هدایت شده از مسجد مقدس جمکران
🤲 #دست_توسل
💠 اعمال اول هر ماه نو قمری
🔹 خواندن دعاهاى نقل شده در وقت ديدن هلال، كه بهترين آنها دعاى چهل و سوّم صحيفه كامله است
🔹 خواندن هفت مرتبه سوره حمد براى دفع درد چشم.
🔹 اندكى پنير خوردن، چه روايت شده: هركه خود را به خوردن آن در اول هر ماه مقيّد كند، اميد است در آن ماه حاجتش ردّ نشود.
🔹 در روز اوّل دو ركعت نماز بجا آورد، در ركعت اول پس از سوره حمد سى مرتبه سوره توحيد، و در ركعت دوم بعد از سوره حمد سى مرتبه سوره قدر بخواند و پس از نماز صدقه بدهد، چون چنين كند، سلامتى اش را در آن ماه از خدا خريده است.
🔹 و از بعضى روايات استفاده میشود، كه پس از نماز بخواند:
🔺 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا كَاشِفَ لَهُ إِلا هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرا مَا شَاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْدا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِين.
#جمکران
#انتظار
#امام_زمان
کانال و صفحه رسمی مسجد مقدس جمکران👇
🆔 @jamkaran_ir
سایت رسمی مسجد مقدس جمکران 👇
🌐 www.jamkaran.ir
هدایت شده از دادخند
⚖️اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر طنز دادخند 18 مهرماه برگزار می شود/ارسال 365 اثر به دومین جشنواره ملی شعر طنز دادخند
🖋دبیر دومین جشنواره ملی شعر طنز عدلیه(دادخند) با اشاره به ارسال 365 اثر به این جشنواره، از برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این دوره 18 مهرماه با حضور میهمانانی از قوه قضائیه ،دستگاه های مشارکت کننده و چهره های برتر شعر طنز کشور خبر داد.
📎 مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان یزد با اشاره به مهلت ارسال آثار بنا بر فراخوان جشنواره، اعلام کرد: شاعران، طنزپردازان و علاقهمندان در نهایت ۳۶۵ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که این آثار از مجموع ۱۴۲ شرکت کننده که مسنترین آنها ۸۱ ساله و جوانترینشان ۱۲ ساله است، میباشد.
🖇وی با بیان این که آثار ارسالی از ۲۲ استان و ۴۲ شهر کشورمان دریافت شده است، گفت: آثار دریافتی ابتدا در دبیرخانه به لحاظ فنی بررسی و در مجموع ۱۴۲ اثر برای قضاوت هیات داوران شامل دو نفر از شاعران طنزپرداز برجسته کشور یعنی آقایان فیض و احمدی ارسال شد.
📱مشروح خبر در لینک:
B2n.ir/w21225
#عدلیه_یزد #قوه_قضائیه #دادگستری_یزد
#عدالت #محسنی_اژه_ای #جشنواره #ملی #شعر #طنز #دادخند #فضای_مجازی#حوزه_ریاست
🔊(کانال اطلاع رسانی دادگستری کل استان یزد )
📱https://eitaa.com/adlieh_yazd
📱http://instagram.com/adlieh_yazd2
🚩 ارتباط با ادمین کانال:
@admin_adlieh_yazd
﷽
عصر شعر سراسری « #راز_نصرالله »
ویژه برنامه شهادت پرچمدار مقاومت در منطقه
بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزبالله
باشعرخوانی؛
دکتر حسین محمدی مبارز
سید محمد بهشتی
حسین عباسپور
میثم داوودی
محسن حسنی
حسن معارفوند
محمدحسین مهدویان
عاطفه جوشقانیان
فرزانه قربانی
سمیه خردمند
با اجرای؛
مجتبی خرسندی
یکشنبه ۱۵ مهرماه - از ساعت ۱۵:۳۰
همزمان با سراسر کشور
قم، خیابان امامخمینی(ره)، کتابخانه مرکزی
نهاد کتابخانههای عمومی استان قم
کانال #فراخوان_شعر در ایتا؛
@Farakhanesher
هدایت شده از خبرنامه شاعران
مثل هر یکشنبه، منتظر حضور شاعرانهتون هستیم تا با هم شعر بخونیم و درباره شعر حرف بزنیم و حالمون بهتر بشه. قدمتون بر چشم.
یکشنبه ۱۵ مهر
ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰
#شیراز
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
#محفل_شعر_اردیبهشت
T.me/ordibehesht_poetry
خبرنامه شاعران 🔻
https://eitaa.com/khabarnameshaeranshiz
هدایت شده از الی الحبیب
Elal Habib 4.pdf
7.37M
🔰منشور الی الحبیب4
🔹هنر با عشق آمیخته
▫️گفتاری از استاد سیدمهدی حسینی پیرامون معیارهای انتخاب شعر و چگونگی تعامل شاعر و مداح
#شعر
#الی_الحبیب
#منشورات
🆔 @elalhabib_ir
هدایت شده از یا کریم
.
📃 انــــــجـــــمــــــن ادبــــــــی مـــــــــهـــــــــــر
.
📅 دوشـــــنـــــبــــــه ۱۶ مـــــــــهــــــــــر مــــاه
⏰ ســـــــــــــــــــــــــاعـــــــــــــــــــــــــــت ۱۷:۳۰
.
📍 تهران _ شـــــــــــهــــــــرک گــــلـــــســــــــــتـــــــــان
روبــــروی راهـــــور مـــــنـــطــــقــه ۲۲
ســـاخـــتـــمـــان امــــام عــــلـــی (ع)
📌 موقعیت مکانی | Location
🆔 | یا کریم | ✨
.
🆔 | @ya_karim | ✨
.
هدایت شده از حلقه شعر ولایی فرات
جلسه ۲۴۸
ویژه بزرگداشت مقام شهید #سیدحسن_نصرالله رحمهالله علیه
با حضور استاد
#سیدمهدی_حسینی_رکنآبادی
با شعرخوانی شاعران
دبیر جلسه : #جواد_هاشمی_تربت
دوشنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۱۸ الی ۲۰
حسینیه سادات
🔸حلقه شعر ولایی فرات
@foratpoem
هدایت شده از آستان حضرت جعفر بن الرضا (ع)
گزارش تصویری (ویدیو)، حضور كميته اجرايی جشنواره ادبی مادرانه در گردهمايی شعر آيينی " مهر و ماه" در شهر مقدس قم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🕌 آستان حضرت جعفر بن الرضا (شاهکرم) (ع)
🕌 العتبة الرضویة المقدسة جعفر بن الرضا (ع)
🕌 Jafar ibn Al-Reza holy shrine
🌐 t.me/jafaribnalreza
🌐 instagram.com/jafaribnalreza
🌐 aparat.com/jafaribnalreza
🌐 youtube.com/@jafaribnalreza
🌐 twitter.com/jafaribnalreza
🌐 eitaa.com/jafaribnalreza
🌐 ble.ir/jafaribnalreza
هدایت شده از آستان حضرت جعفر بن الرضا (ع)
33.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش تصویری (ویدیو)، حضور كميته اجرايی جشنواره ادبی مادرانه در گردهمايی شعر آيينی " مهر و ماه" در شهر مقدس قم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🕌 آستان حضرت جعفر بن الرضا (شاهکرم) (ع)
🕌 العتبة الرضویة المقدسة جعفر بن الرضا (ع)
🕌 Jafar ibn Al-Reza holy shrine
🌐 t.me/jafaribnalreza
🌐 instagram.com/jafaribnalreza
🌐 aparat.com/jafaribnalreza
🌐 youtube.com/@jafaribnalreza
🌐 twitter.com/jafaribnalreza
🌐 eitaa.com/jafaribnalreza
🌐 ble.ir/jafaribnalreza
هدایت شده از آستان حضرت جعفر بن الرضا (ع)
34.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش تصویری (ویدیو)، حضور كميته اجرايی جشنواره ادبی مادرانه در گردهمايی شعر آيينی " مهر و ماه" در شهر مقدس قم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🕌 آستان حضرت جعفر بن الرضا (شاهکرم) (ع)
🕌 العتبة الرضویة المقدسة جعفر بن الرضا (ع)
🕌 Jafar ibn Al-Reza holy shrine
🌐 t.me/jafaribnalreza
🌐 instagram.com/jafaribnalreza
🌐 aparat.com/jafaribnalreza
🌐 youtube.com/@jafaribnalreza
🌐 twitter.com/jafaribnalreza
🌐 eitaa.com/jafaribnalreza
🌐 ble.ir/jafaribnalreza
هدایت شده از انجمن ادبی مَطلَع
📌 اعلان برنامه
دعوتید به فصل جدید «انجمن مطلع»
• یکشنبه ها ساعت ۱۷ الی ۱۹
• مشهد | کانون انوار الثقلین
• بین کاشانی ۴ و ۶، پلاک ۴۵۵
به صفحه انجمن بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/4073652327C9ee4eeaef2
هدایت شده از یا کریم
بسم الله الرحمن الرحیم
نقدی بر یک غزل آیینی موفق :
شعر مذهبی و آیینی معاصر در گونههای مختلف خود امروزه دستخوش تغییرات و تحولات بدیع و تازهای شده است.
در گذشتهای نهچندان دور مدایح و مراثی اهلبیت(ع) عموماّ دارای درونمایهای ساده و مبتنی بر ذکر مناقب و فضائل یا بیان مصائب خاندان رسالت بود. اما امروزه با خلاقیت هنری اهل ادب و نگاه تازهی شاعران به وقایع تاریخ اسلام و سیرهی ائمهی اطهار شاهد نوآوریهای جذاب در عرصهی شعر آیینی هستیم.
یکی از آثاری که در سالهای اخیر مورد اقبال عموم ذاکران و مخاطبانِ شعر هیات و استقبال شعری بیش از هفت نفر از شاعران اهلبیت(ع) قرار گرفته و به اقتفای آن رفتهاند غزل کوتاه و زیبائی است از شاعر توانمند و اهل مطالعه _دوست عزیزم_ جناب آقای محمدعلی کردی در رثای شهیدهی شام حضرت رقیه(سلام الله علیها) که پس از خوانش این شعر به ذکر نکاتی دربارهی آن خواهیم پرداخت :
زخمهایم شده این لحظه مداوا مثلاً
چشمِ کمسوی من امشب شده بینا مثلاً
آمدی تا که تو همبازی دختر بشوی
باشد ای رأسِ حنابسته تو بابا مثلاً…
…مثلاً خانهمان شهر مدینهست هنوز
وَ تو برگشتهای از مسجد و حالا مثلاً…
…کار من چیست؟ نشستن به روی زانوی تو…
کار تو چیست؟ بگو… شانه به موها مثلاً…
یا بیا مثلِ همان قصه که آن شب گفتی
تو نبی باشی و من ، اُمِ ابیها مثلاً
جسمِ نیلی مرا حال ، تو تحویل بگیر
مثلِ آن شب که نبی فاطمه اش را مثلاً...
بنظر میرسد مهمترین ویژگی این شعر، ساختار روایی و داستانوارگی آن است. البته این روایت در برشی کوتاه، مختصر و تاثیرگذار از ماجرای اسارت و شهادت این طفل و دردِ دل کودکانهی او با سر مبارک پدرش در خرابه بیان شده است و میتوان گفت داستانکی است از یک داستان کوتاه که خود بخشی از رُمان حماسی_عاطفی بلند عاشوراست.
نکتهی بسیار مهم در این غزل _که ظاهراً از دید بیشترِ شاعرانی که به استقبال این شعر رفتهاند مغفول مانده است_ ایجاد فضای تصویری و مفهومی از یک بازی بچهگانه بین دختر و پدر قصه است. در واقع این گفتگو، بیانگر آرزوهای تحققنیافتنی و رویاهای کودکانهی این دختر است.
انتخاب هوشمندانهی ردیف در طراحی این تعامل دو نفره، نشان از ذوق بالای شاعر دارد که عیناً برگرفته از زندگی واقعی و روابط صمیمی و نگاه غیرجدی و رمانتیک بچهها به جهان پیرامونشان است.
این چینش معنایی با ایجاد بسترِ مصیبت در بیت اول که عمق درد راوی اولشخص قصه را مشخص مینماید شروع شده و پس از ایجاد ابهام در مخاطب نسبت به علتِ آوردن واژهی "مثلاً" در ردیف، تکلیف مخاطب را در مصرع اولِ بیت دوم، مشخص کرده و گفتگوی بازیگونهی روای و سرِ مقدس را با غافلگیری بلیغ و تاثیرگذار در مصرع بعد تکمیل میکند؛ و در بیت سوم با فضاسازی صحنهی بازی به تصاویر شعر عینیت تاریخی میبخشد و راوی را در نقش خاطرهگو قرار داده و مخاطب را به ماجراهای قبل از شهادت حضرت اباعبدالله(ع) برده و با یادآوری خاطرات خوش زندگی کوتاه این دختر در کنار پدر اثرگذاری عاطفی شعر را در بیت چهارم به اوج خود میرساند و با اشارهای کنایی به مصائب و لطمات وارده بر این پدر و دخترِ بزرگوار به کار خود خاتمه میدهد.
شاعر در دو بیت آخر نیز بهطور ماهرانهای با ترفند "گریز" یعنی انتقالِ موضوع و تغییر فضای داستان _که در مجالس مرثیهسرائی معمول است_ مخاطب را به مصیبتی بزرگتر یادآور میگردد و با کشفی شاعرانه دست به شبیهسازی این حادثه و ماجرای شهادت و تدفین شبانهی حضرت زهرا(س) میزند و شخصیتها و مصیبتهای آن دو ماجرا را کنایتاً با هم مقایسه میکند و با کار کشیدن درست و متنوع از ردیف جذاب شعر، آن را تمام میکند.
ویژگی دیگر این غزل، زبان ساده و روان و صمیمی آن است که باز هم کاملاً با موضوع شعر منطبق و همآهنگ است.
لحن کودکانه، سادگی، روانی و بهروز بودن زبان ، فضای عاطفی پررنگ شعر و ردیف جذاب و متفاوت آن موجب شده است که این اثر برجستگی خاصی پیدا کند.
گذشته از این عناصر فرمی و تکنیکی البته باید عنایت ویژهی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) را هم در توفیق و اثرگذاری این شعر مدنظر داشت و این همان نکتهای است که جناب استاد شفیعی کدکنی تحت عنوان "امر بِلاکِیف و ادراکِ بیچگونه" مطرح میکند یعنی وجوهِ معنوی ناپیدا و غیرمحسوسی که در دلنشینی یک اثر هنری وجود دارد ولی قابلِ توصیف نیست.
با آرزوی موفقیت روزافزون برای شاعر خوشقریحهی این شعر و تمام شاعرانی که پاسدارِ قداستِ قلم و حرمتِ شعرند و آنرا جز در راه تعالی معارفِ الاهی و رشدِ معنویت و اخلاق در جامعه بهکار نمیگیرند امیدواریم که بیش از پیش شاهد آثار و اشعاری از این دست باشیم.
#امید_امیدزاده
هدایت شده از تلویزیون اینترنتی کتاب
هدایت شده از فراخوان شعر
سلام دوستان
به تازگی با چند گروه و کانال صحبت کردیم که بتونیم اشعار شاعرانی که کانال دارند رو براشون ارسال کنیم تا توی کانالهاشون استفاده کنند.
بههمین منظور ازتون درخواست میکنیم که اشعار خودتون در ۳ قالب رباعی، دوبیتی و تکبیت با موضوع علوی، مهدوی و حضرت معصومه سلاماللهعلیها رو برامون به لینک زیر ارسال کنید؛
https://harfeto.timefriend.net/16943973433572
🔺لطفا حتما #شماره_تماس و #آیدی_کانال رو هم حتما برامون بنویسید.
در ضمن به این نکته توجه کنید که روزانه یک شعر مورد استفاده قرار میگیره، پس لطفا صبور باشید و چون بنا شده فقط اشعار تایید شده از طرف مارو بارگزاری کنند،لطفا از ارسال شعر برای ادمین این کانالها خودداری بفرمایید. دم شما گرم🌹
کانال #فراخوان_شعر در ایتا؛
@Farakhanesher
2.1M
﷽
🔻بالاغیرتا این یه صوت رو همه دوستان گوش کنن😂
#پرسشوپاسخ
#تبادل_نظر
کانال #فراخوان_شعر در ایتا؛
@Farakhanesher
کانون شعر و ادب دانشگاه کاشان برگزار می کند
🔸جشن بزرگداشت حافظ🔸
🔹با حضور استاد گرانقدر
دکتر عبدالحمید ضیایی
(شاعر، دکترای عرفان تطبیقی و استاد فلسفه)
🔹با اجرای سیدامیرحسین سجادی
و هنرنمایی گروه موسیقی و حافظ خوانی
زمان: دوشنبه ۱۶مهرماه ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۵
مکان: کاشان، بلوار قطب راوندی، دانشگاه کاشان، تالارآزادی
کانال #فراخوان_شعر در ایتا؛
@Farakhanesher
هدایت شده از مدیحهسرا «تربیت دینی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مدیحه_سرا
🎞 پیرغلامان | شعرخوانی استاد مؤید
🔹حاج سیدرضا مؤید خراسانی، دو سال پیش مثل امروز در ۱۵ مهر ۱۴۰۱ از دنیا رفت؛ در حالی که در مجموعه اشعارش، مناسبتی نبود که او برایش شعر نگفته باشد.
🔺شاعر سرودههای آشنا برای مردم، در این ویدیو شما را با درجه نوکری خودش آشنا میکند.
💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇
✅@madihesara
✅@madihesara
هدایت شده از جریان خیال
جریان خیال(۵).pdf
72.21M
💠 نشریهٔ "جریان خیال"
■ پنجمین شماره | تابستان ۱۴۰۳
🔸️ مدیرمسئول و سردبیر:
سهیل محبوب صابری
■ مجموعهٔ فرهنگی هنری جریان
🎧 در این شماره هم میتوانید با اسکن کدهای QR، شنوندهٔ فایل صوتی هر بخش باشید.
● به بهانهٔ بزرگداشت شهریار ادب فارسی
در بـاب ادبـیـات بــومـی و اقــلـیــمـی ایـــران
کانال جریان خیال | @jaryan1