💡بازنمایی جهان ناپیدا از دیگر عوامل جذابیت انیمیشن
🔦 انیمیشنها با بهرهگیری از قوه خیال، بخشی از جهان را به نمایش میگذارند که بهطور معمول از دید انسان پنهان است. این اکتشافی بودن، پاسخی به کنجکاوی انسان برای شناخت ناشناخته هاست و از این رو برای مخاطب جذابیت دارد.
🔦 انیمیشنها انواع و گونههای مختلف و متعددی از جهان ناپیدا را بازنمایی میکنند: بازنمایی فرشتگان، هیولاها، گرگینهها، اجنه و شیاطین، ارواح و.... از این جمله است.
🔦 موجودات ذیشعور غیرانسانی با نیروهای خارق العاده در گونههای متعدد در انیمیشنها حاضرند. کوتولههای سپید برفی، هیولاهای ترسناک، اما بیخطر هالووین در انیمیشن کابوس پیش از کریسمس، غول سبز رنگ شرک، کوتولههای سنگی در فروزن، کاراکترهای کارخانه هیولاها، نمونه کوچکی از این موجودات در انیمیشنها هستند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۳۹
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡منحصر بهفرد بودن از عوامل جذابیت انیمیشن
🔦 عامل دیگر جذابیت انیمیشنها منحصر به فرد بودن آنهاست. کاراکترهای انیمیشنی از دو حیث بر ستارههای سینمایی برتری مییابند:«کامل بودگی» و «صدق».
🔦 از حیث اول باید گفت کاراکترها، مخلوق دنیای ذهن هستند؛ لذا میتوانند بر هر محدودیتی چیره شوند. آنها ساکن دنیای خیالاند که محدودیتهای دنیای مادی را ندارد و بنابراین، قادر به انجام هر کاری هستند.
🔦 هرچند شخصیتهای سینمایی نیز تا حدودی این قدرت را دارند، اما آنها با استفاده از واسطههایی چون جلوههای ویژه یا انیمیشن، میتوانند شخصیت نامحدود را بازنمایی کنند. همانطور که میدانیم، انتخاب بازیگر مؤلفه بسیار مهمی در تولیدات سینمایی است؛ زیرا هر بازیگری نمیتواند بر هر شخصیتی منطبق شود و نقش آن را بازی کند.
🔦 حيث دوم برتری کاراکترهای انیمیشنی «صدق» است. کاراکتر انیمیشنی، نیاز به مخفی ساختن چیزی از مخاطب ندارد. پنهانکاری که بارها در عالم سینما رخ داده، نشان دهنده فریب دادن مخاطب و عدم صداقت شخصیت رسانهای با وی است و بنابراین، عامل فروریختن محبوبیت ستاره یا شخصیت نزد مخاطب خواهد شد؛ در صورتی که کاراکتر انیمیشنی، همان است که مینماید و نیازی برای اثبات خود ندارد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۱۳۵ و ۱۳۶
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬چگونه کار رسانهای اثرگذار میشود؟
👤حاج حسین یکتا
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔻روش جذب مخاطب در انیمیشنها
📌امروزه دستاوردهای علم روانشناسی در حوزههای، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هنری، به رغم انتقادهایی که به پارادایمها و روشهای تجربی این علم وارد است، کاربرد فراوان دارد و سازندگان انیمیشن از آن برای اثرگذاری، جذب و تغییر افکار و عقاید تماشاگران به بهترین نحو استفاده کردهاند. میزان بهرهمندی از اصول #روان_شناسی با میزان جذب مخاطبان رابطهای تنگاتنگ دارد.
📕ایندیک، سینما و روح بشر: تحلیل روانکاوانه فیلم، صفحه ۵
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
یک نفر پا نشد!.mp3
1.36M
🎙#بنشوید| یک نفر پا نشد!
