eitaa logo
فرزندان روح الله
1.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
302 ویدیو
177 فایل
🏠 اطلاع رسانی فرزندان روح الله (ره)؛ شبکه کانونهای مردمی نخبه پرور 🔸 بنیاد نهضت انقلاب اسلامی 📲 ادمین تلگرام، بله، ایتا: 🆔 @mohamadreza_khorasanizadeh 🔗صفحۀ اینستاگرام https://instagram.com/farzandanerouhollah?igshid=1gzorn1ml
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅ آغاز محرم الحرام ۱۴۴۴ ه.ق طبل عزا را بنواز ای فَلَک 🔰 جُرعِه پُست های عاشورایی ▪️دهه ی اول محرم الحرام ۱۴۴۴ ه.ق 🆔 @farzandanerouhollah
-1140318461_-685969006.mp3
5.4M
🔰 جُرعِه ی یکم جئنا لِنُسعِدَ اُمِّک ☑️ با چه نیّتی در مجالس عزا وارد شویم؟ حجت الاسلام کاشانی 🆔 @farzandanerouhollah
السَّلامُ عَلَى الْمُجَـرَّعِ بِکَأْساتِ الرِّماحِ. سلام بر آنکه از جام هاى نیزه ها جرعه نوشید. 🔰 جُرعِه ی دوّم درمان بی‌ارادگی امت، هدف امام حسین علیه‌السلام از انقلاب ▪️ بی ارادگی مرضی بود که امام حسین علیه‌السلام با رفتار رهبرانۀ خود آن را درمان کرد؛ رفتاری که آخرین بخش از آن را در روز باشکوه عاشورا به نمایش گذاشت. حال که مقدر شده بود فداکاری، درمان این بیماری باشد، پس بایسته بود تا این فداکاری هم‌پای ژرفای بیماری در جسم امت، ژرف باشد و هم‌پای گستره‌اش در هستی امت، گسترده باشد. ▪️ وقتی حسین(ع) رو به‌سوی عراق گذاشت تا در جایگاه کسی که علیه جاهلیتِ واپسگرای اشغالگر انقلاب کرده، مسئولیت های بزرگ خود را به عهده گیرد، از سوی کسانی که در آن روزگار «خردمندان مسلمانان» نامیده می شدند، با سِیلی از اندرز روبه‌رو شد؛ آنان که تهوّر را ناصواب می‌دانستند و هم‌رأی بودند که رفتار امام رفتاری طبیعی نیست؛ ازاین‌روی امام را از مرگ می ترساندند و با ایشان از نتایجی سخن می گفتند که امام علی و امام حسن علیهماالسلام در نبرد داغ خود با امویان به‌دست آوردند و برای تندرستی او ابراز نگرانی می‌کردند.
ادامه از پست قبل... ▪️آن اندرزگویان ـ که اهل رتق‌وفتق امور در جامعه بودند ـ از فداکاری تصوری نداشتند، جز تصور کودکی از دریا. اندرزهای آنان پرده‌ای از فروپاشی روانی ژرفی را به نمایش می‌گذاشت که سران مسلمین را فراگرفته بود؛ کسانی همچون عبدالله‌بن‌عباس و عبدالله‌بن‌عمرو و عبدالله‌بن‌جعفر. بگذریم از جمهور مردمی که از سویۀ رفتاری و ارزشی دوچندان در این فروپاشی به‌سر می‌بردند. ▪️حسین علیه‌السلام با چنین رفتارِ مطلقاً سلبی‌ای روبه‌رو بود؛ هرچند اشتیاق برای رهایی وجود داشت و گرچه این انقلاب بزرگ همۀ ویژگی های یک ناجی را داشت: قدرت، اخلاص، تصمیم و…. 📚امامان اهل‌بیت علیهم‌السلام، صفحه ۵۴۷ 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جرعه ی سوم جاماندگان و پیشتازان عاشورا ▪️طرماح ابن عدی گفت: حسین را وداع کردم و با او گفتم《خدای شر جن و انس را از تو دور کند. من برای کسان خویش از کوفه آذوقه آورده‌ام و نفقه‌ی آنها نزد من است. بروم و آذوقه‌ی آنها را برسانم آنگاه، سوی تو بازآیم ان‌شاء‌الله. و اگر به تو رسم، البته تو را یاری کنم.》 گفت《اگر قصد یاری من داری، بشتاب! خدای بر تو ببخشاید.》 دانستم به مردان محتاج است. نزد اهل خویش رفتم و کار آنها راست کردم و وصیت به جای آوردم. از عجله من تعجب کردند. مقصود خود گفتم و از راه بنی ثعل روانه شدم تا به عذیب‌الهجانات رسیدم. سماعة ابن بدر را دیدم خبر کشته شدن حسین را داد. بازگشتم. ▪️▪️▪️ ▪️غروب تاسوعا محمد ابن بشیر حضرمی را گفتند《پسرت در ثغر ری اسیر شد.》 گفت《ثواب مصیبت او و خود را از خدای چشم دارم. دوست ندارم او اسیر شود و من زنده باشم.》 حسین سخن او بشنید و گفت《رَحِمَکَ الله، من بیعت از تو برداشتم. در رهایی پسر خود بکوش.》 گفت《درندگان زنده زنده مرا بخورند اگر از تو جدا شوم.》 گفت《پس این جامه‌های بُرد را به این پسرت ده تا در فدای برادرش، بدان‌ها استعانت جوید.》 و پنج جامه به وی بخشید که بهای آن هزار دینار بود. 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جرعه ی چهارم من الغریب الی الحبیب از: حسین بن علی به : فقیه گرانقدر حبیب ابن مظاهر اما بعد..... ای حبیب تو بیشتر و بهتر از دیگران ما را میشناسی. خودت را از ما دریغ نکن! 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 دوره آموزش مربیان مهنا(مربی هویت‎ ساز نوجوان انقلابی) مرحله اول؛ مباحث مقدماتی این بخش از این دوره که به بررسی جایگاه کانون در تربیت و گامهای مقدماتی در تربیت اختصاص دارد در اختیار تشکیلات مردمی نخبه پرور قرار می گیرد. جلسه هشتم: گام های مقدماتی تربیت https://www.aparat.com/v/r1Qm7 💠 فرزندان روح‌الله (ره) شبکه کانون‌های مردمی نخبه‌پرور بنیاد نهضت انقلاب اسلامی 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جرعه ی پنجم لَانْدُبَنَّکَ صَباحاً وَ مَسآءً..... گردی سخت سیاه و تاریک برخاست و بادی سرخ وزید که هیچ چیز پیدا نبود: آسمان سرخ گردید و آفتاب بگرفت ــ چنان‌که ستارگان در روز دیده شدند. هیچ سنگی را برنداشتند، مگر زیرِ آن خونِ سرخِ تازه بود. مردم پنداشتند عذاب فرود آمد. کسی در لشکر آمد و فریاد می‌زد. او را از فریاد منع کردند. گفت «چگونه فریاد نزنم و حال آن‌که می‌بینم رسولِ خدا را: ایستاده، نگاه به زمین می‌کند و جنگِ شما را می‌نگرد. و من می‌ترسم بر اهلِ زمین نفرین کند و من با آنها هلاک شوم.» آنها با یکدیگر گفتند «دیوانه است.» او جبرئیل بود. 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جُرعِه ی ششم شیرین تر از اَنگبین ▪️نَفس المهموم لظلمنا تسبیح دمع السجوم یعنی "اشکی که می ریزد "_ می شود "اشک روان" یا بسا "باران اشک"اش هم خواند_ و نفس المهموم یعنی نفسِ کسی که غم دارد.بهترین معادل برای نفس المهموم آه است. ما در فارسی به نَفسِ آدمی که غمگین است و دلش دارد از غصه می ترکد چیزی جز آه نمی گوییم. اسم این کتاب را از این جهت آه گذاشتم. بخشی از معرفی کتاب آه اثر 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جرعه ی هفتم زمان هر سال در محرم تجدید می‌شود «خداوند خمیره وجود مومن را با خاک کربلا و خون شهدایش سرشته است و تا شب و روز باقی است، این پیوند تاریخی که مومنین را به عاشورا پیوند می‌دهد، در عمق فطرت‌ها باقی خواهد ماند و هر آن کس را که شنوای ندای باطن خویش است به صحرای کربلا خواهد کشاند و انسان اگر انسان باشد و به وجدان خویش رجوع کند، صدای هل من ناصر سیدالشهدا را از باطن خویش خواهد شنید. این پیمان که پیمان ازلی است، هر آن در عمق باطن مومن تجدید می‌گردد و اگر انسان سر از تبعیت شرایط بپیچد و به خود و وابستگی‌های پشت کند، به این عهد نخستین رجوع خواهد کرد و آنگاه گذشته و آینده به هم پیوند می‌خورند و انسان به آغاز و انجام تاریخ شهادت خواهد داد. زمان هر سال در محرم تجدید می شود و حیات انسان هر بار در سیدالشهداء». 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جرعه ی هشتم مصیبت علی اکبر علیه السلام در غزل حافظ مرحوم حجّت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین درّی یکی از وعاظ و اهل منبر درجه اول تهران و استاد علوم معقول بود. معمولاً در تهران رسم بر این بوده که اگر واعظی را برای یک دهه منبر رفتن در مجلسی دعوت می کردند، در شب آخر نیز وی را برای همین دهه در سال بعد دعوت می‌کردند. در آخرین سالی که مرحوم درّی در قید حیات بود یک شب از دهه محرم (شب هشتم یا نهم) جوانی از ایشان پرسید: مراد از این شعر حافظ چیست؟ مرید پیر مغانم زمن مرنج ای شیخ چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد مرحوم درّی در جواب وی گفت: توضیح آن را بر فراز منبر می‌دهم تا برای مستمعین سودمند باشد. چون به منبر رفت به داستان نهی آدم ابوالبشر از خوردن گندم و نیز ماجرای نان جوین خوردن حضرت علی (ع) در تمام مدت عمر اشاره کرد و گفت: مراد از لفظ شیخ در این بیت حضرت آدم است که وعده نخوردن از شجره گندم را در بهشت داد، ولی به آن وفا نکرد و گندم را خورد و مراد از پیرمغان حضرت علی علیه السلام است که در تمام مدت عمر نان گندم نخورد و در واقع او به وعده عدم تناول گندم وفا کرد.
ادامه از پست قبل... این مجموعه تفسیر شعر حافظ بود که نام برده بر فراز منبر شرح داد، قبل از پایان سال مرحوم درّی از دار دنیا به عالم عقبی کوچ نمود و نتوانست در دهه محرم سال بعد در آن مجلس شرکت کند، درست در سال بعد و در همان شب از دهه محرم که این جوان در مورد شعر حافظ از مرحوم درّی سوال کرد، آن واعظ فاضل را در عالم رویا دید که به نزدش آمد و گفت: ای جوان! تو در سال قبل در چنین شبی از من معنای شعری را پرسیدی و من آنگونه پاسخ دادم ولی چون به این عالم آمده‌ام شرح آن به شیوه‌ای دیگر برایم منکشف شده است. مراد از شیخ حضرت ابراهیم (ع) و منظور از پیرمغان حضرت سیدالشهدا (ع) می‌باشد و مقصود از وعده، ذبح فرزند است که حضرت ابراهیم (ع) بدان امر خداوند وعده وفا داد، اما حقیقت وفا را حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا با ذبح فرزندش حضرت علی اکبر (ع) انجام داد، فردای آن شب این جوان در آن مجلس معمولی همه ساله مرحوم درّی آمد و ماجرای خواب را برای حاضرین در مجلس تعریف کرد که با بیان آن، انقلابی در مجلس مذکور روی داد. (۱) 📚منبع: معجزات و کرامات امام حسین(ع)، اثر عباس عزیزی، صفحه ۲۸۷؛ به نقل از روح‌ مجرد، صفحه ۴۵۵ 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جُرعه ی نُهم رجزهای قمر بنی هاشم در روز عاشورا 🏴 امروز با اطمینان کامل، جنگ سنگینی با شما می کنم و از فرزند پیامبر دفاع خواهم کرد آن قدر شمشیر می زنم تا دست از جنگِ با مولا و سرورم بردارید من همان عباسی هستم که در عشق به این خاندان زبانزدم و فرزند علیِ پاک طینتی هستم که تأیید شده خداوند بود. 📚 مقتل الحسین و مصرح اهل البیت، ص ۹۰ 🏴 ای نفس! زندگی بعد از حسین چه معنایی خواهد داشت؟! بعد از او نباید زنده باشی که زندگی را ببینی این حسین ست که در مشکلات افتاده است و تو می خواهی آب خنک و گوارا را بیا شامی؟! این کار هرگز در مرام و مسلک من نیست یقینا این عمل از هیچ فرد صادقی سر نخواهد زد 📚 بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۴۱ 🏴 زمانی که مرگ فراگیر شده، من از مرگ فرار نمیکنم تا اینکه با مرگ روبرو شوم و آن را به تن کنم جان من به فدای جان در خطر قرارگرفته جگرگوشه مصطفی من همان عباسی هستم که پیمان سقائی بسته ام و از شر روز رویارویی هراسی ندارم. 📚 عوالم المعلوم، ج ۱۷، ص ۲۷۳ 🏴به خدا قسم گرچه دست راستم را قطع کردید همیشه و در همه حال از دینم حمایت خواهم کرد و همچنین از امامی که یقینا صادق است و پسر پیامبر پاک و امین است 📚 بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۴۰ 🏴ای نفس! از کفار نترس، تو را به رحمت خداوند جبار بشارت میدهم و به همجواری با پیامبر برگزیده با سرکشی و طغیان دست چپم را هم قطع کردند پس ای پروردگار! به آتش سوزان جهنم داخلشان کن. 📚 عوالم المعلوم، ج ۱۷، ص ۲۸۴ 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 این روضه، تصویری است در شرح این عکس که از وحشت کودکان غزه از بمباران مدرسه و محله‌شان منتشر شده، فقط باید نوشت: بر یزید و یزیدیان لعنت! بر شمر زمانه لعنت! 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جُرعه دَهُم عید قُربان من است..... ▪️یکی که در لشکر کوفه بود گفت: ندیدم کسی که دشمن بسیار بر او بتازد و فرزندان و یارانش کشته شده باشند، دلدارتر از وی. چنان‌که مردان بر او می‌تاختند، او با شمشیر حمله می‌کرد و آنان را مانند گله‌ی بز که گرگ در آن افتد، می‌پراکند. ما سی‌هزار بودیم. وقتی حسین حمله میکرد منهزم شدیم و مانند ملخ پراکنده، و حسین به جای خویش بازمی‌گشت و لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ العَلِیِّ العَظیم میگفت. ▪️▪️▪️ ◾محمد ابن عبدالرحمان گفت: ◾هلال ابن نافع گفت: من ایستاده بودم با اصحاب عمر سعد، که مردی فریاد زد《ایهاالامیر! مژده که اینک شمر حسین را میکشد.》 من میان دو صف آمدم و جان دادن او را دیدم: به خدا قسم، هیچ‌ کشته‌ی به خون آغشته را نیکوتر و درخشنده‌ روی‌ تر از وی ندیدم... تاب رخسار و زیبایی هیئت او اندیشه قتل وی را از یاد من ببرد. شربتی آب میخواست. شنیدم مردی میگفت:《آب نخواهی نوشید تا به جهنم بروی و از آب آنجا بنوشی.》 حسین را شنیدم گفت《من نزد جد خویش روم و از آب غیر آسن بنوشم و از آنچه شما با من کردید بدو شکایت کنم.》 ▪️همه خشمگین شدند_که گویی خداوند در دل آنها رحمت نیافریده بود. من گفتم《به خدا قسم، دیگر در هیچ کار با شما شریک نشوم.》 ▪️▪️▪️ ▪️راس الجالوت مرا دید و گفت《میان من و داوود هفتاد پشت فاصله است و هرگاه یهود مرا ببینند تعظیم کنند. شما میان فرزند پیغمبرتان و پیغمبرتان یک پدر فاصله است، *او را کشتید؟ 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 راهِ روشَن دوره تربیت مدرس و راهبر تشکیلات تربیتی ویژه برادران 📆 ۱۱_۱۰ و ۱۸_۱۷ شهریور به همراهِ 🔻اعطای گواهینامه و قرارداد همکاری با برگزیدگان جهت ثبت نام علاوه بر تکمیل لینک زیر با آقای عزیزی به شماره ی ۰۹۱۹۴۸۲۴۰۴۷ تماس بفرمایید. https://b2n.ir/u67369 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 دوره آموزش مربیان مهنا(مربی هویت‎ ساز نوجوان انقلابی) مرحله اول؛ مباحث مقدماتی این بخش از این دوره که به بررسی و تشریح گامهای مقدماتی در تربیت و نمودار رشد تشکیلاتی می پردازد در اختیار تشکیلات مردمی نخبه پرور قرار می گیرد. جلسه نهم: گام های مقدماتی تربیت https://www.aparat.com/v/GD6Tm 💠 فرزندان روح‌الله (ره) شبکه کانون‌های مردمی نخبه‌پرور بنیاد نهضت انقلاب اسلامی 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 دوره آموزش مربیان مهنا(مربی هویت‎ ساز نوجوان انقلابی) مرحله اول؛ مباحث مقدماتی این بخش از این دوره که به عناصر بنیادین کارتربیتی، سلسله مراتب تربیت تشکیلاتی و ویژگی ها و وظایف مربی می پردازد در اختیار تشکیلات مردمی نخبه پرور قرار می گیرد. جلسه دهم: سلسله مراتب مربیان در تشکیلات تربیتی https://www.aparat.com/v/PsCb3 💠 فرزندان روح‌الله (ره) شبکه کانون‌های مردمی نخبه‌پرور بنیاد نهضت انقلاب اسلامی 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین تحلیل کوتاه و جامعی از قیام امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
ادامه از پست قبل... [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). جمع آوری : 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 جلسات سیر مطالعاتی کتب تربیتی بنیاد مادرانه حوراء در راستای آشنایی با نظریات تربیتی ، سیر مطالعاتی کتاب های تربیت کودک و نوجوان را با همراهی *استاد میرسبحان سادات* برگزار کرده است. این جلسات به صورت هفتگی، برخط و رایگان برگزار می شود. ضمنا صوت این جلسات نیز در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. مخاطب این سیر مطالعاتی، مشاوران، مربیان، معلمان و والدین دغدغه مند می باشند و حضور مستمر در این جلسات الزامی است. 📖این سیر مطالعاتی شامل کتاب های زیر می شود : ادب الهی - آقا مجتبی تهرانی تربیت دینی کودک - آیت الله حائری شیرازی نقش آزادی در تربیت کودکان - شهید بهشتی مجموعه کتاب های دکتر عبدالعظیم کریمی (اثرات پنهان تربیت آسیب زا -تربیت چه چیزی نیست؟ - کسب دین علیه کشف دین و ...) مجموعه کتاب های استاد صفایی حائری 🌐آدرس صفحه بنیاد مادرانه حوراء در پیام رسان بله: https://ble.ir/madaranehowrair 🌐کانال «تربیت چیست؟» (محل بارگزاری صوت ها و محتوای این جلسات) @tarbiatchist 💠 فرزندان روح‌الله (ره) شبکه کانون‌های مردمی نخبه‌پرور بنیاد نهضت انقلاب اسلامی 🆔 @farzandanerouhollah
🔰 دوباره آغاز..... شروعِ رسمی اوّلین دوره ی اسلام نابِ دانش آموزی(اردوی همگرا) 🔻گزارش های خبری اردو را از رسانه های فرزندان روح الله دنبال کنید. 🆔 @farzandanerouhollah
☀️|همگرا ١٤٠١ اولین دوره اردوی اسلام ناب دانش‌آموزی 📸 گزارش تصویری روز اول؛ پذیرش و اسکان 🆔️ @farzandanerouhollah
☀️|همگرا ١٤٠١ اولین دوره اردوی اسلام ناب دانش‌آموزی 📸 گزارش تصویری روز اول؛ پذیرش و اسکان 🆔️ @farzandanerouhollah