eitaa logo
یا مهدی ادرکنی
53 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
36 فایل
دیگه نبودن کنار تو برامون سخته، باهم جمع میشیم و میایم تا بیای پدر عزیزم ، مهدی جان ارتباط با ادمین: @yavaremahdy313
مشاهده در ایتا
دانلود
📌اطلاعیه‌ی شماره‌ی ۵ واحد سلامت مصاف پیرو ورود کروناویروس به ایران ⭕️ به استحضار ملت شریف ایران می‌رسانیم، این‌جانبان، اعضای واحد سلامت موسسه‌ی مصاف ایرانیان، که همگی از پزشکان این سرزمین می‌باشیم و این روزها از نزدیک شاهد وضعیت تلخ بیمارانمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم، نظر خود را راجع به داروی معرفی شده به وسیله‌ی امام کاظم (ع) بدین شرح اعلام می‌داریم: 🔺با توجه به خواص ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی ترکیبات این دارو که از قبل ثابت‌شده و هم‌چنین امن بودنِ (safety) ترکیبات این دارو در دوزهای معمول، در تجربه‌ی بالینی، در موارد متعددی این دارو را در بهبود علائم بیماران مبتلا به عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی کارامد یافتیم که ان‌شاء‌الله در آینده‌ی نه چندان دور گزارش‌های کتبی این موضوع در قالب مقالات ارائه خواهدشد. هم چنین گزارش‌های متعددی از برخی همکاران پزشکمان در رابطه با کارامدی این دارو در بیماران مبتلا به عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی به ما رسیده که قابل توجه می‌باشد. 🔻لذا با توجه به شرایط موجود و کمبود داروهای موثر در درمان بیماری کرونا و با توجه به تجربه‌های بالینی در بیماری‌های مشابه با COVID-19، به هم‌وطنان عزیزمان پیشنهاد می‌کنیم تا از این داروی موثر که به سادگی نیز قابل تهیه می‌باشد، طبق همان نحوه‌ی مصرفی که در روایت ذکر شده و بنا به متن روایت که به نوعی اطلاق دارد، جهت پیش‌گیری از ابتلا به بیماری کرونا و هم‌چنین درمان احتمالی بیماران سرپایی استفاده‌ کنند؛ باشد که ان‌شاء‌الله در این بیماری هم موثر واقع شود. 💡هم‌چنین به همکاران پزشک و پژوهشگرمان هم توصیه می‌کنیم تا بیشتر به تحقیق پیرامون این دارو و مکانیسم‌های اثرگذاریش بپردازند، زیرا آن طور که به نظر می‌رسد، داروی امام کاظم (ع) اثرات درمانی بالقوه‌ای دارد که به نظر هنوز نامکشوف مانده‌است. ✅ واحد سلامت مصاف @masaf_salam
📌اطلاعیه‌ی شماره‌ی ۵ واحد سلامت مصاف پیرو ورود کروناویروس به ایران ⭕️ به استحضار ملت شریف ایران می‌رسانیم، این‌جانبان، اعضای واحد سلامت موسسه‌ی مصاف ایرانیان، که همگی از پزشکان این سرزمین می‌باشیم و این روزها از نزدیک شاهد وضعیت تلخ بیمارانمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم، نظر خود را راجع به داروی معرفی شده به وسیله‌ی امام کاظم (ع) بدین شرح اعلام می‌داریم: 🔺با توجه به خواص ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی ترکیبات این دارو که از قبل ثابت‌شده و هم‌چنین امن بودنِ (safety) ترکیبات این دارو در دوزهای معمول، در تجربه‌ی بالینی، در موارد متعددی این دارو را در بهبود علائم بیماران مبتلا به عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی کارامد یافتیم که ان‌شاء‌الله در آینده‌ی نه چندان دور گزارش‌های کتبی این موضوع در قالب مقالات ارائه خواهدشد. هم چنین گزارش‌های متعددی از برخی همکاران پزشکمان در رابطه با کارامدی این دارو در بیماران مبتلا به عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی به ما رسیده که قابل توجه می‌باشد. 🔻لذا با توجه به شرایط موجود و کمبود داروهای موثر در درمان بیماری کرونا و با توجه به تجربه‌های بالینی در بیماری‌های مشابه با COVID-19، به هم‌وطنان عزیزمان پیشنهاد می‌کنیم تا از این داروی موثر که به سادگی نیز قابل تهیه می‌باشد، طبق همان نحوه‌ی مصرفی که در روایت ذکر شده و بنا به متن روایت که به نوعی اطلاق دارد، جهت پیش‌گیری از ابتلا به بیماری کرونا و هم‌چنین درمان احتمالی بیماران سرپایی استفاده‌ کنند؛ باشد که ان‌شاء‌الله در این بیماری هم موثر واقع شود. 💡هم‌چنین به همکاران پزشک و پژوهشگرمان هم توصیه می‌کنیم تا بیشتر به تحقیق پیرامون این دارو و مکانیسم‌های اثرگذاریش بپردازند، زیرا آن طور که به نظر می‌رسد، داروی امام کاظم (ع) اثرات درمانی بالقوه‌ای دارد که به نظر هنوز نامکشوف مانده‌است. ✅ واحد سلامت مصاف @masaf_salam
هدایت شده از هواداران علیرضا پناهیان
📌 راهکاری برای زودتر برطرف شدن بلایا 🔸امام کاظم(ع): هيچ بلايى نيست كه بندۀ مؤمنى بدان گرفتار آيد و خداوند عز و جل به او توفيق دعا كردن دهد، مگر اين كه آن بلا، «به زودى(!)» برطرف شود، و هيچ بلايى نيست كه بنده مؤمن بدان گرفتار آيد و از دعا كردن خوددارى ورزد، مگر اين كه آن بلا «به درازا(!)» كشد. پس هرگاه بلا فرود آمد، به درگاه خداوند عز و جل «دعا و التماس» كنيد. 🔻كافي، ج۲، ص۴۷۱ 💠به کانال استاد پناهیان بپیوندید 👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1680736272C7dee86be09
هدایت شده از پویش مردمی دعا برای فرج
خدایا, آقا جانمون رو برای اینکه فرزند رسول الله(ص) ست, فرزند علی امیر المومنین(ع) و خانم فاطمه(س) ست, برای اینکه امام این زمین و زمان ست, برای اینکه غریب😭 و بی یاور ست, برسان تا یاری اش کنیم ان شاءالله🤲 ☘️☘️☘️☘️☘️ ✅با ما باشید در کانال خودتان: پویش مردمی دعا برای فرج👇👇 @doafaraj
هدایت شده از استاد عابدینی
بسم الله (۲) تلاش گامی بسوی 🔸 ⭕️ یادداشت امروز یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸ خطاب به اهل ایمان: 🌟بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم 🔸 با توجه به اینکه گفته شده است قبل از ظهور حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عدّه کثیری از افراد با (مرگ سفید) از دنیا میروند (مرگ سفید به معنای مردن در بیماری‌های واگیردار مثل طاعون، در مقابل موت احمر -مرگ سرخ- که مردن در جنگهاست) [1]. 🔻 این مطلب شاید دلالت می‌کند بر اینکه یا جنگ‌های آخرالزمانی است، و یا در اثر اعمال غیر کنترل شده، عکس العمل هستی به صورت بیماری‌های جدید، خودش را می‌نمایاند. 🔻طبق این بیان، در این برهه، قدرت یافتن ما برای کنترل بیماری‌ها، یکی از مصادیق بارز «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» (انفال، ۶۰) می‌باشد. 🔻در عین سختی بیماری کرونا، بسیج کشور در راستای بالاتر رفتن آمادگی‌ها در مقابله با بیماری‌های واگیر، میتواند یکی از مهم با در جبهه‌ی سلامت، در راستای باشد. ⭕️ لذا می‌توان با این نگاه مهم، این فضای را تبدیل به فضای کرد و از منظر برای مراحل بعدی به آن نگاه کرد. 🔻طبق این منظر، در میان مردم ما، فقط در کنترل این بیماری خلاصه نشده، و بایست نگاه عمیق تر و دراز مدت تر در نقشه‌ی حرکت بسوی ظهور داشته باشیم. 🔻توسّل و استمداد از (عجل الله تعالی فرجه) می‌تواند در حل و تسهیل این حرکت مؤثر بوده، و همچنین کوشش بیشر علمی و درمانی میان ، در این راستا حرکتی در جهت بستر سازی برای امام زمان (ارواحنا فداه) دیده شود. 🔻پس ای مردم مجاهد و مقاوم، و شما ای جهادگران سلامت در خط مقدم مراکز درمانی، با روحیه‌ی ایمانی، و امید الهی، تلاش خود را در جهاد مقدس منتظران ظهور بیابید، و به فضل الهی، با پیروزیِ بزرگ در مبارزه با این بیماری، پایگاه مقاومتی عظیم تر بیافرینید برای آماده سازیِ جبهه‌ی مجاهدانِ نستوه در رکاب امام زمان (علیه السلام). 🔸 🌐 پی‌نوشت: [ 1 ] : مشهورترین تعبیر در اشاره به بیماری‌های مُسری بیان شده در روایات، ابتلای عمومی مردم به (مرگ سفید) است، که ائمه (علیهم السلام) یکی از مصادیق بارز موت أبيض (با بیماری واگیردار) را با مثال بیماری طاعون یاد کرده اند. بعید نیست طاعون کنایه از دیگر بیماری‌های بیولوژیک دستۀ اول، مانند ویروس کرونا، آنفولانزا، آبله، سیاه زخم و … نیز باشد. و از آنجا که «موت أبيض به طاعون»، در ردیف «موت احمر به سیف» آمده، می‌توان آن را نبردی با ابزار طاعون مانند نبرد با ابزار شمشیر، و از مصادیق نبردهای آخرالزمانی برشمرد، فلذا مقاومت و جنگ در برابر سلاح بیولوژیک را نیز صحنه‌ی جهاد مؤمنان محسوب نمود. [ بعنوان یک نمونه: قال أمير المؤمنين (علیه السلام) : بین یدی القائم (علیه السلام) موت أحمر، و موت أبیض، و جراد فی حینه، و جراد فی غیر حینه، أحمر کالدم، فأمّا الموت الأحمر فبالسیف، و أمّا الموت الأبیض فالطاعون (الغیبه للنعمانی، ص۲۷۷ ح۶۱ / الغیبه للطوسی، ص۴۳۸ ح۴۳۰ / کتاب الغیبه فی الامام الثانی عشر القائم الحجة (سلام الله علیه) ج۲ ص۳۸۲ و ۳۸۳ ]. علاوه بر آن، روایاتی که به موضوع مرگ سفید و طاعون در حوادث آخرالزمان پرداخته اند، عمدتاً آن را ابتلائی عمومی دانسته، و گاهی نیز دربارۀ برخی اقوام یا سپاهیان خاص مطرح کرده اند. 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
بسم الله (۲) تلاش گامی بسوی 🔸 ⭕️ یادداشت امروز یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸ خطاب به اهل ایمان: 🌟بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم 🔸 با توجه به اینکه گفته شده است قبل از ظهور حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عدّه کثیری از افراد با (مرگ سفید) از دنیا میروند (مرگ سفید به معنای مردن در بیماری‌های واگیردار مثل طاعون، در مقابل موت احمر -مرگ سرخ- که مردن در جنگهاست) [1]. 🔻 این مطلب شاید دلالت می‌کند بر اینکه یا جنگ‌های آخرالزمانی است، و یا در اثر اعمال غیر کنترل شده، عکس العمل هستی به صورت بیماری‌های جدید، خودش را می‌نمایاند. 🔻طبق این بیان، در این برهه، قدرت یافتن ما برای کنترل بیماری‌ها، یکی از مصادیق بارز «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» (انفال، ۶۰) می‌باشد. 🔻در عین سختی بیماری کرونا، بسیج کشور در راستای بالاتر رفتن آمادگی‌ها در مقابله با بیماری‌های واگیر، میتواند یکی از مهم با در جبهه‌ی سلامت، در راستای باشد. ⭕️ لذا می‌توان با این نگاه مهم، این فضای را تبدیل به فضای کرد و از منظر برای مراحل بعدی به آن نگاه کرد. 🔻طبق این منظر، در میان مردم ما، فقط در کنترل این بیماری خلاصه نشده، و بایست نگاه عمیق تر و دراز مدت تر در نقشه‌ی حرکت بسوی ظهور داشته باشیم. 🔻توسّل و استمداد از (عجل الله تعالی فرجه) می‌تواند در حل و تسهیل این حرکت مؤثر بوده، و همچنین کوشش بیشر علمی و درمانی میان ، در این راستا حرکتی در جهت بستر سازی برای امام زمان (ارواحنا فداه) دیده شود. 🔻پس ای مردم مجاهد و مقاوم، و شما ای جهادگران سلامت در خط مقدم مراکز درمانی، با روحیه‌ی ایمانی، و امید الهی، تلاش خود را در جهاد مقدس منتظران ظهور بیابید، و به فضل الهی، با پیروزیِ بزرگ در مبارزه با این بیماری، پایگاه مقاومتی عظیم تر بیافرینید برای آماده سازیِ جبهه‌ی مجاهدانِ نستوه در رکاب امام زمان (علیه السلام). 🔸 🌐 پی‌نوشت: [ 1 ] : مشهورترین تعبیر در اشاره به بیماری‌های مُسری بیان شده در روایات، ابتلای عمومی مردم به (مرگ سفید) است، که ائمه (علیهم السلام) یکی از مصادیق بارز موت أبيض (با بیماری واگیردار) را با مثال بیماری طاعون یاد کرده اند. بعید نیست طاعون کنایه از دیگر بیماری‌های بیولوژیک دستۀ اول، مانند ویروس کرونا، آنفولانزا، آبله، سیاه زخم و … نیز باشد. و از آنجا که «موت أبيض به طاعون»، در ردیف «موت احمر به سیف» آمده، می‌توان آن را نبردی با ابزار طاعون مانند نبرد با ابزار شمشیر، و از مصادیق نبردهای آخرالزمانی برشمرد، فلذا مقاومت و جنگ در برابر سلاح بیولوژیک را نیز صحنه‌ی جهاد مؤمنان محسوب نمود. [ بعنوان یک نمونه: قال أمير المؤمنين (علیه السلام) : بین یدی القائم (علیه السلام) موت أحمر، و موت أبیض، و جراد فی حینه، و جراد فی غیر حینه، أحمر کالدم، فأمّا الموت الأحمر فبالسیف، و أمّا الموت الأبیض فالطاعون (الغیبه للنعمانی، ص۲۷۷ ح۶۱ / الغیبه للطوسی، ص۴۳۸ ح۴۳۰ / کتاب الغیبه فی الامام الثانی عشر القائم الحجة (سلام الله علیه) ج۲ ص۳۸۲ و ۳۸۳ ]. علاوه بر آن، روایاتی که به موضوع مرگ سفید و طاعون در حوادث آخرالزمان پرداخته اند، عمدتاً آن را ابتلائی عمومی دانسته، و گاهی نیز دربارۀ برخی اقوام یا سپاهیان خاص مطرح کرده اند. 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
بسم الله (۲) تلاش گامی بسوی 🔸 ⭕️ یادداشت امروز یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸ خطاب به اهل ایمان: 🌟بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم 🔸 با توجه به اینکه گفته شده است قبل از ظهور حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عدّه کثیری از افراد با (مرگ سفید) از دنیا میروند (مرگ سفید به معنای مردن در بیماری‌های واگیردار مثل طاعون، در مقابل موت احمر -مرگ سرخ- که مردن در جنگهاست) [1]. 🔻 این مطلب شاید دلالت می‌کند بر اینکه یا جنگ‌های آخرالزمانی است، و یا در اثر اعمال غیر کنترل شده، عکس العمل هستی به صورت بیماری‌های جدید، خودش را می‌نمایاند. 🔻طبق این بیان، در این برهه، قدرت یافتن ما برای کنترل بیماری‌ها، یکی از مصادیق بارز «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» (انفال، ۶۰) می‌باشد. 🔻در عین سختی بیماری کرونا، بسیج کشور در راستای بالاتر رفتن آمادگی‌ها در مقابله با بیماری‌های واگیر، میتواند یکی از مهم با در جبهه‌ی سلامت، در راستای باشد. ⭕️ لذا می‌توان با این نگاه مهم، این فضای را تبدیل به فضای کرد و از منظر برای مراحل بعدی به آن نگاه کرد. 🔻طبق این منظر، در میان مردم ما، فقط در کنترل این بیماری خلاصه نشده، و بایست نگاه عمیق تر و دراز مدت تر در نقشه‌ی حرکت بسوی ظهور داشته باشیم. 🔻توسّل و استمداد از (عجل الله تعالی فرجه) می‌تواند در حل و تسهیل این حرکت مؤثر بوده، و همچنین کوشش بیشر علمی و درمانی میان ، در این راستا حرکتی در جهت بستر سازی برای امام زمان (ارواحنا فداه) دیده شود. 🔻پس ای مردم مجاهد و مقاوم، و شما ای جهادگران سلامت در خط مقدم مراکز درمانی، با روحیه‌ی ایمانی، و امید الهی، تلاش خود را در جهاد مقدس منتظران ظهور بیابید، و به فضل الهی، با پیروزیِ بزرگ در مبارزه با این بیماری، پایگاه مقاومتی عظیم تر بیافرینید برای آماده سازیِ جبهه‌ی مجاهدانِ نستوه در رکاب امام زمان (علیه السلام). 🔸 🌐 پی‌نوشت: [ 1 ] : مشهورترین تعبیر در اشاره به بیماری‌های مُسری بیان شده در روایات، ابتلای عمومی مردم به (مرگ سفید) است، که ائمه (علیهم السلام) یکی از مصادیق بارز موت أبيض (با بیماری واگیردار) را با مثال بیماری طاعون یاد کرده اند. بعید نیست طاعون کنایه از دیگر بیماری‌های بیولوژیک دستۀ اول، مانند ویروس کرونا، آنفولانزا، آبله، سیاه زخم و … نیز باشد. و از آنجا که «موت أبيض به طاعون»، در ردیف «موت احمر به سیف» آمده، می‌توان آن را نبردی با ابزار طاعون مانند نبرد با ابزار شمشیر، و از مصادیق نبردهای آخرالزمانی برشمرد، فلذا مقاومت و جنگ در برابر سلاح بیولوژیک را نیز صحنه‌ی جهاد مؤمنان محسوب نمود. [ بعنوان یک نمونه: قال أمير المؤمنين (علیه السلام) : بین یدی القائم (علیه السلام) موت أحمر، و موت أبیض، و جراد فی حینه، و جراد فی غیر حینه، أحمر کالدم، فأمّا الموت الأحمر فبالسیف، و أمّا الموت الأبیض فالطاعون (الغیبه للنعمانی، ص۲۷۷ ح۶۱ / الغیبه للطوسی، ص۴۳۸ ح۴۳۰ / کتاب الغیبه فی الامام الثانی عشر القائم الحجة (سلام الله علیه) ج۲ ص۳۸۲ و ۳۸۳ ]. علاوه بر آن، روایاتی که به موضوع مرگ سفید و طاعون در حوادث آخرالزمان پرداخته اند، عمدتاً آن را ابتلائی عمومی دانسته، و گاهی نیز دربارۀ برخی اقوام یا سپاهیان خاص مطرح کرده اند. 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
هدایت شده از استاد عابدینی
بسم الله (۲) تلاش گامی بسوی 🔸 ⭕️ یادداشت امروز یکشنبه ۱۱ اسفند ۹۸ خطاب به اهل ایمان: 🌟بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم 🔸 با توجه به اینکه گفته شده است قبل از ظهور حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عدّه کثیری از افراد با (مرگ سفید) از دنیا میروند (مرگ سفید به معنای مردن در بیماری‌های واگیردار مثل طاعون، در مقابل موت احمر -مرگ سرخ- که مردن در جنگهاست) [1]. 🔻 این مطلب شاید دلالت می‌کند بر اینکه یا جنگ‌های آخرالزمانی است، و یا در اثر اعمال غیر کنترل شده، عکس العمل هستی به صورت بیماری‌های جدید، خودش را می‌نمایاند. 🔻طبق این بیان، در این برهه، قدرت یافتن ما برای کنترل بیماری‌ها، یکی از مصادیق بارز «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» (انفال، ۶۰) می‌باشد. 🔻در عین سختی بیماری کرونا، بسیج کشور در راستای بالاتر رفتن آمادگی‌ها در مقابله با بیماری‌های واگیر، میتواند یکی از مهم با در جبهه‌ی سلامت، در راستای باشد. ⭕️ لذا می‌توان با این نگاه مهم، این فضای را تبدیل به فضای کرد و از منظر برای مراحل بعدی به آن نگاه کرد. 🔻طبق این منظر، در میان مردم ما، فقط در کنترل این بیماری خلاصه نشده، و بایست نگاه عمیق تر و دراز مدت تر در نقشه‌ی حرکت بسوی ظهور داشته باشیم. 🔻توسّل و استمداد از (عجل الله تعالی فرجه) می‌تواند در حل و تسهیل این حرکت مؤثر بوده، و همچنین کوشش بیشر علمی و درمانی میان ، در این راستا حرکتی در جهت بستر سازی برای امام زمان (ارواحنا فداه) دیده شود. 🔻پس ای مردم مجاهد و مقاوم، و شما ای جهادگران سلامت در خط مقدم مراکز درمانی، با روحیه‌ی ایمانی، و امید الهی، تلاش خود را در جهاد مقدس منتظران ظهور بیابید، و به فضل الهی، با پیروزیِ بزرگ در مبارزه با این بیماری، پایگاه مقاومتی عظیم تر بیافرینید برای آماده سازیِ جبهه‌ی مجاهدانِ نستوه در رکاب امام زمان (علیه السلام). 🔸 🌐 پی‌نوشت: [ 1 ] : مشهورترین تعبیر در اشاره به بیماری‌های مُسری بیان شده در روایات، ابتلای عمومی مردم به (مرگ سفید) است، که ائمه (علیهم السلام) یکی از مصادیق بارز موت أبيض (با بیماری واگیردار) را با مثال بیماری طاعون یاد کرده اند. بعید نیست طاعون کنایه از دیگر بیماری‌های بیولوژیک دستۀ اول، مانند ویروس کرونا، آنفولانزا، آبله، سیاه زخم و … نیز باشد. و از آنجا که «موت أبيض به طاعون»، در ردیف «موت احمر به سیف» آمده، می‌توان آن را نبردی با ابزار طاعون مانند نبرد با ابزار شمشیر، و از مصادیق نبردهای آخرالزمانی برشمرد، فلذا مقاومت و جنگ در برابر سلاح بیولوژیک را نیز صحنه‌ی جهاد مؤمنان محسوب نمود. [ بعنوان یک نمونه: قال أمير المؤمنين (علیه السلام) : بین یدی القائم (علیه السلام) موت أحمر، و موت أبیض، و جراد فی حینه، و جراد فی غیر حینه، أحمر کالدم، فأمّا الموت الأحمر فبالسیف، و أمّا الموت الأبیض فالطاعون (الغیبه للنعمانی، ص۲۷۷ ح۶۱ / الغیبه للطوسی، ص۴۳۸ ح۴۳۰ / کتاب الغیبه فی الامام الثانی عشر القائم الحجة (سلام الله علیه) ج۲ ص۳۸۲ و ۳۸۳ ]. علاوه بر آن، روایاتی که به موضوع مرگ سفید و طاعون در حوادث آخرالزمان پرداخته اند، عمدتاً آن را ابتلائی عمومی دانسته، و گاهی نیز دربارۀ برخی اقوام یا سپاهیان خاص مطرح کرده اند. 🔸 ✅ کانال استاد عابدینی 🔸 @abedini
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
✍ حال دنیا خوب نیست! گرفتاری و غم، ترس و اضطراب، ظلم و فساد... گلوی دنیا را می‌فشارد. و در این میان همه‌‌ی دلها و فکرها، در جستجوی منجی بشریت و موعود همه ادیان اند... باید همه برای آمدنش دعا کنیم... 🤲 وعده‌ی ما برای دعای دسته جمعی؛ | لحظه‌ی تحویل سال ۱۳۹۹ | (سالروز شهادت امام موسی کاظم "ع") @ostad_shojae
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ☄ فتنه‌ها، ابتلائات و آزمایش‌ها، یکی پس از دیگری، گریبان‌مان را گرفتند و خواهند گرفت! _ رمز بزرگ این ابتلائات عظیم چیست؟ _ این فتنه ها و مصیبت‌ها تا کِی ادامه خواهند داشت؟ _ رابطه‌ی آنها با حادثه‌ی باشکوه ظهور چیست؟ @ostad_shojae
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
✍ حال دنیا خوب نیست! گرفتاری و غم، ترس و اضطراب، ظلم و فساد... گلوی دنیا را می‌فشارد. و در این میان همه‌‌ی دلها و فکرها، در جستجوی منجی بشریت و موعود همه ادیان اند... باید همه برای آمدنش دعا کنیم... 🤲 وعده‌ی ما برای دعای دسته جمعی؛ | لحظه‌ی تحویل سال ۱۳۹۹ | (سالروز شهادت امام موسی کاظم "ع") @ostad_shojae
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🌪 دوران "اللّهم عجل..."هایِ سَرسری بسر رسید! دیگر باید بجای مادری که جوانش بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زند ؛ بجای پدری که دیگر توان اداره‌ی بحران‌ها را ندارد ؛ بجای دختری که غریبانه به سوگ پدر می‌نشیند ؛ بجای همان کودک هندو و یمنی، که فرق پدر روبروی چشمانش، متلاشی می‌شود ؛ دعا کنیـــم .... با همان اضطرار و شکستگی... 💥تا زمانه بیش از این مضطرّمان نکرده است! www.aparat.com/v/6ph85 @ostad_shojae
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
✨ برای دوستی با امام زمان(عج) ‌باید ایستاد و برنامه ریزی کرد. @ostad_shojae
هدایت شده از استاد پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 قدرت عجیب زن! 🔻این حرفا رو به جوون‌ها یاد بدید، بعد بفرستیدشون خونه بخت! #استاد_پناهیان @Panahiyan
هدایت شده از استاد پناهیان
🔰آیا ابهامی در دین هست؟ 🔰وجود ابهام؛ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دین 🌀 - ج۱-قسمت اول ⭕️کارِ دین با «آیه» و نشانه است و نشانه هم طبیعتاً با نوعی ابهام همراه است ⭕️ابهام در دین را جدّی بگیریم و نگذاریم کسی با سوءاستفاده از این ابهام، ما را دچار انحراف کند ⭕️اگر فلسفۀ ابهام در دین را ندانیم، آن را جزو ضعف‌های دین و عامل عقب‌ماندگی جامعۀ دینی تلقی خواهیم کرد! ⭕️فقط خدا نیست که ابهام ایجاد می‌کند، خودمان هم باید گاهی این‌کار را بکنیم؛ مثل تغافل پدر و مادر نسبت به خطای فرزند ⭕️یکی از فواید ابهام‌های دین: انگیزه‌های درونیِ افراد، بیدار می‌شود و فرصت رشد پیدا می‌کنند ⭕️اگر ابهام را در دین نپذیریم «دین داعشی» پیدا خواهیم کرد! ____________________________________ : 🔶معمولاً وقتی از دین صحبت می‌کنیم، سعی می‌کنیم روشنگری کنیم و ابهامات موجود دربارۀ دین را برطرف کنیم. اما کمتر گفته می‌شود که آیا اساساً ابهامی در دین هست که نیاز به روشنگری داشته باشد؟ فلسفۀ این ابهام‌ها چیست؟ این ابهام‌ها چه گستره و تنوعی دارد؟ 🔻یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دین-که به آن کمتر پرداخته شده- این است که «دین ابهام دارد» برخی از ابهام‌ها در متن دین تعبیه شده است، البته این ابهام‌ها با تأمل و تفکر و تبیین انبیاء و اولیاء الهی، روشن می‌شود؛ اما نه همۀ آنها! 🔶دین-به تعبیری- شبیه «معما» است؛ به‌همین دلیل دین‌داری می‌تواند هیجان‌انگیز و هوشمندانه باشد. خیلی‌ها از ابهام دین سوءاستفاده می‌کنند و ممکن است خیلی‌ها به این دلیل دچار گمراهی شوند. موضوع ابهام در دین را در آموزش‌های دینی باید بسیار جدی تلقی کنیم، تا جلوی خامی‌ها و خطاهای خود را بگیریم، نگذاریم کسی از این ابهام سوءاستفاده کند و ما را دچار انحراف و اشتباه کند. 🔻یک بخش از ابهامات دین، مربوط به «درک دین» است؛ یعنی در مقام علم است. آیه‌ها و نشانه‌هایی که می‌خواهد دین را برای ما روشن کند با یک‌مقدار ابهام همراه است. اصلاً خود «آیه» (که در دین مدام با «آیه‌ها» سر و کار داریم) یعنی «نشانه»؛ نشانه هم طبیعتاً با نوعی ابهام، همراه است. در دین، خیلی چیزها را به ما «نشان نمی‌دهند» بلکه نشانه می‌دهند؛ همین فرقِ بین «نشان‌دادن» با «نشانه‌دادن» یک ابهام تولید می‌کند. 🔶بخش دوم ابهامات دین، مربوط به تشخیص مصداق و امتحان است؛ یعنی در «مقام عمل» اتفاق می‌افتد. بعضی از اوقات تشخیص تکلیف، پیچیده می‌شود. 🔻بخش سوم ابهامات دین، مربوط به «نتیجۀ دین‌داری» است؛ مثلاً اینکه معلوم نیست عملِ خوبمان قبول شده یا نه؟ اثربخش بوده یا نه؟ خیلی‌ها در این مرحله دچار اشتباه می‌شوند؛ مثلاً یک کار خوب انجام داده و بعدش یک بلایی بر سرش آمده است، لذا فکر می‌کند آن کار خوبش خراب بوده است! قبل از اسلام(در ادیان گذشته) وقتی دین‌داران عبادتی انجام می‌دادند و قربانی می‌دادند، صاعقه‌ای از آسمان می‌آمد به آن قربانی می‌خورد و از این طریق می‌فهمیدند که عبادت یا قربانی‌شان قبول شده است. علامۀ طباطبائی می‌فرماید: بعد از ظهور اسلام، این سنت الهی منسوخ شد. 🔶غیر از این سه بخش، دربارۀ آدم‌ها و دین‌داران هم ابهام وجود دارد چون خوبی و بدیِ آدم‌ها پنهان است. گاهی اوقات ظاهر آدم‌ها غلط‌انداز است، لذا ما که می‌خواهیم دین‌دارانه در جامعه زندگی کنیم، دچار اشتباهات فراوان می‌شویم. 👈ادامه مطلب در پست بعد👇👇 @Panahiyan
هدایت شده از استاد پناهیان
👈ادامه مطلب بحث: 🔴 - ج۱-قسمت اول 🔻اگر فلسفۀ ابهام در دین را ندانیم، این ابهام‌ها را جزو به‌هم‌ریختگی‌های دین و ضعف‌های دین‌داری و عامل عقب‌ماندگی جامعۀ دینی تلقی خواهیم کرد! درحالی‌که اینها حُسن دین و فضای دین‌داری است. چقدر قشنگ است که آدم منافق از مؤمن، شناخته نمی‌شود! چقدر قشنگ است که درجات مؤمنین پنهان می‌ماند. می‌دانید فایدۀ این ابهام‌ها چیست؟ انسان‌ها یک‌مقدار بیشتر فرصت پیدا می‌کنند که رشد کنند، تصمیم بگیرند و انگیزه‌های درونیِ آنها بیدار شود. 🔶فقط خدا نیست که این ابهام را ایجاد می‌کند، بلکه ما هم باید یک‌جاهایی در زندگی‌مان ابهام را رعایت کنیم. مثلاً پدر باید گاهی با فرزندانش با «تغافل» برخورد کند؛ همین چشم‌پوشی و ندیده‌گرفتنِ خطاها نوعی ایجاد ابهام است. 🔻این بحث، فواید بسیاری در سبک زندگی ما هم دارد. باید زندگی‌مان را به این سمت ببریم که تصمیم بگیریم همه‌چیز را شفاف نکنیم، یعنی زیاد روشن و با بیان جزئیات، برخورد نکنیم. اگر آدم همه‌جا شفاف برخورد کند، زندگی‌اش بد خواهد شد. صداقت هم جا و معنا دارد؛ صداقت یعنی دروغی که منجر به خیانت و کلاهبرداری شود، نگویی! نه اینکه همه‌چیز را فاش و برملا کنی! 🔶اگر ابهام را در دین نپذیریم «دین داعشی» پیدا خواهیم کرد! مهم‌ترین ویژگی داعشی‌ها تصلّب و تحجّر بر یک‌سری ظواهر است؛ بدون انعطاف و بدون تحلیل. اخلاقی که در فرهنگ غرب وجود دارد مثل دین داعشی‌هاست، هر دو از یک قاعده تبعیت می‌کنند. همه‌جا در حیات بشر پیچیدگی وجود دارد؛ اگر سطحی برخورد کنی، حتی اگر عالم حوزه هم باشی، می‌شوی متحجّر؛ مذهبت می‌شود سلفی‌گری و داعشی، اخلاقت می‌شود اخلاق سکولار غربی! و نمی‌توانی در شرایط مختلف انعطاف‌پذیر باشی و ارزش‌ها را در جای خودش درک کنی! 🚩دانشگاه صنعتی شریف- ۹۷.۰۲.۲۹ @Panahiyan
هدایت شده از استاد پناهیان
🔰فلسفۀ وجود ابهام در دین، طبق کلام امیرالمؤمنین(ع) 🌀 - ج۱-قسمت دوم ⭕️ما با ابهاماتی که برای‌مان پیش می‌آید امتحان می‌شویم ⭕️اگر همه‌‌چیز روشن و بی‌ابهام باشد که دیگر جایی برای امتحان باقی نمی‌ماند! ⭕️علی(ع): خدا بندگانش را به چیزهایی مبتلا و امتحان می‌کند که اصل (دلیل) آن را نمی‌دانند ⭕️ابهام و جهل در امتحان، موجب می‌شود که استکبار و خودخواهیِ آدم‌ها رو بیاید ⭕️آدم متواضع همیشه یک حسابی برای جهل خودش باز می‌کند، لذا هیچ موضعی را محکم نمی‌گیرد؛ مگر اینکه واقعاً ابهامش برطرف شده باشد ___________________ 🔶در اینجا با استفاده از خطبۀ قاصعۀ نهج‌البلاغه سراغ این موضوع می‌رویم که چرا در دین ابهاماتی هست؟ امیرالمؤمنین‌(ع) یک دلیل یا فلسفۀ این ابهامات را در این خطبۀ شریف بیان فرموده است: 🔻علی(ع) دربارۀ خلقت آدم می‌فرماید: اگر خدا می‌خواست، آدم را از نوری خلق می‌کرد که از شدت زیبایی او چشم‌ها فرو می‌افتاد و با عطری می‌آفرید که همه را مدهوش می‌کرد. اگر خدا این‌کار را می‌کرد، گردن‌ها به تواضع خم می‌شد و امتحان برای ملائکه آسان می‌شد (...وَ لَوْ فَعَلَ لَظَلَّتْ لَهُ الْأَعْنَاقُ خَاضِعَةً وَ لَخَفَّتِ الْبَلْوَی فِیه عَلَی الْمَلاَئِکَةِ» (نهج‌البلاغه/ خطبۀ 192) 🔶اما خداوند آدم را از گِل آفرید-که پایین‌تر از جنس فرشته و جن است- و این موجب شد که ابلیس و فرشته‌های الهی دربارۀ حضرت آدم دچار اشتباه شوند. فرشته‌ها گفتند: موجودی را می‌خواهی بیافرینی که ظلم می‌کند؟ (بقره/30) ابلیس هم گفت: آدم از گل است و من از نار؛ پس من بهترم(اعراف/12) 🔻حضرت در ادامه، می‌فرماید: «وَ لکِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ یبْتَلِی خَلْقَهُ بِبَعْضِ مَا یجْهَلُونَ أَصْلَهُ» اما خداوند متعال بندگانش را به چیزهایی مبتلا و امتحان می‌کند که اصلش را نمی‌دانند! اگر همه‌‌چیز روشن و بی‌ابهام باشد دیگر جایی برای امتحان باقی نمی‌ماند! 🔶گاهی اولیاء خدا در پاسخ به سؤال مردم دربارۀ علت رفتارهای خودشان می‌فرمودند: «اگر من این کار را نکنم، خدا چگونه مردم را امتحان کند؟» یعنی خودشان را جزئی از امتحان خدا می‌دانستند. مثلاً به امام حسین‌(ع) می‌گفتند: آقا به سمت کوفه نروید، این راه خطرناک است! حضرت فرمود: اگر من نروم پس چگونه مردم امتحان بشوند؟ (فَإِذَا أَقَمْتُ فِی مَکَانِی فَبِمَا یُمْتَحَنُ هَذَا الْخَلْقُ الْمَتْعُوسُ وَ بِمَا ذَا یُخْتَبَرُونَ؛ لهوف/67) به أمیرالمؤمنین(ع) هم گفتند: چرا همان روز اول-بعد از رحلت پیامبر(ص)- برای خلافت نیامدی و سراغ تدفین بدن مطهر پیغمبر(ص) رفتی؟ فرمود: اگر من می‌آمدم، مردم چگونه امتحان می‌شدند؟ 🔻در عبارت مشهور «من کنتُ مولاه فهذا علیٌّ مولاه» کلمۀ «مولا» چند تا معنا دارد، لذا یک ابهامی در آن هست. اما فلسفه‌ این ابهام چیست؟ پیامبر(ص) این کلمه را استفاده کرد تا مردم را امتحان کند و بعضی‌ها هم سوءاستفاده کردند. 🔶حالا چرا خداوند این ابهام را ایجاد می‌کند؟ علی(ع) پاسخ می‌دهد: «تَمْيِيزاً بِالاخْتِبَارِ لَهُمْ وَ نَفْياً لِلِاسْتِكْبَارِ عَنْهُمْ» (همان) در انسان‌ها چیزی وجود دارد به نام «تکبر» که راه از بین‌بردنش همین ابهام و جهل در بستر امتحان است. بین تکبر، فهم، جهل، ابهام و امتحان رابطه وجود دارد. 👈ادامه مطلب در پست بعد👇👇 @Panahiyan
هدایت شده از استاد پناهیان
👈ادامه مطلب بحث: 🔴 - ج۱-قسمت دوم 🔶طبق این حدیث شریف، وجود ابهام و جهل در امتحان، موجب می‌شود که استکبار و خودخواهیِ آدم‌ها مشخص شود و رو بیاید. این ابهام انواعی دارد، یکی از انواعش «ابهام در فلسفۀ دستور» است (وقتی دستوری به انسان بدهند که فلسفه‌اش را نمی‌داند، تکبرش رو می‌آید) یکی دیگر از انواعش، ابهامی است که «راه توجیه را باز می‌گذارد» این ابهام باعث می‌شود که آدمِ متکبر برای راهِ غلطی که انتخاب کرده، توجیه داشته باشد. 🔻اگر ابهامی وجود نداشته باشد و راه توجیه باز نباشد، تکبرِ انسان رو نمی‌آید. تکبر جایی رو می‌شود که آدم برای راهی که انتخاب کرده-و احیاناً راه غلطی است- توجیه دارد، تکبر از جهل و ابهام استفاده می‌کند و خودش را نشان می‌دهد. آدم متواضع همیشه یک حسابی برای جهل خودش باز می‌کند لذا هیچ موضعی را محکم نمی‌گیرد؛ مگر اینکه واقعاً ابهام‌هایش برطرف شده باشد. 🔶علی در ادامه می‌فرماید: «فَاعْتَبِرُوا بِمَا کانَ مِنْ فِعْلِ اللَّهِ بِإبْلِیسَ إِذْ أَحْبَطَ عَمَلَهُ الطَّوِیلَ وَجَهْدَهُ الْجَهِیدَ» (همان) ابلیس در یک‌چنین امتحانی قرار گرفت ولی دست از آن استکبار درونی خودش برنداشت و بدبخت شد. همان‌طور که ابلیس و ملائکۀ آسمان امتحان شدند، همۀ انسان‌های روی زمین هم امتحان می‌شوند! ما هم با ابهاماتی که برایمان پیش می‌آید امتحان می‌شویم؛ هم در امتحانات فردی و هم اجتماعی. 🔻وقتی بنا شد حضرت موسی(ع) به محضرِ خضر(ع)‌ برود و یک دورۀ تربیتی داشته باشد، حضرت خضر(ع) فرمود: شما نمی‌توانی صبر کنی (إِنَّكَ لَنْ تَسْتَطيعَ مَعِيَ صَبْراً؛ کهف/67) و بعد فرمود: اگر صبر می‌کنی، پس سؤال نکن! «سؤال نکن» یعنی ابهام را بپذیر! حضرت موسی نتوانست ابهام را بپذیرد لذا دچار نابردباری شد و سؤال کرد. 🚩دانشگاه صنعتی شریف- ۹۷.۰۲.۲۹ @Panahiyan
هدایت شده از علیرضا پناهیان
📌 خدا دعاهای ما را اجابت می‌کند؟ 🔸پیامبر اکرم(ص): چنین نیست که خدا درِ دعا را براى بنده‏‌اى بگشايد، ولى درِ اجابت را به رويش ببندد. 🔸ما كانَ اللَّهُ لِيَفتَحَ لعبدٍ الدُّعاءَ، فيُغلِقَ عَنهُ بابَ الإجابةِ 🔻عدة الداعی، ص۲۹ @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔰 چه‌کار کنیم که بلاهای قبل از ظهور کم بشود؟ 🔰 پیشنهاد چلّه‌گیری قبل از ماه رمضان 🔰 باهم هم‌عهد بشویم که «چهل سحر» به امام‌زمان(ع) توجه پیدا کنیم 🔻 پیام‌فتنه‌های جهانی آخرالزمان(۱) 🔸 برای اینکه بلاهای قبل از ظهور کمتر بشود، باید چه‌کار کنیم؟ اول باید به فلسفۀ این بلاها نگاه کنیم و بدانیم که این بلاها می‌خواهد کاستی‌های ما را در معرفت نسبت به ضرورت ولایت ولیّ‌الله، جبران بکند و بدانیم که نمی‌شود جهان بدون وجود ولیّ خدا اداره بشود و الان چه خائنینی دارند جهان را اداره می‌کنند و این بلاها را بر سر مردم می‌آورند. 🔸 وقتی به بلایای آخرالزمان نگاه می‌کنیم، باید به سمت «معرفت نسبت به ولیّ‌الله» برویم و هرچه بیشتر به حضرت ولیّ عصر(ع) توجه پیدا کنیم. 🔸از الان چهل روز، تا ماه رمضان فرصت داریم. هرکدام برای خودمان می‌توانیم یک برنامه‌ای را اجرا کنیم که به آن «چلّه‌گیری» می‌گویند؛ یعنی چهل روز به عبادت بپردازیم، به سبک زندگی خودمان توجه کنیم و تغییراتی را در آن ایجاد کنیم تا بتوانیم آمادۀ آن ماه مبارک رمضانی بشویم که خداوند مژدۀ ظهور را در آن ماه مبارک به مؤمنین عنایت خواهد کرد. 🔸الان با همین اضطراب و اضطرار-که در این حوادث اخیر ایجاد شده است- شروع کنیم و مثلاً تا ماه رمضان هر روز صبح دعای عهدمان دیگر ترک نشود، یا شروع کنیم سحرها در قنوت نماز شب، دعای فرج را بخوانیم که این‌همه بزرگان به آن سفارش کرده‌اند. یا اینکه بعد از نماز شب و قبل از نماز صبح، همدیگر را بیدار کنیم و دعای فرج را بخوانیم. میلیون‌ها نفر همه باهم، هم‌عهد بشوند که این کار را انجام بدهند. 🔻 ارکان برنامۀ چهل‌روزه تا ماه رمضان: ۱- چهل سحر، توجه به امام‌زمان(ع) با دعای فرج و دعای عهد 🔸حالا که از این مجالس معنوی محروم هستیم، بیاییم توجه به حضرت ولی‌عصر(ع) پیدا کنیم، همه باهم هم‌عهد بشویم که به‌مدت چهل سحر، توجه به حضرت ولی‌عصر(ع) پیدا کنیم؛ با دعای فرج و با دعای عهد. وقتی در چنین شرایطی قرار گرفتیم این اضطرار ما را اولیاء خدا حتماً می‌بینند و حتماً به ما توجه می‌کنند. ۲- تمرین تقوا و تغییر در سبک زندگی 🔸جدای از این ذکر و توجه به حضرت ولی‌عصر(ع) در بقیۀ زندگی خودمان هم تغییراتی ایجاد کنیم. آقای بهجت(ره) می‌فرمود: هیچ ذکری بالاتر از «ذکر عملی» نیست؛ یعنی همان ترک معصیت در اعتقادیات و عملیات. در واقع ایشان «تقوا» را به‌عنوان بالاترین ذکر، می‌شمارند. 🔸ما چهل روز تا ماه رمضان فرصت داریم که در متن این بلایا، به سمت تقوا برویم. بر اساس آیات قرآن و روایات هم تقوا در برطرف‌شدن بلایای بزرگ از سر فرد و جامعه بسیار مؤثر است. ۳- افزایش محبت و مواسات و رفتار فداکارانه بین مردم 🔸برای عبور از این بلایا در درجۀ اول، باید به ساحت مقدس امام زمان(ع) توجه و معرفت پیدا کنیم. بعد از توجه به حضرت، سراغ توجه به خودمان و رعایت تقوا برویم. در جریان رعایت تقوا هم باید موضوع «مواسات» را خیلی برجسته کرد؛ یعنی مؤمنین تا می‌توانند باهم مهربان و فروتنانه رفتار کنند. این بلاها می‌آید تا دل‌های ما را به‌هم نزدیک کند و نسبت به همدیگر، فداکارانه‌تر رفتار کنیم. ۴- توجه بیشتر به قرآن و حفظ قرآن 🔸 کار دیگری که خوب است در این چهل‌روز تا ماه مبارک رمضان انجام بدهیم، توجه بیشتر به قرآن است. که ما را آمادۀ ورود به ماه رمضان خواهد کرد. در این نوروز و این قرنطینه‌های خانگی یک فراغتی پدید آمده و خوب است که از آن استفاده کنیم برای حفظ قرآن (پیشنهاد ما بر اساس برخی روایات، پنج جزء آخر قرآن است؛ یعنی از سورۀ محمد(ص) تا آخر قرآن) ۵- چهل روز «روضۀ خانگی» با استفاه از فضای مجازی 🔸ما در این وضعیت، داریم از جلسات روضه و هیئت محروم می‌شویم. ولی می‌توانیم-با استفاده از فضای مجازی- روضه‌ها را ببریم داخل خانه‌ها برقرار کنیم. شاید خیلی‌ها رویشان نشود در خانۀ خودشان روضه بگیرند، اما می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و سرِ یک زمانی باهم قرار بگذارند و اعضای هیئت رأس آن ساعت، آماده باشند و با برقراری ارتباط مجازی، شرایطی ایجاد کنند که هرکسی در گوشۀ خانۀ خودش، یک روضۀ خانگی بگیرد. اگر جلسات هیئت، هفتگی بود، الان می‌توانیم هر شب این جلسات روضه را در خانه‌ها برگزار کنیم. خوشا به سعادت کسانی که موفق می‌شوند یک چلّه، زیارت عاشورا بخوانند. 👤علیرضا پناهیان 🚩شهرری- ۹۸.۱۲.۲۳ 📹 فیلم: 📎 aparat.com/v/XKHib 🎙صوت: 📎 Panahian.ir/post/6003 @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
📌 آنچه نزد خداست جز با دعا به دست نمی‌آید! 🔸امام صادق (ع): بسيار دعا كن؛ زيرا دعا كليد هر رحمتى است و مايۀ روا شدن هر حاجتى، و آنچه نزد خداست جز با دعا به دست نمی‌آيد. هيچ درى نيست كه «بسيار كوبيده» شود، مگر آن كه به زودى به روى كوبندۀ در باز گردد. 🔸أكثِرْ مِن الدُّعاءِ، فإنّهُ مفتاحُ كلِّ رحمةٍ، ونجاحُ كلِّ حاجةٍ، ولا يُنالُ ما عِندَ اللَّهِ إلّا بالدُّعاءِ، وليسَ بابٌ يَكثُرُ قَرعُهُ إلّايُوشِكُ أنْ يُفتَحَ لِصاحِبِهِ. 🔻کافی، جلد۲، ص۴۷۰ @Panahian_ir