eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
62 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
💭آمریکا و اروپا و متحدین آنگلوزایان‌ها در جنوب شرق آسیا، افسار رسانه‌های آزاد و تجارت ناپاک را در دست گرفته و می‌تازند و می‌نوازند. شمشیرشان را پنهان کرده و پنبه‌ها را به شراب آمیخته‌اند تا انسان عصر انفجار اطلاعات و بمباران رسانه‌ها را با شلّاق سکس و توهم بنوازند و عقلش بربایند و برایش آواز آزادی بخوانند. درست مانند فیلم «وال استریت» الیور استون، که پدر هم به دختر خود رحم نمی‌کند، برای پول بیشتر در «رؤیای آمریکایی» امروز. 💭در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانک‌های واسط بین مافیای اروپایی ـ آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف می‌کند: «قلب سرمایه‌داری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهی‌های مردم. بدهی مردم، زمانی بیشتر می‌شود که در درگیری‌های محلی مبتلی شوند و در جنگ‌های محلی، اسلحه‌های کوچک، کاربردِ همگانی دارد و تجارت اسلحه‌های کوچک، سود سرشاری دارد. 💭ما هم به‌عنوان بانک، واسطه بین اسلحه‌سازان غربی و خریداران قاچاق اسلحه‌های کوچک از کشورهای جهان سوم هستیم. اما منفعت اصلی ما از سود سرشار این قاچاق تجارت‌نما نیست، بلکه هر جا اسلحه بیشتر راه پیدا کند، درگیری‌ها بیشتر می‌شود؛ هرجا درگیری بیشتر شود، ثبات به‌هم می‌ریزد. 💭هرجا ثبات به‌هم ریزد، اقتصاد تضعیف می‌شود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانک‌ها می‌گیرند و بدهکارِ سیستم سرمایه‌داری می‌شوند و در نهایت هر کس افسار بدهی‌ها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آنها را کنترل می‌کند.» و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، می‌توان بر مردم حکومت کرد! 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💭تلویزیون را خاموش کرده و با سرعت درونم را کاویدم. دو بخش شهری با اختلاف طبقاتی جدی در بمبئی، شیکاگو، لندن، نیویورک، زاهدان، کراچی، هنگ‌کنگ، شیراز، سنگاپور، سائوپائولو، تهران، برازیلیا و بوئنوس‌آیرس از ذهنم گذشت؛ میلیون‌ها فقیر جنوب‌شهری، در بند چند هزار نفر از ثروتمندان شبکه‌ای بالاشهر نشین. 💭پشت سر هم نکاتی به ذهنم رسید: رفاه سعادت‌مندانه دینی مردمان عالم یا کنترل و سلطه مادی بر مردم شرق و غرب؟ کدام را باید انتخاب کرد؟ کدام را می‌توان برگزید؟ تولید علم و عمل حکیمانه یا فریاد و علم سلطه‌گرانه؟ جهان ما را چه شده است! حق نیست که سر در گریبان برده و فکری کنیم. 💭مگر می‌توان بی‌تفاوت بود و نظاره‌گر این سطح از هماهنگی بین اقتصاد پنهان‌کار و پروپاگاندای جریان اصلی رسانه‌ها و تجارت ناپاک جهانی بود! چرا بانک و بورس و بیمه و قاچاق، در رأس اقتصاد جهان قرار گرفته‌اند؟ آیا این همان «بهشت شدّاد» موعود کاپیتالیسم لیبرال است یا «بهشت موعود» یهودیان صهیونیست حاکم بر هالیوود و المپیک و لاس‌وگاس و وال‌استریت؟ 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💭پس کو رفاهی که دم از آن می‌زدند؟ کجاست آن توسعه بین‌المللیِ آرمانیِ فیلم‌ها و انیمیشن‌های جریان اصلی؟ کو وعده‌های تبلیغات تجاریِ سرمایه‌داران؟ ظاهراً رسالت تاریخی میلیاردها نفر از مردمان قشر خاکستری، در منظر اینان، جز مصرف انبوه و بی انتها نیست. واقعا دنیای آزاد همین است؟ جنت آخرالزمانی غرب همین بود؟ 💭این بود نتیجه تسلط سرمایه‌داری بر جنگ‌های اقتصادی و نبردهای نوین رسانه‌ای و شناختی اقتصادی؟ اقیانوس فقرا و مستضعفین جهان را چه شده است؟ مردمان سلطه‌پذیر، دیگر به اندازه سیلی هم مؤثر نیستند. توده‌های غافل را چه می‌شود؟ انسان مغروق در سرمایه داری و غرق در موسیقی و فیلم و سکس و شبکه‌های اجتماعی، زیر یوغ اربابان اطلاعاتی ـ ارتباطاتی. 💭این بود حقیقت تلخِ تصویرسازان بهشت موعود مادی؟ آدمی باید به کجا و کدامین پناهگاه، ره بیابد؟ جبرگرایان تاریخی چپ و راست، خوب توصیف می‌کنند؛ ولی راه فراری برای این وضعیت بغرنج ندارند. ژورنالیسمی ساخته‌اند تهاجمی و کوبنده؛ به بلندای برج‌های وال‌استریت و بنا شده بر گرده خون آفریقایی‌های شکارشده در استعمار سنتی؛ اما همچون «خانه‌ای بر روی آب». بی‌بخار و نومیدکننده و جز افسردگی و سودازدگی، نتیجه سوداگری و حاکمیت سرمایه و احزاب نخواهد بود. با ماتریالیسم و دئیسم و سکولاریسم، راه فراری از این وضعیت نمی‌توان یافت؛ سرنوشت اومانیسم، بازنمایی ذهنی رفاه است و لاغیر. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💭فردگراییِ بی‌موطن و جامعه‌گراییِ بی‌خدا، ره به قبرستان روح دارد، نه گلستان وجود. اعتلای آدم در گذر از اسارت نفس خودپسند و رهایی از اومانیسم ساختارمند در علم اقتصاد مدرن است. پس چه باید کرد! اما انسان‌های رشید و فعال، طوفان ویرانگر ساختارهای متصلب اقتصاد لیبرال را به راه انداخته‌اند و تصمیم به بنای ساختمان دیگری دارند. 💭و به‌راستی امروز، اقتصاد شناختی و اقتصاد رفتاری که در دانشگاه‌های غرب متداول شده است، در خدمت تأثیرگذاری عمیق‌تر بر مردمان و تسلط بیشتر بر مصرف‌کنندگان برنیامده است؟ جز این است که امروز، مبانی پوزیتویستی و مادیِ علوم شناختی، تسلط تبلیغاتی شرکت‌ها بر مردم را بیشتر کرده است؟ پس باید به هوش بود که صرف «تقلید» و «ترجمه» در علوم شناختی و اقتصاد رفتاری و شناختی، برای ما سعادت و رفاه را به ارمغان نخواهد آورد؛ ولی باید بشناسیم‌اش به هزار دلیل. _پایان یادداشت_ 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🎲نگاهی به تقسیم بندی یهودی - صهیونی تاریخ 🎯برخی تاریخ‌نگاران یهودی، مانند حبیب لوی در کتاب «تاریخ یهود ایران»، تاریخ بنی‌اسرائیل را از حضرت ابراهیم(ع) آغاز می‌کنند. البته اینکه یهودیان، به دلیل روحیه نژادپرستی خود، حضرت ابراهیم(ع) را یهودی بنامند، در قرآن نیز به آن اشاره شده است. 📕آنان کل این تاریخ را به نُه دوره تقسیم می‌کنند که از این قرار است: 🔻دوره اول: از زمان حضرت ابراهیم که حدود 3950 سال پیش (1950 ق.م) آغاز می‌شود و تا ورود حضرت یعقوب و فرزندانش به مصر طول می‌کشد. (290 سال) 🔻دوره دوم: از ورود بنی‌اسرائیل به مصر حدود 3650 سال پیش (1650 ق.م) تا خروج از مصر. (210 سال) 🔻دوره سوم: خروج از مصر (حدود 1447 ق.م) و سرگردانی چهل ساله بنی‌اسرائیل در تیه (بیابان) به دلیل سرپیچی از فرمان الهی. 🔻دوره چهارم: حکومت قضات یا داوران بنی‌اسرائیل که حدود سال 1410 ق.م آغاز شد تا 195 سال ادامه یافت. 🔻دوره پنجم: سلطنت یهودا که از حدود 1210 ق.م شروع شد و تا 491 سال تداوم یافت. 🔻دوره ششم: دوره هجرت بنی‌اسرائیل به آشور و بابل که از حدود 720 ق.م آغاز شد و 204 سال ادامه داشت. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 119 و 120، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔻دوره هفتم: دوره تجدید استقلال دوم که قسمتی از این دوران مصادف با سلطه هخامنشیان است. از حدود سال 587 ق.م آغاز شده و تا سال 70 م یعنی حدود 586 سال تداوم یافت. 🔻دوره هشتم: از مهاجرت بنی‌اسرائیل و تسلط بابل بر فلسطین (سال 70 م)، تا تشکیل دولت غاصب اسرائیل در فلسطین در سال 1984 م. (دوران طولانی 1878 ساله) 🔻دوره نهم: عصر تشکیل دولت یهودی در فلسطین از 1948 م تاکنون. 🔴البته واضح است که نویسنده کتاب «تاریخ یهود ایران» با تمایلات صهیونیستی، چنین تقسیم بندی برای تاریخ یهود داشته است، لذا باید نگاهی دقیق و با تأمل به این تقسیم بندی و ملاک‌های قومی و سیاسی از جانب وی داشت. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 119 و 120، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
جنگ سایبری با پیامرسان های داخلی.mp3
1.7M
🎙 | جنگ سایبری و لزوم آموزش دیدن برای فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام و توییتر (3) 🖇جنگ سایبری با پیامرسان ها داخلی 🖇دشمنی با پیامرسان ایتا 🖇شبکه نفوذ داخلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
تا پای جان.mp3
1.28M
🎙 | جنگ سایبری و لزوم آموزش دیدن برای فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام و توییتر (4) 🖇نفوذ شیطان از طریق تصاویر مستهجن در وجود انسان 🖇عملیات رسانه ای در انواع پیامرسان ها 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
↙️ پای کار اسلام ♨️ یادش بخیر، از بانیان اصلی برگزاری این همایش بزرگ👆 استاد بود. 🔷مهمان جلسه، جناب آقای دکتر ابراهیم رزاقی بودند. بعد از جلسه و موقع شام، غذایی که بچه‌ها اون هم با پول خودشون تهیه کرده بودند، چلو کباب، را نخوردند و گفتند که براشون خوب نیست و مایلند تا پنیر یا ماست بخورند. 🔴 استاد فرج نژاد غذای مهمان را داد به راننده ایشون و گفت ببر برای خانوادت. بعد هم سریع دوید و رفت برای استاد غذای حاضری تهیه کرد و همراهیشون کرد و گفت زشته استاد بدون شام بروند. 💢 وقتی آقای فرج نژاد به دکتر ابراهیم رزاقی گفت که من از مشتری‌های همیشگی شما و از شاگردان شما هستم، گل از گل دکتر رزاقی شکفت. 🔷 راوی: سید ضیاءالدین رضی https://eitaa.com/eslamesyasi 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | دین و سینما (بخش دوم) 👈استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📎فیلم کامل را اینجا مشاهده کنید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔻بارها میشد همراه استاد به کتاب فروشی میرفتیم. میگفت فلان کتابفروشی کتابهای خوبی داره. کتاب فروشی ها را خوب می شناخت. 🔻میگفت سید این ماه فقط تونستم صد تومان کتاب بخرم!! یعنی کتاب توی سبد خرید استاد جاش محکم بود. 🔻یه بار گفتم استاد فلان کتاب را خوندم خیلی دید من را به انقلاب باز کرد. خیلی استقبال کرد و گفت «حدیث پیمانه» را اگر بخوانی فوق العاده است. عاشقش میشی. 🔻درباره کتاب میگفت این کتاب ما را بیدار کرد! چقدر این کتاب را دوست داشت. با اینکه بارها خونده بود اما جلسه مطالعه و مباحثه اش را برای ما می گذاشت تا رشد کنیم. 🔻اینقدر این کتاب را دوست داشت که بخاطرش رفته بود شیراز تا با نویسنده کتاب استاد گفتگو کنه. 🔻یکبار در فروشگاه انتشارات آقای خسروشاهی دنبال کتاب خودش (کتاب اسطوره های صهیونیستی در سینما) میگشت. گفتم مگه کتاب خودتون را ندارید؟ گفت نه، می‌خوام برای کسی بخرم! 🔻برای شهرستان لیست پیشنهادی مطالعه کتاب میخواستم. یک جزوه معرفی کتاب برای سنین مختلف با موضوع های مختلف بهم داد. خوشحال می شد که داریم کتاب خوان میشیم و سرعت خواندنمون بالا رفته. کتاب یا در دستش بود، یا تو‌ی کیفش یا توی اتاقش یا محل کارش. ♨️ راوی: سید ضیاءالدین رضی https://eitaa.com/eslamesyasi 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
پدر استاد فرج نژاد.mp3
5.68M
🎙 | اتفاقاتی که شب ارتحال استاد فرج نژاد افتاد ✔️تعریف خوابی که پدر استاد فرج نژاد شب رحلت استاد دیدند. ⚡️پیشنهاد ویژه 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | دین و سینما (بخش سوم) 👈استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📎فیلم کامل را اینجا مشاهده کنید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
✖️دو مقطع را در نظر بگیرید: ۱- هزاره گراها ( Millenarian ) می‌گفتند که سر هر هزار سال حضرت مسیح ظهور می‌کند و جورج بوش پسر ماموریت دارد از طرف خدا تا دنیا (صهیونیست‌های مسیحی) را نجات بدهد. ۲- از طرف دیگر استادان فلسفه می‌گفتن که هرچه حرف فلسفی می‌خواهیم بگوییم سر کلاس نمی‌شود باید داخل فیلم سینمایی بزنیم. ✔️در اینجا یک جوانی به نام فرج نژاد فیلم های سینمایی را نقد سینمایی نمی‌کرد می‌رفت کتاب فلسفی می‌نوشت مثل کتاب عرفان یهودی در سینما و کتاب دین در سینمای شرق و غرب و اسطوره‌های صهیونیستی در سینما را واکاوی و آنالیز می‌کرد. ✔️مثل ۴۲۰ استاد فلسفه دانشگاه های غرب که می‌نشستند فیلم‌ها را نگاه می‌کردند و خط فلسفی این فیلم‌ها را در می‌آوردند و این حرکت را استادانی مثل شاه حسینی و طالب زاده و دیگران شروع کردند و بعد از شهید آوینی حالا جوانانی مثل فرج نژاد در حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها کاملاً عملی شد. 📻سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم بزرگداشت استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📖فرمانده جهاد کبیر 🖇رفتن ایشان سمت سینما، با خط بنیادی صهیونیست در سینما مواجهه شدند. انسان زمان اگر ضد صهیون باشد چنین اثری را به جا می‌گذارد و این اثر برای طلاب و دانشجویان درس است و اسیر مشهور شدن نشدند. 📎ما از دوره اول که گذشت به خصوص بعد از سال ۱۳۸۸ مرحوم فرج نژاد وارد یک دوره جدیدی شد و آن دوره مقوله جهاد کبیر بود. خدا در سوره فرقان به وجود نازنین پیامبر اسلام می فرماید که ( فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا ) که مبادا از کافران اطاعت کنی و جاهدهم بِهِ یعنی در آن اطاعت نکردن شما جهاد است و آن جهاد کبیر است. کسی که می خواهد مجاهد کبیر باشد اول باید بداند که قواعد کفار چه چیزی است که از آن تبعیت نکند و در اینجا جوانانی مثل مرحوم فرج نژاد وارد میدان شدند. 📎مرحوم فرج نژاد سال ۸۰_۹۰ افسر جنگ نرم بود و سال ۹۰ تا همین حادثه که رحلت نمودند نقش یک فرمانده جهاد کبیر را اجرا می‌کرد و ویژگی مجاهد کبیر دشمن شناسی نظری و تئوریک است. 📎به عنوان یک مجاهد کبیر دغدغه این را داشت که بیاید انحرافات فکری در قواعد دشمن مشخص کند تا از این قواعد در نظام تبعیت نکنیم و جامعه را نسبت به آنها حساس و روشن کند. این یک نیاز داشت که از فاز انگیزشی و جنبشی وار فاز تئوریک و نظری بشویم و ایشان شده بود. 📎مرحوم فرج نژاد وقتی که در جهاد کبیر رفت سراغ اصل صهیونیست و اصل کابالا و اصل نگاه اینها و نه در کتاب‌ها بلکه در سینمایشان برجسته کند و جریان جوان انقلابی را نسبت به این هشیار کند و حالا حرف‌های تئوریک آنها را آشکار می کند. 📻سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم بزرگداشت استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | دین و سینما (بخش چهارم) 👈استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📎فیلم کامل را اینجا مشاهده کنید. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📘فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شریف‌الدین(1) 💎من از سال ۸۸ در یک جلسه نقد فیلم با همین موضوع دین در سینما با ایشان آشنا شدم، البته این آشنایی در همه سال‌های بعد ادامه داشت و برخی مواقع در همین حوزه های مورد علاقه مشترک‌مان بحث می کردیم. 💎در رساله دکتری ایشان، بنده به اتفاق یکی از دوستان فاضل و به همراه دکتر برهانی برای ایشان نقش راهنما و مشاور را داشتیم، در این رساله هم موضوع منتخب ایشان در سینمای دینی با محوریت یهود یا چهره سینمایی صهیونیست، که قرار بود با تاکید و تمرکز بر نمونه‌ فیلم‌هایی این کار را شاید متفاوت با کارهایی که تاکنون عرضه کرده به سامان برساند که متاسفانه نشد. 💎رساله ایشان به مرحله دفاع نرسید، در فرجه رفع ایرادات هیئت داوران بود که پرونده حیات ایشان در هم پیچیده شد. سال گذشته شهریور ماه بود، که ایشان جلسه پیش دفاع داشتن و قرار بود ظرف چند ماه آینده دفاع کنند، ولی به دلایلی دفاع شان به تعلیق افتاد و در نهایت هم این دفاع برگزار نشد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📘فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شریف‌الدین(2) 💎حوزه کار مرحوم فرج‌نژاد مشخصاً در سینما و به ویژه یهودیت و مسیحیت در سینمای هالیوود بود. این موضوع را همه دوستانی که با ایشان کار کردن می‌دانند. 💎البته در ادامه ایشان به مطالعه بودیسم و شینتوئیسم،آیین کنفوسیوس و به طور کلی ادیان شرقی، به ویژه با عطف توجه به سینمای چین و کره هم ابراز علاقه می‌کرد، و در این کتاب تحت عنوان سینمای دینی در شرق و غرب آن‌را منتشر نمودند، علاقه پژوهشی ایشان در این حوزه‌ها به صورت فعلیت یافته کاملاً منعکس است. 💎بعضی از آن مقالات را شخصاً نوشتند و بعضی را با همکاری دوستان البته با محوریت خود ایشان نگاشتند و این روند را ادامه می‌دادند. یعنی اساساً دین در سینما برایشان موضوعیت داشت با نحوه بازنمایی دین در سینمای شرق و غرب با همین نمونه‌هایی که وجود دارد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📘فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شریف‌الدین(3) 💎ایشان علاوه بر سینما، همانطوریکه در کتابشان اشاراتی دارند و هم در گفتگوهایی که می‌کردیم، معتقد بودند که علاوه بر سینما محصولات فرهنگی دیگری مثل انیمیشن، رمان و حتی موسیقی را هم ایشان تاکید داشتند و معتقد بودند که این قبیل آثار هم به نوعی همان سیاست‌های سینما را تعقیب می‌کند، اگرچه ورودشان به این عرصه ی ابتدایی بود، شاید دوستان و آشنایان ایشان بعدها بتوانند این خط پژوهشی را با این گستره ادامه بدهند. 💎به لحاظ ویژگی کار ایشان هم اگر بخواهم نکاتی را بگویم من، هم فرج نژاد در کار خودشان این ویژگی را داشتند، قاعدةً متخصصان هر حوزه باید قضاوت کنند، ایشان به ابعاد مولفه‌های الهیات و درون‌متنی این ادیان و همچنین به ابعاد تاریخی و فراز و فرودهای این ادیان همچنین به فرقه‌ها مکاتب و انشعابات درونی این ادیان توجه داشتند. 💎یعنی از جمله محققان نبودند که صرفاً به بازنمایی سینما توجه کنند بلکه به ابعاد اعتقادی اینها توجه داشتند و اینکه یهودیت و مسیحیت در طول تاریخ حیاتش، فراز و فرودی داشتند و فرقه‌ها و مکاتبی از دل این ادیان سر بیرون آوردند و هر کدام ویژگی ها و مختصات اعتقادی خاصی را نشان دادند و اینکه سینما از آثار کدام یک از قرائت‌ها را دارد انعکاس می‌دهد. 💎بنابراین صرفاً به جنبه سینمایی توجه نداشتند، و شاید به این خاطر بود که ایشان به مطالعه تفصیلی ادیان در دوره دکتری روی آوردند، میخواستند اطلاعاتشان را در این بخش تخصصی کنند. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📘فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شریف‌الدین(4) 💎ایشان فقط فضل رسانه‌ای و سینمایی نداشتند بلکه به جنبه‌های درونمایه آن ادیان توجه داشتند. همچنین ایشان به تبیین علّی و چرایی این تحولات توجه داشتند؛ یعنی زمانی که بحث می‌کنند، تحولات دین یهود را می‌بینند که عوامل درون دینی و عوامل برون دینی در این تحولات به چه میزان موثر است. 💎همچنین در آثارشان تبیین کارکردی از برخی از این تحولات دارند؛ مثلاً این تحول اعتقادی در یهود چه تاثیری در وضعیت بعدی این آیین در طول تاریخ داشته است. 💎مرحوم فرج نژاد با تحلیل محتوا و تحلیل روایت برجسته ترین فیلم های سینمایی عرضه شده، که خودشان ادعا می کردند بعضی از این‌ها را چندین بار دیدند و با دقت و با حوصله گاهی با زبان اصلی، سعی می‌کردند با نحوه انعکاس و بازنمایی قواعد و آموزه‌های آن اسطوره ها و چهره های الگوی این ادیان یعنی پیامبران و اولیای الهی در سینما بپردازد. 💎به نحوه شخصیت‌ پردازی، نشانه شناسی، نماد شناسی و استخراج پیام های آشکار و پنهان این فیلم ها توجه داشتند و انصافاً در این حیث کارهایی که انجام دادند در خور توجه است. به سو گیری ها و شیطنت مولدان این آثار توجه می‌کردند، به القائات تلویحی این فیلم به ویژه اسلام هراسی و عرب هراسی، مسلمان هراسی و ایران هراسی توجه ویژه داشتند. 💎در کل دنبال کشف اهداف و اغراض صهیونیسم بین الملل از تولید و عرضه این آثار به جهان بودند. کمابیش سعی می‌کردند با ارائه کدهای روشنی در درون متن آثاری که تحلیل می کرد به جامعه ارائه کند. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📘فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شریف‌الدین(5) 💎برخی از دوستان حتی مرحوم فرج نژاد را متهم می‌کردند به سوگیری و به پیش داوری، به اینکه ایشان بررسی آثار را با ذهنیت توهم توطئه پیش می‌برند و این اتهام را متوجه ایشان می دانستند. 💎البته شاید این اتهام،اتهام واهی باشد ولی خوب علاقه زیاد ایشان در دفاع از تعالیم الهی و تحریفاتی که در سینما اتفاق می‌افتد و آن دست های آشکار و پنهانی که ایشان در این جریانات میدید در کل غیرت دینی ایشان به سمت و سوی تحلیل کردن بود که گاهی از این سوگیری های آشکار در کارهای علمی و در اظهارنظرها دیده می‌شد. 💎شاید این یک مقدار از موضع کلامی ما طلبه ها بیشتر حکایت دارد معمولا نمی توانیم خیلی راحت از کنار بحث‌های علمی بگذریم و صرفاً به جنبه های علمی و روایت آن ابعاد توجه کنیم. 💎من توصیه می کنم که دوستانی که بیشتر با ایشان انس دارند و میخواهند درباره ایشان کاری بکنند شاید لازم باشد یک وقتی شیوه و روش کار مرحوم فرج‌نژاد را به بحث بگذارند و وجوه قوت و ضعف های ایشان را برجسته کنند. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad