eitaa logo
مدیریت فرهنگی دادگستری خراسان رضوی
1.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
288 ویدیو
367 فایل
کانال مدیریت فرهنگی دادگستری خراسان رضوی 🔻ارتباط با ما: ▪️مدیر امور فرهنگی دادگستری : شاهد شکاری @shahed_sh ▪️کارشناسان امور فرهنگی: مجید صبوری @MSabori110 روح الله باغیشنی @baghshani8 محبوبه برند @M_Barand فاطمه ابراهیمی نژاد @f_ebrahimi_nezhad
مشاهده در ایتا
دانلود
#طرح #کمپین_حقوقی 🔹معاملات خود را مکتوب کنید! @farhangikhr
#طرح 🔹محیط خانواده 🔹محیط خانواده برای زن باید محیط عزت و آرامش خاطر باشد. @farhangikhr
#کتاب_الکترونیکی #مهدویت 🔹سیمای حکومت مهدوی. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @farhangikhr
#کتاب ابرک و دختر دانا 🔹کتاب داستان 🔹ویژه #کودکان👇👇👇 @farhangikhr
#حدیث امام صادق علیه السلام : لاَ يَبْلُغُ أَحَدُكُمْ حَقِيقَةَ اَلْإِيمَانِ حَتَّى يُحِبَّ أَبْعَدَ اَلْخَلْقِ مِنْهُ فِي اَللَّهِ وَ يُبْغِضَ أَقْرَبَ اَلْخَلْقِ مِنْهُ فِي اَللَّهِ. هيچ كدام از شما به حقيقت ايمان دست نيابد مگر آن كه دورترین افراد از خود را براى رضای خدا دوست بدارد و نزديك‌ترين افراد به خود را براى رضاى خدا دشمن بدارد. تحف العقول ؛ ص369 @farhangikhr
(12) ✅پيامدهاي اجتماعي اخلاقي حرص و طمع(5) 7⃣ اسارت و ذلت نفس 🔷از ثمرات و برکات مهم و وزین مقام عبودیت و ساکن شدن در کوی توحید، مفهوم دلنشین وارستگی و آزادگی است که بهای گزافی دارد. واصلان مقام عبودیت و حقیقت بندگی، این توانمندی را می یابند که زنجیرهای اسارت و تعلّق را از جان بگسلند . 🔹عابدان و واصلان سالک به درک این معنا نائل می شوند که جز تعلّق به ذات قدسی معشوق، هیچ بند و زنجیری استحقاق به اسارت درآوردن جان آدمی را ندارد؛ از این رو اینان از تمام زنجیرها و تعلّقات می رهند. 🔹پس آزادگی و وارستگی که از ثمرات و برکات عبودیت بلکه عین مفهوم عبودیت است از درون جانِ واصلان کوی توحید و عابدان حقیقی آغاز می شود. 🔹هنگامی که نفس از درون ، طعم آزادی و اسارت ناپذیری و رهایی را چشید درگامی فراتر، آزادی و آزادگی از درون به بیرون و از جان به جهان گسترش می یابد؛ یعنی انسان در بیرون نیز حاضر نیست در مقابل هیچ بت و زر و زور و تزویری کرنش کرده و اختیار خود را بدان بسپارد و در بیرون هم بانگ و خروش آزادی بر می آورد. 🔹حرص و طمع بعنوان یک آسیبی جدی زنجیرهای اسارت را یکی پس از دیگری بر دست و پای نفس می بندد و فضای نورانی درون نفس را تیره و ظلمانی می کند و حریت را از انسان می گیرد و سوگمندانه کار بدانجا می رسد که انسان از مقام «عبدالله » بودن آن چنان تنزّل یافته و به زیر می آید که تبدیل به «عبدالدنیا» و «عبدالشهوه» و «عبدالبطن» می شود. این سرنوشت شوم و منحط برای آنان که در مسیر حرص و آز قرار می گیرند محتوم و قطعی است. 🔹حضرت امير (ع) در اين خصوص می فرمايد: «الطَّمَعُ رِقٌّ مُؤَبَّدٌ؛ طمع بندگی ابدی است». 🔹امام باقرمی فرماید: « بِئْسَ الْعَبْدُ عَبْدٌ لَهُ طَمَعٌ يَقُودُهُ وَ بِئْسَ الْعَبْدُ عَبْدٌ لَهُ رَغْبَۀٌ تُذِلُّهُ؛ چه بد بنده اي است آن بنده كه در او طمعي باشد كه او را بكشاند و چه بد بنده اي است آن بنده كه در او ميل و رغبتي باشد كه او را خوار كند». 👈ادامه دارد... @farhangikhr