eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.5هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
64 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 | تنها 2 روز تا پایان ثبت نام دوره دوم مقدماتی باقی مانده است. علاقه مندان به آیدی @Media_Institute پیام بدهند. ✨ظرفیت محدود 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت 5.mp3
1.98M
🎙| مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت پنجم ◾️رواج ظاهری پلورالیسم ◾️خرافه پنداری دین ◾️تسامح و تساهل برای خارج کردن دین از زندگی 👤استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
42.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| چرا جامعه ایران سکولار نخواهد شد؟ 👤استاد محمدحسین فرج نژاد 📅 19 آذر 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡 تاثیر انیمیشن بر مخاطب از منظر اجتماعی - روان‌شناختی 🔦 یکی از عوامل جذابیت انیمیشن‌ها، ارتباط عاطفی‌ای است که مخاطب با کاراکترها برقرار می‌کند. کاراکترهای موفق انیمیشنی، می‌توانند قلب مخاطب را تسخیر و رابطه شیفتگی میان خود و مخاطب ایجاد کنند. 🔦 هورتون و وول، در نظریه «ارتباطات جمعی و تعامل شبه‌اجتماعی» این ارتباط صمیمی و خودمانی بین شخصیت‌های رسانه‌ای و مخاطبان را «تعامل شبه اجتماعی» می‌نامند. آنها با اشاره به «شخصیت‌های رسانه‌ای»، آنها را شخصیت‌ها یا بازیگرانی می‌دانند که از طریق رسانه‌ها، نوعی ارتباط صمیمی با مخاطب برقرار می‌کنند. مشخصه مهم شخصیت رسانه‌ای ارتباط مداوم با مخاطب است. 🔦 البته آنها تأکید می‌کنند که شخصیت رسانه‌ای در این رابطهٔ یک سویه، تصور نادرست و ساختگی از صمیمیت را خلق می‌کند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۴۴ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
تفاوت احساس امنیت با وجود امنیت .mp3
4.45M
🔘 تفاوت احساس امنیت با وجود امنیت 👤 استاد سید مهدی سیدی 🖇 نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡تزریق، تداعی و توجیه با ابزار انیمیشن‌ 🔦تداعی و یادآوری پیوسته هولوکاست و مظلوم نمایی یهودی نیز مسئله غرامت‌گیری از جهان و کسب درآمد از این راه را برای صهیونیست‌ها توجیه ساخته محل درآمد قابل توجهی برای این رژیم جعلی خواهد بود؛ هرچند جریان اصلی اینگونه انیمیشن‌ها برپایه واقعه‌ای سیاسی - هرچند دروغین - ساخته و پرداخته شده است، اما سبک زندگی ارائه شده در خلال داستان، قابل توجه است. 🔦اشاره‌های مکرر جنسی در خلال این داستان‌ها، به شدت در ذهن کودک اثر مخربی دارد. اشاره های جنسی میان عروسک باربی و مرد جوان در داستان اسباب‌بازی، نگاه‌های هرزه خروس آمریکایی به مرغان و رفتارهای جنسی با آنان در فرار مرغی، صحنه‌هایی با کنایه‌های جنسی در باب‌اسفنجی در خصوص پوشش آن‌ها و نیز رفتارهای هزل پاتریک یا خوردن بستنی به سبک مست کردن، همچنین رقص و موسیقی‌های مهیج در هتل ترانسیلوانیا و اشارات مکرر عاشقانه جنسی، همگی گوشه‌هایی از نمایش سبک زندگی آلوده آمریکایی در این چهار داستان است. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۲۴۵ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 استفاده از جنگ سخت برای اهداف شناختی 🔻درمیان جنگ سخت و نرم، جنگ شناختی نوعی جنگ نرم محسوب می‌شود. با این حال می‌توان از جنگ سخت برای رسیدن به اهداف شناختی نیز استفاده کرد. 🔻آشوب‌های اخیر که هدفی شناختی داشت مثالی از بکار‌گیری جنگ سخت برای اهداف شناختی است که با وجود استفاده از تمام رسانه‌ها، در کنارش از عملیات فیزیکی یا همان آشوب‌ها نیز بهره‌گیری شد. بعضی اوقات برای رسیدن به هدف در جنگ شناختی، نیاز به استفاده از محیط میدانی است. 📎 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، رسانه و 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
دستاورد‌های فناوری AI.mp3
676K
🎙دستاورد‌های فناوری AI (هوش مصنوعی) ◾️صنایع پزشکی ◽️پرواز اتوپایلوت با هواپیما ◾️صنعت بازی سازی و گیم 👤 دکتر بهروز مینایی 🖇 رسانه و 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡مولفه‌ها و مصادیق هولوکاستی در انیمیشن‌ها (قوم جدا افتاده و مظلوم) 🔦 فضای کلی داستان‌هایی نظیر این چهار انیمیشن(فرار مرغی، هتل ترانسیلوانیا، داستان اسباب‌بازی۳ و باب اسفنجی)، جریانی مشابه دارند، اما با مصادیقی متفاوت. یک گروه به هم‌پیوسته اما مجزا و متفاوت از دیگران، تحت ستم قرار گرفته‌اند و تا مرز نابودی پیش می‌روند. 🔦این گروه کوچک، گاهی به لحاظ کودک بودن در میان بزرگ‌ترها (باب اسفنجی) یا متفاوت بودن (هیولاها در هتل ترانسیلوانیا) یا عروسک بودن (داستان اسباب بازی) و یا حیواناتی میان انسان‌ها (فرار مرغی) مجزا از دیگران و در اقلیت‌اند و از طرف صاحبان قدرت (انسان‌ها، پادشاه و....) تحت ستم قرار می‌گیرند، حقوقشان نادیده گرفته می‌شود. مورد قضاوت نادرست قرار می‌گیرند یا ضعیف و ناتوان تصور می‌گردند. 🔦 داستان مظلوم‌نمایی یهودیان از همان ابتدا مطرح بوده، اما در طول تاریخ، به دلایل مختلف تشدید گردیده است. هرچند نوع زندگی و تعامل عده‌ای از یهودیان با دیگر اقوام و ملل سبب می‌شد شاهد بازخوردهایی منفی در اجتماع باشند (مانند داستان تصلیب مسیح به دست یهودای اسخریوطی به عقیده عده ای از مسیحیان). 🔦 پروسه مظلوم نمایی چنان به نفع آنان بود که خود نیز به آن دامن می‌زدند و گاهی زمینه ساز آن می‌شدند یا با دروغ و بزرگ‌نمایی، از کاه کوهی می‌ساختند. هولوکاست، نمونه کامل این داستان است. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۲۴۲ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡موسیقی فیلم 🔦 از همان ابتدای تولد سینما در سال ۱۸۹۵م، برادران لومیر موقع نمایش، از یک پیانیست خواستند تا بنوازد. پس از استفاده آنها از نوازنده در سالن نمایش، این مسئله به صورت قانون درآمد. پدیده سینما و موسیقی همراه با فیلم، سیری تکاملی داشتند. در نهایت در سال ۱۹۲۷م با عرضه نخستین فیلم ناطق به دنیا، روند جدیدی پیدا شد. همه اینها سبب گردید تا موسیقی فیلم، جایگاه خود را در سینما به دست آورد. 🔦 در پایان دهه چهل و اوایل دهه پنجاه موسیقی فیلم عمدتاً جاز بود؛ به‌خاطر سازگاری ساختار آن با انتخاب موضوعاتی در داستان فیلم‌ها، نظیر جنابت، خشونت و زندگی در شهر‌های مدرن. موسیقی جاز ابتدا در فیلم‌های موزیکال آغاز شد و سپس در فیلم‌های دراماتیک. 🔦 اواسط دهه پنجاه آهنگ‌سازان معروف امکان ضبط تجاری موسیقی را در نظر گرفتند و فروش موفق فیلم‌ها با موسیقی جاز یا پاپ، زمینه‌ای برای رواج موسیقی فیلم‌های عامه پسند شد. 🔦 بعد از جنگ جهانی دوم، موسیقی قدیم و جدید کاملاً از هم جدا شدند و با پیدایش دستگاه های مولد صدا، موسیقی الکترونیک به دنیا عرضه شد. 📓خواجه نوری و تمجیدی، موسیقی فیلم 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
هدف خانواده محوری فمینیستی.mp3
1.49M
🎙هدف خانواده محوری فمینیست ◾️نظام لیبرال، خانواده را تنها در راستای توسعه انسانی می‌بیند. 👤 دکتر محمد رضا کدخدایی 🖇 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🔘 رویکرد غلط در مقاله‌نویسی، معضل حوزه و دانشگاه ◾️ درصد بالایی از پژوهش‌ها و مقاله‌های دانشگاه به درد بخور نیست. در دانشگاه این طور است و حوزه هم همین مدل را در پیش گرفته است. نسبتی که بین مدل سنتی و بدعتی که از غرب وارد شد یا همان غرب‌زدگی، در اندازه جزئی‌تر در اینجا پیاده شده است. ◾️ وضعیت دانشگاه‌های ما فشل است، فضای علمی حقیقی ندارد، فقط صورتی از علم را دارد که همان مقالات و فرم است؛ حوزه می‌خواست این مدل را تغییر دهد که خود نیز دچار شد. مسیر طلبگی ارتباطی به تکنیک‌های مقاله نوشتن ندارد. 👤 استاد محمد حسین وفاییان 🖇 نشست مسئله‌یابی در بیانات رهبر معظم انقلاب 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡تفسیر بی‌کرانگی در انیمیشن‌های مسیحی 🔦 تبشیری بودن، اخلاق محوری و تاکید بر محبت و دوستی، از دیگر مولفه‌های انیمیشن‌های مسیحی‌گونه است که بی‌کرانه شدن انسان را در عشق ورزیدن به دیگران و تمسک به اخلاق بازنمایی می‌کند‌. 🔦 برای مثال در انیمیشن آواز کریسمس، اسکروج به «روح سال‌نو» می‌گوید: تو چرا غلاف داری و شمشیر نداری؟ و در پاسخ می‌شنود: «خب جنگی شروع نشده؛ تا باشه انسان‌ها در صلح باشن». 🔦 این‌گونه انیمیشن‌ها، قدرت انسان‌ را در سریان دادن عشق و محبت در هستی تصویر می‌کنند. بازنمایی این بُعد انسانی در انیمیشن‌های مسیحی، غالباً با استفاده از مولفه‌های جذاب و با‌نشاطی صورت می‌گیرد. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۳۸ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
بمباران اطلاعاتی.mp3
2.14M
🎙بمباران اطلاعاتی چیست؟ ◾️بمباران اطلاعات، نوعی روش استثمار است 👤 دکتر محمد رضا کدخدایی 🖇 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | چه زمان یک جامعه به سمت مطالبات واقعی حرکت می‌کند؟ ◾️کنترل جامعه‌ای که از قید و بند‌ها آزاد است، راحت‌تر است 👤دکتر مهدیان 🖇 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡تحلیل پویانمایی شاهزاده‌مصر (بخش اول) 🔦 پویانمایی شاهزاده مصر درباره دوران کودکی و پیامبری حضرت موسی(ع) و جریان نجات یهودیان از ستم فرعون و مصریان، در سال ۱۹۹۸م به وسیله برندا چپمن و استیوهیکنر در شرکت دریم‌ورکز تولید شده است. 🔦 این شرکت متعلق به صهیونیست مشهور یهودی هالیوود، استیون اسپیلبرگ است. مادر وی گفته‌ بود: «امروز می‌توانم بگویم پیامبری یهودی به دنیا آورده‌ام که تورات را در دست راست و دوربین را در دست چپ خود دارد». 🔦 اسپیلبرگ پس از آغاز فیلم برداری فیلم «فهرست شیندلر» به اسرائیل رفت و در فرودگاه، مورد استقبال رئیس جمهور وقت، عزر وایزمن قرار گرفت. 🔦 در «شاهزاده مصر» بخشی از موسیقی‌ها، تم آوازی است که شامل تیتراژ آغاز و پایان و بخش‌هایی از دیالوگ‌ها و روایت داستان می‌شود و تقریباً همه عملکردهای موسیقی را دارد. 🔦 تم آوازی فیلم، مجموعاً حدود ۲۵ دقیقه است که در آن، مفاهیم کلیدی و مهم یهودیان تکرار می‌شود؛ از جمله مظلومیت قوم بنی‌اسرائیل و کمک‌خواهی با تکرار واژه «deliver us» یعنی ما‌را نجات بده، خدای قومی و قوم برگزیده با استفاده از واژه «my people» یا «your people» یعنی مردم من یا مردم تو(خدا)، سرزمین موعود «promised land»، معجزه «miracles» و عقیده «believe». 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۱۹۳ و ۱۹۴ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 بازنمایی سینما از جامعه 🖇 سینما جهانی نمادین می‌سازد. نمادین به این معنا که جهانیست متشکل از نشانه‌ها، و شاید شبیه به جهان واقعی باشد، اما الزاماً با آن منطبق نیست؛ ممکن است صرفا یک بازنمایی باشد. حتی نظریه پردازان غربی نیز اذعان دارند، اینکه کارگردان‌ها می‌گویند در آثارشان واقعیت جامعه را ساخته‌اند نادرست است. آنها درواقع بازنمایی می‌کنند. 🖇 بازنمایی در آثار سینمایی به این معناست که تنها بخشی از واقعیت و یا ذهنیت و محیط اجتماعی پیرامون خودشان را به نمایش می‌گذارند. بدین‌ترتیب سینما میانجی‌ست میان آگاهی ما از هستی و خود هستی. 👤دکتر مهدیان 🖇 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔰 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار می‌کند 👈 دوم مقدماتی ژورنالیسم 📋سرفصل‌های دوره: 🖇نویسندگی خلاق 🖇مصاحبه 🖇خبرنویسی 📅 20 و 21 بهمن 1401 ⏰مهلت ثبت نام تا 19 بهمن 💳 هزینه دوره: 100.000 تومان (تخفیف برای ثبت نام گروهی و دهه هشتادی) 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡تحلیل پویانمایی شاهزاده‌مصر (بخش دوم: زیر شلاق دشمنان) 🔦 در آغاز پویانمایی، در نمایی، ابرهای تیره و تار کم‌کم باز می‌شوند و خورشید پشت آن آشکار می‌شود. سپس به کار گماردن ظالمانه بنی‌اسرائیل را به وسیله فرعونیان، و نیز دعا و تقاضای این مردم ستمدیده را برای رهایی و رسیدن به سرزمین موعود، به تصویر می‌کشد. 🔦 آواز با همخوانی مردانه است که ابتدا با موسیقی کوبنده همراه بوده، بیانگر محیطی پر از ترس و ظلم و تحكّم است. به دنبال این کوبش‌ها، همخوانی، حکایت از ستم بر این مردم و امید آن‌ها به رهایی و وعده خدا دارد. برای خداوند واژه «elohim» استفاده می‌شود - خدای داور مهربان - که همراه با لفظ «your people» مؤید تصویر خدای قومی از خداوند است. 🔦 واژه «deliever us» همان طلب رهایی مردمی رنج کشیده است که در برخی قطعات در ادامه واژه «promised land» می‌آید؛ یعنی سرزمین موعود، جایی که بنی‌اسرائیل از خدا طلب می‌کنند برای رهایی از ستم بیگانگان، آن‌ها را به آنجا برساند و از اساسی‌ترین اساطیر قومی یهودیان است. 🔦 با این قطعه، مسئله اصلی داستان، یعنی مظلومیت قوم یهود القا می‌شود. موسیقی و آواز این قسمت نیز این مظلومیت را تا‌کید می‌کند و حس تعلیق و تعقیب ماجرا را در مخاطب برمی‌انگیزد. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۱۹۵ و ۱۹۶ 🔸طراحی یکی از هنرجویان دوره مقدماتی فتوشاپ در موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
بازنمایی کارگردانان از جهان.mp3
1.56M
🎙| بازنمایی کارگردانان از جهان 👤 دکتر مهدیان 🖇 دوره 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
جنگ نرم افسر می‌خواهد.mp3
2.53M
🎙|جنگ نرم، افسر می‌خواهد 👤 دکتر مهدیان 🖇 دوره 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad