eitaa logo
فرارَوی
668 دنبال‌کننده
409 عکس
386 ویدیو
18 فایل
« برای فراتر رفتن از موقعیت، مادّیت و أنانیّت » گزیده ای از تحلیل ها و یادداشت های روز پرداخت به مسائل کشوری و استانی تبیین تحولات تاریخی ارتباط با ما @FarzadAqdasian @Irani1871 https://eitaa.com/fararavi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایای نمادین نتانیاهو به ترامپ (پیجرها و B2) برای متقاعدسازی و همراه سازی هر چه بیشتر ترامپ است که این قبیل جنگ ها در منطقه هزینه آنچنانی ندارد (اگر داشته باشد من یعنی نتانیاهو از عهده اش بر می آیم) در عین حال، دستاوردهای بی‌نظیری را به بار می آورد... 👇 @fararavi
5.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لو رفتن فایل صوتی مکالمه ترامپ درمورد پوتین و شی جین‌پینگ فایل صوتی مکالمه ترامپ درمورد پوتین و شی جین‌پینگ لو رفته که در آن ترامپ آنها را تهدید به بمباران شدن می‌کند. 🔸"پوتین را تهدید کرده بودم در صورت حمله به اوکراین، بمب‌گذاری در مسکو انجام خواهم داد و همچنین به شی جین‌پینگ هشدار داده بودم که در صورت حمله به تایوان، پکن را هدف قرار خواهم داد" 🔸"پوتین به من اعتماد داشته، اما تنها ۱۰ درصد، و شی جین‌پینگ نیز در ابتدا از تهدیدهای من شگفت‌زده شده بود من به او گفتم که اگر شما تایوان را هدف قرار دهید، ما پکن را بمباران خواهیم کرد." 🔸"در دوران ریاست جمهوری‌ام، پوتین هرگز به اوکراین حمله نمی‌کرد، زیرا چیزی را که به صورت خصوصی به پوتین گفته بودم، کاملاً درک کرده بود. من به پوتین گفتم که هرگز این اتفاق نمی‌افتد و نمی‌خواهم جزئیات آن را فاش کنم، اما آیا از من می‌ترسیدند؟" 👇 @fararavi
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسیار مهم و شنیدنی... برای شناختن شبکه نفوذ؛ حتماً ببینیم 👇 💢موفق‌ترین ویروس در آنتی‌ویروس می‌نشیند/ شبکه نفوذ بخشی از شبکه قدرت شده است/ زوم کردن روی مهاجرین افغان برای سفید کردن این شبکه است/ سیستم زودارضاست و با نمایش راضی میشود/ یکی از کارهای شبکه نفوذ دستاوردنمایی‌های موهوم است. ♨️در گفتگو با دکتر هادی معصومی زارع 👇 @fararavi
توییتِ قابلِ تأمل رائفی پور در مورد اف ۳۵ 👇 @fararavi
✳️ مهمترین سوالی که از بنده در مورد جنگ می شود این است که آیا ما در طول نبرد 12 روزه F35 شکار کرده ایم؟ پاسخ خیر است. ما هیچ جنگنده ای از دشمن را ساقط نکردیم. دلیل هم اینکه این ادعا تنها توسط رسانه ها مطرح شده و هیچ کدام از مقامات نظامی ما چنین ادعایی نکرده اند. همان ایام جنگ هم به خبرگزاری انقلابی که این خبر را منتشر می کرد، از طریق دوستی پیام دادم که اگر زده اید چرا لاشه منتشر نمی کنید؟ جواب دادند ما هم نمی‌دانیم که زده ایم یا نه. از بالا گفتند این را منتشر کن ما هم گفتیم چشم! ✍️سلمان کدیور 👇 @fararavi
🔻فارین افریز : چگونه حملات آمریکا و اسرائیل به تقویت حکومت ایران انجامید اما آن ضربات به‌جای فروپاشی در اثر این شوک، به نظر می‌رسد به جمهوری اسلامی فرصتی دوباره برای بقا داد . این حملات باعث نوعی "همبستگی ملی" شد، به‌طوری‌که ایرانی‌ها آن را محکوم کرده و از واکنش حکومت استقبال کردند. رژیم ایران برای مقام‌های از دست‌رفته‌اش سوگواری کرد، اما به‌سرعت جایگزین‌هایی برای آن‌ها تعیین نمود. در نتیجه، این عملیات باعث انسجام بیشتر ملت ایران و قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردید جامعه ایران احتمالاً در واکنش به این حملات، اسلامی‌تر و سخت‌گیرانه‌تر نخواهد شد. بلکه برای حفظ ثبات داخلی، ممکن است حکومت حتی آزادی‌های اجتماعی بیشتری را تحمل کند. اما در عین حال هر کسی را که "خائن" بداند بازداشت و از همه مهم‌تر، اکنون ممکن است نوعی قرارداد اجتماعی جدید در کشور شکل گیرد که امنیت ملی را بر همه چیز مقدم می‌داند. 👇 @fararavi
وقتی سوالات قوی تر از پاسخ ها هستند: مصاحبه اخیر رئیس جمهور محترم عرصه‌ای برای بروز “تقابل دو هویت” و نمایش “مقاومت ملی” در برابر فشارهای جهانی بود ، آقای پزشکیان با تاکید بر دیپلماسی اقتدار و دفاع از منافع ملی نشان داد که ایران اهل گفتگو است، اما نه در موضع ضعف یا انفعال. ایشان با وجود تمام محدودیت‌ها و فشارهای بین‌المللی در رسانه های غربی مواضع ایران را بیان می کند که این اقدام را می توان “تلاش برای شکستن انحصار رسانه‌ایِ دشمن” و “رساندن صدای ملت ایران” تلقی کرد. اما از زاویه ای دیگر مصاحبه دکتر پزشکیان با تاکر کارلسون، بیش از آنکه فرصتی برای بیان مواضع نظام باشد، نمایشِ "انفعالِ سیاسیِ ناشی از درکِ نادرستِ موازنه قدرت جهانی"، در بسترِ تحولاتِ اخیر منطقه، بخصوص "دفاع مقدس ۱۲ روزه ایران و رژیم صهیونسیتی " را آشکار ساخت و تصویری ناامیدکننده از عدم درکِ صحیح دولت مردان از واقعیت‌های امروز ایران و جهان ارائه داد. واکنش‌های منفی گسترده‌ی داخلی، نه از سرِ "نفوذ و تخریب بلکه از بطنِ دغدغه‌ی حفظِ انسجامِ ملی" و "غیرتِ دفاع از آرمان‌های انقلاب" جوشیده است؛ آرمان‌هایی که در دفاع مقدس اخیر به وضوح دیده شدند و از این حقیقت نشأت می‌گیرند که در مواجهه با قدرت‌های استکباری و استعماری غرب لازم است از یک موضعِ "مقاومتِ آگاهانه و استراتژیک" بهره برد. در مواجهه با یک رسانه‌ی غربیِ باسابقه و چهره‌ای چون کارلسون، که به طرحِ پرسش‌های چالش‌برانگیز و برجسته کردنِ نقاط ضعفِ حریف مشهور است، انتظار می‌رفت که نماینده‌ی عالی‌رتبه‌ی کشور با صلابت، استدلال‌های قوی و روایتی مستحکم از مواضع ایران دفاع کند. اما آنچه مشاهده شد، بیش از آنکه دفاع از منافع ملی باشد، به "تلاشِ بی‌ثمر برای جلبِ رضایتِ مخاطبِ غربی" شبیه بود، سیاستی اشتباه که متاسفانه بعد از ده ها سال هنوز گریبان گیر طیفی از مسئولان ما است که خیال می‌کنند می‌توان رژیم غاصب را از آمریکا جدا کرده و بین آنها اختلاف بیاندازند . عدم رعایت نکات بدیهی رسانه ای اعم از فضاسازی و محل نشستن تا نور پردازی صحنه، نوعی خودزنیِ رسانه‌ای بود که فرصتِ نمایشِ قدرتِ نرمِ ایران‌ که در یک ماه اخیر به طور فزاینده ای رشد کرده بود، را از بین برد. در آخر "بی توجهی به واقعیت های جامعه" و "اصرار بر طی کردن مسیر های شکست خورده " دو لبه‌ی قیچی هستند که می‌توانند "انسجامِ ملی" را پاره کنند. برای حفظِ اقتدار و هویتِ ملی، لازم است از موضعِ قدرت، با روایتی مستقل و با تکیه بر ارزش‌هایِ بومی، در عرصه‌ی بین‌المللی حضور یافت و از تکرارِ خطاهایی که منجر به این واکنش‌های منفی می‌شود، پرهیز کرد. این امر، وظیفه‌ی اصلیِ هر دولتمردی است که دغدغه‌ی واقعیِ سربلندی و اتحادِ ملت را دارد. با این تفاصیل در این جنگ، دولت، رییس جمهور و مشاوران رسانه ای ایشان نیازمندِ استراتژیِ رسانه‌ایِ قاطع‌تر و آگاهانه‌تری هستند تا بتوانند ضمنِ حفظِ اقتدار ملی، روایتِ خود را با قدرت در جهان منتشر کنند و با انفعالِ سیاسی و تشتتِ داخلی مقابله نمایند. ✍ نیما انصاری پور 👇 @fararavi
● چرا گفته می‌شد که دشمنان در آخر هفته قبل، تاسوعا، عاشورا، دوشنبه ۷ جولای و شب ۹ جولای به ایران حمله خواهند کرد؟ ● دلیل پرواز دادن ریزپرنده‌ها در حداقل ۱۲ استان کشور چیست؟ ● چرا جَوِّ یک حمله جدید وجود دارد؟ ⭕️ پاسخ به این سوالات از یک رویکرد خصمانه جدید دشمن پرده برمی‌دارد. این رویکرد چیست؟ 🔸 قبلا گفتیم که دشمن یک جنگ ادراکی و شناختی سنگین جدید را علیه کشورمان آغاز کرده است. این جنگ چند محور داشته و دارد. القای روایت پیروزی در نبرد ۱۲ روزه، ایجاد اختلاف و دوقطبی بر سر هر چیزی در داخل کشور و ترور شخصیتی رهبر انقلاب اسلامی نیز از آن جمله بوده است. اما می توان یکی از مهم ترین محورهای آن ها در این جنگ را ایجاد فضای تعلیق در ایران دانست. 🔹 به چه معنا؟ به معنایی که در روزهای گذشته مشاهده کردیم. یعنی ایجاد یک فضای تعلیق ذهنی در سطح توده و نخبه در خصوص اتفاقات در جریان و آینده: اینکه امروز، فردا، سه روز دیگر، هفته دیگر، آخر هفته، در روز ایکس، در شب ایگرگ و ... آمریکا واسرائیل حمله خواهند کرد. 🔻 این نیز سه نتیجه در سطح توده، نخبه و نیروهای مسلح دارد: ● در سطح توده باعث شرطی شدن ذهن جامعه می شود. اذهان دچار اضطراب می‌شوند. افراد هر روز منتظر می‌مانند تا فلان روز خاص سر رسیده و ببینند اتفاقی می‌افتد یا خیر. صبح از خواب بیدار می‌شویم و منتظریم که آیا امروز حمله خواهند کرد؟ نتیجه کوتاه مدت این مسئله، ضربه به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی کشور، در میان مدت، فرسودگی ذهنی و روانی جامعه و در بلند مدت شکستگی اراده مقاومت ملت است. ● در سطح نخبه، این حس تعلیق و خبرهای متواتر، نتیجه ای جز پدیده سرریز اطلاعات که منجر به قفل شدگی تحلیلی می شود ندارد. ● در سطح نیروهای مسلح نیز آماده‌باش بالایِ طولانی مدت به یک شکل، باعث لمس شدن سیستم در برابر هشدار می‌شود. 🔸 اکنون می توانید متوجه شوید یکی از دلایلی که دشمن هنوز حداقل در ۱۲ استان ما ریزپرنده پرواز می‌دهد، در مرزها پهپادها فعالیت می کنند و ... چیست. هدف ایجاد یک حس توامان جنگ و صلح و نه جنگ نه صلح است. هدف، ساخت یک فضای عدم اطمینان، ایجاد گیجی و لمس شدگی در برابر تهدید و وارد آوردن ضربات دلخواه از میانه هشدارهای معتبر و غیرمعتبر است. 🔹 موارد فوق به معنای این نیست که دشمنان طرح و قصد حمله جدید ندارند و یا نباید هوشیار بود زیرا ذات دشمن، خباثت در هر لحظه است. بلکه منظور ایجاد فضای تعلیق در جامعه است. ✅ پس راهکار چیست؟ 🔺در سطح توده، تبیین شرایط موجود، در سطح نخبه، فراشناخت از طرح دشمنان و در سطح نیروهای مسلح، بازتولید آمادگی در قالب‌های متنوع پیشنهاد می‌گردد. ✍️ «محلّل» 👇 @fararavi