eitaa logo
احمد فربهی
1.4هزار دنبال‌کننده
89 عکس
69 ویدیو
17 فایل
نکات اجتماعی، دینی، حاصل گفتگو‌ها، مشاوره‌ها و جلسات ارتباط با ما؛ @farbehi1975
مشاهده در ایتا
دانلود
بدون شک جامعه ما دین‌‌دارتر شده‌است. من اگرچه همیشه وجوهی برای دین‌دارتر شدن جامعه به‌ذهنم خطور می‌کرد، اما هیچ‌وقت با معیاری برگرفته از آموزه‌های دینی نمی‌توانستم درباره دین‌دارتر شدن جامعه قضاوتی قاطع داشته‌باشم! تا این‌که شور و نشاط گروه‌های مختلف جامعه را در احیاء امر به معروف و نهی از منکر دیدم! برخی دوستان به من خبر داده‌اند که از وقتی تذکر زبانی در تعدادی از متروهای تهران شروع شده، نسبت خانم‌های بدحجاب به خانم‌های محجبه‌ به‌شکل معناداری در حال تغییر است یعنی اگر سابقا اکثر خانم‌هایی که به آن‌مترو می‌آمدند بد‌حجاب بودند کم‌کم اکثر خانم‌ها در مترویی که تذکر زبانی در آن رایج شده، باحجاب‌تر شده‌اند!. نمی‌خواهم بگویم اصلاح پوشش خانم‌ها علامت دین‌دارتر شدن جامعه است، نه! بلکه می‌خواهم بگویم: «گسترش فرهنگ نهی از منکر علامت دین‌دارتر شدن جامعه است!» زیرا بر اساس آموزه‌های دینی، مؤمنانی که نهی از منکر نمی‌کنند دین‌ ندارند!، ما به کسی دین‌دار می‌گوییم که حافظ دینش در بستر جامعه باشد و امروز که این فرهنگ در حال گسترش، نهادینه و روشمند شدن است، جامعه ایمانی در حال دین‌دارتر شدن است!، بدون‌شک اگر «مؤمنان»، «دین‌دار» شوند، «اهل‌منکر» کم شده و شریعت در بستر جامعه «قوام»، و مؤمنان «قوّت» یافته و «فرهنگ‌بانان بی‌فرهنگی» ذلیل می‌شوند. پی‌نوشت؛ قَالَ النَّبِيُّ ص إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعِيفَ الَّذِي لَا دِينَ لَهُ! فَقِيلَ لَهُ وَ مَا الْمُؤْمِنُ الَّذِي لَا دِينَ لَهُ؟ قَالَ الَّذِي لَا يَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ(کافی،ج5،ص59) https://eitaa.com/farbehi
تفاوت رسانه‌‌ دشمن و رسانه ملیِ ما در زنده‌نگهداشتن ذهنیت‌ها در رسانه‌ی دشمن ذهنیتِ «تقلب 88»، «اعتراض بنزینی»، «کشته‌های مردمی»، «کشته‌شدن مهسا امینی» و ذهنیت‌های دیگر، با همان تفسیر، واژگان و زاویه‌ای که خودشان می‌خواهند را همیشه زنده و در صدر رسانه‌‌هایشان قرار می‌دهند، و هر روز در فضای رسانه‌ای آن‌ها را واگویه می‌کنند اما در رسانه ملی ما نهم دی‌ فقط از روز هشتم دی‌ تا دهم دی‌ و یا در همین ایام نشان داده می‌شود! و در سایر ایام گویا فتنه‌ای اتفاق نیافته و هیچ حماسه‌ای آفریده نشده! روشن است با چنین عملکردی، رسانه دشمن پیروزِ «ذهنیت‌سازی‌ها»، و به تبع آن پیروز «قضاوت‌ها» و در نهایت پیروز «رفتارهای سیاسی‌اجتماعیِ مردم» می‌شود. https://eitaa.com/farbehi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیةالله مصباح و انتخابات مردمی مرحوم آیةالله مصباح در کتاب حقوق و سیاست که پیاده‌شده تدریس ایشان در سال‌های 65 و 66 توسط شهید محمد شهرابی است تحت عنوان «طرحی نو در تعیین حاکم و مسؤولان دیگر»، طرحی را بیان می‌کند که تمام مسؤولان نظام اسلامی، همگی به‌طور انتخابی روی کار می‌آیند انتخاباتی که لایه اول آن توسط مردم است و لایه‌های دیگر آن توسط کارشناسان انجام می‌گیرد. مخالفان ایشان خیلی تلاش کردند تا این‌گونه سخنان، از مرحوم آیةالله مصباح منتشر نشود زیرا این سخنان، باطل‌السحر چهره‌ سیاهی بود که از ایشان در ذهن مردم ساخته بودند متأسفانه برخی مخالفان ایشان برای رسیدن به اهدافشان علیه این مردم بزرگ دروغ‌های زیادی ساختند و متأسفانه برخی دیگر از مخالفان آقای مصباح در مقابل دروغ‌های هم‌حزبی‌هایشان سکوت کردند. جریان انقلابی باید بیش از پیش ابعاد شخصیت ایشان را معرفی کند تا جریان فریبِ رسانه‌ای رسواتر از پیش گردد و البته جریان انقلابی اگر در این زمینه سستی کند خدا از بین مخالفان آقای مصباح کسانی را می‌گمارد تا علیه آقای مصباح سخن بگوید تا غیرت اهل انصاف به حرکت درآید و ابعاد پنهان‌شده‌ی آقای مصباح را آشکار کنند! هم‌چنان‌که تا کنون نیز خدا چنین کرده! گاه که به ایشان گفته می‌شد در مقابل دروغ‌هایی که برخی مخالفان شما علیه شما می‌سازند و برخی دیگر نیز سکوت می‌کنند، چرا از خود دفاع نمی‌کنید؟! می‌گفت: إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُور و خدا چه‌زیبا هم از ایشان دفاع، و هم چهره‌ خیانت‌کاران ناسپاس را آشکار کرد! https://eitaa.com/farbehi
تفاوت الهیات در خطبه فدک و الهیات فلسفی‌کلامی به نظر می‌رسد بخش الهیات خطبه فدک با الهیات فلسفی و کلامی تفاوت‌هایی دارد؛ یکی سرفصل‌ها؛ سرفصل‌های الهیات خطبه فدک از این قرارند؛ 1) وجود مبدء نعمت‌ها 2) توحید اله 3) آفرینش و فلسفه آن 4) فلسفه بعثت 5) فلسفه احکام دومین تفاوتی که دیده می‌شود امتداد‌های عملی و اجتماعی این سرفصل‌هاست؛ 1) «شکر منعم»، امتداد باور به مبدء نعمت‌ها 2) «اخلاص»، امتداد باور به توحیدِ اله 3) «ضرورت بندگی»، امتداد آفرینش و فلسفه آن، 4) «وحی‌محوری»، امتداد فلسفه نبوت 5) «تقوای الهی»، امتداد فلسفه احکام مباحث کلامی و فلسفی اگر‌چه با این سرفصل‌ها بی‌تناسب نیستند اما انطباق تام نیز ندارد از این‌رو باید هم از جهت سرفصل‌‌ها و هم از جهت امتدادهای عملی و اجتماعی اصلاح و بازسازی شود.ان‌شاءالله https://eitaa.com/farbehi
متأسفانه در کشور ما «هزینه بدن‌نمایی»پایین آمده و «هزینه حیا و عفت» بالا رفته! گویا مسؤولان ما خود را از عذاب الهی ایمن می‌دانند اما باید از عذابی که تر و خشک را با هم می‌سوزاند ترسید. وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصيبَنَّ الَّذينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَديدُ الْعِقاب‏ https://eitaa.com/farbehi
رها کردن مردم در قتلگاه مجازی رسانه‌‌های دشمن با تبلیغات گسترده، مردم را از حضور در سکوهای ایرانی ترسانده‌اند لذا بسیاری از مردم اصلا به این‌فضاها نمی‌آیند تا سخنان نخبگان دینی و انقلابی را بشنوند، بلکه بسیاری از مردم، در رسانه‌های خارجی یا شبیه به خارجی‌اند. از سوی دیگر عده‌ای از افراد، مدام نخبگان دینی و انقلابی را از حضور در سکوهای خارجی ترسانده، و جرئت حضور را از آن‌ها گرفته‌اند! به‌این ترتیب، اکثر مردم در بند رسانه‌های دشمن، بی‌پناه مانده‌اند! و هر روز انحرافات فکری‌فرهنگی آن‌ها عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود! به‌نظر می‌رسد در شرایط حاضر، خالی‌کردن آن فضاها توسط نخبگان دینی و انقلابی، دشمن را در اهداف رسانه‌ای خود پیروز کرده و لطمه‌های زیادی به دین‌داری مردم زده‌است. در واقع مردم را منحصرا در اختیار ناطقان ابلیس قرار داده‌ایم، و تأثیرپذیرترین قشر جامعه را بدون هیچ مانعی به دست دشمن سپرده‌ایم! پی‌نوشت؛ امام هادی علیه‌السلام؛ مَنْ أَصْغَى إِلَى نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ كَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ كَانَ النَّاطِقُ يَنْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِيسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِيسَ. https://eitaa.com/farbehi
اَصالةُالتَّحریف فی کلام الحریف! از جمله رفتارهای ناپسندی که در رسانه‌ها رویه شده، تحریف سخن و رفتار کسی است که می‌خواهند او را نقد کنند. دیدن این رفتار از رسانه‌های سران کفر و کسانی‌که به آن‌ها تمایل دارند طبیعی است اما این بیماریِ رفتاری نباید در جریان انقلابی دیده شود، ولی گاه دیده می‌شود! بخشی از این‌ تحریف‌ها بدون شک غیرعامدانه اتفاق می‌افتد اما بخشی از آن‌، اهمال‌کارانه و گاه عامدانه انجام می‌گیرد. من خودم هر وقت بر اساس گزارشی نقد و یا تنقیصی علیه کسی می‌بینم اصل اولیه را بر «احتمال عقلائیِ تحریف» می‌گذارم و به آن گزارش و نقد مبتنی بر آن، اعتماد نمی‌کنم مگر این‌که آن گزارش را در رسانه مورد قبول آن‌نقدشده و یا «رسانه‌ی غیرمتَّهَمه» ببینم. شاید یکی از مصادیق بارز روایتی که فرمود: «إِذَا اسْتَوْلَى الْفَسَادُ عَلَى الزَّمَانِ وَ أَهْلِهِ ثُمَّ أَحْسَنَ الظَّنَّ رَجُلٌ بِرَجُلٍ فَقَدْ غَرَّر» همین مورد باشد. یعنی در این شرایط اگر کسی بر اساس حسن ظن به گزارش و قضاوت کسی، کاری انجام دهد خودش و دیگران را فریب داده‌است. مراقب باشیم! https://eitaa.com/farbehi
تخدیر نخبگان دو ماده افیونی، نخبگان را تخدیر کرده؛ یکی تصور این‌که؛ «چون فضای مجازی فیلتر است پس آن‌ها هیچ مسؤولیتی نسبت به اطلاع از تهاجم فرهنگی دشمن ندارند، به‌هر حال فیلتر است دیگر!» دوم این‌که؛ «چون مردم در رسانه‌های دشمن حضور دارند پس ما نمی‌توانیم برای پاسخ‌گویی وارد آن‌فضاها شویم، لذا اگرچه مردم در بند رسانه‌های دشمن اسیرند ولی چاره‌ای نیست! به‌هر حال فضای دشمن است دیگر!» دشمن نیز سنگر به سنگر در حال فتح ایمان و شخصیت مردم و براندازی نظام اسلامی در سرآپرده‌ی باورها و گرایش‌هاست!. و ما هم‌چنان‌ در خوابی عمیق فرو رفته‌ایم! رهبری در فرمایشی این روایت را متذکر شدند که؛ «من نام لم ینم عنه!»(الغارات، ج1،ص212) نکته مهمی که از آن غفلت شده این است که رسالت نخبگان انقلابی نباید معطل فیلترینگ یا عدم فیلترینگ شود آن‌ها موظف‌اند مرزبان شکاف‌هایی باشند که دشمن از آن شکاف‌ها به ایمان و دین‌داری مردم حمله‌ور شده! نباید فرصت‌‌ها را ضایع کرد! https://eitaa.com/farbehi
نخبگان انقلابی نباید انجام رسالت خود را به مسأله فیلترینگ گره بزنند دشمن سنگر به سنگر در حال فتح باورها و گرایشات مردم است. نباید منتظر تصمیم دولت‌مردان، معطل ماند. https://eitaa.com/farbehi
ملاک همراهی با یک پدیده یکی از آموزه‌های دینی، نقش رضایت یا کراهت، در مشارکت با پدیده‌ای است که در کنار ما اتفاق می‌افتد یا از آن مطلع می‌شویم. گاه رفتاری در حضور ما انجام می‌‌گیرد ولی ما به آن راضی نیستیم در این‌صورت ما با آن رفتار همراه «نیستیم» اگرچه در کنار آن حاضریم و گاه رفتاری در غیاب ما انجام می‌‌گیرد و ما به آن راضی هستیم در این‌صورت ما با آن رفتار همراه «هستیم» اگرچه در کنار آن حاضر نیستیم. پس یک فرد نباید نسبت به پدیده‌های ناشایستی که در حضور او، و یا حتی در طول تاریخ اتفاق می‌افتد، راضی باشد هم‌چنان‌که نسبت به پدیده‌های خوبی که در طول تاریخ و یا در حضور او اتفاق می‌افتد، نباید ناراضی باشد و البته به هر اندازه این رضایت و کراهت ظهور اجتماعی پیدا کند نقش آن پررنگ‌تر و اهمیت‌ آن بیشتر می‌شود. امام جواد علیه‌السلام فرمودند: «مَنْ شَهِدَ أَمْراً فَكَرِهَهُ كَانَ كَمَنْ غَابَ عَنْهُ وَ مَنْ غَابَ عَنْ أَمْرٍ فَرَضِيَهُ كَانَ كَمَنْ شَهِدَهُ»(تحف العقول ص456) https://eitaa.com/farbehi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراض بی‌جا بعضی‌‌افراد به این صحنه اعتراض کرده‌اند، اما این ‌گونه‌صحنه‌ها آن‌قدر در پیوند اجتماعیِ نوجوانان تأثیرگذار است که گمان نمی‌کنم کسی بتواند آن‌ تأثیرات را نادیده بگیرد از این‌رو احتمال دارد این اعتراض‌ها، از سوی دشمن و «هدایت‌شده» باشد. «لذت حلالی که شخص را بر انجام بندگی و رسالت‌هایش توانمندتر می‌کند»، نکته‌ای است که همه‌ی مسؤولان فرهنگی باید به آن توجه کنند اما ضرورت وجود این برنامه‌ها، صرفا به جهت نیاز نوجوانان به استراحت و لذت حلال نیست بلکه کارکردهای دیگری نیز دارد و آن، نقشی است که در پیوند و انسجام اجتماعیِ جامعه‌ دینی دارد این فرصت‌های نشاط‌آور، به جمعِ پراکنده‌ی نوجوانان و جوانان، «هویت جمعی» و «وجود واحد» می‌دهد. و چون آن‌ها جوانانی هستند که می‌خواهند پاک باشند، هویت جمعیِ آن‌ها حول همین محور شکل می‌‌گیرد در این‌صورت جمعیتی به‌وجود می‌آید که همه‌ی آن‌ها با هم در راستای دفاع از پاکی و آرمان‌های دینی، «ید واحده» می‌شوند. و این چیزی است که دشمنانِ فرهنگ دینی و پاکی به‌شدت از آن‌ هراسناک‌اند. از این‌رو مسؤولان فرهنگی باید برای ایجاد شرایط مناسب و نیز مدیریت این فرصت‌ها توجهی جدی و برنامه‌ریزی کنند. https://eitaa.com/farbehi
«در تاریخ اسلام موارد زیادی وجود دارد که خواص و اهل تشخیص، در لحظه لازم بخاطر تردید، تأمل، تنبلی و در مواردی خیانت، حضور بهنگام نداشتند و این غفلت آنها، روی دیگران و جمعیتِ تابعِ جوّ نیز آثار منفی داشته است.» https://eitaa.com/farbehi
وقتی پا روی اهداف سران کفر می‌گذاریم، از ما غضبناک، و هنگامی که شانه زیر اهداف آن‌ها خم می‌کنیم از ما خوشحال می‌شوند، و برای ما کف می‌زنند لذا غضبناک کردن آن‌ها، «عمل صالح» و راضی‌کردن آن‌ها، یا راضی‌شدن از کار آن‌ها، «همراهی» با آن‌ها در اهداف شومشان به‌شمار می‌آید https://eitaa.com/farbehi
1402-11-21-OstadFarbahi.mp3
1.81M
🔰 راهکارهای تولید علوم انسانی‌ مبتنی بر منابع وحیانی 👈 فهم صحیح و معقول و قابل دفاع از منابع دینی، لازمه تولید علوم انسانی اسلامی است 👈 مواجهه تحلیلی و تعلیلی، لازمه فهم صحیح و دفاع از منابع دینی 🎙 حجت الاسلام فربهی 🗓 1402-11-21 🌓 🕌 شبهای نمازخانه موسسه ┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese 🆔 @TolidatFarhangi 🆔 @SofreFarhangiReyhane @Adminfarhangimoasese
هدایت شده از محمد رضایی
1402-11-15-OstadFarbahi.mp3
1.46M
🔰 راهکارهای تولید علوم انسانی‌ مبتنی بر منابع وحیانی 👈 انضمام قیاسی 👈 استفاده ساختاری 👈 تتالی علل 👈 مواجهه تحلیلی تعلیلی و دلالت‌های تقابلی 🎙 حجت الاسلام فربهی 🗓 1402-11-15 🌓 🕌 شبهای نمازخانه موسسه ┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese 🆔 @TolidatFarhangi 🆔 @SofreFarhangiReyhane @Adminfarhangimoasese
1402-11-25-OstadFarbahi.mp3
1.91M
🔰 صفات بارزی که در زیارت حضرت اباالفضل العباس (علیه‌السلام) درباره ایشان بیان شده است 🔰 راهکارهای تولید علوم انسانی‌ مبتنی بر منابع وحیانی 👈 استفاده از علوم دیگران حتی اگر بی‌دین باشند 👈 مواجهه با روایات اهل بیت(علیهم‌السلام) نباید ساده و ابتدایی باشد بلکه باید به لایه‌های عمیق آن هم توجه کرد 🎙 حجت الاسلام فربهی 🗓 1402-11-25 🌓 🕌 شبهای نمازخانه موسسه ┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🆔 @farhangimoasese 🆔 @TolidatFarhangi 🆔 @SofreFarhangiReyhane @Adminfarhangimoasese
(خوشحالی آمریکا از مشارکت پایین در انتخابات یازدهم) تیتر روزنامه نیویورک پست بعد از انتخابات مجلس یازدهم: 🔻The winner of Iran’s latest election: Donald J. Trump ⬅️ برنده انتخابات اخیر ایران، دونالد ترامپ بود!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بحمدالله آثار و نتایج تلاش‌های دولت در حال آشکار شدن است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصلح کیست؟ (1) مقیّد به دستورات و آموزه‌های دینی (2) مُصرّ به استقلال کشور (3) معتقد به مبارزه با فساد (4) جدّی در منافع ملی این پیام را به همه برسانید! https://eitaa.com/farbehi
اوامر مولوی و ارشادی؛ تفاوت‌ها، اقسام و امارات جمع‌بندی یادداشت‌برداری https://eitaa.com/farbehi
بدون‌شک درباره فضای مجازی و مدیریت آن، کنشگری‌های گوناگونی باید انجام داد، اعمال فشار به مسؤولان برای «محدودکردن سکوهای آسیب‌زا» یکی از آن‌هاست. اما نباید به این امر اکتفا کرد، امروز رسانه توسط دشمن تسخیر شده و باید هم‌چون خرمشهر، فتح شود. https://eitaa.com/farbehi
امنیتی که هست! امنیتی که نیست! فیلم درگیریِ خانم بدحجاب با این روحانی، احساس امنیت آن زنِ هنجارشکن، و احساس ناامنی ناهی از منکر را نشان می‌دهد. به‌چند نکته اشاره می‌کنم؛ 1) برخی درمانگاه‌ها به نهادها، نمادها و مراجع دینی منسوب‌اند تا آن‌جا که من سر زده‌ام در همه آن‌‌ها، بسیاری از کارمندانِ خانم،‌‌ شؤون اسلامی را مراعات نمی‌کنند. همین امر برای هنجارشکنان دینی احساس امنیت و برای متدینان احساس ناامنی آورده. 2) انتشار فیلم از دوربین‌های رسمی درمانگاه و رسیدن آن به رسانه‌های دشمن، نشان از آن دارد که اسب تروآ، نیروهایش را در کشور پیاده کرده ولذا قدرت رسانه‌ای به دست آنهاست. 3) هنجارشکنان در کشور ما «حامی» دارند، فیلم این زن، بلافاصله از اینترنشنال پخش و به‌شکل‌های مختلفی آن زن، حمایت و آن طلبه توبیخ و تخریب شد تأسف‌بارتر این‌که در داخل کشور هم کم و بیش همین است. 4) امیرمؤمنان فرمودند بیت‌المالی که به‌ناحق گرفته‌اید را از شما پس می‌گیرم! اما کارگزارانش او را ناامید کردند امروز نیز رهبری فرمود بدحجابی قطعا جمع خواهد شد، و رفتار کارگزاران همین است که می‌بینید.! در این فضا معلوم است چه کسی باید احساس امنیت و چه کسی احساس ناامنی کند. 5) امروز مهم‌ترین کار ایجاد «فضای ناامنی» برای مسؤولان اهمال‌کار، و نهی از منکر آن‌هاست. و برای این‌کار عالمان دینی باید به رسالت نهی از منکرشان باز گردند و الا مقصر اصلی در همه مفاسد و ظلم‌ها خواهند بود. https://eitaa.com/farbehi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نه خانم‌‌های بدحجاب سلیطه‌‌اند، و نه ناهیان از منکر ضعیفه‌! یکی از ذهنیت‌‌‌هایی که رسانه‌های غیردینی، در حال القاء‌ آن‌اند، نشان دادن «چهره‌ای خطرناک از اهل منکر» و «چهره‌ای منفعل از ناهیان منکر» است. تا دیگر کسی جرئت نهی از منکر نکند! ولی واقعیت این است که قریب به اتفاق خانم‌‌هایی که بدن‌نمایی می‌کنند، از آسیب‌هایی که به جامعه و خانواده می‌‌زنند اطلاع ندارند نه این‌که سلیطه و موجوداتی خطرناک باشند! ناهیان از منکر باید با زبانی نرم، شجاعانه و ناصحانه گاه با تذکر و گاه با تبیین، آن‌ها را مطلع‌کنند. و قانون‌‌گذار نیز باید برای آن عده‌ی قلیلی که ایجاد رعب و وحشت می‌کنند و نیز حامیان آن‌ها که قلم به دست می‌گیرند و رفتارهای خشونت‌آمیز آن‌ها را توجیه می‌کنند، قوانینی بازدارنده و تبیین‌هایی رسواکننده قرار دهد. اگر‌چه به هر‌حال صحنه، صحنه جهاد است اما نه خانم‌‌های بدحجاب سلیطه‌اند و نه ناهیان از منکر ضعیفه‌! بَل أَكْثَرُهُمْ لا يَعْلَمُونَ الْحَقَّ فَهُمْ مُعْرِضُون(انبیاء، 24)‏ وَ الْجِهَادُ عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَر...(کافی، ج2، ص51) https://eitaa.com/farbehi
سال نو و تقارن آن با ماه امساک، بهار دل‌ها، بر همگان مبارک‌باد. در این سال جدید و ماه عزیز همگی برای رهائی مظلومان عالم مخصوصا مردم غزه دعا و تلاش کنیم. اگر این ایام بدترین ایامی است که بر آنان می‌گذرد امیدوارم امت اسلام بدترین امتی نباشد که بر آنان می‌گذرد. https://eitaa.com/farbehi
گروه حامی یکی از گروه‌های اجتماعی، «گروه حامی» است، یعنی کسانی که از یک فرد، یا یک گروه یا یک هنجار حمایت می‌کنند، نقش گروه حامی، حمایت از این افراد و هنجارهاست. در صدر اسلام عده‌ای نقش گروه حامی را ایفاء می‌کردند، علی‌ابن‌ابیطالب، خدیجه کبری، ابوطالب، حمزه سیدالشهداء حامیان پیامبر بودند، از این‌رو سالی که ابوطالب و پس از آن خدیجه رحلت کرد، برای پیامبر «عام‌الحزن» نام گرفت و خدا به پیامبر وحی کرد؛ «از مکه بیرون برو! ناصر تو از دنیا رفت!» و پس از مدتی، پیامبر از مکه بیرون رفت! در زمان علی هم عده‌‌ای حامی بودند که از مهم‌ترین آن‌ها مالک بود. درباره‌ مالک اشتر این جمله نقل شده که؛«تا مالک زنده بود امور علی‌ابن‌ابیطالب استحکام داشت وقتی مالک به شهادت رسید، امور علی آشفته گشت!»، و علی تنها ماند! وفادارترین حامی حسین وقتی بر زمین افتاد، حسین گفت: «الان کمرم شکست!» امام صادق نیز حامیانی داشت و درباره هشام می‌گفت: «ناصرنا بقلبه و لسانه و یده!». حضرت مهدی به فرزند عثمان بن سعید فرمود: «عاش أبوك سعيداً ومات حميداً، فألحقه بأوليائه ومواليه فلم یزل مجتهدا فی امرهم». خدیجه نیز آن‌هنگامی که همه پیامبر را ترک کردند یکی از حامیان او بود، وقتی خدیجه رحلت کرد پیامبر او را در عبای خود، و جبرئیل نیز به‌دستور خدا، تنها برای خدیجه کفنی از بهشت آورد که همراه با آن‌عبا، او را کفن و دفن کرد. امیرمؤمنان علی علیه‌السلام فرمود: «هر کس ما را با قلبش دوست بدارد و با زبانش ما را یاری دهد و با دشمنان ما بجنگد، در بهشت همراه با ما، در همان درجاتی است که ما هستیم!» https://eitaa.com/farbehi