eitaa logo
فرارَوی
668 دنبال‌کننده
409 عکس
386 ویدیو
18 فایل
« برای فراتر رفتن از موقعیت، مادّیت و أنانیّت » گزیده ای از تحلیل ها و یادداشت های روز پرداخت به مسائل کشوری و استانی تبیین تحولات تاریخی ارتباط با ما @FarzadAqdasian @Irani1871 https://eitaa.com/fararavi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷در باره مصاحبه رئیس‌جمهور با تاکر کارلسون چگونه بنویسیم؟ به نظر بنده باید هرچه را که عقل و عدل و انصاف و شرف ملّی و انقلابی به آن گواهی می کند نوشت و از افراط و تفریط در بیان نظرات پرهیز کرد از این رو بدون توجه به سرزنش های احتمالی، یا بی توجه به دریافت دشنام و یا تشویق این و آن؛ نظرم را در ۸ محور زیر تقدیم می کنم: ‏۱_ پزشکیان در یک مصاحبه خلاصه نمی شود؛ او در طول یکسال گذشته و در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بارها بر ایستادگی و شهادت طلبی و هم جبهگی و وحدت دیپلماسی و میدان تاکید کرده و تا جایی که من مطلع هستم به این خط پایبند هم بوده است؛ من نشانه ای دالّ بر رئیس جمهوری ترسو پیدا نکردم بر عکس به نظرم او حاضر است جانش را برای ایران و اسلام و ملت و رهبری اهدا کند. ‏۲_ او مصاحبه با کارلسون را برای تعیین سیاست خارجی انجام نداده است، او در این مصاحبه سعی کرده با زبان "دیپلماسی عمومی" برای مردم غرب علیه حاکمان‌شان سخن بگوید؛ ‏۳_ هیج نماینده ای از نمایندگان مجلس حق ندارد رآی شخصی خود را با عنوان تغییر رفتار مجلس با رئیس جمهور در شرایط جنگی با زبان دشنام و تهدید از طرف همه مجلس منتشر کند؛ البته نماینده در بیان نظر شخص خودش آزاد است؛ ‏۴_ ترامپ، قاتلِ آمر در شهادت حاج قاسم و همکار در قتل سرداران و دانشمندان و مردم ما در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه است؛ وانگهی هنوز پرونده قصاص قاتل حاج قاسم به زیر میز نرفته و روی میز است؛ از سویی دیگر به نظر این دانشجوی اندیشه و فلسفه سیاسی اسلام، فتوایی از طرف مراجع عالیقدر و نهاد پر قدرت مرجعیت برای کشتن شخص ترامپ صادر نشده است؛ روی فتاوی مرجعیت عظیم‌الشآن قم و نجف "جهاد ابتدایی" صرفا علیه یک فردِ جنایتکار نبود اما افق مجازات معلوم شده و آن بیچاره شدن و محارب به حساب آمدنِ متعرض به ساحت مرجعیت و رهبری اسلام است و دستمریزاد ! ‏۵_ دیگر اینکه کسی و بخصوص مدعیان انقلابی، حق ندارد و ندارند در غوغای کنش ها و واکنشها، فرصت‌طلبانه، اصل مذاکرات غیر مستقیم عمان و رُم با آمریکای جنایتکار را "غیر شرافتمندانه" بخواند؛ معیار شرف و بی‌شرفی در آن مذاکرات را تو تعیین نمی‌کنی! این معیار را قبلا ولی امر برای حاکمیت و حوزه‌ی اجرایی دولت محترم معلوم کرده بود پس با عقده‌گشایی و اصرار بر لجاجت‌های انتخاباتی، مذاکره‌ی با اذنِ ولی، فاقد شرف ملی نخواهد شد؛ صد البته خیانت به دیپلماسی و مذاکره از سوی قاتلِ بی‌صفت، در ایران و جهان اگر به ما خسارت زده و جان‌های عزیزی چون باقری، سلامی، حاجی‌زاده، رشید، دانشمندان، مردمان و کودکان را از ما ستانده اما برای ایران، شکوفایی و همبستگی ای تولید کرده که مانند آن فقط در دوران انقلاب و یا دفاع مقدس ۸ ساله مشاهده شده است و دستمریزاد به حکمت و دوراندیشی امام خامنه ای . ‏۶_ مصاحبه رئیس جمهور را از حیث "سیاستی" و "ساختاری" مصاحبه ای متوسط و از حیث "دیپلماسی عمومی " کاری نسبتا خوب ارزیابی می کنم؛ ‏۷_ تدوین و تالیف و اجرای سیاست خارجی و سیاست دفاعی با حضور رئیس جمهور در شورایی زیر نظر ولی امر ساخته و پرداخته می شود و ارتباطی با یک مصاحبه آنهم با کارکرد دیپلماسی عمومی ندارد. خود رییس جمهور هم به آن وقوف و التزام دارد؛ ‏۸_ به همه دوستان اصولگرا به عنوان برادر ناچیزشان عرض می کنم کینه های انقلابی را فقط و فقط صرف ائتلاف آمریکایی-صهیونی کنند و از تولید سناریوهای های غیر اولویت‌دار پرهیز نمایند به برادران اصلاح طلب هم عرض می کنم طبق تجارب علمی ، عقلی و تجربی ذات این ائتلاف آمریکایی-صهیونی خیانت است و جنایت و پلیدی. ‏نتیجه اینکه ما با دشمنانی پلید و آدمخوار مواجه هستیم و زمان خواندن ایران است. والسلام ✍️دکتر مجتبی زارعی (نماینده تهران در مجلس) 👇 @fararavi
🔷 واپسین انسان ...! 🔹 نقدی بر سریال «بازی مرکب» ماجرا فقط یک سریال کره‌ای نیست. «بازی مرکب» یک نمایش ترسناک از ماست، وقتی تمام تکیه‌گاه‌های اخلاقی، اجتماعی و انسانی‌مان فرو بریزد. اینجا دیگر بحث فقط فقر نیست؛ بحث انتخاب هم نیست. بازی مرکب، در باره جهانی‌ست که در آن، انتخاب‌ها واقعی نیستند چون ساختار، ناعادلانه است. در این بازی، طمع تنها انگیزه نیست؛ بلکه ناامیدی از هر نوع راه‌حل انسانی‌ست. وقتی هیچ پُشتی نداریم، «پُشت به اخلاق» می‌کنیم. چون چیزی برای از دست دادن باقی نمانده. اما فاجعه در آنجاست که حتی آن‌هایی که همه‌چیز دارند -یعنی همان ثروتمندانی که از پشت شیشه‌های رنگی، زنده‌زنده جان کندن دیگران را تماشا می‌کنند- در یک بی‌معنایی مطلق گرفتارند. آن‌ها از فرط «داشتن»، به نقطه‌ای رسیده‌اند که دیگر هیچ‌چیز برای‌شان لذت‌بخش نیست … مگر تماشای سقوط دیگری. پوچیِ ثروت، اگر به معنا ختم نشود، به خشونت می‌رسد. و این خشونت، حالا دیگر با سلاح یا زندان نیست. با "بازی" است. با ایجاد توهم انتخاب. با فراهم کردن صحنه‌ای که در آن، فقرای مفلوک برای زنده ماندن، همدیگر را بکشند و در نهایت، لبخند بزنند. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که اگر ساختارهای اجتماعی، حمایتی و اخلاقی از بین بروند، همه‌چیز ممکن می‌شود: خیانت، کشتن، زیر پا گذاشتن رفیق، فروختن خود … به قیمت زنده ماندن یا بردن یک کیف پول. «بازی مرکب» یک خیال سیاه نیست. اگر به اطراف‌مان با دقت نگاه کنیم، نسخه‌های بی‌صداتر و واقعی‌تری از آن را همین حالا، همین‌جا می‌بینیم. انسان وقتی چیزی برای از دست دادن ندارد، دیگر نمی‌ترسد. و اینجاست که اخلاق، لوکس می‌شود؛ چیزی برای روزهای نرمال، نه برای بقا. نیچه در چنین گفت زرتشت می گوید: «وای بر شما! واپسین انسان می‌آید، مردمان دیگر را جز برای خندیدن به آن‌ها تحمل نمی‌کند. همه‌چیز را کوچک می‌پندارد ... او به‌زودی ابداعی دیگر نمی‌کند و به بازماندگان می‌گوید: "زندگی‌کردن بی‌درد است، بگذار آن‌ها نیز مثل ما زندگی کنند!"» ✍️ تایماز معدنی‌پور 👇 @fararavi
نمودارِ جامع پنج رینگِ خانواده های صهیونیستی (حامیان)؛ ارائه شده در اندیشکده یقین.... دکتر حسن عباسی 👇 @fararavi
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ العربیه به نقل از تلگراف و گاردین: 📍مقامات اسرائیلی برخی از اهدافی را که موشک‌های ایرانی به آن‌ها اصابت کرده‌اند، پنهان نگه داشته‌ و حداقل پنچ پایگاه راهبردی ارتش اسرائیل مورد اصابت مستقیم موشک‌های ایرانی قرار گرفته‌اند... 👇 @fararavi
🔰هدیه‌ عجیب نتانیاهو به ترامپ: مزوزای B-2 ساخته‌شده از قطعات موشک ایرانی 🔻در یک اقدام نمادین و غیرمعمول نتانیاهو پیش از دیدارش با دونالد ترامپ در روز دوشنبه، یک مزوزا (مزوزا حرز یهودی است که درون آن آیه‌هایی از تورات قرار دارد و نوعی حفاظت معنوی ایجاد می‌کند.) را به او اهدا کرد؛ مزوزایی که به‌شکل بمب‌افکن آمریکایی B-2 طراحی شده و از قطعات یک موشک ایرانی ساخته شده بود. 👇 @fararavi
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصاحبه پاورقی با ربع پهلوی😅😂 👇 @fararavi
هدایای نمادین نتانیاهو به ترامپ (پیجرها و B2) برای متقاعدسازی و همراه سازی هر چه بیشتر ترامپ است که این قبیل جنگ ها در منطقه هزینه آنچنانی ندارد (اگر داشته باشد من یعنی نتانیاهو از عهده اش بر می آیم) در عین حال، دستاوردهای بی‌نظیری را به بار می آورد... 👇 @fararavi
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لو رفتن فایل صوتی مکالمه ترامپ درمورد پوتین و شی جین‌پینگ فایل صوتی مکالمه ترامپ درمورد پوتین و شی جین‌پینگ لو رفته که در آن ترامپ آنها را تهدید به بمباران شدن می‌کند. 🔸"پوتین را تهدید کرده بودم در صورت حمله به اوکراین، بمب‌گذاری در مسکو انجام خواهم داد و همچنین به شی جین‌پینگ هشدار داده بودم که در صورت حمله به تایوان، پکن را هدف قرار خواهم داد" 🔸"پوتین به من اعتماد داشته، اما تنها ۱۰ درصد، و شی جین‌پینگ نیز در ابتدا از تهدیدهای من شگفت‌زده شده بود من به او گفتم که اگر شما تایوان را هدف قرار دهید، ما پکن را بمباران خواهیم کرد." 🔸"در دوران ریاست جمهوری‌ام، پوتین هرگز به اوکراین حمله نمی‌کرد، زیرا چیزی را که به صورت خصوصی به پوتین گفته بودم، کاملاً درک کرده بود. من به پوتین گفتم که هرگز این اتفاق نمی‌افتد و نمی‌خواهم جزئیات آن را فاش کنم، اما آیا از من می‌ترسیدند؟" 👇 @fararavi
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسیار مهم و شنیدنی... برای شناختن شبکه نفوذ؛ حتماً ببینیم 👇 💢موفق‌ترین ویروس در آنتی‌ویروس می‌نشیند/ شبکه نفوذ بخشی از شبکه قدرت شده است/ زوم کردن روی مهاجرین افغان برای سفید کردن این شبکه است/ سیستم زودارضاست و با نمایش راضی میشود/ یکی از کارهای شبکه نفوذ دستاوردنمایی‌های موهوم است. ♨️در گفتگو با دکتر هادی معصومی زارع 👇 @fararavi
توییتِ قابلِ تأمل رائفی پور در مورد اف ۳۵ 👇 @fararavi