افطاری دولت روحانی
1) اخیرا دولت روحانی، یک یا دو میلیون تومان به عنوان افطاری به طلبهها پرداخت کرده؛ و بلافاصله توسط برخی رسانهها، تبدیل به ابزار تخریب روحانیت شد،
بدون شک، اگر آقای روحانی، بهجای پرداخت این پول، یک جلسهی پرسش و پاسخ با طلبهها هماهنگ میکرد تا سوالاتشان را درباره این دولت بپرسند، کمک بیشتری به طلاب محترم بود؛
آقای روحانی در این هشتسال حاضر نشده با طلاب علوم دینی، جلسه پرسش و پاسخ برگزار کند و البته با این کارنامه، حق دارد چنین باشد.
2) مسؤولان حوزه با اینکه پرداخت چنین مبلغی را در شرایط سخت اقتصادیِ مردم، ناشایست میدانستند، اما دولت روحانی از طریق مرکز خدمات حوزههای علمیه، این مبلغ را واریز کرد، متأسفانه مرکز خدمات، مدتی پیش نیز مبلغی به نام «افق کوروش» به برخی طلاب و اساتید پرداخت کرد؛
ریشهی این پرداختها باید پیگیری شود؛ چهکسانی در مرکز خدمات، این رفتارها را پشتیبانی میکنند و چهانگیزهای از این کارها دارند؟
3) برخی پیشنهاد دادهاند طلبهها این مبلغ را به حساب هلال احمر ریخته و رسیدش را منتشر کنند برخی نیز پیشنهاد دادهاند به حساب طلاب جهادگر و گروههای جهادی ریخته شود؛
پیشنهاد من این است که طلاب عزیز این مبلغ را در انتخابات پیشرو، برای آگاه کردن مردم خرج کنند تا ملت، دوباره گرفتار چنین دولتی نشود، دولتی که شبکههای ماهوارهای، برای روی کار آمدن آن، هزینههای هنگفتی صرف کردند، و این دولت نیز هزینههای زیادی بر دوش نظام، مردم، دولت آینده و حوزههای علمیه گذاشت.
https://eitaa.com/farbehi
هدایت شده از خبرگزاری رسا
◾️کدام مسؤول در حال مسؤولیت طعم فقر را میچشد
حجتالاسلام والمسلمین رفیعی، استاد حوزه علمیه:
▫️ضرار بن ضمره مقابل معاویه در وصف حضرت علی میگوید ایشان بر اساس عدالت حکم میکرد و هر چه بر زبان میراند با علم و حکمت بود و از دنیا گریزان و با شب مأنوس و شبزندهدار بود، علی اهل دین را تعظیم میکرد و فقرا را دوست میداشت.
▫️کدام مسئول در حال مسئولیت طعم فقر را میچشد؟ و زمانی که به منزل میآید گوشت و.. ندارد؟ و با فقر دسته و پنجه نرم میکند؟ همه باید زندگی خوب داشته باشند و مسئولان باید به فکر مردم باشند چراکه این گرانیها به مردم فشار آورده است.
#اقتصاد
#زندگی_زاهدانه
#جامعه
🆔 @rasanewsagency
علامهی مجلسی عاقلترین مخالف فلسفه
علامهی مجلسی، عمرش را در شرح کلمات اهلبیت علیهمالسلام گذراند و هر جا سخن فلاسفه را مخالف با سخن آنها دید، سخن فلاسفه را نقد کرد، اما اصل را بر فهم و شرح آیات و روایات گذاشت.
برخی مخالفان فلسفه، بر خلاف رویهی علامهی مجلسی، عمرشان را در مخالفت با فلاسفه گذراندند، و توفیق چندانی در شرح آیات و روایات نیافتند.
علامهی مجلسی نزد همهی علمای امامی، بزرگ است، البته اینعظمت، با نقد سخنانش منافاتی ندارد؛ علامهی طباطبائی نقدهایی بر سخنان ایشان در تعلیقهی مجلدات 1-7 دارد و مرحوم آقای مصباح، توضیحاتی نقدگونه در تعلیقهی جلد 54(چاپ بیروت)، ذیل بحث حدوث زمانی عالم دارد.
بیست و هفتم ماه رمضان، سالروز رحلت علامهی مجلسی است، خدا ایشان و همهی شاگردان مکتب اهلبیت علیهمالسلام را با اولیائشان محشور فرماید.
https://eitaa.com/farbehi
اسلام، دستوراتش را به متن جامعه کشانده
دستورات اسلام یا از اساس ماهیتی اجتماعی دارند؛ یعنی در تعامل با دیگران انجام میشود یا اگر ندارند، معمولا با دستوراتی، آنها را به متن جامعه کشانده، مثلا؛
1) روزه عبادتی است فردی، که نمود اجتماعی ندارد، اما دیناسلام با دو تکلیفِ اجتماعی، آن را تمام کرد؛
- یکی نماز عید فطر
- دیگری زکات فطره
2) نمازهای یومیه را بهطور فُرادی هم میتوان خواند، اما دیناسلام آنهارا با دو دستور، به صحنهی جامعه کشاند؛
- یکی در مسجد
- دیگری بهجماعت
3) حج عبادتی است که انجام آن، توقّفی بر حضور دیگران ندارد، اما اسلام آنرا به دو عامل اجتماعساز، مقیّد کرده؛
- در ایام مشخّصی(ذیالحجة)
- در مکان مشخّصی(حرم امن الهی؛ مکه)
گویا خدا خواسته، نظام دستوری اسلام با همهی هویتش، نمودی اجتماعی پیدا کند، تا همهی بشریت، بندگی خدا را در صحنهی جامعه ببینند، و نیز بستری برای ارشاد و فرهنگسازی فراهم شود.
پینوشت؛
✅ عَنِ الرِّضَا ع قَالَ: إِنَّمَا جُعِلَتِ الْجَمَاعَةُ لِئَلَّا يَكُونَ الْإِخْلَاصُ وَ التَّوْحِيدُ وَ الْإِسْلَامُ وَ الْعِبَادَةُ لِلَّهِ إِلَّا ظَاهِراً مَكْشُوفاً مَشْهُوراً؛(وسائل الشيعة ؛ ج8 ؛ ص287)
✅إِنَّمَا جُعِلَتِ الْخُطْبَةُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ- لِأَنَّ الْجُمُعَةَ مَشْهَدٌ عَامٌّ(همان،ج7ص 342)
✅ جعَلَ فِيهِ{الحج} الِاجْتِمَاعَ مِنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ؛ لِيَتَعَارَفُوا وَ ...لِتُعْرَفَ آثَارُ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ تُعْرَفَ أَخْبَارُهُ وَ يُذْكَرَ وَ لَا يُنْسَى؛(علل،ج2ص406)
✅ وَ لَوْ كَانَ كُلُّ قَوْمٍ إِنَّمَا يَتَّكِلُونَ عَلَى بِلَادِهِمْ وَ مَا فِيهَا، هَلَكُوا وَ خَرِبَتِ الْبِلَادُ وَ سَقَطَ الْجَلَبُ وَ الْأَرْبَاحُ وَ عَمِيَتِ الْأَخْبَارُ وَ لَمْ يَقِفُوا عَلَى ذَلِكَ»(علل،ج2ص406)
https://eitaa.com/farbehi
15.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تأکید مرحوم امام خمینی بر حضور فعال طلبهها برای روشنگری جامعه در ایام انتخابات
بیعدالتی رسانهای و کمکاریِ برخی رسانهها
ما نباید فکر کنیم در یک بیعدالتی رسانهای قرار گرفتهایم پس نمیتوان کاری کرد!، درست است دشمن، رسانههای قوی، و حاضر در خانههای ما دارد، ولی اسلام، با آموزههایش، و دادن مسؤولیتهای اجتماعی به متدینانش، هر کدام از افراد را در مقابل رسانهی دشمن، تبدیل به یک رسانه کرده.
همچنین، «رسانهبودن»، ماهیت صنفی سازمان روحانیت است؛ طلاب علوم دینی در زمینهی رسانهبودن، رسالتی ویژه دارند، و میتوانند همهی فتنههای دشمن را خنثی کنند.
❎ رسانهبودن، مانند نماز و روزه، واجب است؛ آنرا ترک نکنیم حتی در این شرایط که میتوانیم «نهضت ارتباط تلفنی» راه بیاندازیم.
https://eitaa.com/farbehi
احمد فربهی
بیعدالتی رسانهای و کمکاریِ برخی رسانهها ما نباید فکر کنیم در یک بیعدالتی رسانهای قرار گرفته
منظور من از بیعدالتی رسانهای این است؛
رسانههای دشمن؛ یعنی کسانی که به حاکمیت دینی راضی نیستند، بسیار قویتر از رسانههای جریان حاکمیت دینی، ظهور و بروز دارد، در درون کشور نیز جریانهای متمایل به دشمن، از طریق رسانههای مختلفی، و احیانا رسانههای دشمن، سخنانشان را به شیوههای مختلفی که گاه فریبنده هم هست به مردم میرسانند؛ امروز دیگر هیچ گروه سیاسی نمیتواند بگوید: «چون صدا و سیما، صدا و سیمای مرا پخش نمیکند، مردم انتقادات مرا نمیشنوند!»؛ مردم انتقادات و اعتراضات منتقدان را به رساترین صدا، و زیباترین سیما میبینند و میشنوند.
امروزه سران کفر، بهترین رسانهها را برای جریان منتقد نظام اسلامی، فراهم کردهاند.
ما از این بیعدالتی رسانهای نگران نیستیم، بلکه از ضعف ایمان جبههی حق، و سستی عملی آنها نگرانیم.
https://eitaa.com/farbehi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، امروز: حضور مردم در انتخابات یک عمل صالح است
🗳 #انتخاب_درست_کار_درست
💻 @Khamenei_ir
«بدایةالحکمة»
ساعت ۷ تا ۸ صبح به وقت مهرماه
مدرسهی امیرالمومنین علیهالسلام(آیةالله مکارم)، ابتدای صفائیه
از روز یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
شرکت برای طلاب، با حفظ شرایط کرونا، آزاد میباشد.
https://eitaa.com/farbehi
هدایت شده از اکسسوری رزین آنا
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯 برای اولین بار، از رسانه ملی
پرداختن به موضوع حجاب، از زاویه #درد_مردم،😔
نه قصه متحول شده ها و نه قصه مبلغین حجاب،
بلکه قصه زنان و دختران تحقیر شده،
مردان نامردشده،
و کودکان بی پدر و مادر شده،
...........بخاطر فرهنگ بی حیایی
قصه فریب بزرگی که در زَروَرَق آزادی به ما ارائه دادند تا #مرگ_تدریجی_عشق در زندگی مان را احساس نکنیم.😏
مهمانان این فصل، بانوان وکیل، قاضی، مشاور، مددکار اجتماعی، پژوهشگر و استاد دانشگاه، بانوان مسلمان خارجی، ایرانیان مقیم خارج و... هستند.
در فصل سوم برنامه تلویزیونی چراغ، هر هفته ۲ برنامه(همراه با گزارش مردمی) با طرح یک چالش در مورد تأثرات فرهنگ بی حیایی در زندگی شما، مهمان خانه هایتان هستیم.👌
👈 برنامه #چراغ یک شنبه ها و سه شنبه ها
🕘 ساعت ۲۱:۳۰
♦️ از شبکه ۵ سیما
@ztamaddonsaz
چند نکته دربارهی حسین قدیانی
(1) سخنان آقای قدیانی نشان داد، ایشان با اسلام آقای مصباح مشکل دارد؛ آقای مصباح، اسلامش را در یک دورهی معارف قرآن، و سخنرانیهای پیرامونیِ آن، همراه با مستندات، بیان کرده، اما اساتید محترمی که کتابهای ایشان را در مراکز علمی تدریس میکنند، در تبیین اندیشههای آقای مصباح، برای متن جامعه، کوتاهی کردهاند، برای مقبولیت یک شخص و اندیشههایش در سطح جامعه، اصالت و صحت آن کافی نیست، باید آناندیشهها بهخوبی تبیین شود، تا مردم، آن محتواها را دقیقا بفهمند و نسبت به آن قانع شوند؛ متأسفانه نسبت به اندیشههای آقای مصباح چنین اتفاقی نیافتاده، طیف وسیعی از افراد جامعه، آقای مصباح و اندیشههایش را از کانال دشمنان رسانهای ایشان میشناسند و دشمن رسانهای، غیرمعتبرترین کانال، برای شناخت اندیشههای یک شخص است.
(2) رفتار برخی از دوستداران آقای مصباح، احیانا دیگران را به لجبازی و رهاکردن زبان و قلم میکشاند، باید این رفتارها اصلاح شود و الا در گناه ریزشها شریک خواهند بود، نمیخواهم بگویم کسی که به لجبازی میافتد و یا کفرش در میآید، آدم با ظرفیتی است؛ نه! ولی تامه کردن علت کفر، موجب شریکشدن در گناه آن میشود.
(3) نکتهی دیگر اینکه در خطبهی فدک، حضرت زهرا سلام الله برای خودشان سه صفت قائل شدهاند که آنسه، شرایط یک فعال سیاسیاجتماعیِ مورد اعتماد را مشخص میکند، سومین آنها «تعادل در حرکتهای اجتماعی» است؛ ما اگر آن صفات را برای مردم تبیین کنیم، مردم، دیگر نویسندههایی که عنان قلم از دستشان در میرود را به عنوان یک فعال سیاسیاجتماعیِ قابل اعتماد بهشمار نمیآورند، در اینصورت لغزشهای او به این اندازه، به جامعه آسیب نمیزند.
(4) دربارهی برخورد با ایشان، در فرصت مقتضی سخنی خواهم گفت.
https://eitaa.com/farbehi
خودت!
امام جواد علیهالسلام فرمودند: مؤمن به سه چیز احتیاج دارد؛ توفیق الهی، واعظی از درون خود، و قبول از کسی که او را نصیحت میکند.
دربارهی اینکه مسؤول اصلی نسبت به خودت، خودت هستی، همهی موفقیتها با توفیق الهی، به خودت باز میگردد، و خودت باید برای خودت کاری انجام دهی، روایات فراوانی داریم، روایاتی که میفرماید:
خودت، خودت را محاسبه کن!
خودت، مراقب رفتارهای خودت باش!
خودت، نسبت به کارها و احوالاتت بیدار باش!
خودت، خودت را از بدیها باز بدار!
خودت، خودت را موعظه کن!
خودت، خودت را توبیخ کن!
خودت، از خودت طاعت الهی را مطالبه کن!
خودت، خودت را اندازهگیری کن!
پینوشت؛
حَاسِبْ نَفْسَكَ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبَ فَهُوَ أَهْوَنُ لِحِسَابِكَ غَداً(وصیت پیامبر به ابوذر)
زِنْ نَفْسَكَ قَبْلَ أَنْ تُوزَنَ(وصیت پیامبر به ابوذر)
وَ مَنْ كَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ كَانَ عَلَيْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظ(نهج البلاغه)
إِنَّ أَسْعَدَ النَّاسِ مَنْ كَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ بِطَاعَةِ اللَّهِ مُتَقَاض(عیون لیثی)
مَنْ كَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ زَاجِرٌ كَانَ عَلَيْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.(عیون لیثی)
مَنْ كَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ يَقَظَةٌ كَانَ عَلَيْهِ مِنَ اللَّهِ حَفَظَة(غررالحکم)
اجْعَلْ مِنْ نَفْسِكَ عَلَى نَفْسِكَ رَقِيباً(عیون لیثی)
مَنْ وَبَّخَ نَفْسَهُ عَلَى الْعُيُوبِ ارْتَدَعَتْ عَنْ كَثِيرٍ مِنَ الذُّنُوبِ.(عیون لیثی)
https://eitaa.com/farbehi