eitaa logo
روابط عمومی دانشکده علوم قرآنی خمین
354 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
153 ویدیو
363 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹قابل توجه دانشجویان و 🔸به منظور برنامه‌ریزی دقیق‌تر در راستای پیشبرد نهضت حفظ قرآن کریم و اجرای دستورالعمل تشویق حافظان، جمع‌آوری و تدوین اطلاعات جامع حافظان قرآن کریم در دستور کار می‌باشد. ▪️حافظان از یک جزء تا کل قرآن، جهت ارائه اطلاعات به امور فرهنگی مراجعه یا تماس بگیرند. امور فرهنگی: @kosaar135 @khomein_Quran_ac
مدیر مرکز امور قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم: پایش حفظ قرآن کریم ویژه دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اجرایی می گردد. روح الله شفیعی مدیر مرکز امور قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تاکید براهمیت ارتقاء سطح مهارت‌های قرآنی دانشجویان، اعلام کرد: با تصویب هیئت رئیسه دانشگاه، حفظ قرآن کریم به عنوان یکی از دروس الزامی پایش مهارتهای قرآنی دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به مرحله اجرا در خواهد آمد. 🔰 دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سایت | ایحا | ایتا | آپارات کتابخانه دیجیتال | فروشگاه کتاب 🆔 @quran_ac_ir
وی افزود: این بخش از طرح پایش از سال 1397 در آیین نامه پایش مهارتهای قرآنی دانشجویان پیش بینی شده بود، اما تا کنون اجرایی نشده و از ابتدای سال تحصیلی 1404-1405 اجرا خواهد شد؛ به این معنا که کلیه دانشجویانی که از تاریخ 1404/07/01 فارغ التحصیلی می شوند می بایست نمره قبولی را در این درس کسب نمایند. شفیعی در ادامه بیان کرد: از سال 1397 تا کنون دو بخش از طرح پایش مهارت‌های قرآنی دانشجویان که شامل روخوانی و تجوید قرآن کریم می باشد اجرا شده و بحمدلله نتایج خوبی را در ارتقاء سطح قرآن دانشجویان داشته است و پس از این نیز با جدیت ادامه خواهد داشت. وی هدف از برگزاری پایش حفظ قرآن کریم را تقویت توانمندی‌های قرآنی دانشجویان، انس بیشتر با قرآن کریم و ترغیب دانشجویان به حفظ قرآن برشمرد و آن را توشه و یادگاری ارزشمند از دوران دانشجویی که در طول عمر مورد توجه قرار خواهد گرفت عنوان کرد. شفیعی در خصوص نحوه و محدوده بخش سوم مهارتهای های قرآنی دانشجویان گفت: مرحله سوم این طرح حفظ نیم جزء پایانی قرآن کریم از سوره اعلی تا پایان سوره ناس می باشد که به این ترتیب دانشجویان علوم قرآنی قبل از فارغ التحصیلی باید علاوه بر موفقیت در آزمون‌های روانخوانی و تجوید، در آزمون حفظ هم حداقل نمره ۱۰ از ۲۰ را کسب کنند. عضو شورای فرهنگی- قرآنی دانشگاه در پایان گفت: از دانشجویان عزیز تقاضامندیم که با شرکت در کلاس‌های حفظ قرآن کریم به صورت منظم و مستمر نسبت به حفظ محدوده تعیین شده مبادرت نموده و انجام آزمون را به روزهای پایانی دوره تحصیلی موکول ننمایند تا با موفقیت کامل مراحل فارغ التحصیلی خود را سپری نمایند. شفیعی در پایان،ضمن تقدیر از توجه و اهتمام ویژه ریاست محترم دانشگاه به موضوع حفظ قرآن کریم و همچنین همکاری شایسته معاون محترم آموزشی دانشگاه در اجرای این طرح، ابراز امیدواری کرد که همه دانشجویان با انگیزه و عشق به قرآن به این برنامه بپیوندند و از آن بهره مند گردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز و شب بیست و هفتم رجب 🌸 عید مبعث مبارک🌸 @khomein_Quran_ac
بعثتِ تو!.mp3
12.7M
✘ بعثت فقط مخصوص پیامبر نیست! شما هم مبعوث می‌شوید!
👈یادداشت عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم: ✅سه نکته از بعثت پیامبر اسلام در نهج البلاغه حجت الاسلام و المسلمین حسین مقدس، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در یادداشتی بیان می دارد که در نهج البلاغه به بعثت پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص)، کراراً اشاره شده است، ایشان به سه نکته کلیدی که اهمیت فراوانی در تاریخ اسلام داردمی پردازند: 🔰 دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سایت | ایحا | ایتا | آپارات کتابخانه دیجیتال | فروشگاه کتاب 🆔 @quran_ac_ir
بعثت انبیاء، اتمام حجت بر بندگان در نهج البلاغه آمده است: "بَعَثَ اللَّهُ رُسُلَهُ بِمَا خَصَّهُمْ بِهِ مِنْ وَحْیِهِ وَ جَعَلَهُمْ حُجَّةً لَهُ عَلَى خَلْقِهِ لِئَلَّا تَجِبَ الْحُجَّةُ لَهُمْ بِتَرْکِ الْإِعْذَارِ إِلَیْهِمْ" (خطبه ۱۴۴). این بیان نشان‌دهنده این است که خداوند پیامبران را برای اتمام حجت بر بندگانش فرستاد تا عذری برای آنان باقی نماند و به سمت راه حق هدایت شوند. در این راستا، هدف اصلی شناخت نیکوکاران از بدکاران است. وصف عرب قبل از بعثت مقدس در یادداشت خود اشاره می‌کند که: "إِنَّ اللَّهَ [تَعَالَى] بَعَثَ مُحَمَّداً صلی الله علیه و آله نَذِیراً لِلْعَالَمِینَ وَ أَمِیناً عَلَى التَّنْزِیلِ وَ أَنْتُمْ مَعْشَرَ الْعَرَبِ عَلَى شَرِّ دِینٍ وَ فِی شَرِّ دَارٍ" (خطبه ۲۶). در این بخش، شرایط سخت اجتماعی و فرهنگی ملت عرب در زمان قبل از بعثت به تصویر کشیده شده است. آنان در محیطی پر از گناه و جهل زندگی می‌کردند، که این وضعیت به نیاز مبرم به هدایت پیامبر اسلام اشاره دارد. فلسفه بعثت مقدس در ادامه به فلسفه بعثت پیامبر اشاره دارد و می‌گوید: "فَبَعَثَ اللَّهُ مُحَمَّداً صلی الله علیه و آله بِالْحَقِّ لِیُخْرِجَ عِبَادَهُ مِنْ عِبَادَةِ الْأَوْثَانِ إِلَى عِبَادَتِهِ" (خطبه ۱۴۷). این بدان معناست که خداوند پیامبر را برای رهایی بندگانش از پرستش بت‌ها و هدایت آنان به سوی عبادت واحد خود فرستاده است. قرآن کریم در این راستا روشنگر است و بندگان را به شناخت پروردگارشان دعوت می‌کند. این نکات نمایانگر اهمیت بعثت پیامبر اسلام در تغییر شرایط اجتماعی و دینی جامعه عرب و هدایت بشریت به سمت حقیقت و راستگویی هستند.