لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر سوره الرحمن آیه ۱۳
حجت الاسلام والمسلمین استاد فقیهی
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅مثل چمران بمیرید...
🔹امام خمینی(ره): شماها چند سال دیگر نیستید در این عالم، چمران هم نیست؛ چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد؛ ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید
📅به مناسبت سالروز شهادت سرباز فداکار اسلام، شهید #چمران
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
⛔️ حاشیه ای بر یک شبه مناظره
📝 حجت الاسلام محمد جعفری ؛ دانشیار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
🔸گفتگوی بین حجت الاسلام دکتر رفیعی و جناب آقا میری انجام شد و گر چه از این جهت مغتنم بود که بالاخره بعد از سالها درخواست گفتگو و مناظره از طرف دغدغه مندانی از جمله راقم این قلم ، این بار جناب آقا میری پاسخ مثبت دادند؛ اما وی با طفره رفتن از عنوان مناظره و تنزل آن به گفتگو، تلاش نمود تا بار انتقادی و چالشی آن را کاهش داده و آن را کم اثر نماید. به هر حال، نفس این دیالوگ و گفتگو، تجربه ارزشمندی است که مانند سایر گفتگوهای علمی و سازنده می تواند در جهت تبیین معارف دینی و تنویر افکار عمومی، به نتایج خوبی منجر شود .
گرچه جناب استاد رفیعی از فضلای حوزوی و از سخنرانان به نام کشور می باشند و در این گفتگو هم به نکات و مطالب دقیق و ارزشمندی در نقد برخی گفته های آقا میری اشاره کردند اما مع الاسف به نظر این حقیر، نقطه کانونی گفتار و اندیشه آقا میری در این جلسه مورد توجه آقای رفیعی قرار نگرفت.
آقا میری سالیانی است که چه خود بداند و چه نداند در جهت ترویج معنویت بدون شریعت گام بر می دارد. همان که در عرف مردم گفته می شود: « دلت پاک باش». نگاهی گذرا به مطالب وی در کلیپها، پادکستها و پستهای اینستگرام نشان می دهد، آقا میری در پی یک معنویت سیال و فست فودی و یا به عبارتی معنویت کلکسیونی است که با تاکید بر یک نحوه باطن گرایی ، نقش عمل را در رشد و تعالی آدمی کم اهمیت جلوه می دهد.
در طول تاریخ همه ادیان و از جمله دین مبین اسلام ما با رویکردهایی این چنین که بنده نام دین لیبرال را بر آن می نهم، مواجه بوده ایم . جالب است در سده های اول اسلامی هم ، همین رویکرد را در تفکر فرقه ای به نام مرجئه می یابیم. مرجئه دایرة مسلمان را توسعه می بخشیدند و مسلمانان مرتکب کبیره حتی حکمرانانی مانند بنی امیه و بنی العباس را مومنانی می دانستند که معذورند و نیز از داوری درباره طرفهای نزاع جهان سیاست خودداری می ورزیدند . آنها معتقد بودند که هر گروهی برای خود دلایل خاص خود را دارد و حقیقت امر بیش ازآن که به ظاهر رفتار برگردد، به نیت افراد بازگشت می کند. طرفداران مرجئه، دخالت عمل را در ایمان نمی پذیرفتند و لذا تکالیف دینی از نظر آنها اهمیت چندانی نداشت.
حضرت آیت الله سبحانی در جلد سوم کتاب ملل و نحل( صص 142- 143) بحثی دارند تحت عنوان « خطر مرجئه برای اخلاق جامعه » و در آن جا میفرمایند :
« اگر تفکر مرجئه بر جامعه حاکم شود، از اسلام جز رسمی و از دین جز اسمی نخواهد ماند که حتی می تواند برای افرادی که حقیقتا بی دین هم هستند، مستمسکی بیافریند. لذا ائمه اطهار علیه اسلام با توجه به خطر این تفکر، دریافتند که رواج این تفکردر جامعه اسلامی و خصوصا شیعه ، آنها را به رسم جاهلیت بر می گرداند و لذا هشدار دادند که: معارف دین را به فرزندان و جوانان خود بیاموزید قبل از آن که گرفتار مرجئه شوند. ( کافی ، ج 6 ، ص 47) در ادامه آیت الله سبحانی می فرمایند که چرا امام در مورد خطر مرجئه، بالخصوص نسبت به جوانان هشدار می دهد؟ علت آن واضح است زیرا آنها سریعتر این نوع تفکر را می پذیرند چرا که این رویکرد با توجیه دینی، به آنها برگ سبزی برای ارتکاب گناهان و رذایل اخلاقی می دهد. »
بی تردید بسیاری از طرفداران آقا میری هم از جوانان همین مرز و بوم هستند. نگاهی گذرا به ممبرهای او در اینستاگرام این ادعا را ثابت می کند. بله به قول مردم کف بازار، داشتن هم زمان هم خدا و هم خرما برای بسیاری از این جوانان، شور انگیز و پرجاذبه است به صورتی که هم بتوان در اربعین در پیاده روی کربلا بود و هم در تابستان در سواحل آنتالیا.
تساهل و لیبرالیسم دینی، از مهمترین آثار این نگرش می باشد که در نهایت ایمان راستین و صداقت اخلاقی و معنوی انسانها را در عرصه فردی و اجتماعی زیر سوال می برد. در این گفتگو باید دکتر رفیعی نسبت به خطرات این رویکرد و نقد مبانی آن توجه جدی تر می کردند و بحث صرفا معطوف به خلود در جهنم و برخی مباحث فرعی دیگر نمی شد. 👇👇👇👇
همچنین در همین گفتگو، آقا میری با زیرکی ، اندیشه قرائتهای مختلف از دین را مطرح کرد و متاسفانه آقای رفیعی هم متوجه این نکته نشد و از کنار آن گذشت. آقا میری در همین گفتگو با برداشتهای تاویلی و خلاف ظاهر از قرآن و تمسک به گفته هایی تقطیع شده از بزرگان در صدد بود تا القا کند که می توان از قرآن برداشتهایی مختلف داشت و البته همه آنها می تواند درست باشد . جا داشت آقای رفیعی با تذکر به این مبانی غلط، به نقد بنیادهای معرفتی نادرست وی می پرداخت.
وسخن آخر این که گرچه رعایت اخلاق و ادب در گفتگو از اصول مناظره و گفتگو است ولی این نوع گفتگوها جای نصیحت و موعظه نیست بلکه جای چالش، سنجش و پایش است .
#نقد_آقامیری
#نقد_اسلام_رحمانی
#پاسخ_به_شبهات
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله فیاضی در هیئت فقه و شهادت معصومیه:
🔺ماجرای دعای #امام_زمان ارواحنافداه برای #امام_خامنه_ای در عرفات
🔸طلبگی یعنی در خدمت حضرت بودن، هرکس وظیفه اش را درست انجام دهد قطعا مشمول دعای خاص حضرت خواهد شد...
#شب_جمعه
🌿
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
بعد از ظهر و توی گرمای نفس گیر خردادماه، دسته جمعی به سمت دهلاویه راه افتادیم. نزدیک سوسنگرد توقف کردیم تا آبی به سر و صورتمان بزنیم.
دکتر چمران خیلی برای سرهنگ رستمی ناراحت بود و اصلا حرف نمی زد. رفت به طرف یک تویوتای سوخته که حدود صد متر دورتر از ما بود و فقط اسکلتش مانده بود و کاپوت جلو کاملا جمع و خرد شده بود و تمام دل و روده اش پیدا بود.
دکتر قدم زنان رفت طرف ماشین و خم شد روی کاپوتش. ما هم کنجکاو شدیم بدانیم، دکتر با آن ماشین سوخته چکار دارد؟ ویرمان گرفت سر از کارش در بیاوریم. رفتیم پیشش، دکتر آستینش را بالا زده و با رادیات ماشین ور می رفت. مرا فرستاد تا آچار بیاورم. آچار را گرفت و افتاد به جان رادیات. صدای جیک جیک یک پرنده هم می آمد. یک ریز جیک جیک می کرد. چند دقیقه بعد، دیدیم یک گنجشک کوچولو توی دست دکتر است.
حیوان بیچاره در آن گرما تشنه اش شده بود. آمده بود از رادیات ماشین آب بخورد که بالش گیر می کند به پره های رادیات و اسیر می شود. زبان بسته حسابی ترسیده و خیس شده بود و قلبش تند تند می زد.
دکتر گنجشک را به طرف آسمان گرفت و با حالت غمگینی گفت: من تو را آزاد میکنم، برو. خدایا به آزادی این مرغ قسمت می دهم. جان مرا هم آزاد کن، دیگر خسته شده ام.
آن روز غروب، در آن دشت سوت و کور، دکتر رو به خورشید سرخ رنگ ایستاد و گفت: خدایا، پیرم و دل شکسته ام، هیچ آرزویی ندارم، دنیا برایم تنگ است. فقط می خواهم با خودت تنها باشم.
حالت عرفانی دکتر در آن غروب دلگیر ، حال همه مان را خراب کرد . بغض گلویم را گرفت و....
📕کتاب کوچه نقاش ها نوشته راحله صبوری ص177و 178
🆔 @farhangimoasese
هدایت شده از سفره فرهنگى ريحانه
زمان بندي شروع و اتمام خورشيد گرفتگي در مراكز استانها
منبع: خبرگزاري مهر
از هنگام شروع خورشيد گرفتگي تا زماني كه گرفتگي به اوج خودش ميرسد؛ خواندن نماز آيات به نيت ادا واجب است.
🆔 @SofreFarhangiReyhane
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
📸 جزئیات خورشید گرفتگی یکشنبه ۱ تیر ۹۹ به تفکیک استان
🔹 این خورشید گرفتگی نزدیک ساعت ۹ صبح شروع میشود حوالی ساعت ۱۰ تا ۱۰:۲۰ در اغلب نقاط کشور به اوج خود میرسد از ساعت ۱۱:۳۰ به بعد به تدریج پایان مییابد.
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🔴امام خامنه ای: شهید چمران،هم علم است، هم ایمان؛هم سنت هست،هم تجدد؛هم نظر هست، هم عمل؛هم عشق هست،هم عقل.
بیانات در دیدار اعضای بسیجی هیأت علمی دانشگاهها.۱۳۸۹/۰۴/۰۲
🌹گرامیباد ۳۱ خرداد سالروزشهادت عارف زاهد دکتر چمران
🆔 @SofreFarhangiReyhane
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
هدایت شده از سفره فرهنگى ريحانه
1399-03-31-ShibahatJamiyat-OstadMortezaMosavii.mp3
4.83M
بررسي و پاسخ به شبهات افزايش جمعيت (جلسه دوم)
حجت الاسلام و المسلمين سيدمرتضي موسوي
1399-3-31
🆔 @SofreFarhangiReyhane
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🔰 اسلام امروز امانتی در دست ماست و اگر خللی در آن وارد شود علاوه بر آن که آخرت ما از بین رفته است، دنیای ما هم بر باد میرود.
📅 امام خمینی(ره) | ۲۸ بهمن ۱۳۶۳
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
❌ والدینی که در ابراز علاقه و محبت به فرزندشان کوتاهی میکنند، باید بدانند که در واقع با این کار احساس عدم امنیت را در آنها ایجاد میکنند که می تواند به شکل گیری اضطراب بنیادین منجر شده، زمینه شکل گیری انواع اختلال های روانی را در آنان ایجاد کند.
#اضطراب_بنیادین
✍️حجت الاسلام و المسلمین همتی
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
#مطلب_دوم: در قرآن کریم گرچه پیامبر صلی الله علیه وآله مبشّر و نذیر (بشارت دهنده و هشدار دهنده) معرفی شده اند؛ «إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً» (احزاب؛ ۴۵) ولی در آیات متعدد وظیفۀ ایشان در #انذار منحصر شده؛ «إِنْ أَنْتَ إِلاَّ نَذِير» (حجاب و ۲۳)، ِ إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ (رعد؛ ۷) ولی در هیچ آیه ای وظیفۀ ایشان منحصر در بشارت نشده است. و حتی درآیۀ ۱۲۲ سورۀ مبارکۀ توبه در بیان رسالت عالمان دین وظیفۀ انذار مورد توجه قرار گرفته است؛ «لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ»
بنابراین در تبلیغات دینی و تبلیغات منطبق بر قرآن کریم نباید جنبۀ انذار را کم رنگ و بی اهمیت نشان داد و این با رحمت واسعۀ خداوند و سبقت رحمت بر غضب هم منافات ندارد. چرا که خداوند به خاطر رحمت واسعه اش می داند که بیشتر مردم با انذار مسیر صحیح را انتخاب می کنند نه با بشارت و لذا جنبۀ انذار را پر رنگ تر نموده است. (خداوندی که خالق انسان و جهان است اینگونه تدبیر نموده، ما نمی توانیم و نباید با سلیقۀ خود این عامل مهم هدایت را کم رنگ کنیم و مانع تاثیر این آیات نورانی در بازدارندگی از گناه شویم ) مطلبی که متاسفانۀ آقای آقامیری به آن دامن می زنند. (آقای رفیعی به این نکته هم در فرمایشاتشان اشاره کردند.)
#مطلب_سوم: جناب آقای آقامیری گرچه در این گفتگو و احیانا در رسانۀ خودشان از لزوم گفتگو ، تحمل سخن و عقیده دیگران و تکفیر نکردن یکدیگر و اموری از این قبیل سخن گفتند ولی کم نیست کلیپ هایی از ایشان که مطلب احتمالی خودشان را چنان با آب و تاب بیان کرده اند و مطلب قطعی، مسلّم ، مطابق با آیات قرآن یا مشهور بین علمای دین را مطلبی زاییدۀ افکار و بافتۀ پندار ایشان دانسته اند و با بیاناتی هیجانی و احیانا توهین آمیز به تخطئه ایشان پرداخته اند.
#مطلب_چهارم: ظاهرا آقای آقامیری به دنبال این هستند که دین را به گونه ای عرضه کنند که ذائقۀ همگان آن را بپذیرد و همه با هر عقیده و عمل و مرامی احساس دینداری کنند و شاید به همین جهت به گونه ای سخن می گویند که به هیچکس برنخورد و هرکس ولو بدون التزام به باورها و اخلاق در رفتار دینی خود را دیندار بداند در حالی که این هم درست نیست. باید دین را همانگونه که هست فهمید و به دیگران منتقل نمود.
هرچند خیلی ها آن را نپذیرند یا به آن ملتزم نشوند. توجه به آیات سورۀ مبارکۀ شعرا در این زمینه راهگشاست. در آن سورۀ مبارک به ۸ پیامبر بزرگ خدا اشاره شده و در پایان داستان همۀ آن ها این آیه تکرار شده است: «إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً وَ ما كانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ * وَ إِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ» یعنی در همۀ آن جوامع بیش از پنجاه درصد از جامعه با پیامبر خدا همراهی نکردند و حرف او را جدی نگرفتند بلکه در برابر او موضع گیری کردند.
در پایان سورۀ مبارکۀ یوسف علیه السلام هم خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرموده:
وَمَآ أَكْثَرُ النَّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنِينَ (١٠٣) و بعد از دو آیه فرموده« وَ ما يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلاَّ وَ هُمْ مُشْرِكُونَ» (۱۰۶) و یعنی: «بیشتر مردم، هرچند شما میل شدید داری ایمان نمی آورند و مومن نیستند ......و بیشتر مومنان هم ایمانشان به شرک آلوده است.» ولی با این حال پیامبران سعی نکردند برای خوشآیند افراد و کثرت پیروان دین خدا را مطابق طبع و میل مردم تغییر دهند.
🔺اینها اشکالات اساسی ای است که همچنان بر آقای آقامیری باقیست.
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
بسم الله الرحمن الرحیم
🔺ارزیابی گفتگوی دکتر رفیعی با آقای حسن آقامیری
✍️ حجت الاسلام و المسلمین استاد کفیل
آنچه اتفاق افتاد بیشتر گفتگو بود، مناظرۀ آنچنانی نبود و لذا مطالب اساسی به سرانجام نرسید و طرفین هم گویی اصرار بر این داشتند که باب گفتگو در جامعه و در مسائل دینی باز شود (یا به تعبیر رساتر توسعه یابد) و بخشی از گفتگو در اهمیت گفتگو گذشت. بنابراین ضمن تشکر از همۀ عزیزانی که زمینۀ گفتگوی مذکور را فراهم کردند توجه دوستان را به این نکته جلب می کنم که #اشکالات_اساسی بر آقای آقامیری همچنان #باقی_است و حتی آن مقدار که از طرف جناب آقای دکتر رفیعی مطرح شد #پاسخ درخوری #نیافت.
🔺اشکالات اساسی به آقای آقامیری در حوزۀ اظهارنظرهای دینی ایشان (نه مسائل تاریخی یا اقتصادی یا اجتماعی و نه نحوۀ برخورد ایشان) را می توان در چند محور اساسی خلاصه نمود؛
#مطلب_اول: مسائل دینی و معرفتی، همه، مسائل #اختلافی نیست که گفته شود: برداشت شخصی ممکن است با برداشت دیگری متفاوت باشد و هر دو محترم است بلکه برخی مسائل #قطعی است.
علاوه بر آن اظهار نظرهای دینی باید #مستند به ادلۀ معتبر یعنی آیات و روایات معتبره و ادلۀ عقلی باشد نه مسائل استحسانی و ذوقی.
مثلا یکی از مسلمات قرآنی و دینی این است که دنیا ظرف عمل است و انسان تا در این دنیاست فرصت انجام خیر و کسب سعادت و تعالی را دارد. این مطلبی نیست که فقط از روایت «الدُّنْيَا مَزْرَعَةُ الْآخِرَة» استفاده شود مطلبی است که دهها بلکه صدها آیه و روایت بر آن دلالت دارد.
همان آیه ای که ایشان مورد استناد قرار دادند که «قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيم (زمر؛53)» و گفتند: خب انسان بعد از مرگ هم نباید ناامید از رحمت خدا باشد و خداوندِ آن جهان هم همین ویژگی ها را دارد. این کلمۀ حقی است که از آن باطل اراده شده است. چون خداوند متعال بلافاصله بعد از آن می فرماید: «وَ أَنيبُوا إِلى رَبِّكُمْ وَ أَسْلِمُوا لَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَكُمُ الْعَذابُ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ». پس آیۀ ۵۳ به غرض تحریک بر توبه و غنیمت شمردن فرصت وارد شده تا جلوی ناامیدی گنهکاران در برابر شیطان را بگیرد و با نشان دادن روزنۀ توبه آنان را به دامن خداوند بازگرداند. آیات بعد از آن هم بر همین نکته تأکید دارد.
آیۀ ۲۵۴بقره هم همینگونه است؛ «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ وَ الْكافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ» و آیۀ ۴۷ نساء؛ «يا أَيُّهَا الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى أَدْبارِها ...» و آیۀ ۴۷ شوری؛ «اسْتَجيبُوا لِرَبِّكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا مَرَدَّ لَهُ مِنَ اللَّهِ» و آیاتی که خبر می دهد در آخرت امکان تدارک نیست. مثل: «أَذْهَبْتُمْ طَيِّباتِكُمْ فِي حَياتِكُمُ الدُّنْيا وَ اسْتَمْتَعْتُمْ بِها» (احقاف؛20)، «الْيَوْمَ نَنْساكُمْ كَما نَسِيتُمْ لِقاءَ يَوْمِكُمْ هذا» (جاثیه؛34)، «قِيلَ ارْجِعُوا وَراءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورا» (حدید؛13) پس ما باید بر اساس این آیات و آیات دیگر همۀ همّ خود را بر فرصتی که در دنیا داریم بگذاریم. چرا که «الْيَوْمَ عَمَلٌ وَ لَا حِسَابَ وَ غَداً حِسَابٌ وَ لَا عَمَلَ» (نهج البلاغة؛ خطبۀ ۴۲)
این از مسلّمات است.
اما اینکه خداوند متعال چه می کند، آن مطلبی است که مربوط به خودِ خدا می شود و در قرآن کریم هم به گونه ای مطرح شده که موجب تجری و جرأت بر گناه نشود.
خداوند متعال بر اساس آیاتی نظیر آیات؛
• إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرى إِثْماً عَظيماً (نساء؛ ۴۸)
• إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً بَعيداً (نساء؛ ۱۱۶)
مشرک را بدون توبه نمی آمرزد یعنی وعدۀ آمرزش نسبت به او نداده ولی غیر مشرک را حتی بدون توبه ممکن است بیامرزد، دقت شود: ممکن است. بنابراین به غیر مشرکان هم در صورتی که توبه نکنند به طور کلی وعدۀ آمرزش داده نشده (مطلبی درستی که دکتر رفیعی هم بر آن تاکید کردند ولی در هیاهوی بحث گم شد.)
پس؛ اولا: این مطلب اختلافی نیست، ثانیا نباید به گونه ای مطرح شود که غرض خود آیات نقض شود و آیه در مسیر غیر خودش قرار گیرد
👇👇👇
💠 جسد رضاخان را درگور نلرزنید❗️
💢 در سالهای اخیر رسانههای انگلستان، تلاش میکنند تا رضاشاه را شخصیتی خدمتگذار، میهن پرست و ضدبیگانه جلوه بدهند. رسانه های ملکه انگلیس، خدماتی به رضاشاه نسبت میدهند که روح او هم از آنها خبرندارد. در این یادداشت به برخی از جعلیات منوتو، بی بی سی و فضای مجازی درباره رضاشاه اشاره میشود👇
1️⃣ اولین بار رضا شاه دانشجویان بورسیه را به خارج فرستاد❗️ 👈اولین اعزام بورس را عباس میرزا 100 سال پیش از رضا خان انجام داد.
2️⃣ ساخت اولین دانشگاه در ایران توسط رضاشاه بود❗️ 👈 اولین دانشگاه مدرن دار الفنون بود که امیر کبیر 80 سال قبل از رضا خان ساخت. اتفاقا اساتید دانشگاه تهران همان فارغ التحصیلان دارالفنون بودند.
3️⃣ راه آهن سراسری را برای مردم ایران ساخت❗️ 👈راه آهن در ایران به نام مردم و به کام انگلستان ساخته شد. مسیر منطقی برای راه آهن از تهران تا اصفهان و فارس تا خلیج فارس ختم می شد.
4️⃣ رضاشاه ارتش نوین تشکیل داد❗️ 👈نود سال قبل از رضاشاه ، عباس میرزا به تشکیل ارتش ـ نوین و تولید سلاح مدرن اقدام کرد
5️⃣ رضاشاه بنیانگذار مدارس نوین در ایران بود❗️ 👈 مدارس از دوران صفویه در ایران وجود داشت اما مدارس نوین از 1262 یعنی حدود 40 سال قبل از رضاشاه در تهران و شهرهای دیگر تاسیس شده بود.
6️⃣ بهداشت و بیمارستان در زمان رضاشاه پایه گذاری شد❗️ 👈بیمارستان های جدید از جمله بیمارستان سینا درسال 1266 سی و هشت سال قبل از او در ایران وجود داشت.
7️⃣ سیستم حقوقی ایران توسط رضاشاه پایه گذاری شد چون او یک حقوقدان بود نه سرهنگ😂❗️ 👈 نخستین قوانین حقوقی مدرن بنام اصول محاکمات کیفری در 1289 به قلم مرحوم شهید مدرس و مشیرالدوله و امام جمعه خویی نوشته شده است و رضاپالانی چیزی که سرش نمیشد، قانون وحقوق بود.
8️⃣ روزنامه نگاری از دوره رضاشاه وارد ایران شد❗️ 👈اولین روزنامه ها مانند کاغذ ـ اخبار، وقایع ـ التفاقیه دهها سال قبل از دوره پهلوی در ایران منتشر شد؛ و تا قبل از کودتای رضاخان ده ها نشریه و روزنامه در تهران و شهرستان ها در کمال آزادی منتشر می شد.
