...فرا
هنر...
...فرا
سینما...
در مطالب قبل به این مسئله از وجهی پرداخته شد، اما وجه دیگر آن مسئله داستان یا قصه است.
همچنین قهرمان و الگو در قالب داستان.
بدیهی است که نیاز طبیعی و فطری انسان به اینها و استفاده ای که سینما و دیگر قالب ها از این گرایش و تمایل فطری میکنند باید مورد توجه قرارگیرد.
مهم ترین دست آویز در قصه و داستان و قهرمانان و الگو هایشان؛کمبود ها و ضعف ها و نداشته های مخاطبان است.
نداشته هایی که اکثرا از جنس واقعیت و مفید برای آن نیستند.
نداشته هایی که مخاطبان با مشاهده و یا شنیدن آنها رضایتی خیالی و گذرا در خود می یابند، اما میتواند در بلند مدت حسرت زا و افسردگی زا و دورکننده ما از واقعیت باشند.
همچنین سینما و متولیانش با سوع استفاده از این مسئله در پی افیونی برای توده مردم هستند، افیونی از جنس آرزو های دست نیافتنی و محال، افیونی که منجر به تلاش و چرخاندن بیش از پیش چرخ کارخانه تولید کننده سرمایه برای سرمایه داران است.
پس آیا سینما با نشان دادن وضعیت مطلوب در الگونمایی و اطفای نیاز فطری انسان به ما کمک میکند؟!(به مطلب تاثیر اثر از موثر رجوع کنید)
پس با توجه به وضعیت کنونی سینما و گردانندگانش باید با احتیاط بیشتری به سراغ این به ظاهر سرگرمی رفت
زیرا مستقیما در نوع نگاه ما به جهان (زیبایی شناسی و...) اثر گذار است.
#شهید_آوینی #فرافکر #فراسینما #فرارسانه #فراهنر #فرامستند
| فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
...فرا
هنر...سینما
...فکر
#معرفی_مستند:📚🎥
#حمله_به_کلیشه_های_هالیوود
(البته که این مستند بر خلاف نام تبلیغاتییش، صرف بیان کلیشه هاست و هیچ گونه تحلیلی از تاثیرات کلیشه های مطرح شده ارائه نمیدهد)
_از کنار این مستند به سادگی نباید عبور کرد زیرا کلیشه ها،بدلیل کلیشه بودن راحت تر و سریع تر روی ما تاثیر میگذارند و بدلیل کلیشه بودن کمتر به چرایی رفتار و فایده اش و...می اندیشیم.
و با تکرار مکرر ان در رسانه های امروزی با جامعه مخاطب نامحدود، میشود گفت راه پرسش و تامل و تفکر در ان مسئله را میبندد.
شاعر میگه که خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو...
کلیشه ها همان رنگ هایی هستند که به جماعت بوسیله رسانه های مدرن زده میشوند و کار را برای ان هایی که نمیخواهند کور کورانه در زندگی عمل کنند سخت میکنند.
و همچنین؛
تکرار یک رفتار و ورود آن در ناخود_اگاه و الگو های پیش فرض ذهنی فرد.
و زمانی که عملی به ناخود اگاه وارد شود، دیگر تفکر و تعقلی روی ان عمل صورت نمیپذیرد؛مگر دوباره به خوداگاه اورده شود. بسیاری از رفتار های ما حاصل کلیشه ها و مشهور بودن ان عمل در سطح خانواده و جامعه و فضایی که در ان تنفس میکنیم است و هیچ پشتوانه فکری ندارد.(ریشه بسیاری از معضلات_اجتماعی و... را در همین عدم اگاه سازی از دلایل انجام اعمال باید جست)
(البته که در نسخه سانسور شده این مستند شاهد کلیشه های جنسی که هالیوود یا بنیان گذارش بوده یا ان را هرجایی کرده نیستیم و در نسخه اصلی هم به طور کامل پرداخته نشده)
#فرا_مستند #فرافکر #فراسینما #فراهنر #کلیشه #هالیوود #فرافیلم
| فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
...فرا
هنر...سینما
...فکر
#معرفی_دوره
_جایگاه رسانه در تربیت اسلامی
و مقایسه آن با اندیشه غربی؛
قالب و نگاه به رسانه فیلم به مانند کتاب و مستند نیست و مخاطب هم با آگاهی از این مسئله با گاردی(حفاظ) باز برای استفاده اقدام میکند.
اما در پشت_پرده سینما کسانی هستند که با آگاهی از این مسائل، کمال سوع استفاده را می برند و از این گارد پایین در پیشبرد اهدافشان استفاده میکنند.
حکایتی است که میگوید شبی شیطان بر بالین فردی ظاهر شد و به او گفت:سه راه در پیش رویت میگذارم که باید یکی را انتخاب کنی و در صورت انتخاب نکردن تو را میکشم.
راه اول این که جامی شراب بنوشی.
راه دوم این که پدرت را بکشی.
راه سوم این که مادرت را بکشی.
فرد با خود اندیشید و گفت:خب ظاهرا راه اول از همه راحت تر و کم عاقبت تر است و راه اول را انتخاب کرد. شراب را خورد و بعد هم مادرش را کشت و هم پدرش را...
مطلب مدنظر گوینده این است که ان عامل باز دارنده انسان ها از تمام خطا ها عقل است و ان چیزی که عقل را زائل کند مادر تمام گناهان و جنایات است...
در موسیقی درصدی از سُکر و زوال(قلبه احساسات) وجود دارد و در تصویر هم درصدی دیگر و در کلام هم درصدی دیگر اما آن قالب و رسانه ای که از هر سه بهره میگیرد، سینما و یا رسانه های صوتی و تصویری هستند...
پس حکم همان عقل است که اگر بنا به تحریک احساسات است عقلمندانه تحریک کنیم...
#فرافکر #فراهنر #فرامستند #فرادوره #مجید_اسماعیلی #جنگ_نرم #اموزش_پنهان
| فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
...فرا
هنر...سینما
...فکر
#معرفی_مستند:
١)#تاریخ:
_چگونه اتفاق افتاد؛سینما
_پشت صحنه؛قسمت ۵
_علف
_انجا باید بهشت باشد(سینمای فلسطین)
_تاریخچه داستان های فولکلور ترسناک
_این همه چیز را تغییر داد
_۴دلقک
_این تیرگی های شگفت انگیز
_تاریخ های سینما(یا سرگذشت های سینما)
_یک قرن سینما
_تاریخچه نمایشنامه نویسی در ایران
_هالیوود(نحوه پیدایش)
_پرزیدنت اکتور سینما
_هالیوود بالا
_هالیوود در مقایسه با تاریخ
_هالیوود اسب تروا (نقش زن در سینمای هالیوود)
_حمله به کلیشه های هالیوود
_ضد(اسکار سفید)
_ضد(گریم سیاه)
_در سرزمین سرگرمی (اسکار میرسد به)
_در سرزمین سرگرمی (ماجراجویی)
_در سرزمین سرگرمی (نمای وارونه)
_در سرمین سرگرمی(شعله های آزادی)
_در سرزمین سرگرمی (انسوی ترس)
_در سرزمین سرگرمی (دی سی علیه مارول)
٢)#قالب:
الف)
_جادوی_سینما
_ساختن امواج؛هنر صدای سینما
_درو؛مردی پشت پوستر
_پهلو به پهلو
ب)
_بدلکار
_رزم اور
_پسران اکشن
جکی چان(بدلکاران من)
٣)#سینما_جهان:
الف)
_سینمای عصر ما
_و اینک مستند
_اتاق ٢٣٧
_سفر در زمان(تارکوفسکی)
ب)#اشخاص:
#کارگردانان:
_چارلی چاپلین واقعی
_چارلی؛زندگی و هنر چارلز چاپلین
_اندری تارکوفسکی(یک نیایش سینمایی)
_استنلی کوبریک؛یک زندگی در تصاویر
_کوبریک به روایت کوبریک
_دی پالما
_راه کروساوا
_کلود لنز من
_لویی لومیر؛گفتگو با لانگلوآ و رنوآر
_ملی یس بزرگ
_٢١سال کوئنتین تارانتینو
#بازیگران:
_استالونه
_بروس لی(سرگذشت یک جنگ جو)
_من بروس لی هستم
_به عشق اسپاک
_به من گوش کن مارلون
_بهترین دوست من
_داستان جیمز دین
_ذهن امیزی
_ردپای یک اژدها
_عشق انتوشا
_من ان صدا را به یاد دارم
ج)#روسپینگاری در سینما:
_ایکس سونامی
۴)#سینمای_ایران:
الف)
_تاریخ سینمای ایران
_میرزا جواد
_سینمای خانگی
_سینمای ایران از مشروطیت تا سپنتا
_انقلاب در قاب
_سینمای مقدس
_ان روز
_کاپرا کجاست
_از ایده تا اکران
_پایان؛بهتر میشود
_کوتاه قامتان سینمای ایران
_تیتراژ در سینمای ایران
_چریک فیلم ساز
_برزخی ها
_سینمای الترناتیو
_سینمای 99درصدی
_هامون باز ها
_در باره فروشنده
_صحنه هایی از یک جدایی
_تاریخچه نمایشنامه نویسی در ایران
ب)#اشخاص:
_میرزا جواد
_رخ
_چکاد
_چونان سرو
_فرج الله سلحشور
_مکاشفه با دوربین(مجیدی)
_حبیب سینما
_اصغر اقا اکتور سینما؛نقی زاده
_تماشاگر بهار؛رویگری
_اتالوناژ
_گفتنی های نمکی(فخیم زاده)
_داستان یک قصه گو(فخیم زاده)
_ده روی ده(کیارستمی)
_عباس کیارستمی یک گزارش
_مستند اقای کیمیایی
جفت شش(کیمیایی)
ج)#دوبله:
_مرد لبخند
_اقا جلال و مستر رابرت
_پشت صحنه دوبله
د)#پشت_صحنه:
_هزار دستان
۵)#سلبریتی:
_تروکاژ
_سلبریتی
_باشگاه شهرت
_سلبریتیسم
_در سرزمین سرگرمی (سلبریتی ها)
#فرافکر #فراهنر #فرامستند #فرافیلم #فرارسانه #فراسینما #فراتصویر
| فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
...فرا
هنر...سینما
...فکر
بزرگی میگفت: بسیاری از فیلم های جدید خصوصا علمی و تخیلی و دینی، مغالطاتی هستند درعالم صوت و تصویر...
فقط مخاطب این مغالطات بجای این که عالمان و متخصصان باشند عامه مردم هستند...
#فرافکر #شهید_اوینی #فراسینما #فراهنر #مدرنیته #سینما #وارونگی
| فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
...فرا
ماه...روزه
...فکر
#معرفی_کتاب؛ صوم القلب
_ذکر دو گونه است:
ذکر زبان و ذکر دل.
و عبادت نیز دو نوع است: اعمال تن و اعمال دل، و گرامی ترین عمل ها، عمل سرّ است؛ پس از ان عمل دل و سپس عمل تن، مشروط بر ان که با اخلاص همراه باشد و بر پایه امر و نهی الهی و تقوی استوار شده باشد، و موافقت طبع و پیروی نفس در ان نباشد.
و چون دل از تن گرامی تر است، کارش از کار تن نیز شریف تراست.
بدین گونه هرکه را دلی است، عملش شریف تر از کسی است که دل ندارد. خدای بزرگ مومنان را به اقامه نماز دل مدح کرده و فرموده است: قد افلح المومنون الذین هم فی صلاتهم خاشعون.
خشوع در دل، رکوع ان محسوب میشود.
هم چنان که دل را نماز است، و نمازش برترین نماز هاست؛ به همین گونه ان را روزه است و روزه اش برترین روزه هاست؛ و نیز همچنان که میان دل و تن از جهت صورت و معنی تباین وجود دارد، به همین گونه عمل دل با عمل تن متباین است. البته در صورت، نه در معنی. زیرا نماز بدن رکوع و سجود و قیام و تشهد است، ولی نماز دل خضوع و شهود و تسلیم و تجرد است. و اگر روزه تن خودداری از خوردنی و نوشیدنی است، روزه دل نیز باز ایستادن است.
#فرافکر #فراکتاب #ماه_رمضان
| فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
...فرا
هنر...سینما
...فکر
#معرفی_فیلم؛ #سینما
١) سگ را بجنبان
٢) محرمانه لس آنجلس
٣) آپاراتچی
۴) سوپر استار
(توجه داشته باشیم که نگاه این مجموعه به فیلم ها جهت معرفی، برایندی و نسبی است، و قطعا انتقادات زیادی به همین فیلم های معرفی شده از جهات گوناگون وارد است)
#فرافکر #فیلم #سینما #سلبریتی #مدرنیته #هالیوود #غرب_زدگی #استعمار_فرا_نوین
| فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
...فرا
هنر...سینما
...فکر
#معرفی_دوره؛ #سینما
١)#عماریار https://ammaryar.ir/
#سینمای_ایران:
_تاریخ سینما قبل از انقلاب
_سینمای ایران و مسئله تنوع ژانر
_سینمای منتقد امیدوار؛(رحیم پور)
_سینمای ترور
_کدام جشن واره کدام مردم؟
_مدریت فرهنگی سینمای انقلاب اسلامی؛(شاه حسینی)
_سینمای دینی سینمای مردمی(رحیم پور)
_انتقال مفاهیم دینی در هنر(پناهیان)
_هنر و واقعیت(پناهیان)
_کارکرد رسانه ای سینما
_سینما و سبک زندگی(رحیم پور)
_سینما خانواده و مسئله تربیت
#کارگردانی:
_دوره کارگردانی پیشرفته
_ماهی گیری ایده ها
#تهیه_کنندگی:
_راه ١؛کاراگاه تهیه کنندگی؛(رضوی)
_راه ٢؛نصیحت های یک تهیه کننده؛(رضوی)
_اصول تهیه کنندگی
#قالب:
_زیبایی شناسی و درک تصویر
_زیبایی شناسی در سینما
_مبانی زیبایی شناسی در سینما
_زیبایی شناسی سینمای دینی
_الفبای تصویر برداری و ساختمان دوربین
_مبانی رنگ و نور در تصویربرداری
_راه ١؛سواد بصری و ترکیب بندی؛(نیرومند)
_#تصویر_برداری:
_اشنایی با مبانی صدا
_معجزه دکوپاژ؛(طالب زاده)
_دکو پاژ در سینما
_تصویر برداری مقدماتی
_کالبد شکافی نما
_ترکیب بندی
#تدوین:
_ساختار تدوین
_اصول تدوین
#فیلم_نامه_و_داستان:
_فیلم نامه نویسی مقدماتی
_راه ١؛ایده و فیلم نامه نویسی؛(ده نمکی)
_نگارش فیلم نامه
_داستان گویی در سینما؛(افخمی)
_درام بازی
_راه ١؛درمسیر داستان پردازی؛(سرشار)
_راه ١؛اقتباس از رمان تا فیلم نامه؛(افخمی)
_راه ٢؛اقتباس در سینمای دفاع مقدس
_اقتباس در سینما
#دوره_اموزشی_راه ١:
_راه ١؛سینما علم؛(عباسیان)
_راه ١؛سینما کلید پیشرفت؛(شاه حسینی)
_راه ١؛سینمای تمدن ساز؛(رحیم پور)
_راه ١؛بررسی و تجربه کاوی سریال وضعیت زرد
_راه ١؛کارگاه نقد فیلم
_راه ١؛کارخانه رویا سازی
_راه ١؛هنر واقعیت پیشرفت
_راه ١؛سینمای عدالتخواه ارزش ها و ضد ارزش ها؛(قنبریان)
#دوره_اموزشی_راه ٢:
_راه ٢؛سینما علیه زن
_راه ٢؛قهرمان پردازی در سینما
_راه ٢؛اقای قاضی از ایده تا اجرا
_راه ٢؛فیلم کوتاه از ایده تا عمل
_راه ٢؛اسوه یا سلبریتی؛(رحیم پور)
#سوژه_یابی:
_سوژه های سینمایی؛دهه ۶٠
_سوژه های سینمایی؛دوره رضاخان
