eitaa logo
احمد فربهی
1.4هزار دنبال‌کننده
95 عکس
72 ویدیو
17 فایل
نکات اجتماعی، دینی، حاصل گفتگو‌ها، مشاوره‌ها و جلسات ارتباط با ما؛ @farbehi1975
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وقتی شهر مسیحی نشین بیجی توسط همرزمان حاج قاسم آزاد می شود یک زن مسیحی روی دیوار کلیسا نوشت: "یامریم مقدس راحت بخواب که دیگر مسیح به صلیب کشیده نمیشود چون فرزندان حضرت زهرا(س) رسیدند." #حاج_قاسم_سلیمانی #ملت_مقاومت_علیه_آمریکا
جنتلمن‌های صحنه‌ی سیاسی را باور نمی‌کنم! من کسانی که در صحنه‌های سیاسی، ادای انسان‌های دموکرات را در می‌آورند و شعار آزادی و تحمل مخالف سر می‌دهند را خیلی باور نمی‌کنم چون موارد متعددی دیده‌ام که وقتی این افراد به قدرت می‌رسند، گاه به آبدارچی‌های ادارات، که به جناح رقیبشان رأی داده‌اند، هم رحم نمی‌کنند لذا وقتی کسی می‌گوید: «آزادی»، «تحمل مخالف»، «حضور حداکثری جناح‌های مختلف»، «نفی استبداد»، «نفی مطلق‌گرائی» و امثال این تعابیر، با خود می‌گویم، هر وقت در صحنه‌‌های اجرائیِ خودش، تحمل مخالف را نشان داد، آن‌گاه می‌توان این شعارها را از او باور کرد و الا بلوف سیاسی زیاد است. https://eitaa.com/farbehi
ما مسلمانان، در دستگاه ادبیات دینی گفتگوی سیاسی می‌کنیم یکی از منتقدان جریان انقلابی، برایم یادداشتی فرستاد با این عنوان؛ «آیا حسن عباسی و امثال او جاسوس اسرائیل‌اند؟» در آن یادداشت آمده بود که رسانه‌ها‌ی خارجی، مرتب سخنان این افراد را رصد می‌کنند تا علیه ایران از آن استفاده کنند، سپس گفته بود که، نهادهای اطلاعاتی باید شناسائی نفوذی‌ها را از این افراد شروع کنند. من درباره‌ی این یادداشت ذکر دو نکته را لازم می‌دانم؛ ۱- برخی از افراد، چنین آموزه‌هایی را از اساس انکار می‌کنند، یعنی وقتی می‌گوییم: «عده‌ای در حکومت دینی، نفوذی دشمن‌اند و یا اصلا به مبانی نظام اسلامی باور ندارند!» سریع موضع می‌گیرند و می‌گویند: «آقا! چرا شهروندان را درجه‌ی یک و دو می‌کنی! و چرا اصلا بعضی‌ها را غیرخودی می‌کنی!؛ اصلا چرا سخن از خودی و غیرخودی به میان می‌آوری!»، کسانی که از ریشه، این‌گونه مفاهیم و باورها را انکار می‌کنند زمینه را برای تغافل از دشمن فراهم می‌کنند؛ ما نباید به هر کسی، انگ غیرخودی و نفوذی بزنیم اما از اصل این واقعیت، نباید غافل شد؛ باور کنید بعضی‌ها نفوذی‌ دشمن‌اند، باور کنید بعضی‌ها اساسا انقلاب و حاکمیت دینی و مبانی امام و نظام را قبول ندارند، اما دهانشان؛ تا وقتی یارانی بیابند، بسته‌است. ۲- یکی از دستگاه‌های ادبیاتی که از نظر دینی و انقلابی باید از آن استقبال کرد، «حکومت یزیدی یا حسینی» خواندن این نظام است؛ کسانی که برچسب حکومت یزیدی، به این حکومت می‌زنند، به طور طبیعی سیر گفتگو را به سوی ضرورت زنده کردن سنت پیامبر و حرکت‌های عاشورایی می‌برند و این، دقیقا حرکت در راستای حاکمیت دینی است، اما کسانی که در دستگاه «دموکراسی لیبرال» سخن می‌گویند، از بنیان، خارج از دستگاه دینی سخن می‌گویند. موضوع سخن من، حسن عباسی نبود، سخنم درباره‌ی حفظ برخی مفاهیم و باورها(مانند اصل باور به وجود نفوذی در بدنه‌ی جامعه یا حاکمیت دینی) و نیز زنده نگهداشتن گفتمان دینی در نقد نظام و جریان انقلابی است(مانند گفتمان عاشورایی)، تا جریان نقد، به نفی بنیان‌های حاکمیت دینی کشیده نشود. https://eitaa.com/farbehi
شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها بر همه‌ی مسلمانان و انسان‌های آزاده، تسلیت باد.
دو جریان حاضر، در یک نهضت دینی در مبارزات منتهی به نظام دینی، همیشه دو جریان حضور دارند؛ یکی جریانِ «حاضر در صحنه»، و دیگری جریانِ «ناظر در حاشیه‌ی امن». خصوصیات جریان حاضر در صحنه؛ 1- پرتلاش و با جدیت، رنج‌کشیده‌ی در راه خدا 2- آستین‌بالاکشیده و آماده به خدمت 3- ناصح و خیرخواه 4- نزدیک‌ترین شخص در همراهی با رهبریِ جامعه 5- آزاد از فشارهای اجتماعی و ملامت ملامت‌کنندگان خصوصیات جریان در حاشیه‌ی امن؛ 1- زندگی مرفهانه، در بحبوحه‌ی حوادث 2- ساکت، ساکن و در حاشیه‌ی امن 3- در خوشی و خوشگذرانی 4- فراری از میدان‌های جنگ و مبارزه 5- منتظر فرود آمدن حوادث ناگوار، بر جریان حاضر در صحنه این دو جریان و صفاتشان، در خطبه‌ی فدک به زیبائی آمده، همان بخشی که حضرت زهرا سلام‌الله علیها، امیرمؤمنان را با اصحاب سقیفه مقایسه می‌کند، همان‌جا که می‌فرماید: «قذف اخاه فی لهواتها...مکدودا فی‌ذات‌الله... و انتم فی رفاهیة من العیش...»؛ اساسا بخش دوم خطبه‌ی فدک، درباره‌ی جریان‌شناسی سیاسی‌اجتماعیِ یک نهضت دینی؛ از تولد تا تصاحب آن است؛ این خطبه می‌تواند مرامنامه‌ی خوبی برای جریان انقلابی باشد. https://eitaa.com/farbehi
زمینه‌‌های شکل‌گیری سقیفه پس از رحلت پیامبر اسلام، هیچ پدیده‌ای پر‌‌آسیب‌تر و پرهزینه‌تر از سقیفه نبود؛ سقیفه، مسیر حاکمیت دینی را از آن‌چه پیامبر فرموده‌بود، تغییر داد و با تغییر مسیر حکومت اسلامی، همه‌ی بنیان‌های جامعه‌ی اسلامی تغییر کرد؛ تحلیل‌گر معاصرِ سقیفه، صدّیقه‌ی طاهره؛ که سلام و درود خدا بر او باد، چند عامل را زمینه‌ساز این پدیده‌ بر شمرده‌اند؛ (1) آشکار شدن کینه‌های پنهان در کتاب کافیِ شریف، امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید؛ هنگامی که پیامبر در غدیر خم، علی‌ابن ابیطالب را به عنوان ولیّ، معرفی نمود، کینه‌های منافقانه در دل مردم نشست، «وَقَعَت حَسَکَةالنفاق فی قلوب‌القوم»؛ حضرت فاطمه‌‌ی زهرا می‌فرماید؛ هنگامی که پیامبر، رحلت فرمودند، کینه‌های منافقانه آشکار شد، «ظهر فیکم حسکةالنفاق» یعنی همان کینه‌هایی که در زمان غدیر در دل‌ها نشسته‌بود، در سقیفه ظهور یافت و تبدیل به نافرمانی عمومی شد. (2) تنزّل یافتن معیارها و هنجارهای دینی خدا در قرآنش و پیامبر اسلام در سیره‌اش، معیارهایی را برای حاکم و کارگزاران جامعه‌ی اسلامی، قرار داده، اگر آن معیارها حفظ می‌شد، هیچ‌کس جز علی‌بن ابیطالب؛ و پس از ایشان جز انسان‌های شایسته، حاکم مسلمین نمی‌شد، اما وقتی معیارها شکسته شد، حکومت‌اسلامی به دست کسانی افتاد که برخی از آن‌ها دشمن‌ترین دشمنان پیامبر اسلام بودند؛ لذا تنزل یافتن معیارها و هنجارهای دینی درباره‌ی کارگزاران نظام اسلامی، جامعه را تا مرز حکومت اموی می‌برد. سقیفه محصول تنزل یافتن معیارها و هنجارهای دینی بود، «سَمَلَ جِلبابُ الدین» (3) سر بر آوردن رهبران پنهان در زمان مبارزات پیامبر با دشمنان اسلام، جریانِ ناظر در حاشیه‌ی امن، کاملا بی‌صدا و بی‌هیچ نبوغی، مترصد اتفاقات بودند، هنگامی که پیامر رحلت کردند، آن‌ها صحنه‌گردان میدان‌ها شدند و مردم نیز که زمینه‌ی روانی‌شان برای روی‌گردانی از علی‌بن ابیطالب فراهم بود، در فتنه افتادند، «نبغ خامل الاقلین و هدر فنیق المبطلین...» ...و چنین شد که سقیفه اتفاق افتاد و شتر خلافت را برای خود نشان کردند؛ ما همیشه باید در جامعه‌ی اسلامی مراقب این سه عامل باشیم؛ کینه‌های پنهان، رهبران پنهان، کم‌ارزش‌شدن معیارها و ارزش‌های اسلام. https://eitaa.com/farbehi
ام‌البنین، نویسنده‌ی نقش ابالفضل در روز عاشورا
تبلیغات گسترده برای کاندیداهای ناکارآمد تلاش کنیم لیست‌ و کاندیدایی که ماهواره‌ها و رسانه‌های دشمن از آن‌ حمایت می‌کند وارد مجلس نشود زیرا رسانه‌های دشمن سال‌‌هاست در حال القای ناکار‌آمدی نظام اسلامی‌اند و برای اثبات این مدعا، به نمایندگان خاصی نیاز دارند تا ناکارآمدی نظام اسلامی را عینی‌تر به مردم نشان دهد. کاندیدای محترم مجلس! این‌که رسانه‌های دشمن از شما حمایت و برای شما تبلیغات می‌کند نشانه‌ی خوبی نیست، اما بدتر از آن این‌که، شما از تبلیغات آن‌ها برائت نمی‌جویید! https://eitaa.com/farbehi
انقلاب اسلامی؛ مناسبت یا جریان؟ از سخنان و مواضع رهبری می‌توان فهمید که انقلاب اسلامی یک جریان است، نه صرفا یک اتفاق، جریانی که ایشان آن را تبدیل به یک گفتمان کرده‌ و برای آن، نظام واژگان خاصی را نیز تعریف کرده‌اند؛ تفکر انقلابی، حرکت انقلابی، حوزه‌ی انقلابی، مجلس انقلابی، دولت انقلابی، هم‌چنان‌که مبارزه‌ی با انقلاب اسلامی نیز در رسانه‌های دشمن، یک جریان تلقی می‌شود؛ جریانی که تبدیل به روح حاکم بر رسانه‌هایشان شده و برای آن برنامه‌های خاصی از زاویه‌های مختلفی تهیه می‌کنند، برنامه‌هایی از قبیل؛ تغییر گرایش‌ها، ذائقه‌ها و ذهنیت‌ها، تغییر حافظه‌ی تاریخی، تبدیل افتخارات انقلابی به شرمندگی‌ها، تخریب مبانی انقلاب و شخصیت‌های انقلابی، تحقیر حاکمیت اسلامی، ایجاد نفرت و کینه‌های پنهان در توده‌ی مردم، تبدیل نفرت‌‌ها و کینه‌‌ها به نافرمانی مدنی،. با توجه به این دو نکته، رسانه‌ی ملی، نباید با این پدیده‌ به صورت یک مناسبت برخورد کند؛ رسانه‌ی ملی باید هم اصل انقلاب اسلامی و هم مبارزه با انقلاب اسلامی را، به عنوان جریان‌ ببیند؛ یک جریان مستمر، نه صرفا یک مناسبت یا یک رفتار در کنار همه‌ی مناسبت‌ها و رفتارها؛ زیرا همه‌ی مناسبت‌ها در بستر انقلاب اسلامی، نمود جدیدی یافتند؛ عید مبعث، عید غدیر، تولد پیامبر و ائمه‌ی هُدی علیهم‌السلام، همگی در بستر انقلاب اسلامی عینیت جدیدی یافتند، شبکه‌ی ملی نیز به همین چشم باید به انقلاب اسلامی نگاه کند. https://eitaa.com/farbehi
🎥 فیلم کامل اولین قسمت از فصل سوم برنامه در گفتگو با وحید جلیلی، مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی: 🔺️سهم ۳۰ درصد روستاییان کشور از سینمای ما کجاست؟! 🔺️وقتی می‌گوییم سینمای ایران، یعنی سینمای کل ایران نه سینمای شمال شهر تهران! 🔺️۹ سال است مجید شهریاری شهید شده است ولی در سینما و تلویزیون ایران اثری از او نیست‌. 🔺️ما باید قوی ترین سینمای امنیتی، پلیسی و جاسوسی جهان را داشته باشیم چون ایران هدف اول سرویس‌های جاسوسی جهان است. 🔺️در جشنواره فجر در دوره احمدی نژاد که داور بودم ما را مجبور کردند که نتایج را به نفع روشنفکران تغییر دهیم‌. 🔺️نویسنده فیلم شهید بابایی تلاش کرد وجهه حزب اللهی شهید را تغییر دهد. 🔺️در فیلم روز صفر بچه‌های وزارت اطلاعات که ریگی را دستگیر کرده بودند را لائیک و ربات نشان می‌دهد در صورتی که سوپر حزب اللهی ترین بچه‌های وزارت ریگی را دستگیر کردند. 🔺️جمع غربگرا و روشنفکر در بحران‌های این چند سال کجا بودند که حالا می‌خواهند موفقیت‌های حزب اللهی‌ها را مصادره کنند. 🔺️فلان کارگردان صریحا می‌گوید من ضد انقلابم و جمهوری اسلامی را قبول ندارم ولی دعوت می‌شود و ۷ میلیارد به او داده می‌شود که برود سریال بسازد برای تلویزیون جمهوری اسلامی! 🔻اگر درباره برخی فیلم‌هایی که در جشنواره فجر اکران می‌شوند کسی بگوید بودجه‌اش را CIA یا رضا پهلوی داده حرف عجیبی نزده! 🔻انگار دم در صدا و سیما زده اند بدون سوء پیشینه و فحاشی به انقلاب اسلامی وارد سازمان نشوید! 🔻 فیلم "یک خانواده محترم" که کثیف ترین فیلم بعد انقلاب علیه شهدا بود در دوره ضرغامی با پول بیت المال ساخته شد. 🔻۴۳ درصد مردم به کسی رای دادند که به تعبیر شما می‌خواست در پیاده‌روها دیوار بکشد، سهم این‌ها از رسانه ملی کجاست؟! چرا صدا و سیما در اختیار ذائقه یک اقلیت ۱۰ درصدی است؟! 🔻 انتقادات صریح رهبر انقلاب به صدا و سیما از نامه‌هایی که بنده نوشتم تندتر بود، متن آن‌ها را کافی است مقایسه کنید. 🔹 فیلم کامل: https://www.aparat.com/v/67yC0 @iranicmedia
باور من این است که رسانه‌ی جمهوری اسلامی؛ اعم از تلویزیون و سینما و...، رسانه‌ای اسیر در دست کسانی است که به مبانی دینی، در تراز تمدن اسلامی، باور ندارند؛ رسانه‌ی کشور ما، نه تنها در قد و قواره‌ی مبارزه با رسانه‌های دشمن عمل نمی‌کند، بلکه خودش نیز در برنامه‌های زیادی، فرهنگ غرب را نهادینه می‌کند. رسانه‌، همان حفره‌ی امنیتی و ثغوری است که دشمن از همان‌جا در حال نفوذ و پیشروی است. https://eitaa.com/farbehi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می‌ترسم آنقدر اصلح اصلح کنید، تا ‌یکی‌تان از صحنه گریخته و آن‌دیگری طعمه‌ی دشمن شود، آن‌وقت افسد به ریش هر دوی شما بخندد. https://eitaa.com/farbehi