9️⃣برق در دوره رضاشاه وارد ایران شد❗️ 👈 46 سال قبل از رضاشاه نخستین کارخانه برق توسط میرزا علی خان امینالدوله که آن موقع امینالملک لقب داشت در مجمعالصنایع جنب خیابان باب همایون تهران تاسیس گشت و ناصرالدینشاه روز جمعه 17 رمضان 1296 (برابربا 12 شهریور 1258 ش) به شهر آمد و با روشن کردن چراغی آن کارخانه را افتتاح کرد.
🔟 فرهنگستان زبان فارسی توسط رضاشاه انجام شد❗️ 👈اولین تلاش ها برای راه اندازی فرهنگستان زبان فارسی در دوره ناصری صورت پذیرفت.
💠 شبکه های ماهواره ای طبق دستور روسای خود میکوشند تا پهلوی را سفید جلوه دهند اما با مدل «دوستی خاله خرسه» ای که در پیش گرفتهاند، بیشتر باعث رسوایی این خاندان فاسد و بی وطن شدهاند.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر سوره الرحمن آیه۱۴و۱۵
حجت الاسلام و المسلمین استاد فقیهی
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
⛔️⛔️ رعایت نکردن عدالت بین فرزندان:
این امر می تواند به احساس عدم امنیت در فرزند ما منجر شود. کودک احساس میکند که جایگاهش در خانواده به خطر افتاده و این احساس عدم امنیت در رفتارهای او ظاهر می شود. در واقع حسادت، جلوه بیرونی این احساس است.
✍️✍️ حجت الاسلام والمسلمین همتی
#حسادت
#عدالت_بین_فرزندان
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجرمان امنیتی فتنه 88 که در دولت تدبیر آقای روحانی مدیر عامل شدند
#نفوذ
#فتنه
#براندازی
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
🔶 فرزند خیر دنیا و آخرت
.
▪️امام جعفر صادق(ع) از رسول گرامی اسلام نقل میکنند که حضرت عیسی بن مریم از کنار قبری که صاحبش در حال عذاب بود عبور کرد,اما وقتی که سال بعد از کنار همان قبر گذشت , با شگفتی دیـد کـه صـاحـب قبر, این بار, در حال عذاب نیست .
▪️حضرت عیسی به خداوند عرض کرد : خدایا چـطـور سـال اول کـه از این جا گذشتم , او در حال عذاب بود,اما امسال که عبور کردم در حال عذاب نبود .
بـه او وحـی شد که : او دارای فرزند صالحی است که راه خدا رادنبال می کند و از جمله یتیمی را پناه داده است , به سبب این عمل صالح ,از گناه پدرش چشم پوشی کردیم و او را بخشیدیم .
آن گاه رسول خدا(ص ) فرمود : آنچه برای بنده مؤمن پس ازمرگش باقی می ماند, فرزندی است که بعد از پدر عبادت خدا می کند .
آن گاه این آیه را تلاوت کرد : رب هب لی من لدنک ولیا یرثنی ویرث من آل یعقوب واجعله رب رضیا .
.
✍️ وسائل الشیعه , ج 15, ص 98
#تهدید_نسل
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
صدا ۰۷۰.m4a
10.06M
تفسیر سوره الرحمن آیه ۱۶و۱۷
حجت الاسلام و المسلمین استاد فقیهی
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
#حدیث_عشق
پیامبر ص:
💖هیچ مردی نیست ڪه همسرش را در خانه یاری دهد
مگر اینڪه؛
برای او عبادتی فراوان از روزه و شب زنده داری به شمار آید❣️
📚جامع الاخبار/ص۱۰۲
#حدیث_خانواده
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
هدایت شده از سفره فرهنگى ريحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گشت مجازي 29
انتخابی از بهترین و جذابترینها کلیپها در فضای مجازی
🆔 @SofreFarhangiReyhane
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
1399.04.02 - .mp3
10.19M
وقایع خردادماه
حجت الاسلام و المسلمین بهمنی
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين