از نظر قرآن مجید یکی از آثار نماز این است که انسان را از ارتکاب کارهای بد و ناروا باز می دارد، آنجا که می فرماید:
«وَ اَقِمِ الصَّلَوةَ اِنَّ الصَّلَوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنْکَرِ»؛
(و نماز را برپادار که نماز (انسان را) از زشتیها و گناه باز می دارد). با این حال ملاحظه می شود که بسیاری از نماز گزاران به گناه و کارهای بد آلوده اند و نماز در گفتار و کردار آنان اثری نگذاشته است؛ در این صورت، معنی آیه یاد شده چیست؟
جواب: اصولا باید توجّه نمود که عامل اساسى بازدارى انسان از خلاف و گناه، همان ایمان و یاد خداست. انسان غافل از خدا به سرانجام اعمال و کردار خویش نمى اندیشد و براى ارضاى تمایلات و غرایز سرکش خود حد و مرزى نمى شناسد.
برعکس، یاد خدا، خدایى که از تمام کارهاى کوچک و بزرگ ما آگاه است، خدایى که از آنچه در اندیشه ما مى گذرد مطّلع و باخبر است، ما را از خودکامگى و هوسرانى و «مرزنشناسى» باز مى دارد.
راه طبیعى و مؤثّر و پیوسته براى کنترل غرایز و خواسته هاى نامشروع، یاد خدا، یاد مقام اولیاى خدا، یاد کیفرهاى خطا کاران و یاد پاداش فرمانبرداران اوست.
قرآن، مردان خدا را چنین معرّفى مى کند: «رِجال لاَتُلْهِیهِمْ تِجَارَة و لاَبَیْع عَنْ ذِکْرِ اللهِ وَ اِقَامِ الصَّلَوةِ وَ اِیتَاء الزَّکَوةِ»؛ (مردانى که نه تجارت و نه معامله اى آنان را از یاد خدا و برپاداشتن نماز و اداى زکات غافل نمى کند).
ناگفته پیداست غفلت از خدا و بى خبرى از او موجب تیرگى عقل و خرد و کم فروغى نور وجدان مى گردد.
امیرمؤمنان(علیه السلام) براى یاد خدا اهمّیّت خاصّى قائل شده و درباره آن چنین مى گوید:
«اِنّ الله جعل الذکر جلاء للقلوب، تسمع به بعد الوقرة و تبصر به بعد العشوة و تنقاد به بعد المعاندة»؛
(خداوند یاد خود را صیقل و روشنایى دل هاى بندگان قرار داده که در پرتو آن گوش آنها شنوا مى شود و چشم آنها بینا مى گردد و به جاى دشمنى و ستیزه جویى، فرمانبردار مى شوند).
على(علیه السلام) در این جمله ها «غفلت» را یک نوع کرى و کورى براى دل ها مى داند که موجب سرکشى و ستیزه جویى و دشمنى انسان با حقّ و حقیقت مى گردد و در برابر آن، «یاد خدا» را مایه شنوایى و روشنى دل معرّفى مى کند که غرایز سرکش را مهار کرده و او را از ستیزه جویى با حقیقت باز مى دارد.
بنابر این بیان، یک فرد غافل از خدا و کیفرها و پاداش هاى او، بسان یک فرد کور و کرى است که بر اسب سرکشى سوار باشد، بدون تردید اسب او را به سنگ ها خواهد کوبید و در میان درّه اى پرتاب خواهد کرد، ولى افرادى که دل هایى بیدار و متذکّر دارند، واکنش اعمال خود را از نزدیک مشاهده مى کنند، سخن حق را کاملا مى شنوند و نفس سرکش را با یاد خدا مهار مى نمایند.
امام باقر(علیه السلام) در ضمن امورى که به یکى از دوستان خود سفارش مى کند، مى فرماید: «همواره به یاد خدا باشید، زیرا یاد خدا میان انسان و ارتکاب عمل خلاف، مانع و حائل مى گردد».
اصبغ بن نباته مى گوید امیرمؤمنان(علیه السلام) فرمود: «در دو موقع به یاد خدا باش، یکى هنگام مصیبت و دیگرى وقتى که با گناه یا خلافى روبه رو مى شوى و یاد خدا در موقع روبه رو شدن با گناه مهمتر است؛ زیرا یاد وى میان انسان و گناه حائل مى گردد».
بدیهى است توجّه به خدا درجاتى دارد و هرگز در همه جا یکسان نیست، گاهى به مرحله اى مى رسد که انسان را در برابر هر نوع گناه بیمه مى کند و ارتکاب گناه به صورت یک محال عادى در مى آید، آنان افرادى هستند که در پرتو یاد خدا قلوبى آرام، دل هایى بیدار، دیدگانى پر فروغ، گوش هایى شنوا و نفوسى فرمانبردار دارند.
در بسیارى از مردم، یاد خدا در درجه متوسّطى قرار دارد، مثلا افرادى پیدا مى شوند که در عین این که به برخى از گناهان آلوده مى گردند، ولى به هیچ وجه حاضر نمى شوند خونى بریزند، مال یتیمى را بخورند و به ناموس کسى تجاوز کنند؛ زیرا مى دانند که کیفرهاى الهى در این موارد بسیار سخت و سنگین است و وجدان آنها در برابر گناهان مقاومت مى کند.
گاهى یاد خدا بقدرى ضعیف و کم فروغ مى گردد که فقط به صورت زمینه اى براى ترک گناه جلوه مى کند، چه بسا عوامل نیرومندترى اثر این زمینه را خنثى مى سازد، ولى هرگاه یاد خدا در همین صورت که ضعیف است و به اصطلاح علّت ناقص است پرورش داده شود، مى تواند انسان را از بسیارى از گناهان باز مى دارد.
🍃🌹🍃
@fatemi222
↩️چگونه نماز انسان را از گناه باز می دارد؟
🔸عامل اساسى بازدارى انسان از گناه، یاد خدا می باشد و یکى از اسرار نماز هم این است که انسان را به یاد خدا مى اندازد.
🔸لذا مقصود قرآن که مى فرماید: «نماز انسان را از گناه باز مى دارد» این است که نماز موجب یاد خدا مى شود و اثر طبیعى آن ایجاد زمینه بندگی و ترک گناه در انسان است،
ولى در عین حال ممکن است بر اثر ضعف توجّه به خدا، عوامل نیرومندترى اثر آن را خنثى سازد.
🍃🌹🍃
@fatemi222
#آثار_نماز
💠 چگونه #نماز انسان را از گناه دور می کند؟ 💠
🌷 ارتباط روزانه با خداوند و برپایی نماز در خانه، به فرد شخصیت و کرامت می دهد و در برابر گناهان خویشتن دارش می کند.
🌷 حضور در نماز جماعت در مسجد دامنه آشنایان شخص را گسترده تر می کند و به همین دلیل، شخص در مکان های متفاوت علاوه براینکه خداوند راناظر می بیند، به سبب ترس از آبرو گناه را کنار می گذارد.
🌷 حضور نوجوان و جوان در مسجد و شرکت در مراسم های دینی اطلاعات
دینی شان را بالا می برد و آنها را در برابر خطرها واکسینه می کند.
🌷 علاوه بر این، با حضور در مسجد دوستان خوبی می یابند و در گروه های مذهبی و سالم عضو می شوند؛ همین امر باعث می شود دست از خطاها بکشند و پایشان به محیط های آسیب زا بازنشود
🌷 به گفته معاون فرهنگی قوه قضاییه، حدود ۹۰ درصد زندانیان کشور، پیش از ورود به زندان اهل نماز نبوده اند و ۷۵ درصد از آنان هیچگاه به مسجد نرفته اند.
📚 مهارتهای دعوت فرزندان به نماز، محمد علی جابری، ص ۱۷.
🍃🌹🍃
@fatemi222
🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
📚 #بخوان|نماز، وسيله محو گناهان
قرآن، در كنار فرمان نماز، مىفرمايد:
« إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئاتِ ؛ هود ۱۱۴»
همانا كارهاى نيك، گناهان را محو مى كند و از بين مى برد.
▫️حضرت على عليه السلام مى فرمايد: اگر بعد از گناه، دو ركعت نماز خوانده و از خداوند، عافيت درخواست شود، اثر آن گناه محو میشود. «مَا أَهَمَّنِي ذَنْبٌ أُمْهِلْتُ بَعْدَهُ حَتَّى أُصَلِّيَ رَكْعَتَيْنِ وَ أَسْأَلَ اللَّهَ الْعَافِيَة ؛ نهجالبلاغه، حكمت ۲۹۹»
▫️آرى گناه كه در اثر غفلت از ياد خدا سر مى زند، با نماز و عبادت كه مايه انس و ارتباط با خداوند است، زدوده مى شود و مغفرت، جاى معصيت را مى گيرد.
حجت الاسلام قرائتى ؛ یکصد و چهارده نکته درباره نماز ؛ نکته ۶۳
#حجت_الاسلام_قرائتی
🍃🌹🍃
@fatemi222
🔻نماز موجب فرو ريختن گناهان مى شود
🔸ابن عبّاس گويد: من و سلمان در زير درختى نشسته بوديم.
🔸 سلمان شاخه درختى را كه برگهايش خشك شده بود، جنباند و در نتيجه آن همه برگها به زمين ريخت. جناب سلمان فرمود: ((اى ابوعثمان، از من نمى پرسى كه چرا چنين كردم؟))
🔸گفتم: ((سبب اين كار چه بود؟))
فرمود: ((با پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم در زير اين درخت نشسته بوديم، آن حضرت چنين كرد كه من كردم و سپس به من فرمود: اى سلمان، از من نمى پرسى كه چرا چنين كردم؟ من عرض كردم: يا رسول اللّه، سبب چه بود؟
🔸حضرت فرمود: مؤمن چون وضو بگيرد بر آن وجهى كه دستور آمده بود، و بعد از آن نمازهاى پنجگانه شبانه روز را بجاى آورد، گناهان او بريزد بسان اين ب
رگها كه از اين درخت فرو ريخت.))
آنگاه اين آيه را تلاوت فرمود:
((و اقم الصلوة طرفى النّهار و زلفا من اللّيل….
🍃🌹🍃
@fatemi222
✋غفلت از نماز
🔹در زمان رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله زنى در غياب شوهرش زنا كرد، ولى پس از اين عمل زشت، سخت پشيمان و ناراحت شد و در حالى كه بسيار پريشان بود، در يكى از كوچه هاى مدينه مى گذشت و فرياد مى زد: ((دلونى على رسول اللّه)) (مرا به سوى رسول خدا راهنمايى كنيد).
🔹پيامبر صلّى اللّه عليه و آله او را ديد و پرسيد: ((چرا اين گونه پريشان هستى و فرياد مى زنى؟)) زن عرض كرد: ((در غياب همسرم زنا كردم ؛ پس از مدتى صاحب فرزندى شدم ؛ بعد از تولد، او را در داخل خمره پر از سركه گذاشتم و سپس سركه را فروختم (مرتكب سه گناه شده ام: 1)زناكرده ام، 2) كودك را كشته ام، 3) سركه آنچنانى را فروخته ام).
🔹((فهل لى من توبه؟)) (آياتوبه ام پذيرفته است؟!)).رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله فرمود: ((زناكرده اى، پس بايد سنگسار شوى ؛ مرتكب قتل شده اى كه كيفرش دوزخ است ؛ سركه آنچنانى را فروخته اى و در نتيجه گناه بزرگى كرده اى. اما گمانم آن است كه نماز عصر را ترك كرده بودى و به خاطر ترك نماز عصر و سهل انگارى در نماز، آن گونه منحرف شده بودى كه چنين گناه بزرگى را مرتكب شدى.)
🍃🌹🍃
@fatemi222
✋گناه و محروميت از نماز شب
🔹بركات عظيم نماز شب شامل حال كسي ميشود كه از آن پس، مرتكب گناه نشود. اگر انسان مرتكب گناه شود، از نماز شب و بركات آن محروم ميگردد و در خواندن نماز شب و بيدار شدن در دل شب توفيق نمييابد.
🔹مردي ميخواست نماز شب بخواند. اما نميتوانست از خواب برخيزد. از امير مؤمنان علي ـ عليه السلام ـ علت آن را پرسيد:
🔹«يا اَميرَ الْمُؤْمِنينَ: اِنّي قَدْ حُرِمْتُ الصَّلاةَ بِاللَّيْلِ. فَقالَ اَميرَالْمُؤْمِنينَ: اَنْتَ رَجُلٌ قَدْ قَيَّدَتُكَ ذُنُوبُكَ»؛[ اصول الكافي، ج 3، ص 450.]
🔹اي امير مؤمنان! من از نماز شب محروم شدهام. حضرت علي ـ عليه السلام ـ فرمود: تو مردي هستي كه گناهانت تو را به قيد و زنجير كشاندهاند.
🔹بنابراين، اگر انسان مرتكب گناه نشود، به بركات نماز شب نائل ميگردد. همچنين فردي نزد سلمان فارسي آمد و پرسيد:
🔹«اِنّي لا اَقْوي عَلَي الصَّلاةِ بِاللَّيْلِ. فَقالَ: لا تَعْصَ اللهَ بِالنَّهارِ»؛[بحار الانوار، ج 81، ص 151.]
🔹من بر نماز شب قدرت ندارم (دلم ميخواهد، ولي نميتوانم). فرمود: روز گناه نكن (تا در شب بتواني از خواب به پا خيزي و توفيق خواندن نماز شب را بيابي.)
🔹يكي از علماي بحرين، كه داراي محاسن سفيدي بود، براي من نقل كرد كه: يك سال، دشمنان به يكي از مناطق بحرين حمله كردند و همه مهمات و تجهيزات خود را براي تصرف آن به كار گرفتند. اما آن منطقه، نفوذناپذير بود، در حالي كه مردم آن منطقه نيز از نظر عِدّه و عُدّه، ضعيف بودند.
🔹فرمانده دشمنان گفت: در اين منطقه رازي وجود دارد كه بايد به آن پي ببريم، جاسوسي را به آن منطقه فرستاد. وي علت آن را از فردي پرسيد.
مرد بحريني به جاسوس گفت: چون در ميان ما گناه نيست و حكم خدا را جاري ميكنيم، در نتيجه، دست خداوند بالاي سر ما است و تا خداوند ياري دهنده ما است، شما موفق نميشويد.
🔹فرمانده، پس از شنيدن ماجرا، براي آلوده كردن آنان چارهجويي كرد. روزي به حاكم آن منطقه پيام داد كه ما از جنگ با اين منطقه صرف نظر كرديم. به اين شرط كه هر يك از شما يك دانه تخم مرغ به ما بدهيد تا دست خالي نرويم.
🔹مردم پذيرفتند و هر كدام، يك تخم مرغ به وسط ميدان شهر آوردند و در نتيجة تودة بزرگي از تخم مرغ به وجود آمد.
آنگاه فرمانده پيام داد كه از بردن تخم مرغها نيز پشيمان شدهايم و جنگ را رها ميكنيم. هر كس تخم مرغ خودش را بردارد. مردم در گرفتن تخم مرغ، از يكديگر پيشي ميگرفتند و هر يك، تخم مرغ درشتتر را بر ميداشت و به سهم و حقوق خود توجهي نداشت. به اين ترتيب، مردم به حرام آلوده شدند.
🔹فرمانده دشمنان، پس از آن جريان، با يك حمله، منطقه را تصرف كرد. مردم پرسيدند: چه نقشهاي در كار بود؟ فرمانده گفت: تا شما با خدا بوديد، نفوذناپذير بودي. اما وقتي كه به گناه و خوردن مال مردم آلوده شديد، آسيبپذير گشتيد.
🍃🌹🍃
@fatemi222
-✋ لقمه حرام و سلب توفیق
🔺از مرحوم محدّث قمی (رضی الله عنه) نقل شده که فرمود: من سفری به همدان رفتم و بر شخص معتمدی وارد شدم. یک شب او به من گفت: فلان جا شام مهمانم، دلم می خواهد خدمت شما باشم. با هم آنجا برویم. من امتناع کردم. گفت: آقا اگر شما همراه من بیایید آبروی من بیشتر می شود، برای من خوب است.
🔺با هم رفتیم. شام آوردند و خوردیم، بعد از شام به منزل برگشتیم. من صبح برخلاف هر شب که با کمال راحتی برای نماز شب بر می خاستم، زمانی از خواب بیدار شدم که نزدیک طلوع آفتاب بود و نزدیک بود، نماز صبحم قضا شود. خیلی ناراحت شدم. عجب! آدم یک عمر زحمت بکشد که نماز شبش ترک نشود، ولی حالا چطور شده که نماز صبحم نزدیک است قضا شود؟
🔺با عجله برخاستم، با ناراحتی وضو گرفتم و نماز صبح را خواندم تا قضا نشود بعد به فکر افتادم چرا این طور شد؟ یعنی چه؟ برای من مصیبتی شد ... من فکر کردم چرا این طور شد؟ گفتم: شاید به خاطر شام دیشب بوده است. غیر از این دیگر توجیهی ندارم.
🔺صاحبخانه آمد، به او گفتم: صاحب آن منزل که دیشب رفتیم چه کاره بود!؟ قدری تأمّل کرد و گفت: ایشان بانک بعدازظهر است. من نفهمیدم یعنی چه؟ بعد ادامه داد: بانک ها قبل از ظهر، ربا می دهند، این آقا بعدازظهر ربا می دهد.
🔺من خیلی ناراحت شدم، گفتم: عجب! مرا به خانه یک رباخوار بردی و سر سفره او نشاندی. چرا این کار را کردی؟ به من خدمت کردی!؟ این مهمان نوازی بود؟
🔺ایشان فرمود: اثر این غذا این طور شد که تا چهل شب نمی توانستم خوب برای نماز شب برخیزم. تا چهل شب موفّق نشدم آن گونه که باید، نماز شب را انجام بدهم.
🔺به ما میگویند، اگر میخواهید صالحالعمل باشید، غذایتان را پاک کنید؛ امّا ما دائم سعی در آلودهکردنش داریم
🍃🌹🍃
@fatemi222
D1737438T15665426(Web)-mc.mp3
1.03M
🔹 گناه، عامل شقاوت
یکی از اصحاب امیرالمومنین علیه السّلام که درباره ی آن حضرت، شعر نیز می سرود، شخصی به نام "نجاشی" بود. او در روز اول ماه رمضان از خانه خارج شد تا در نماز جماعت آن حضرت شرکت کند.
🎙 #استاد_حسینی_قمی
⏱ #سخنرانی_کوتاه
📺 #صوتی
┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄
🍃🌹🍃
@fatemi222
D1737418T16756430(Web)-mc.mp3
1.07M
🔹 فرار از زمینه های گناه
ورع فرار از زمینه های گناه هست. راه آن هم این است که به باطن گناه پی ببریم و آن را تصور کنیم و از موقعیت های گناه دوری کنیم.
🎙 #استاد_ماندگاری
⏱ #سخنرانی_کوتاه
📺 #صوتی
┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄
@fatemi222
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از بسیجیان سراسر کشور به مناسبت هفتهی بسیج ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
💠چند نکته از فرمایشات امام خمینی(ره) در باب بسیج
1️⃣ منطق بسیج مقاومسازی حداکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرها است
🔖در این چهل و چند سال، کارنامه بسیج هم تأیید میکند این درست بودن این هدفگیری را
🌟حضور بسیج برای کشور سرنوشتساز شد.
2️⃣ دو توصیف مهم امام خمینی درباره بسیج:
✨بسیج لشکر مخلص خدا است✨
♦️«لشکر مخلص خدا» نشان میدهد که:
📍بسیج رزمنده است
💪رزمنده بودن یعنی قدرت مادّی، روحی و فکری
✨بسیج مدرسهی عشق است✨
❤️این عشق یک عشق در ظرفیّت و قابلیّت یک مدرسه است.
✅یک ظرف جهتدار و منظّم است؛ یعنی:
🔸عشق به خدا
🔹عشق به معنویّت
🔸عشق به مردم
🔹عشق به راه
📐 بسیج عشق را با جهت مشخّص تعلیم میدهد.
☝️این توصیفها لفّاظی و ایدهپردازی نبود، همه واقعیت داشتن اینها را دیدند:
❇️در میدان رزم:
👌دهها هزار بسیجی مخلص و اغلب بینام و نشان نقشهای تعیین کننده آفریدند.
❇️در میدان محبت:
❤️خدمات مردمی بسیج در همهی صحنهها:
🔖 سازندگی
🔖سلامت
🔖 بلایای طبیعی
🔖علم و پژوهش
🔖در میدان تبیین و بصیرتبخشی کارهای مهمی انجام گرفت
3️⃣ بسیج، بیش از آنکه یک سازمان باشد، یک فرهنگ و تفکر است.
♦️بنابراین همه کسانی که:
✅این فرهنگ را پذیرفتهاند
✅در این راه حرکت کردهاند
✅این تفکر را ممشای خودشان قرار دادهاند
⭕️ولو توی سازمان نباشند
🌟بسیجیاند
❇️و این یک جمع کثیری از ملّت ایران را شامل میشود
🔍فرهنگ بسیج چیست؟
🔸مردمی بودن
🔹متعهد بودن
🔸احساس مسئولیت در قبال قضایای کشور
🔹انقلابی بودن
🔸قانونگریز نبودن
🔹نظمناپذیر نبودن
🔸هنجارشکن نبودن
🔹پرهیز از کار نمایشی و ویترینی
🔸ترحم به ضعیف
🔹شدت در مواجهه با ظالم
🔸خدمت به همه مردم
🔹دوری از کبر و غرور
🔸دوری از طلبکاری از انقلاب
🔹تکلیفگرا و به دنبال انجام وظیفه
🔸استفاده نکردن از توانایی سازمانی به نفع خود
🔺امام که میگفت من افتخار میکنم که یک بسیجیام، همه این خصوصیات را داشت.
4️⃣ جنبه فراملی و فرامرزی بسیج
📌امام تعبیر میکند به «هستههای مقاومت جهانی»
🔺این بسیج ما نیست، بسیج خودشان است، اما همان فرهنگ است.
◀️سرنوشت منطقه ما را هستههای مقاومت دارد تعیین میکند
🌐چند سال پیش، در قضیه لبنان، آمریکاییها گفتند که دنبال تشکیل خاورمیانهی جدیدند.
📌بر اساس منافع نامشروع آمریکا
آنها میخواستند:
⭕️«حزبالله» را نابود کنند
⭕️عراق را ببلعند
⭕️سوریه را قبضه کنند
❌بکلّی ناکام شدند.
🔺یکی از اجزای آن خاورمیانه این بود که مسئله فلسطین را به نفع رژیم غاصب تمام کنند
❗️همان طرح دودولتیِ خائنانهای را هم که قبلاً تصویب کرده بودند، زیرش زدند؛ نتوانستند
❇️بله، نقشه جغرافیای سیاسی غرب آسیا عوض شد، امّا به نفع مقاومت
♦️خصوصیات نقشه جدید:
✅ شروع آمریکازدایی در منطقه
📍طوفانالاقصی علیه رژیم صهیونیستی است، امّا آمریکازدایی است.
✅ به هم ریختن دوگانههای جعلی و تحمیلی در منطقه
♦️یک دوگانه جدیدی بر منطقه حاکم شده: دوگانه مقاومت و تسلیم
✅ حرکت مسئله فلسطین به سمت حل شدن
👈«حلّ مسئله فلسطین» یعنی تشکیل حاکمیت فلسطینی در همه سرزمین فلسطین
🔖ما طرحمان را مطرح کردهایم: طرح همهپرسی از فلسطینیها
💠درباره طوفان الاقصی
☑️این حادثه مهم و بینظیر هدفها را نزدیک کرد.
🔥حرکت وحشیانهای که رژیم صهیونیستی انجام داد:
⭕️نه فقط آبروی خود رژیم صهیونیستی را برد
⭕️آبروی آمریکا را هم برد
⭕️آبروی تعدادی از کشورهای معروف اروپایی را برد
❌بلکه آبروی تمدن و فرهنگ غرب را برد
💢فجایعی که در این نزدیک پنجاه روز اتفاق افتاد، فشردهی جنایاتی است که ۷۵ سال است رژیم صهیونیستی دارد در فلسطین انجام میدهد.
🚩طوفان اقصیٰ خاموششدنی نیست
💠توصیههایی به سازمان بسیج و بسیجیان:
❇️در خود و دیگران بصیرتافزایی کنید
❇️ ابتکار عمل را در قضایای مهم، شما به دست بگیرید
❇️ امید به آینده را هرگز از دست ندهید
❇️ از غرور بپرهیزید
❇️ احساس ناتوانی از کارهای بزرگ نکنید
❇️ از کارهای نمایشی بدون محتوا پرهیز کنید
❇️ امانت بسیجی بودن را قدر بدانید
❇️ از دوقطبیهای کاذب بپرهیزید
◀️ آن کسانی که:
📍مبانی و اصول شما
📍دین شما
📍انقلاب شما
📍ولایت فقیه
🔺این چیزها را قبول دارند، برادر شما هستند، حالا گیرم یک اختلافسلیقهای هم با شما داشته باشند.
❇️در کنار نیروهای عملیاتی، نیروهای طراح را هم جذب کنید
👈تدبیر، فکر، طراحی، جلوتر از شجاعت و مردانگی مورد نیاز است.
🍀به خدای متعال توکّل کنید: وَ مَن یَتَوَکَّل عَلَى اللَّه فَهُوَ حَسبُه. خداوند انشاءاللّه همهی شما را محفوظ بدارد.
@fatemi222
این که گناه نیست 33.mp3
5.09M
#این_که_گناه_نیست
💢دیدی بعضیا؛
اهل عبادت و کار خیرند؛
اونقدر که جرأت پیدا میکنن،
به پشتوانه ی عبادات شون،
بعضی از گناهانشونُ توجیه کنند!
❌"توجیه گنـاه"
از خود گناه بزرگتره ها
📌لینک چهارده کانال ما
♥️⃟☆҉‿➹⁀🍃☆҉‿➹⁀☆🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠« لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ » را به نفع بی بند و بارها تفسیر نکنید
🔴 تبیین جالب آیت الله جوادی آملی در مورد « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ »
🔰 آیت الله جوادی آملی (حفظه الله تعالی) :
🔻 اگر معنای « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ » این باشد که در نظام شریعت، هر کس بی حجاب بود، بود؛ هر کس بی حیا بود، بود؛ خب، این می شود #اباحی_گری که!
🔻 این « خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ » پس برای چه کسی است؟! این #بگیر_و_ببند های قیامت پس برای چیست؟!
🔻آنکه فرمود: « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ »، یعنی در نظام #تکوینی است؛ یعنی بشر آزاد است. کمال در آزادی است. اما در حساب #شریعت، در حساب #دین، در حساب #نظام_اسلامی اینطور نیست که بگوییم هر کسی آزاد است، می خواهد هر وضع باشد. اینطور نیست.
اگر « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ »، به آن معنا باشد که می شود اباحی گری!
♦️لینک کانال های ما
👆👆
پنج شنبه است و ياد درگذشتگان😔
🍃🌼اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ 🌼🍃
🌼پنجشنبه ها به یاد اونهایی هستیم
که بین ما نیستند😔
🌼و هیچکس نمی تونه جای خالیشون
رو تو قلبمون پر کنه💔
🌼گذشتگانمان دلخوشند
به یک صلوات و دعای رحمت و مغفرت
👈 دعوتید به کانال های ما 👉
🔅🔅🔅🔅🔅
❣️ یکی از بیمارىهاى خطرناک،
بیماری، «عادىشدنِ نعمت» است.
این بیمارى چهار نشانه دارد:
1ـ این که نعمتهاى فراوانى داشته باشى، اما آنها را نعمت ندانى، و هیچگونه احساس [شکرگزارى] در قبالش نداشته باشى
2ـ این که وارد خانه شوى و همهى اعضاى خانواده در سلامتى بسر برند، اما «شکر خدا» را به جاى نیاورى
3ـ وارد بازار شوى و خرید کنى و تمامى مایحتاج زندگى را در چرخ دستى بگذارى و به خانه برگردى، بدون این که قدردان و شکرگذار صاحب نعمت باشى
4ـ هر روز در کمال صحت و سلامتى از خواب برخیزى در حالى که از چیزى نگران و ناراحت نباشى، اما خدا را سپاس نگویى..
که ما به بیماری عادی شدن نعمت دچار بودیم
و حالا ارزش سلامتی را میفهمیم
❣️ یکی از بیمارىهاى خطرناک،
بیماری، «عادىشدنِ نعمت» است.
این بیمارى چهار نشانه دارد:
1ـ این که نعمتهاى فراوانى داشته باشى، اما آنها را نعمت ندانى، و هیچگونه احساس [شکرگزارى] در قبالش نداشته باشى
2ـ این که وارد خانه شوى و همهى اعضاى خانواده در سلامتى بسر برند، اما «شکر خدا» را به جاى نیاورى
3ـ وارد بازار شوى و خرید کنى و تمامى مایحتاج زندگى را در چرخ دستى بگذارى و به خانه برگردى، بدون این که قدردان و شکرگذار صاحب نعمت باشى
4ـ هر روز در کمال صحت و سلامتى از خواب برخیزى در حالى که از چیزى نگران و ناراحت نباشى، اما خدا را سپاس نگویى..
که ما به بیماری عادی شدن نعمت دچار بودیم
و حالا ارزش سلامتی را میفهمیم
👈 دعوتید به کانال های ما 👉
🔅🔅🔅🔅🔅
🌺امـام علـى (ع):
✍️ مردى نزد پيامبر صلي الله عليه و آله آمد و گفت:
به من كارى بياموز كه خداوند ، به سبب آن ، مرا دوست بدارد و مردم نيز دوستم بدارند، و خدا دارايى ام را فزون گرداند و تن درستم بدارد و عمرم را طولانى گرداند و مرا با تو محشور كند.
حضرت فرمود: «اينها يى كه گفتى شش چيز است كه به شش چيز ، نياز دارد:
❶ اگر مى خواهى خدا تو را دوست بدارد ، از او بترس و تقوا داشته باش.
❷ اگر مى خواهى مردم دوستت بدارند ، به آنان نيكى كن و به آنچه دارند ، چشم مدوز.
❸ اگر مى خواهى خدا دارايى ات را فزونى بخشد ، زكات آن را بپرداز.
❹ اگر مى خواهى خدا بدنت را سالم بدارد ، صدقه بسيار بده.
❺ اگر مى خواهى خداوند عمرت را طولانى گرداند ، به خويشاوندانت رسيدگى كن ؛
❻ و اگر مى خواهى خداوند تو را با من محشور كند ، در پيشگاه خداى يگانه قهّار ، سجده طولانى كن.
📚📚 منابع أعلام الدين ص 268
بحار الأنوار ج 85 ص 164 ح 12
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
👈 دعوتید به کانال های ما 👉
🔅🔅🔅🔅🔅
⚜روش های قرآنی برای داشتن حال خوب :
🍂گذشت از بدیهای دیگران:
🔸وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
(نور/٢٢)
⚡️ترجمه :
و بايد عفو كنند و چشم بپوشند; آيا دوست نمى داريد خداوند شما را ببخشد؟! و خداوند آمرزنده و مهربان است!
🔴 «عفو» به معناى بخشيدن است و «صَفح» به معناى ناديده گرفتن كه مرحله بالاتر از عفو است.
🍃بخشیدن دیگران، قبل از این که برای فرد خطاکار مفید باشه، برای فردی که می بخشه مفیده.
چون:
اولا باعث میشه خدا هم گناهان اونو ببخشه.
ثانیا حالش خوبه و اعصابش آرومه، چون کدورتها و افکار منفی رو از خودش دور کرده.
ثالثا از محبت فرد خطاکار هم بهره مند میشه.
👈 دعوتید به کانال های ما 👉
🔅🔅🔅🔅🔅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با هنری کسینجر آشنا شوید؛ جنایتکار جنگی، مجری سیاستهای جنایتکارانه آمریکا در کامبوج، ویتنام، عراق و ایران!
🔶 برنی سندرز سیاستمدار آمریکایی؛ هنری کسینجر باعث و بانی یکی از بدترین نسلکشیها در تاریخ جهان است!
👈 دعوتید به کانال های ما
🔅🔅🔅🔅🔅
🔻یک برداشت مشهور و غلط درباره خوب بودن صفت جُبن (ترس) در #زن؛
🔹در نهج البلاغه میفرمايد:
خِيارُ خِصالِ النِّساءِ شِرارُ خِصالِ الرِّجالِ؛
بهترين خصلتها و خويهاى زنان همان بدترين خصلتهاى مردان است؛ يعنى چيزهايى كه براى زن بهترين خصلت است، براى مرد بدترين خصلت است. سه چيز را ذكر مىفرماید: الزَّهْوُ (تكبر) وَ الْجُبْنُ (جبان بودن، ترسو بودن) وَ الْبُخْلُ (بخيل و ممسك بودن).
🔹 مسئله جبن اينجا ناظر به مسئله عفاف زن است نه مسئله جبن و شجاعت به طور مطلق. شجاعت به عنوان خُلق روحى يعنى قوّت قلب داشتن و خود را نباختن در مقابل ديگران، براى مرد ممدوح است، براى زن هم ممدوح است، به دليل اينكه اولًا آنچه ما در باب مدح شجاعت و مذمّت جبن داريم اختصاص به زن يا مرد ندارد. ثانيا سيره زنان مسلمين اين است كه هميشه شجاع بودهاند و زنان شجاع مسلمين مورد تمجيد و تبجيل قرار گرفتهاند.
🔹 از نظر قوّت و قدرت قلب و نترسيدن از كشته شدن، حضرت زينب(س) يك نمونه بسيار عالى اسلامى است و در تاريخ اسلام داستان او به عنوان يك نمونه كامل هميشه نقل شده است. آن چيزى كه براى زن گفتهاند كه نسبت به آن بايد جبان باشد يعنى عملش جبانانه و محتاطانه باشد، در مورد ترس از جان يا ترس از مال و ثروت نيست، بلکه در مورد ترس از عفاف است.
🔹 در موردى كه عفت زن در خطر است که لكهدار بشود، جاى شجاعت نيست، چون شجاعت يعنى فداكارى [و اگر در اينجا شجاعت به خرج بدهد، يعنى] میروم، بگذار عفتم از بين برود. نه، عفت يك امر شخصى نيست كه به تو بگويند از آن بگذر تا از يك «خودى» گذشته باشى.
🔹عفت يك امرى است كه تو امانتدار آن هستى. مثل اين است كه فردى كه امين يك شىء گرانبهايى هست و وظيفهاش اين است كه آن را به مقصد برساند، در بين راه شجاعتش گل بكند، به جاى اينكه همه كوشش او صرف اين باشد كه شىء گرانبها را به مقصد برساند آن را در معرض خطر قرار بدهد.
🔹 اگر براى زن جبن به معناى يك خوى و خلق اخلاقى، خوب بود، حضرت زينب(س) مىبايست از همه زنهاى ديگر ترسوتر باشد و به اصطلاح معروف، سرش از لاك خودش بيرون نيايد.
📗 استاد مطهری، تعلیم و تربیت در اسلام، ص۱۱۰ (با تلخیص)
با ما همراه باشید
📜 آدمهای پوسیده
▫️آنجا كه عشق و محبتى نيست و آدمها به هم مشتاق نيستند، قطعاً عيوب يكديگر را آشكار مىكنند تا جاى بيشترى براى خود و منافعشان، داشته باشند.
▫️ ديگر اشتياقى به رسول (ص) باقى نمىماند، ديگر رسول در فاطمه (س) محفوظ نمىماند و نگهدارى نمىشود و ديگر اشتياقى به فاطمه (س) نيست. سيلى مىخورد، پهلويش شكسته مىشود و...، ديگر اشتياقى به على (ع) نيست!
▫️ خصوصاً آنجايى كه حساب منافع در پيش باشد، مىخواهى مدينه در دست تو باشد. بصره و كوفه در دست تو باشد. مىخواهى بيت المال در دست تو باشد. مكانات و اموال در دست تو باشد.
▫️ همه چيز به فراموشى سپرده مىشود و همه چيز رنگ عوض مىكند. آدمها از تمامى يافتهها و آگاهىشان چشم مىپوشند و دچار خذلان و رها شدن و غدر و خيانت مىگردند.
▫️اينجاست كه از درون مىسوزند و از درون پوك مىشوند. و با آتش پيوند مىخورند. و در بستر چنين جريان و جامعهاى است كه لباس دين كهنه و دريده مىشود و جريان عقلانى جايگزين جريان وحيانى مىشود.
▫️و از دين به عنوان اهرم، نه مبنا؛ و وسيله و ابزار، نه پايهاى استوار و محكم، سوء استفاده مىشود و ديگر جايى براى خدا و رسولش باقى نمىماند تا چه رسد به اوليا او، كه آدمها به كفايت عقلانى و علمى و عرفانى خويش واثقند و براى وحى جايى نيست و به آن نيازى ندارند.
✍🏻 عینصاد
📚روز_های_فاطمه سلاماللهعلیها ص ۹۰
#️⃣ #متن #بریده_کتاب #امامت
جبههی برتر.mp3
7.85M
#پادکست_روز
#رهبری
در تشکیلات شما،
در جبهه شما،
در نبرد بین حق و باطل،
اصلاً مهم نیست شما چند نفرید و چند سالتونه و چه کسی هستید!
✘ شاخصه مهم موفقیت جبهه حق، چیز دیگهای هست ✘
👈دعوتید به کانال ما 👉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مملکت_آخوندی
پاسخ امام خمینی رحمةاللهعلیه به کسانی که با تمسخر میگویند مملکت آخوندی.
ما از میدان بیرون نمیریم😁
👈دعوتید به کانال ما 👉
💠 حدیث روز 💠
💎چهار مسئله که باید بدانیم
🔻امـام كاظـم عليهالسلام:
⬅️وَجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ فى اَرْبَـعٍ: اَوَّلُــها اَنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ، وَالثّانِيَةُ اَنْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِكَ، وَالثّـالِثَةُ اَنْ تَعْـرِفَ مـا اَرادَ مِنْكَ، وَالرّابِعَةُ اَنْ تَعْرِفَ ما يُخْرِجُكَ مِنْ دينِكَ
❇️ دانش مردم را در چهار چيز يافتم:
1️⃣ اوّل: آنكه پروردگارت را بشناسى،
2️⃣ دوم: آنكه بدانى با تو و براى تو چه كرده است،
3️⃣ سوم: آنكه بدانى از تو چه خواسته است،
4️⃣ چهارم: آنكه بدانى چه چيز تو را از دينت بيرون میكند.
📚 كشف الغمّه، ج 3 ص 45.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📿👈دعوتید به کانال ما 👉
لطفاً منتشر کنید...