eitaa logo
فرهنگ دانشگاه علوم قضایی
841 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
273 ویدیو
191 فایل
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری ارتباط با ادمین @culujsas
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انا لله و انا الیه راجعون روح بلند مولای متقیان، امیر مؤمنان، اسدالله الغالب، اباالحسنین، مولانا علی بن ابیطالب علیه افضل صلوات المصلین به ملکوت اعلی پیوست.
دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین. خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودىهایت راهنمایى و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى وقرار بده بهشت را برایم منزل وآسایـشگاه اى برآورنده حاجتهاى جویندگان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part 18.m4a
6.47M
- در بهره‌مندی حداکثری از چه نسبتی میان اعمال جوانحی با اعمال جوارحی برقرار است؟ - انتهای شروع سلوک مؤمن یا پایان آن؟ - در برای چه کسانی بیشتر دعا کنیم؟ نکاتی ناب پیرامون بهره‌مندی حداکثری از آخرین و تأملی پیرامون بیان نورانی «فإن الشاهد هو الحاکم» با بیان .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلنگری برای تقارن شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با شب جمعه
بیانیه دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری به مناسبت روز جهانی قدس 🔸بسم الله الرحمن الرحیم🔸 و اعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا 🔹 روز مرگ اسرائیل و روز فریاد امت اسلامى علیه استکبار و استبداد جهانی و مدعیان است. 🔸قدس شریف قبله نخست مسلمانان، محل معراج پیامبر اعظم (ص) و پناهگاه مردم مظلوم فلسطین، در آستانه آزادی‌ست. 🔹 اخبار تزلزل داخلی رژیم صهیونیستی، اتحاد جبهه مقاومت و شکست اتحاد عبری-عربی، پیروزی امت اسلام را نوید می‌دهد. 🔸در این آوردگاه حق و باطل، هر مسلمان غیوری در پیروی از ولی امر مسلمانان -حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی- در راستای عمل به وظیفه شرعی و اخلاقی و اجتماعی خود عمل می‌نماید و با شرکت در راهپیمایی بین‌المللی روز قدس در ماه عبادت و بندگی خدا، نام خود را در زمره زمینه‌سازان ظهور حضرت حجت ابن الحسن (ارواحنا فداه) ثبت می‌گرداند. 🔹 دانشجویان، اساتید، کارمندان و جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم قضایی، ضمن دعوت از مردم انقلابی و شهیدپرور ایران، با حضور گسترده و پرشور خود در این رزمایش اعتقادی و سیاسی، بار دیگر اعلان می‌کنند که آرمان آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز فراموش‌شدنی نیست و تا پاکسازی همه سرزمین‌های اشغالی از چنگال رژیم منحوس صهیونیستی از پای نخواهند نشست. 📌روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری👇 https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
🌙دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان اللّٰهُمَّ اغْسِلْنِى فِيهِ مِنَ الذُّنُوبِ، وَطَهِّرْنِى فِيهِ مِنَ الْعُيُوبِ، وَامْتَحِنْ قَلْبِى فِيهِ بِتَقْوَى الْقُلُوبِ، يَا مُقِيلَ عَثَراتِ الْمُذْنِبِينَ. خدایا، در این ماه از گناهانم شست‌وشویم ده و از عیب‌ها پاکم کن و دلم را به پرهیزکاری دل‌ها بیازمای، ای نادیده‌گیرنده لغزش‌های اهل گناه.
اطلاعیه 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و همچنین آرزوی نابودی رژیم اشغالگر قدس به دست سربازان اسلام، اسامی برندگان مرحله اول و دوم آزمون تفسیر به شرح زیر اعلام می‌گردد: 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 👈 اسامی برندگان مرحله اول: ۱. محسن حمودی مقطع ارشد ناپیوسته ۲. محمدرضا آقایی ثانی مقطع کارشناسی ۳. مرتضی پورحبیب دهکردی مقطع ارشد ناپیوسته 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 👈 اسامی برندگان مرحله دوم: ۱. عرفان مختارپور مقطع کارشناسی ۲. رضا ژاله مقطع ارشد ناپیوسته ۳. علیرضا امانی مقطع ارشد پیوسته شایان ذکر است: سومین مرحله از آزمون تفسیر قرآن کریم؛ تفسیر سوره توحید در روز عید سعید فطر ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰ برگزار خواهد شد. 🌹
🔶 دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ فِيهِ مَا يُرْضِيكَ، وَ أَعُوذُ بِكَ مِمَّا يُؤْذِيكَ، وَ أَسْأَلُكَ التَّوْفِيقَ فِيهِ لِأَنْ أُطِيعَكَ وَ لا أَعْصِيَكَ، يَا جَوَادَ السَّائِلِينَ. خدایا در این ماه آنچه تو را خشنود می کند از تو درخواست می کنم، و از آنچه تو را ناخشنود می کند به تو پناه می آورم، و از تو در این ماه توفیق اطاعت و ترک نافرمانی ات را خواستارم، ای بخشنده به نیازمندان
🌹 سومین مرحله از آزمون تفسیر قرآن کریم؛ تفسیر سوره توحید 🌹 (دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری) 🌹 روز عید سعید فطر, ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۲:۰۰ 🌹 قابل توجه آزمون‌دهندگان محترم؛ مدت امتحان 5 دقیقه می‌باشد. سایت علاوه بر بررسی مرورگر، آی پی آزمون‌دهندگان را بررسی می‌نماید فلذا از دادن آزمون با یک گوشی و یک اتصال اینترنتی مشترک بپرهیزید. هر شخص تنها یکبار می‌تواند آزمون دهد. نمره منفی: 1/2 (به ازای دو پاسخ غلط، یک پاسخ صحیح حذف می‌شود.) امکان بازگشت به سوال قبل وجود ندارد. لینک آزمون: http://www.exam.site77.ir/exam.php?id=766404
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 زمان كنار گذاشتن فطریه 💠 سؤال: زمان کنار گذاشتن فطریه و پرداخت آن، چه موقع است؟ ✅ جواب: از غروب شب عید فطر می تواند فطریه را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلف باید فطریه را پیش از نماز عید بپردازد، ولی اگر نماز عید نمی خواند، می تواند دادن فطریه را تا ظهر به تأخیر بیندازد و در صورتی که آن را از مال خود جدا کرده و کنار گذاشته، تأخیر در پرداخت چنانچه برای غرض عقلایی باشد و سهل انگاری محسوب نشود، اشکال ندارد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد. 🆔 @leader_ahkam
🔸دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن. خدایا قرار بده مرا در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دلهاى پیامبران.
1.84M
🔹علت‌یابی عطش 🔹انواع عطش 🔹اشتباه بودن آب خوردن در موقع عطش 🔹درمان عطش 🔹درمان عطش صادق 🔹درمان عطش کاذب نکاتی ارزشمند و قابل استفاده در هنگامه عطش روزه‌داری با بیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان🔶 بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً و ذَنْبی فیهِ مَغْفوراً و عَملی فیهِ مَقْبولاً و عَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین. خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده و گناه مرا در این ماه آمرزیده و کردارم را در آن مورد قبول و عیب مرا در آن پوشیده اى شنواترین شنوایان
Part 20.mp3
6.21M
- تدبری در حدیث شریف «لا تَرَى الجاهِلَ إلاّ مُفرِطا أو مُفَرِّطا؛ نادان را نمى ‏بينى، مگر در حال زياده‌روى يا كم گذاردن» - اثر التزام به دستورات شریعت در رشد - راهکار رهایی از سلطنت و حاکمیت عقل بر رفتار انسان بهره‌برداری از آخرین فرصت‌های ماه مبارک رمضان در مسیر رشد با بیان
Part 19.MP3
13.05M
ادامه بحث پیرامون و در منظومه معرفتی اسلام با بیان پ.ن: با عنایت به نقص فنی پدیدآمده، بارگذاری این جلسه که مربوط به هفته قبل بود، به تأخیر افتاد. ضمن عذرخواهی این هفته دو فایل پیرامون بحث بارگذاری خواهد شد ان شاء الله.
باسمه تعالی نقد و بررسی آیت الله عباس نیکزاد نسبت به سخنان آقای مصطفی ملکیان سخن آقای ملکیان آیا اگر خدا نباشد همه ‌چیز مُجاز است ؟ در این مجال قصد دارم به تفهیم و تشریح جمله معروف داستایوفسکی «اگر خدا نباشد همه‌ چیز مجاز است » بپردازم . در یک سطح می‌توان با این جمله اینگونه روبه‌رو شد که حضور خدا برای افراد مذهبی افاده معنا می‌کند و بنابراین یک فرد مذهبی اگر از مذهب فاصله بگیرد دچار بحران معنا می‌شود و بنیان اخلاق برای او فرو می‌ریزد و در نتیجه اگر خدا نباشد همه ‌چیز از نظر آن‌ها مجاز است ؛ درحالی ‌که این فهم اشتباه است و باید توجه نمود که آنچه برای افراد مذهبی اهمیت دارد و بنیان اخلاق برای آن‌ها محسوب می‌شود وجود یا عدم وجود خدا نیست و آن‌ها بیم حضور خدا را ندارند ؛ بلکه وجود بهشت و جهنم است که سبب می‌شود به اخلاقیات اهمیت دهند و اگر خداوند اعلام کند که دیگر بهشت و جهنم وجود ندارد که افراد مذهبی در صورت اخلاقی زیستن به بهشت بروند و با بی‌اخلاقی وارد جهنم شوند دیگر افراد مذهبی اخلاق را رعایت نمی‌کنند و بنیان اخلاق برای آن‌ها فرو می‌ریزد ؛ زیرا آن‌ها به جهت خوف از جهنم و اُمید به بهشت اخلاقیات را رعایت می‌کنند و به اخلاق اهمیت می‌دهند . در واقع حرف دل افراد مذهبی این است که اگر بهشت و جهنم نباشد همه‌ چیز مجاز است و اگر چنین اتفاقی بیافتد و خداوند بهشت و جهنم را نابود کند علیرغم اینکه خدا وجود دارد پایبند اخلاق نخواهند بود ؛ زیرا آنچه برای افراد مذهبی مطرح است بیم از جهنم و امید به بهشت است . باید توجّه کرد که داستایوفسکی این جمله را در معنای عمیق‌تر بیان می‌کند ؛ سطح عمیق‌تر که می‌توان با این جمله روبه‌رو شد شامل انسان‌هایی است که خدا را فارغ از بهشت و جهنم پرستش می‌کنند و حتی اگر بهشت و جهنم وجود نداشته باشد باز هم خداوند را اطاعت می‌کنند ؛ مانند علی بن ابیطالب (ع) که در مناجات با خدا می‌گوید : ربّى صبرتُ على عذابك فكيف اصبر على فِراقك ؛ من اگر بر آتش جهنم تو صبر کنم چگونه بر فراق تو صبر خواهم کرد . افراد مذهبی باید توجه کنند که علی بن ابیطالب خدا را شایسته ستایش می‌بیند و به همین دلیل او را بدون در نظر گرفتن بهشت و جهنم عبادت می‌کند . مانند زمانی ‌که یک گل زیبا را می‌بینیم و زیبایی و عِطر آن را تحسین می‌کنیم ، فارغ از اینکه ستایش گل ما را نه به بهشت می‌برد و نه از جهنم دور می‌کند . علی بن ابیطالب معتقد است خدا را باید مانند این گل ستود ، بدون در نظر گرفتن بهشت و جهنم . ایشان بیان می‌کنند که گروهی خدا را به خاطر میل به بهشت عبادت می‌کنند که عبادت تاجران است و گروهی به خاطر ترس از جهنم که عبادت بردگان است و آزادگان هستند که خدا را به خاطر خودش عبادت می‌کنند . [ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَغْبَةً فَتِلْک عِبَادَةُ التُّجَّارِ وَ إِنّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ رَهْبَةً فَتِلْک عِبَادَةُ الْعَبِیدِ وَ إِنَّ قَوْماً عَبَدُوا اللَّهَ شُکراً فَتِلْک عِبَادَةُ الْأَحْرَار ] اگر از این منظر بنگریم ممکن است علی بن ابیطالب (ع) بگوید اگر خدا نباشد همه ‌چیز مجاز است . اگر از این دو سطح عبور کنیم در واقع باید اشاره‌ کنم که من با داستایوفسکی موافق نیستم که اگر خدا نباشد همه ‌چیز مجاز است . فرودست‌ ها می‌گویند اگر بهشت و جهنم نباشد همه ‌چیز مجاز است و کسانی که عمیق‌تر هستند می‌گویند اگر خدا نباشد همه ‌چیز مجاز است و من می‌گویم اگر خدا هم نباشد همه‌ چیز مجاز نیست ؛ زیرا حتّی اگر خدا نباشد انسان برای اینکه به انسانیت خود وفادار باشد و سر در منجلاب حیوانیت نکند و همان‌گونه که پاسدار جسم و ظاهر خود است پاسدار روح خود نیز باشد باید کارهایی انجام دهد لذا اگر خدا و بهشت و جهنم هم نباشد همه‌ چیز برای او مجاز نیست . در واقع به نظر من انسانی که بدون در نظر گرفتن بهشت و جهنم و وجود داشتن خدا ، اخلاقی زندگی می‌کند از کسانی که برای بهشت و جهنم اخلاق را رعایت می‌کنند (تاجران و بردگان) شریف ‌تر است ؛ زیرا این افراد بیم جهنم و اُمید به بهشت ندارد و هم ‌چنین او از کسانی که فارغ از بهشت و جهنم در جهت لقاءالله ، اخلاقی زندگی می‌کنند نیز شریف‌تر است [ فارغ از اینکه خداباور است یا خداناباور ] ؛ زیرا کسانی که در جهت لقاء الله اخلاقی زندگی می‌کنند باز هم به همان هدایت و حراست الهی امید دارند ؛ اما کسی که نه برای بهشت و جهنم و نه برای خدا اخلاقی زندگی می‌کند این فرد بیم و امیدی به چیزی ندارد و نه در پی رهایی از جهنم است و نه در پی بهشت یا لقا الله ؛ او اخلاق را از این جهت رعایت می‌کند که انسان را شریف ‌تر از آن می‌داند که خود را به بی‌اخلاقی بیالاید . ( هر چند کسانی که صرفاً برای خود خدا او را پرستش می‌کنند در سطحی بالاتر از تاجران و بردگان قرار می‌گیرند . )