eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
13.7هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
58 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
✨مؤسسه رسانه‌ای مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📔با موضوعات: ، دین در سینما، دشمن شناسی، ، نقد فیلم، نقد انیمیشن، جنگ هیبریدی، ، جنگ سایبری، جنگ اقتصادی، غرب شناسی و... 📝برای بهره‌گیری از فایل‌های آموزشی و دوره‌های علمی روی لینک زیر کلیک کنید: https://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
📸 هم‌اکنون| دومین هفته از دوره رسانه و جنگ شناختی با حضور دکتر احمد باصری با موضوع افکار عمومی در موسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸 تعریف افکار عمومی 💬افلاطون: افکار عمومی، صدای مردم است. 💬مونتی: یک جمع نیرومند، جسور و تخمین ناپذیر. 💬آلفرد سووی: افکار عمومی ضمیر باطنی یک ملت است، قدرت گمنام یک نیروی سیاسی است.‌ نیرویی است که در هیچ قانون اساسی پیش‌بینی نشده است. 💬تونیس: افکار عمومی مظهر اخلاقیات جامعه است و در سطحی عالیتر از دولت قرار دارد. 💬مهر آرا: افکار عمومی به صورت تأیید یا مخالفت با یک عمل، نظر، شخص و واقعه یا خواسته، مطالبه، پیشنهاد و توصیه تجلی می‌یابد. 👈کلاس افکار عمومی، دوره رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸 مدل شکل گیری افکار عمومی 👈کلاس افکار عمومی، دوره رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 | سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین وکیل پور، رئیس مؤسسه امیربیان در مورد مرحوم استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸 هم‌اکنون؛ در آخرین روز از دوره رسانه و جنگ شناختی، کلاس دکتر حسین ظفری با موضوع مدیریت بحران در رسانه در موسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکه‌های اجتماعی» 👤مهندس فاطمه کریمی دردشتی 📅21 آبان 1401 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸دومین هفته از دوره رسانه و جنگ شناختی با حضور دکتر حسین ظفری با موضوع مدیریت بحران در رسانه، استاد علی اصغر سیاحت هویدا با موضوع فنون اقناع و دکتر احمد باصری با موضوع افکار عمومی، در مؤسسه رسانه ای استاد فرج نژاد برگزار شد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️ اندیشه‌های اریجنا ▫️ در نظر وی، واژه «طبیعت» نه‌تنها به معنای جهان طبیعت، بلکه به معنای خدا و قلمرو فوق طبیعی نیز هست، یعنی دلالت بر کل واقعیت دارد. بر اساس نظریه اریجنا، طبیعت، از چهار گونه وجودی تشکیل می‌شود: آنچه خلق می‌کند ولی خلق نشده است، آنچه خلق شده و خلق می‌کند، آنچه خلق شده و خلق نمی‌کند و آنچه خلق نشده و خلق هم نمی‌کند. ▫️ اولین گونه، خداست به‌عنوان خالق؛ آخری، یعنی خدا که همه موجودات مخلوق به او باز می‌گردند. دومین و سومین گونه، جهان مخلوق است که در جریان گذر از خدا در اولین شکل خود به سوی خدا در شکل نهایی است. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۲، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال تهران» 👤استاد امیر ایوب 📅24 آبان 1401 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️ انسان‌گرایی، نوافلاطون گرایی و طبیعت‌گرایی رنسانس (قسمت اول) ▫️ در هر مورد قرون وسطایی پس از جان اسکوتوس، اتهام پانتئیسم، در بهترین حالت نیز، غیر قاطع است. برخی نوشته‌اند: «فقط از قرن شانزدهم بود که پانتئیسم، به‌طور جدی تبدیل به یک مسئله اروپایی شد.» ▫️اما به‌نوشته کاپلستون، در ابتدای رنسانس، یعنی از اوایل قرن چهاردهم میلادی، دو اندیشه مهمی که بر پیشبرد نظریه پانتئیسم علت وجود طبیعت گرایانه نه تجلی گرایانه، تاثیر جدی داشته‌اند، به‌ترتیب، نوع افلاطون گرایی رنسانس و فلسفه طبیعت بودند. ▫️ نوافلاطون گرایان رنسانس، در فضای مخالفت با فلسفه مدرسی و انسان گرایی ابتدای رنسانس رشد کردند و شامل افرادی چون: «گئور که گمیستوس پلتون»، «کوزیمو دِ مدیچی»، «یوهانس آرگیروپولوس»، «لئو هبرایوس»، «یوهانس بساریون تربیزوندی/ طرابوزانی» و «مارسیلیوس فیکینوس» و بالاخره «جووانّی پیکو دلا میراندولا» بودند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۳ و ۱۲۴، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | طرح کلی جنبش نرم افزاری 📎تاریخ تحول علم 📎جهت داری علوم 📎روش های دستیابی به علوم 📎چیستی جنبش نرم افزاری 📎تاریخ ورود جهل بین بشر 📎تاریخ را مثل فوتبال بهش نگاه نکنید 📎انبیاء، شأن انسان را بالا بردند 📎مسیحیت یهودی شده 📎تحولی که اسلام در علم ایجاد کرد 📎تاریخ تحول مکاتب در غرب 📎شروع عصر معنویت با انقلاب اسلامی 📎بازگشت بشر به عصر علم و معرفت 📎نفی علیت در نظریه کوآنتوم 👤مرحوم استاد محمد حسین فرج نژاد 📅بهمن 1387 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| دنبال چی هستیم؟ ◾️قرآن بالاتر از پایان نامه‌های علوم استراتژیک حرف برای گفتن دارد... 👤مرحوم استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️ انسان‌گرایی، نوافلاطون گرایی و طبیعت‌گرایی رنسانس (قسمت دوم) ▫️ طبیعت‌گرایان نیز افرادی بودند که مدعی بودند طبیعت وحدتی قائم به خود دارد و نظامی است که نیروهای همداستان، جاذب و پرنفوذ به آن وحدت بخشیده، نفس جهانی آن را جاندار ساخته است نه اینکه به قول «نیکوس کوزایی» تجلی خدا باشد. ▫️بر پایه رای اینان، طبیعت عملا همچون موجود زنده‌ای تلقی می‌شد و در این خصوص تمایز قاطع میان زنده و غیرزنده، روح و ماده، که از ویژگی‌های اندیشه قرون وسطایی بود، معنا و کاربرد خود را از دست داد. ▫️ این نوع فلسفه‌ها، به‌طور طبیعی مایلند که وحدت وجودی باشند و از جهاتی با جنبه‌هایی از نوافلاطون‌گرایی رنسانس قرابت‌هایی داشتند، با این تفاوت که افلاطونیان بر فراطبیعت و عروج نفس به سوی خدا تاکید می‌کردند. ▫️ولی طبیعت‌گرایان بیشتر بر خود طبیعت به‌مثابه نظامی قائم به خود تاکید می‌ورزیدند. البته همه طبیعت‌گرایان الهیات مسیحی را رها نکردند، بلکه تلاش می‌کردند پیوندهایی که طبیعت و فراطبیعت را به هم وصل می‌کرد، بگسلند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۴ و ۱۲۵، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📘6 تکنیک پرکاربرد عملیات روانی 1️⃣دروغ بزرگ: دروغ بزرگ را معمولا همه قبول می‌کنند؛ مخصوصاً اگر این دروغ را یک شخص مشهور و شناخته شده مطرح کند. مثل تقلب در انتخابات سال 88 یا قضیه مهسا امینی. 2️⃣اسطوره‌سازی (قهرمان سازی): ما حاج قاسم را به عنوان یک قهرمان معرفی می کنیم و دشمن هم امثال نوید افکاری و مهسا امینی. 3️⃣انسان‌زدایی از حریف (اهریمن سازی): مثل چهره‌ای که رسانه‌های دشمن از بسیج و نیروی انتظامی نشان می‌دهد. 4️⃣تفرقه افکنی: مثل جنگ های 30 ساله مذهبی بین کاتولیک ها و پروتستان ها که چند میلیون نفر کشته می شوند. دشمن می خواست با اختلاف بین شیعه و سنی، همین طرح را در ایران اجرایی کنید. 5️⃣دسته واگن: برای همراه سازی دیگران از این ترفند استفاده می‌کنند. یکی از اصطلاحات رایج در این ترفند ضرب‌المثل مشهور «خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو» می‌باشد. 6️⃣برچسب زدن (لقب سازی یا کلیشه سازی): به عنوان مثال می‌توان گفت که دشمن برای اعتبارزدایی از سپاه از لقب تروریست استفاده می‌کند. 👤استاد علی اصغر سیاحت، دوره رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 | لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (1) 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 8 اسفند 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔰دوره مقدماتی آموزش تدوین - نرم افزار پریمیر 👤 مدرس: مهدی شهیدی 📆 ۸ جلسه، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ⏰ ساعت 6 تا 8 ⏳ مهلت ثبت‌نام: ۴ آذرماه ⌛️ شروع دوره: ۶ آذر ماه 🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک ۲۴۵، مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 💳هزینه دوره ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد. 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 | لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (2) 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 8 اسفند 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
31.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|مستند دروغ نیره؛ دروغ‌گویی طراحی شده‌ی دختری کویتی که به مداخله‌ی نظامی ایالات متحده‌ آمریکا در جنگ نخست خلیج فارس انجامید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💠 عملیات روانی در رسانه دارای سه پایه مشخص است: 1️⃣ سفید: اقدامات و پیام‌های عملیات روانی که منبع آن مشخص است؛ مانند اخباری که سخنگوی یک کشور می‌گوید. 2️⃣ خاکستری: پیام‌ها، تبلیغات و اقداماتی که از یک منبع به ظاهر بی‌طرف ارائه می‌شود؛ مانند تألیف یک کتاب با عنوان «حاصل کار تحقیقاتی خبرنگاران» در صورتی که یک نهاد دولتی طرح آن کتاب را ریخته است. 3️⃣ سیاه: تبلیغات و اقداماتی که در ظاهر به هر منبعی غیر از منبع حقیقی آن نسبت داده می‌شود. پایه‌ی سیاه مبتنی بر وقایع جعلی و دروغ است، عموماً برای شرور جلوه دادن حریف و نسبت دادن کاری که اساساً او انجام نداده به کار می‌رود. 🔓 رسانه‌های سیاه در فضای موجود سخت به وجود می‌آیند و در نهایت ماهیت‌شان مشخص می‌شود اما در ویدئوی به زیبایی مثالی مبتنی بر پایه سیاه را می‌بینید. 👤استاد علی اصغر سیاحت، دوره رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📗فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی ◾️به‌راستی امروز، اقتصاد شناختی و اقتصاد رفتاری که در دانشگاه‌های غرب متداول شده است، در خدمت تأثیرگذاری عمیق‌تر بر مردمان و تسلط بیشتر بر مصرف‌کنندگان برنیامده است؟ ◾️جز این است که امروز، مبانی پوزیتویستی و مادیِ علوم شناختی، تسلط تبلیغاتی شرکت‌ها بر مردم را بیشتر کرده است؟ ◾️پس باید به هوش بود که صرف «تقلید» و «ترجمه» در علوم شناختی و اقتصاد رفتاری و شناختی، برای ما سعادت و رفاه را به ارمغان نخواهد آورد؛ ولی باید بشناسیم‌اش به هزار دلیل. 📎مقاله آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی، نشریه خردورزی، مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡معاد مادی یهودی در فیلم هری‌پاتر(قسمت سوم) 🔦 درباره‌ی این فیلم و ارتباطاتش با یهودیت و کابالیسم(قبالائیسم / عرفان و تصوّف یهودی) و آرمان‌های مسیحاگرایانه‌ی آن بحث‌های بسیاری شده است و باز هم نیاز به مباحث جدی‌تری احساس می‌شود. 🔦 ترکیب جادو و اسطوره و الگودهی به نوجوانان و مبارزه با شیطان قدرتمند و جوّ آخرالزمانی این داستان، پهلو به پهلوی مباحث کابالیستی می‌زند. 🔦 تاکید بر استفاده از جادوگری توسط قهرمان اول این داستان و مبارزه با لرد ولدمورت(قطب شیطانی داستان) با استفاده از فنون سحر و کهانت توسط نوجوانی که از پدر و مادر خود محروم شده و به یاد اجداد خود می‌افتد و نیز تکیه بر استعدادهای فراوان وجودی او که قهرمان داستان است، یادآور مظلومیت و تنهایی قهرمان اول داستان است که در بسیاری از آثار صهیونیستی هالیوود، شاهد آن بوده‌ایم. 🔦 از سوی دیگر می‌بینیم که هری‌پاتر منجی «هاگوارتز» (مدرسه‌ی جادوگری در انگلیس) در نبرد سخت واپسین با قطب شر، پیروز می‌شود. او از قبل به عنوان منجی انتخاب شده است؛ در حالی که خودش هم در ابتدا برگزیدگی‌اش را نمی‌داند و سپس می‌فهمد؛ این نوع نگاه به منجی که دقیقا در سه‌گانه ماتریکس هم دیده می‌شود، یک نگاه کلیشه‌ای تکراری در این قبیل آثار است. 🔦 در نظر داشته باشیم که سازنده‌ی این اثر هم یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های صهیونیستی هالیوود یعنی برادران وارنر است. شرکتی که در کنار فوکس قرن بیستم، یونیورسال، مترو، گلدن مایر، کلمبیا و پارامونت از اولین شرکت‌های عظیم صهیونیستی هالیوود بوده‌اند. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 118 و 119، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 | لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (3) 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 8 اسفند 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡معاد مادی یهودی در فیلم هری‌پاتر(قسمت چهارم) 🔦 هالیوود در ترسیم زندگی پس از مرگ هم راه یهودیت فریسی را می‌پیماید. در اندیشه‌ی اسلامی، با انتقال روح به برزخ و آخرت، به راحتی اجازه‌ی بازگشت به دنیا و ارتباط برقرار کردن با زندگان را دارد و معاد، در ادامه‌ی زندگی این دنیا نیست، بلکه تفاوت ماهوی با این جهان دارد و معاد جسمانی در جهانی دیگر خواهیم داشت که به کوچکترین کار‌های انسان‌ها، چه مسلمان باشد یا یهودی یا مسیحی یا بودایی یا بی‌دین، رسیدگی میشود و عدالت حاکم است. مسلمانان، بر این باورند که خداوند می‌تواند بر روح‌های سرگردان نیز چیره شود. 🔦 در اندیشه‌ی اسلامی، بهشت، جزیره‌ای دوردست یا سرزمینی موعود در همین دنیا نیست که ویژه‌ی نژاد یا دین خاصی باشد؛ حتی بسیاری از غیرمسلمانان هم می‌توانند وارد بهشت شوند و بی‌گمان، بسیاری از مسلمانان دنیا‌پرست و شهوتران و قاتل و... به جهنم می‌روند. متاسفانه کمترین تاثیری که این فیلم‌ها دارند، این است که اندیشه‌ی معاد را در میان مسلمانان و مسیحیان به اندیشه‌ای این جهانی و مادی و یهودی تقلیل می‌دهند. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 119، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 | مبانی تصمیم‌گیری برای جامعه اسلامی 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 13 فروردین 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad