eitaa logo
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
1.4هزار دنبال‌کننده
19.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
821 فایل
اخبار فرهنگی و دانشجویی، اطلاع رسانی برنامه‌ها و بخشنامه‌ها
مشاهده در ایتا
دانلود
💠حدیث روز💠 🔹أنَّ اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، و پاسخ نگوید، مسلمان نیست 📚 کافی ج۲ ص۱۶۴
روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند. »  (صحیفه امام؛ ج ۹، ص: ۲۷۸)
همه‌ی کشورهای اسلامی از تفرقه ضرر میکنند و همه‌ی‌ آنها از اتّحاد سود میبرند. اتّحاد کشورهای اسلامی، نزدیک شدن اینها، به کار نبردن نیروهایشان علیه یکدیگر، به نفع خود کشورهای متّحد است، به نفع خود کشورهای اسلامی است. این را ما باید بفهمیم، این یک حکمت الهی است، یک حکمت اسلامی است؛ متأسّفانه به این توجّه نمیشود. امروز ما در داخل دنیای اسلام دچار مشکلیم، دچار خون‌ریزی هستیم؛ جراحتهای خون‌بار امروز وجود دارد. یمن یک نمونه‌ی از آنها است. اینها را بایستی توجّه کرد. مسائل سوریه، مسائل عراق، مسائل شمال آفریقا، مسائل گوناگونی که انسان مشاهده میکند در دنیای اسلام، همه نشانه‌های وجود اختلاف و وجود دعوا است، و این به ضرر اسلام است، به ضرر امّت اسلامی است. این [مشکل] را باید حل کنیم.  یکی از برجستگی‌های راه‌پیمایی روز قدس همین است. شما ملاحظه کنید؛ تقریباً در همه‌ی شهرهای کوچک و بزرگ ایران، مردم در روز قدس، با دهان روزه -و این سالها در این هوای گرم- راه می‌افتند در خیابانها که مشاهده کردید در تهران و در شهرهای دیگر اجتماع عظیم مردم را؛ اینها همین مردم شیعه هستند که برای فلسطینیانی که اهل‌سنّتند، دارند این‌جور اظهار همدردی و همراهی میکنند. معنای اتّحاد این است، معنای پایبندی به وحدت امّت اسلامی این است، که امام بزرگوار این را پایه‌گذاری کرد و امروز مردم دارند حرکت میکنند.۱۳۹۶/۰۴/۰۵
دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ اغْسِلْنِي فِيْهِ مِنَ الذُّنُوبِ، وَطَهِّرْنِي فِيْهِ مِنَ العُيُوبِ، وَامْتَحِنْ قَلْبِي فِيْهِ بِتَقْوى القُلُوبِ، يا مُقِيلَ عَثَراتِ المُذْنِبِينَ. «خدایا در این روز مرا از گناهان پاکیزه گردان، و از هر عیب پاک ساز، و دلم را در آزمایش رتبه دل‌های اهل تقوی بخش، ‌ ای پذیرنده عذر لغزش‌های گناهکاران.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 ترتیل سریع جزء بیست وسوم قرآن کریم 🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی ❤️ 👌 و سوم 💢 حجم: ۴ مگابایت ⏰ زمان:۳۳:۳۵ دو دلیل عقلی بر وقوع قیامت وَ مَا خَلَقْنَا السَّمَاءَ وَ الْأَرْضَ وَ مَا بَیْنهَُمَا بَاطِلًا ذَالِکَ ظَنُّ الَّذِینَ کَفَرُواْ فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ کَفَرُواْ مِنَ النَّارِ(27) أَمْ نجَْعَلُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ کاَلْمُفْسِدِینَ فىِ الْأَرْضِ أَمْ نجَْعَلُ الْمُتَّقِینَ کاَلْفُجَّارِ(28) دراین آیات دو دلیل بر وجود و یا ضرورت وجود قیامت اقامه شده است: یکی اینکه اگر قیامتی نباشد وجود این جهان مادی باطل و بیهوده خواهد بود چون هدفی برای بودنش وجود نخواهد داشت. اینکه موجوداتی خلق شوند و از آسمان و زمین این عالم استفاده کنند و بعد هم هیچ به هیچ این نظام یک نظام بی هدفی خواهد بود که ساحت قدس الهی از چنین بیهوده کاری و عمل لغوی مبراست. دیگر اینکه اگر قیامتی نباشد و محکمه عدل و پاداش و عقابی برپا نشود آنگاه کسی که در این دنیا بد بود و بد عمل کرد فرقی با آنکه خوب بود و خوب عمل کرد تفاوتی نخواهد داشت و این از نظر وجدان پذیرفته شدنی نیست. برای اینکه این دو اشکال جدی پیش نیاید عقل حکم می کند که باید پس از این عالم عالمی باشد که هم هدف این دنیا در آن محقق شود و هم تفاوت بین متقی و فاجر روشن شود. المیزان ج17 ص 196 قرآن و عترت @khomein_Quran_ac
🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷🇵🇸🇮🇷 امام خمینی (ره): فلسطین پاره تن اسلام است. 🔹 ما دانشگاهیان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در روز قدس در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس، همراه با ملت انقلابی ایران در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهیم کرد. 🛑 وعده ما: 🗓 جمعه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ 🔶 راهپیمایی سراسری در شهرهای مختلف کشور معاونت فرهنگی و دانشجویی https://eitaa.com/farhangidaneshjooei
✍ بیانیه بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی ملایر ، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس «بسم الله القاصم الجبارین قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَيْدِیكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ. ( توبه/۱۴) با آن‌ها پیکار کنید که خداوند آنان را به دست شما مجازات می‌کند و آنها را رسوا می‌سازد و سینه گروهی از مؤمنان را شفا می‌بخشد (و بر قلب آنها مرهم می‌نهد).» بار دیگر روز ها گذشتند و طی شدند تا روزنگار تاریخ ما را به جمعه‌ای دیگر در واپسین روزهای با فضیلت ماه مبارک رمضان رهنمون سازد. همان جمعه‌ای که نامش را از بنیان گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) به یادگار گرفته است. روز قدس در میان مسلمانان و تمام آزادگان جهان نماد مبارزه با اشغالگری و زورگویی است و نقش بی بدیلی در به شکست کشاندن نقشه های شوم و ضد بشری متجاوزان و زورگویان جهان همانند آمریکا و اسرائیل علیه مردم فلسطین داشته است اینک ملت مؤمن، انقلابی و روزه‌دار ایران اسلامی در برهه‌ای که نظام سلطه و استکبار جهانی با فتنه‌انگیزی در کشورهای اسلامی، قصد تضعیف اسلام و محور مقاومت جهان اسلام را دارد ، با شناخت درست و درک لحظه‌ها و بصیرت‌ خود، پرشورتر از سال‌های قبل نسبت به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس همگام، همصدا و همدل با سایر مسلمانان در دیگر بلاد اسلامی خواهند خروشید و فریاد آزادی قدس شریف را سر خواهند داد. بنابراین بسیج دانشجویی همسو با سایر اقشار مختلف مردم در آستانه روز جهانی قدس ، جنایت اشغالگران و حامیان غربی آنان را محکوم کرده و یک بار دیگر ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، همگام با مردم مومن و روزه دار ایران عزیز اسلامی با حضوری منسجم و پرشور در راهپیمایی باشکوه روز قدس شرکت کرده و آزادی قدس شریف را فریاد خواهیم زد و باور داریم که با فریادهای حق‌طلبانه مسلمانان و سیل خروشان امت اسلامی، روزی که خیلی نزدیک است، آرمان امام راحل (ره) مبنی بر آزادی قدس را شاهد خواهیم بود .‌ ان‌ شاءالله ✅بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی ملایر @malayerquranbasij
🔹چهارمین جلسه از سلسله نشست های سبک زندگی قرآنی با عنوان: «اخلاق فردی و خودسازی» به مدت یک ساعت در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۴، با ارائه سرکار خانم حسن‌پور توسط انجمن علمی دانشکده علوم‌قرآنی مشهد برگزار گردید. 🔸ایشان در ابتدا به مرور مباحث گذشته و گرفتن بازخوردهای جلسه گذشته پرداختند. این بخش با موضوع ارتباط با "خودم" بررسی شد. 🔸در ادامه وارد بحث پایانی با دو قسمت ارتباط با دیگران و ارتباط با طبیعت شدند. در بخش ارتباط با دیگران به این مسئله پرداخته شد که تمام انسان‌ها و کائنات به یکدیگر مرتبط اند و در دنیایی در هم‌تنیده زندگی میکنیم. اگر قرار باشد اخلاق را در یک کلام جمع کنیم، یک قاعده کلی پاسخگو خواهد بود: آنچه را برای خود میپسندی برای دیگران بپسند، و آنچه برای خودت نمی‌پسندی برای دیگران نپسند. خداوند ما را در این ماه به ضیافت خودش دعوت کرد و او برای بخشش ما طمع بیشتری دارد...، ما چند قدم به سمت جلو در این ایام برداشته‌ایم؟ 🔸در پایان نشست به ارتباط ما با طبیعت و پیوند زدن به داستان حضرت طالوت علیه‌السلام پرداخته شد. اینکه همه آنچه خداوند در دنیا قرار داده برای ماست و حلال است، اما ما به اندازه و بدون اسراف از این موهبات الهی باید استفاده کنیم. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن 🆔@anjomanelmiquran110
🇮🇷شرکت دانشجویان و کار کنان دانشکده علوم قرآنی بجنورد در راهپیمایی روز قدس ⏰جمعه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ @oqbojnurd
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات با عرض معذرت، جلسه امشب توشه ای از رمضان برگزار نمی‌گردد.
💠راهپیمایی روز قدس 🇮🇷حضور دانشجویان و کارکنان دانشکده علوم قرآنی خمین در راهپیمایی روز قدس جمعه ۱۴۰۲/۰۱/۲۵ دانشجویی
🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 💠 کانون قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی شیراز برگزار می کند... 🌷 محفل انس با قرآن کریم🌷 🎙با حضور استاد صادقی دوست ⏰ زمان: شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ 🔰 مکان: خوابگاه دانشجویی خواهران ✅ کانون قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی شیراز 🆔 @uniquran_shz
📔 کتابی از رهبر انقلاب، که موجب هراس اسرائیل شد کتاب «فلسطین از منظر آیت الله سید علی خامنه ای (مدظله‌العالی) رهبر انقلاب اسلامی» که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آن را حاوی نقشه‌ راه نابودی اسرائیل توسط ایرانی دانست. این کتاب در هشت فصل به موضوعاتی مانند شبهات مرتبط با مسئله‌ی فلسطین، آینده‌ی فلسطین و راه‌حل‌های مسئله‌ی فلسطین از منظر ایشان، پرداخته است. بیشتر بخوانید https://rasanews.ir/fa/news/732506/
امروز شنبه 26 فروردین 1402 24 رمضان 1444 15 آوریل 2023 🔸 سوره توبه آیه 73: 🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ ۚ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ﴿٧٣﴾ ای پیامبر! با کافران و منافقان به جهاد برخیز و نسبت به آنان سخت گیری کن [و درشت خو باش]؛ و جایگاهشان دوزخ است؛ و دوزخ بد بازگشت گاهی است. (۷۳)
💠حدیث روز💠 🔸عن امیرالمومنین (علیه السلام) قال : قال عيسى بن مریم عليه السلام : الدِّينارُ داءُ الدِّينِ ، و العالِمُ طَبيبُ الدِّينِ ، فإذا رَأيتُمُ الطَّبيبَ يَجُرُّ الدّاءَ إلى نَفسِهِ فَاتَّهِموهُ ، وَ اعلَموا أنَّهُ غَيرُ ناصِحٍ لِغَيرِهِ . 🔹امام علی به نقل از عیسی بن مریم (علیهماالسلام) فرمود : دينار(پول)، مرض دين است و عالِم، پزشك دين. پس، هر گاه ديديد كه پزشك به اين مرض مبتلا شده است (دین را وسیله معیشت خودش قرار داده است ) به او بدگمان باشيد و بدانيد كه او خيرخواه ديگران نيست. (بحارالانوار ج ۲ص ۱۰۷ به نقل از خصال شیخ صدوق«ره» )
💠 چه شرم آور است سکوت در مقابل این فاجعه بزرگ تاریخ چه ننگ است برای دولتهای که با در دست داشتن ابرقدرتهای جهان بنشینند و تماشاگر باشند که آمریکا ، یک عنصر فاسد بی ارزش را در مقابل آنان علم کند و با عده ای ناچیز عبادتگاه مقدس و آنان را از آنان غصب نموده و با کمال وقاحت در مقابل همه آنان قدرت نمائی کند. و چه شرم آور است سکوت در مقابل این فاجعه بزرگ تاریخ. صحیفه نور،جلد 16،صفحه 128
💠 اهمیت بصیرت من در سال ۸۸، مسئله‌‏ى بصیرت را مطرح کردم. عدّه‌‏اى این را مسخره کردند. «بصیرت» را مسخره کردند؛ مسخره نداشت، واقعیّت بود؛ الان هم واقعیّت است. بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن. بایستی مراقبت کرد که انسان در شناخت راهِ درست اشتباه نکند؛ در غبارآلودگی فتنه‌ها بتواند راه را پیدا کند و بفهمد راه درست چیست. بصیرت به این معنا است. ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ بصیرت این است که شما بدانید با چه کسی طرفید، بدانید که او درباره‌ی شما چه فکری دارد، بدانید که اگر چشم خودتان را بستید و فکر نکردید، ضربه خواهید خورد. ۱۳۹۵/۸/۲۶ بصیرت، نورافکن است؛ بصیرت، قبله‌نما و قطب‌نماست. قطب‌نما لازم است؛ بخصوص وقتی دشمن جلوی انسان هست. اگر قطب‌نما نبود، یک وقت شما می‌بینید بی‌سازوبرگ در محاصره‌ی دشمن قرار گرفته‌اید؛ آن وقت دیگر کاری از دست شما برنمی‌آید. ۱۳۸۹/۸/۴
دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ فِيْهِ ما يُرْضِيكَ، وَأَعُوذُ بِكَ مِمّا يُؤْذِيكَ، وَأَسْأَلُكَ التَّوْفِيقَ فِيْهِ لاَنْ اُطِيعَكَ وَلا أَعْصِيكَ، يا جَوادَ السَّائِلِينَ. خدایا در این روز از تو درخواست می‌کنم آنچه را که رضای تو در اوست، و به تو پناه می‌برم از آنچه تو را ناپسند است، و از تو توفیق می‌خواهم که در این روز به فرمان تو باشم و هیچ نافرمانی نکنم‌، ای عطا بخش سؤال‌ کنندگان.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 ترتیل سریع جزء بیست وچهارم قرآن کریم 🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی ❤️ 👌 وچهارم 💢 حجم: ۴ مگابایت ⏰ زمان:۳۲:۴۷ یکی را «بدرقه» ؛ یکی را «هِی» می کنند وَ سِیقَ الَّذِینَ کَفَرُواْ إِلىَ‏ جَهَنَّمَ زُمَرًا ... وَ سِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْاْ رَبهَّمْ إِلىَ الْجَنَّةِ زُمَرًا ... (73- زمر) « سِیقَ» ماضی مجهول فعل «سَاقَ» و از ریشه «سَوق» است و معنای آن حرکت دادن از پشت سر است. از این رو به کسی که حیوانات را از پشت می راند تا حرکت کنند «سائق» گفته می شود. بی تردید در روزی که حقیقت ظهور می کند کسانی که عمری به دین خدا احترام گذاشتند؛ احترام خواهند دید و آنان که تا توانستند دین خدا را مسخره کردند و از هیچ بی احترامی نسبت به آن دریغ نورزیدند، جز خفت و خواری چیزی نصیبشان نمی شود. پس معنای « سِیقَ» برای کافران و مؤمنان متفاوت خواهد بود. « سِیقَ» برای کافران یعنی آنها را همچون حیوان از پشت سر هِی کرده و به جهنم می ریزند و « سِیقَ» برای مومنان یعنی آنها را در کمال عزت و احترام بدرقه کرده و با تشریفات خاصی تا بهشت مشایعت می کنند. مجمع البحرین ج3 ص318 قرآن و عترت @khomein_Quran_ac