مراقب باشیم دوباره هرج و مرج حاکم نشود.
روی کار آمدن استبداد رضاخانی عوامل مختلفی داشت که یکی از مهمترین آنها، «هرج و مرج» پس از مشروطیت بود،
امروز نیز نباید از آن عوامل احساس ایمنی کرد. خدا به هیچکس «وعدهی مطلق» نداده،
«از محوریت افتادن فرامین رهبری»،
«ضعف عملکرد مسؤولان نظام»،
«دعوت به نافرمانی مدنی»،
از جمله عوامل هرج و مرج اجتماعی است.
و «جدیت در اجرای قوانین، حول محور فرامین رهبری»،
یکی از مهمترین عوامل رشد جامعه بهسوی تعالی است.
https://eitaa.com/farbehi
24.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای کاش در کنار این حرکت عظیم مردمی، دهها و صدها جلسه و گفتگو دربارهی عظمت قرآن و محتوای آن، و نیز نقد فرهنگ غرب به زبانهای زندهی دنیا برگزار میشد.
#روحانیتوکنشگریاجتماعی
#واکنشمردمپسازتوهینبهقرآن
https://eitaa.com/farbehi
https://virasty.com/farbehi/1689821949276312175
از کجا باید شروع کرد؟
گاه وارد مجموعهای تحت نظارت دولت میشوم بههر بخشی میروم خانمهایش بدحجاباند با خودم میگویم:
اول باید از خدماترسانیِ خانمهای بدحجاب جلوگیری کنند سپس از خدماترسانی به خانمهای بدحجاب
حفظ مراحل اجرای قانون یکی از مهمترین عوامل موفقیت در اجرای قانون است.
https://eitaa.com/farbehi
هدف قیام امام حسین علیهالسلام در کلمات آنحضرت
1) مَنْ رَأَى سُلْطَاناً جَائِراً مُسْتَحِلًّا لِحُرُمِ اللَّهِ نَاكِثاً لِعَهْدِ اللَّهِ مُخَالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللَّهِ يَعْمَلُ فِی عِبَادِ اللَّهِ بِالْإِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ ثُمَّ لَمْ يُغَيِّرْ بِقَوْلٍ وَ لَا فِعْلٍ كَانَ حَقِيقاً عَلَى اللَّهِ أَنْ يُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ...إِنِّی أَحَقُّ بِهَذَا الْأَمْرِ لِقَرَابَتِی مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص(وقعةالطف، 172)
2) اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنْ مَا كَانَ مِنَّا تَنَافُساً فِي سُلْطَانٍ وَ لَا الْتِمَاساً مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ وَ لَكِنْ لِنُرِيَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِينِكَ وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ فِي بِلَادِكَ وَ يَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِكَ وَ يُعْمَلَ بِفَرَائِضِكَ وَ سُنَنِكَ وَ أَحْكَامِكَ.(تحف 239)
3) أَنِّي لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِي أُمَّةِ جَدِّي ص أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّي وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع بحار الأنوار (مناقب، ج4، ص89)
4) أَ لَا تَرَوْنَ أَنَّ الْحَقَّ لَا يُعْمَلُ بِهِ وَ أَنَّ الْبَاطِلَ لَا يُتَنَاهَى عَنْهُ لِيَرْغَبَ الْمُؤْمِنُ فِي لِقَاءِ اللَّهِ مُحِقّاً فَإِنِّي لَا أَرَى الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَةً وَ لَا الْحَيَاةَ مَعَ الظَّالِمِينَ إِلَّا بَرَماً(تحف 245)
5) أنا أَدعُوكُم إلى كتابِ اللّهِ و سُنَّةِ نبيّه صلّى اللّه عليه [و آله] و سلّم فانّ السنّة قد اميتت، و انّ البدعة قد احييت، و إن تسمعوا قولي و تطيعوا أمري اهدكم سبيل الرشاد(وقعةالطف، 107)
6) فَلَعَمْرِي مَا الْإِمَامُ إِلَّا الْحَاكِمُ بِالْكِتَابِ الْقَائِمُ بِالْقِسْطِ الدَّائِنُ بِدِينِ الْحَقِّ الْحَابِسُ نَفْسَهُ عَلَى ذَاتِ اللَّهِ وَ السَّلَامُ.(الارشاد، ج2، ص39)
https://eitaa.com/farbehi
چند نکته دربارهی برنامه مهلا
1) پخش برنامهای به نام مهلا چند روز پیش از سالگرد مهسا، با بیان برخی نقدها، میتواند «آتشتهیهی قبل از عملیات» بشود. یعنی زمینه را برای برخی آشوبها در روزهای آینده فراهم کند.
پس از مرگ مهسا نیز اشتباه برخی متدینان آتش آن جریان را شعلهورتر کرد.
این سخن بهمعنای عمدیبودنِ نامگذاریِ مذکور نیست زیرا فصلهای پیشین این برنامه مربوط به قبل از مرگ مهسا امینی است سخن در نقشیاست که ذیل این نام میتواند در آشوبهای فردا داشته باشد
2) نمیخواهم بگویم: «حکومت دینی یا جامعهی دینی را نقد نکنید چون دشمن سوءاستفاده میکند» میخواهم بگویم از «هندسهی رفتار انتقادی» غفلت نکنید چون دشمنِ شیطانصفتی داریم. پس به نمود اجتماعیِ نقد نظام اسلامی و جامعهی دینی بیشتر توجه کنیم.
3) هیئتِ غیرسیاسی عادتا نداریم یکی با سکوتش برای دشمن فضائی امن میسازد و دیگری با موضعگیریهای نابهجایش بهنفع دشمن سینه میزند، در اینبین هیئتی که برآیند آن به نفع حاکمیت اسلام بوده و به تعبیر قرآن غیظ کفار را در آورد، هیئتِ سیاسیِ خوب و لازم است.
کوتاه سخن اینکه؛ فعالیت در دوران جنگ شناختی، اقتضائات و ملاحظات خود را میطلبد که همگی باید مراقب آن باشیم.
نهادهای فرهنگی و رسانهای نظام نیز باید از امروز برنامهی فردای دشمن را خنثی کنند، فردا دیر است.
https://eitaa.com/farbehi
برخورد با خانمهای بدحجاب در ایام محرم
شکی نیست حضور افراد گنهکار در مجلس ابیعبدالله راهی بهسوی نجات آنهاست و باید از همهی افراد برای حضور در سفینهی نجات دعوت به عمل آید اما بیتفاوتی در برابر گناهان نیز مقتضای دینداری نیست قرآن افراد مؤمنِ بیتفاوت را همانند اهل منکر، مستحق عذاب، و آنان را به میمون مسخ شده میداند(عیاشی، ج2ص34) و خدای متعال از مؤمنانِ بیتفاوت غضبناک شده و آنان را بیدین نامیده(کافی، ج5،ص59)
وضعیت فرهنگی کشور اگرچه بلبشوست اما بحمدالله جامعهی دینیِ ما از دههی هفتاد، هشتاد و نود، فعالتر و لذا امیدبخشتر شدهاست، زیرا کنشگری اجتماعیِ آنها بیشتر شده و در حال رشد است. و خدا وعده داده که اگر شما بهقدر وسعتان خدا را یاری دهید خدا به فوق سعیتان شما را یاری میدهد! و قدمهای شما را ثابت میگرداند!(محمد،7)،
امسال که حرکتهای قبحشکنانه بیشتر شده، جامعهی دینی نیز باید بیش از سالهای قبل دربارهی شیوههای صحیح برخورد با آنها حساسیت نشان دهند.
جامعهی دینی همیشه باید از بیتفاوتی پرهیز کند و امسال بیشتر.
https://eitaa.com/farbehi
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد انصاریان؛ دشمن میخواهد با برهنهکردن زنان، گرگ شهوت را چنان قوی کند تا انجام گناهان بزرگ آسان و مردم بیدین شوند، حالا فهمیدید چرا حجاب عقلاً واجب است!.
شب هفتم محرم که جناب استاد نکتهای متشابه دربارهی نحوهی برخورد با زنان بیحجاب گفتند، قریب به اتفاق ناقدان با کمال احترام، به فرمایش ایشان توضیحاتی افزودند اما عدهی قلیلی از فعالان رسانهای برخوردی نامناسب داشتند، این برخوردها عدهی کثیری را از جبههی انقلاب، بیزار و دور میکند.
جریان انقلابی باید اکیدا به این افراد تذکر دهد تا رویهای بهتر در پیش گیرند.
سخن در حفظ افراد در جبهه انقلاب یا جذب حداکثری نیست سخن در حفظ آداب اسلامی است.
https://eitaa.com/farbehi