فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ نتانیاهو || کمی شیطانشناسی (۴)
💥 نتانیاهو بعد از بازگشت به اسرائیل، به عضویت #حزب_لیکود درآمد. بعد از معاهدهٔ اسلو، سخنرانی تندی علیه #اسحاق_رابین انجام داد. بعد از آن بود که رابین ترور شد و تا امروز، خانوادهٔ او، نتانیاهو را در قتل رابین شریک میدانند. نتانیاهو آدم مخوفی است که در اسرائیل هم بسیاری از او میترسند!
@farooq313
کارگاه سواد رسانه، اقناع سازی و تحلیل مباحث روز
مدرس: سرکارخانم محمدپور
شهرستان : اندیکا
زمان : فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
#فاروق
@farooq313
🔴درگیری شدید مقاومت با نیروهای اشغالگر در شهر غزه
🔻مقاومت فلسطین در جنوب غرب محله الزیتون در شهر غزه وارد درگیریهای شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی شده است.
✔️دعا برای جبهه ی مقاومت و نابودی سرطان صهیون فراموش نشود لطفا🙏
@farooq313
📌«صبا آذرپیک» با شکایت مجلس و برخی نمایندگان به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
🔹 به گزارش خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی در پی شکایتهای جداگانه از «صبا آذرپیک» حامی جریان اصلاحطلب، از سوی مجلس انقلابی، محسن دهنوی و زهرا شیخی نمایندگان تهران و اصفهان به اتهام نشر اکاذیب، افترا و تهدید، وی به ۲ سال حبس تعزیری و جزای نقدی و اعاده حیثیت از شکّات از طریق عذرخواهی در یک روزنامه رسمی به دلیل ۵ فقره نشر اکاذیب، یک سال حبس تعزیری به اتهام تهدید و جزای نقدی به دلیل ۵ فقره اتهام و ۲ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی بهصورت قطعی محکوم شد.
🔹بر این اساس حکم محکومیت «صبا آذرپیک» لیدر رسانهای اصلاحطلبان که در سالهای گذشته در پوشش افشاگری اقدام به تهمتپراکنی دروغ علیه افراد موثر جبهه انقلاب کرده بود، لازمالاجراست.
منبع: خانه ملت
@farooq313
فاروق
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت بیستم: ادامه انگیزه های تبشیری و دینی... 🔰 بدین سان، مطالعات اسلامی
📚 مطالعات اسلامی در غرب
✍🏼 قسمت بیست و یکم:
🔰انگیزه های سیاسی و استعماری
انگیزه های سیاسی واستعماری مطالعات اسلامی و شرق شناسی همواره مورد توجه نویسندگان بوده و نقد و تحلیل های زیادی درباره آن مطرح شده است. در این قسمت تلاش خواهد شد به استناد پاره ای اظهار نظرها و اسناد، آمیختگی بخش قابل توجه از مطالعات شرق شناسی و اسلامی را با انگیزه های غیرعلمی و اهداف سیاسی و اقتصادی و استعماری مورد بررسی قرار دهیم. برخی از این اسناد و شواهد به شرح زیر است:
🔻اولین استاد کرسی مطالعات عربی در دانشگاه کمبریج، یعنی«ابراهام ویلوک» در نامه ای خطاب به موسس این کرسی بدون پرده پوشی نوشت:
«این کرسی تنها هدف فعال ساختن ادب و نشر معارف را ندارد، بلکه هدف آن همچنین خدمت به پادشاهی و حکومت در زمینه های تجارت با سرزمینهای شرقی و گسترش آفاق کلیسا و پراکندن دیانت مسیحیت بین حیرت زدگان در تاریکی(ساکنان سرزمینهای شرقی) است.
🔸در ماده اول قانون بنیاد مدرسه زبانهای شرقی پاریس نیز که اولین بار در سال (۱۷۹۵ م) با نام «مدرسه مخصوص زبانهای شرقی» تاسیس شد واز مراکز عمده پرورش خاورشناسان فرانسه بوده، چنین آمده است:
«در محوطه ی کتابخانه ملی، مدرسه ای عمومی ایجاد خواهد شد و هدف آن آموزش زبانهای زنده شرقی ای خواهد بود که برای سیاست و تجارت سودمند تشخیص داده شوند».
و وقتی جمعیت آسیایی در سال (۱۸۲۱ م) در فرانسه تاسیس شد، دست اندرکاران آن در آگهی تبلیغاتی شروع به کار آن نوشتند که هدف اصلی این انجمن پیش از هرچیز:
«گرد آوری اسناد ارزشمندی است که برای اقدامات دیپلماسی در خاور نزدیک و طرحهای تجاری در سراسر آسیا ضروری است و سپس گردآوری اطلاعات درباره صنایع مهمی مانند نساجی و سفالکاری که دسترسی به اطلاعات پیرامون آنها در تالیفات شرقی ها آسان است».
🔹نکته مهم و قابل توجه دیگری که در این زمینه باید از نظر دور نماند این است که تعدادی از مستشرقان و اسلام شناسان صاحب نام پرآوازه، عضو یا مستقیما در خدمت سفارتخانه ها و کنسولگری ها و سرویس های سیاسی، جاسوسی و نظامی دولتهای استعمارگر بودند و برای مشروعیت بخشیدن به سیطره ی دولتهای استعماری بر شرق از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و به آنان در زمینه چگونگی برخورد با افکار عامه ی مردم درباره اسلام کمک می کردند. که در اینجا فقط به عنوان نمونه به چند مورد اشاره می کنیم:
«دوساسی» (۱۸۳۸ م)، مستشرق معروف و مستشار مقیم در وزارت خارجه که به هنگام لشکرکشی فرانسه به الجزایر بیانیه ی فرانسه خطاب به مردم الجزایر را ترجمه کرد. وی از سال (۱۸۰۵ م) به بعد، مشاور وزیر خارجه و وزیر جنگ فرانسه در کلیه تصمیم گیری های مربوط به شرق بود و به یمن خدماتی که به امپراتور فرانسه کرد به دریافت لقب«بارون» نایل آمد. ادامه دارد...
#مطالعات_اسلامی_در_غرب
@farooq313
📚جریان فراماسونری در غرب و ایران
✍🏼 قسمت اول
🔰 مقدمه:
روابط ایران با دنیای متجدد غرب آثار متنوعی را در بر داشت. یکی از این آثار رفت و آمد ایرانیان به اروپاست که در قالب های مختلفی مانند تجارت، جهانگردی و مهمتر از همه اعزام دانشجو صورت گرفت.
🔻در این میان تجدد اروپایی جذاب ترین پدیده ای بود که دانش آموختگان ایرانی در فرنگ را تحت تاثیر قرار داد و آنان را شیفته خود ساخت. بسیاری از این شیفتگان تمدن غرب، که در طول زمان در اروپا جذب سازمان فراماسونری شدند، به هنگام بازگشت به کشور مدارج ترقی را در خدمت این سازمان پیمودند.
🔸منافع دولت های غربی در ایران قبل از انقلاب اسلامی عمدتا توسط این عده حفظ و تامین شده است و غالبا این افراد در راس مناصب مهم سیاسی و فرهنگی کشور قرار داشته اند.
مساله دخالت سازمان سری و مخوف فراماسونری در رویدادهای ایران، از مسائل پیچیده ای است که در بسیاری از رخدادهای این سرزمین رد پای آن دیده می شود.
🔹بدون شناسایی ضعف ها، خطاها وخیانت هایی که در بطن جامعه ایرانی وجود داشته است و به سبب عدم دسترسی به اسناد فراماسونری، هویت فراماسون ها از دید تحلیل گران و جامعه شناسان پنهان مانده است. و لذا بدون درک درست و ارزیابی علمی از ساز و کار نظام فراماسونری که با قدرت فائقه خود، بر میهن ما مستولی بود، هرگز نمی توان به خط مشی درست و سالمی که منطبق با خواسته ها، نیازها و آرزوهای ملی و دینی باشد، دست یافت.
🔸با وجود شرایط حاکم بر جوامعی که فراماسونری در آنها وجود داشته، پیچیدگی این جنبش باعث استحکام هرچه بیشتر آن شده است و نیز عضویت استادان دانشگاه و سرمایه داران و دولتمردان برگزیده در صفوف این تشکیلات بر قدرت آن افزوده است.
🔹استعمار غرب با گسترش فراماسونری و به عضویت درآوردن مسئولین مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای جهان سوم، در طراحی برنامه ریزی های کلان این کشورها نفوذ کرده و به گونه ای عمل می کرد که این برنامه ریزی ها در راستای اهداف سرمایه داری جهانی و نظم نوین جهانی قرار گیرند و در نتیجه، هر روز فاصله این کشورها با کشورهای صنعتی بیشتر شود.
در سلسله بحث های آتی به معرفی این جریان و چگونگی نفوذ آن در ایران خواهیم پرداخت.
#فراماسونری_در_غرب_و_ایران
@farooq313
فاروق
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت بیست و یکم: 🔰انگیزه های سیاسی و استعماری انگیزه های سیاسی واستعماری
📚 مطالعات اسلامی در غرب
✍🏼 قسمت بیست و دوم:
ادامه انگیزه های سیاسی و استعماری:
🔰 دیگر مستشرق پرآوازه ی فرانسوی، «لوئی ماسینیون» (۱۹۶۲ م) است که به عنوان مشاور حکومت فرانسه در امور اسلامی در وزارت امورخارجه فرانسه خدمت می کرد و در سال (۱۹۰۸ م) در بغداد به اتهام جاسوسی علیه دولت عثمانی دستگیر شد و حتی حکم اعدام او صادر شد، ولی جان سالم بدر برد. او که خود صریحا اعتراف کرده است: «من در ایام جنگ جهانی اول با حرارت و اشتیاق در خدمت دولت بودم و آرزوی فتح هرچه سریعتر مغرب را با قوت سلاح داشتم». وی یکی از افسرانی بود که در سال (۱۹۱۷ م) تحت فرماندهی ژنرال«آلنبی» وارد قدس شد. این ژنرال همان کسی است که پس از ورود به بیت المقدس گفت: «امروز جنگهای صلیبی به پایان رسید». ماسینیون بعد از جنگ جهانی اول، ماموریت جلب تمایل مسلمانان سوریه و لبنان به استعمار فرانسه را مطابق شرایط اشغال داشت ودر سال (۱۹۱۹ م) وزیر وقت امورخارجه فرانسه شخصا ماموریت تحقیق درباره قانون اساسی سوریه را به او واگذار کرد.
🔻در انگلیس نیز شرق شناسی و اسلام شناسی و باستانشناسی همواره پوششی برای اهداف سیاسی و نظامی و جاسوسی بوده است. بخصوص پس از ورود و سیطره انگلیس برهند، عده ای از مستشرقان در لباس سیاستمداران یا نظامیان در خدمت دولت بریتانیا قرار گرفتند و این پیوند تا بدانجا دامن گسترد که پاره ای از دولتمردان انگلیسی پیش از هر تصمیم سیاسی درباره شرق، مستشرقان را گرد می آوردند و با آنها مشورت می کردند. در اوایل قرن بیستم، «لرد کرزون» از جمله کسانی بود که اصرار زیادی بر تاسیس مدرسه مطالعات شرقی داشت؛ زیرا معتقد بود این عمل جزء ضروری تاسیس امپراتوری است و به حفظ موقعیت انگلستان در شرق مدد می رساند.
🔸«ادوارد براون» (۱۹۲۶ م) نیز که در مدح او به ویژه برای مطالعات ایرانی، سخنها گفته شده است و وجودش برای ایران «نعمتی خداداد، گنجی بادآورد و یکی از برکات نیکو و نادر طبیعت» شمرده شده است، در خدمت اهداف استعماری انگلستان بود و در عموم آثار خود به دنبال تحقق اهداف بریتانیا بود. تحقیقات او درباره «فرقه ی بابیه» درست در همین راستا صورت گرفت. تاکید او بر آریایی بودن نژاد ایرانی و نزدیک بودن آنها به اروپائیان و سامی بودن نژاد اعراب درست هنگامی مطرح شد که در ایران و عربستان نفت پیدا شد و ایجاد اختلاف میان ایرانیان و اعراب می توانست به ابزاری مهم در دست دولت بریتانیا تبدیل شود. ادامه دارد...
#مطالعات_اسلامی_در_غرب
@farooq313
فاروق
📚جریان فراماسونری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت اول 🔰 مقدمه: روابط ایران با دنیای متجدد غرب آثار متنوعی ر
📚 فراماسونری در غرب و ایران
✍🏼 قسمت دوم
🔰 تاریخچه فراماسونری در غرب
جریان فراماسونری، عامل و ریشه اصلی همه ضد فرهنگ ها در جوامع بشری است. اعضای فراماسونری را فراماسون یا ماسون می نامند. پیشینه تاریخی ماسون ها، ارتباطی با ماسون دوره جدید ندارد.
♦️پس از سقوط امپراتوری روم بسیاری از شهرها از میان رفتند و یا به صورت دهکده هایی کوچک در آمدند، اما بعد از مدتی در نیمه دوم قرن یازدهم میلادی(در قرون وسطی)، به تدریج شهرهای جدیدی که معمولا در اطراف یک کلیسا یا صومعه قرار داشتند، به وجود آمدند.
امنیت شهرها، روستائیان را به سوی خود جلب کرد و بدین ترتیب جمعیت شهرها افزایش یافت. ساکنان این شهرها از راه بازرگانی و صنعتگری ثروتمند شدند و برای خود اتحادیه هایی برپا کردند که از جمله می توان از اتحادیه معماران یا «ماسون» ها که هسته اصلی تشکیل شهرها یعنی کلیساها را بنا کرده بودند، یاد کرد.
🔸فراماسون گرفته شده از کلمه فرانسوی (فرانماسون) بوده که ترجمه لغوی آن «بنّای آزاد» یا «بنای سنگ تراش» میباشد.
در آن ایام بنّاهای آزاد روزمزد دورهگرد که عمدتا یهودی بودند، با تشکیل اتحادیهای در شهری از فرانسه گرد هم آمده و برای کمک به یکدیگر و پیشبرد منافع مشترکشان و در انحصار گرفتن این حرفه، گروه هایی تشکیل داده و شاگردانی از میان خودشان انتخاب کرده و در محل ویژه ای که بعدها به« لژ » معروف شد، به تعلیم آنان می پرداختند.
آنان برای مخفی نگهداشتن فنون معماری و جهت شناسایی یکدیگر، از رمز و اشاره هایی استفاده می کردند و برای خود درجاتی مثل شاگرد بناء ، استاد بنا، و استاد بزرگ تعیین کرده و در این راستا تصمیماتی اتخاذ میکردند.
🔹ماسون ها در اواسط قرن چهاردهم برای خود قوانینی وضع کرده و برادری، برابری، آزادی وجهان وطنی را از اصول کار خود قرار دادند. بیشتر صاحب نظران معتقدند که فراماسونری در دوره احداث ساختمان های بزرگ از جمله کلیساها و کاخها در حدود سالهای ۹۰۰ تا ۱۶۰۰ میلادی دوران رشد خود را طی کرد. از بررسی آرای بدست آمده می توان نتیجه گرفت که صنعت معماری بستر رشد فراماسونری بوده است. این صنعت در قرون وسطی(سده های میانه) نسبت به سایر صنایع از ارزش والایی برخوردار بود و معماران به منظور بهره برداری از توجه قدرتمندان به صنعت مزبور، سعی داشتند از گسترش بی رویه ی صنف خود جلوگیری نمایند.
آنها اسرار و فنون معماری را از دیگران پنهان می کردند و با گسترش مسیحیت و تسلط کلیسای کاتولیک، این افراد به ساختن کلیساها پرداختند و برای این منظور به سراسر اروپا سفر کردند که این امر نه تنها موجب افزایش اعتبار آنها شد، بلکه موجبات گسترش این صنف را فراهم آورد.ادامه دارد...
#فراماسونری_در_غرب_و_ایران
@farooq313
آخرین خطبۀ هاشمی؛ درسها و عبرتها
‼️آخرین خطبۀ هاشمیرفسنجانی در نمازجمعه و در سال1388، پس از کودتای رنگی جریان سبز، در اوج ناهنجاری و ساختارستیزی، در حالی برگزار شد که علاوه بر یادآوری غائلۀ منافقان در برخی نمازجمعههای صدر انقلاب اسلامی، تناقضات مخفی او را نیز عیان ساخت!
‼️هرچند خطبهخوانی هاشمی در جمعی از نمازگزارانِ مختلط و روزهخوار در ماهرمضان با سوت و کف همراه بود اما آن تجمعِ بیگانه با نمازجمعه، نقطۀ آغازی شد برای افول شخصیت کسی که پیش از این، مورد احترام اقشار متدین و انقلابی بود!
‼️هاشمی در آن خطبه از "لزوم عمل به قانون" گفت، اما نگفت که چرا آن روزها فرزندان و نزدیکانش قانون شکن و آتشافروزان فتنه شدهاند!
‼️ هاشمی از وحدت سخن راند، اما نگفت که چرا در حال پنجه کشیدن به صورتِ وحدتِ برآمده از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است!
‼️هاشمی از اینکه پشتوانۀ حکومت مردم هستند، سخن گفت، اما نگفت که چه کسی با شک آفرینی درصدد جداکردن بخشی از مردم، از حکومت میباشد!
و...
‼️ تأمل در احوال هاشمیِ قبل از 88 و هاشمیِ بعد از 88 قطعاً درسها و عبرتهای فراوانی به همراه دارد، خصوصاً آنجا که با سوت و کفِ قلیلی از همان جماعت،در سال 95 بدرقه شد!
✍️#محمد_اسداللهی
@farooq313
پول بیت المال پس گرفته شد
حامیان "ب. ز" شاکی شدند! -۱
♦️محافل مدعی اعتدال و اصلاحات، روایتی تحریف آمیز از ماجرای بابک زنجانی به دست می دهند تا بافکار عمومی را از فهم دقیق آغاز و فرجام ماجرای وی منحرف کنند.
🔹رسانه های این طیف روی تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به 20 سال زندان مانور می دهند، بدون این که اشاره ای به پس گرفتن اموال بیت المال داشته باشند. به تیتر برخی نشریات دقت کنید:
- شرق: بابک زنجانی عفو شد؛ 20 سال زندان به جای اعدام، حکم نهایی پرونده فساد بزرگ نفتی
- اعتماد: حکم اعدام بابک زنجانی به حبس تبدیل شد؛ نجات آقای ب.ز
-هفت صبح: 20 سال حبس! حکم اعدام بابک زنجانی پس از ده سال به حبس تبدیل شد.
- سازندگی: عفو ب.ز/ حکم اعدام بابک زنجانی به 20 سال حبس تبدیل شد
- آرمان: سرنوشت متهم بزرگ اقتصادی به کجا رسید؟ خداحافظی با طناب دار
♦️همزمان، کانال های همسو، ویدئویی از اظهارات روحانی در زمان ریاست جمهوری اش (17 اسفند 1394 در یزد) را باز نشر کردند که می گوید: "در دوره تحریم یک آدم توانست دو میلیارد هفتصد میلیون دلار پول نفت را ... خب حالا می گویند محکوم شده به اعدام. ثم ماذا؟ پول کجا رفت؟ اعدام که مشکلی را حل نمی کند. آنی که سوال مردم است، این است که این پول کجا رفته است؟ قوه قضائیه پولهای غارت شده را پس بگیرد"
🔹اما حالا که پول بیت المال پس گرفته شده، نشریات زنجیره ای دوست ندارند مردم از این خبر خوب و امیدوار کننده با خبر شوند. قوه قضائیه توانست با تحت فشار گذاشتن بابک زنجانی، اموال بیت المال را باز پس بگیرد.
♦️این واقعیت، طیف سیاست بازی را که هم ابتدائا زنجانی را پرورش دادند و بالا کشیدند و هم روی پرونده تخلف بعدی وی موج سواری کردند، ناراحت می کند.
🔹آنها دوست داشتند زنجانی اعدام شود و پول ها برنگردد تا بتواند به فریب افکار عمومی و منفی بافی و سیاه نمایی ادامه دهند. اما حالا که قوه قضاییه و دستگاه های اطلاعاتی توانسته اند با تحت فشار گذاشتن فرد متخلف، اموال را به بیت المال برگردانند، سیاست بازان شاکی شده اند.
♦️گفتنی است قوه قضائییه درباره این پرونده دو راه بیشتر نداشت: 1- زنجانی را اعدام کند، اما اموال بیت المال به کشور برنگردد. 2- اعدام وی را به شرط همکاری وی برای بازگرداندن اموال، به حبس 20 ساله تبدیل کند. در نقطه مقابل، محافل سیاست باز دوست داشتند زنجانی اعدام شود و پول ها برنگردد.
🔹در این زمینه قوه قضائیه گزارش داده است:
🔻"دادگاه، اواخر سال ۹۴، حکم محکومیت بابک زنجانی را صادر کرد. پس اعتراض نجانی، دیوان عالی کشور ضمن تأیید حکم دادگاه، این نکته را اضافه کرد: «در صورت استرداد اموال و جبران خسارات وارده، محکوم علیه استحقاق برخورداری از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی را خواهد داشت».
🔻با وجود تلاشهای صورت گرفته، تنها یک چهارم از کل بدهیها بازگردانده شد. اردیبهشت۱۴۰۲ با ابلاغ رئیس قوه قضائیه، فرصتی با بازه زمانی مشخص به وی داده شد تا تکلیف بازگرداندن بدهیها را مشخص کند.
🔻با تعامل دستگاه قضایی و سازمان اطلاعات سپاه، اموال بابک زنجانی با همکاری خودش در خارج شناسایی شده و مجموعهای از راهکارهای اطلاعاتی و حقوقی برای بازگرداندن اموال در دستور کار قرار گرفت.
🔻محمولهای معادل بدهیهای ارزی وی در بهمن ۱۴۰۲، طی چند مرحله وارد کشور شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت که ارزش آن با احتساب اموال مصادره شده قبلی، بیش از بدهی های وی می باشد".
@farooq313
.
پول بیت المال پس گرفته شد
حامیان "ب. ز" شاکی شدند! -۲
🔹نکته دیگری که مدعیان اعتدال و اصلاحات تعمدا بازگو نمی کنند، روند رشد بابک زنجانی است.
🔹فارغ از تصاویر موجود که مرحوم هاشمی و آقای حسن روحانی را در حال تقدیر و جایزه دادن به بابک زنجانی نشان می دهد، گفت و گوی زنجانی، با نشریه کارگزارانی آسمان (به سردبیری محمدقوچانی) در تاریخ 30 شهریور 1392 (چهار ماه قبل از بازداشت وی ) قابل تامل است.
🔹زنجانی در این گفت و گوی آگهی گونه و تبلیغاتی -در حالی که تصویرش بر صفحه اول نشریه کارگزاران نشسته- درباره روند رشد خود می گوید:
🔻"زمانی که در پادگان ولیعصر تهران سرباز بودم، آقای هاشمی رفسنجانی [رئیس جمهور وقت] برای بازدید به آنجا آمدند، گفتند تعدادی سرباز برای ریاستجمهوری، بانک مرکزی و جاهای مختلف انتخاب کنند.
🔻وقتی به عنوان سرباز به بانک مرکزی رفتم گفتند شما باید بهعنوان راننده، آقای نوربخش را جابهجا کنید. حدود 5 ماه از سربازیام مانده بود. من در دفتر آقای نوربخش کار ثبت نامهها را انجام میدادم، بعد هم رانندگی آقای نوربخش را میکردم.
🔻بعد از خدمت ... آقای نوربخش 4-5 جا را انتخاب کرده بود و برای کنترل بازار به آنها دلار میداد تا در بازار پخش کنند. دلار 300 تومان بود و همه میگفتند دلار میخواهد هزار تومان شود. مردم میرفتند شب تا صبح در صف بانکها میخوابیدند تا دلار بگیرند و در بازار بفروشند.
🔻آقای نوربخش به من گفت شما هم بیا در این مجموعههایی که دارند دلار تزریق میکنند و 4 یا 5 نفر بودند، کار کن. اولین روز 17 میلیون دلار ارز در بازار توزیع کردم و اولین کارمزد من هم 17 میلیون تومان بود ]17 میلیون تومان کارمزد در یک روز به نره سه دهه قبل!![ با آن پول هم یک دفتر در میرداماد (خیابانی که بانک مرکزی نیز همان جاست) خریدم.
🔻هر روز دلار میگرفتم و در بازار میفروختم... (درباره عکس با هاشمی و خاتمی و روحانی) من پیش این آقایان رفتم تا جایزه بگیرم... تا حالا سه چهار بار آقای هاشمی را از نزدیک دیدهام. بعد از انتخابات، خدمت ایشان رفتم و توضیحی درباره کارهایم به ایشان دادم. بیشتر از 8 سال است که عکس ایشان در اتاقم هست".
💢روزنامه کیهان
@farooq313
فاروق
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت بیست و دوم: ادامه انگیزه های سیاسی و استعماری: 🔰 دیگر مستشرق پرآوا
📚 مطالعات اسلامی در غرب
✍🏼 قسمت بیست و سوم:
ادامه انگیزه های سیاسی و استعماری:
🔰 «برنارد لوئیس» را زاده و محصول تجربه ی امپریالیستی بریتانیا برشمرده اند. وی در مدتی که در دانشگاه لندن بود و از همانجا دکترای خود را در سن ۲۳ سالگی در رشته مطالعات تاریخ اسلام گرفت. وی عامل جاسوسی دفتر خارجی بریتانیا بود و بعدها به «پرینستون» رفت و در جهت تامین منافع و گردآوری کمک برای اسرائیل می کوشید. نوشته های او یا برای هدایت سیاستگذاران یا برای تحت نفوذ قرار دادن افکار عمومی بود.
پیوند استشراق و استعمار در دیگر کشورهای اروپایی نیز نمونه دارد. از جمله: «آلفرد وان کرومر» اتریشی (۱۸۸۹ م) به مدت سی سال در مصر ولبنان و دیگر مناطق عربی به امپراتوری اتریش خدمت کرد. «ایگناس گلدزیهر» (۱۹۲۱ م) اهل مجارستان و از بزرگترین اسلام شناسان نوین در اروپا است. او در سال (۱۹۱۹ م) در بیت المقدس دانشگاه عبری را پایه گذاری کرد و تاسیس این دانشگاه از نخستین اقدامات صهیونیستها برای اشغال فلسطین بود. آلبرت حورانی با وجود تعریف و تمجید فراوان از او می افزاید که سرشت یهود و آینده ی یهود اشتغال اصلی گلدزیهر بود و از خود او نقل شده است که یهودیت نبض زندگی من است.
همچنین «لامنس» بلژیکی (۱۹۳۲ م)، «کریستین اسنوک هرگرونیه» هلندی (۱۹۳۶ م)، «پاول کراوس» اهل چکسلواکی (۱۹۴۴ م)، «آلفرد گیوم» (۱۹۶۵ م)، «گوستاوفون گرونبام» اتریشی (۱۹۷۲ م) از جمله این مستشرقین با انگیزه های استعماری هستند.
🔻نقش ابزاری مطالعات اسلامی برای اهداف اقتصادی و سیاسی استعمار پس از رنسانس و قوت یافتن دولتهای اروپایی شکل وقوام گرفت و به تدریج جایگزین انگیزه تبشیری و صلیبی گری شد یا دست کم نسبت به آن نقش موثرتری در تعیین مسیر مطالعات شرقی و اسلامی ایفا کرد.
🔸افزایش چشمگیر فعالیت های شرق شناسی در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم با رویکرد نژادی و غرب محوری فلسفی برای زمینه سازی بازار یابی اقتصادی غرب در سرزمین های شرقی و پشتیبانی فکری و ایدئولوژیک از امپریالیسم صورت پذیرفت و حتی بعید نیست که با پیوستن یهودیان به جرگه ی مستشرقان و افزایش چشمگیر تعداد آنها در قرن نوزدهم، یکی از زمینه های فکری اشغال فلسطین و تشکیل رژیم صهیونیستی فراهم آمده باشد. ادامه دارد...
#مطالعات_اسلامی_در_غرب
@farooq313
فاروق
📚 فراماسونری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت دوم 🔰 تاریخچه فراماسونری در غرب جریان فراماسونری، عامل و ریشه ا
📚 فراماسونری در غرب و ایران
✍🏼 قسمت سوم
🔰 در اواخر قرون وسطی، انقلاب صنعتی آغاز شد و به تدریج از قدرت کلیسای کاتولیک کاسته شد، در نتیجه معماران و تشکیلات صنفی آنها قدرت خود را از دست دادند، ولی فراماسونری و لژهای آن باقی ماند و از حالت صنفی به حالت سیاسی و روشنفکرانه مبدل گردید. در این زمان بیشتر اعضای لژها، بورژواها، پروتستان ها و یهودیان بودند. بورژواها دهقانانی بودند که به شهرها آمدند، زندگی شهری را در پیش گرفتند و به کسب و کار و تولید و توزیع مشغول شدند.
♦️بعدها با بازشدن راه های تجاری، به ویژه با کشف امریکا، بورژواها تبدیل به ثروتمندان و رقبایی در برابر اشراف شدند، اما چون اصل و نسب و تربیت اشرافی نداشتند، از شخصیت و حیثیت سیاسی، اجتماعی و نظامی مناسب آن دوره برخوردار نبودند.
با گذشت زمان گروه های دیگری از جمله نویسندگان، سیاستمداران و هنرمندان وارد سازمان فراماسونری شدند.
از قرن ۱۷ میلادی به بعد، لژهای فراماسونری محلی برای بحث های عقیدتی، سیاسی، هنری، ادبی و اجتماعی شدند. فراماسون ها ابتدا در انگلیس و سپس محافل جدید این جریان در قرن هجدهم، کشورهای فرانسه، هند، آلمان، هلند، سوئد، پرتقال، ایتالیا و غیره را در بر گرفت.
🔸ماسون ها تشکیلاتِ مخفی و زیرزمینی خود را گسترش بیشتری دادند تا آنجا که در قرون ۱۸ و ۱۹ میلادی تشکیلات فراماسونری تماما به خدمت امپریالیسم درآمد و همانند میسیونها (هیاتهای مذهبی) به عنوان جاده صاف کن استعمار به مناطق مختلف دنیا گسیل داده شدند.
فراماسونری می کوشد همه ی رهبران سیاسی و نظامی جهان را به خود وابسته کند و در عصر جدید نیز به صورت جریانی خطرناک درآمده است.
آنان با شعار اومانیستی، برابری، برادری، آزادی، اعتقاد به وحدت دول، جهانی کردن و بی وطنی، قصد دارند حکومت ها را نابود کنند یاتحت سلطه خود درآورند و خود را بر همه جهان حاکم سازند.
از همین رو می توان به این نتیجه رسید که شعارهای فراماسونری، همان شعارهای یهودیان صهیونیسم در جهان امروز است، و رابطه فراماسونری با صهیونیسم انکار ناپذیر است؛ زیرا موسسان فراماسونری و پایه گذاران تشکیلاتی آن در بسیاری از کشورها، یهودی بوده اند.
🔹بزرگترین لژ ماسون ها ابتدا در انگلیس تشکیل شد که عمدتاً به عنوان عامل انگلیس عمل میکردند و اعضای اصلی این دستگاه از اعیان، اشراف، سرمایهداران و بازاریان متموّل بودند.
در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، شعب دستگاه فراماسون در کنار استعمار به کشورهای اسلامی، بخصوص ترکیه، ایران و جهان عرب راه پیدا کردند. فراماسون ها همچنین به عضویت انجمنهای سری درآمدند که با استعمار انگلیس و امریکا رابطه مستقیم داشته و مرام ادعایی شان که اخوت و برادری می باشد، در اصل جهت تصاحب قدرت و زور و زَر و خدمت به جریان امپریالیسم میباشد.
از پیشتازان انقلابی و سیاسی نیمه دوم سده هیجدهم که به جرگه فراماسون ها پیوستند انقلابیون آمریکا بودند؛ ولی فراماسونری در آمریکای شمالی به کوشش فراماسون های انگلیسی، اسکاتلندی و ایرلندی در دهههای آغازین سده هجدهم پدید آمد. ادامه دارد...
#فراماسونری_در_غرب_و_ایران
@farooq313
فاروق
📚 فراماسونری در غرب و ایران ✍🏼 قسمت سوم 🔰 در اواخر قرون وسطی، انقلاب صنعتی آغاز شد و به تدریج از قد
📚 فراماسونری در غرب و ایران
✍🏼 قسمت چهارم
🔰فراماسونهای معروف جهانی
شخصیتهای معروف جهانی که جزو فراماسونها بودهاند عبارتند از:
بنیامین فرانکلین که از امضاکنندگان بیانیه استقلال امریکا و به عنوان استاد بزرگ پنسیلوانیا بود.
جرج واشنگتن اولین رئیس جمهور آمریکا در سن ۲۱ سالگی یعنی در ۱۷۷۶ فراماسون شد.
به گفته ویل دورانت در تاریخ تمدن، گروهی از کشیشان کلیسا و حتی برادران لوئی شانزدهم شاه فرانسه فراماسونر بودند.
اندیشهگران و نویسندگانی چون: مونتسکیو، ولتر، روسو نیز فراماسونر بودند.
انقلابی نامدار فرانسه "میرابو" خود فراماسونر بود.
تزارپتر سوم در ۱۷۶۲ به عضویت فراماسونری درآمد.
به گزارش برخی اسناد، گریبایدوف سفیر روسیه در ایران به سال ۱۸۲۸ فراماسون بود.
لئون تولستوی: وی که نویسنده نامدار روسی است، در کتاب جنگ و صلح بخشی از کتاب را درمورد یکی از قهرمانان داستان بنام «پی یر» به ذکر آداب و رسوم فراماسون ها اختصاص میدهد که خود نشان از رشد این مسلک در روسیه بوده است.
ادوارد هفتم پادشاه انگلیس استاد بزرگ فراماسونری انگلستان بود در سال ۱۹۰۱
شاهزاده ویلز که سپس شاه انگلستان شد، ابتدا عنوان استاد بزرگ فراماسونری را برای خود برگزید و سپس آن را رها کرد و عنوان «نگهبان فراماسونری انگلستان» را برای خویش انتخاب نمود.
ژنرال ولزلی فرمانده نیروهای انگلیسی در خیزش میهنپرستانه، عرابی پاشا در مصر به سال ۱۸۸۲ میلادی فراماسون بود.
♦️از مهم ترین فیلسوفانی که عضو لژهای فراماسونری بودند افراد زیر قابل ذکرند:
اروخ اسپینوزا (۱۶۷۷-۱۶۳۲) از یهودیان کشور هلند به عنوان بزرگ ترین یهودی عصر جدید معرفی شده بود.
دیوید ریکاردو (۱۸۲۳-۱۷۷۲) یهودی انگلیسی الاصل که نظریه ارزش های والای مارکسیسم را عرضه کرده است.
امیل دورکهایم (۱۸۵۸-۱۹۱۷) از یهودیان فرانسه که منکر تقدس خداوند بود و خداوند را بدون شخصیت آفریدگاری می پذیرفت. مطابق نظر وی هر دینی، شکل تغییر یافته دین قبلی است.
لوی برول (۱۹۳۹-۱۸۵۷) جامعه شناس یهود فرانسوی که آداب و سنن دینی را با فرضیه اولیسون رد کرده است.
هنری برگسون (۱۹۲۱-۱۸۵۹) فیلسوف یهودی که بزرگ ترین وبا نفوذ ترین فیلسوف طرفدار اولیسون در قرن بیستم بود.
هربرت مارکوزه (۱۹۷۹-۱۸۹۸) یهودی آلمانی الاصل، فیلسوف آمریکایی و نویسنده کتاب «انسان تک ساختی» که در سال ۱۹۷۶ در سالن کنفرانس دانشگاه برلین، دانشجویان را مخاطب خود قرار داد و آنها را به چشیدن مزه عشقبازی آزاد تشویق و ترغیب کرده بود.
ریمون آرون ( ۱۹۸۳-۱۹۰۵) فیلسوف یهودی، دانشمند علوم اجتماعی و استاد الهیات دانشگاه سوربن فرانسه.
از تجمع افرادی که همگی به طبقه نوخاسته بورژوازی تعلق داشتند، یک جریان خاص و خط مشخص فکری ایجاد شد که تمامی ویژگی های اومانیسم (انسان مداری) را دارا بود. ادامه دارد...
#فراماسونری_در_غرب_و_ایران
@farooq313
فاروق
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت بیست و سوم: ادامه انگیزه های سیاسی و استعماری: 🔰 «برنارد لوئیس» را
📚 مطالعات اسلامی در غرب
✍🏼 قسمت بیست و چهارم:
ادامه انگیزه های سیاسی و استعماری:
🔰 با وجود اینکه در نیمه دوم قرن بیستم رنگ و بوی استعماری مطالعات اسلامی و شرقی کمتر و انگیزه های علمی آن قوی تر شده است، این اعتقاد هنوز طرفدارانی دارد که مطالعات جهان سوم شناسی ها و رشته های فرعی و تخصصی تر آن که از بعد از جنگ جهانی دوم باب شده، همه محصول تحولات سیاست داخلی و خارجی در کشورهای بزرگ غربی و به ویژه آمریکاست و شرق شناسی به موازات تغییرات و تحولات در مناسبات سیاسی بین المللی متحول شده است و تضعیف مسلمانان و جلوگیری از تجدید حیات واقعی اسلام هنوز هم هدف اصلی مراکز اسلام شناسی در اروپا و آمریکاست و بسیار دشوار است که استشراق که از نظر تاریخی وابسته به استعمار یا تبشیر مسیحی بوده است رابطه ای بر اساس شناخت واقع بینانه و منصفانه ی طرف مقابل ( شرق اسلامی) ایجاد نماید. دامنه ی فراخ و سیطره ی همه جانبه ی اهداف استعماری شرق شناسی و اسلام شناسی سبب شده است که آثار مستشرقانی که با ذوق و علاقه ی شخصی و به دور از وابستگی ها و اغراض سیاسی به شناخت اسلام و شرق پرداخته اند نیز خواه نا خواه و مستقیم یا غیر مستقیم در اختیار سیاست ها و دولت های توسعه طلب غربی و آمریکایی قرار گیرد.
🔻شایسته است این بخش را با اظهار نظری از فرمایشات حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) به پایان رسانیم:
[ از وقتی که غربیها راه پیدا کردند به شرق، از سالهای بسیار قدیم، شاید حدود قریب سیصدسال که اینها راه پیدا کردند ایران را و شرق را، تنها نه ایران را، همه شرق را مطالعه کردند. یک قسم مطالعات در خصوص زمینهای اینجا، معادن اینجا، ذخایر زیرزمینی این ممالک شرقی، این یک قسم مطالعات بوده است که در آن وقتی هم که این وسایل نقلیه حالا نبوده است، درتاریخ است که اینها با شتر می رفتند و حتی آن بیابانهای بی آب وعلف را هم گردش می کردند و لابد نقشه برداری می کردند و معادنی که در این ممالک است، آنها با نقشه برداریها و با وسایل علمی که داشتند اطلاع بر آنها پیدا می کردند.
🔸من در یک سالی که (خیلی سابق) همدان بودم، یکی از آشنایان ما یک ورقه ای آورد که تقریبا حدود یک متر بیشتر در یک متر بیشتر؛ این راجع به نقشه همدان بود که آنها نقشه کشی کرده بودند و روی آن نقشه، نقطه های به رنگ دیگر زیاد بود. آن آقا که این را آورد گفت: این نقطه ها هریک علامت این است که در این ده، در این بیابان، یک معدنی است؛ یک ذخیره زیرزمینی هست؛ این یک قسم از مطالعاتشان بوده است که بفهمند این ممالک شرقی چه دارند؛ چه چیزهایی هست که می شود از آنها استفاده کرد وچپاول کرد. یک مطالعات دیگر راجع به عقاید این مردم بوده است و اینکه این عقایدی که اینها دارند تا چه حدود می تواند فعالیت داشته باشد وتا چه حدود می تواند جلوگیری کند از چپاولگری، که این هم یک مطالعات دامنه داری اینها در این معنا داشتند. یک صنف مطالعاتشان هم مطالعات روحیات گروههای مختلفه ای که در این ممالک بوده است که حالا مملکت خودمان را حساب کنیم ایلهایی که در مملکت ما بوده، عشایری که بوده است، مطالعه کرده اند. در بین این عشایر رفته اند، با آنها صحبت کرده اند، روحیات آنها را مطالعه کرده اند که ببینند که اینها هرکدام را چه جور می شود مهار کرد. اینها چیزهایی بوده است و بیشتر از اینها که مطالعه کرده اند وشرق را تماما مطالعه کرده اند که باید چه جور این شرق را چاپید و چه قدرتهایی می تواند جلو این چاپیدن را بگیرد و چه جور باید این قدرتها را مهار کنند که نتوانند.]
(صحیفه نور ج 8 ص 26)
#مطالعات_اسلامی_در_غرب
@farooq313
فاروق
#پرونده_ویژه #بازگشت_از_نیمه_راه(۱۱۹) ❇️ حمایت چپ و راست از رهبر انقلاب 💢 پس از اعلام حمایت علماء
#پرونده_ویژه
#بازگشت_از_نیمه_راه(۱۲۰)
✅ اعلام حمایت دوم خردادیها از رهبری
♨️ کارگزاران سازندگی به عنوان یکی از احزاب سیاسی متمایل به جناح دوم خرداد در مورد سخنان آقای منتظری بیانیه صادر کرد و در آن نوشت:
♨️ «نظریه ولایت فقیه، روح و هویت انقلاب اسلامی است و قانون اساسی متکی بر همین نظریه و باور شکل گرفته است. امروزه این نظریه تنها یک نظریه سیاسی و فقهی نیست بلکه محور قانون اساسی و موجب مشروعیت قوای سه گانه است»
♨️ در ادامه این بیانیه کارگزارانیها حمایت قاطع خود را از رهبر انقلاب اعلام کردند:
♨️ «کارگزاران سازندگی با تقید و دلبستگی تمام به اصل ولایت فقیه و حمایت و پاسداری از هویت انقلاب و نظام، هر گونه سخن، حرکت و طرح شبهه در تضعیف ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی را محکوم مینماید و حمایت و پشتیبانی قاطع خود را از اصل ولایت فقیه، مبانی قانون اساسی و نهاد رهبری اعلام می دارد و حساسیت مردم شریف ایران را در پاسداری از رکن نظام و انقلاب ارج مینهد»
♨️ دفتر تحکیم نیز اظهارات آقای منتظری را تعرض آشکار به قانون اساسی دانست و آن را محکوم کرد. سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز با اتخاذ موضعی که خیلی انقلابی هم نبود، سخنان منتظری را به صورت غیرمستقیم محکوم کرد:
♨️ «اظهارات و اقداماتی که اصول نظام و قانون اساسی و ولایت فقیه را مورد تهاجم قرار می دهند، محکومند.»
ادامه دارد...
منبع:
خبرگزاری مشرق
✍#حسین_کاظمی
@farooq313
#پرونده_ویژه
#بازگشت_از_نیمه_راه(۱۲۱)
✴️ تأیید فقاهت رهبری
✅ آقای منتظری در حالی فقاهت رهبر انقلاب را زیر سؤال برده بود، که هم زمان با تأیید مجلس خبرگان رهبری که همه فقیه بودند بسیاری از علماء و مراجع نیز مهر تأییدی بر فقاهت و اجتهاد ایشان زدند.
✅ آیتالله فاضل لنکرانی از مراجع تقلید در این خصوص نوشت:
✅ «در مورد مقام معظم رهبری آیتالله خامنهای دامت برکاته اشعار میدارد که مقام شامخ علمی و اجتهاد و فقاهت معظمله جای هیچ گونه تردید نیست اینجانب با توجه به سابقه آشنایی دیرین با ایشان و اطلاع از مراتب تحصیلی، اذعان به اجتهاد بنحو اطلاق وی دارم علاوه بر اشاره و بلکه تصریح امام عظیم الشأن قدس سرهالشریف در موارد متعدد به صلاحیت و شایستگی رهبری ایشان دلیل عمده بر مقام اجتهاد معظم له میباشد»
✅ آیتالله امینی که از دوستان نزدیک منتظری بود، در خطاب تندی به او تصریح کرد:
✅ «اگر خبرگان اشتباه کردهاند، چرا زمانی که شما را به قائم مقامی انتخاب کردند، آن موقع نگفتید اشتباه کردهاند؟ اگر اعلمیت در فقه را برای رهبری لازم میدانید چرا آن زمان که شما را به عنوان قائم مقام رهبری انتخاب کردند و آیات عظام بزرگواری همچون مرحوم آیتالله العظمی گلپایگانی، مرعشی نجفی و دیگران وجود داشتند، نگفتید این آقایان از نظر فقهی بر من ارجحیت دارند و آنان را انتخاب کنید؟»
ادامه دارد...
منبع:
خبرگزاری مشرق
✍️#حسین_کاظمی
@farooq313