_سوژه های سینمایی؛اقتصادمقاومتی
_سوژه های سینمایی؛باموضوع نفوذ
_سوژه های سینمایی؛فتنه ٨٨ثابتی
_سوژه های سینمایی؛فتنه ٨٨مخدومی
_سوژه های سینمایی؛موسیقی انقلاب و دفاع مقدس
_سوژه های سینمایی؛تاریخ هنر انقلاب
_سوژه های سینمایی؛تسخیر لانه جاسوسی
_سوژه یابی؛(ده نمکی)
#فیلم_مستند:
_کارگاه اموزشی مستند سازی و تحلیل فیلم؛طالب زاده
_سینمای مستند
_لابه لای فریم ها؛تدوین مستند
_صدا گذاری در مستند
_فیلم نامه مستند
_دنیای مستند سازی
_مستند سازی پرتره
_کارگردانی و صداگذاری در فیلم مستند
_مستند ارشیوی
_مستند جستجوگر
٢)#طلوع_حق:
https://toluehagh.ir/
_دوره جامع رسانه
_بسته اوینی شناسی
_چریک رسانه
_اموزش تئوری های تاثیر
_اموزش فهم متون تصویری
_سوژه یابی در رسانه
٣) #استاد_فرج_نژاد:
https://farajnejad.ir/
_ کسواد رسانه، دین و سینما
_جریان شناسی سینمای غرب
_تربیت مربی سواد رسانه
_روش نقد و سینمای یهودی، استاد فرجنژاد(١١ جلسه)
_شیطانگرایی در سینما(٣جلسه)
_نشست،سبک زندگی در سینما
۴)#موسسه_مبنا؛دوره ها
https://mabnaschool.ir/
_روش نقد و سینمای یهودی استاد فرجنژاد- ۱۱ جلسه
_شیطانگرایی در سینما استاد فرجنژاد- ۳ جلسه
_نشست سبک زندگی در سینما استاد فرجنژاد و استاد قهرمانی
_سینمای مسیحی استاد ارجمندفر-۴ جلسه
_اصول تحلیل سینمای غرب استاد ارجمندفر-۳ جلسه
_تحلیل پیام های ارتباطی استاد اسماعیلی- ۶ جلسه
_تاریخ سینمای ایران استاد اسماعیلی
_کارگاه نقد فیلم استاد مستغاثی- ۱۰ جلسه
_روش نقد فیلم استاد فراستی- ۳ جلسه
_چگونه فیلم ببینیم استاد فراستی-۸ جلسه
_سواد بصری استاد سلیمانی- ۳ جلسه
_رسانه و سبک زندگی استاد شرفالدین
_رسانه و سبک زندگی استاد قهرمانی
_حکمت سینما استاد ناظمی- ۸جلسه
_ماهیت سینما استاد حسنی- ۲جلسه
_فرم و سینما استاد میرخندان
_مبانی علم ارتباطات استاد اسماعیلی
_روش نقد فیلم استاد طالبزاده- ۱۰ جلسه
_تحلیل فرمیک فیلم استاد قربانی- ۱۸ جلسه
_مجموعه مستند های نقد فرم فیلم- حدود ۲۵ ساعت
_نشست های استاد شاهحسینی- ۱۵ نشست
#فرافکر #فراهنر #فرارسانه #فرامستند #فرافیلم #فراسینما #فرادوره
| فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
...فرا
رسانه...تمدن
...فکر
_تمدن مدرن تمدن تنبل هاست.
اگر الان صد در صد تنبل نشدیم در آینده خواهیم شد چون غایت و هدف و افق و چشم انداز این است...
و اصلا بر این اساس ساخته و غایت بندی شده.
این را میشود در تغییر رسانه و قالبش از کتاب و آثار هنری با قوت بصری کم و معنای بالا به رسانه های صوتی و تصویری با اوج جلوه های بصری و معنای کم، نیز مشاهده کرد...
آیا فنآوری و مدرنیته باعث کمال بشر شده یا کمال_پنداری، و خیالی از کمال؟!...
#فرافکر #فراسینما #فرامدرن #فرارسانه #فرامدرنتیه #فراتمدن
| فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
...فرا
فآنوس...اختیار
...فکر
_جمله عالم ز اختیار و هست خود
میگریزند در سر سرمست خود
تا دمی از هوشیاری وا رهند
ننگ خمر و بنگ بر خود مینهند
جمله دانسته که این هستی فخ است
فکر و ذکر اختیاری دوزخ است
میگریزند از خودی در بیخودی
یا به مستی یا به شغل ای مهتدی
نفس را زان نیستی وا میکشی
زانک بیفرمان شد اندر بیهشی
(#مثنوی_معنوی)
_اینجا جاییست برای گسترش دامنه انتخاب؟!
#فرافکر #فرافانوس #فرااختیار #اختیار
| فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
...فرا
هنر...نقاشی
...فکر
شب نبد نور و ندیدی رنگها
پس به ضد نور پیدا شد ترا
دیدن نورست، آنگه دید رنگ
وین به ضدِ نور دانی بیدرنگ
رنج و غم را حق پی آن آفرید
تا بدین ضد خوشدلی آید پدید
پس نهانیها به ضد پیدا شود
چونک حق را نیست ضد پنهان بود
که نظر بر نور بود آنگه به رنگ
ضد به ضد پیدا بود چون روم و زنگ
پس به ضد نور دانستی تو نور
ضد ضد را مینماید در صدور
نور حق را نیست ضدی در وجود
تا به ضد او را توان پیدا نمود
(#مثنوی_معنوی)
#فرافکر #فراهنر #رنگ_زندگی #فرانقاشی #شعر #نقاشی #نقش
| فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
...فرا
خودآگاهیتاریخ...تمدن
...فکر
استاد شهریار زرشناس؛
١)#برنامه؛
_تاریک خانه ایدولوژی
_به وقت اندیشه
_بدون توقف
_ثریا ٩۴
_ثریا ٩٧
_ثریا ٩٨
_کتاب باز
_شیوه
_جهان آرا ٩٩
(#شهید_آوینی)
_جهان آرا ١۴٠٠
_جهان آرا ١۴٠١
_جهان آرا ١۴٠٢
_جریان ١۴٠٢
_جریان ١۴٠٣
_نفوذ فرهنگی
_سختانه
_مجاهد
_رودررو
٢)#دوره؛
_تاریخ تمدن غرب با رویکرد تاویلی ١ و ٢
_گفتمان
_نقد ایدولوژی های مدرن
_داستایوفسکی
_کامو
_بالزاک
٣)#مناظره؛
_زاویه ٩٢
_زاویه ٩٢
_زاویه ٩٧
_زاویه ٩٧
_زاویه ٩٨
_زاویه ١۴٠١
_شیوه
_جریان
_کارنامه ٩٧
_جهان آرا
۴)#کتب؛
_واژه نامه سیاسی و فرهنگی
_دوره تاریخ غرب باستان
_دوره مطالعاتی غرب شناسی بنیادین
_دوره تاریخ غرب مدرن
_مبانی نظری غرب مدرن
_درباره غرب صده های میانه
_درباره عقل مدرن
_نیست انگاری و تاریخ
_بشر مدرن و سرشت تاریخی او
_مجموعه صدایی دیگر
_نهلیسم
_نقد حال
_غفلت تئوریک خطرناک
_تاملاتی در نقد علوم انسانی
_مجموعه اندیشه در بحران
_تاریخچه ادبیان معاصر ایران
_نهلیسم ابسورد در ادبیان داستانی غرب
_اغاز یک پایان
_پیش درامدی بر رویکرد ها و مکتب های ادبی
_نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران
_گفتگو با امروز؛تاملاتی در نسبت اقتصاد با فرهنگ و سیاست
_چند یادداشت تئوریک
_جنبش دانشجویی در ایران
_سیری انتقادی در ارا داریوش شایگان
_جستارهایی در ادبیات داستانی معاصر
_روان شناسی مدرن و حقیقت فراموش شده ان
_مجموعه بازخوانی فرهنگ و اندیشه های مدرن
_درباره ازادی
_جامعه مدنی
_درباره دموکراسی
_توسعه
_ماهیت سرمایه داری مدرن
_سرمایه سالاری؛کاپیتالیسم
ادامه...