eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
فضای مجازی 17.mp3
2.18M
📻 | لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (1) 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 8 اسفند 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔰دوره مقدماتی آموزش تدوین - نرم افزار پریمیر 👤 مدرس: مهدی شهیدی 📆 ۸ جلسه، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ⏰ ساعت 6 تا 8 ⏳ مهلت ثبت‌نام: ۴ آذرماه ⌛️ شروع دوره: ۶ آذر ماه 🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک ۲۴۵، مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 💳هزینه دوره ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد. 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
فضای مجازی 18.mp3
2.92M
📻 | لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (2) 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 8 اسفند 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
31.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|مستند دروغ نیره؛ دروغ‌گویی طراحی شده‌ی دختری کویتی که به مداخله‌ی نظامی ایالات متحده‌ آمریکا در جنگ نخست خلیج فارس انجامید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🎥#ببینید|مستند دروغ نیره؛ دروغ‌گویی طراحی شده‌ی دختری کویتی که به مداخله‌ی نظامی ایالات متحده‌ آمریک
💠 عملیات روانی در رسانه دارای سه پایه مشخص است: 1️⃣ سفید: اقدامات و پیام‌های عملیات روانی که منبع آن مشخص است؛ مانند اخباری که سخنگوی یک کشور می‌گوید. 2️⃣ خاکستری: پیام‌ها، تبلیغات و اقداماتی که از یک منبع به ظاهر بی‌طرف ارائه می‌شود؛ مانند تألیف یک کتاب با عنوان «حاصل کار تحقیقاتی خبرنگاران» در صورتی که یک نهاد دولتی طرح آن کتاب را ریخته است. 3️⃣ سیاه: تبلیغات و اقداماتی که در ظاهر به هر منبعی غیر از منبع حقیقی آن نسبت داده می‌شود. پایه‌ی سیاه مبتنی بر وقایع جعلی و دروغ است، عموماً برای شرور جلوه دادن حریف و نسبت دادن کاری که اساساً او انجام نداده به کار می‌رود. 🔓 رسانه‌های سیاه در فضای موجود سخت به وجود می‌آیند و در نهایت ماهیت‌شان مشخص می‌شود اما در ویدئوی به زیبایی مثالی مبتنی بر پایه سیاه را می‌بینید. 👤استاد علی اصغر سیاحت، دوره رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📗فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی ◾️به‌راستی امروز، اقتصاد شناختی و اقتصاد رفتاری که در دانشگاه‌های غرب متداول شده است، در خدمت تأثیرگذاری عمیق‌تر بر مردمان و تسلط بیشتر بر مصرف‌کنندگان برنیامده است؟ ◾️جز این است که امروز، مبانی پوزیتویستی و مادیِ علوم شناختی، تسلط تبلیغاتی شرکت‌ها بر مردم را بیشتر کرده است؟ ◾️پس باید به هوش بود که صرف «تقلید» و «ترجمه» در علوم شناختی و اقتصاد رفتاری و شناختی، برای ما سعادت و رفاه را به ارمغان نخواهد آورد؛ ولی باید بشناسیم‌اش به هزار دلیل. 📎مقاله آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی، نشریه خردورزی، مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡معاد مادی یهودی در فیلم هری پاتر (قسمت دوم) 🔦 در این فیلم، برخی افراد جزو نژاد درجه‌ی اول نیستند و
💡معاد مادی یهودی در فیلم هری‌پاتر(قسمت سوم) 🔦 درباره‌ی این فیلم و ارتباطاتش با یهودیت و کابالیسم(قبالائیسم / عرفان و تصوّف یهودی) و آرمان‌های مسیحاگرایانه‌ی آن بحث‌های بسیاری شده است و باز هم نیاز به مباحث جدی‌تری احساس می‌شود. 🔦 ترکیب جادو و اسطوره و الگودهی به نوجوانان و مبارزه با شیطان قدرتمند و جوّ آخرالزمانی این داستان، پهلو به پهلوی مباحث کابالیستی می‌زند. 🔦 تاکید بر استفاده از جادوگری توسط قهرمان اول این داستان و مبارزه با لرد ولدمورت(قطب شیطانی داستان) با استفاده از فنون سحر و کهانت توسط نوجوانی که از پدر و مادر خود محروم شده و به یاد اجداد خود می‌افتد و نیز تکیه بر استعدادهای فراوان وجودی او که قهرمان داستان است، یادآور مظلومیت و تنهایی قهرمان اول داستان است که در بسیاری از آثار صهیونیستی هالیوود، شاهد آن بوده‌ایم. 🔦 از سوی دیگر می‌بینیم که هری‌پاتر منجی «هاگوارتز» (مدرسه‌ی جادوگری در انگلیس) در نبرد سخت واپسین با قطب شر، پیروز می‌شود. او از قبل به عنوان منجی انتخاب شده است؛ در حالی که خودش هم در ابتدا برگزیدگی‌اش را نمی‌داند و سپس می‌فهمد؛ این نوع نگاه به منجی که دقیقا در سه‌گانه ماتریکس هم دیده می‌شود، یک نگاه کلیشه‌ای تکراری در این قبیل آثار است. 🔦 در نظر داشته باشیم که سازنده‌ی این اثر هم یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های صهیونیستی هالیوود یعنی برادران وارنر است. شرکتی که در کنار فوکس قرن بیستم، یونیورسال، مترو، گلدن مایر، کلمبیا و پارامونت از اولین شرکت‌های عظیم صهیونیستی هالیوود بوده‌اند. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 118 و 119، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فضای مجازی 19.mp3
2.58M
📻 | لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (3) 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 8 اسفند 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡معاد مادی یهودی در فیلم هری‌پاتر(قسمت سوم) 🔦 درباره‌ی این فیلم و ارتباطاتش با یهودیت و کابالیسم(قب
💡معاد مادی یهودی در فیلم هری‌پاتر(قسمت چهارم) 🔦 هالیوود در ترسیم زندگی پس از مرگ هم راه یهودیت فریسی را می‌پیماید. در اندیشه‌ی اسلامی، با انتقال روح به برزخ و آخرت، به راحتی اجازه‌ی بازگشت به دنیا و ارتباط برقرار کردن با زندگان را دارد و معاد، در ادامه‌ی زندگی این دنیا نیست، بلکه تفاوت ماهوی با این جهان دارد و معاد جسمانی در جهانی دیگر خواهیم داشت که به کوچکترین کار‌های انسان‌ها، چه مسلمان باشد یا یهودی یا مسیحی یا بودایی یا بی‌دین، رسیدگی میشود و عدالت حاکم است. مسلمانان، بر این باورند که خداوند می‌تواند بر روح‌های سرگردان نیز چیره شود. 🔦 در اندیشه‌ی اسلامی، بهشت، جزیره‌ای دوردست یا سرزمینی موعود در همین دنیا نیست که ویژه‌ی نژاد یا دین خاصی باشد؛ حتی بسیاری از غیرمسلمانان هم می‌توانند وارد بهشت شوند و بی‌گمان، بسیاری از مسلمانان دنیا‌پرست و شهوتران و قاتل و... به جهنم می‌روند. متاسفانه کمترین تاثیری که این فیلم‌ها دارند، این است که اندیشه‌ی معاد را در میان مسلمانان و مسیحیان به اندیشه‌ای این جهانی و مادی و یهودی تقلیل می‌دهند. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 119، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فضای مجازی 20.mp3
2.35M
📻 | مبانی تصمیم‌گیری برای جامعه اسلامی 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 13 فروردین 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فضای مجازی 21.mp3
2.01M
📻 | اهمیت مبانی انسان شناسی و هستی شناسی برای کار رسانه ای 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 13 فروردین 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🔰دوره مقدماتی آموزش تدوین - نرم افزار پریمیر 👤 مدرس: مهدی شهیدی 📆 ۸ جلسه، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه
🖇 | تنها ۴ روز تا آخرین مهلت ثبت نام در دوره مقدماتی آموزش تدوین فرصت باقی مانده است. علاقه‌مندان می‌توانند به آیدی @Media_Institute جهت ثبت‌نام مراجعه کنند. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥فیلم کامل نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال تهران» در صفحه آپارات مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد بارگذاری شد. این نشست با حضور استاد امیر ایوب در تاریخ 24 آبان 1401 برگزار شد. 🌐 aparat.com/v/ezgb1 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فضای مجازی 22.mp3
2.11M
📻 | اهمیت مبانی قرآنی در مطالعات رسانه ای 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 13 فروردین 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️ انسان‌گرایی، نوافلاطون گرایی و طبیعت‌گرایی رنسانس (قسمت دوم) ▫️ طبیعت‌گرایان نیز افرادی بودند که
◾️ انسان‌گرایی، نوافلاطون گرایی و طبیعت‌گرایی رنسانس (قسمت سوم) ▫️ برخی از طبیعت گرایان در مرز بین فیلسوف و دانشمند علمی بوده‌اند ولی عنصر مشترک اینان به نوشته کاپلستون ارتقای پیشرفت و قدرت آدمی از طریق علوم تجربی و حتی از طریق «علاقه نامتعارف به کیمیا» و «سحر و جادو» بوده است. ▫️در میان طبیعت گرایان افرادی چون: «جیرلامو کاردانو»، «برناردینو تلزیو»، «فرانچسکو پاتریسی»، «توماسو کامپانلّا»، «جوردانو برونو»، «پی یر گاسندی»، از اهالی ایتالیا و همچنین: «هاینریش کورنلیوس آگریپا فون نِتسهایم»، «پاراسلوس»، «والنتیه وایگل» و «یاکوب بومه» تاثیرگذار بودند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۵ و ۱۲۶، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فضای مجازی 23.mp3
5.59M
📻 | ارتباط دشمن شناسی قرآنی با سواد رسانه ای 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 13 فروردین 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🖇 دسته‌بندی آنارشیسم در سینما - بخش اول 1️⃣ گروه اول آنارشیسم در سینما، آنارشیسم اجتماعی است. آنارشیسم اجتماعی بیشتر در طبقه کارگری به نمایش کشیده می‌شود؛ البته بعضی اوقات در بعضی صنف‌ها هم نمایش داده می‌شود. ❕ مثلاً فیلمی وجود دارد که آنارشیسم اجتماعی را در تحصیل و مدرسه به نمایش می‌گذارد. یک فیلمی دیگری هم وجود دارد به نام (no god no master) نه خدا و نه ارباب که همین اسم یک شعار آنارشیستی است که ما می‌خواهیم یک زندگی آزاد داشته باشیم. ❕ قالب فیلم‌هایی که آنارشیست اجتماعی را مطرح می‌کنند اول از همه طبقه‌بندی اجتماعی در آن‌ها مشاهده می‌شود. سپس در این طبقه‌بندی فردی که جریان آنارشیستی را به راه می‌اندازد طبقه پایین و فقیر و کارگر است همانطور که گفتیم ریشه‌‌های سوسیالیستی دارند که سوسیالیستی هم اصلاح شده تفکر مارکسیست است. ❕ ادعای مارکسیست‌ها هم حاکمیت طبقه کارگر بود. در این طور فیلم‌ها حاکمیت و در واقع طلب حاکمیت توسط طبقه کارگر را مشاهده می‌کنید. این‌ها به دنبال این مسئله هستند و تلاش می‌کند. 📎 استاد سعید ارجمند‌فر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 |محورهای بررسی فیلم‌های جنوب غرب آسیا (قسمت اول) 📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمای از دختران تجزیه‌ طلب کرد» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸هم‌اکنون؛ دومین جلسه از دوره آموزشی نویسندگی با همکاری موسسه شناخت با حضور استاد آتشین صدف در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📗«خسته نباشید عمو قاسم» به چاپ رسید / سرکار خانم خدیجه بابایی محتوای کتاب را قبل از وفات‌شان آماده کرده بود. 🔰انتشارات جمکران با همکاری بنیاد مکتب حاج‌قاسم، کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» را به قلم و تصویرگری زنده‌یاد خدیجه بابایی، منتشر کرد. 🔗لینک خبر در خبرگزاری فارس: 🌐 fna.ir/1swh9y 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥فیلم کامل نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکه‌های اجتماعی» در صفحه آپارات مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد بارگذاری شد. این نشست با حضور مهندس فاطمه کریمی دردشتی در تاریخ 21 آبان 1401 برگزار شد. 🌐 aparat.com/v/8joSX 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🔰دوره مقدماتی آموزش تدوین - نرم افزار پریمیر 👤 مدرس: مهدی شهیدی 📆 ۸ جلسه، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه
❗️ | به دلیل درخواست مخاطبان، ساعت برگزاری «دوره مقدماتی آموزش تدوین - نرم افزار پریمیر» از ساعت 16 تا 18 به 18 تا 20 منتقل شد. علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام در دوره به آیدی @Media_Institute مراجعه کنند. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️ انسان‌گرایی، نوافلاطون گرایی و طبیعت‌گرایی رنسانس (قسمت سوم) ▫️ برخی از طبیعت گرایان در مرز بین
◾️نکاتی درباره پیکو (قسمت اول) ▫️ وی یکی از معروف‌ترین اعضای حلقه‌ای است که تحت تأثیر «مارسیلیوس فیکینوس» قرار داشت. وی به دو زبان عبری و یونانی آشنا بود و تلاش داشت که نشان دهد چگونه یونان گرایی و یهود گرایی قبالایی را می‌توان در نظامی افلاطونی - مسیحی تلفیق کرد. ▫️ همچنین وی، از صاحب‌نامان صدر رنسانس و به‌عنوان یک کابالیست (قبالایی) مسیحی، بلکه به‌عنوان پدر این جنبش التقاطی، مطرح بوده است. ▫️ مهم‌ترین کار وی ارائه ۹۰۰ تز به علمای مسیحی در شهر رم در سال ۱۴۸۶ م. بود. وی این تزها را از متون مختلف و با کمک و تاثیر گیری از دوستان و اساتید یهودی خویش ارائه داد. از جمله، وی در یکی از پیشنهاداتش آورده بود: «هیچ علمی چون جادو و کابالا حقانیت مسیح را بر ما ثابت نمی‌کند.» 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۶ و ۱۲۷، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️نکاتی درباره پیکو (قسمت اول) ▫️ وی یکی از معروف‌ترین اعضای حلقه‌ای است که تحت تأثیر «مارسیلیوس فی
◾️ نکاتی درباره پیکو ( قسمت دوم) ▫️ این تز از جانب کلیسای رسمی آن زمان پذیرفته نشد ولی در جلب توجه مسیحیان به کابالا بسیار موثر واقع شد و رساله‌های کابالایی که دوستان یهودی وی به لاتین ترجمه کردند، به منبع تغذیه فکری کابالیسم مسیحی مبدل شد. ▫️ دایره المعارف یهود می‌نویسد: «کشف قباله رازآمیز یهود، که تاکنون کاملا ناشناخته بود، هیجانی در دنیای فکری مسیحیت پدید ساخت نوشته‌های بعدی پیکو درباره کابالا، به گسترش بعدی علاقه نوافلاطونیان مسیحی به این منابع کشف شده جدید، به‌ویژه در ایتالیا و آلمان و فرانسه دامن زد.» 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۷، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad