eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
19.5هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡معاد مادی یهودی (قسمت اول) 🔦بحثی درباره‌ی آخرت‌شناسی نزد یهودیان وجود دارد، که به این شرح است: یکی
💡معاد مادی یهودی (قسمت دوم) 🔦 ایده‌ی بهشت دنیایی در ذات خود یهودی است، نه تنها از نظر محتوا، بلکه از نقطه‌نظر منبع و سرچشمه نیز چنین است. قالبی یهودی برای تاریخ گذشته و آینده، برای ستم‌دیدگان تمامی دوران‌ها و بدبختی‌ها که فراخوان پرقدرت است. 🔦 این قالب را قدیس «آگوستین» به مسیحیت و «کارل مارکس» یهودی به سوسیالیسم منتقل کرد (برتراند راسل، تاریخ فلسفه غرب). تمامی قیام‌ها، اتوپیار‌ها، سوسیالیسم‌ها و دیگر جریانات که خواستار ایجاد بهشت در روی زمین هستند، در بنیان و ماهیت خود دارای آبشخوری توراتی و عهد عتیقی بوده و ریشه‌ای یهودی دارند. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 112 و 113، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡معاد مادی یهودی (قسمت دوم) 🔦 ایده‌ی بهشت دنیایی در ذات خود یهودی است، نه تنها از نظر محتوا، بلکه ا
💡معاد مادی یهودی (قسمت سوم) 🔦 پس از رنسانس که نفوذ تفکرات یهودی و کابالیستی بر اروپاییان بیشتر و پروتستانتیسم توسط مارتین لوتر، تاسیس شد و به سمت تفاسیر عهد عتیقی از «کتاب مقدس» پیش رفت، دین‌های غیر آخرت‌گرا هم سر برداشتند که پروتستانتیسم به عنوان اولین عامل مهم در تضعیف آخرت‌گرایی، سردمدار ادیان غیر آخرت‌گرا شد. 🔦 در کتاب «گنجینه‌ای از تلمود» در بخشی به نام جهان آینده، دیدگاه فرقه‌های گوناگون یهودی بررسی شده است که به قسمتی از آن اشاره میکنیم: صدوقیان (صادوکیان) یکی از فِرق مهم یهود چنین تعلیم می‌دادند که با مردن جسم، روح نیز معدوم می‌شود و مرگ، پایان موجودیت انسان است. 🔦 انکار وجود جهان آینده، با انکار اصل پاداش و مجازات که فریسیان (فرقه‌ی مسلط در یهودیت امروز) برای آن اهمیت بسیاری قائل بودند، توام بود و از این رو فریسیان با این بی‌ایمانی به شدت مبارزه می‌کردند. 🔦 علت ظاهری این امر که چرا صدوقیان، اعتقاد به رستاخیز مردگان را رد می‌کردند، این بود که بنا به عقیده‌ی ایشان، ذکری از این موضوع در اسفار پنج‌گانه‌ی «تورات» نیامده است و فقط در تورات شفاهی که مورد قبول آنها نبود، سخن از معاد به میان آمده است. این نظر صدوقیان را دانشمندان [فریسی] یهود به شدت رد کرده‌اند. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 113 و 114، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📜تاریخ یهود (دوره نهم) 🔘دوران حضور توام با امنیت یهودیان در عربستان و غرب آسیا، ذیل حکومت اسلام، تا
📜تاریخ یهود (دوره دهم) 🔘 دوران جنگ های صلیبی که از سال 1091 تا 1394م. تداوم یافت. همراه با افول بغداد، با سنگ اندازی های صلیبیون یهودی و مسیحی توسعه طلب، پایتخت عباسیان در قرن هشتم هجری/ چهاردهم میلادی توسط مغولان فتح شد. 🔘در این دوران بسیاری از تجهیزات مالی و جنگ صلیبیون را یهودیان دنیا طلب تامین کردند تا مسلمانان را از جنوب اروپا و اندلس بیرون کنند و نفوذ گسترده تری را بر مسیحیان و اروپائیان داشته باشند. 🔘درباره جنگ های صلیبی، فیلم های متعددی ساخته اند که مسلمانان را متهم به خونریزی شدید و یهودیان را مظلومان ابدی جلوه داده است که برای نجات اروپاییان از شر مسلمانان و اعراب مهاجم(!) تلاش کرده‌اند. 🔘در برخی آثار سینمایی، جنگ های صلیبی را گریزناپذیر جلوه داده‌اند؛ در برخی نیز مظلومیت یهودیان را به تصویر کشیده اند. باید در این تاریخ نگاری مجعول تجدید نظر کرد و هدف مسیحیان و یهودیان صلیبی از فتح بیت المقدس و نابودی جهان اسلام را جدی‌تر مطالعه کرد. 📚 دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 124 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
20.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|نگاهی به یهودیت و صهیونیسم 🖇گوشه‌ای از کلاس استاد آرش فهیم، دوره دین و سینما 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
جلسه هفتگی 29 مهر.mp3
43.93M
🎙 صوت نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه» با حضور حجت الاسلام دکتر سعید ارجمندفر 📆29 مهر 1401 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡معاد مادی یهودی (قسمت سوم) 🔦 پس از رنسانس که نفوذ تفکرات یهودی و کابالیستی بر اروپاییان بیشتر و پر
💡معاد مادی یهودی (قسمت چهارم) 🔦 نویسنده سپس استدلال‌های فریسیان درباره‌ی رستاخیز مردگان را از «تورات» آورده و نوشته است: و آنچه آشکار است و خود فریسیان هم نمی‌توانند منکر شوند، این است که هیچ جا در اسفار پنج‌گانه‌ی تورات، درباره‌ی رستاخیز، به طور شفاف سخن گفته نشده است. افزون بر صدوقیان، فرقه‌ی سامره‌ای‌ها (شومرونی‌ها) هم منکر رستاخیز مردگان هستند. 🔦 ولی در اینکه این رستاخیز مورد قبول گروهی از یهودیان در کجاست، باز هم اختلاف وجود دارد، نویسنده در این‌باره نیز می‌فرماید: بین نظریات علمای یهود درباره‌ی مرگ و آخرت، اختلافات بارزی را می‌توان مشاهده کرد. دانشمندان یهود دوران اولیه، دوران ماشیح (مسیح موعود یهود) را با جهان آینده یکی دانسته‌اند. 🔦 طبق نظر آنها، منجی موعود به وضع و نظام فعلی در این جهان پایان داده، نظامی جاودان برقرار خواهد ساخت که در آن افراد عادل و نیکوکار، یک زندگی روحانی فارغ از قید و بند‌های جسم را طی خواهند کرد، در حالی که معلمان دوران بعدی، دوره‌ی ماشیح را یک مرحله‌ی زود‌گذر، واقع در میان دنیای فعلی و جهان آینده می‌دانستند. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 114، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📋 | با سلام و احترام خدمت مخاطبین محترم کانال موسسه رسانه ای استاد فرج نژاد، درخواست داریم سطح رضایت خود را از کانال مشخص کنید: 🌐 EitaaBot.ir/poll/xfjwv 💬 پیشنهادات و انتقادات خود را به آیدی @admin_eeita بفرستید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
🏦عطش بی‌پایان بانک‌ها برای مکیدن خون مردم جهان 💰در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانک‌های واسط بین مافیای اروپایی - آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف می‌کند: «قلب سرمایه‌داری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهی‌های مردم. 💰بدهی مردم، زمانی بیشتر می‌شود که در درگیری‌های محلی مبتلی شوند و در جنگ‌های محلی، اسلحه‌های کوچک، کاربرد همگانی دارد و تجارت اسلحه‌های کوچک، سود سرشاری دارد. ما هم به عنوان بانک، واسط بین اسلحه سازان غربی و خریداران قاچاق اسلحه های کوچک از کشورهای جهان سوم هستیم. 💰اما منفعت اصلی ما از سود سرشار این قاچاق تجارت‌نما نیست، بلکه هر جا اسلحه بیشتر راه پیدا کند، درگیری‌ها بیشتر می‌شود؛ هرجا درگیری بیشتر شود، ثبات به‌هم می‌ریزد؛ هرجا ثبات به‌هم ریزد، اقتصاد تضعیف می‌شود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانک‌ها می‌گیرند و بدهکار سیستم سرمایه‌داری می‌شوند. 💰در نهایت هر کس افسار بدهی‌ها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آن‌ها را کنترل می‌کند.» و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، می‌توان بر مردم حکومت کرد! 📕مقاله آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی، نشریه خردورزی، مرحوم استاد محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
فضای مجازی 1.mp3
2.37M
📻 | معرفی فضای مجازی و روند آموزش کار در این فضا 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 10 بهمن 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
❓ تعامل رسانه با جامعه به چه نحو است؟ 🌐 پرسیده می‌شود اگر که جامعه اصلاح شود، ماهیت رسانه هم اصلاح می‌شود؟ به لحاظ منطقی بله زمانی که جامعه عوض بشود رسانه هم عوض می‌شود اما به کل قرار است که رسانه جامعه را اصلاح کند. جامعه چطور اصلاح می‌شود؟ ⭕️ دانشگاه ما و ساختار آن بویژه در حوزه علوم انسانی غربی است، نظام آموزشی ما در مقطع پیش از دانشگاه هنوز کمبودهای بسیار زیادی دارد، رسانه ما هم که اینطور است، وضعیت بازار ما اعم از اسباب‌بازی، پوشاک، و کالاهای مختلف هم که پر از ایراد است، پس چگونه جامعه عوض خواهد شد؟ ♻️ جامعه با معلمان خود، با ساختار آموزشی خود، با صنایع فرهنگی، صنایع پوشاک، معماری و مهم‌تر از همه نظام رسانه‌ای خود متأثر شده و اصلاح می‌شود. چه تغییر رویکردی در هرکدام از این‌ها اتفاق افتاده است که جامعه تغییر کند؟ ⚠️ در مقاطعی رسانه مخاطب را به دنبال خود می‌کشد و در مقاطع دیگر مخاطب رسانه را به دنبال خود می‌آورد. اما واقعیت این است که رسانه منبع تأثیرگذاری بر روی جوامع است. 📎 دوره دین و سینما، فلسفه و ماهیت سینما با تدریس دکتر حسنی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
فضای مجازی 2.mp3
2.98M
📻 | آیا بحث های در مورد سواد رسانه ای لازم است؟ آیا این بحث ها کافیست؟ 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 10 بهمن 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad