eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
13.5هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
58 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
💡 تاثیر انیمیشن بر مخاطب از منظر اجتماعی - روان‌شناختی 🔦 یکی از عوامل جذابیت انیمیشن‌ها، ارتباط عاطفی‌ای است که مخاطب با کاراکترها برقرار می‌کند. کاراکترهای موفق انیمیشنی، می‌توانند قلب مخاطب را تسخیر و رابطه شیفتگی میان خود و مخاطب ایجاد کنند. 🔦 هورتون و وول، در نظریه «ارتباطات جمعی و تعامل شبه‌اجتماعی» این ارتباط صمیمی و خودمانی بین شخصیت‌های رسانه‌ای و مخاطبان را «تعامل شبه اجتماعی» می‌نامند. آنها با اشاره به «شخصیت‌های رسانه‌ای»، آنها را شخصیت‌ها یا بازیگرانی می‌دانند که از طریق رسانه‌ها، نوعی ارتباط صمیمی با مخاطب برقرار می کنند. مشخصه مهم شخصیت رسانه‌ای ارتباط مداوم با مخاطب است. 🔦 البته آنها تأکید می‌کنند که شخصیت رسانه‌ای در این رابطهٔ یک سویه، تصور نادرست و ساختگی از صمیمیت را خلق می‌کند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۱۴۴ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 اعتماد مخاطب، اصل تأثیرگذاری در رسانه‌ها 👤 دکتر احمد باصری 🖇 دوره جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
📸 بازدید پدر و مادر استاد فرج نژاد و پدر و مادر مرحومه بابایی (همسر استاد فرج نژاد) از مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️هر راهی اقتضائات خودش را دارد. برای رسیدن به مقصد باید مسیری را طی کرد و باید دانست بدون صبر، این مسیر به مقصد نخواهد رسید. از قم تا ابرکوه، ۷ ساعت بیشتر نیست؛ اما گاهی اوقات، اتفاقاتی که از قبل خبر نمی‌کنند، سر می‌رسند و تورا زمین‌گیر یا مسیرت را کُند می‌کنند. ◽️هر مسیری که راهنما نداشته باشد محکوم به انحراف است. برای قدم برداشتن در هر مسیری نیاز به نقشه هست. پس نقشه و راهنما دو رکن اصلی برای رسیدن به یک هدف، از طریق یک مسیر است. ما هم نیّت کردیم قدم به راهی بگذاریم که پایان‌اش یک راهنما هست. راهنمایی که عمرش را در راه تربیت راهنماها فدا کرد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️ ۱۵:۲۵ دقیقه ظهر، ساعت شروع حرکت بود و ۱۲ بامداد مهمان شهرستان ابرکوه شدیم. از لحظه‌ی ورودمان، حس آشنایی تمام وجودم را فرا گرفت. حسی شبیه کنار استاد بودن. آرامشی که تا حسش نکنی، نمی‌توانی درک کنی. ◽️ راه، پر بود از پیچ و خم. از چاله‌های فضایی تا سربالایی و سرپایینی‌ها. از گرمای وسط ظهر تا سرمای آخر شب. از مداحی و روضه و اشک نیمه راه تا شوخی و مزاح های رفاقتانه. از فکر و نگاه به جاده تا هم‌خوانی یک مداحی. همه‌ی این‌ها شرح حال طی طریق شاگردان برای رسیدن به استادشان است. ◽️ اما هرچه بگویم، از حال و هوای نزدیک ابرکوه نمی‌توانم بگذرم. یکی از دوستان پیشنهاد داد چند صوت از استاد را توی ماشین پخش کنیم. صوت را پخش کردیم، ولی نمی‌دانم صدایی که نه سوز روضه داشت نه محتوای مرثیه، چگونه اشک روی چشم‌هایمان سرازیر کرد؟! 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️خستگی، زمانی معنا پیدا می‌کند که روح، انگیزه‌ای به جسم ندهد. خستگی روح، به مراتب مرگ‌بارتر از خستگی جسم است؛ اما اگر روح، وظیفه‌ی دمیدن انگیزه به جسم را به خوبی انجام دهد، دیگر بهانه‌ای برای ایستادن نیست. ایستادنی که انسان را راکد می‌کند؛ راکد شدنی که باعث گندیدن است... ◽️اگر از پاهایم هم می‌پرسیدی، می‌گفت من راه خودم را می‌روم، تو خودت هر طرف که می‌خواهی برو. این که اوضاع جسم است، دیگر چه برسد به دل، که از ۲۹ تیر ۱۴۰۰ تا حالا پیش استاد محمد حسین فرج نژاد است. ◽️حالا ساعت ۱۲ شب است و رفقا هم‌نظر هستند که همین الان برای زیارت برویم؛ اما شک داشتم بقیه دوستان که در دو ماشین دیگر هستند، هم‌نظر ما باشند. به یکی از دوستان گفتم زنگ بزن به بقیه دوستان و بپرس که آیا با ما هم نظر هستند؟ اون ها هم نظرشان همین بود. سمت گلزار شهدای ابرکوه راه افتادیم. ◽️در میان این قبرستان تاریک، یک نقطه‌ی روشن توجه‌ام را جلب کرد. به یکی از دوستان گفتم، فکر کنم همون جاست. شوق دیدار و غم فراق، دلم را آشوب کرد. همانطور که قدم می‌زدم تا به مقصود برسم، به این فکر می‌کردم که وقتی کنار مزار استاد رسیدیم چه کاری باید کنیم؟ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️پنج دقیقه‌ای نشستیم و هر کسی به شیوه‌ی خودش با استاد خلوت کرده بود. خلوت دل در میان سکوت شب و نگاه‌هایی که به سمت سنگ قبر بود... ◽️یکی از دوستان پیشنهاد داد که با زیارت عاشورا شروع کنیم. حال و هوایی داشت. یکی از رفقا در گوشم گفت: «روضه بخونیم؟ دیر نمیشه؟» منم گفتم: «الان که دل‌ها آماده هست، وقت خوبیه». از طرفی هم گریه‌های بچه‌هارو توی زیارت عاشورا دیده بودم. ◽️روضه‌ی حضرت علی اصغر را به یاد آقا محمد رضا، روضه‌ی حضرت علی اکبر را به یاد آقا علیرضا، روضه‌ی حضرت رقیه را به یاد مطهره خانم، روضه‌ی حضرت زینب را به یاد همسر استاد و روضه‌ی سیدالشهداء را به یاد خود استاد خواندیم و گریه کردیم... 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️ساعت حدودا یک شده بود. برای خرید نهار به خیابان رفتیم. خیابان خلوت بود و همه مغازه‌ها بسته. بالاخره یه نانوایی پیدا کردیم. داخل نانوایی، سلام گرم نانوا روحم را جلا داد. نان خواستم. با ناراحتی جواب داد ۴ یا ۵ تا کارِت رو راه میندازه؟ ◽️من با خنده جواب دادم نه خیلی بیشتر از این‌ها میخوام و برگشتم تا اومدم سوار ماشین بشم، یکی از دوستان گفت برگرد بپرس که آیا نانوایی دیگری این اطراف هست؟ ◽️وارد نانوایی شدم. تا خواستم سؤالم را بپرسم، گفت اهل کجایی انگار فهمیده بود که ابرکوهی نیستم. گفتم قم. وقتی جوابم را شنید، با تعجب گفت قم! گفتم بله. گفت پس قطعا مهمان فرج‌نژاد هستید (منظورش استاد بود) گفتم اگر لایق باشیم. گفت پس نان برای شما داریم. نمیدانم چطور و از کجا ولی ۳۰ تا نون برای‌مان جور کرد. ◽️بعد از گرفتن نان آمدم تا پول نان رو بهش بدم. با لهجه شیرین یزدی گفت برو داداش، آقای فرج‌نژاد (منظورش استاد بود) گردن ما خیلی حق داره. خیلی اصرار کردم ولی اصلا اعتنا نکرد و پول رو نگرفت. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️موبایلم زنگ خورد و دیدم آقای بابایی (پدر همسر استاد) پشت خط است. با ماشین‌شان آمده بودند پشت درِ خانه‌ای که ما آنجا اسکان داشتیم. در را که باز کردیم سبدی از انارهای باغشان را در دستانم گذاشتند. ◽️خوش آمد گرمی به ما گفتند و خواستند تا بعدازظهر به‌همراهشان به دیدن مناطق دیدنی شهرستان ابرکوه و بعد به مزار استاد برویم. دمشون گرم. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸 درخت سرو ابرکوه با قدمت بیش از ۴ هزار سال 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸گنبد علی (عالی) ابرکوه 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸 خانه‌ی تاریخی آقازاده ابرکوه 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️شمارا نمی‌دانم وقتی پایین پایش می‌نشینید چه حسی دارید. اما خودم را خوب می‌دانم. اینبار فضا، فضای تأمل و فکر هست. فکر درباره‌ی چی؟ درباره‌ی بار بر زمین مانده و راه نرفته و دشمنی که قسم خورده تا قیامت، دست از سرمان بر نخواهد داشت. یاد کم‌کاری‌ها و راحت خوابیدن‌ها و استراحت‌های طولانی. یاد خون دل نخوردن‌ها و بی‌خیالی‌های همیشگی. یاد مسیری که تو نشان‌مان دادی ولی آرام‌تر از آنچه فکرش را هم بکنی، آن را می‌رویم. ◽️شرمندگی‌هایم پیش استاد، تمامی ندارد و می‌دانم تا قدمی برندارم دلش را شاد نخواهم کرد. او می‌خواست تا ما پرچم اسلام را در عالَم به اهتزاز در بیارویم و قدمی برای ظهور حضرت قائم برداریم. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شکل‌گیری وارونه افکار عمومی 👤 دکتر احمد باصری 🖇 دوره جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🖇دوره تکمیلی ژورنالیسم 👈با حضور اساتید محترم: 👤دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، جنگ شناختی و رسانه، زبان شناسی و ژورنالیسم 👤صادق امامی، گزارش نویسی 👤احمد کارخانه، خبرنویسی 👤حسن شمشادی، خبرنگاری در بحران 👤حسن صدرایی عارف، مصاحبه پیشرفته 👤عبدالمجید تناور، مقدمه‌ای بر فلسفه اخلاق مطبوعاتی و رسانه‌ای 👤محمدعلی شکوهیان‌راد، سایبرژورنالیسم 👤حجت‌الاسلام والمسلمین حسین عرب، آشنایی به اوسینت 👤حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسفندیار، روزنامه‌نگاری خلاق 👤رسول لطفی، ژورنالیسم اندیشه چگونه نقش‌آفرینی می‌کند؟ 👤علی‌اصغر سیاحت، تیترنویسی ⏰زمان برگزاری: پنجشنبه و جمعه از 4 تا 19 اسفند 🏢مکان: هنرستان، بعد از بلوار شهید تراب نجف زاده مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج نژاد، پلاک 245 💳هزینه ثبت نام: 300 هزار تومان، تخفیف ویژه ثبت نام گروهی و دهه هشتادی‌ها 📲جهت ثبت نام با آی‌دی @Media_institute در ایتا یا شماره 09197455891 ارتباط حاصل فرمایید. 📌جهت کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید: 🆔 eitaa.com/mhfarajnejad 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها 👤استاد سید مهدی سیدی 📅4 بهمن 1401 🏢مؤسسه استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🔰نشست «پروژه تنفرپراکنی رسانه‌های معاند؛ عملیات روانی در صفحه سینا ولی الله»
🎥فیلم کامل «مدیریت تصویر در جنگ رسانه‌ای؛ بایسته‌های جنگ روایت‌ها» در صفحه آپارات مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد بارگذاری شد. این نشست با حضور استاد سید مهدی سیدی در تاریخ 4 بهمن 1401 برگزار شد. 👉 aparat.com/v/AhHXk 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬| تلاش آتش به اختیار برای تولید علم - بخش اول ◾️تو پیاده‌روهای قم جلسه می‌گرفتیم! ◾️تو حجره اجازه نمی‌دادند بحث بکنیم... 👤استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | چهل سیمرغ؛ تحلیلی جامعه شناختی بر آثار سودای سیمرغ جشنواره چهلم 👤دکتر حفیظه مهدیان 👤دکتر حوریه بزرگی 📅 8 بهمن 1401 🏢مؤسسه استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡مبانی کلامی شیطان‌پرستان 🔦 امروزه چند گروه خود را شیطان پرست می‌نامند، که شامل‌ شیطان‌پرستان فلسفی، لاوی، دینی، سنتی و معاصر هستند. 🔰برخی، شیطان را موجودی مثبت و برخی منفی می‌دانند ولی همه در چند مسئله اشتراک دارند: ۱- وثنیت و شرک را از خدایگان «مصر» و «یونان باستان» گرفته‌اند و از نمادهای مانند: یک‌چشم، خورشید و نشانه‌ی ستون مخروطی اُبلیسک بهره می‌برند. ۲- آنها ثنویت و چند خداگرایی ایمان دارند و می‌گویند شیطان در برابر خدا استقلال دارد. برخی شیطان‌پرستان نیز به چند خدای شیطانی باور دارند. ۳- به جبرگرایی و تقدیرگرایی معتقدند و می‌گویند شیطان در میان انسانها برگزیدگانی دارد که یاران اصلی وی در زمین هستند. ۴- به قدرت بسیار شیطان و فضیلت ایمان دارند و از وی می‌هراسند. آنها بر این باورند که شیطان حتی می‌تواند جلوی خدا بایستد و از او برتری جوید. به دلیل اندیشه صفا «کتاب مقدس»، به ویژه عهد عتیق درباره‌ی خدا، ترس از شیطان و یارانش در کشورهای غربی بسیار است و اسطوره‌های خون‌آشام و دراکولا و موجودهای شرور در هالیوود رونق یافته است. ۵- انسان‌پرستی و خودپرستی در این مکتب، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. یک شیطان‌پرست، خود را خدای خویش می‌داند و این پند شیطانی در میان آن‌ها گسترش یافته است: هر خدای ارزشمندی بهتر است، به جای یک برده‌ی پست و به خاک افتاده، یک شریک در قدرت خود داشته باشد. 📚 اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه ۱۳۰ و ۱۳۱ و ۱۳۲، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad