eitaa logo
فرهنگ...
77 دنبال‌کننده
294 عکس
371 ویدیو
15 فایل
ارتباط با ادمین : https://eitaa.com/Farhanng1
مشاهده در ایتا
دانلود
امام جواد علیه السلام: *مَنْ لَمْ یَعْرِفِ الْمَوارِدَ أعْیَتْهُ الْمَصادِرُ* هرکس نباشد جریانات، او را مى‌رباید و هلاک خواهد شد. بحار‌الانوار، ج۶۸، ص ۳۴۰ @Mohamadrezahadadpour ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
👥مناظره الهه کولایی با دبیرسابق امربه معروف و نهی از منکر(محمدصالح گلپایگانی) گلپایگانی : راجع به سؤالی که فرمودید؛ اینکه چرا حجاب در اول انقلاب اجباری شد؟ من‌ نکته‌ای را عرض کنم.به نظر می‌رسد یک اصطلاح جعلی در جامعه ما رواج پیدا کرده و همه هم می‌گویند؛بحث «حجاب اجباری» یا به گفته خانم دکتر «حجاب تحمیلی» است. ببینید، اگر چیزی قانون شد، حتما اجباری است.اصلا ما قانون اختیاری که نداریم.شما در مملکت قانونی را سراغ دارید که بتوانید نشان دهید بگویند «قانون اختیاری»؟!قانون یعنی الزام، یعنی اجبار،یعنی باید اجرا شود.حالا ممکن است شما بپرسید چرا این قانونی شد؟ممکن است بپرسید چرا حجاب قانونی شد؟وقتی می‌گویید حجاب اجباری، این واژه‌ بار منفی‌ القا می‌کند‌.مثلا شما بگویید مالیات اجباری.مگر مالیات آزاد هم داریم؟ خانم دکتر سر کلاس می‌روند، امتحان اجباری (امتحان تحمیلی) می‌گیرند.آنجا که هیچ‌وقت رأی‌گیری نمی‌کنند که دانشجوها‌ آیا همه دوست دارید امتحان بدهید؟ احتمالا99درصد می‌گویند نه،دوست نداریم. حضور و غیاب اجباری.همه چیز اجباری است. یعنی آن چیزی که قانون و مقررات می‌شود،اجباری می‌شود حالا‌ حجاب هم یکی از مقررات کشور شده است.قانون شده است.قانون را همه دارند؛چه مسلمان باشد چه کافر باشد.یعنی همه باید قوانین یک کشور را انجام دهند.شما در کشور دیگری هم بروید،در همه جا حجاب و پوشش اجباری وجود دارد.مثلا درفرانسه که اصلا کسی حق ندارد برای مدرسه یا دانشگاه موی خودش را بپوشاند.اسم این هم حجاب اجباری است. آنجا ‌هم می‌گویند قانون است 🌐گزارش کامل خبر ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍در نگاه توحیدی، تهدید تبدیل به فرصت! ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
ما انسان ها مثل مدادرنگی هستیم... شایدرنگ موردعلاقه یکدیگرنباشیم!!! اماروزی ... برای کامل کردن نقاشیمان؛ دنبال هم خواهیم گشت ! به شرطی که اینقدر نتراشیم همدیگرراتاحدنابودی... ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
«إمروز،صداها به هر زبانی به سوی تو بلند است» ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦موشن گرافی،پیشینه «سرزمین عرفات» ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
دعاء عرفه - نگارش آسان.pdf
1.19M
متن دعاء عرفه با خط درشت التماس دعا ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦 ۳۱خرداد سالروز،دکتر... 📍 عده ای فکر می کنند من خارجی،یا آمریکایی هستم 📍 نوچه طالقانی بودیم 📍 همه جا شاگرد اول کلاس خود،بودم 📍 دکترای خود را در 3سال در رشته فیزیک اتمی و الکترونیک از دانشگاه برکلی کالیفرنیا گرفتم 📍 بعد از تحصیلات خود،بخاطر تهدید به دستگیری در ایران،8سال در لبنان زندگی کردم ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه شهید بهشتی به زبان آلمانی خبرنگار: میخواهم از آیت‌الله بپرسم و بدانم که آیا رابطه داشتن دین و سیاست باهم برای یک ملت مخدر و افیون نیست؟ (دین افیون توده هاست) شهید بهشتی به زبان آلمانی: دین اسلام جزو آن دین‌هایی که افیون توده‌هاست نمی‌باشد این دین را ما تجربه و با آن زندگی کرده‌ایم. این دین (اسلام) محرک ایرانیان برای یک انقلاب بلندمرتبه و بزرگ بوده است، چطور یک افیون (مخدر) می‌تواند محرک یک ملت برای یک انقلاب باشد؟! 💬 @insta_enghelabi ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر برای خدا کار کنیم، اگر هم در ظاهر ببازیم باز برده‌ایم؛ و اگر برای غیرخدا کار کنیم، اگر هم ببریم، باز باخته‌ایم. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در کانال«فرهنگ» 👇 عضوشوید 🆔 @farhanng
☑️ فلسفه ی اینكه باید عزاداری امام حسین علیه السلام هرسال تجدید بشود چیست؟  اسلام اصلی دارد به نام اصل عدل: اِنَّ اللّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْاِحْسانِ وَ ایتاءِ ذِی الْقُرْبی وَ یَنْهی عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ [نحل:90]. اسلام اصلی دارد به نام مبارزه با ظلم و ستمگری، اصلی دارد به نام حماسه ی شهادت. حسین سمبل احیای عدالت اسلام است. حسین سمبل مبارزه با ظلم در دنیای اسلام است، حسین حماسه ی شهادت است، حسین شعار عدالت اسلامی است، شعار عدالت است. تا شما نام حسین را زنده نگه می دارید، یعنی ما طرفدار عدالت اسلامی هستیم. اینكه پرچم سیاه بالای خانه تان می زنید یعنی من وابسته به حسینم، كدام حسین؟ همان حسینی كه در راه عدالت شهید شد. پس من وابسته به عدالت اسلامی ام. من وابسته به حسینم، كدام حسین؟ همان حسینی كه در راه خدا هرچه داشت داد، آن حسینِ پاكباخته در راه خدا. پس من طرفدار پاكباختگی در راه خدا هستم. خود همین شعار است. اسم بچه تان را هم كه حسین می گذارید-اگر توجه داشته باشید-می خواهید این شعار را زنده نگه دارید. این است كه به ما گفتند نگذارید این [حادثه ] فراموش بشود.سال به سال این خاطره را تجدید كنید. وقتی كه این خاطره را تجدید می كنید متن وقایع را برای یكدیگر بازگو می كنید.وقتی متن وقایع را بازگو می كنید می بینید چگونه است كه حسین برای عدل اسلامی قیام كرد و در مقابل ظلم ایستادگی كرد؛صحنه ای و حماسه ای می بینید كه نظیرش در همه ی دنیا هرگز وجود ندارد. این هم خودش تعظیم شعائر است.. 🔖«شهید مطهری ،پانزده گفتار،انتشارات صدرا،ص۱۶۸» ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در«فرهنگ»عضوشوید 🆔 @farhanng
⚫️ این سؤال هميشه پرسيدنى است 📝 حسن رحیم پور ازغدی برشی از کتاب «حسین (ع) عقل سرخ» در سال شصت و یک هجرى، همه چيـز بـه ظـاهر درست و طبيعى بود و تـوده مـردم و افكـار عمـومى، اوضـاع را چنـدان غيرطبيعى نمی‌ديدند. همه چيز در دستگاه‌هاى تبليغاتى شـده بـود. در سال شصت و يک هجرى هم مثل قبل بر مأذنه‌ها توحيد می‌دادند و مردم رو به قبله نماز می‌گزاردند؛ اما اسلام تغيير كرده بود. شهر، شـهر اسـلام بود و نبود. مردم، مسلمان بودند و نبودند. ، بود و نبود. به اين معنا كه در مجالس، حرف از دين و پيغمبر و قرآن بود؛ ، بـه اين معنا كه بيشتر احكام حكـومتى اسـلام و در رأس آن، اجـراى اسلامى و اجراى بدون حدود الهى و قوانين حكـومتى، تـرک شـده بود. در حاشيه همين شهرِ اسلامى بود كه گردن حسين بن على (ع) را زدند و دختران بنيانگذار و مؤسس مدينه دينى و جامعه اسلامى را بـه زنجير كشيدند. مسئله شما و ما اين است كه چه شد شـهر اسـلامى، جامعـه دينى و حكومت دينى تا اين حد شد؟ این سؤال هميشه پرسيدنى است كه در اين چند دهه به تدريج بر سر افكار عمومى چه آمد؛ چون محال بود كه كسى چون يزيـد بلافاصله بعد از پيامبر اكرم (ص) در رأس حكومت اسلامى بنـشيند. در سـه دهه‌اى كه چهار خليفه، حكومت می‌كنند و سه تن از خلفاى راشدين كـشته می‌شوند، در اين بيست و پنج سال، اتّفاق‌هاى به ظاهر كوچك قبلى، فجايع بزرگ بعدى را كم‌کم و توجيه كردند و اين ساختارِ ، آجر به آجر بالا آمد؛ ساختمان پيش ساخته‌اى نبود كه ناگهان نصب شده باشد و مردم صـبح از خواب بيدار شوند و ببينند كه حكومت صدر اسلام، بـه حكومـت يزيـد تبديل شده است ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در«فرهنگ»عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦انیمیشنِ «After you» برای معرفی واقعه عاشورا،به جوانان غربی ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در«فرهنگ»عضوشوید 🆔 @farhanng
🚦اگر ۱۱محرم‌ سال ۶۱هجری،روزنامه وجود می داشت! ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در«فرهنگ»عضوشوید 🆔 @farhanng
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد علی صفایی حائری: مسائل بزرگ از جاهای کوچکی آغاز می‌شوند. آن‌هایی که بهره‌های بزرگ گرفتند از تمرین‌های کوچک صرف‌نظر نکردند. کسانی که دعوت حادثه‌ها و امتحان‌ها را نمی‌شنوند، توقع نداشته باشد که دعوت رسول را اجابت کنند. اگر می‌خواهیم فریاد هَل مِن ناصر حسین را بشنویم و دنبال برویم، لازمه‌اش این است که از خیلی چیز‌ها ساده نگذریم. 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در«فرهنگ»عضوشوید 🆔 @farhanng
19.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚰فرهنگ«مصرف آب»در وضو گرفتن! ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در«فرهنگ»عضوشوید 🆔 @farhanng
🔰 بخشی از مقاله «روند ده ساله دینداری در ترکیه؛ ترک‌ها بی‌دین‌تر می‌شوند!» 📌 مسئله التزام و پایبندی به «آداب و رسوم عبادی» یکی از نشانه‌های مهم در سنجش تدین و میزان آن محسوب می‌شود. اقامه نماز و گرفتن روزه از جمله این امور عبادی هستند. به عبارت بهتر، باید گفت که پایبندی به نماز و روزه برجسته‌ترین نشانه التزام به امور دینی و عبادی به صورت عملی است. در همین راستا، در جامعه ترکیه میزان افرادی که می‌گویند در اقامه نماز، منظم نیستند از ۴۲ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۴۴ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. در همین حال، میزان افرادی که می‌گویند گاهی اوقات نماز می‌خوانند از ۴۱ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۳۲ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. در عین حال، میزان افرادی که می‌گویند اصلا نماز نمی‌خوانند از ۱۷ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۲۴ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد داشته است. علاوه بر اقامه نماز، کاهش انجام امور عبادی حتی در عرصه روزه گرفتن نیز قابل مشاهده است. در همین راستا باید گفت که در طول ۱۰ سال گذشته میزان افرادی که در ماه رمضان روزه نگرفتند از ۸ درصد به ۱۷ درصد افزایش یافت و میزان کسانی که به گرفتن روزه پایبند بودند از ۷۸ درصد به ۶۷ درصد کاهش یافت. 🔖 ۲۱۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه 📌 ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://zaya.io/دینداری_ترکیه 💠 به کانال "دانش اجتماعی مسلمین" بپیوندید 🆔 @DaneshMoslemin
16.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥬🥒🍎امام جمعه‌ای که در منزل خود بیش از ۳۰ نوع محصول تولید می‌کند 🔹حجت الاسلام محمد پوررمضان امام جمعه بخش گتاب در زمین ۲۰۰ متری خود بیش از ۳۰ نوع محصول تولید می‌کند. 🔹️این امام‌جمعه فعال حدود ۵ هزار متر مربع زمین کشاورزی دارد که صفر تا صد کار کشاورزی را خودش انجام می‌دهد ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• در«فرهنگ»عضوشوید 🆔 @farhanng