eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
8هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
168 ویدیو
64 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
📝دکتر سید علی مرعشی روانشناسی بی ادبی: افراد بی ادب عزت نفس پایینی دارند، آنها برای خود ارزشی قائل نیستند، آنها در یک فرایند همانندسازی دیگران را نیز مانند خود بی ارزش می پندارند، این سبب می شود که به سادگی بتوانند به دیگران جسارت کنند، افراد بی ادب به دلیل عزت نفس پائین و احساس حقارت تمایل دارند دیگران را تحقیر کنند تا با آنان همسطح شوند، این یک رفتار جبرانی برای کاهش احساس حقارت است، افراد بی ادب عزت نفس پایینی دارند و این سبب تمایل به جلب توجه می شود، این نیز یک رفتار جبرانی برای کاهش احساس حقارت است، آنها برای جلب توجه نمی توانند به دیگران احترام بگذارند زیرا این کار تنها برای کسی میسر است که توانسته باشد اول به خودش احترام بگذارد، اما افراد بی ادب به دلیل عزت نفس پایین به خود احترام نمی گذارند، پس باید راهی دیگر برای جلب توجه بیابند، آنها سعی می کنند وصله ناجور باشند، حرفهای عجیب و غیرمنطقی بزنند، صدایشان را بلند کنند، توهین هایی که معمولا دیگران حاضر نیستند انجام دهند به زبان بیاورند و به این صورت خودی نشان دهند، آنها با غیرعادی بودن و هنجارشکنی جلب توجه میکنند، آنها برای آنکه دچار احساس گناه نشوند به شواهد نادری که بی ادبی آنها را توجیه می کند تمسک کرده و مرتب بر آنها پافشاری می کنند و در مقابل انبوهی از شواهدی که حق بی ادبی را از آنان می گیرد نادیده می انگارند تا دچار ناهماهنگی شناختی و اضطراب ناشی از آن نشوند، افراد بی ادب معمولا منفورند اما به نظر من بیشتر قابل ترحم اند، آنها برخلاف سروصدای زیادی که می کنند هیچ نیستند، فقط بی ادبند دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز کانال فتح : http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
#بشنو 🔸نحوه مواجهه و چالش با علوم انسانی غربی لینک دانلود: fatehan.net/post/121 در این فایل صوتی پروفسور مسعود درخشان استاد دانشگاه علامه طباطبایی (ره) توضیح می دهد که در مقابل دنیای عظیم علوم غربی چه باید کرد؟ 🔻چگونه باید در علومی مثل اقتصاد خلق ارزش کرد؟ 🔻چگونه می توان بر این به اصطلاح دنیای علمی فائق آمد؟ ✔با #فتح همراه باشید: @fatehan
📚رضایت زناشویی 📋 ترغیب ازدواج پیامبر خدا (ص) پیگیر ازدواج مسلمانان بوده و در این باره از آنها بازخواست می کرده است. برای سرگرفتن ازدواج، نخست باید موانعی را که موجب کاهش، تاخیر یا ترک ازدواج می شوند، برطرف ساخت و سپس افراد را به سمت آن تحریک نمود. همین امر، در شیوه ترویجی اسلام به چشم میخورد. دو رویکرد اساسی برای ترویج ازدواج و افزایش تشکیل خانواده وجود دارد؛ برطرف کردن منابع ازدواج و تشویق به آن . یکی از دلایل اصلی ازدواج نکردن افراد، نگرانی از تامین مخارج زندگی است. هرچه سطح زندگی ها بالاتر می رود، این نگرانی، بیشتر می شود و میزان ازدواج، کاهش می یابد . تنیدگی حاصل از ازدواج نکردن، از یک سو و نگرانی و اضطراب ازفقر از سوی دیگر، شرایط سخت و شکننده ای را بوجود می آورند و در نتیجه، بهداشت روانی فرد را به شدت، تهدید می کنند . ✒دکتر عباس پسندیده بافتح همراه باشید: @fatehan Sapp.ir/fatehan.net
✔ساعت غروب کوک 📘برگرفته از کتاب وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام حضرت علامه حسینی طهرانی در سایت بخوانید ⏬ ✔ fatehan.net/post/70 @fatehan
📚برشی از کتاب 📚 کارخانهٔ پژوی فرانسه، در اوایلِ دههٔ هشتادِ میلادی، بعد از تولیدِ نسلِ درخشانِ ۴ پژو شامل ۵۰۴ و ۴۰۴ در دههٔ هفتاد، رسماً به خِنس می‌خورد و تولیداتش مقبول نمی‌افتد و در بازار رقابت به دلایلِ فراوانی ازجمله مصرفِ سوختِ بالا کم می‌آورد. مدیران پژو دوره می‌افتند در دانشگاه‌ها و فقط در پلی‌تکنیک فرانسه، ۲۰۰ پروژهٔ دانشجویی تعریف می‌کنند و شروع می‌کنند به تزریقِ پول در دانشگاه‌ها. ظرفِ مدت پنج سال، پژوی ۴۰۵ را تولید می‌کنند که اتومبیلِ سالِ کلاسِ بیِ اروپا می‌شود که همان، هنوز بعدِ بیست سال، سرجهازیِ صنعتِ خودروی ماست. همین را مدل کنیم و برگردانیم به وطن. فرض کنیم ایران‌خودرو مثلاً دچارِ بحران شود و تولیداتش در بازارِ رقابتی کم بیاور... همین‌جا صبر کنیم. در کدام بازارِ رقابتی؟ رقابت با اتومبیلِ داخلی؟ شرایطِ تولید با مدیریتِ دولتی در همهٔ کارخانه‌ها شبیه به هم است، قبلاً رقیب بودند؛ حالا که در دولتِ مهرورزی رفیق هم شده‌اند. و با این رفاقت چه جای رقابتی می‌ماند؟ دوباره فرض کنیم که این بار در رقابت با اتومبیلِ خارجی. اصالتاً در ورودِ خودروِ خارجی چیزی وجود دارد به اسمِ تعرفهٔ گمرکی و این تعرفه جوری تنظیم می‌شود که ایران‌خودرو در بازارِ رقابتی کم نیاورد! پس بگذار همان قصهٔ تولیدِ علمِ بومیِ فرانسوی برای طراحیِ پژوی ۴۰۵ را مدل نکنیم و جورِ دیگری برش گردانیم به وطن. فرض کنیم ایران‌خودرو به هر دلیلی به خاطرِ تولیداتِ ضعیفش-خدابه‌دور،- فرضِ مثل دچار مشکل شود و خریدار پیدا نش... البته خریدار را با چیزی به اسمِ ستادِ تنظیمِ بازارِ خودرو وادار خواهیم کرد تا تو صف بایستد و خودرو را با سلام‌وصلوات تحویل بگیرد. به هر رو فرضِ محال که محال نیست. فرضِ محال(!) کنیم به دلیل ضعفِ کیفیت تولید، کسی محصولِ ایران‌خودرو را مثلِ پژوی ۵۰۴ دههٔ هفتاد فرانسه نخرد. حالا منتظریم تا مثلِ همان دورهٔ فرانسه، ایران‌خودرو برود در امیرکبیر و شریف و صنعتی اصفهان و... پروژه پخش کند و... اما در عمل چه اتفاقی می‌افتد؟ هیچ! مدیر ایران‌خودرو می‌رود خدمتِ مقامِ اجراییِ بالادست. توضیح می‌دهد که ایران‌خودرو سه برابرِ کارخانجات هم‌ارز کارگر استخدام کرده است -تا ضریبِ اشتغالِ کشور را بالا ببرد- و اصلاً شهرکی درست شده است به نامِ پیکان‌شهر برای اسکانِ همین نیروها. این کارگران به دلیلِ مطالباتِ معوقه، همین روزهاست که بریزند و جادهٔ تهران - کرج را رسماً ببندد و این یعنی بحرانِ شهری و بحرانِ شهری هم یعنی مطبوعات و مطبوعات هم یعنی تضعیفِ نظام و... خلاصهٔ کلام، مقامِ اجراییِ بالادست هم که حوصلهٔ این‌همه براندازی را ندارد، کمی شیرِ نفتِ ورودی به ایران‌خودرو را باز می‌کند و جلوِ این‌همه بحران را به سرانگشتِ تدبیر می‌گیرد! 📚📖نفحات_نفت: جستاری در فرهنگ نفتی و مدیریت دولتی 🖋رضا_امیرخانی انتشارات کانال فتح ⏬ @fatehan
📚رضایت زناشویی 📋تنظیم دیدگاه نسبت به همسر ازدواج، سرآغاز زندگی مشترک با همسر و تعامل همیشگی با اوست. بخش مهمی از موفقیت این تعامل، بستگی دارد به دیدگاه فرد نسبت به کسی که با او تعامل دارد. در حقیقت، ما شیوه تعامل خود با دیگران را بر اساس جایگاهی که نزد ما دارند، تنظیم می کنیم. از این رو، این که چه دیدی نسبت به همسر داشته باشیم، اهمیت زیادی دارد. در آموزه های اسلام، از همسر (زن) به عنوان (امانت الهی)، یاد شده است. اگر کسی همسر خود را امانت بشمارد، از هر گونه بدرفتاری، پرهیز خواهد کرد. شخص امین سعی خواهد کرد که امانت خود را به بهترین شکل نگهداری کند و سالم به صاحبش باز گرداند. جالب این که همسر، امانت خانواده اش شمرده نشده؛ بلکه امانت خدا دانسته شده است. در حقیقت، کسی که ازدواج می کند، همسر را به عنوان امانت از خداوند متعال تحویل می گیرد. ✒دکتر عباس پسندیده بافتح همراه باشید: @fatehan Sapp.ir/fatehan.net
📚رضایت زناشویی 📋همسر مایه آرامش برش پنجم فصل سوم تنهایی برای انسان، تلخ و آزاردهنده است. احساس خلاء می کند؛احساس دردآوری که هیچ چیز حتی ثروت،شهرت و ریاست نیز آن را پر نمیکند. با دیگران بودن و برقراری رابطه و انس گرفتن با آنان، یکی از نیازهای جدی بشر است. اما نه برای تامین نیازهای مادی زندگی، بلکه برای تامین نیازهای مان، به انس گرفتن با دیگران نیاز داریم. بنابراین انس گرفتن یکی از عوامل مهم رضامندی و شادکامی است در این میان، یکی از منابع مهم تامین نیاز، همسر است؛نیازی که هیچ رابطه ای جای آن را پر نمی کند.اگر این نیاز برآورده نشود، انسان ارامش نمی یابد. خداوند،همسر را مایه آرامش و انس قرار داده تا انسان، در کنار او آسایش یابد. اگر کسی از همسران موافق و همراه، محروم باشد، نا آرام و حیران می شود و زندگی او ناتمام خواهد بود. ✒دکتر عباس پسندیده بافتح همراه باشید: @fatehan Sapp.ir/fatehan.net
نگاهی روانشناسی به حجاب ✍دکتر سید علی مرعشی آیا پوشش و ظاهر افراد امری شخصی است؟ دوستی داشتم که تحصیل کرده آمریکا بود، برایم تعریف کرد که وقتی در آمریکا مشغول تحصیل بودم پدرم برای دیدنم به آنجا آمد، او که دیده بود بعضی ها نیمه برهنه به خیابان می آیند، یک روز با پیژامه از منزل خارج شد تا از سوپرمارکت آنطرف خیابان چیزی بخرد، که در بین راه پلیس او را دستگیر کرد، پدرم پرسیده بود چرا من را می گیرید، گفتند چون با پیژامه در خیابان ظاهر شده ای، پدرم گفته بود خوب چرا نمی روید اینهایی که هیچ به پا ندارند! بگیرید، من که اقلا پیژامه به پا دارم، پلیس جواب داد: آنها طبق هنجارهای اجتماعی ما بیرون می آیند اما بیرون آمدن با پیژامه با هنجارهای جامعه ما در تضاد است و بنابراین جرم است آیا پوشش امری فردی است یا اجتماعی؟ پوشش در منزل و فضای خصوصی امری فردی است و کسی اجازه مداخله ندارد، کما اینکه حتی ارتکاب گناه در خفا مشروط به عدم تهدید حقوق دیگران امری است بین فرد و خدا و کسی حق دخالت ندارد، اما بی حجابی در عرصه اجتماع قضیه ای متفاوت است، زیرا تظاهر اجتماعی به شکستن حدود الهی و وهن آنست، از طرفی جلوه گری در عرصه اجتماع دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد و لذا به حقوق اجتماعی مربوط است، کسی که بگوید پوشش من امری فردی است ومن هر طور بخواهم از منزل بیرون می آیم و هرکس ناراحت است نگاه نکند، مانند کسی است که بگوید بوق ماشین من شخصی است و هر طور و هر وقت بخواهم آنرا به صدا در می آورم و اصلا دستم را روی آن می گذارم و توی خیابان حرکت می کنم و هرکس هم خوشش نمی آید گوش نکند، تاثیری که یک فرد دارای پوشش جلوه گرانه روی اجتماع می گذارد از قشری تا قشری متفاوت است، اقلیتی اهل ورع و تقوی فقط به زحمت می افتند تا نگاه نکنند و گاه توی جوی آب هم می افتند جوانان مجرد زیادی که توان ازدواج ندارند تحت بمباران تحریک جنسی قرار می گیرند و ضمن تحمل ناراحتی و ناکامی گاه تحت این فشارها مرتکب محرمات دیگر و گاه مزاحمت برای نوامیس مردم می شوند، لذا امنیت اجتماعی تا حدی به خطر می افتد، و این جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش، مردان متأهل اما نه چندان مسلط بر نفس به علت مقایسه زنان جلوه گر با همسر خود، در بسیاری موارد دچار دلسردی از همسران خود می شوند، همسرانی که گاه طراوت و جوانی خود را به پای این مردان ریخته اند و سختی های زندگی را مثلا 20 سال تحمل کرده اند تا زندگیشان از آب و گل درآمده، اما اکنون شوهرشان را زنان جلوه گر هوایی کرده اند و سردی زندگی یا خیانت همسر یا طلاق را باید تحمل کنند، فرزندان طلاق و ناهنجاریهای شخصیتی بعدی آنها هم که باید جامعه هزینه آن را بپردازد خود موضوع دیگری است، و اینها جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش، دختران و زنان باحیا و اهل پوشیدگی که زنان جلوه گر را در خیابان می بینند، احساس ناامنی در رقابت با آنها می کنند و امنیت روانی آنها به خطر می افتد، و برخی دچار مشکلات و تعارضات روانشناختی می شوند و این جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش، زنان و دخترانی که تسلیم می شوند وارد رقابت شده تا در این میدان کم نیاورند و بتوانند شوهری دست و پا کنند یا آنها هم شوهران زنان دیگر را بفریبند همانگونه که زنان دیگر شوهران آنها را فریفتند، و این دور باطلی است که روز به روز بر حدت و شدت مشکلات فوق الذکر می افزاید، و این جنایت است نه یک انتخاب شخصی در پوشش تحریک جنسی و خشونت در سیستم عصبی انسان مدارهای در هم تنیده ای دارند، و افزایش تحریک جنسی سبب افزایش خشونت های اجتماعی می شود، و این یک جنایت عمومی است نه یک انتخاب شخصی در پوشش بیایید تسلیم احکام خدا باشیم چه حکم حجاب چه غیر آن.... کانال فتح : @fatehan
✅سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی ✅ضرورت سبک زندگی 👈سبک زندگی منجر به عمل میشود. پیامبر(ص) در مورد دین میفرمایند: شما دین را یاد بگیرید، احکام را یاد بگیرید، عمل کنید باور پیدا میشود و بعد از باور میرسید به ایمان. وقتی ایمان بیاورید آن وقت کارهای خوب خواهید کرد، ولی وقتی ایمان آوردی خطر سقوطت بیشتر میشود. ✔ممکن است بگویید دین اسلام میتواند سبک زندگی بدهد، ولی نمیخواهد. برای اسلام انتخاب های لحظه های آدم ها ارزش دارد. اگر همه به طرفی رفتند و تو هم به همان طرف ،ارزشی ندارد، عملی مورد رضایت خداوند است که آگاهانه باشد. ✔در سبک زندگی آگاهی جای ندارد. پیامبران ادعا کردند دین برنامه زندگی است، سبک زندگی نیست. برنامه یعنی اینکه میگوید، اگر درس بخوانید قبول میشود. شیوه درس خواندن صحیح هم این است، اما سبک زندگی یعنی مدرسه های که با هر شیوهای، ولو رقابت نفر اول کنکور تحویل میدهد. پیغمبر(ص) میگوید دین آوردم و قرار نیست کسی را مجبور کنم. نه اینکه زورم نمیرسد نه ، اصلا قرار نیست. در حالی که سبک زندگی یعنی اصلا قرار نیست شما چیزی را بفهمید یا بدانید، اصلا لازم نیست به چیزی فکر کنید، در این جریان شما را میبرند. در سبک زندگی ترویج است نه اجبار، ترویجش میکنند، رایج میشود ، بعد هنجار، آخرش هم قانون میشود و آخرش اجبار است، ولی بیشترش هنجار و عرف است. 👈در سبک زندگی، رایج سازی، عمومی سازی و مد اصل است. ✒دکتر محمدصادق کوشکی بافتح همراه باشید: @fatehan
🎵#بشنو 🔹تبلیغ موثر به چه دانش هایی نیازمند است؟ 🔷تبلیغ دین چه مولفه هایی دارد؟ 🔷آیا برای یک تبلیغ موثر باید تکنیک هایی فرا گرفته شوند؟ این تکنیک ها چقدر موثر است؟ 🔷یک مبلغ خوب ، چه دانش هایی را باید فرا گیرد؟ 🎤سخنران استاد پناهیان لینک دریافت فایل صوتی📥 🔷 fatehan.net/post/94 با فتح همراه باشید: 🔹 @fatehan 🔹 sapp.ir/fatehan.net
فرهنگ مدرنیته و توهم 🔘از جمله منتقدین غرب؛ امام خمینی رحمة الله عليه و انقلاب اسلامی ایشان است. در روش امام خمینی رحمة الله عليه دو امتیاز نهفته است: ✔امتیاز اول روش ایشان، همان روش است، ولی نه به روش پست مدرنیسم به آن معنی که بالأخره ارزش های غربی مدنظر باشد، و به همین جهت هم امثال نهضت آزادی که در ابتدای انقلاب، با انقلاب همراهی کردند، چون به ارزشهای غربی اصالت میدادند، با موجودیت انقلاب درگیر شدند. ✔امتیاز دوم روش نقادی امام خمینی رحمة الله عليه، از غرب؛ شناخت جایگزینی مناسب است، که نه تنها بتواند جای مدرنیته را پر کند، بلکه جهت مناسبی برای جواب گویی به جسم و روح و عقل و قلب انسانها باشد. گویا فرهنگ غدیر در طرح حماسی، فقهی، عرفانی و فلسفی امام خمینی رحمة الله عليه به صحنه آمده است تا به عنوان راه تحقق غدیر در آینده تاریخ، جایگزین قابل اعتمادی به جای مدرنیته باشد. ✒استاد اصغر طاهرزاده با فتح همراه باشید: @fatehan Sapp.ir/fatehan.net
🎵#بشنو 🔷موسیقی از دیدگاه روانشناسی 🔹در این سمینار که آبان ماه سال جاری برگزار شده است،دکتر سید علی مرعشی با استناد به یافته های پژوهشی،موسیقی را از دیدگاه نوروسایکولوژی(بررسی فرآیندهای روانی مبتنی بر سیستم عصبی مرکزی) بررسی کرده است و مضرات و فواید آن را یادآور می شود؛سپس به پرسش های دانشجویان در این باره،پاسخ می دهد. 🎤سخنران دکتر سید علی مرعشی لینک دریافت فایل صوتی📥 🔷 fatehan.net/post/122 با فتح همراه باشید: 🔹 @fatehan 🔹 sapp.ir/fatehan.net
🔹عجیب است کسی در محضر اللهِ رحمن باشد و شاد و بانشاط نباشد و عجیب است کسی خود را در محضر الله رحمن نبیند و *شاد* باشد. 🔹عجیب است کسی در محضر الله مالکِ حاکم باشد و بلاتکلیف و مضطر باشد. و عجیب است کسی خود را در محضر الله مالک حاکم نبیند و مضطرب و بلاتکلیف نباشد. 🔹عجیب است کسی در محضر الله شاهد حاضر باشد و نگران و امیدوار و پرتحرک و با حیا نباشد. وعجیب است کسی خود را در محضر الله شاهد حاضر نبیند و بتواند پرتحرک و با حیا باشد و نگرانی و امیدش تعادل داشته باشد. معلوم است که بی پناه بودن در انجام کارها اضطراب می آورد و پشتیبان و ناصر داشتن امنیت و اعتماد. معلوم است نفس یتیمی است که مأوا دهنده می خواهد و گمشده ای است که راه بلد می خواهد و نیازمند مهر و عطوفت و رزقی است که باید کسی او را سیراب کند. که اگر هر کدام نباشد انسان بی چاره ای بیش نیست. 🔸مگر خداوند خود را برای کسی مخفی کرده است که شاهد نیست؟ 🔸و مگر از حکم دادن برای هر کار طفره رفته است که حاکم نیست؟ 🔸و مگر از رزق دهی افتاده است که رازقِ راحم نیست؟ اینها دلایل حالِ خوب، تحرک کافی، توانِ لازم در عملیات است که اگر نباشد یتیم ضال عائل، مسکین خاک نشین می شود و امور را به نفسِ سرکش یا نفس از پا افتاده می سپارد، یا فَرِح یعنی شاد بی مبالات است یا غمزده شکست خورده. و عجیب است حال این نفس که می بیند روزگارش را و حاضر نیست چشم در بینایی شاهد حاکم راحم، ربّ مالک اله، بیندازد. استاد اخوت والسلام ۱۴ ربیع الثانی مسجد دانشگاه تهران .نشاط.تحرک.امید.حقیقی کانال ایتا ⏬ @fatehan
📚رضایت زناشویی 📋پایداری خانواده و رضایت زناشویی فصل دوم مهم ترین مسئله برای همسران، پایداری خانواده و رضامندی زناشویی است. خانواده موفق، خانواده ای است که با ثبات و به دور از تزلزل باشد. نبود پایداری، آینده ای تا مطمئن را در پی دارد و دل گرمی ودلبستگی خانوادگی را ناممکن می سازد. فراتر از ثبات و پایداری، خانواده ای موفق است که از زندگی خود خرسند و راضی باشد. احساس و ، و به زندگی را افزایش میدهد، کانون زندگی را گرم می کند و خانواده را کارآمد، پویا و موفق می سازد. بی گمان، این مهم، نیازمند است و دست یافتن به آن، در گرو رعایت اموری است که احادیث به آن پرداخته اند. به دیگر سخن، برای ساختن خانوادهای پایدار، آینده ای مطمئن و ایجاد احساس رضامندی باید راه کارهای آن را شناخت و به کار بست . ✒دکتر عباس پسندیده بافتح همراه باشید: @fatehan Sapp.ir/fatehan.net
📚رضایت زناشویی 📋خدامعنایی، مبنایی متعالی برای ازدواج و همسرداری فصل سوم بی معنایی، هم اصل ازدواج را می تواند به مخاطره اندازد و هم تعامل مثبت و سازنده را. بی معنا و بی ارزش دانستن همسری و رابطه زناشویی، ازدواج را با تردید رو به رو می سازد. وقتی ازدواج، بی معنا تصور شود، طبیعی است که کسی نسبت به آن اقدام نخواهد کرد. همین اندیشه در صدر اسلام، برخی از زنان و مردان را به تبتّل و پرهیز از ازدواج واداشت. همان گونه که پیش از این گذشت، تصور این گروه، آن بود که ازدواج، امری زمینی و آلوده است و برای کسب فضیلت و معنویت باید از شوهر کردن خودداری نمود تا فضا و فرصت کافی برای عبادت فراهم آید! دین، چنین تفکری را رد کرده و آن را مخالف سیره و شیوه زندگی اولیای دین - که انسان های برگزیده خدا هستند- ، می داند. اگر بنا بود که راه فضیلت از این طریق باشد، در درجه نخست باید این انسانهای برگزیده چنین می کردند. ✒دکتر عباس پسندیده بافتح همراه باشید: @fatehan Sapp.ir/fatehan.net
🎵 #بشنو 💥شکست های عاطفی قبل از ازدواج 🔶🔸〰〰〰🔸🔶 🔸 رابطه در حد قبل از ازدواج مشکلی ندارد، نباید دختر ها و پسر های مجرد را محدود کرد تا برایشان عقده شود. 🔸 رابطه به هیچ وجه مورد قبول اسلام نیست. 🔸 رابطه در یک نظام و چهارچوب مشخص و تعریف شده امکان بررسی دارد. 👈کدامیک از سه گزاره درست است؟ 🎤سخنران دکتر سیدعلی مرعشی لینک دریافت فایل صوتی📥 🔷 fatehan.net/post/10 با فتح همراه باشید: 🔹 @fatehn 🔹 sapp.ir/fatehan.net
# تمرکز راهکارهای علمی برای تمرکز حواس ✔«عدم تمرکز حواس»، موضوعی است که بسیاری از جوانان از آن رنج می برند و دلایل مختلف و متعددی دارد. همان طور که خود می دانید، تمرکز حواس در هر کاری از جمله و خواندن از ضروریات قطعی است. ✔ در این کارگاه سعی شده است عوامل برهم زننده ی تمرکز بررسی شود و در مقابل آن راه های کسب تمرکز بیان شود 🎤 دکتر غلامحسین مکتبی لینک دریافت فایل صوتی📥 🔷 fatehan.net/post/18 🔹 @fatehan 🔹 sapp.ir/fatehan.net
#بشنو ⏰مدیریت زمان 🔍دکتر سید علی مرعشی یکی از مشکلاتی که خیلی از ما با آن دست به گریبان هستیم کمبود #وقت است. البته برای بعضی ها مشکل، وقت اضافه ای است که نمیدانند باید با آن چه کنند. هر دو در مدیریت زمان اشکال داشتند.... لینک دریافت صوت fatehan.net/post/42 کانال فتح ⏬ @fatehan
📚 پیامبر(ص) در مورد دین میفرمایند: شما دین را یاد بگیرید، احکام را یاد بگیرید، عمل کنید باور پیدا میشود و بعد از باور میرسید به ایمان. وقتی ایمان بیاورید آن وقت کارهای خوب خواهید کرد، ولی وقتی ایمان آوردی خطر سقوطت بیشتر میشود. ✔ممکن است بگویید دین اسلام میتواند سبک زندگی بدهد، ولی نمیخواهد. برای اسلام انتخاب های لحظه های آدم ها ارزش دارد. اگر همه به طرفی رفتند و تو هم به همان طرف ،ارزشی ندارد، عملی مورد رضایت خداوند است که آگاهانه باشد. ✔در سبک زندگی آگاهی جای ندارد. پیامبران ادعا کردند دین برنامه زندگی است، سبک زندگی نیست. برنامه یعنی اینکه میگوید، اگر درس بخوانید قبول میشود. شیوه درس خواندن صحیح هم این است، اما سبک زندگی یعنی مدرسه های که با هر شیوهای، ولو رقابت نفر اول کنکور تحویل میدهد. پیغمبر(ص) میگوید دین آوردم و قرار نیست کسی را مجبور کنم. نه اینکه زورم نمیرسد نه ، اصلا قرار نیست. در حالی که سبک زندگی یعنی اصلا قرار نیست شما چیزی را بفهمید یا بدانید، اصلا لازم نیست به چیزی فکر کنید، در این جریان شما را میبرند. در سبک زندگی ترویج است نه اجبار، ترویجش میکنند، رایج میشود ، بعد هنجار، آخرش هم قانون میشود و آخرش اجبار است، ولی بیشترش هنجار و عرف است. 👈در سبک زندگی، رایج سازی، عمومی سازی و مد اصل است. 📚سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی ✒دکتر محمدصادق کوشکی @fatehan
📖 🔹بانوی تراز در گفتمان امام خمینی ره و امام خامنه ای مدظله العالی 📗〰〰〰〰〰 زنی، آن هم در سنین جوانی، ازلحاظ مقام معنوی به جایی میرسد که بنابرآنچه که دربعضی از روایات است، فرشتگان با او سخن میگویند وحقایق رابه او ارایه میدهند. محدّثه است؛ یعنی کسی است که فرشتگان با او حدیث می‌کنند و حرف می‌زنند. این مقام معنوی و میدان وسیع و قلّه‌ی‌ رفیع، درمقابل همه‌ی زن ها‌ی آفذینش و عالم است. فاطمه‌ی زهرا(س)در قلّه‌ی‌ این بلندای عظیم ایستاده و به همه‌ی زنان عالم خطاب می‌کند و آن هارا به پیمودن این راه دعوت می‌نماید. آن هایی که درطول تاریخ- چه در جاهلیت قدیم و چه در جاهلیت قرن بیستم- سعی کرده‌اند که زن را تحقیر و کوچک کنند و او را دل‌بسته به همین زخارف و زینتهای ظاهری معرفی نمایند و پایبنده مُد و لباس و آرایش و طلا و زیور آلات کنند و وسیله و دست مایه‌یی بزای خوش گذرانی های زندگی وانمود نمایند و عملاً دراین راه قدم بردارند. منطق آن ها منطقی است که مثل برف و یخ، در مقابل گرمای خورشید مقام معنوی فاطمه‌ی زهرا(علیها‌السلام)ذوب می‌شود و ازبین می‌رود. @fatehan
🎵 🎙دکتر عباس پسندیده 🔷عفو و بخشش از دیدگاه روانشناسی اسلامی 🔹ما انسان ها متناسب با حوزه‌های مختلف زندگی اخلاقیات متفاوتی اتخاذ می‌کنیم. حال در قبال ظلمی که در حق ما شده است باید چه واکنشی نشان بدهیم؟!  واژه‌ایست که افراد رشد یافته به عنوان جوابِ سوال بالا در نظر می‌گیرند.  حال به سؤالات زیر توجه کنید: ۱- عفو در کجای زندگی ما قرار می‌گیرد؟ ۲- چرا باید دیگران را ببخشیم؟ ۳- چگونه ببخشیم؟ برای پاسخ به سؤالات بالا و سؤلاتی دیگر به این فایل صوتی گوش فرا دهید. لینک دریافت فایل صوتی👇👇👇👇 🛑 fatehan.net/post/123 🆔 @fatehan
چرا دیه زنان نصف مردان است!؟ -------------------------------------------------- اینکه دیه زنان نصف مردان است باز بخاطر آنست که خسارت اقتصادی ناشی از قتل یک.مرد برای خانواده او معمولا بیش از قتل یک زن است و دیه جبران.نسبی خسارت اقتصادی ناشی از قتل است نه خونبها! زیرا خونبها کلمه ای فارسی است که اشتباها در ترجمه کلمه دیه بکار رفته است. در واقع دیه مرد مقتول را که بیشتر است به خود او نمی دهند بلکه به خانواده اش میدهند که وقتی دوبرابر باشد در واقع سهم مالی زن بیشتر شده و همچنین دیه زن را که کمتر است به خود او نمی دهند بلکه به خانواده اش میدهند و بنابراین مرد سهم مالی کمتری خواهد داشت. همه اینها برای حمایت مالی از زن است. می گویند شخصی به دوستش گفت من خواب دیدم قیامت شده و من و تو را حاضر کردند. سپس من را در چاه لجن و تو را در چاه عسل فرو بردند. دوستش خوشحال شد و گفت دیدی من وضعم بهتر است؟ اولی گفت حالا بقیه اش را گوش کن. ما دو تا را از چاه ها بیرون آوردند و گفتند حالا همدیگر را لیس بزنید. این است حکایت تفاوت دیه و ارث مرد و زن. و اینست شاهکار خدا که احکامی داده که مردان بدون آنکه احساس ظلم کنند و اعتراض کنند به سهم.مالی بیشتر برای زنان راضی هستند و جیکشان هم در نمی آید. در حالیکه زنان قبل از اسلام ارث که نمی بردند هیچ، خودشان هم به عنوان دیه رد و بدل می شدند و یا جزو ارثیه بودند و قرنها مردان به این وضع خو کرده بودند. ببینید چطور اسلام حکیمانه کار کرده است. @fatehan
🎵 ⭕️ رفتار شناسی حضرت زینب سلام الله علیها در نهضت عاشورا 🔹 دکتر مرضیه محمدزاده 🔸 دریافت صوت از راه: http://fatehan.net/post/79 @fatehan
📻 #رادیو_فاتحان 🎵 #با_هم_بشنویم ❤️ ازدواج ، رزقی از طرف خدا 📢 استاد قرائتی @fatehan