eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
13.5هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
58 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 روش‌های اداره جامعه ◾️در جهان دو نوع قدرت وجود دارد که شامل قدرت شمشیر و قدرت ذهن است. یک عده سعی می‌کنند جامعه را با شمشیر اداره کنند و عده ای با نفوذ در اذهان و افکار سعی در اداره جامعه دارند. ▫️ناپلئون می‌گوید:«با شمشیر می‌توانیم سرزمین‌هارا فتح کنیم». آمریکا در عرض هجده روز کل عراق را فتح کرد، در عرض شش روز کل افغانستان را فتح کرد ولی آیا توانست در آنجا ماندگار شود؟ آیا توانست منافعی که مد نظرش بود را تأمین کند؟ 📎 دکتر احمد باصری، رسانه و 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جنگ ارتش‌های سایبری در شبکه‌های اجتماعی ❗️اگر اینستاگرام و توییتر و... زمین بازی دشمن‌اند، وارد آن‌ها بشویم یا نه؟! ❗️اینستاگرام با ما چه می‌کند؟! 👤 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎬مخاطبان اصلی انیمیشن‌ها ◽️انیمیشن با قابلیت‌های بسیار و گاه منحصربه‌فرد خود، ازجمله خیالی گسترده و پرداخت بصری متفاوت و تنوع کم‌نظیر موضوعات، در جذب همه رده‌های سنّی موفق عمل کرده است، اما کودکان، مهم‌ترین مخاطبان این هنر سهلِ ممتنع قلمداد می‌شوند؛ زیرا قلم‌موی رنگارنگ این آثار می‌تواند عقاید فلسفی، تربیتی و... را بر لوح سفید ضمیر کودکان نهادینه کند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 81 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نقش رسانه در 📎 دکتر محمد حسین قربانی، رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡تأثیرات شناختی انیمیشن‌ها 🖇تماشای انیمیشن باعث رشد خیال کودک می‌شود و توانایی‌های فکری وی را افزایش می‌دهد و کودک را به عوالم جدیدی می‌برد که سابقه تجربه آن‌ها را نداشته است. به او اجازه می‌دهد از کوه‌ها بالا رود و در فضا پرواز کند و در جنگل‌ها قدم بزند و با حیوانات جنگل، شب‌نشینی کند و حتی به داخل اعضای بدن سرک بکشد. 🖇بدین‌ترتیب، گزیده‌ای از اطلاعات فرهنگی و دانستنی‌های علمی متنوع را به زبانی ساده به کودک ارائه می‌دهد و نیز مهارت‌های گفتاری و زبانی وی را ارتقاء می‌بخشد و به‌دیگرسخن، به رشد شناختی، عاطفی و روانی کودکان کمک بسزایی می‌کند؛ همچنان‌که می‌تواند پاسخ‌گوی برخی نیازهای روحی کودک، ازجمله حس کنجکاوی، ماجراجویی، انگیزش و هیجان باشد. 🗞الکردی، مها، أغسطس، مجله الأمن والحیاه از انتشارات دانشگاه علوم امنیتی نایف، شماره 376، 2013، صفحه 36 و 37 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 محوریت جنگ‌های هیبریدی ◾️امروزه جنگ‌های هیبریدی - شناختی، تخریب محوری را که یک پدیده معمول در جنگ‌های نظامی است را کنار گذاشته‌اند و بجای آن اثرگذار محور هستند. ▫️برای مثال یک هواپیما برای بمباران منطقه‌ای محدود، با هزینه‌های کلان، تجهیزات و سوخت اعزام می‌شود که یک نوع تخریب‌محوری است؛ اما اثرگذاری می‌تواند حاکمیت را منفعل و یا تقویت کند. 📎 دکتر محمد حسین قربانی، رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙خودارجاعی رسانه‌ها 📎 دکتر محمد حسنی، رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💠 با توجه به استقبال شرکت کنندگان دوره زن و رسانه، هفته چهارم این دوره تمدید و برگزار می‌شود. ▫️ چهارشنبه 14 دی ماه ▪️ ادامه بحث پیرامون جریان‌شناسی فمینیسم ساعت 14 الی 17 با حضور استاد حجت الاسلام و المسلمین دکتر کدخدایی ▫️ پنج شنبه 15 دی ماه ▪️ ادامه موضوع زن در رسانه ملی و مباحث پیرامونی آن ساعت 14 الی 17 با حضور استاد حجت الاسلام و المسلمین رضوانی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌آغاز اولین مفهوم جنگ اطلاعاتی ◾️اواسط قرن بیستم، بعد از آنکه دعوای فرهنگی در غرب به صورت جدی دنبال می‌شد و فرهنگ از مدرنیسم به پست مدرنیسم انتقال پیدا کرد؛ جنگ فرهنگی نیز معنا بخش شد، که بیشتر یک تقابل فرهنگی بدون ابزار‌های رسانه‌ای بود. ▫️پس از این دوران نظریات محاسباتی و اطلاعاتی، بسیار جدی و دارای اهمیت شدند، هرکس دانش بیشتری از رقیب کسب می‌کرد پیروز نبرد بود. از همین نقطه واژه‌ای به نام جنگ اطلاعاتی به وجود آمد. جنگ اطلاعاتی اهمیت زیادی در فرایند جنگ‌ها داشته است. ▫️البته منظور ما از شروع جنگ اطلاعاتی در قرن بیستم، زمانی است که این واژه در مفهومی که درحال حاضر استفاده می‌شود به کار رفته است؛ در صورتی که قبل از آن هم این جنگ‌ها بوده‌اند. ▫️حتی در زمان پیامبر(ص) نیز عملیات روانی وجود داشته است و قابل بحث است؛ از جمله کاری که معاویه کرد و یا ایجاد خندق. درواقع ما زمان ایجاد مفاهیم و اصطلاحاتی که در غرب به وجود آمده را مورد بحث قرار دادیم؛ درحالی که شما وقتی مفهوم را فهم می‌کنید می‌بینید که در تاریخ مصداق‌های زیادی از آن مفهوم وجود دارد. 📎 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، رسانه و 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📑 پژوهشی پیرامون نافرمانی مدنی زنان (بخش ششم) 📎 مهندس کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکه‌های اجتماعی» 🎥فیلم کامل نشست: 🌐 aparat.com/v/8joSX 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥هایپر ریلیتی چیست؟ 👤دکتر محمد حسنی، رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥فیلم نشست بر خط «بازتاب چهره سردار حاج قاسم سلیمانی در رسانه» با سخنرانی استاد محمد حسین فرج نژاد 🌐 aparat.com/v/OQuEX 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸تصاویر استاد فرج نژاد در گلزار شهدای کرمان، مزار شهید حاج قاسم سلیمانی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
ما عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستیم... 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📘| الگوی شخصیتی مرحوم فرج نژاد 🔹الگوی شخصیتی مرحوم فرج نژاد همان طوری [است] که سی سال پیش الگوی شخصیتی شهید آوینی انگیزه بخش برای نسل جوان ما بود و نسل جوان ما متوجه شد چگونه باید برود سراغ فرهنگ و هنر که یک الگو بود و یک الگو و اسوه شد و نشان داد که چگونه می شود حرّیت را در عرصه بین الملل رغم زد. 🔹امروز جوانان ما نیاز دارند که با تکنیک روز و سطح نسبت بین هنر و علم و فرهنگ چگونه مبانی نظری را جلو ببرن و تعیین کنند و این الگو را می شود در شخصیت دید. 🎙سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم یادبود استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🖇اگر دشمن اسرائیل هستی، هرکجا که باشی، ما پیدایت خواهیم کرد و تو را خواهیم کشت. 📓قسمتی از کتاب «تو زودتر بُکُش» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸چهارمین هفته از دوره «زن و رسانه» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کدخدایی با موضوع جریان‌شناسی فمینیسم در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙قیف کلپ چیست؟ 📎 دکتر محمد حسنی، رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡باز‌نمایی جهان ناپیدا از دیگر عوامل جذابیت انیمیشن 🔦 انیمیشن‌ها با بهره‌گیری از قوه خیال، بخشی از جهان را به نمایش می‌گذارند که به‌طور معمول از دید انسان پنهان است. این اکتشافی بودن، پاسخی به کنجکاوی انسان برای شناخت ناشناخته هاست و از این رو برای مخاطب جذابیت دارد. 🔦 انیمیشن‌ها انواع و گونه‌های مختلف و متعددی از جهان ناپیدا را بازنمایی می‌کنند: بازنمایی فرشتگان، هیولاها، گرگینه‌ها، اجنه و شیاطین، ارواح و.... از این جمله است. 🔦 موجودات ذی‌شعور غیرانسانی با نیروهای خارق العاده در گونه‌های متعدد در انیمیشن‌ها حاضرند. کوتوله‌های سپید برفی، هیولاهای ترسناک، اما بی‌خطر هالووین در انیمیشن کابوس پیش از کریسمس، غول سبز رنگ شرک، کوتوله‌های سنگی در فروزن، کاراکترهای کارخانه هیولا‌ها، نمونه کوچکی از این موجودات در انیمیشن‌ها هستند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۳۹ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡منحصر به‌فرد بودن از عوامل جذابیت انیمیشن 🔦 عامل دیگر جذابیت انیمیشن‌ها منحصر به فرد بودن آنهاست. کاراکترهای انیمیشنی از دو حیث بر ستاره‌های سینمایی برتری مییابند:«کامل بودگی» و «صدق». 🔦 از حیث اول باید گفت کاراکترها، مخلوق دنیای ذهن هستند؛ لذا میتوانند بر هر محدودیتی چیره شوند. آنها ساکن دنیای خیال‌اند که محدودیت‌های دنیای مادی را ندارد و بنابراین، قادر به انجام هر کاری هستند. 🔦 هرچند شخصیت‌های سینمایی نیز تا حدودی این قدرت را دارند، اما آنها با استفاده از واسطه‌هایی چون جلوه‌های ویژه یا انیمیشن، می‌توانند شخصیت نامحدود را بازنمایی کنند. همان‌طور که می‌دانیم، انتخاب بازیگر مؤلفه بسیار مهمی در تولیدات سینمایی است؛ زیرا هر بازیگری نمیتواند بر هر شخصیتی منطبق شود و نقش آن را بازی کند. 🔦 حيث دوم برتری کاراکترهای انیمیشنی «صدق» است. کاراکتر انیمیشنی، نیاز به مخفی ساختن چیزی از مخاطب ندارد. پنهان‌کاری که بارها در عالم سینما رخ داده، نشان دهنده فریب دادن مخاطب و عدم صداقت شخصیت رسانه‌ای با وی است و بنابراین، عامل فروریختن محبوبیت ستاره یا شخصیت نزد مخاطب خواهد شد؛ در صورتی که کاراکتر انیمیشنی، همان است که می‌نماید و نیازی برای اثبات خود ندارد. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۱۳۵ و ۱۳۶ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔻روش جذب مخاطب در انیمیشن‌ها 📌امروزه دستاوردهای علم روان‌شناسی در حوزه‌های، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هنری، به رغم انتقادهایی که به پارادایم‌ها و روش‌های تجربی این علم وارد است، کاربرد فراوان دارد و سازندگان انیمیشن از آن برای اثرگذاری، جذب و تغییر افکار و عقاید تماشاگران به بهترین نحو استفاده کرده‌اند. میزان بهره‌مندی از اصول با میزان جذب مخاطبان رابطه‌ای تنگاتنگ دارد. 📕ایندیک، سینما و روح بشر: تحلیل روانکاوانه فیلم، صفحه ۵ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad