📖 شکستهای پیدرپی
🔸شکستهای پیدرپی علت دیگر ضعف اراده است. کسی که در یک مرحله شکست میخورد، بایسته است که کار دیگری که برایش امکانپذیر است را در نظر گیرد تا در آن موفق شود. اگر تلاشهای بعدی هم با شکست روبرو شود، اراده را ضعیف میکند.
🔹برای رسیدن به هدفهای بزرگ شایسته است که هدفهای کوتاه را هم بهعنوان هدف در نظر گرفت و پس از رسیدن به هرکدام از آنها، آن را موفقیت دانسته و برای هدف بعدی قدم برداشت.
🔸برای نمونه کسی که ساک سنگینی را برای بردن به داخل قطار بلند می کند، باید چندین نقطه را بهعنوان هدف برگزیند و پس از رسیدن به آن نقطه ساک را زمین گذارد و دوباره با دیدن نقطه بعدی ساک را بردارد و سرانجام به قطار برساند. او در این کار هم به هدف نهاییاش رسیده است و هم چندین موفقیت را تجربه کرده است. اما اگر از ابتدا ساک را به قصد رساندن به قطار از زمین بردارد، به ناچار چندین بار ساک را بر زمین میگذارد و خود را هم ناتوان و ضعیف می یابد. برای پرهیز از شکست باید در گزینش هدف دقت کرد. هدفهای آرمانی جهت حرکت را مشخص میکنند ولی تنها هدف آرمانی کافی نیست؛ زیرا دوری و نزدیکی به هدف آرمانی قابل ارزشیابی نیست.
🔹نمونه دیگر، رسیدن به مدارج علمی امری ستوده است اما پشت سر نهادن هر مرحله، خود موفقیتی ستودنی است و کسی که کارشناسی خود را با موفقیت به دست آورده است، باید از نتیجه کارش خشنود باشد و برای آزمون کارشناسی ارشد تلاش کند و اگر در این مرحله موفق نشد، هرگز نباید موفقیت پیشین خود را هم نادیده بگیرد. بههرحال، او برای بدست آوردن مدارک کارشناسی چندین مرحله موفق را پشت سر نهاده و شکست در مرحله کارشناسی ارشد تنها یک ضربه است و به موفقیتهای سابق زیانی وارد نمیکند.
🔸در سیر و سلوک مؤمنان نیز این قاعده کاربرد دارد. برای نمونه هدف آرمانی مؤمنان قرب الهی است ولی چگونه می توان دوری و نزدیکی به قرب الیالله را ارزشیابی کرد. بنابراین، پس از تعیین قرب الهی به عنوان هدف آرمانی بایسته است که هدفهای کلی عینی را تعیین کرد و سپس هدف های جزئی را در همان راستا تعریف نمود. در همین مثال انجام واجبات و ترک محرمات و به جای آوردن مستحبات هدف های عینی هستند که قابل دستیابی و ارزشیابی هستند. اکنون همین هدفهای کلی را به هدفهای جزئی تقسیم میکنیم. خواندن نماز، روزه و ماه رمضان و خواندن قرآن میتواند پارهای از هدفهای جزئی ما باشد. اکنون کسی که نماز خود را در وقت خودش به جای آورده است ولی موفق به خواندن قرآن نشده است، خود را شکستخورده کامل نمیداند بلکه به قسمتی از هدفش دست یافته است و برای رسیدن به هدفهای برتر تلاش می کند.
✂️ #برشی_از_کتاب : اراده (بازبینی و درمان ضعف آن؛ تلاش بر بازیابی و قوت آن)، ص ۴۴
👤 استاد دکتر مرتضی آقاتهرانی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 امام هادی و تبیین مرامنامه شیعیان واقعی
🖊 احمدحسین شریفی
🔸زیارت جامعه کبیره که اعتقادنامه و مرامنامه شیعیان راستین و یک دوره کامل توحیدشناسی و نبوتشناسی و امامشناسی است، از یادگارهای بزرگ امام هادی علیه السلام است.
🔹ضمن تسلیت شهادت این امام همام، امیدواریم همه ما توفیق داشته باشیم در این شب و روز شهادت آن امام عزیز، ضمن مطالعهای درباره خصوصیات و ویژگیهای اخلاقی و سبک زندگی آن حضرت، با تأمل و تأنی و به نیت زیارت آن امام عزیز، زیارت جامعه کبیره را قرائت کنیم.
#ماه_رجب
#امام_هادی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 ارزش تفکر
🔸پرسش: آیا دستورهای دینی در خصوص دعوت به تفکر و سیر آفاق و انفس برای رسیدن به ایمان، ارزش بالاصاله دارد یا ارزش ابزاری؟ به این معنا که فرضاً شخصی با تقلید از کسی یا اخلاق پسندیده شخص پیامآور به ایمان رسیده است، آیا باز هم چنین شخصی به تفکر در آفاق و انفس نیاز دارد یا صرفاً ایمان برای او کافی است، از هر راهی که باشد؟!
🔹پاسخ: تفاوتی است در تقلید و اجتهاد. وقتی در آفاق و انفس تفکر میکند، علم آفاق و انفس را مصرف میکند و توانایی خودش را برای تفکر در این مسائل به دست میآورد. این همین است که میگوید: "إنَّ فی ذلک لآیات لقوم یتفکرون"
🔸آن کسی که تقلید میکند اهل نجات است، خب باشد، اما اهل نجات مراتب دارد. تفاوت او با اینها تفاوت عالِم و عابد است. عالِم اهل نجات است، عابد هم اهل نجات است؛ اما عابد فقط گلیم خودش را می تواند از موج بیرون بکشد؛ درحالیکه عالِم می تواند نجات غریق باشد.
🔹سعدی چه زیبا بیان می کند:
صاحبدلی به مدرسه آمد زِ خانقاه
بشکست عهد صحبت اهل طریق را
گفتم میان عالِم و عابد چه فرق بود
تا اختیار کردی از آن این فریق را
گفت آن گلیم خویش بدر میبرد زِ موج
وین جهد میکند که بگیرد غریق را
✂️ #برشی_از_کتاب : تفکر؛ ص ۴۵
👤 استاد آيتالله حائري شيرازي(ره)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📝 #یادداشت_ویژه | گزارش یک حمله موشکی
🔸ساعت ۱ نیمه شب بیست و هفتم بهمن۹۹، جایی در حومه جنوبی دمشق هستم که صدای ضدهوایی های ارتش سوریه بلند می شود و لحظه ای بعد صدای انفجار موشکهای اسرائیلی دمشق را از خواب می پراند....
🔹ساعت ۱ و ۲۵ دقیقه تلویزیون سوریه حمله موشکی اسرائیل به جنوب غربی دمشق را تایید می کند. هنوز صدای ضدهوایی می آید و انفجارهای پراکنده....
🔸همان لحظه شبکه آی فیلم " وضعیت سفید " را پخش می کند. کل خانواده گلکار دور هم جمع شده اند که برق می رود و تهران بمباران می شود و همه نگران بهروز اند که منیژه را برای زایمان به بیمارستان برده است...
🔹ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه صبح کانال را عوض می کنم. شبکه خبر مستندی از سردار شهید حاج "عبدالله اسکندری" پخش می کند و دختر شهید از لحظه ای می گوید که برای اولین بار تصویر سر بریده پدر را در دستان تکفیریها دیده و این گونه از شهادت او باخبر شده است....
🔸ساعت ۲ و نیم است و دوباره صدای انفجار بلند می شود.....
🔹اما خیالم راحت است که سالهاست هیچ موشکی نمی تواند خواب را از چشم مردم ایران بگیرد و حمله هوایی برای مردم کشورم به یک خاطره تاریخی تبدیل شده ......
🔸چون "سر بریده حاج عبدالله " و اشکهای همسر و دخترانش، محکمترین سپر دفاعی را برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده است! همان سپری که هیچ قدرتی، امکان و جرات حمله به آن را ندارد. همان سپری که سالهاست عده ای در پناه آن و در کمال امنیت، علیه "حاج عبدالله" و بقیه مدافعان حرم می نویسند و می گویند و.....
👤 دکتر محمدصادق کوشکی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 کار روحانیت، اسوهسازی است نه تربیت حداقلی
🔸هدف روحانیت از تربیت کردن در مساجد حداقلی نیست. بلکه هدف، تربیت "انسان" و به اوج رساندن اوست. هدف ما تربیت سیصد و سیزده نفر برای یاری کردن امام زمان (عج) است، نه اینکه بخواهیم آمار آسیبهای اجتماعی یا بزهکاری را پایین بیاوریم.
🔹البته طبیعی است که اگر ما وظیفهمان را بهدرستی انجام دهیم، آمار زندانیها هم کاهش پیدا خواهد کرد؛ اما کار ما این نیست که نگذاریم جوانی قتل انجام دهد. کار ما این است که قلّه و اُسوه بسازیم، تا این اُسوهها روی بقیه تاثیر بگذارند. تا وقتی که تفاوت و اختلاف این اُسوهها با بقیه زیاد نباشد، نتیجه حاصل نخواهد شد. تفاوت اُسوهها با بقیه باید بسیار زیاد باشد و در تربیت اُسوهها نیز باید سختگیری شود.
✂️ #برشی_از_کتاب : پرورش نخبگان معنوي در مساجد؛ ص ۵۵
👤 استاد عليرضا پناهيان
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #با_هم_ببینیم
👤دکتر مرعشی- روانشناس|آیا راه علم از دین و عقیده جداست ؟
✍توضیحات دوره جامع روانشناسی اسلامی 👇👇👇👇👇👇
⭕️eitaa.com/fatehan/1914
✍اطلاعات تکمیلی و ثبت نام 👇
⭕️ @moshaver1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 دفاع مردمی و خاطره دولتی
🔸جنگ ما تفاوت عمدهای با جنگهای عالم داشته است. یکی از تفاوتهایش مردمی بودن است. جنگ ما را سپاه و ارتش پیش نبرد. اینها خیلی زحمت کشیدند. نقش مؤثری داشتند ولی بدنه رزمنده ما مردمی بود و این ماهیت با جنگهای دیگر خیلی متفاوت بود. حالا شاید بگوییم این بد بود که ما دوتا ارتش داشتیم و باز کل جنگ متکی بود به بسیج. بالاخره همین بود.
🔹واقعیت جنگ این بود که اعزامها از مساجد صورت میگرفت. حتی بسیاری از آموزشهای نظامی در مساجد انجام میشد. آنجایی که تهییج و تجهیز میکرد بسیج و پایگاه مردمیاش بود؛ از نیرویش گرفته تا فرمانده اش تا مربا و کنسروش، هرکدام به شکلی، بهصورت مردمی و خودجوش تهیه میشد.
🔸پس در خود جنگ که باید سازمانهای نظامی بطور خیلی جدی وارد میشدند و جنگ را اداره میکردند، حضورشان در مقایسه با حضور مردمی خیلی کمتر بود. حالا بعد از جنگ، برای برگزاری مراسم بزرگداشت و خاطره جنگ، میگویند که همه چیز باید دولتی باشد. یعنی حتی مردم حق ندارند خودشان مثلاً سنگ قبر بگذارند برای شهدایشان. بهشت رضا و دهها آرامستان شهدا در کل کشور را باید خراب کرد. همه جعبهآینههای متنوع و رنگارنگی را که مردم بر سر مزار شهدایشان گذاشتهاند باید امحا کرد. همه را باید با خاک یکسان کرد و از نو مطابق سلیقه فلان مدیر بنیاد شهید، یک شکل و بیهویت کرد.
✂️ #برشی_از_کتاب : شهدا براي چه افقي جنگيدند؟، ص ۴۸
👤 استاد وحيد جليلي
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
🎙 #بشنو | فلسفه سیاسی اسلام
👤 حجت الاسلام والمسلمین واسطی
🔸در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین واسطی معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، فلسفه سیاسی اسلام و ساختار اعمال قدرت براساس نگرش اسلام را تبیین کردند.
🔹بحث پیرامون محورهای فلسفه سیاسی اسلام است؛ در مباحث فلسفه سیاسی در سه محور؛ هویت سیاست، سازههای سیاست، فرآیندهای سیاست بحث و گفتگو صورت میپذیرد.
🔸هویت سیاست:
سیاست یعنی: برنامهریزی برای مدیریت کلان اجتماعی. اگر کسی بگوید من با سیاست کاری ندارم، یعنی برایم مهم نیست که جامعهی من چگونه باشد، رسانه من چگونه باشد، نظام آموزشی من چگونه باشد و ... .
🔹آنهایی که خود را از سیاست کنار می کشند، غالبا از بداخلاقیهای سیاسی نفرت دارند. مسلمان نمی تواند خود را از سیاست به معنای تلاش برای بهینهسازی برنامهها و مدیریت کلان اجتماع کنار بکشد.
🔸سازههای سیاست:
عقل بشر به جایی رسیده که در مورد ضرورت تشکیل حکومت بحثی ندارد. بحث در مورد این است که چه کسی و با چه برنامهای میخواهد بر آنها حکومت کند. هر جامعهای به دنبال پاسخ این سؤالات است: مشروعیت حاکم، منبع قانون و حیطه اختیارات حاکم. اگر سیاست مدیریت کلان است، عناصر و متغیرهای اصلی آن چیست؟
🔹چهار عنصرِ «سرزمین، جمعیت، قانون و دولت» عناصر اصلی در فرآیندهای سیاسی هستند. نوع سیاست تابعی است از ...
📥 لینک دریافت صوت #همايش
🌐 fatehan.net/post/69
🆔 @fatehan
📶 کارگاه جامع #روانشناسی_اسلامی
👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی | پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
🔰منزل دوم: چيستي روانشناسي اسلامي تا رواندرماني با رويکرد اسلامي
سرفصل های کارگاه:
۱. چيستي و امکانسنجي روانشناسي اسلامي (ماهيت روانشناسي اسلامي)
۲. چرايي روانشناسي اسلامي (ضرورت روانشناسي اسلامي)
۳. چگونگي دستيابي به روانشناسي اسلامي (روش شناسي)
۴. اصطلاحات تخصصي، سازهها و سنجهها در روانشناسي اسلامي
۵. فرضيه سازي و آزمون فرضيه در روانشناسي اسلامي
۶. نظريه پردازي در روانشناسي اسلامي
۷. رواندرماني اسلامي و بهداشت رواني در اسلام
۸. رويکرد روانشناسي اسلامي به مدل زيست پزشکي بيماريهاي رواني
📝 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇
📲 09363732094
🆔 @moshaver1
با ما همراه باشید ...
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📶 اولین جلسه #کارگاه_جامع_روانشناسی_اسلامی هم اکنون در حال برگزاری است.
👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی (پزشک، روان شناس و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز)
👈 منزل دوم: از چیستی روانشناسی اسلامی تا رواندرمانی با رویکرد اسلامی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 نکته اي درباره شبهه تعارض دين و توسعه
🔸در پاسخ کسانی که دستورات دینی را مانع حرکت به سوی رشد و توسعه اقتصادی میدانند این نکته نیز قابلتوجه است که برخی از جامعهشناسان غربی اظهار کردهاند که اصولاً یکی از عوامل پیشرفت اقتصادی اروپا و غرب در قرن شانزده و هفده، عامل دینی و «اخلاق پروتستان» بود.
🔹پروتستان که یکی از سه مذهب معروف مسیحیت (کاتولیک، ارتدوکس، پروتستان) است و در قرن شانزده پایهگذاری شد، پیروان خود را به زهد و استفاده کمتر از دنیا دعوت میکرد. ماکس وبر، جامعهشناس معروف آلمانی، در کتابی با نام «اخلاق پروتستان و روح سرمایهداری» مدعی شده که پیشرفت جامعه غرب از آن زمان شروع شد که مذهب پروتستان در آن رواج پیدا کرد. او مدعی است، در بین کشورهای اروپایی، آنهایی که مردمشان پروتستان مذهب بودند پیشرفتشان در زمینه اقتصاد بیشتر بود؛ و این مطلب را مربوط به اخلاق پروتستان میداند که به وارستگی از دنیا و کممصرف کردن توصیه میکند. این دستور باعث گردید مردم کمتر مصرف کنند و بیشتر به پسانداز سرمایه روی بیاورند. انباشت این سرمایهها بر روی هم باعث تقویت بنیه اقتصادی کشورهای غربی شد و درنهایت نیز به رشد و توسعه اقتصادی آنها منجر گردید.
🔸البته استدلالی که ماکس وبر برای چگونگی پیدایش رشد و توسعه در غرب کرده، از نظر ما تمام نیست، اما غرض این است که ببینیم حتی برخی از کسانی که به دین و پیامبران الهی اعتقاد ندارند، نظرشان این است که تعالیم انبیا در زمینه زهد و قناعت باعث پیشرفت اقتصادی، و نه عقبماندگی در این زمینه، می شود.
🔹درهرحال همانگونه که توضیح دادیم توصیههای دین به زهد و قناعت و مصرف کمتر هیچ منافاتی با کار و تولید بیشتر ندارد. کاملاً ممکن است که مردم و ملتی از نظر تولید ثروت ملی در درجه اول قرار داشته باشند، اما مصرفشان از بسیاری از کشورها پایینتر باشد. جمع این دو مسئله مشتمل بر هیچ تناقضی نیست.
🔸از سویی دیگر، کسانی که تمام توجهشان به دنیا است و روحیه مصرفگرایی و تلذذ هرچه بیشتر دارند، در اثر افراط در این امر مشکلاتی را برای خود و جامعه به وجود می آورند. بسیاری از این افراد برای رسیدن به پول و لذت بیشتر دست به دزدی، خیانت، اختلاس، ارتشا و کارهایی از این قبیل میزنند. در نگاه کلان، گاهی هزینههایی که صرف مقابله با این امور میشود به حدی زیاد است که درآمد ملی کشور را تحتالشعاع قرار میدهد.
🔹طبق آمارهایی که کشورهای پیشرفته غربی، خود منتشر میکنند، هزینههایی که آنان برای معالجه بیماریهای عصبی و برخی بیماریها نظیر ایدز صرف می کنند رقم بسیار بالایی را تشکیل میدهد. بیماریهای عصبی و ایدز دو رهآورد روحیه مصرفگرایی و تلذذ هرچه بیشتر هستند. اگر پولها و امکاناتی را که در این کشورها برای پلیس، زندانها، ندامتگاهها و مسائل مربوط به جرم و جنایت هزینه میشود به این رقم اضافه کنیم، خواهیم دید که رقم آن کاملاً قابلتوجه و تأمل است. اگر این کشورها پیشرفت و صنعت و تولید را با اخلاق، زهد، قناعت و روحیه کم مصرف کردن همراه میکردند بسیاری از این هزینهها پیش نمیآمد.
🔸بههرحال اگر ما دین و دستورات دینی را درست بفهمیم و عمل کنیم، خواهیم دید که هم دنیا و هم آخرت ما آباد خواهد شد. متأسفانه ما «زهد» را به «تنبلی» و «توکل» را به «بی عاری و بیکاری» معنا میکنیم، و آنگاه نتایج سوء تنبلی و بیکاری را به دین نسبت می دهیم. هیچ گاه معنای زهد و توکل، تنبلی و بیکاری نیست. اسلام به زهد و توکل دعوت کرده، نه به تنبلی و بیکاری.
🔹اشکال در ما است که این دو مفهوم را بد معنا میکنیم و برداشت غلطی از آنها داریم. دو مفهومی که می توانند در رفتار و شخصیت فرد و ترقی و پیشرفت جامعه تأثیراتی بسیار مثبت داشته باشند، در اثر برداشتهای غلط ما به عواملی بازدارنده تبدیل شدهاند.
✂️ #برشی_از_کتاب : به سوي او، ص ۱۹۰
👤 استاد علامه مصباح یزدی (ره)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اسعدالله ایامکم
🔸میلاد جوادالائمه امام محمد تقی علیهالسلام مبارک باد
🔹الْمُؤمِنُ يَحْتاجُ إلى ثَلاثِ خِصالٍ: تَوْفيقٍ مِنَ الله عَزَّوَجَلَّ، وَ واعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ، وَ قَبُولٍ مِمَّنْ يَنْصَحُهُ.
🔸مؤمن در هر حال نيازمند به سه خصلت است: توفيق از طرف خداوند متعال، و واعظى از درون خود، و پذيرش نصيحت كسى كه او را نصيحت نمايد.
📚 بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۵۸
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎊 امشب رضویون شادند همه
🌸 دل در حرم رضا نهادند همه
🎊 عیدى ولادت از رضا مى گیرند
🌸 خشنود ز مقدم جوادند همه
🎊 میـلاد امـام جواد علیه السلام مبارک
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 چگونه عمل کنیم که این فکر فعال بشود؟
🔸راهش این است که جایزه بدهیم به کسی که فکر من را «نقض» کرد. من به ذهنم اين میآید و این راهحل من است. هر کس توانست آن را نقض بکند و اشکال بر آن گرفت، به او جایزه بدهیم. جایزه بدهیم به رد کنندگان نظر خود.
🔹درصورتیکه بتوانند ثابت کنند که نظر ما اشکال دارد، اگر جلسهای میگیرید و دور هم هستید و میخواهید فکر کنید، به کسی که اشکال کارتان را میگیرد و بیان می کند جایزه بدهید. نگوییم دشمن ماست، نگوییم غرض دارد! این یک مشکل اخلاقی است.
✂️ #برشی_از_کتاب : تفکر؛ ص 76
👤 استاد آيتالله حائري شيرازي(ره)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
🎙 #بشنو | علوم انسانی و انقلاب اسلامی
👤 دکتر سعید زیبا کلام
🔸طبقه بندی علوم انسانی در جامعه ی امروز ما چگونه است؟
🔹قطار امروز علم در دانشگاه های امروز ما چگونه ریل گزاری شده است؟
🔸روش تحقیق امروز در دانشگاه ها چگونه به قفل و زنجیر علم تبدیل شده است؟
🔹آیا تحول در علوم انسانی و تولید علم دینی امکان پذیر است؟
🔸با کدام استدلال اهمیت تحول در علوم انسانی به اندازه ی حیات انقلاب اسلامی است؟
🔹برای شکستن طلسم امروز علم در جامعه چه باید کرد؟
🔸آیا حوزه ها ی علمیه به ضرورت تحول در علم رسیده اند؟
🔹چرا فارغ التحصیلان امروز دانشگاه توانایی حل مشکلات جامعه ی ما را ندارند؟
🔸پاسخ به این سوالات و چندین سوال اساسی دیگر را از زبان فیلسوف ارجمند جناب اقای دکتر سعید زیبا کلام بشنوید.
📥 لینک دریافت صوت #همايش
🌐 fatehan.net/post/97
🆔 @fatehan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #با_هم_ببینیم
👤 علامه حسن زاده آملی (حفظهالله) | اندر فضائل خواجه نصیرالدین طوسی
🔺سلامتي و طول عمر علامه و شادي روح خواجه #صلوات
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 درس بزرگ
🔸این امام بزرگوار هم گوشه مهمی از جهاد همه جانبه اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت. آن درس بزرگ این است که در هنگامی که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار میگیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله با این قدرتها برانگیزیم.
🔹اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسانتر است. اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهرهای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود میآراید، شناختن او برای مردم مشکل است.
🔸در دوران ما و در همه دورانهای تاریخ، قدرتمندان همیشه سعی کردهاند وقتی از مقابله رویاروی با مردم عاجز شدند، دست به حيله، ریاکاری و نفاق بزنند. امام علی بن موسی الرضا (صلوات الله علیه) و امام جواد (صلوات الله علیه) همت بر این گماشتند که این ماسک تزویر و ریا را از چهره مأمون کنار بزنند و موفق شدند. ۱۳۵۹/۷/۱۸
✂️ #برشی_از_کتاب : انسان ۲۵۰ ساله، ص ۳۲۱
👤 آيتاللهالعظمي امام خامنهاي (مدظلّه)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 یکى از خصوصیات امیرالمؤمنین
🔸یکى از خصوصیات امیرالمؤمنین در ممشاى سیاسیش این است که با دشمنان و مخالفان خود با استدلال و متواضعانه حرف میزند.
🔹اما آن وقتى که این مدارا اثر نکند، آن وقت جاى قاطعیت علوى است؛ آن جا با کسانى مثل خوارج، آنجور رفتار میکند که خودش فرمود: «انا فقأت عین الفتنة» چشم فتنه را من در آوردم.
✂️ #برشی_از_کتاب : انسان 250 ساله
👤 آيت الله العظمي امام خامنه اي (مدظله)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 حضرت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها) ميفرمايند:
🔸انَّ السَّعیدَ، کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَن اَحَبَّ عَلیّاً فی حَیاتِهِ وَ بَعدَ مَوتِهِ؛
🔹همانا سعادتمند کامل و خوشبخت حقیقی است که علی علیه السّلام را در حیاتش و پس از وفاتش دوست بدارد.
نهج الحیاة، ص ۴۸
🌷میلاد مظهرِ علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت، اسدالله الغالب، علی بن ابیطالب علیهالسلام مبارکباد🌷
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بسته_ويژه
👈 خوش به حال هر کسی که این روزا ...
🌷میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر مبارکباد🌷
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan