مشروطیت تا سپنتا _انقلاب در قاب _سینمای مقدس _ان روز _کاپرا کجاست _از ایده تا اکران _پایان؛بهتر میشود _کوتاه قامتان سینمای ایران _تیتراژ در سینمای ایران _چریک فیلم ساز _برزخی ها _سینمای الترناتیو _سینمای 99درصدی _هامون باز ها _در باره فروشنده _صحنه هایی از یک جدایی _تاریخچه نمایشنامه نویسی در ایران ب): _میرزا جواد _رخ _چکاد _چونان سرو _فرج الله سلحشور _مکاشفه با دوربین(مجیدی) _حبیب سینما _اصغر اقا اکتور سینما؛نقی زاده _تماشاگر بهار؛رویگری _اتالوناژ _گفتنی های نمکی(فخیم زاده) _داستان یک قصه گو(فخیم زاده) _ده روی ده(کیارستمی) _عباس کیارستمی یک گزارش _مستند اقای کیمیایی جفت شش(کیمیایی) ج): _مرد لبخند _اقا جلال و مستر رابرت _پشت صحنه دوبله د): _هزار دستان
۵): _تروکاژ _سلبریتی _باشگاه شهرت _سلبریتیسم _در سرزمین سرگرمی (سلبریتی ها)
...فرا ماه...روزه ...فکر ؛ _ذکر دو گونه است: و ذکر . و نیز دو نوع است: تن و اعمال دل،و گرامی ترین عمل ها،عمل است؛پس از ان دل و سپس عمل ،مشروط بر ان که با همراه باشد و بر پایه امر و نهی و استوار شده باشد،و موافقت و پیروی در ان نباشد. و چون دل از تن تر است،کارش از نیز تراست. بدین گونه هرکه را دلی است، عملش شریف تر از کسی است که دل ندارد. بزرگ را به دل کرده و فرموده است:قد افلح المومنون الذین هم فی صلاتهم خاشعون. در دل، ان محسوب میشود. هم چنان که دل را نماز است، و نمازش برترین نماز هاست؛ به همین گونه ان را است و روزه اش برترین روزه هاست؛ و نیز همچنان که میان دل و تن از جهت و وجود دارد، به همین گونه عمل دل با عمل تن است. البته در صورت، نه در معنی. زیرا نماز بدن رکوع و و و است، ولی نماز دل خضوع و و و است. و اگر روزه تن از و نوشیدنی است، روزه دل نیز باز است.
...فرا هنر...سینما ...فکر ؛ ١) ٢) ٣) ۴) (توجه داشته باشیم که نگاه این مجموعه به فیلم ها جهت معرفی، برایندی و نسبی است، و قطعا انتقادات زیادی به همین فیلم های معرفی شده از جهات گوناگون وارد است)