eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
62 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
📋| پادکست های جنگ سایبری: 🌐eitaa.com/farajnezhad110/678 🌐eitaa.com/farajnezhad110/639 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📋 | بیانات استاد حسن عباسی در مورد مرحوم فرج نژاد: 🌐eitaa.com/farajnezhad110/847 🌐eitaa.com/farajnezhad110/862 🌐eitaa.com/farajnezhad110/882 🌐eitaa.com/farajnezhad110/902 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
سال ۹۱ بود؛ استادی را دعوت کرده بود تا اقتصاد مقاومتی را برایمان توضیح دهد. شاید خودش به من گفت مباحث را یادداشت کنم... من هم نوشتم. بعد از جلسه، نوشته های مرا گرفت و در یک پایگاه معتبر به نام خودم منتشر کرد. میخواست هم پیدا کنم، هم رسوایی را در سینما دیدم و نقدی مختصر برای آن نوشتم. با استاد تماس گرفتم و ماجرا را گفتم. خیلی خوشحال شد و خواست نوشته را برایش بفرستم تا منتشرش کند. حالا که آن نوشته را می‌بینم بنظرم مسخره می آید، ولی او هیچگاه مرا تحقیر نکرد؛ او تلاش می‌کرد تا بزرگ شویم همان که خودش می‌گفت: مرد شو! @Nosrat_Valiamr 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گوشه‌ای از کلاس معاد و تناسخ در قرآن و سینما با تدریس استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📋 | درسگفتارهای از استاد فرج‌نژاد: 🎬چک لیست دوره مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب https://eitaa.com/farajnezhad110/822 🎬 ویژگی های تاریخ نگاری یهودی https://eitaa.com/farajnezhad110/823 🎬 رمز پیروزی ایران در منطقه https://eitaa.com/farajnezhad110/872 🎬باید کار کنیم! https://eitaa.com/farajnezhad110/883 🎬مکه رفتن به سبک استاد فرج نژاد https://eitaa.com/farajnezhad110/896 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🖇 یک مرد مخلص و جهادی با تفکر استراتژیک 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🖇حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی: از اخلاقیات شاخص مرحوم فرج‌نژاد این بود که هرکسی در اولین مواجهه با این مرد بزرگ متوجه میشد که به معنای واقعی کلمه با یک مرد خاکی یک مرد مخلص یک مرد جهادی و یک تفکر استراتژیک مواجه است. 📎علیرغم خاکی بودن سادگی و تواضع فوقالعادهای که داشت و خود را چیزی بهحساب نمیآورد. اما یک تفکر استراتژیک و راهبردی داشت در هر موضوعی که وارد گفتوگو میشد جنس حرفهایشان متفاوت بود. 📎در این پنج جلسهای که بنده توفیق داشتنم در مؤسسه امام خمینی و در مرکز پژوهشهای اسلامی صداوسیمای قم محضر ایشان باشم اینگونه احساس کردم و حقیقتاً از رحلت این مرد بزرگ و رحلت مظلومانه ایشان متأثر شدم. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📋 | پاراکتاب‌های کار شده در کانال: 📘پایه های تاریخی تمدن مدرن غربی https://eitaa.com/farajnezhad110/807 📘بستر سینمای غرب https://eitaa.com/farajnezhad110/801 📘فرم زدگی افراطی در سینمای غرب https://eitaa.com/farajnezhad110/799 📘فالوور یا تحلیل‌گر؟! https://eitaa.com/farajnezhad110/798 📘تفاوت سینمای دینی در نگاه مسیحیت و یهود با نگاه اسلام https://eitaa.com/farajnezhad110/796 📘مدرنیته و تغییر نگاه به انسان، خدا و جهان https://eitaa.com/farajnezhad110/789 📘دشمنی سینمای غرب با حضرت عیسی(ع) https://eitaa.com/farajnezhad110/785 📘اسطوره‌ در نظر اندیشمندان مسلمان https://eitaa.com/farajnezhad110/782 📘تخریب پیامبران در سینمای شرق و غرب https://eitaa.com/farajnezhad110/777 📘لزوم پرداختن محققان به سینمای دینی https://eitaa.com/farajnezhad110/775 📘جهت‌دهی به جامعه با سینما https://eitaa.com/farajnezhad110/768 📘دین، ماهیتی ثابت دارد https://eitaa.com/farajnezhad110/762 📘بازگشت به دین در عصر جدید https://eitaa.com/farajnezhad110/761 📘واژه شناسی و اصطلاح شناسی اسطوره https://eitaa.com/farajnezhad110/754 📘لزوم بازشناسی سینمای غرب https://eitaa.com/farajnezhad110/751 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🖇 هدف شناسی و شور آفرینی استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🖇حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید مجتبی سید سلیمانی: زمانی‌که آقای محمدحسین فرج‌نژاد از بین ما رفت، تمام آنچه امیرالمؤمنین در فراق شخصیتی چون اباذر یا مقداد بیان کردند را می‌توان در این کلام امام و در احوال ۱۴۰۰ سال بعد لمس کرد. 📎شخصیتی که امیرالمؤمنین علیه‌السلام از آن یاد می‌کنند، چند خصوصیت دارد: «وَكَانَ يُعْظِمُهُ فِی عَيْنِي صِغَرُ الدُّنْيَا فِی عَيْنِه» که می‌فرمایند: «می‌دانی چرا در چشم منِ علی این‌قدر عظمت پیدا کرده است؟ به‌خاطر اینکه دنیا به چشمش نمی‌آمد والله، بالله، تَالله.» 📎امیرالمؤمنین شخصیتی بود که در کلامش نیازی به بزرگ‌نمایی نداشت؛ چون دلیر بود و کوتاه و مختصر، اوج یک فاجعه و عظمتی را در یک حقیقت بازگو می‌کرد. 🖇استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس سواد رسانه: حسین فرج‌نژاد زخم معده داشت و یکی از دلایل زخم معده‌اش این بود که واقعاً متوجه گذر زمان نمی‌شد؛ چون وقتی درگیر کار بود به او می‌گفتیم برای ناهار چه خوردی؟ 📎می‌گفت که چیزی نخوردم، بهش گفتم من صبح اینجا بودم، رفتم، اومدم تو هنوز اینجایی با این بچه‌ها صحبت می‌کنی و هنوز چیزی نخوردی؟ مثلاً ما جلسه داشتیم به او می‌گفتیم اگه برنامه ناهار است، ما بیاییم اگر نه، برویم غذا بخوریم بعد بیاییم. 📎حسین می‌گفت برنامه ناهار هست، وقتی که ناهار می‌خوردیم و می‌گفتیم فاکتور را بده می‌گفت که من دیدم اگر بروید و برگردید چهار ساعت طول می‌کشد، ناهار را من شخصی گرفتم. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📝 | آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی ✍️مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد (آخرین یادداشت ایشان) 💭به فکرم فرو برد. انتقادی بود و صریح؛ بویی از آزادگی در انتهای بن‌بست تمدنی غرب را می‌داد؛ دریچه‌ای به نور گشوده بود انگار. کم‌کم باید امیدوار بود که انگاره «کاپیتالیسم نجات‌بخش» و «لیبرالیسم رفاه‌مند» دارد سست می‌شود. 