eitaa logo
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
441 ویدیو
130 فایل
•| هنر و رسانه شهید آوینی |• 𑁍✨ #معاونت‌فرهنگی‌تبلیغی‌‌ #مرکزمدیریت‌حوزه‌علمیه‌خواهران‌استان‌اصفهان ارتباط با راهبر ← @farhangi_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍✨
امام‌صادق(علیه‌السلام)
: هر کس که خدا خیر خواه او باشد، محبت حسین (عليه‌السلام) و زیارتش را در دل او می‌اندازد؛ و هر کس که خدا بدخواه او باشد، کینه و خشم حسین (عليه‌السلام) و خشم زیارتش را در دل او مى‏اندازد.
•|به‌نقل‌از‌کتاب‌وسائل‌الشیعه،‌ج۱۰، ص۳۸۸،بحارالانوار،‌ج۹۸،ص۷۶
|• @farhangi_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 کلاس درس حسینی حضرت اباعبدالله(علیه السلام)، هم هنگام خروج از مدینه، هم هنگام خروج از مکه صحبت هایی با محمدبن حنفیه داشت؛ به نظر می‌رسد که این وصیت مربوط است به هنگامی که می‌خواست از مکه خارج شود، در ماه ذی‌الحجه هم که محمد بن حنفیه به مکه آمده بود صحبتهایی با حضرت داشت. حضرت به برادرش محمد بن حنفیه چیزی را به عنوان وصیت نوشت و داد. آنجا بعد از شهادت به وحدانیت خدا به اینجا می‌رسد: ﴿اَنّی لَم اَخرُج اَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفسِداً وَ لا ظالماً﴾ یعنی کسانی اشتباه نکنند و تبلیغات چی‌ها تبلیغ نکنند که امام حسین (علیه‌السلام) هم مثل کسانی‌که این گوشه و آن گوشه خروج می‌کنند برای اینکه قدرت را به چنگ بگیرند، برای خودنمایی، برای عیش و ظلم و فساد وارد میدان مبارزه و جنگ می‌شود. کار ما از این قبیل نیست. ﴿وَ اِنّما خَرَجَت لِطَلبِ الاِصلاحِ فی اُمَّتِ جَدّی﴾ عنوان این کار همین "اصلاح"است. می‌خواهم اصلاح کنم. این همان واجبی است که قبل از امام حسین (علیه‌السلام) انجام نگرفته بوده است. این اصلاح از طریق "خروج" است. خروج یعنی قیام.
ادامه دارد↓
•|کتاب انسان  ۲۵۰ ساله📚|•
@farhangi_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 کلاس درس حسینی حضرت در این وصیت‌نامه این را ذکر کرد، تقریبا تصریح به این معنی است یعنی اولاً میخواهیم قیام کنیم و این قیام ما هم برای اصلاح است نه برای این است که حتما باید به حکومت برسد؛ نه برای این است که حتما باید برویم شهید شویم. نه؛ می‌خواهیم اصلاح کنیم. البته اصلاح کار کوچکی نیست. یک وقت شرایط طوری است که انسان به حکومت می‌رسد و خودش زمام قدرت را به دست می‌گیرد؛ یک وقت نمی‌تواند این کار را بکند، نمی‌شود، شهید می‌شود. در عین حال هر دو، قیام برای اصلاح است. 📌بعد می‌فرماید: "من برای سرکشی و دشمنی و فساد کردن و ظلم نمودن خارج نشدم، بلکه من به منظور ایجاد اصلاح در میان امت جدم خارج شدم، من در نظر دارم امر به معروف و نهی از منکر نمایم، من می‌خواهم مطابق سیرهِ جدم رسول خدا رفتار نمایم".
(بحارالانوار_ج۴۴،ص۳۲۹)
این اصلاح مصداق امر به معروف و نهی از منکر است. این هم یک بیان دیگر.
ادامه دارد ↓
•| کتاب انسان ۲۵۰ ساله📚|•
@farhangi_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هم اکنون مراسم بزرگداشت استاد اخلاق و عرفان آیت‌الله‌ناصری(رحمةالله‌علیه) @farhangi_esf
هم اکنون مراسم بزرگداشت استاد اخلاق و عرفان آیت‌الله‌ناصری(رحمةالله‌علیه) @farhangi_esf
هم‌اکنون سخنرانی حضرت حجت الاسلام‌والمسلمین بهرامی مدیر محترم حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در مراسم بزرگداشت استاد اخلاق و عرفان آیت‌الله‌ناصری(رحمةالله‌علیه) @farhangi_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 | یاسیدتی رقیه ▪️
عرض‌تسلیت‌به‌مناسبت‌شهادت
حضرت‌رقیه(سلام‌الله‌‌علیها)
@farhangi_esf
🔰 کلاس درس حسینی حضرت در مکه دو نامه نوشته است که یکی به روسای بصره و یکی به روسای کوفه است. 📌در نامه حضرت به روسای بصره این طور آمده است: وَقَد بَعَثتُ رَسولی اِلیکُم بهذالکِتاب، و انّی اَدعُکُم اِلی کِتابِ اللهِ و اِلی نَبیّهِ،فَاِنّ السُنَّتَ قَد اُمیتَت،و اِنّ البِدعَتَ قَد اُحییَت فَاِن تُجیبوا دَعوتی و تُطیعُوا اَمری اَهدکُم سَبیلَ الرَّشاد (بحارالانوار.ج۴۴.ص۳۴۰) من می‌خواهم بدعت را از بین ببرم و سنت را احیا‌ کنم؛ زیرا سنت را می‌رانده‌اند و بدعت را زنده کرده‌اند، اگر دنبال من آمدید راهِ راست با من است؛ یعنی می‌خواهم همان تکلیف بزرگ را انجام دهم که احیای اسلام و احیای سنت پیغمبر و نظام اسلامی است. بعد در نامه به اهل کوفه فرمود: فَلَعَمرِی مَا الاِمامُ اِلّا الحاکِمُ بِالکِتابِ القائِمُ بِالقِسطِ الدّائِنُ بِدِینِ الحَقِّ الحابِسُ نَفسَهُ عَلَی ذِلکَ لله (بحارالانوار ج ۴۴ ص ۳۳۴) ▫️امام و پیشوا و رئیس از جامعه اسلامی نمی‌تواند کسی باشد که اهل فسق و فجور و خیانت و فساد و دوری از خدا و اینهاست. باید کسی باشد که به کتاب خدا عمل کند. یعنی در جامعه عمل کند؛ نه اینکه خودش در اتاق خلوت، فقط نماز بخواند بلکه عمل به کتاب را در جامعه زنده کند، اخذ به قسط و عدل کند و حق را قانون جامعه قرار دهد؛ الدّائِنُ بِدِینِ الحَقِّ یعنی آیین و مقررات جامعه را حق قرار دهد و باطل را کنار بگذارد. ▫️اَلحابِسُ نَفسَهُ عَلی ذِلکَ لله، ظاهرا معنای این جمله این است که خودش را در خط مستقیم الهی به هر کیفیتی حفظ کند و اسیر جاذبه های شیطانی و مادی نشود، والسلام. بنابراین هدف را مشخص می‌کند.
ادامه دارد ↓
•|کتاب انسان ۲۵۰ ساله📚|•
@farhangi_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍✨ بزرگان گفته اند فرج حضرت بقیه الله (
عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف
) خیلی نزدیک است. بعضی از پیرمردها امثال بنده هم طمع کرده اند که من زنده باشم و در رکاب حضرت حاضر بشوم. لکن مشکلات هم خیلی هست. مواظب باشید که انسان از دایره خارج نشود. در آخرالزمان به قدری امتحان ها شدید میشوند که... یک مقداری حواسمان را جمع کنیم برادرها. رسیدن به مقام ولایت شوخی نیست. سالم رسیدن به محضر حضرت بقیه الله کار آسانی نیست. خدا را قسمش بدهید به جان امام زمان که خدا توفیق بدهد که از اطاعت فرمان های الهی سرپیچی نکنیم. زبانت را کمی بیشتر کنترل بکن. چشمت را کمی بیشتر کنترل بکن. بلکه ان شاء الله بتوانیم سالم از دست شیطان برهیم.🤲🏻🌱 @farhangi_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
𑁍✨
حضرت‌امام‌خامنه‌ای(حفظه‌الله)
[در زمینه‌ی فرهنگ] راه صحیح این است که برنامه‌ریزی کنیم، هدایت کنیم، کمک کنیم به رویش‌های خوب، و جلوی ضربه‌ها و حملات و مانند اینها را بگیریم؛ یعنی هم آفند، هم پدآفند. ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ @farhangi_esf
𑁍✨ غیبت حضرت، تقصیر ما است!
اگرازطرف‌ما‌تقاضابود،‌عرضه‌هم‌خواهد‌بود.
@farhangi_esf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 کلاس درس حسینی امام حسین (علیه‌السلام) از مکه خارج شد. آن حضرت در بین راه در هرکدام از منازل صحبتی با لحن‌های مختلف دارد. در منزلی به نام "بَیضَه"، در حالی که حرّبن یزید هم در کنار حضرت است؛ حضرت می‌رود، او هم کنار حضرت می‌رود. به این منزل رسیدند و فرود آمدند. شاید قبل از اینکه استراحت کنند یا بعد از اندکی استراحت، حضرت ایستاد و خطاب به لشکر دشمن این‌گونه فرمود: " ایّها الناس،اِنَّ رسول الله(صلّی الله علیه و آله) قال: مَن رَاَی سُلطاناً جائِراً مُستَحِلًّا لِحُرُمِ اللهِ ناکثاً لِعَهدِاللهِ مُخالفاً لِسُنّهِ رَسولِ اللهِ یَعمَلُ فی عِبادِاللهِ بِالاِثمِ وَالعُدوَان لَم یُغَیِّر بِقَولِِ وَ لا فِعلِِ کانَ حَقّاً عَلَی اللهِ اَن یُدخِلَهُ مُدخَلَه" یعنی اگر کسی ببیند حاکمی در جامعه بر سر کار است که ظلم می‌کند، حرام خدا را حلال می‌شمارد، حکم الهی را کنار می‌زند، عمل نمی‌کند و دیگران را به عمل وادار نمی‌کند، یعنی در میان مردم با گناه، با دشمنی و با ظلم عمل می‌کند. -حاکمِ فاسدِ ظالمِ جائز که مصداق کاملش یزید بود- "لَم یُغَیِّر بِقَولِِ وَ لا فِعل" و با زبان و عمل علیه او اقدام نکند، "کانَ حَقّاً عَلَی اللهِ اَن یُدخِلَهُ مُدخَلَه"(بحارالانوار.ج۴۴.ص۳۸۲) 🔺خدای متعال در قیامت این ساکتِ بی‌تفاوتِ بی‌عمل را هم به همان سرنوشتی دچار می‌کند که آن ظالم را دچار کرده است؛ یعنی با او در یک صف و در یک جناح قرار می‌گیرد. ▫️پیغمبر مشخص کرده بود که اگر نظام اسلامی منحرف شد باید چه کار کرد. امام حسین (علیه‌السلام) هم به همین فرمایش پیغمبر استناد می‌کند.
ادامه دارد ↓
•|کتاب انسان ۲۵۰ ساله📚|•
@farhangi_esf