👤استاد فرج نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡اصول کلی اندیشه سیاسی هرتزل
🖇 #صهیونیسم، جنبشی سیاسی، نژاد پرست و افراطی با هدف تشکیل دولت یهود در فلسطین است تا از آن طریق برجهان حکومت کند. این جنبش مربوط به یک یهودی اتریشیالاصل به نام #هرتزل است؛ اولین مبلغ و بنیانگذار اندیشه صهیونیسم جدید و معاصر، که جنبش صهیونیسم برپایه اندیشههای وی بنا گذاشته شد. اصول کلی اندیشه سیاسی هرتزل چنین است:
🔦۱. یهودیان سراسر دنیا، در هر کشوری که باشند، مجموعاً یک قوم را تشکیل میدهند.
🔦۲. یهودیان قابل جذب و ادغام در ملتهایی که در بین آنان زندگی میکنند، نیستند و در آنان تحلیل نمیروند.
🔦۳. یهودیان همه وقت و همهجا تحت آزار و ظلم بودهاند.
👈 از دو اصل اول ویژگی «نژادپرستی» و از اصل آخر، ویژگی «اشغالگری» و «تجاوز» صهیونیسم پدید آمده است.
📓 دکتر اسدالله افشار، مقاله «هرتزل، نژاد پرست صهیونیسم»
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| محورهای اصلی تعریف یک پدیده بحرانی
👤دکتر حسین ظفری، دوره رسانه و جنگ شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬مطالبهی برخی کاربران توییتر جهت تجدید چاپ کتابهای استاد فرج نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎥 #ببینید| محورهای اصلی تعریف یک پدیده بحرانی 👤دکتر حسین ظفری، دوره رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| تعریف لحظهی بحرانی
👤دکتر حسین ظفری، دوره رسانه و جنگ شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡 سونی پیکچرز انیمیشن
🔦 این شرکتِ زیرمجموعه سونی پیکچرز، در سال 2002 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیاست. نخستین محصول این شرکت، انیمیشن «فصل شکار» بود که در سال 2006 با هزینه 85 میلیون دلار ساخته شد.
🔦 در سال 2011، انیمیشن «اسمورف ها» با بودجه حدوداً 110 میلیون دلاری ساخته شده و 563 میلیون دلار فروش داشت که بیشترین میزان درآمد کمپانی سونی در پخش انیمیشن است.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 78
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
ذبح عدالت در فلسطین .mp3
1.76M
🎙#بشنوید| ذبح عدالت در فلسطین
👤 استاد فرج نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 در دوران ابتدایی 470 جلد کتاب مطالعه کرده بود
#استاد_فرج_نژاد
#سرو_بیقرار
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡بررسی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا
🔦 شیطانپرستان معتقدند جنهای آبی با تسخیر جهان به وسیله لوسیفر (شیطان)، به دنیای انسانها میآیند و برخی ماسونها معتقدند جنها هنگام احضار، آبیرنگ هستند. در انیمشین هتل ترانسیلوانیا نیز با جن یا هیولایی آبیرنگ مواجهیم.
🔦 جاناتان که نقش اصلی را دارد، برای حضور در هتل باید با آبی کردن صورتش، خود را شبیه جنها کند. تلاش برای عادی کردن ارتباط با جن، موارد دیگری نیز داشته است؛ غول آبی چراغ جادو، اسمورفهای آبی، جیمز سالیوان (هیولای آبی شرکت هیولاها)، جنهای آبی آواتار.
📓 دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 79
#پاراکتاب
#نقد_انیمیشن
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡 نقش بزرگ رسانه
🔦 در جهان امروز، رسانه با رسالت انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، نقش بزرگی برعهده گرفته است. به طورکلی در جهان امروز، رسانه دو بُعد متفاوت دارد؛ رسانه بنابر گفته پاتریک مورداک «میتواند به عنوان قویترین دشمنِ حکومتهای جابر و ستمگر نقشآفرینی کند» یا اینکه دائماً دراختیار حکومتهای ظالم باشد و به جای قویترین دشمن، بهترین مؤید شمرده شود.
🔦 از این رو، میتوان گفت صهیونیسم جهانی، همگام با پیشرفت رسانهها، از همه مصداقهای رسانه به نفع خود استفاده کرده و صنعت رسانه و تبلیغات را در خدمت اهداف پلید خود درآورده است. البته آنها همچون گذشته در تلاش برای باقی ماندن هستند، ولی نتوانستهاند به اهداف پلید خود برسند؛ چرا که قرآن کریم وعده نابودی باطل را داده است.
🔦متفکران صهیونیسم از بدو پیدایش رسانهها، تأکید بسیاری بر مدیریت رسانههای جهان داشتهاند. در سال 1776، یک یهودی به نام آدم وایزهاپ، استاد علم لاهوت و حقوق بینالملل دانشگاه نکولدشتات آلمان، انجمن پنهانی برای یهودیان تأسیس کرد و آن را «انجمن نورانیان» نامید و برای سیطره بر جهان، اساسنامهای نوشت. در اصل چهارم آن چنین آمده است: «نورانیان باید مطبوعات و تمام رسانههای دیگر را در سیطره خود داشته باشند».
🔦اسپیرواگنو، معاون رئیس جمهور آمریکا در سال 1973 از معاونت کنار گذاشته شد؛ علت، شناخت و نفرت او از مافیای یهودی - کمونیستی بود که ایالات متحده را تحتسلطه خود قرار میداد.
📓 دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 79
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
سینما و سرمایه داری .mp3
2.42M
🎙#بشنوید| سینما و سرمایه داری
👤 استاد فرج نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬انیمیشن و روانشناسی
◽️به طورکلی روان شناسی از دو جنبه میتواند با انیمیشن پیوند بخورد؛ جنبه نخست، اصول و قواعدی از دانش روانشناسی با ابعاد گسترده آن است که میتوان از آنها بهرهمند شد و به جذابیت انیمیشن افزود؛ اعم از جذابیت انیمیشن در ساحت رنگ، نورپردازی و سایر فرمهای بصری یا خلق کاراکترهای جذاب و یا داستانپردازیهای روحافزا.
◽️همچنین روانشناسی مؤلفههایی را در اختیار سازندگان انیمیشن قرار میدهد که میتواند هرچه بیشتر بر اثرگذاری آن بر مخاطب و جذابیت انیمیشن بیفزاید.
◽️جنبه دیگر را میتوان بررسی و سنجش تأثیرات انیمیشنها بر روان مخاطب دانست؛ خشونت، اضطراب، ترس و سایر آثاری که رسانهها و از جمله انیمیشن بر مخاطب میگذارند، بررسی تأثیراتی که انیمیشن بر ذهن و مغز کودک میگذارد و پیامدهایی که کودکان و نوجوانان با مشاهده این آثار در حوزههای فردی و اجتماعی به آن دچار خواهند شد از جمله این موارد است.
◽️به عبارت دیگر مؤلفههای روانشناختی جنایت در پویانمایی میتوان جنبه اول راه رویکرد درونی دانست که برارزش محصول میافزاید و جنبه دوم راه رویکرد بیرونی برشمرد که به ارزیابی روانی محصول میپردازد.
📖دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 148
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
#روز_مادر
امروز توی خیابانها که رد میشدی، چیزی که خیلی توجهتان را جلب میکرد، گلفروشیهای شلوغ بود. ازدحامی از جنس محبت به پاس مهربانیهای مادران.
چه زیباست تصوری که با دیدن این عکسها در ذهنم مرور میشود؛ لحظهی تقدیم گل آقا علیرضا و محمدرضا و مطهره خانم به مادر...
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸تقدیر از خانواده استاد فرج نژاد در مراسم میلاد بانوی دو جهان
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجتالاسلام والمسلمین ماندگاری: بر اساس آموزههای قرآن آقای فرج نژاد قطعاً جزء شهداست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad