فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#ببینید|وادادگی در برابر سینمای غربی
👤 استاد محمد حسین فرج نژاد
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
☑️ نگاه همهجانبه در نقد فیلم
🔘 فیلم تهران از لحاظ هدف، یک فیلم رئال و قابل تأمل است، گرچه از لحاظ پرداخت و نمایش خوب عمل نکرده و ضعف دارد. یک زمانی دو فرد عزیزی در تلویزیون میخواستند پیرامون این سریال صحبت کنند که اول صحبت گفتند چه فیلم ساده و مزخرفی است. از اینطور تعاریف ذکر کردند و بحث را جمع کرده و در مورد یک فیلم دیگری که در مورد اسرائیل ساخته شده بود به گفتوگو پرداختند.
🔶 اینطور برخوردها نباید معیار سنجش ما قرار بگیرد. همین اثر اگر ۱۰۰ واحد هزینه و تلاش برداشته و تنها به اندازه ۱ واحد تأثیرگذاری داشته باشد باید به آن توجه داشت و هدف از ساخت این سریال را مورد بررسی قرار داد.
🔷 این فیلم در نگاه ما طوری جلوه میکند که چیز خاصی ندارد؛ اما یک مخاطب دیگر با عقبهی دیگری که دارد ممکن است از این فیلم تأثیر بپذیرد و ما به این دلیل باید نگاه همهجانبه به این فیلم و فیلمهای دیگر داشته باشیم.
📎 استاد علیرضا سلطانشاهی، نشست «نقدی بر سریال اسرائیلی تهران»
#نقد_فیلم
عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️جریان کابالا در تفکرات اندیشمندان معروف
◽️ البته باید به تأثیر جدی آموزههای کابالا در میان این اندیشمندان اروپایی پس از قرن سیزدهم و دوران رنسانس توجه بیشتری شود. چرا که فردی مانند اسپینوزا، گرچه از فقه و کلام و فلسفه رسمی یهودی فاصله گرفت، ولی متأثر از استاد کابالیست خود «منسح بن اسرائیل» و قبالای یهودی بود.
◽️ دکتر دینانی در همین رابطه مینویسد: « آثار آموزههای کابالا در منظومه فکری فیلسوفان معروف اروپایی، لایب نیتس و حتی اسپینوزا نیز دیده میشود. البته اصول آموزههای کابالایی در فضای فکری این فیلسوفان جنبه فلسفی پیدا کرده و به گونه دیگری مطرح گشته است.
◽️دکتر دینانی در همینجا اشاره میکند که همینطور «فرانسیس بیکن» در کتاب آتلانتیس نو که دین آرمانی مردمان را قبالا میپندارد و «هنری مور» در کتاب «اشراقات کابالایی» و «پیکودلا میراندولا» و «توماس ناش» و «کافکا» و «فروید» نیز به شدت متأثر از آیین کابالا میباشند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۳ و ۱۳۴، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙#بشنوید|نقد استاد فرج نژاد به سینما
👤 دکتر حسن عباسی
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️تفکر الحادی اسپینوزا در مورد خدا و وحی
◽️ خدای اسپینوزا تفاوت بسیار فاحشی با خدای دینی دارد؛ از همین رو است که یهودیان و سپس مسیحیان، او را تکفیر کردند. مهمترین تفاوت خدای اسپینوزا با خدای دینی همان است که خدای دینی موجودی مستقل و جدا از باقی چیزها است و دارای شخصیت است، اما خدای اسپینوزا چنین موجودی نیست؛ بلکه طبیعت و خدا یک چیزند.
◽️اسپینوزا همچنین پیامبر و ارسال وحی را بعد از مطالعه کتب دینی، رد کرده است و علیه نبوت گمانهزنی کرده است. وی بیان میدارد که هرگاه پیامبران خوشحال و سر کیف هستند، از محبت، دوستی، بهشت و سایر چیزهایی که انسان را شاد میکند، به آنها وحی شده است! و هر وقت عصبانی و خشمگین بودهاند، آیههای قتل و کشتار و جهنم به آنها وحی شده است! این پندار، نشان میدهد که آیات برخاسته از تمایلات این افراد بوده است نه کسی دیگر. حتی روش نوشتن نیز متفاوت بوده است.
◽️پیامبرانی که دانش بیشتری داشتهاند، نوشتههای زیباتری بهوجود آوردهاند و پیامبرانی که با فلاسفه آشناتر بودهاند، نوشتارهای فلسفیتری پدید آوردهاند. او میگوید: «تفاوت میان گفتار پیامبران در تورات و انجیل به پیش زمینههای آنها و دانش آنان از مسائل برمیگردد.» اسپینوزا میگوید: «این کتابها را نباید جدی گرفت و قابل استناد دانست.» از همین روست که برخی نیز او را بیخدا میدانند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۴ و ۱۳۵، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#فلسفه_غرب
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙#بشنوید|مکتب استاد فرج نژاد
👤 دکتر حسن عباسی
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
⚡️مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میکند:
🧕دوره آموزشی #زن_و_رسانه
📌ویژه بانوان
✨سرفصلهای دوره:
💡#کنشگری_زنان در فضای مجازی
💡هویت زنانگی در فضای مجازی
💡#سلبریتیسم زنانه و فضای مجازی
💡کنشگری #بانوان_حوزوی در فضای مجازی
💡جریانشناسی #فمینیسم در ایران
💡جریانشناسی فمینیسم در #سینمای_ایران
💡زنانگی در #شبکه_نمایش_خانگی
💡تطور بازنمایی زن و جنسیت در نقاشی غربی
💡زن در رسانه ملی
💡زن در شبکههای ماهوارهای
💡زن در سینمای مسیحی
💡نقد فیلم ابلق
👈همراه با دورهمی آسیبشناسی و الزامات کنشگری زنان در شبکههای اجتماعی
📋ثبت نام از 15 الی 22 آذر
💳هزینه ثبت نام: 300 هزار تومان، تخفیف برای ثبت نام گروهی
📆شروع دوره از 24 آذر
📍مکان: قم، هنرستان، مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد، پلاک 245
🖇جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آی دی @Media_Institute در ایتا پیام دهید یا با شماره 09197455891 تماس حاصل فرمایید.
#دوره
#زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#ببینید|مخالفت جریان «ناتورای کارتا» با اسرائیل
📎 استاد علیرضا سلطانشاهی، نشست «نقدی بر سریال اسرائیلی تهران»
#یهود_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
✨ پیدایش فرقهی نژادپرستانهی کو کِلاکس کلَنها
⚡️ در آمریکا یک فرقهی نژادپرستانهای وجود داشت که هدف اصلیشان کشتن سیاهپوستان بود. سیاهپوستان را یک نوع شیطان میدانستند و آنها را تجلی و پدیداری شیطان در قالب انسان میپنداشتند؛ حتی میگفتند اساساً سیاهپوستان را هرکجا و به هر طریقی باید کشت.
⚡️ اسم این فرقه کو کِلاکس کلَنها بود. در فیلم تولد یک ملت به کارگردانی گریفیس، یکی از محورهای اصلی به این فرقه پرداخته میشود و این فرقه را تطهیر کرده و به عنوان منجی از آن یاد میکند.
⚡️ شاید تصاویر آنها را در مستندات یا فیلم آمریکایی دیده باشید؛ چهرهی نمایش داده شده کو کِلاکس کلَنها، به این صورت بود که پارچههایی را مانند نقاب بر سر خود میکشیدند به طوری که تنها چشم و دهان آنها نمایان بود.
📎استاد آرش فهیم، دوره دین و سینما
#غرب_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎞 واحدهای اندازهگیری فیلمبرداری
🔶 در بررسی موضوعات مختلف از واحدهای اندازهگیری آن موضوع استفاده میکنیم. برای مثال واحد اندازهگیری مسافت با میلی متر شروع میشود، و سپس به متر، کیلومتر و... میرسد که این واحدها با هم ارتباط مستقیم دارند.
🔷 حال به سراغ واحدهای اندازهگیری فیلمها میپردازیم. کوچیکترین واحد تصویربرداری و فیلمبرداری، پلان است. از لحظهای که دکمه فیلمبرداری را میزنیم تا زمانی که به دلایل مختلف قطع میکنیم را یک پلان میگویند.
🔶 واحد بعد از پلان، سکانس است که به مجموعهای از یک یا چند پلان گفته میشود که یک موضوع مشخص و مرتبط داشته باشند و مجموعهای از سکانسها، یک فیلم کامل را تشکیل میدهند.
📎 استاد روحالله رفیعی، دوره «مستندسازی با موبایل»
#مهارتهای_رسانهای
#دوره
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️آغاز انحراف اسپینوزا و رانده شدن توسط یهودیان
▫️ میتوان چنین گفت که در سن ۱۸ سالگی، نشانههای تردید در مورد کتاب مقدس یهودیان بهعنوان وحی الهی در او آشکار شد و تدریجاً موضوعاتی چون دخالت یک خدای شخصی در امور انسانی، برگزیدگی قوم یهود از طرف خداوند و نیز حقوق ویژه روحانیون را مورد شک و پرسش قرار داد. اسپینوزا مراسم عبادی و دینی را بیاهمیت و زائد خواند و به این نظر رسید که متون کتاب مقدس را نباید لغت به لغت فهمید.
▫️ پس از این حرفها، یهودیان هلند، او را به جرم اینکه گفته بود، عالم بهمنزله بدن خداست و فرشتگان، زاده خیالاتاند و روح، همان حیات است و نیز بهدلیل نقد تورات و ابراز این عقیده که کتاب «عهد عتیق» سخنی درباره بقای روح و زندگی پس از مرگ نگفته است، تکفیر کردند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۵، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad