eitaa logo
پایگاه مطالعاتی_تحلیلی سدید
1.4هزار دنبال‌کننده
14.1هزار عکس
378 ویدیو
31 فایل
جایی برای درنگ در "مسائل" اجتماعی و فرهنگی امروز جامعه ایرانی پایگاه مطالعاتی_تحلیلی "فرهنگ سدید" farhangesadid.com اینستاگرام: https://www.instagram.com/farhangesadid_ir/ تلگرام: https://t.me/farhangesadid ادمین: @khabarnegaar
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴فاجعه هایی که در نظام تعلیم و تربیت رها شده اند! 🖊گفتگو پیرامون نظام تعلیم و تربیت کشور با حضور حسن بنیانیان؛ 🔻برای آسیب شناسی نظام تعلیم وتربیت اول باید اجزا و روابط این نظام را شناخت ودر مرحله بعد آسیب هر کدام از اجزا ودر ادامه آسیب‌های روابط این اجزا را مورد ارزیابی قرار داد. 🔻بی توجهی عمیق دولت های بعد از انقلاب و بی تفاوتی نمایندگان مردم نسبت به تحولات فرهنگی جامعه، مشکلات ریشه ای علوم انسانی وارداتی می باشد که جو غالب تدریس اساتید است و اجازه نداده اند آرزوی دیرینه امام ورهبری برای اسلامی شدن محیط دانشگاه ها تحقق یابد. 📎https://farhangesadid.com/0001zu 🆔 @farhangesadid
🔴جامعه ایرانی علیرغم پایبندی به عرف و شرع، قانون‌گرا نیست 🖊تأملی جامعه‌شناسانه در نسبت جامعه و قانون در گفتگو با سید حسین شرف‌الدین؛ 🔻تردیدی نیست که جامعه پذیری به ویژه در مراحل آغازین به دلیل ریزش تدریجی عناصر معنایی جامعه در نظام شخصیت فرد و ایجاد نوعی طبیعت ثانوی و هویت اجتماعی، محدودیت هایی را بر او تحمیل می‌کند و فرد معمولا به دلیل این ته نشست‌ها و رسوبات عموما همانگونه عمل می‌کند، که جامعه از او انتظار دارد. این فرایند با فرایند دیگری به نام نظارت و کنترل اجتماعی اعم از رسمی و غیررسمی تکمیل می‌شود . 🔻قوانین و اعتبارات عقلایی در شکل ایده‌آل، مجموعه‌ای از ارزش‌های اجتماعی پذیرفته شده را نمایندگی می‌کنند. به بیان دیگر، اعتبارات هر جامعه اعم از عرفیات و قوانین مصوب توسط نهاد‌های رسمی معمولا با هدف عینیت دادن به ارزش‌های پذیرفته شده در قالب دستورالعمل‌های اجرایی و هدایت کنش‌های انسانی در مسیر تحقق آن‌ها طراحی و تمهید شده است. 📎https://farhangesadid.com/0001xL 🆔 @farhangesadid
🔴قهرمان و پهلوان 🖊پاسخی اجمالی به سؤال «مدرن یا سنتی» بودن نهاد بسیج به قلم مهدی متولیان؛ 🔻با آغاز تماس فرهنگی ایران با غرب و مرعوبیتی که مظاهر ترقی غربیان در دل ایرانیان و به‌خصوص ملوک ایرانی ایجاد کرد، رفته‌رفته دوران زوال جوان‌مردان و اهل فتوت آغاز شد. شاید آخرین نسل پهلوانان را می‌شود در میان کلاه‌مخملی‌های دهه‌های ابتدایی قرن اخیر پیدا کرد و از نشانه‌های تصویری‌شان که در هنر و سینمای ایران برجا مانده بازشناخت. گرچه تدریجاً مؤلفه‌های پهلوانی این طبقه در خرده‌فرهنگ جاهل‌مآبی مستهلک شد و از نشانه‌های جوان‌مردی فاصله گرفت. 🔻با تأسیس مدارس غربی و اجبار همگان به تعالیم جدید، و هم‌زمان ممانعت از ادامه‌ی شیوه‌ی قدیم تعلیم و تربیت، این زمینه‌ی سازنده برچیده شد. فراگیری علوم جدید و نظام آموزشی متناسب آن، و هرچه بیش‌تر درافتادنِ جامعه در روند مدرنیزاسیون، می‌رفت تا پایان عصر جوان‌مردان را رقم بزند. 📎https://farhangesadid.com/0001zU 🆔 @farhangesadid
🔴یک چالش کم‌جان میان منطق و احساس 🖊نقدی بر تی تی که سوژه‌های اصلی آن در ایده رها شده؛ 🔻تی تی با حالاتی از دیوانگی و بهلول‌وار در مقابل امیرساسان، نامزدش که یک اوباش و کاسب و شیاد است قرار دارد که این دو نسبت به هم دارای یک عشق سادومازوخیستی نیز هستند. این در حالی است که نه دانشمند و نه نامزد او، آن‌طور که باید به حقیقت وجودی تی تی پی نبرده‌اند، الا یک کودک که همان دختربچه ابراهیم است و ابراهیم که از همسرش جدا شده گاهی نیز با دخترش ملاقات می‌کند. 🔻در طول فیلم برخورد دو آدم از دو جهان متفاوت شامل منطق صرف در مقابل احساس صرف دیده می‌شود که فیلمساز قصد دارد میان آن دو یک برهم‌کنش برای تبلور تأثیرگذاری ایجاد کند که البته موفق نبوده است، که ریشه و علت اصلی آن در ضعف اساسی فیلمنامه به نظر می‌رسد. 📎https://farhangesadid.com/0001yM 🆔 @farhangesadid