13.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| سینمای ایران بعد از انقلاب
🗓 12 مهر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
moarrefi ketab-kamel3.doc
238.6K
👆کاری از مرحوم فرجنژاد
🔅 ليست کتب و منابع مفيد مطالعاتي ساده و متوسط براي جوانان بر اساس موضوع
🖋 این فایل بینهایت با ارزش است. ضمن قرائت فاتحهای به روح جاویدالاثر محمدحسین فرجنژاد، این فایل را ذخیره و به دوستان خود برسانید.
#معرفی_کتاب
#سیر_مطالعاتی
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡نقش رسانه در عصر جدید
🔦 در جهان امروز رسانه با رسالت انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، نقش بزرگی برعهده گرفته است. به طور کلی در جهان امروز، رسانه دو بعد متفاوت دارد؛ رسانه بنابر گفته پاتریک مرداک (میتواند به عنوان قویترین دشمن حکومتهای جابر و ستمگر نقشآفرینی کند) یا اینکه دائما در اختیار حکومتهای ظالم باشد و به جای قویترین دشمن، بهترین موید شمرده شود.
🔦از این رو، میتوان گفت صهیونیست جهانی، همگام با پیشرفت رسانهها، از همه مصداقهای رسانه به نفع خود استفاده کرده و صنعت رسانه و تبلیغات را در خدمت اهداف پلید خود درآورده است. البته آنها همچون گذشته در تلاش برای باقی ماندن هستند، ولی نتوانستهاند به اهداف پلید خود برسند؛ چراکه قرآن کریم وعده نابودی باطل را داده است.
🔦 متفکران صهیونیسم از بدو پیدایش رسانهها، تاکید بسیاری بر مدیریت رسانههای جهان داشتهاند. در سال ۱۷۷۶، یهودی به نام آدم وایزهاپ، استاد علم لاهوت و حقوق بینالملل دانشگاه نکولدشتات آلمان، انجمن پنهانی برای یهودیان تأسیس کرد و آن را (انجمن نورانیان) نامید و برای سیطره بر جهان، اساسنامهای نوشت. در اصل چهارم آن چنین آمده است: (نوارانیان باید مطبوعات و تمام رسانههای دیگر را در سیطره خود داشته باشند.)
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۷۹
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖مهم ترین دلایل بنیادینِ رشد و پیشرفت سریع تمدن اسلامی
🖇شاید در این بخش، بد نباشد مهم ترین دلایل بنیادین رشد و پیشرفت سریعج تمدن اسلامی را گوشزد کنیم. این دلایل عبارتند از:
الف)بنای تمدن اسلامی بر شالوده فطرت توحیدی بشر و نیازهای واقعیِ انسان مخلوق خداوند.
ب) عقل گرایی و تکیه بررسول باطن برای گفتگو با مردم در عین سخن گفتن نرم به زبان قوم.
ج)محوریت عبودیت خدا در تمام ساحت های حیات و نفی ظلم پذیری از هر انسانی.
د)محوریت عدالت طلبی در همه عرصه های وجود فردی و اجتماعی در سیاست و اقتصاد و فرهنگ.
ه)ترسیم الگوی جامع و فراگیر 《سبک زندگی اسلامی》برای اداره میدان های مختلف اندیشه و زندگی.
و)نفی اختلاف طبقاتی و طرد استبداد و استکبار و حتی مخافت با عجب حاکمان و قدرتمندان و مردمی بودن.
ز)توصیه فراوان به همه مردم مبنی بر لزوم آگاهی و بصیرت و علم آموزی، ز گهواره تا گور.
📚نشریه دیده بان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه۸۱
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖عرفان یا حرمان سینمایی
🖇مغولان بت پرست در حدود قرن دوازدهم و سیزدهم میلادی به یاری صلیبیون یهودی و مسیحی شتافتند تا جهان اسلام را از سمت شرق زیر فشار بگذارند و در همکاری استراتژیک با مسیحیان و یهودیان جنگ طلب، دولت های مصر و عباسیان را براندازد؛همچنین در ادامه سیاست همسویی مغولان و غریران، در نقشه سعدالدوله یهودی، وزیر دربار ارغون، پادشاه بودایی مغول، برنامه تخریب کعبه و الزام مسلمانان به بت پرستی و کشتار آنها پیش بینی شده بود.
🖇در چند دهه اخیر، برنامه ریزان و زرسالاری جهانی و مجامع کنترل و مهندسی فرهنگ در غرب به این نتیجه رسیده اند که مسیحیت برای کنار آمدن مردم با ماشینیسم و پول پرستی و لذت طلبی و فردگرایی و معناستیزی و حس گرایی کافی نیست. باید چاره ای بیندیشند و به سمت نوعی معناگرایی جهت دار و همساز با سکولاریسم و پست مدرنیسم پیش روند.
