eitaa logo
فرارَوی
653 دنبال‌کننده
408 عکس
381 ویدیو
18 فایل
« برای فراتر رفتن از موقعیت، مادّیت و أنانیّت » گزیده ای از تحلیل ها و یادداشت های روز پرداخت به مسائل کشوری و استانی تبیین تحولات تاریخی ارتباط با ما @FarzadAqdasian @Irani1871 https://eitaa.com/fararavi
مشاهده در ایتا
دانلود
«نیروی انسانی ما، نقطه برتری ماست»؛ نیروی مسلح ما در جبهه دفاع در برابر متجاوزین، مایه برتری ما ایرانیان در برابر بیگانگان است؛ ۱/ چرا که بخشی از نیروهای مسلح ما، تجربه جنگ ۸ ساله در برابر صدام و همینطور در سوریه به عنوان مدافع حرم را دارند و از این رو، رزم‌دیده و مجرب هستند. کارآزمودگی و تجربه واقعی جنگ، موجب می شود انسان با زوایا و خفایای بیشتری از پدیده جنگ رو در رو شود، و تاب و توان خود را در موقعیت های این چنینی افزایش دهد. ۲/ نیروی مسلح ما مزدور نیست یعنی بخاطر پول نمی جنگند بلکه بخاطر اعتقادات خود دست به دفاع می زند. به سخن دیگر، نگاه ملی و دینی موجب ایستادگی او در برابر دشمنِ متجاوز می شود. این ویژگی باعث می شود افراد در شرایطِ دشواری همچون جنگ، تحمل‌پذیری بالاتری داشته باشند‌. اما اگر نیرویی صرفاً برای پول بجنگند، اختلال در فرایند تأمین مالی، سبب می شود که نیرو در میانه مسیر کم انگیزه و باز کم انگیزه تر شود. ۳/ نیروی مسلح ما، بسیار مصمم و پر انگیزه است. چرا که می داند این دشمن بوده که ناجوانمردانه و متعرضانه به سرزمین حمله کرده و اکنون بدون تردید باید دفاع کند. انگیزه دفاع از خود در برابر مهاجم به مراتب بیشتر از انگیزه مهاجم سلطه جوست. بنابراین نیروی مسلح ما هم اهل «مقاومت» در برابر دشمن است بنحوی که گردن‌فرازانه و سرافرازانه با اجنبی مقابله می کند و هم اهل «استقامت» در رسیدن به اهداف بگونه ای که خم به ابرو نمی آورد. ۴/ نیروی مسلح ما از مرگ نمی گریزد چون در نگاه او، مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است. از دید او، شهادت افتخار است و حیات مجدد! فردِ شهادت‌طلب، از مرگ نمی ترسد مرگ را در آغوش می کشد، با مرگ زندگی می کند؛ او مرگ‌هراسی ندارد بلکه مرگ‌آگاه و مرگ‌اندیش است بنابراین مرگ‌پذیری دارد. ۵/ نیروی مسلح ما، آنچه دارد از خود دارد! وام‌دار دیگران نیست. دانش خود را به محصول تبدیل کرده و کاملاً در زنجیره تأمین سلاح مستقل است. برخی در ابزارِ جنگ متکی به دیگران اند و برخی دیگر در استفاده از ابزار دچار مشکل اند، اما وقتی علمِ تولید و علم مبارزه، درونی شد، آنگاه زاینده می شود. ✍به قلم؛ رحمان رزم پا 👇 @fararavi
🖋 ♨️| جنگ گفتمانی! 🔻حمله نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی و ایالات متحده آمریکا به جمهوری اسلامی ایران که جمعی از نظامیان، دانشمندان و شهروندان کشورمان به شهادت رسیدند، موجب اندوه و حس اتحاد بین تمامی اقشار کشور شد. باید توجه داشت که این حملات صرفاً نظامی و امنیتی نیستند، بلکه در کنار آن حملات اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای، گفتمانی و....هم رخ داده و می‌دهد. سال‌هاست که مردم کشور نه تنها با حملات نظامی و امنیتی آشنایی دارند بلکه حملات اقتصادی (تحریم)، فرهنگی و رسانه‌ای را هم بطور کاملاً ملموس حس کرده اند. 🔺اما جنگ گفتمانی را آنچنان که باید آشنا نیستند و هنوز هم با شبهات و تحریفاتی که بطور مستمر توسط دشمنان این مرز و بوم و حتی برخی وطن فروشان رخ می‌دهد، دچار سوءبرداشت شده و در مواقعی مردم در اثر همین جنگ گفتمانی دشمن، دچار خطای محاسباتی شده و مقابل تصمیمات حاکمیت می‌ایستند. رژیم صهیونسیتی و ایالات متحده آمریکا بیش از آنکه به موشک‌ها، پهبادها و قوای نظامی خود اطمینان داشته باشند، روی تفکر و جنگ گفتمانی که از سال‌ها پیش شروع شده و ادامه دارد، حساب باز کرده‌اند. 🔺در شرایط فعلی اساتید، دانشجویان، نخبگان و بطور کلی هر شخصی که توانایی مقابله با این جنگ گفتمانی را دارد، در دانشگاه و مراکز علمی یا در سطح جامعه اگر رسانه‌ای داریم، اگر فضای گفت و گویی داریم، اگر گوش شنوا یا چشمی خوانای سخنان ما است، نباید معطل بمانیم و میبایست با بررسی دقیق شبهات و پاسخی محکم و مستدل به جنگ گفتمانی که دشمنان داخلی و خارجی به راه انداخته‌اند، نقش‌هایشان را نقش برآب کرد. 🔻جنگ گفتمانی با آنکه اثر بسیار بالایی دارد و در مواقعی اثرش از جنگ نظامی هم بیشتر است و می‌بینیم که رژیم صهیونسیتی و همپیمانانش سالانه صدها میلیون دلار خرج رسانه‌های فارسی زبان اپوزسیون می‌کنند تا جنگ مشترک رسانه‌ای و گفتمانی به راه بیاندازند؛ اما برای شروع و کنشگری نیازی به هزینه و امکانات خاصی نیست؛ هر شخصی با یادداشتی کوتاه، استوری، صوت و حتی کلیپ‌های تبیینی و... می‌توان نقشی موثر در این جنگ گفتمانی ایفا کند. ✍🏻 به قلم؛ سیدعلی عزیزی 👇 🛑 @fararavi
"چکیده ای از قلبم" و قلم می‌نویسد... آیینه، جورِ بی دلانِ نادان را... و چشمان خیسی که می‌نگرند به هر آن‌که ناکِس است و هر آن ناکِسی که بزدل است... به یاد آن کودکی که شب هنگام، خفته در آغوش مادر و در انتظار جمعه‌ای که بشارت دیدن خود را به مادربزرگ داده بود، موج گیسوانش آغشته به خون پاکش شد و آن دیدار به ابدیت پیوست..‌. و چه چیزی مانع این دیدار شد؟! حرص؟ طمع؟ بی وجودی؟ بی حیایی؟ غرور؟ زیاده خواهی؟ لامروتی؟ ناکِسی؟ چه می‌دانیم؟! آن سحرگاه که هر کدام خفته در تخت آرامش بودیم، جایی از ایرانمان، کشت و کشتار بود و سرانگشتِ دستانِ خون آشامان، آغشته به خون سرخ عزیزان وطنمان بود... چه بغض‌ها که گلویمان را چنگ می‌زدند اما تبدیل به قطره اشکی نمی‌شدند... نه از بی احساسیمان، بلکه از ناباوریمان که این پیرکفتار خبیث، چگونه هجمه به خاک کشورمان را آسان دانست و این‌گونه ما را داغ‌دار کرد؟! اکنون، تار ترسی به دورشان پیچیده، که رهایی از آن را در خواب‌ هم نمی‌بیندد... 📝منیبا غیبی حاجی‌ور 👇 @fararavi
«شاخصِ ارزیابی موضع‌گیری ها در میانه جنگ» در ایامی که وطن مورد تهاجم قرار گرفته، آیا می توان هر موضعی (بدون در نظر گرفتن نتایج آن)، اتخاذ کرد؟ آیا می‌باید از دو سوی جنگ ارتفاع گرفت و با بی‌طرفی به نقد و ارزیابی پرداخت؟ اگر چنین امکانی وجود دارد، چگونه ممکن است؟ و اگر ممکن است، آیا مطلوب نیز هست؟ در پاسخ به سوالات بالا، ابتدا باید مشخص کنیم در کجا ایستاده ایم؟ به سخن دیگر، نخست باید روشن کنیم اراده ما به سمت ایران است یا دشمن ایران؟ با توجه به اینکه، در جنگ، مقولات «بقا و فنا» مطرح است و بر این اساس، تنها یک تفکیک معتبر می باشد و آن تفکیک «دوست-دشمن» است، پس نمی توان، از صحنه کناره گرفت و موضعی خنثی پیشه کرد. از قضا، در اینجا باید «سوگیری» داشت و با «جانبداری» موضع گرفت و قبل از «صدق-کذب» گزاره ها باید به «بجا - نابجا» آن ها پرداخت. بر این اساس، «بی‌طرفی» مساوق با «بی سمتی» و بی سمتی برابر با «بی وطنی» است. بر این اساس در جنگ تجاوزکارانه آمریکا-اسرائیل، آنچه مربوط به موفقیت ایران است، حق و آنچه به موفقیت دشمنِ ایران می انجامد، باطل است. متفکری که به وطن نیاندیشد، مَحملِ تفکر را نادیده گرفته، و در خلأ اندیشه می کند. بطور خلاصه، امروز غیر از میدانِ عینی جنگ، ما در نبردِ گفتمانی و معنایی نیز قرار داریم که ذهن ها و قلب ها را نشانه رفته است. دشمن می داند برای اینکه بتواند اراده خود را «تحمیل» کند، باید «تحمل» ایرانیان را هدف قرار دهد. به عبارت دیگر، سقوطِ ملّی در گروه سقوط درونی مردمان و حکّام است. یعنی بواسطه نیروهای باوراننده به آن تفهیم کنند که دیگر «نمی توان» و «نباید» مقاومت ورزید. بنابر مطالب پیش گفته، شاخصِ ارزیابی موضع ها، بقای وطن و فنای دشمن است، و هیچ شکی در «دفاع از وطن» رَوا نیست و هیچ مِهری نسبت دشمنِ وطن، نباید بخرج داد. وطن،وطن است، و چه به نام و چه به ننگ (به هر قیمتی) باید از آن دفاع کرد. ✍به قلم؛ رحمان رزم پا 👇 @fararavi
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اجرای «نام جاوید وطن» توسط علی قمصری در میدان آزادی تهران 👇 @fararavi
🔴 چند نکته درباره حمله به پایگاه های آمریکایی 📝 یعقوب ربیعی 🚨 خواهش می کنم قبل از تحلیل حمله به پایگاه های آمریکایی در محافل خانگی یا فضای مجازی ، این چند نکته را مرور کنیم: 1⃣ - پس از جنگ جهانی دوم، صرفاً پانامایی ها جرأت حمله به پایگاه های آمریکایی ها در عملیات "علت حق" (Just Cause) را داشته اند. 2⃣ ـ بلافاصله عده ای می پرسند که در پایگاه کسی وجود نداشته و ما فقط ساختمان ها را مورد اصابت قرار داده ایم بگذارید جدلی پاسخ بگویم ؛ 👈 اولاً آیا هدف ما گرفتن تلفات است؟ یا ضربه زدن به یک هژمونی؟ 👈 ثانیاً در پایگاه حتما نیروی نظامی وجود دارد پس آن کسی که پشت سامانه رهگیری نشسته نظامی نیست؟ 👈 ثالثاً ما معتقد به توازن در مواجهه هستیم «أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ » . اگر العدید بدون نفرات است فوردو هم همین گونه بود. یک جستجو کنیم که آیا آمریکایی ها در تهاجم به مرکز فوردو، یقه ترامپ را گرفتند که این مرکز فاقد نیروی انسانی بود؟ 🔹 اما از حاشیه ها که بگذریم این تهاجم یکی از اضلاع پاسخ به آمریکا خواهد بود، قرار نیست ما در یک عملیات طومار آمریکایی ها را بپیچیم و اصلا امکان پیچیدن طومار یک ابرقدرت طی یک عملیات در طول تاریخ نه امکان داشته و نه کسی سراغ دارد. 👌 لذا دوستانی که الان دست به قلم می شوند و کار بزرگ نیروهای مسلح ایران را تخفیف می دهند دو نکته را باید بدانند: 1⃣ - اولاً پاسخ ما در مواجهه با آمریکایی ها یک پاسخ ترکیبی است؛ از فشار بر تنگه هرمز برای تاثیر بر قیمت انرژی در جامعه آمریکا تا حرکت های حقوقی مانند خروج از NPT و .... . 2⃣ - نکته دوم اینکه اگر آمریکایی ها برای تنفس به سگ هارشان ، وارد ماجرای فوردو شده اند ضربه اصلی ما باید هدف قرار دادن آن «سگ هار» باشد. برای ضربه اصلی باید غده سرطانی صهیونیسم را زیر ضربه برد. 🔴👇 @fararavi
وقتی ایران به سمت اسرائیل موشک پرتاب می‌کند میدونید از چه لایه‌های پدافندی عبور میکنه؟ 1⃣ اولین اقدام به شناسایی موشک‌ها میکنند، ناوهای جنگی آمریکایی در آب‌های نزدیک به ایران هستند. 2⃣ بقیه در منطقه دفاع هوایی پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق قرار می‌گیرند. 3⃣سپس در منطقه دفاع هوایی اردن و هواپیماهای اف-۳۵ آمریکایی مستقر در آنجا. 4⃣ ناوهای جنگی آمریکایی در دریای سرخ نیز شروع به کار روی آنها می‌کنند. آن موشک‌های ایرانی که موفق به عبور از همه اینها می‌شوند 5⃣ در تیررس پایگاه‌های هوایی بریتانیا و ناوگان آمریکایی در مدیترانه قرار می‌گیرند. 6⃣ آن‌هایی که به پرواز ادامه می‌دهند، توسط سیستم‌های دفاع هوایی محلی، از جمله گنبد آهنین، فلاخن داوود و غیره، رهگیری می‌شود. پس وقتی موشکی به سرزمین‌های اشغالی اصابت می‌کند بدانید که چندین لایه پدافندی را شکست داده تا به اسرائیل برسد... قویترین پدافند چند لایه جهان نمی‌تونه همه‌ی موشک‌های ایرانی رو رهگیری کنه حال نباید توقع داشت، کل پرتابه های اسراییل پدافند و دفع بشه!!! جنگ زد و خورد داره انتظارات فانتزی نداشته باشیم. 👇 @fararavi
این خبری که ساده می‌شنویم و تصاویری که با مارش شبکه خبر تماشا می‌کنیم، برای من و شما اینطور ساده است. این خبر، این سیلی، این نزول آتش بر سر شیطان بزرگ، آرزوی شهیدان بسیار بوده. رویای آزادگان و مستضعفان جهان از عراق و فلسطین و افغانستان تا لیبی و ویتنام بوده. دعای شبانگاهی بردگان و سیاهان استثمارشده توسط وایت‌های آمریکا بوده. این تصاویری که شما امشب می‌بینید، رویای سال‌های دور مردانی است که در سراسر جهان ناموس‌شان به چنگ سربازان مغرور آمریکایی رفت. لالایی مادرانی است در گوش پسران، که مرد خانه‌شان زیر چکمه آمریکایی‌ها کشته شد. بغض دخترکان دزدیده شده‌ای است که شبانه در پایگاه‌های آمریکا دست به دست شدند. این سیلی نواخته شده بر چهره آمریکا در برابر چشم جهان، سیلی تمام زخم‌خوردگان تاریخ بود در سراسر دنیا بر چهره حرامزادگان، که حالا از آستین ایران خارج شده. پلک نزنید و آرزوی حلال‌زادگان را خوب تماشا کنید! ✍️ مهدی مولایی 👇 @fararavi
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ♻️ اولین تصویر از F35 های منهدم شده توسط ایران با مستندات منتشر شد. این یک شوک وحشتناک برای ساختار نظامی غرب خصوصا کشورهای اروپایی است. ‏ 👇 @fararavi
✍️به قلم؛ مجید کاظمی 👇👇 @fararavi