eitaa logo
فاصله تا خدا
3.4هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
5.3هزار ویدیو
162 فایل
ارتباط جهت ارسال مطالب، نظرات،پیشنهادات و یا تمایل به همکاری به آدرسهای زیر پیام دهید 💠خادمین کانال: @zeraati5474 @Gholizade آدرس پیام رسان ها 👇 http://zil.ink/faseletakhoda
مشاهده در ایتا
دانلود
Ziyarat Ashura.mp3
28.44M
“زیارت عاشورا” با صدای : علی فانی *سرعت قرائت، مناسب برای قرائت روزانه و به مدت ۱۱:۴۰ دقیقه می باشد* ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 💠 @Faseletakhoda
“زیارت جامعه کبیره” ─┅─═इई 💠ईइ═─┅─ 💠 @Faseletakhoda
Jamia-Kabira-Samavati.mp3
27.63M
“زیارت جامعه کبیره” با صدای : حاج مهدی سماواتی ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 💠 @Faseletakhoda
‍اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🎙 پرسش و پاسخ برکات استغفار 👤 سرکار خانم قلی زاده 📅 جلسه نیمه حضوری ⌚️هم اکنون در : 👇 ─┅─═इई 💠ईइ═─┅─ 💠 @Faseletakhoda
برکات استغفار.mp3
5.3M
🎙 و پاسخ برکات استغفار ─┅─═इई 💠ईइ═─┅─ 💠 @Faseletakhoda
“دعای عهد” ─┅─═इई 💠ईइ═─┅─ 💠 @Faseletakhoda
دعای عهد.mp3
17.13M
"دعاي عهد" باصداي: حسين حقيقي ─┅─═इई 💠ईइ═─┅─ 💠 @Faseletakhoda
‍اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🎙 زیبایی های نماز «چرا نماز میخوانم؟» جلسه 10 👤 سرکار خانم قلی زاده 📅 جلسه نیمه حضوری | ‌1399/07/21 ⌚️هم اکنون در : 👇 ─┅─═इई 💠ईइ═─┅─ 💠 @Faseletakhoda
زیبایی های نماز «چرا نماز میخوانم؟» 10.mp3
22.9M
«چرا نماز میخوانم؟» جلسه 10 ─┅─═इई 💠ईइ═─┅─ 💠 @Faseletakhoda
سلام خدمت اعضای محترم کانال فاصله تا خدا ؛ از اعضاء محترم خواهشمندم،برای زمینه سازی ظهور مولایمان آدرس لینک را به دیگران نیز هدیه بفرمائید، تا بتوانیم خدمت بیشتر و مفیدتری به دین مبین داشته باشیم. امید است که مورد تأیید خداوند تعالی و ذوات مقدس آل الله قرار بگیرد. https://t.me/Faseletakhoda https://eitaa.com/Faseletakhoda https://sapp.ir/faseletakhoda
دشمن شناسی دینی 9.mp3
44.64M
دشمن شناسی دینی جلسه 9 ─┅─═इई 💠ईइ═─┅─ 💠 @Faseletakhoda
حدیث قرب نوافل حدیث قُرْب نَوَافِل حدیثی قُدسی است که خداوند در معراج خطاب به پیامبر(ص) گفت. این حدیث از جایگاه مؤمن نزد خدا و تقرب انسان به خدا به وسیله انجام دادن فرایض (واجبات) و نَوَافل (مستحبات) سخن گفته است. در این حدیث توهین به ولی خدا به منزله جنگ با خدا دانسته شده و خداوند از شتاب برای یاری ولی خود بیش از هر چیزی سخن به میان آورده است. طبق بند دیگری از این حدیث بندهٔ مؤمن به وسیله انجام نوافل به خدا تقرب پیدا می‌کند و خدا گوش و چشم او می‌شود. عارفان مسلمان این تعبیر را حقیقی و آن را شاهدی بر نظریه وحدت وجود و بیانگر مقام فنای در صفات خدا یا فنای فی‌الله دانسته‌اند؛ اما به‌باور محدثان و فقیهان تعبیر مذکور، مجازی است و به امداد الهی به مؤمن یا به نزدیکی خدا به فرد مؤمن و یا معانی دیگری اشاره دارد. حدیث قرب نوافل با اندکی تفاوت در منابع شیعه و سنی از پیامبر(ص) نقل شده است. نام‌گذاری حدیث قرب نوافل، حدیثی قدسی است که خدا در معراج خطاب به پیامبر(ص) گفته است. این حدیث پاسخ به پرسش پیامبر(ص) از خدا درباره جایگاه مؤمن نزد او بوده است.[۱] علت شهرت این حدیث به «قرب نوافل» آن است که بخش آخر این حدیث، انجام‌‌دادن نوافل‌ توسط‌ مؤمن را موجب قرب و نزدیکی خاصی به‌ خداوند‌ شمرده‌ است‌ و عارفان مسلمان با‌ الهام از این فراز و برای اشاره به آن مقام، از تعبیر «قرب نوافل» استفاده نموده‌اند.[۲] نافله به معنای هر چیز زیاده،[۳] موهبت و یا کار اضافی[۴] است محتوای حدیث در حدیث قرب نوافل، توهین به ولیّ خدا به‌منزله جنگ با خدا دانسته شده است. خدا از شتاب برای یاری ولیّ خود بیش از هر چیز سخن به‌میان آورده و گفته است که من در هیچ کاری بیش از وفات مؤمن تردید ندارم؛ زیرا او از مرگ بدش می‌آید و من از ناراحتی او بدم می‌آید. همچنین در این حدیث آمده است که برخی از بندگان مؤمن فقط با فقر و نداری و برخی دیگر فقط با توانگری اصلاح می‌شوند و اگر به حالت دیگری وارد شوند، نابود می‌گردند. در حدیث قرب نوافل، انجام واجبات محبوب‌ترین عمل نزد خدا و وسیله تقرب بنده به او معرفی شده‌ است. نوافل (مستحبات) نیز وسیله‌ای برای تقرب به او عنوان شده‌اند. همچنین آمده است که اگر کسی به وسیله نافله‌ای (مستحبی) به من، یعنی خدا تقرب جوید، او را دوست دارم و گوش، چشم، زبان و دست او می‌شوم که به وسیله آنها بشنود و ببیند و اگر مرا بخواند، او را اجابت می‌کنم و خواسته‌هایش را برآورده می‌سازم.[۵] تفسیر حدیث دیدگاه عارفان عارفان مسلمان این حدیث را به‌عنوان مستندی برای مباحث عرفانی خود مورد توجه قرار داده‌اند.[۶] ابن عربی، الفاظ حدیث قرب نوافل را حقیقی تلقی کرده و آن را شاهدی بر نظریه وحدت وجود دانسته‌ است.[۷] از نظر وی منظور از اینکه خدا چشم و گوش بنده مؤمن می‌شود، فنای انسان در صفات حق است.[۸] سید حیدر آملی آن را شاهدی بر «فنای فی الله» و یکی‌شدن محب و محبوب دانسته است.[۹] از نظر عارفان، سیر و سلوک در دو مرحله «قرب فرایض» و «قرب نوافل» انجام می‌شود. امام خمینی قرب نوافل را ناظر به فنای افعالی، صفاتی و ذاتی دانسته و قرب فرایض را بر بقای پس از فنا تطبیق داده است.[۱۰] برخی از عرفا مرحله قرب فرایض را بالاتر از قرب نوافل می‌دانند. از نظر آنان نتیجه قرب فرایض، فنای در ذات خدا و نتیجه قرب نوافل، فنای در صفات خداست. همچنین به اعتقاد آنان در مرحله قرب فرایض، انسان عروج و صعود می‌کند، اما در مرحله قرب نوافل خدا نزول می‌کند.[۱۱] دیدگاه فقیهان و محدثان برخی از فقیهان و محدثان، الفاظ این حدیث را کنایه و مجاز می‌دانند و بر این باورند که باید الفاظ حدیث را به‌گونه‌ای تفسیر کرد که به وحدت وجود، حلول و فنا منجر نشود.[۱۲] این گروه وجوه مختلفی برای عبارت مورد بحث حدیث بیان کرده‌اند؛[۱۳] از جمله شیخ حر عاملی وجوه زیر را به‌عنوان وجوه صحیح معنای آن، برشمرده است: امداد الهی به مؤمن برای انجام‌دادن کارها تنها برای رضای خدا امداد خدا به مؤمن همچون کمک اعضا و جوارحش به او عزیزشدن خدا نزد مؤمن همچون اعضا و جوارح او تکیه مؤمن تنها به خدا نزدیکی خدا به مؤمن[۱۴] سند حدیث حدیث قرب نوافل با اندکی تفاوت در منابع شیعه و سنی از پیامبر(ص) نقل شده است. حدیث را اَبان بن تَغلِب از امام باقر(ع) و حماد بن بشیر از امام صادق(ع) و آن دو از پیامبر(ص) نقل کرده‌اند.[۱۵] حدیث مذکور در منابع اهل سنت از طریق راویانی همچون عایشه،[۱۶] میمونه[۱۷]و ابوهریره[۱۸] از پیامبر(ص) نقل شده است. این روایت با سندهای مختلفی نقل شده که برخی از اسناد آن را صحیح و برخی آن را ضعیف دانسته‌اند.[۱۹] ─┅─═इई 💠ईइ═─┅─ 💠 @Faseletakhoda