eitaa logo
جَذَوات | فاطمه داداشی
1هزار دنبال‌کننده
185 عکس
15 ویدیو
0 فایل
دانشجوی دکترای فلسفه در جستجوی فهم ِ «انسان» «جَذوات»، گدازه‌‌های آتشی را می‌گویند که در دل چوب گداخته‌ای شعله‌ور است. برای ارسال نظرات: @fatemedadashi لینک اینستاگرام: https://instagram.com/fatemedadashi_?igshid=YmMyMTA2M2Y=
مشاهده در ایتا
دانلود
جَذَوات | فاطمه داداشی
🔻سلام به مخاطبان عزیز و بزرگوارم. پیام‌هایی داشتم که بنویس و نقد و تحلیل کن. اما فکر می‌کنم ما قبل ا
📌 این صحبت های اخیر رهبری در دیدار با نخبگان هم جالب بود🥲 🔸امروز شاخص ارزیابی استاد و نخبه و غیره غالباً مقالات است؛ این درست نیست. البتّه من قبلاً هم این را گفته‌ام، من بارها تکرار کرده‌ام این را؛ شاخصها را «حلّ مسئله» قرار بدهید. 🔸مسئله را ارائه بدهید، بخواهید حل کنند؛ این جمع، این گروه نخبه، این شخص نخبه، این استاد نخبه، یک مسئله‌ای را حل کند برای دستگاه‌های ذی‌ربط؛ این شاخصِ ارتقا باشد، این شاخصِ پذیرش به عنوان رتبه‌ی برتر باشد. @fatemedadashi_arani
🔺‏این نه «زن» است نه «زندگی» است نه «آزادی» این نتیجه‌ی توهمات و شایعات بی‌سند است این نتیجه‌ی جنبش بی‌مبنا و بی‌پایه است این نتیجه سواری‌دادنِ هشتگی به رجویست‌ها و تروریست‌هاست هشتگ بزنید و ببینید نتیجه‌ی توهماتِ دور از واقعیت تان را ‎ ✍️ @fatemedadashi_arani
🔺آقای خمینی! ‏این غائله‌ها ما را پای آرمان تو استوارتر می‌کند؛ آقای خمینی! این که تو برقرار کردی، با همه‌ی ایرادها و نقص‌هایش چه در دل خود دارد که کینه‌ورزانِ آن را تا حماقت و وقاحت و جنایت می‌برد؟! ما به انقلاب تو، نو به نو ایمان می‌آوریم؛ آقای خمینی! ✍️ @Jazveh_fatemedadashi
🔻‏طبیعی است! اگر نگویید «کار خودشان» است مجبورید بگویید «کار خودمان» است! اگر قرار است یا با شما باشیم یا علیه شما، گزینه‌ی سومی نیست! ولی ما عده‌ای را این وسط جدا می‌کنیم و نمی‌گوییم «کار خودتان» است! اگرچه آنها ما را از «خود» نمی‌دانند. ما می‌گوییم این نتیجه‌ی میدان‌دادنِ خیابانی و سواری‌دادنِ هشتگی به دشمن هردوی ماست. ✍️ @fatemedadashi_arani
🔺‏شعار «زن زندگی آزادی» قشنگ است، می‌تواند گفتمان خوب بسازد، رؤیا بسازد، انگیزه بسازد؛ اما اگر بجای آن «الله اکبر» هم می‌گفتید ما به این «الله اکبر» هم کافر بودیم. این مسجد ضراری است که «ارصاداً لمن حارب الله و رسوله»* «کمین‌گاهی برای گردآمدن دشمنان خدا و پیامبرش» شده‌ است. *توبه ۱۰۷ ✍️ @fatemedadashi_arani
رهین باور خویشم، هر آنچه خواهی گو که دل به خشم و خوشایند این و آن ندهم زمین اگر همه دشمن شود، بگو به «امین» که «دست زخمی» او را به آسمان ندهم @fatemedadashi_arani
🔺 اعتراضات؛ از توهم تا واقعیت| قسمت اول ✍️ 🔸من جزو اولین کسانی بودم که در دفاع از مهساامینی، رویه غلط گشت ارشاد را محکوم و به آن اعتراض کردم. اعتراضم هنوز سر جایش است. اعتراضم به خیلی عملکردهای دیگر مثل فیلترینگ و عدم شنیده‌شدن حرف مردم درباره عدالت و معیشت و... هنوز سر جایش است و این چندوقت با مسئولینی که دیدار داشتم اعتراضم را به آن‌ها رساندم. 🔸اما معتقدم فوت مهسا بهانه‌ای برای عقده‌گشایی علیه ج.ا بود. آنچه از همان روزهای ابتدایی اعتراضات دیدیم اعتراض نه به گشت‌ ارشاد بود نه به قانون حجاب. بلکه اصل حاکمیت را نشانه رفته بود. پس این تحلیل که: اگر بابت گشت ارشاد عذرخواهی می‌کردند کار به اینجا نمی کشید، تحلیل غلطی است. (هرچند باید بخاطر این رویه غلط عذرخواهی می‌کردند) و نیز این تحلیل که: اگر راه اعتراض قانونی وجود داشت به اینجاها ختم نمی‌شد؛ این هم تحلیل غلطی است.(هرچند باید راه اعتراض قانونی هم باز بشود) چرا غلط است؟ 🔸فرض کنید اعتراض قانونی به گشت ارشاد انجام می‌شد و عذرخواهی هم صورت می‌گرفت؛ این شایعاتی که بعد از چهل روز هنوز هم هیچ فکتی بر صحت آن ارائه نشده اما هنوز هم مصرانه بر آن تاکید می‌کنند(مثل ضربه به مهسا یا شایعات بعد از آن مثل کشتن نیکا و..)، آیا با اعتراض قانونی مخالفان گشت ارشاد و عذرخواهی مسئولین حل می‌شد؟ آیا منوتو و اینترنشنال و بی‌بی‌سی و جُهال داخلی‌شان کوتاه می‌آمدند و ذهن مردم را با شایعات بی‌پایه بمباران نمی‌کردند و مردم را با همین شایعات علیه حاکمیت نمی‌شوراندند؟ 📌ادامه مطلب در پست بعد: @fatemedadashi_arani
🔺اعتراضات؛ از توهم تا واقعیت| قسمت دوم ✍️ 🔸این تحلیل‌های ساده ناشی از نشناختن قدرت رسانه و شایعه است. قدرتی که حتی سپاه علی ابن ابی‌طالب را هم از هم می‌پاشد. 🔸ما همچنان به وضعیت معترضیم. اما بعد از روزهای اول، ماهیت اعتراض‌ها در میدان متفاوت شد. کف خیابان خشونت‌های کلامی و فیزیکی اصالت پیدا کرد و لیدرهای این سبک اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی این خشونت را تایید و تشویق می‌کردند. لیدرهایی که هیچ‌کدام ساکن ایران نیستند. این چندان دور از انتظار هم نبود و همان ابتدا گفتیم مسیر اعتراض کف خیابان نیست. 🔸حالا وقتی می‌گوییم اعتراضات هشتگی و کف خیابانی زمینه ساز خشونت‌ها و تر.ورها هستند، منظور همین اعتراضات است. این معترضان یا دشمن‌اند(موافق براندازی‌ به هر قیمتی‌اند) یا جَوزده و بی‌مبنا که نمی‌دانند چه می‌خواهند: «اعتراض برای اعتراض»؛ و دسته سوم بخشی از همان معترضان حقیقی که فکر می‌کنند با همراه شدن با اعتراضات هشتگی و کف خیابانی ولو با تدارک آشوب‌طلبان به خواسته‌های به‌حق‌شان می‌رسند؛ اما ناخواسته آتش این آشوب‌ها و تر‌.ور را شعله‌ورتر می‌کنند. . 🔸بخواهیم یا نخواهیم، مستقل دانستن آشوب از اعتراضات کف خیابانی «در ایران» یک توهم فانتزی است. ایران را سوییس دیدن و سوئیس خواستن یک توهم فانتزی است. فرقه‌های متعدد رادیکال اساسا اجازه نمی‌دهند در ایران اعتراضاتِ مبنادار و حقیقی، در «کف خیابان» به نتیجه برسد. نمونه‌هایش را در ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ و ۰۱ دیدیم. این دست اعتراضات، راه اصلاح و اعتراضات حقیقی را نیز تنگ و مسدود می‌کند. 📌ادامه مطلب در پست بعد: @fatemedadashi_arani
🔺اعتراضات؛ از توهم تا واقعیت| قسمت سوم ✍️ 🔸اعتراض فقط فریاد زدن و با این و آن همراه شدن که نیست. اعتراض، چشم و گوش باز می‌خواهد و دیدن واقعیات میدان. واقعیت میدان این‌ها است دوستان. 🔸آزادی و احترام به همه سلایق بعد از براندازی، یک توهم فانتزی است. باید خیلی سعی می‌کردیم تا بگوییم که ایران بعد از براندازی، ترکیه نخواهد شد. اما معترضان کف خیابان این را به خوبی نشان دادند که با هرکسی که نمادی از مخالفانشان دارند چگونه مواجهه می‌کنند. حتی «ایرانِ» فردای براندازی نیز دیگر وجود خارجی نخواهد داشت. واقعیت میدان به شما خواهد گفت فردای براندازی نه ایران می‌ماند و نه تمدن ایرانی. 🔸حالا با لحاظ این واقعیات، باید بنشینیم و برای راه حل اصلاح، غیر کف خیابان فکری بکنیم. بله می‌دانم سخت است. می‌دانم مسئولین در برابر اصلاح مقاومت دارند. می‌دانم یک عده فقط ماله کشیدن بر اشتباهات را می‌پسندند. اما تنها راه همین است و الباقی «توهم». این تنهاراه نیاز به تفصیل دارد. نیاز به نظریه‌پردازی دارد. نیاز به گفتگو دارد، نیاز به آزمون و خطا دارد. ساده نیست. هزینه دارد. «اصلاح» خودش یک «مسأله» است و این مسأله پاسخ تک‌خطی و تک‌وجهی ندارد. 🔸نهایت اینکه اگر مدعی هستیم با جماعت معترض هفته‌های اخیر همراه نیستیم(به همان دلایلی که عرض کردم)، ولو با جمهوری اسلامی هم همراه نباشیم، سکوت کردن در مقابل این اعتراضات معنایی جز همراهی با آشوب‌ها و تر.ورها نخواهد داشت. 📌برای دوستانتان ارسال کنید: @fatemedadashi_arani
📌 مسیر ارتباطی: برای ارسال نظرات خود به آی‌دی زیر پیام بدهید: @Jazveh_admin
🚫 برای رفتار غیر حرفه‌ای، غیراخلاقی و غیر شرعی برخی کانال‌ها: 📌مطالب این کانال تماما تألیفی بوده و حق نشر آن برای صاحب کانال محفوظ است. لذا انتشار مطالب بدون ذکر منبع(نویسنده و آی‌دی کانال) شرعا و اخلاقا مجاز نیست. 📌 حفظ حق نشر فارغ از رضایت شخصی نویسنده و عناوین و مفاهیم ارزشی چون اخلاص و جهاد و...، یک هنجار اخلاقی عمومی و رفتار حرفه‌ای است که مجوز آن، تایید و ترویج یک‌ ناهنجاری عمومی در حوزه نشر است. @fatemedadshi_arani
"اعتراضات از توهم تا واقعیت" 📝یادداشتی از کانال شخصی خانوم داداشی: 🆔 @fatemedadashi_arani ____ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
جَذَوات | فاطمه داداشی
📌دوستان زحمت کشیدند متن پست را بصورت عکس نوشته درآوردند که برای استوری می‌توانید استفاده کنید. @fatemedadashi_arani
🔺‏درخواست توقف «چرخه خشونت» برای وقتی کارآ بود که پای مردم وسط بود. حالا که میدان عیان شده و کف‌ خیابان، یک طرف آشوب‌گرِ خشونت‌طلب است و یک طرف نیروهای حافظ امنیت، توقف چرخه خشونت یعنی محو آشوب‌گران از کف خیابان و لاغیر. ✍️ @fatemedadashi_arani
🔸 ‏فساد و باطل مثل کف روی آب است. ظاهر و عیان است. فحاشی و خشونت‌طلبی و ضدیت با دین در کف خیابان، از جنس باطل‌اند که عیان شده‌اند؛ و چون عیان‌اند، تو می‌پنداری که حق فراموش شده است؛ لکن حقیقت در باطن مستقر است؛ و به زودی که کف روی آب متلاشی شود، حقیقت نمایان می‌شود. ✍️ @Jazveh_fatemedadashi
🔺دو گروه نفهمی و وقاحت را به حد کمال رساندند: ۱. گروهی که جمعیت عظیم راهپیمایی ۱۳ آبان را «مردم» نمی‌دانند. ۲. مسئولینی که جمعیت عظیم راهپیمایی ۱۳ آبان را «معترض» نمی‌دانند. ✍️ @fatemedadashi_arani
جَذَوات | فاطمه داداشی
🔸 ‏فساد و باطل مثل کف روی آب است. ظاهر و عیان است. فحاشی و خشونت‌طلبی و ضدیت با دین در کف خیابان، از
🔺 این پیام را یکی از مخاطبان برایم فرستاده. تصویری از کتاب «حکمت پهلوانی» شرح داستان اول مثنوی. متن کتاب نزدیک بود به چندخطی که دیشب نوشتم. زیبا بود. شما هم بخوانید. @fatemedadashi_arani
📌 مسیر ارتباطی: برای ارسال نظرات خود به آی‌دی زیر پیام بدهید: @Admin_dadashi
🔺وقتی می‌گویم انقلاب متوهمان یعنی چی؟ دو روز پیش یک توییتی زدم به مذاق براندازجماعت خوش نیامد؛ قریب به چهار هزار اکانت برانداز شروع کردند به فحاشی زیر توئیتم. من البته فرصت نکردم همه را ببینم. اما همین ۵۰۰-۶۰۰ تا خودش گویای ماجراست 😊 @fatemedadashi_arani
🔺اولین مولفه‌ی انقلابی‌گری، «جربزه و جنم داشتن» است. آن‌هایی که جنم و جرأت ندارند علنا بگویند با براندازان همراهند و در لفافه به فراخوان آن‌ها لبیک می‌گویند؛ به سوسکی ترسو می‌مانند که با یک «پخ» جهت عوض می‌کنند. 🔸نشر چشمه متنی از یک کتاب را متناسب فراخوان ضد انقلاب می‌آورد؛ و نواب ابراهیمی(بلاگر مشهور و میلیونی آشپزی) هم اثاث‌کشی رُستری‌اش را دقیقا در این سه روز بهانه می‌کند. 🔸حالا وسط‌بازها را شناختید؟ همین‌هایی که می‌خواهند هم از توبره بخورند هم از آخور :) ✍️ @fatemedadashi_arani