eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
808 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
🔚 دَوَران محمد قوچانی ◾️محمد قوچانی نه روزگاری نه چندان دور در دوران دوم خرداد با انتشار مقالاتی در روزنامه‌های همچون «نشاط» به صورت افراطی از مواضع رفرمیست‌ها در موضوعاتی همچون قتل‌های زنجیره‌ای، کوی دانشگاه و اصلاح قانون مطبوعات دفاع می‌کرد. 📎 وی این روزها در حالی خود را مدافع رئیس جمهور کنونی، هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری یک معتدل می‌نامد که روزگاری سرمقاله‌ها و کتاب‌هایش مختص به تخریب این افراد از جناح راست سنتی بود. او اکنون سر دبیر روزنامه سازندگی است. 🗞او در دوره‌ای که سردبیر روزنامه تازه تاسیس هم‌میهن شده بود در توضیح اینکه این روزنامه در دوره جدید چه روندی را طی خواهد کرد. در سرمقاله‌ای به عنوان هم‌میهن نه ارگان دولتی نه ارگان اپوزیسیون می‌نویسد: «هم‌میهن نه ارگان دولت است و نه ارگان اپوزیسیون. روزنامه هم‌میهن خود را یک روزنامه حرفه‌ای معتقد به گفتمان اصلاح+اعتدال می‌داند.» ✍🏻حجت احسان بخش 🆔 @farhang_puya
⭕️ دولت مخفی ‼️در ریاست جمهوری دوره اول آقای روحانی وزیر نیرو ایشان آقای چیت‌چیان برای بیان گزارش وزارت متبوعش به دیدار آقای هاشمی رفسنجانی رفت و به او گزارش داد! ⁉️ این عمل وی با موضع‌گیری‌های بعضی از نمایندگان مجلس و بعضی از نخبگان کشور مواجه شد که واقعا رئیس دولت کیست و نقش هاشمی رفسنجانی در دولت چیست؟ 🔰 فعال شدن این شخصیت همراه و همیشگی اصلاح‌طلبان و سایت‌شان را نیز می‌توان در همین چارچوب تحلیل کرد. سایت آقای هاشمی که در آن زمان بسیار فعال شده بود بعد از پیروزی دکتر حسن روحانی کاربران را با تیتری عجیب شگفت زده کرد:«هاشمی انقلاب را از خوارج پس گرفت.» 🖋حجت احسان بخش 🆔 @farhang_puya
❌جمهوری منها انقلاب ⚜ بالاترین شعار اعتدالیون در داخل عمل کردن به قانون است این حرف تا اینجا درست است و مشکلی ندارد اما تفسیر آنها از قانون خیلی مهم است. آنها می‌گویند:«هرچه مورد قبول اکثریت مردم است؛ قانون می‌شود.» این حرف برگرفته از اندیشه‌های لیبرال دموکراسی غرب است و منجر به این می‌گردد که ارزش‌های جامع طبق خواست اکثریت جامعه انتخاب شود. ⬛️ شعار جامعه باز در ادامه مطرح می‌شود. جامعه باز یعنی جامعه‌ای که در آن به حقوق افراد احترام گذاشته شود؛ لذا هر چیزی مخالف حکم افراد جامعه باشد دیکتاتوری محسوب و خشونت را در پی دارد. با این تفسیر حکم ولی‌فقیه می‌شود حاکمیت فرد بر جامعه و این حاکمیت خروج از اعتدال است. 🧕از آنجایی که این جریان در ادامه جریان سازندگی و اصلاحات است و آمده تا برای تحقق جامعه مدنی آخرین تلاش‌های خود را به کار بندد. در جامعه این چنینی که در آرمان‌های آن حقوق و خواسته‌های فرد کاملاً باید رعایت شود دیگر مسئله‌ای مثل حجاب یک ارزش اجتماعی تلقی نمی‌شود. ⚠️ اعتدالیون می‌خواهند ذاتیات انقلاب اسلامی را از جمهوری اسلامی سلب کنند تا از جمهوری اسلامی تنها اسم باقی بماند. 📝سید محمد حسینی 🆔 @farhang_puya
🔆 تفاوت اقتصاد در تمدن اسلامی با غربی (قسمت اول) 🔎 رسالت تمدن مادی قدرت تولید ثروت است و این ثروت را به صورت بادوام، ثابت و مستقر توضیع کند. ما وقتی در ارزش‌شناسی اسلامی می‌گوییم که ارزش اقتصاد اصیل نیست، منظور این است که این معیشت باید در خدمت عبودیت قرار گیرد. آن وقت با این مفهوم معنویت می‌شود سه کارکرد نظام اقتصادی که ایجاد ثبات، رشد اقتصادی و توزیع عادلانه است، را انجام داد. ❌ حتی اگر همه‌ی این سه کارکرد باشد؛ ولی در خدمت معنویت قرار نگیرد، به آن تمدن اسلامی صدق نمی‌کند. شما اگر نگاه کنید می‌بینید در آیات قران گاهی اوقات اشاره به قارون می‌شود که ثروت بسیاری داشته... 💠 ولی این ثروت در خدمت معنویت قرار نداشته؛ لذا در رویکرد اسلامی تمدن مادی، خودش ارزش ذاتی ندارد. تمدن مادی ارزش آن، ارزش غیری است. تمدن مادی وقتی ارزش دارد که در خدمت تمدن معنوی قرار گیرد و انسان را به مقام قرب الهی برساند و آن حیات طیبه اتفاق بیفتد. 🎙 گفت‌وگو با دکتر محمد جواد توکلی 🆔 @farhang_puya
✅ اربعین و تمدن اسلامی (قسمت اول) 🔸 اربعین دو قسمت دارد: یک قسمت زیارت اربعین است که چیز جدیدی نیست و مربوط به گذشته است. زیارت اربعین را از گذشته داشته‌ایم. چه بسا، زیارت عاشورا و زیارت عرفه در متون اسلامی اهمیت بیشتری هم از آن داشته باشد. 🔰 قسمت دیگر، راهپیمایی است که این نیز از گذشته وجود داشته است. عکس‌های تاریخی‌ای موجود است که بزرگان و علما را در میانه‌ی راه نجف تا کربلا درحالی که پیاده می‌رفتند، نشان می‌دهد. البته این پیاده‌روی منحصر در اربعین نبوده است. امری سنتی بوده است که در اربعین پررنگ‌تر شده است. 🔆 اینکه راهپیمایی اربعین بعد از سقوط صدام گسترش می‌یابد. این امری جدید است و به این صورت، سابقه نداشته است، پیداست که نفحات انقلاب اسلامی تأثیر گذاشته است. پیداست که این تأثیر‌گذاری را در احیاگری آن سنت - به شکلی که فرهنگ، ظهور اجتماعی پیدا کرده است - داشته است. ✂️ برشی از یادداشت موسی نجفی در نشریه‌ فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
✅ اربعین و تمدن اسلامی (قسمت دوم) 🌐 حالا فرهنگ اربعین در شکل اجتماعی و سیاسی، خود را نشان می‌دهد. اول، ناقص‌تر بود ولی هر سال که گذشت، کامل‌تر شد. اربعین به عنوان امری که هنوز احیای سنت است رگه‌هایی از جنبه‌های جدید را در آن می‌توانیم ببینیم. به این نکته باید توجه داشت که تمدن اسلامی ویژگی‌ای دارد که در تمدن غربی نیست. 〽️ بیان شد که تمدن‌ها سه ویژگی دارند: ابزار، عقلانیت، و فضایل اخلاقی. تمدن غربی در فضایل اخلاقی تک بُعدی است، تمدنی مادی و ناسوتی است. بزرگترین شعار آن هم، قدسیت‌زدایی از عالم بوده است، منتهی راه‌پیمایی اربعین، قدسی است. نقطه‌ی آخر و مرکزی آن، زیارت امام حسین (علیه‌السلام) است و خودِ این زیارت، یک کانون قدسی است. 🔆 ببینید فَرق شهر اسلامی و غیر‌ اسلامی در چیست؟ همان فرق تمدن اسلامی با تمدن غیر اسلامی است. در شهر اسلامی‌ای مثل مشهد، اولین سوالی که هرکس وقتی می‌خواهد جایی را اجاره کند می‌پرسد، این است که آن محل چقدر تا حرم فاصله دارد؟ یعنی مرکز مشهد حرم امام رضا (علیه‌السلام) است. ✂️ برشی از یادداشت موسی نجفی در نشریه‌ فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
✅ اربعین و تمدن اسلامی (قسمت سوم) 〽️ اما در تهران اینگونه نیست نیست که اگر کسی بخواهد خانه اجاره کند، بپرسد که مثلا تا مصلی چقدر راه است؟ چرا که تهران، شهری اسلامی نیست، مرکزش هم، مکان مقدس نیست. لکن کربلا، نجف، مکه، مدینه و قم شهرهایی هستند که یک قلبِ قدسی در آن شهر زده می‌شود و همه را با آن می‌سنجند. 🔘 ممکن است حاشیه‌ها، حاشیه‌های مدرن باشند - شاید بازار‌های مشهد حتی از بازارهای تهران هم مدرن‌تر باشد - اما یک کانون قدسی در این شهر‌ها دیده می‌شود. در شهر‌های اسلامی، این وجود دارد، در تمدن اسلامی هم همین طور است. ... . ما به ماهیت آن [راهپیمایی اربعین] که مدرن هست یا نیست، کاری نداریم. 🔆 این سبک راهپیمایی قبل از انقلاب اسلامی نبوده است. این راهپیمایی، قدسی است. خود این قدسیت نشان می‌دهد که راه‌پیمایی اربعین، فرهنگی چند ساحتی دارد. این، در مقابل تمدنِ تک‌ساحتی غرب قرار می‌گیرد. ✂️ برشی از یادداشت موسی نجفی در نشریه‌ فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
💠 استاد حاج شیخ حسین انصاریان: 🏴 چه ایام با عظمتی است ایام اربعین، آدم قلبش می‌شکند که چرا توفیق ندارد در ایام اربعین شرکت کند. ائمۀ ما گفتند اگر نمی‌توانی بروی زیارت بایست رو به قبله به ابی‌عبدالله (ع) سلام بده زائر حساب می‌شوی. 🆔 @farhang_puya
💢 زیارت اربعین در کنار رهبر عزیز انقلاب اسلامی 🆔 @farhang_puya
🔆 تفاوت اقتصاد در تمدن اسلامی با غربی (قسمت دوم) ❌ اتفاقاً راجع به «شاخص توسعه‌ی انسانی» مقاله‌ای نوشتم. الان غرب برای توسعه‌ی انسانی سه شاخص مطرح می‌کند و می‌گوید توسعه‌ی انسانی وقتی تحقق پیدا می‌کند که آدم‌ها عمرشان زیاد باشد، جیبشان پر پول باشد و بدنشان سالم باشد! 💠 به تعبیر دیگر سواد، بهداشت و درآمد را برای توسعه‌ی انسانی مطرح می‌کنند. من در مقاله بعد معنویت و اخلاق را هم اضافه کردم و گفتم اگر این سه تا باشد و اخلاق و معنویت و هدف‌گذاری اصلی آن، تحقق پیدا نکند، اصلا توسعه‌ی انسانی حاصل نشده است؛ چون در رویکرد قرآنی آن هدف نهایی، تعالی انسان است، توسعه و پیشرفت نیست. ❇️ در آیات آمده «و تعالوا الی کلمه سواء». تعالوا در این جا به معنی آمدن نیست، بلکه به معنی بالا آمدن است. پیشرفت؛ یعنی ارتقاء؛ یعنی بالا آمدن. ... پس رشد، عدالت، استقرار اقتصادی به عنوان مقدمه است و مطلوب بودن آن‌ها مقید به معنویت می‌شود. 🎙 گفت‌وگو با دکتر محمد جواد توکلی 🆔 @farhang_puya
🌐 اربعین، حرکتی جهانی (قسمت اول) 🔸 راهپیمایی اربعین، راهپیمایی ملی نیست؛ نه برای عراقی هاست، نه برای ایرانی و نه برای لبنانی‌ها. در واقع، برای کشور خاصی نیست و جنبه‌ای فراملی دارد. این خود، نشان دهنده یک زیست تمدنی است. در تمدن غرب هم، این را می‌بینیم. تمدن غرب متعلق به یک ملت نیست، آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و دیگران همه مدعی آن هستند. 🔊 تمدن اسلامی هم، اینگونه است. تمدن اسلامی هم، زیست جغرافیایی محدود ندارد و خیلی وسیع است. این زیست، در راهپیمایی اربعین دیده می‌شود؛ زبان‌های متنوع، نژاد‌های متعدد و غیره دیده می‌شود. در تمدن‌ها یک امر مهم دیگری نیز هست. 📚 از آقای کسینجر در کتاب «نظم جهانی»اش خواندم که می‌گوید: «دلیلی که اسلام می‌تواند نظم جهانی حاصل از قرار دارد وستفالیا - که نظم اروپایی و غربی تحت تأثیر آن شکل گرفته است - را تحت تأثیر قرار داده و به هم بزند، قضیه دارالسلام و دارالکفر و دارالحرب است که مسلمان‌ها به این قائل هستند». ✂️ برشی از یادداشت موسی نجفی در نشریه‌ فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
Shab19Safar1399[01].mp3
11.59M
💠 نجوا با حضرت سیدالشهداء (علیه‌السلام) 💠 دلتنگ اربعینیم... 🎙 حاج میثم مطیعی 🆔 @farhang_puya
🌐 اربعین، حرکتی جهانی (قسمت دوم) 🔆 تمام حرف کسینجر این است که مسلمانان می‌توانند با این تقسیم‌بندی‌ها، به همه نسبت برقرار کنند؛ با مؤمنین، به غیر مؤمنین و با کسانی که داخل جامعه‌ی اسلامی زندگی می‌کنند اما مسلمان نیستند. تکلیف همه را مشخص می‌کنند. البته این را با صراحت نمی‌گوید و این برداشت من از متن ایشان است. 🛣 در راهپیمایی اربعین هم، ممکن است همه خیلی مقید به احکام نباشند؛ اما آنجا زندگی مؤمنانه و نظمی مؤمنانه را تجربه می‌کنند. آن‌جا فضای سکولار نیست و تکلیف همه معلوم است. سبک زندگی مقدس دیده می‌شود و همه با آن نسبت دارند. ✴️ برادران اهل تسنن و حتی از مذاهب دیگر مثل ارتدوکس‌ها و کاتولیک‌های مسیحی هم به این مراسم می‌آیند و منعی برای ایشان جهت شرکت در این راه‌پیمایی نیست. این نشان دهنده‌ی آن است که راه‌پیمایی اربعین می‌تواند با فرهنگ‌های دیگر نسبت برقرار کند. ✂️ برشی از یادداشت موسی نجفی در نشریه‌ فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
🌐 اربعین، حرکتی جهانی (قسمت سوم) 🔹 پس اصولاً تمدن اسلامی - که یکی از جلوه‌های امروزش در جامعه‌ی مدرن، راه‌پیمایی اربعین است، قدرت نسبت برقرار کردن با همه چیز را دارد. البته با برتری سبک زندگی اسلامی، نظم مؤمنانه و آن کانون قدسی که در آن وجود دارد. 🔸 به نظرم مهم‌ترین بحث راه‌پیمایی اربعین جلوه‌ای است از نظریه پیوستگی که توانسته یک امر سنتی را از گذشته آورده و با عبور از عالم مدرن، کاملا در یک ظهور اجتماعی به این گستردگی و با این ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نشان دهد. 🔗 به طوری که برخی از محققین در آمریکا بحث کرده بودند که راه‌پیمایی اربعین، طرح خاورمیانه‌ی جدید آمریکا را کاملا به هم زد و ملت‌های ایران، عراق، لبنان، سوریه و غیره را در یک ترکیب جدید قرار داد. نه تنها این کشور‌ها تجزیه نشدند بلکه وحدتی مؤمنانه را در راه‌پیمایی اربعین تجربه کردند. ✂️ برشی از یادداشت موسی نجفی در نشریه‌ فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
✳️ کربلا مرکز قدسی عالم 🆔 @farhang_puya
در روز اربعین چه دعایی کنیم؟ 💠 حضرت آیت‌الله جاودان: 🔻 در مورد کشورتان و رهبرتان حتما دعا کنید. در این کشور یک دانه ستون وجود دارد. فقط هم یک دانه، یکی‌و نصفی هم‌ نیست. این کشور روی دوش آن ستون‌ است. 🔺 دعا کنیم برای سلامتیشان، برای طول عمرشان؛ ایشان بماند و با سلامت و قدرت کامل. تا وقتی که حضرت ولیعصر (عج‌الله‌تعالی...) تشریف می‌آوردند. دعای فرج و ظهور هم اصل‌الاصول است. 🆔 @farhang_puya
💠 گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم ... 🆔 @farhang_puya
🌐 ظرفیت‌سازی تمدنی در راهپیمایی اربعین (قسمت اول) 📺 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره نقش تمدنی پیاده‌روی اربعین فرمودند: «اگر ظرفیت‌های کشورهای اسلامی بر روی هم مجتمع بشود، آن وقت امت اسلامی نشان خواهد داد که عزت الهی یعنی چه؛ تمدن عظیم اسلامی را به جوامع عالم نشان خواهند داد؛ باید هدف ما این باشد و این راه‌پیمایی اربعین می‌تواند یک وسیله‌ی گویایی برای تحقق این هدف باشد» 👈 تاریخ ۲۷/ ۶/ ۱۳۹۸ 🔹 در این نشست [جایگاه پیاده‌روی در سیر تمدن انقلاب اسلامی] دکتر موسی نجفی مبحث خود را با عنوان «ظرفیت‌سازی تمدنی در مسئله راهپیمایی اربعین» ارائه کرد که بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR متن کامل آن را منتشر کرد است. پیش از ورود به بحث لازم است به این شُبهه پاسخ داد که بعضی می‌گویند: «شما هر چیزی را به هر چیز دیگر نسبت می‌دهید و می‌چسبانید. مردم راهپیمایی می‌کنند، این چه ربطی به تمدن دارد؟ و چگونه می‌توان آن‌ها را به هم مرتبط ساخت؟» این در حالی است که اربعین یکی از نمادهای تمدن نوین اسلامی است. برای پاسخ مقدمتا باید به دو سؤال دیگر پاسخ داد: نخست آن که، تمدن چیست؟ دیگر آن که، مراد و منظور از تمدن نوین اسلامی چیست؟ در ابتدا باید این دو بحث را حل کنیم. 🔸 وقتی صحبت از تمدن می‌شود، نزدیک‌ترین واژه به آن، فرهنگ است. این دو با یکدیگر سنخیت و هماهنگی دارند. اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم که «چگونه فرهنگ به تمدن تبدیل می‌شود؟» باید گفت که اگر راهی در نظر بگیریم، فرهنگ ابتدای آن و تمدن انتهای آن است. در حقیقت تمدن، نمونه‌ی عالی فرهنگی است. 🎙 گفت‌وگو نشریه فرهنگ پویا با موسی نجفی 🆔 @farhang_puya
🌐 ظرفیت‌سازی تمدنی در راهپیمایی اربعین (قسمت دوم) 🔸 شهید مطهری تعبیری دارند که تمدن، جنبه مادی و فرهنگ و فرهنگ، جنبه معنوی تمدن تمدن است، این تعبیر شهید مطهری است. اگر بخواهیم جمله ایشان را تفسیر نموده و بسط دهیم، می‌توان گفت: وقتی فرهنگ ظهور و جلوه‌ی اجتماعی پیدا می‌کند، تمدن می‌شود. 💠 ما در مناسبات اجتماعی هم می‌توانیم معنای این کلام را جست‌وجو کنیم؛ مثلا در فرهنگ خانواده، فرهنگ «مَحرم و نامحرم» داریم که این جلوه‌ی تمدنی خود را در شهر‌سازی نشان می‌دهد به گونه‌ای که وقتی ما در خانه‌سازی و شهرسازی همین فرهنگ را نشان دهیم، خانه‌های ما به سبک خاصی ساخته می‌شود یا مثلا یکی از مسائل فرهنگی ما، پاکیزگی و طهارت است، این وقتی در شهر‌سازی این وقتی در شهر‌سازی وارد می‌شود و می‌خواهد شهر اسلامی بنا بشود، حمام ساخته می‌شود که محلی برای غسل و پاکی است. 🔻 همان فرهنگ است ولی ظهوری اجتماعی پیدا کرده است. یعنی، همان فرهنگ در روابط اجتماعی و زندگی اجتماعی دیده می‌شود. بنابراین وقتی فرهنگ ظهور اجتماعی پیدا می‌کند، این، تمدن می‌شود. 🎙 گفت‌وگو نشریه فرهنگ پویا با موسی نجفی 🆔 @farhang_puya
🌐 ظرفیت‌سازی تمدنی در راهپیمایی اربعین (قسمت سوم) 📋 تمدن ویژگی‌های زیادی دارد؛ نظم، قانون و غیره. اما، سه ویژگی در تمدن خیلی برجسته است: 1⃣ ساخت ابزار متناسب با آن 🔸 این، بیشتر در میان غربی‌ها ظهور و بروز پیدا کرده و به آن افتخار می‌کنند. جلوه‌ی آن در غرب، رفاه و ابزار پیشرفته ساختن است. البته در تمدن اسلامی نیز ساخت ابزار وجود داشته است. به عنوان مثال، در اسلام نماز خواندن را داریم. برای خواندن نماز می‌بایست قبله را تشخیص داد. در قدیم، ابزار‌های پیشرفته برای تعیین قبله وجود نداشت؛ بنابراین، اسطرلاب و وسایل نجومی ساخته شد. این، همان ابزار لازم برای این کار بوده است، برای ابزارسازی مثال‌های زیادی می‌توان برای آن پیدا کرد. این‌ها ابزار‌های ظهور و بروز اجتماعی تمدن است. 2⃣ عقلانیت 🔹 عقلانیت از نظر اسلام داشتن بینش صحیح نسبت به هستی و انسان و داشتن نگرش صحیح نسبت به موضوعات جزعی و نسبت‌‌سنجی آن‌ها با هستی و انسان و داشتن انگیزه صحیح برای حرکت در راستای اهداف الهی از خلقت هستی و انسان است. جایی که فرهنگ و تمدن وجود دارد، عقلانیت رشد می‌کند. بر سر هر موضوعی که به رشد عقلی می‌رسیم. یک‌سری مطالب را بهتر درک می‌کنیم. وقتی رشد عقلی پیدا کنیم، دیگر قانون‌گریز نمی‌شویم و رفتار‌هایمان، رفتار‌های متمدنانه می‌شود. حد و حدود خود را می‌دانیم. عقلانیت برکات زیادی دارد. جایی که وحشی‌گری ناامنی و تجاوز به حقوق دیگران باشد، عقلانیتی نیست تا تمدن اسلامی شکل بگیرد. 🎙 گفت‌وگو نشریه فرهنگ پویا با موسی نجفی 🆔 @farhang_puya
🗝اقتصاد به سبک تدبیر و امید 💰رها کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی از رویکردهای خطرناک تیم اقتصادی دولت است به گونه‌ای که می‌توان گفت از غریب ترین واژه‌ها در ادبیات اقتصادی دولت مفاهیمی چون حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است. 🛢چشم دوختن به ابرقدرت‌ها و امید بستن به خارج از مرزها برای بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش تولید نفت به جای تعقیب سیاست استقلال بودجه از نفت و عدم عزم جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در حقیقت به رها کردن تقویت تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف خواهد انجامید. 💸 این فرایند و نیز برنداشتن گامی اساسی در نظارت بر بازارها و عدم جلوگیری از خودسری‌های برخی عوامل بازار به بهانه عدم دخالت در سرمایه‌های مردم، نشان از تلاش برخی برای نهادینه کردن اثر رهاسازی اقتصاد یا همان اصل آدام اسمیت در ایران است. 📝 سید روح‌الله رضوی 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حسین یک مکتب است؛ زنده‌تر می‌شود ☑️ حسین (ع) هرگز نمیمیرد! 🆔 @farhang_puya
📍دین نوین جهانی 🏦 سرمایه داران سوپر میلیاردرهای بانکدار و بیمه گذار و بورس بازهای حرفه‌ای و یهودیان تمام و سرسلسله‌های جنبان‌های قاچاق انسان، مواد مخدر و فاحشه‌ها و تسهیلاتی‌های صهیونیست از وضعیت بیداری انسان‌ها توسط انقلاب اسلامی راضی نبوده و نیستند و ساکت نخواهند نشست. 🥁این بار دیگر نمی توانستند بر طبل بی خدایی، علم گرایی، سکولاریسم، لائیسم، شیطان‌گرایی بکوبند. بلکه مجبور بودند ضربات انقلاب جهان اسلام را با مشتی از همین جنس پاسخ بگویند و چه چیز مناسب‌تر از عرفان سازی و فرقه سازی! 🏷 این شد که ادیان جدید و عرفانواره‌های جعلی به صورت هفتگی و روزانه در دو دهه اخیر روانی بازارمکاره شدند تا توسط ابر رسانه‌های مولتی مدیا باز بر گُرده جهانیان چنگ اندازند و آنها را گمراه کنند. 📝 محمد حسین فرج نژاد 🆔 @farhang_puya