💭فیلم «تجارت جهانی» از سینمای آمریکا را برای بار چندم دیدم. در یک کلام، می‌گفت: پولشویی و قاچاق، فروش پنهانی و میلیاردها دلاری اسلحه، راه‌انداختن درگیری و جنگ بیشتر در جهان، آوارگی و کشتار میلیون‌ها نفر؛ فقط برای کنترل بدهی ملت‌های جهان سوم، در مسیر کنترل بیشتر آنها. بانک و بورس و وال‌استریت هم، ابزارهای طریق سلطه‌اند و لاغیر. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 4 دقیقه 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💭آمریکا و اروپا و متحدین آنگلوزایان‌ها در جنوب شرق آسیا، افسار رسانه‌های آزاد و تجارت ناپاک را در دست گرفته و می‌تازند و می‌نوازند. شمشیرشان را پنهان کرده و پنبه‌ها را به شراب آمیخته‌اند تا انسان عصر انفجار اطلاعات و بمباران رسانه‌ها را با شلّاق سکس و توهم بنوازند و عقلش بربایند و برایش آواز آزادی بخوانند. درست مانند فیلم «وال استریت» الیور استون، که پدر هم به دختر خود رحم نمی‌کند، برای پول بیشتر در «رؤیای آمریکایی» امروز. 💭در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانک‌های واسط بین مافیای اروپایی ـ آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف می‌کند: «قلب سرمایه‌داری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهی‌های مردم. بدهی مردم، زمانی بیشتر می‌شود که در درگیری‌های محلی مبتلی شوند و در جنگ‌های محلی، اسلحه‌های کوچک، کاربردِ همگانی دارد و تجارت اسلحه‌های کوچک، سود سرشاری دارد. 💭ما هم به‌عنوان بانک، واسطه بین اسلحه‌سازان غربی و خریداران قاچاق اسلحه‌های کوچک از کشورهای جهان سوم هستیم. اما منفعت اصلی ما از سود سرشار این قاچاق تجارت‌نما نیست، بلکه هر جا اسلحه بیشتر راه پیدا کند، درگیری‌ها بیشتر می‌شود؛ هرجا درگیری بیشتر شود، ثبات به‌هم می‌ریزد. 💭هرجا ثبات به‌هم ریزد، اقتصاد تضعیف می‌شود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانک‌ها می‌گیرند و بدهکارِ سیستم سرمایه‌داری می‌شوند و در نهایت هر کس افسار بدهی‌ها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آنها را کنترل می‌کند.» و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، می‌توان بر مردم حکومت کرد! 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💭تلویزیون را خاموش کرده و با سرعت درونم را کاویدم. دو بخش شهری با اختلاف طبقاتی جدی در بمبئی، شیکاگو، لندن، نیویورک، زاهدان، کراچی، هنگ‌کنگ، شیراز، سنگاپور، سائوپائولو، تهران، برازیلیا و بوئنوس‌آیرس از ذهنم گذشت؛ میلیون‌ها فقیر جنوب‌شهری، در بند چند هزار نفر از ثروتمندان شبکه‌ای بالاشهر نشین. 💭پشت سر هم نکاتی به ذهنم رسید: رفاه سعادت‌مندانه دینی مردمان عالم یا کنترل و سلطه مادی بر مردم شرق و غرب؟ کدام را باید انتخاب کرد؟ کدام را می‌توان برگزید؟ تولید علم و عمل حکیمانه یا فریاد و علم سلطه‌گرانه؟ جهان ما را چه شده است! حق نیست که سر در گریبان برده و فکری کنیم. 💭مگر می‌توان بی‌تفاوت بود و نظاره‌گر این سطح از هماهنگی بین اقتصاد پنهان‌کار و پروپاگاندای جریان اصلی رسانه‌ها و تجارت ناپاک جهانی بود! چرا بانک و بورس و بیمه و قاچاق، در رأس اقتصاد جهان قرار گرفته‌اند؟ آیا این همان «بهشت شدّاد» موعود کاپیتالیسم لیبرال است یا «بهشت موعود» یهودیان صهیونیست حاکم بر هالیوود و المپیک و لاس‌وگاس و وال‌استریت؟ 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💭پس کو رفاهی که دم از آن می‌زدند؟ کجاست آن توسعه بین‌المللیِ آرمانیِ فیلم‌ها و انیمیشن‌های جریان اصلی؟ کو وعده‌های تبلیغات تجاریِ سرمایه‌داران؟ ظاهراً رسالت تاریخی میلیاردها نفر از مردمان قشر خاکستری، در منظر اینان، جز مصرف انبوه و بی انتها نیست. واقعا دنیای آزاد همین است؟ جنت آخرالزمانی غرب همین بود؟ 💭این بود نتیجه تسلط سرمایه‌داری بر جنگ‌های اقتصادی و نبردهای نوین رسانه‌ای و شناختی اقتصادی؟ اقیانوس فقرا و مستضعفین جهان را چه شده است؟ مردمان سلطه‌پذیر، دیگر به اندازه سیلی هم مؤثر نیستند. توده‌های غافل را چه می‌شود؟ انسان مغروق در سرمایه داری و غرق در موسیقی و فیلم و سکس و شبکه‌های اجتماعی، زیر یوغ اربابان اطلاعاتی ـ ارتباطاتی. 💭این بود حقیقت تلخِ تصویرسازان بهشت موعود مادی؟ آدمی باید به کجا و کدامین پناهگاه، ره بیابد؟ جبرگرایان تاریخی چپ و راست، خوب توصیف می‌کنند؛ ولی راه فراری برای این وضعیت بغرنج ندارند. ژورنالیسمی ساخته‌اند تهاجمی و کوبنده؛ به بلندای برج‌های وال‌استریت و بنا شده بر گرده خون آفریقایی‌های شکارشده در استعمار سنتی؛ اما همچون «خانه‌ای بر روی آب». بی‌بخار و نومیدکننده و جز افسردگی و سودازدگی، نتیجه سوداگری و حاکمیت سرمایه و احزاب نخواهد بود. با ماتریالیسم و دئیسم و سکولاریسم، راه فراری از این وضعیت نمی‌توان یافت؛ سرنوشت اومانیسم، بازنمایی ذهنی رفاه است و لاغیر. 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💭فردگراییِ بی‌موطن و جامعه‌گراییِ بی‌خدا، ره به قبرستان روح دارد، نه گلستان وجود. اعتلای آدم در گذر از اسارت نفس خودپسند و رهایی از اومانیسم ساختارمند در علم اقتصاد مدرن است. پس چه باید کرد! اما انسان‌های رشید و فعال، طوفان ویرانگر ساختارهای متصلب اقتصاد لیبرال را به راه انداخته‌اند و تصمیم به بنای ساختمان دیگری دارند. 💭و به‌راستی امروز، اقتصاد شناختی و اقتصاد رفتاری که در دانشگاه‌های غرب متداول شده است، در خدمت تأثیرگذاری عمیق‌تر بر مردمان و تسلط بیشتر بر مصرف‌کنندگان برنیامده است؟ جز این است که امروز، مبانی پوزیتویستی و مادیِ علوم شناختی، تسلط تبلیغاتی شرکت‌ها بر مردم را بیشتر کرده است؟ پس باید به هوش بود که صرف «تقلید» و «ترجمه» در علوم شناختی و اقتصاد رفتاری و شناختی، برای ما سعادت و رفاه را به ارمغان نخواهد آورد؛ ولی باید بشناسیم‌اش به هزار دلیل. _پایان یادداشت_ 🆔 eitaa.com/fekrat_net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🎲نگاهی به تقسیم بندی یهودی - صهیونی تاریخ 🎯برخی تاریخ‌نگاران یهودی، مانند حبیب لوی در کتاب «تاریخ یهود ایران»، تاریخ بنی‌اسرائیل را از حضرت ابراهیم(ع) آغاز می‌کنند. البته اینکه یهودیان، به دلیل روحیه نژادپرستی خود، حضرت ابراهیم(ع) را یهودی بنامند، در قرآن نیز به آن اشاره شده است. 📕آنان کل این تاریخ را به نُه دوره تقسیم می‌کنند که از این قرار است: 🔻دوره اول: از زمان حضرت ابراهیم که حدود 3950 سال پیش (1950 ق.م) آغاز می‌شود و تا ورود حضرت یعقوب و فرزندانش به مصر طول می‌کشد. (290 سال) 🔻دوره دوم: از ورود بنی‌اسرائیل به مصر حدود 3650 سال پیش (1650 ق.م) تا خروج از مصر. (210 سال) 🔻دوره سوم: خروج از مصر (حدود 1447 ق.م) و سرگردانی چهل ساله بنی‌اسرائیل در تیه (بیابان) به دلیل سرپیچی از فرمان الهی. 🔻دوره چهارم: حکومت قضات یا داوران بنی‌اسرائیل که حدود سال 1410 ق.م آغاز شد تا 195 سال ادامه یافت. 🔻دوره پنجم: سلطنت یهودا که از حدود 1210 ق.م شروع شد و تا 491 سال تداوم یافت. 🔻دوره ششم: دوره هجرت بنی‌اسرائیل به آشور و بابل که از حدود 720 ق.م آغاز شد و 204 سال ادامه داشت. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 119 و 120، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔻دوره هفتم: دوره تجدید استقلال دوم که قسمتی از این دوران مصادف با سلطه هخامنشیان است. از حدود سال 587 ق.م آغاز شده و تا سال 70 م یعنی حدود 586 سال تداوم یافت. 🔻دوره هشتم: از مهاجرت بنی‌اسرائیل و تسلط بابل بر فلسطین (سال 70 م)، تا تشکیل دولت غاصب اسرائیل در فلسطین در سال 1984 م. (دوران طولانی 1878 ساله) 🔻دوره نهم: عصر تشکیل دولت یهودی در فلسطین از 1948 م تاکنون. 🔴البته واضح است که نویسنده کتاب «تاریخ یهود ایران» با تمایلات صهیونیستی، چنین تقسیم بندی برای تاریخ یهود داشته است، لذا باید نگاهی دقیق و با تأمل به این تقسیم بندی و ملاک‌های قومی و سیاسی از جانب وی داشت. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 119 و 120، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
جنگ سایبری با پیامرسان های داخلی.mp3
1.7M
🎙 | جنگ سایبری و لزوم آموزش دیدن برای فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام و توییتر (3) 🖇جنگ سایبری با پیامرسان ها داخلی 🖇دشمنی با پیامرسان ایتا 🖇شبکه نفوذ داخلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
تا پای جان.mp3
1.28M
🎙 | جنگ سایبری و لزوم آموزش دیدن برای فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام و توییتر (4) 🖇نفوذ شیطان از طریق تصاویر مستهجن در وجود انسان 🖇عملیات رسانه ای در انواع پیامرسان ها 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
↙️ پای کار اسلام ♨️ یادش بخیر، از بانیان اصلی برگزاری این همایش بزرگ👆 استاد بود. 🔷مهمان جلسه، جناب آقای دکتر ابراهیم رزاقی بودند. بعد از جلسه و موقع شام، غذایی که بچه‌ها اون هم با پول خودشون تهیه کرده بودند، چلو کباب، را نخوردند و گفتند که براشون خوب نیست و مایلند تا پنیر یا ماست بخورند. 🔴 استاد فرج نژاد غذای مهمان را داد به راننده ایشون و گفت ببر برای خانوادت. بعد هم سریع دوید و رفت برای استاد غذای حاضری تهیه کرد و همراهیشون کرد و گفت زشته استاد بدون شام بروند. 💢 وقتی آقای فرج نژاد به دکتر ابراهیم رزاقی گفت که من از مشتری‌های همیشگی شما و از شاگردان شما هستم، گل از گل دکتر رزاقی شکفت. 🔷 راوی: سید ضیاءالدین رضی https://eitaa.com/eslamesyasi 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad