eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.5هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
64 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 | نشست «چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم» با حضور دکتر مهدیان و دکتر بزرگی در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نشست «چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم» با حضور دکتر حفیظه مهدیان و دکتر حوریه بزرگی - بخش سوم 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥 انواع بازنمایی از اخلاق در فیلم‌ها ◽️ فرض کنید یکی از کاراکترهای فیلم ما به ارزش‌های اخلاقی پایبند است باید بررسی کنیم که در سیر فیلم، این شخص، یک انسان موفق است یا یک انسان شکست خورده و ضعیف نمایش داده می‌شود؟ ◾️ آیا انسان اخلاقی‌ای که در فیلم نمایش داده می‌شود، یک انسان موفق بازنمایی می‌شود یا شکست‌خورده؟ این مهم است؛ یک فردی که به اخلاق پایبند است، در جامعه ایرانی می‌تواند موفق باشد یا باید همه ارزش‌های اخلاقی را کنار بگذارد؟ 👤 دکتر حوریه بزرگی 🖇 نشست «چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🔰 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار می‌کند 👈 دوم مقدماتی ژورنالیسم 📋سرفصل‌های دوره: 🖇نویسندگی خلاق 🖇مصاحبه 🖇خبرنویسی 📅 13 و 14 بهمن 1401 ⏰مهلت ثبت نام تا 12 بهمن 💳 هزینه دوره: 100.000 تومان (تخفیف برای ثبت نام گروهی و دهه هشتادی) 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
‼️ | افرادی که به هر دلیلی توان شرکت در دوره اول ژورنالیسم را نداشتند می‌توانند در دوره دوم ژورنالیسم شرکت کنند. 👈محتوای این دوره عیناً مطابق با دوره‌ی اول می‌باشد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡معنای هولوکاست 🔦 «هولوکاست» به معنای سوزاندن با آتش است که شیء می‌سوزد و کاملا از بین برود و از ترکیب واژه یونانی «holos» به معنای «همه» و «kaustos» یا «kalein» به معنای سوزاندن و نابود کردن تشکیل شده است. هولوکاست، در اصطلاح به معنای «قربانی بزرگ» است و به جریانی گفته می‌شود که مدعی‌اند در جنگ جهانی دوم، شش میلیون یهودی ابتدا در گتوهایی جمع آوری، و سپس در اردوگاه‌های کار اجباری مانند آشویتس تجمیع شدند. 🔦 بعد آن‌ها را به اتاق‌های گاز منتقل کردند تا خفه شوند. اجسادشان نیز به دست ارتش «آلمان نازی» به هدف «نسل‌کشی» و با شعار نژادی در کوره‌های آدم‌سوزی سوزانده‌ شد و بقیه را به تبعید اجباری و زندان و اخراج از کشور‌های خود وادار کرد. 🔦 باید توجه داشت که هولوکاست بسته‌ای معنایی با چند مؤلفه بالاست؛ زیرا در این سال‌ها تلاش کرده‌اند هر کدام از این اجزا را برای حفظ ساختمان این افسانه، از گزند منتقدان حفظ کنند و برای حفظ هر جزء، چند نفر را قربانی یا زندانی کرده‌اند. 🔦 معادل واژه هولوکاست در عبری کلاسیک، «اولم کالیل» و در عبری جدید، «شوآه» است. در فارسی نیز گاه برای‌آن اصطلاح «یهودی سوزی» را به کار می‌برند. «نژادکشی» هم برای تعریف رفتار نازیسم با یهودیان به کار می‌رود تا آن را بزرگ‌ترین امحای قومی و نسل‌کشی تاریخ بنمایانند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۲۳۶ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
صوت نشست مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها.mp3
46.05M
🎙 | صوت نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها» 👤 استاد سید مهدی سیدی 📅 4 بهمن 1401 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
جنگ فردا، جنگ روایت‌ها.mp3
2.76M
⭕️ جنگ فردا، جنگ روایت‌ها 👤 استاد سید مهدی سیدی 🖇 نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🖇سطوح مختلف رمزگان جان فیسک ◽️سطح 1: واقعیت یا رمزگان اجتماعی؛ واقعه‌ای که قرار است از پخش شود، پیشاپیش با رمزهای اجتماعی رمزگذاری شده است. مثل: ظاهر، لباس، چهره پردازی، محیط، رفتار، گفتار، حرکات سر و دست، صدا و غیره. ◽️سطح 2: بازنمایی یا رمزگان فنی؛ رمزهای اجتماعی را رمزهای فنی به کمک دستگاه‌های الکترونیکی می‌کنند. برخی از رمزهای فنی عبارتند از: دوربین، نورپردازی، تدوین، موسیقی و صدابرداری که رمزهای متعارف بازنمایی را انتقال می‌دهند و رمزهای اخیر نیز بازنمایی عناصری دیگر را شکل می‌دهند، از قبیل روایت، کشمکش، شخصیت، گفت‌وگو، زمان و مکان، انتخاب نقش آفرینان و غیره. ◽️سطح 3: ایدئولوژی یا رمزگان ایدئولوژیک؛ رمزهای ، عناصر فوق را در مقوله‌های «انسجام» و «مقبولیت اجتماعی» قرار می‌دهند. برخی از رمزهای ایدئولوژی عبارتند از: فردگرایی، پدرسالاری، نژاد، طبقه اجتماعی، مادی گرایی، سرمایه‌داری و غیره. 🔍شاید به جرئت بتوان گفت: این روش، روشی جامع و کامل برای نقد و تحلیل پیام‌های تصویری است. نقطه مثبت روش فیسک این است که علاوه بر اینکه به متن و شیوه‌های استخراج نشانه‌ها از متن پرداخته و به روشنی بیان کرده است، توجه جدی به خارج از متن و تحلیل بینامتنی نیز دارد. در حقیقت، می‌توان روش را اجتماعی دانست. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💥 | تنها 2 روز تا پایان ثبت نام دوره دوم مقدماتی باقی مانده است. علاقه مندان به آیدی @Media_Institute پیام بدهند. ✨ظرفیت محدود 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت 5.mp3
1.98M
🎙| مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت پنجم ◾️رواج ظاهری پلورالیسم ◾️خرافه پنداری دین ◾️تسامح و تساهل برای خارج کردن دین از زندگی 👤استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
42.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| چرا جامعه ایران سکولار نخواهد شد؟ 👤استاد محمدحسین فرج نژاد 📅 19 آذر 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡 تاثیر انیمیشن بر مخاطب از منظر اجتماعی - روان‌شناختی 🔦 یکی از عوامل جذابیت انیمیشن‌ها، ارتباط عاطفی‌ای است که مخاطب با کاراکترها برقرار می‌کند. کاراکترهای موفق انیمیشنی، می‌توانند قلب مخاطب را تسخیر و رابطه شیفتگی میان خود و مخاطب ایجاد کنند. 🔦 هورتون و وول، در نظریه «ارتباطات جمعی و تعامل شبه‌اجتماعی» این ارتباط صمیمی و خودمانی بین شخصیت‌های رسانه‌ای و مخاطبان را «تعامل شبه اجتماعی» می‌نامند. آنها با اشاره به «شخصیت‌های رسانه‌ای»، آنها را شخصیت‌ها یا بازیگرانی می‌دانند که از طریق رسانه‌ها، نوعی ارتباط صمیمی با مخاطب برقرار می‌کنند. مشخصه مهم شخصیت رسانه‌ای ارتباط مداوم با مخاطب است. 🔦 البته آنها تأکید می‌کنند که شخصیت رسانه‌ای در این رابطهٔ یک سویه، تصور نادرست و ساختگی از صمیمیت را خلق می‌کند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۴۴ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
تفاوت احساس امنیت با وجود امنیت .mp3
4.45M
🔘 تفاوت احساس امنیت با وجود امنیت 👤 استاد سید مهدی سیدی 🖇 نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡تزریق، تداعی و توجیه با ابزار انیمیشن‌ 🔦تداعی و یادآوری پیوسته هولوکاست و مظلوم نمایی یهودی نیز مسئله غرامت‌گیری از جهان و کسب درآمد از این راه را برای صهیونیست‌ها توجیه ساخته محل درآمد قابل توجهی برای این رژیم جعلی خواهد بود؛ هرچند جریان اصلی اینگونه انیمیشن‌ها برپایه واقعه‌ای سیاسی - هرچند دروغین - ساخته و پرداخته شده است، اما سبک زندگی ارائه شده در خلال داستان، قابل توجه است. 🔦اشاره‌های مکرر جنسی در خلال این داستان‌ها، به شدت در ذهن کودک اثر مخربی دارد. اشاره های جنسی میان عروسک باربی و مرد جوان در داستان اسباب‌بازی، نگاه‌های هرزه خروس آمریکایی به مرغان و رفتارهای جنسی با آنان در فرار مرغی، صحنه‌هایی با کنایه‌های جنسی در باب‌اسفنجی در خصوص پوشش آن‌ها و نیز رفتارهای هزل پاتریک یا خوردن بستنی به سبک مست کردن، همچنین رقص و موسیقی‌های مهیج در هتل ترانسیلوانیا و اشارات مکرر عاشقانه جنسی، همگی گوشه‌هایی از نمایش سبک زندگی آلوده آمریکایی در این چهار داستان است. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۲۴۵ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 استفاده از جنگ سخت برای اهداف شناختی 🔻درمیان جنگ سخت و نرم، جنگ شناختی نوعی جنگ نرم محسوب می‌شود. با این حال می‌توان از جنگ سخت برای رسیدن به اهداف شناختی نیز استفاده کرد. 🔻آشوب‌های اخیر که هدفی شناختی داشت مثالی از بکار‌گیری جنگ سخت برای اهداف شناختی است که با وجود استفاده از تمام رسانه‌ها، در کنارش از عملیات فیزیکی یا همان آشوب‌ها نیز بهره‌گیری شد. بعضی اوقات برای رسیدن به هدف در جنگ شناختی، نیاز به استفاده از محیط میدانی است. 📎 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، رسانه و 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad