8.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| در سینمای غرب سعی میشود جهان غیب را منصه ظهور مادی بکشانند
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
🔗دوره دین و سینما
#سینمای_غرب
#دشمن_شناسی
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بیژن پیروز: آیفون بدون شناسنامه دست مقامات ما هم هست
◾️از مصرفکننده نباید انتظار داشت همه اصول امنیتی را رعایت کند، این یک نقش حاکمیتی است که باید در سطح وزارتخانههایی مثل صمت اعمال شود و کالاهای وارداتی، شناسنامه داشته باشند، یعنی از جایی که تولید میشوند رصد شوند تا زمانی که به دست ما میرسند.
#امنیت_سایبری
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
❗️سریالی که در اولین قسمت تیغ روی گلوی بیننده گذاشته!
📌سامان سالور کارگردان "گردنزنی" و زامیاد سعدوندیان نویسنده آن اولین تجربهی سریالسازی در شبکه نمایش خانگی را دارند، سعدوندیان اثر موفق او یک فرشته بود در کارنامه دارد، اما در اولین تجربهی سریالسازی شبکه نمایش خانگی چنان چرک و تلخ و وحشتناک این داستان تراژدیک را نوشته که انگار قصد جان تماشاچی را دارد!
🔻شکل بسیار نامناسب پوشش و حجاب در جشن عروسی
🔻حرکات موزون بازیگران زن و مرد
🔻صحنهها و جملات اروتیک متعدد
🔻نمایش واضح چگونگی استعمال مواد مخدر
🔻مصرف الکل
🔻فحاشی و عربدهکشی
🔻نمایش یکی از شدیدترین انواع بروز خشونت به بهانهی مسابقه قمار چکزنی
🔻لمس نامحرم در سکانسهای متعدد
🔻قتل و سلاخی و خونبازی به فجیعترین شکل ممکن
🔻داستان تراژدیک و شوکه کننده که نهتنها مناسب سن زیر ۱۶سال که سازنده توصیه تماشا نکردن آنرا دارد، نیست بلکه مناسب ذهن و قلب سالم تماشاچی ۱۷ساله، ۲۵ساله، ۴۰ساله و... هم نیست!
🔻مهمتر از همه اینکه سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر(ساترا) دقیقاً چه نقشی در تأیید اولین قسمت این سریال داشته؟
🔻آیا پهن کردن هر نوع توری برای جذب مخاطب و انداختن هر قلاب و طعمهی زهرآگینی برای جذب تماشاچی در چارچوب قوانین است؟
🔻آیا هیچ شاخصی شدت بازی با سلامت روح و روان بیننده را تحدید نمیکند؟ اصلاً تأثیر مخاطرهآمیز نمایش بیپروای این سطح از خشونت در جامعه بررسی شده و قرابتی با فرهنگ ایران دارد؟
#گردن_زنی
#شبکه_نمایش_خانگی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
7.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| خدای کنارگذاشتهشده در سینمای هالیوود
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
🔗دوره دین و سینما
#سینمای_غرب
#دشمن_شناسی
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🎬 #معرفی_مستند| مستند خبرچین درباره فتنه مهسا امینی ۱۴۰۱ و نقش جاسوس خبرنگارها در آن
🌐 aparat.com/v/c99of3f
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 تعریف و تمجید رسانه حامی صهیونیستها از جنایتهای این رژیم و تشویق به ادامهی وحشیگری!
🔻 شبکه صهیونیستی اینترنشنال تمام قد به میدان آمده است تا جنايات رژیم اشغالگر را توجیه و پشتيبانی کند.
#تروریسم_رسانه_ای
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🖇 تلفنهای همراه تبدیل به بمبهای سیار میشوند
🔻مهدی انجیدنی از نخبگان حوزه سایبر در ویراستی نوشت:
◾️الجزیره حمله سایبری را به روش ایجاد یک پردازش آلوده روی SOC پیجرها و در نتیجه فشار نامتعارف روی باتری لیتیومپلیمر و در نهایت انفجار این باتری را اعلام کرد.
الجزیره همچنان افزود که اینگونه حملهها قابل انجام روی انواع تلفنهای همراه با باتری یونپلیمر نیز میباشد.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📌تسلط صهیونیستها بر شبکههای تلویزیونی انگلیس
◾️در کشور انگلیس نیز شرکت بزرگ تهیه برنامههای تلویزیونی به نام شرکت «گرانادا» در تملک «سیرنی برنشتاین» یهودی است همین شخص «اینگرید برگمن» ستاره مشهور سینما را متقاعد کرد که نقش گلدا مایر نخست وزیر اسبق #اسرائیل را بازی کند. در این سریال که زنی به نام گلدا نام داشت، گلدا مایر به صورت قهرمانی اسطورهای نشان داده شده است.
◾️در آماری که روزنامه العرب چاپ قطر در تاریخ ۱۹۸۱/۸/۹ منتشر کرد، آمده است که تلویزیون انگلیس در فاصله ماه مارس ۱۹۷۹ و ماه مه ۱۹۸۰، حدود ۱۳۸ ساعت برنامه در ستایش صهیونیستها و نکوهش مسلمانان پخش کرده است.
◾️گفتنی است که یکی از سه سیاستگزار برنامههای رادیو و تلویزیون انگلیس #یهودی است. کرد لوگرید مالک شرکت تهیه برنامههای تلویزیون، که انگلیسیها او را یهودی کوتاه قامت مینامند به همراه برادر خود لرد و لفونت امپراتوران صنعت برنامههای تجاری تلویزیون انگلیس به شمار میآیند.
📚کتاب صهیونیسم و رسانه، صفحه ۱۱۷
#پاراکتاب
#دشمن_شناسی
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
💬کمدیهای الان حرکات موزون شده است
◽️حمید لولایی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: نگاه به کارهای طنز با گذشته فرق کرده است، نیت این نیست که دنبال طنز نباشند اما نمی خواهند این کارها به سمت بدآموزی برود.
◽️الان در سینماها کمدیهایی داریم که یا در حال #حرکات_موزون هستند یا کمدیهایی داریم که نمی توانم جزئیاتش را بگویم. درحالی که ما کمدیهایی در سینما داشتیم که مثل «اجاره نشینها» ماندگار شدند. سینمای طنز الان شبیه کارهای #فیلمفارسی قدیمی است.
#سینمای_ایران
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎬نقد فیلم به سبک استاد فرجنژاد ◾️نقد فیلمهای تدریسی در حوزههای علمیه و دانشگاهها، نقد فیلمهای
💬آقای غلامرضا یوسفزاده در «کتاب درآمدی بر روایت دینی در سینما و داستان» سطوح متن #روایت را ۶ سطح میداند که پنج مورد ابتدایی را به عنوان روساخت و مورد ششم را به عنوان ژرفساخت میشناسد.
#آموزش_نقد_فیلم
#نقد_فیلم
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| تحریف تاریخ ژاپن توسط آمریکا
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
🔗دوره دین و سینما
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔘جنگ شناختی و استعمار پلتفرمی
▪️جنگ شناختی به عنوان سلاح افکار عمومی با هدف دستکاری گفتمان عمومی توسط عناصر خارجی تعریف میشود که به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی یا آسیب رساندن به اعتماد عمومی به نظام سیاسی، بی ثبات سازی و عادی سازی موضوعات متضاد با ارزشها و هنجارهای یک کشور هستند، در این جنگ پاشیدن بذر بی اعتمادی بر روی افکار عمومی از اهداف اصلی به حساب می آید.
▪️ جنگ شناختی تلاش می کند ادراکات و سپس رفتار مردم را تغییر دهد، ادراک محصول شناخت است که «مکانیسمی» است که تلاش می شود در این جنگ از آن بهره ببریم.
▪️برای درک جنگ شناختی، شروع با مفهوم شناخت مفید است، که احتمالاً به عنوان «فرایند ذهنی کسب و درک دانش، که متضمن مصرف، تفسیر و درک اطلاعات است» تعریف میشود (اتول، 2020). در نتیجه، یک درک ممکن این است که حوزه شناختی شامل «ادراک و استدلالی است که در آن مانور با بهرهبرداری از محیط اطلاعاتی برای تأثیرگذاری بر باورها، ارزشها و فرهنگ افراد، گروهها و/یا جمعیت به هم پیوسته حاصل میشود».
▪️ بر اساس تفسیر حوزه شناختی ارائه شده در بالا، پل اوتول (2020) جنگ شناختی را به عنوان "مانورهایی در حوزه شناختی برای ایجاد یک ادراک از پیش تعیین شده در بین مخاطبان هدف به منظور کسب مزیت نسبت به طرف دیگر" تعریف می کند.
▪️ با توجه به تعاریف بالا بستر این جنگ در حال حاضر در سطح کشور ما که دشمن می تواند بر روی ادراک و رفتار سرمایه اجتماعی کشور تاثیرگذاری حداکثری داشته باشد سرویسهای فضای مجازی عمدتا خارجی است که متاسفانه کاملا رهاشده و بدون هیچ گونه ضابطهای مجری این جنگ شدهاند.
▪️ در شرایط کنونی اتفاق دیگری که در کشور ما رخ داده و بسیار آزاردهنده است تجربه عجیب #استعمار_پلتفرمی در سال ۲۰۲۳ است که تقریبا در هیچ کدام از کشور های پیشرفته آنرا در این سطح نمیبینیم.
▪️ تجربه اتحادیه اروپا مخصوصا از سال ۲۰۱۲ و پس از افشاگریهای اسنودن که بخشی از مقابله این اتحادیه ضد جنگ شناختی-ترکیبی آمریکاییهاست اکنون در برابر ماست: راه اندازی شبکه اروپایی با هدف جلوگیری از سرقت دادههای اروپاییها توسط پلتفرمهای آمریکایی(جلوگیری از شنود NSA و جاسوسی GCHQ(مصاحبه مرکل))، تصویب قوانین GDPR، آنتی تراست و اخیرا DMA برای جلوگیری از این استعمار پلتفرمی و...
▪️ نکته آخر اینجاست که پلتفرمهای پرمخاطب خارجی حاضر در کشور ما یعنی همان بستر جنگ شناختی در حال اجرای طرح صیانت خودشان در کشور بدون هیچ مانعی هستند و حال این سوال از مخالفان قانونمند شدن فضای مجازی در داخل مطرح است که در برابر این میزان خسارت به سرمایه اجتماعی کشور بخصوص کودکان و نوجوانان، ولنگاری، بی قانونی، سانسور ارزشهای مردم ایران در این پلتفرمها پیشنهادشان غیر از تخریب دلسوزان و برچسب زنی و حملات کور به آنان چیست؟
✍️سید علیرضا آلداود
📲 موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110