🖇آنها آشکارا پروسه شکست مدرنیته را لمس کرده بودند و نمیتوانستند استقبال از دین عقل گرا و عرفانی اسلام را در قلب غرب تحمل کنند. لازم بود به دستگاه های تبلیغاتی گسترده، غرب را به سمت معناگرایی خاصی سوق دهند.
🖇این شدکه موجی حساب شده به سمت عرفان های هند به ویژه بودیسم وذن بودایی و سپس عرفان مسیحی و تصوف یهودی(کابالیسم/قبالائیسم) و عرفان های سرخپوستی و ادیان جدید و معناگرایی عصرنوین و عرفان های اومانیستی و لائیک و حتی شیطان پرستی(سیطنیسم) و کهانت مصر باستان و جادوگرایی و اتقاطی از اینها راه افتاد.
🖇سینمای غرب بخصوص در آمریکا، یکی از اصلی ترین ابزار های ترویج این قبیل عرفان های وارونه بود. فیلم های بسیاری در این راستا ساخته و در همه دنیا با تبلیغات فراوان توزیع و پخش شد. در این میان، سینماگران و فوتبالیست ها و خواننده ها و فاحشه ها، شوالیه های جنگ سرد فرهنگی معاصر شدند. آنان مبلغانی برای عرفان های نوپدید رسانه ای شدند و در این جنگ نرم، زرسالاران صهیونیست و مسیحیان را یاری رساندند.
📚نشریه دیده بان اندیشه،یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه ۸۶و۸۷
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡ترویج همجنسگرایی و فساد اخلاقی
🔦 دیزنی در بسیاری از تولیدات خود، چه در محتوا و چه در اعمال پشت صحنه، ثابت کرده است که حامی همجنسگرایی و انواع فساد اخلاقی است.
🔦این شرکت به جز فساد فراگیری که در آثار خود را ترویج میکند، صراحتاً و بیحیایی ویژه تفکر صهیونیستی اومانیسم لیبرال، از سال ۱۹۹۱ ( رژه های غرور همجنس گرایان) را پشتیبانی مالی میکند و از ۱۹۹۵ به کارکنان همجنسگرا و جفتهای آنان، بیمه درمانی ارائه کرده است.
🔦هوارد اشمن، سراینده اشعار اسحار کوچک، دیو و دلبر، و علاءالدین که در ۱۹۹۱ در اثر ایدز از دنیا رفت، مورد حمایت دیزنی بود و بعد از مرگش، از او تجلیل قابل توجهی شد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۶۱
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
14.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- معنویت گرایی در سینمای هند- سینمای هندوئیسم 1
📆3 اسفند 1396
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
14.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- معنویت گرایی در سینمای هند- سینمای هندوئیسم 2
📆3 اسفند 1396
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡الگوی روشی استاد فرجنژاد و تطبیق آن بر سینما (2) 🔦کار پژوهشی سوم این است که یک موضوع را از ساحته
💡الگوی روشی استاد فرجنژاد و تطبیق آن بر سینما (3)
🔦مرحوم فرجنژاد وقتی که به مقوله سینما میپردازد هم معناشناسی سینما میکند، با روش پدیدار شناختی مبانی سینما را میبیند، با روش جامعهشناختی و روانشناختی برسی میکنند.
🔦یک نمونهای را فقط از این کتاب (دین در سینمای شرق و غرب) که در صفحه ۱۱۹ کتاب ببینید؛ نگاه تازه به بنیاسرائیل و یهود و نگاهی به تقسیمبندی یهودی - صهیونی تاریخ از کتاب تاریخ یهود (نوشته حبیب لوی) که تاریخ بنیاسرائیل را از ابراهیم علیه السلام شروع میکند.
🔦در این کتاب تاریخ یهود در ۹ دوره ذکر کرده شده: دوره اول از زمان حضرت ابراهیم علیه السلام تا ورود از یعقوب علیه السلام به مصر. دوره دوم از ورود بنیاسرائیل به مصر تا خروج از مصر. دوره سوم خروج از مصر و سرگردانی چهل ساله بنیاسرائیل در بیابان. دوره چهارم حکومت قضات یا داوران بنیاسرائیل است.
🔦دوره پنجم سلطنت یهودیان که شروع میشود تا سال ۴۹۱ میلادی. دوره ششم مهاجرت بنی اسرائیل به آشور و بابل. دوره هفتم دورۀ تجدید استقلال دوم. دوره هشتم مهاجرت مهاجرت بنی اسرائیل از بابل به فلسطین و تسلط به آن و تشکیل دولت اسرائیل (دولت غاصب) در فلسطین. دوره نهم اصل تشکیل دولت یهودی در فلسطین ۱۹۴۸ تا کنون.
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشن در جهان اسلام
🔦 آغاز تولید انیمیشن در جهان اسلام و به ویژه در خاورمیانه، با سنگاندازی علمای سلفی روبرو بود و نخستین تلاشها، صبغه اسلامی نداشت، اما به مرور تاثیر انکارناپذیر فرهنگ غربی بر عقاید کودکان مسلمان که از طریق انیمیشن به افکار آنان تزریق میشد، سیل عظیمی از مقالات انتقادی را به دنبال داشت که همگی به افزایش تولیدات داخلی انیمیشن با معیارهای اسلامی دعوت میکردند.
🔦بر این اساس، می توان گفت انیمیشن خاورمیانه در قرن بیستم، کودک محور بود و مخاطبان بزرگسال در درجه دوم اهمیت قرار داشتند. مشکلات سیاسی و اقتصادی قرن بیستم، باعث شد خاورمیانه نتواند همپای غرب و ژاپن در هنر - صنعت انیمیشن رشد کند، ولی طلوع آفتاب هزاره سوم، با تغییرات چشمگیری در این زمینه هم زمان بوده، شاهد ظهور شرکتهای خصوصی پویانمایی و افزایش توجه نهادهای دولتی به این هنر سود آور بودهایم.
🔦با این حال، مقایسه توان بالقوه خاورمیانه با تولیدات کنونی، همچنان بر ضعف کمی منطقه در این عرصه دلالت دارد. البته تولیدات شرکتهای خصوصی انیمیشن خاورمیانه، موفقیتهای تحسین برانگیز داشته اند و هم اینک برخی آثار آنان، به شرط آنکه از روش و فرهنگ غربی سخن گفته باشند، در شبکههای جهانی به نمایش درمیآیند.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه 115 و 116
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡انیمیشن در جهان اسلام 🔦 آغاز تولید انیمیشن در جهان اسلام و به ویژه در خاورمیانه، با سنگاندازی علم
🔦از این رو، معمولاً پرهزینهترین و معروفترین آثار، از جمله (بلال) خود را با موازین و معیارهای غربی همساز و ویژگی حداقلی انسانی بودن بسنده کردهاند، لیکن محصولاتی که به سفارش و حمایت تلویزیون و نهادهای داخلی کشورهای خاورمیانه تولید میشود، از منظر اسلامی قابل قبولتر است و ضمن وجود استثناهایی، میتوان آنها را آثاری اسلامی برشمرد.
🔦آن دسته از انیمیشنها هم که به ظواهر اسلامی، مانند حجاب اسلامی مقید نیستند، دست کم از امتیاز بومی بودن و توجه به هویت ملی و اخلاقی انسانی بهرهمندند و به یقین بر نمونههای غربی اولویت دارند؛ زیرا تنوع و کیفیت تولیدات بومی، به کودک، دید منتقدانه میبخشد تا در برابر آثار غربی، تسلیم محض نباشد. بنابراین، همه آثار تلویزیونهای منطقه، در خور توجه و تقدیر است.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه 115 و 116
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡الگوی روشی استاد فرجنژاد و تطبیق آن بر سینما (3) 🔦مرحوم فرجنژاد وقتی که به مقوله سینما میپردازد
💡الگوی روشی استاد فرجنژاد و تطبیق آن بر سینما (4)
🔦مرحوم استاد فرج نژاد، چون این نگاه جامعنگر را دارد نقد تاریخ نگاری یهودیت مادیگرا را این گونه ذکر میکند و خیلی زیبا توضیح میدهد که یهودیت از وقتی که دنیاگرا شده، ماده گرا شده. میگویند (خدا را قبول داریم) اما نگاه ماتریالیستی به دنیا دارند. نگاه دنیاگرایی به عالم دارند. این نگاه مادهگرایانه و دنیاگرایانه در علم تاریخ یهودیت تاثیر گذاشته است.
🔦 میگویند اگر شما این مبنای ماتریالیستی و سکولاریسم را از تقسیم تاریخ کنار بگذارید ما به یک صورت دیگر یهودیت را میشود تقسیم کرد که خود ایشان (رضوان الله تعالی علیه) 13 دوره را ذکر میکند.
🔦دوره اول مهاجرت یهودیان به فلسطین. دوره دوم مهاجرت یهودیان به مصر پس از زعامت حضرت یوسف که بسیاری از مادیگرایان و منافقین تحت تاثیر خرافات مصر شدند. شما الآن میبینید بسیاری از صهیونیستها متاثر از عقاید سحر و طلسمات مصریان باستان هستند و به همین خاطر است که این دوره، دوره دوم است.
🔦دوره سوم خروج از مصر و سرگردانی ۴۰ ساله در صحرای سینا به دلیل تخلف از دستور خداوند. دوره چهارم پس از فوت حضرت موسی، (یوشعبننوع) رهبری بنیاسرائیل را بدست گرفت و وارد فلسطین شد. ورود بنیاسرائیل به فلسطین همراه با خونریزیها و کشتار فلسطینیان بوده. (این نگاه، نگاه واقع بینانهای است.)
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad