eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️ عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت سوم) ▫️ او خدا را علت اصلی یا هدف طبیعت درک کرد که جدا
◾️عقاید برونو در رابطه با خدا و طبیعت (قسمت چهارم) ▫️ از نظر وی، نظریه نفس جهانی، به مثابه عامل علّی و محرک ساری و جاری برجسته می‌شود. نخستین و اصلی‌ترین قوه نفس جهانی، عقل کلی است که «علت فاعلی فیزیکی کلی» و «صورت کلی» جهان است. این قوه، ایجاد کننده صورت طبیعی موجود در جهان است، در حالی که عقل‌های ما از این صورت‌ها تصوراتی کلی می‌سازند. ▫️ این قوه از آن رو صورت کلی جهان است که در هرجایی حضور دارد و به هرچیزی حیات می‌بخشد. به عقیده وی، شیشه در شیشه بودن جاندار به معنای معمول نیست، اما متحد با نفس جهانی است و به واسطه نفس جهانی شکل می‌گیرد و همچون ماده، قوه شکل دادن بخشی از هر موجود زنده را دارد. در نهایت، ماده محض همان فعل محض است. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۹، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🗞یاکوب بومه که بود؟ 📓تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی در سینما، صفحه 130 و 131، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
video_2022-11-27_18-21-37_1.mp3
2.41M
🎙| سوالات اساسی در برخورد اولیه با محتواهای رسانه‌ای 📎 استاد حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمایی از دختران تجزیه‌ طلب کرد» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎬سیر تحول سینمایی در آنارشیسم آخرالزمانی 📎 استاد سعید ارجمند‌فر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 |جنبش‌های زنان در اوایل انقلاب - بخش دوم 📎 مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکه‌های اجتماعی» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
⚡️دوره کنشگری در فضای مجازی 👤استاد: علی اصغر سیاحت 📆زمان: پنج شنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ آذر ماه 🏢مکان: شهرستان بافق، سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی 📝جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی خود را به شماره تماس 09901224993 ارسال نمایید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
🐂 مصرزدگی در تاریخ یهود 🗿آنچه همه منابع بر آن اجماع دارند، این است که در حدود 3700 سال پیش، بنی اسرائیل در کنار حضرت یوسف (ع) به مصر رفتند و حدود دو سده پس از آن، از مصر خارج شدند. در این دویست و اندی سال، آنان از سبک زندگی و تفکرات مصریان، تأثیرات شدیدی پذیرفتند. 🗿هر چند پیامبران خدا، آنها را از تقلید و تأثیرپذیری از شرک و التقاطات مصری باز می داشتند، اما بسیاری از ایشان نمی توانستند زرق و برق امپراطوری فرعون را نادیده گیرند و در راه خدا مقاومت نمایند. حتی در تورات فعلی نیز، شاهد برخی از این هشدارهای پیامبرانه هستیم. 🗿داستان پرستش گوساله طلایی توسط بنی اسرائیل، از جمله همین تأثیرات است. گوساله طلایی که بنی اسرائیل در زمان غیبت حضرت موسی (ع) عبادت کردند، در حقیقت، نسخه اصلی از هانتر و آفیس، بت های مصریان بود. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 128و 129 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 |نقد و بررسی فیلم دختران آفتاب (بخش اول) 📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمای از دختران تجزیه‌ طلب کرد» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
video_2022-11-30_21-14-08_1.mp3
1.3M
📻 | تعریف و تاریخچه نافرمانی مدنی 👤مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکه‌های اجتماعی» 📆 21 آبان 1401 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
⚠️ تحریف رویکرد حکومت ایران نسبت به یهودیان کشور 🔸 یک بخشی از داستان فیلم تهران، روابط مسلمانان ایرانی و یهودی‌ها است. در پایان این فیلم، تمامی خانواده‌های اسرائیلی بدلیل جاسوسی یکی از فامیل‌هایشان اعدام می‌شوند؛ در صورتی که تنها باری که یک یهودی علنی و رسانه‌ای اعدام شد، حبیب‌الله القانیان بود. 🔸حبیب‌الله القانیان، در اوایل انقلاب رئیس انجمن کلیمیان و در واقع، رئیس یهودی‌های ایران بود. این فرد دارایی‌های زیادی داشته و یکی از آن‌ها ساختمان پلاسکو بود. در بعضی منابع ذکر شده که هفت یا هشت نفر دیگر هم اعدام شده‌اند اما تنها آمار رسمی یک نفر هست و آن هم در اوایل انقلاب محاکمه و اعدام می‌شود. 🔸 اما تصویری که فیلم در ذهن مخاطب می‌گذارد این است که ایرانی‌ها و مسلمانان نسبت به یهودی‌ها - به خصوص آن‌ها که وابستگی به اسرائیل دارند - کاملاً جدی هستند و برخوردهای خصمانه تا حد اعدام انجام می‌دهند. 📎 استاد علیرضا سلطانشاهی، نشست «نقدی بر سریال اسرائیلی تهران» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
☑️ خدای ناتوان یهود 📓اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 121 الی 124 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 |نقد و بررسی فیلم دختران آفتاب (بخش دوم) 📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمای از دختران تجزیه‌ طلب کرد» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️پایانی بر داستان اسپینوزا ▫️ رساله اخیرالذکر که در ۱۶۷۰ م. با نام مستعار به چاپ رسید، با مخالفت شدید [علمای یهود و سپس مسیحیان] روبرو شد و به زودی پی بردند که مؤلف واقعی آن کیست. بنابراین با آثار و مقالات خود، اسپینوزا را مورد حمله و اتهام قرار دادند. در نتیجه او به صلاح خود دید که اثر دیگری منتشر ننماید و این نشان می‌دهد که فضای هلند در سده هفدهم میلادی، آن‌چنان که شایع است بردبار و شکیبا هم نبوده است و محدودیت‌هایی حتی برای اسپینوزای یهودی وجود داشته است. ▫️ وی در باقی‌مانده عمرش کتاب «اخلاق» را کامل کرد و بر روی اثری به نام «رساله‌ای در باب سیاست» کار کرد که موفق و تکمیل آن شد و پس از مرگش به چاپ رسید. اسپینوزا در سال ۱۶۶۴ م. به دهکده کوچکی در نزدیکی لاهه و در سال ۱۶۷۰ م. به شهر لاهه رفت و تا پایان عمر در این شهر اقامت گزید. او در ۲۱ فوریه ۱۶۷۷ م، در حالی که چهل‌ و چهار سال بیش نداشت، بر اثر بیماری سل، در لاهه دار فانی را وداع گفت. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۶ و ۱۳۷، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️پایانی بر داستان اسپینوزا ▫️ رساله اخیرالذکر که در ۱۶۷۰ م. با نام مستعار به چاپ رسید، با مخالفت
◾️اسپینوزا چگونه تعلیم دید؟ ▫️«بندیکتوس دو اسپینوزا» در ۲۴ نوامبر ۱۶۳۲ م. در آمستردام هلند، دیده به جهان گشود. خانواده او از یهودیان سفارادی (اسپانیایی- پرتغالی) بودند که به‌دلیل تعقیب و آزار کاتولیک‌های اسپانیا، ابتدا به پرتغال و سپس به هلند مهاجرت کردند. در اوایل قرن هفدهم، هلند مأمن یهودیان شده بود. ◽️خانواده وی مارانو بودند؛ ولی زمانی که به هلند آمدند، یهودیت خود را آشکار کرده بودند، تا حدی که پدر اسپینوزا او را به مدرسه یهودی سپرد تا با آموزش در حوزه تئولوژی یهودی، خاخام شود. ▫️ اسپینوزا در شش سالگی مادر و در بیست‌ودو سالگی پدر خود را از دست داد. دوران کودکی و نوجوانی را در رفاه و آسایش و با آداب و سنن یهودی گذراند. ◽️او در مدرسه عبرانی آمستردام، تحت تعلیم و تربیت استادان بزرگ و نامداری چون منسح بن اسرائیل، مدرس نامدار کابالای یهودی و سائول مورتریا، دانشمند تلمودشناس عصر، به‌تحصیل زبان عبری و دروس دینی پرداخت و تا آن حد پیشرفت کرد که در همان سنین جوانی به خوبی با تمام نکات و رموز کتب معتبر دینی یهود و زبان عبری آشنا شد. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۱ و ۱۳۲، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad